Selamlarr,
Aşağıdaki yarışma sonuçlarını incelerken Muzaffer ve Özgün'ün isimlerini listede görünce çok sevindim. Ellerinize sağlık. Özellikle Muzo'nun sonucunun çok iyi olduğunu düşünüyorum. Yarışma kanatlarının hemen arkasında kendine bir yer açmış. Demekki kardeşim doğru taktik ile uçmuş. Tabiki r10.2 karşısında daha fazlasını yapmak pek kolay değil.
http://www.monarcaparaglidingopen.com/f ... l_2011.pdf
Anlatın nasıldı yarışma, neler öğrendiniz, ne yaptınız?
ygt
Uluslararası yarışmalar ve tebrik
Moderatör: Moderatör Ekibi
- ucarimanda
- Mesajlar: 299
- Kayıt: 16.10.2006, 17:07
- Ad Soyad: Yigit Yildirim
- Şehir: Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 8 / 0
- Pilot Menüsü:
- muzzy145
- Mesajlar: 511
- Kayıt: 29.01.2008, 00:05
- Ad Soyad: Muzaffer Dundar
- Şehir: Akhisar
- :
- Aldığı Beğeni: 20 / 0
- Pilot Menüsü:
Yigit yarisma iyi gecti. 6 gunden 3 u cok ruzgarliydi birinde task iptal oldu digerleri gecerli sayildi. Bazi gunler acayip turbulansliydi. Toplamda sanirim 8-10 tane yedek atildi. Onlarin haricinde onemli bir kaza olmadi. Genelde ben 1. ile 2. grubun arasinda bir yerlerde uctum. 1. grup hergun bir hata yapip cok zaman kaybettigi icin cok diger pilotlardan kopus olmadi. Aslinda son gun pwc kurallarini bilmemenin kurbani olduk. ilk start gate te baslayip birebir ayni ucusu yapsam 10-20 puan daha alip ilk 20 de bitirecektim. Neyse yinede fena sonuc degil. Ama birgun yarista tek basima(1 grup yapti bir hata coktu ben tek kaldim) herkesin ilerisindeyken Yassenin benim 10 dakka arkamdan gelip herkesin 20 dakika onunde gol yaptigini unutmuycam. Task kazanma sansini 0.5 km ile kacirdik. Cok kral olacakti Neler ogrendik dersen Mads Syndegaard'in kitabinda veridigi onerileri deneyip dogrulugunu kanitlamis olduk. orn. Baslangic cok onemlidir, hic bir zaman pes etme, KENDI UCUSUNU YAP, kendi kararlarini ver, baska bi dunya pisikolojik seyler Ingilizce bilenlere 'FLYING RAGS FOR GLORY: AN A-Z OF COMPETITION PARAGLIDING' kitabini tavsiye ederim.
Ne yaptiniz dersen Kolombiyada istisnasiz her gece eve 3te 4te gidip sabah 7 de kalkip bok gibi performans gosterince Meksika da tavuk gibi 11 de yataga girdik
Ne yaptiniz dersen Kolombiyada istisnasiz her gece eve 3te 4te gidip sabah 7 de kalkip bok gibi performans gosterince Meksika da tavuk gibi 11 de yataga girdik
- ozgun
- Mesajlar: 6
- Kayıt: 10.06.2007, 14:01
- Ad Soyad: Ozgun Babur
- Şehir: Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Pilot Menüsü:
Guzel bir yarisma oldu gercekten. Muzaffer cok iyi yaristi, tebrik etmek lazim. Yarismanin basinda ilk 25'i hedeflemisti, zorlanmadi eleman. Bir kac sene icinde world-cup seviyesi pilotlar arasina girecek haberiniz olsun.
Benim de hedefim ortalamanin ustuydu, ucundan tutturdum Paslanmisim. New York'ta adam gibi ucamamanin cezasini cekiyorum.
Yarisma boyunca genelde cok yavas uctum, 2 gun sonlardan gol yaptim. Yarismalar konusunda bildigimiz pek cok seyi yeniden yasayarak hatirladim. Mesela start'a 10-15 dakka kalmisken saglam bir termikle tirmaniyor olmak iyi degil cunku o surede muhtemelen bulut tabani yapip ardindan cokecegiz ve starti ancak bir sonraki tirmanisa baslarken alacagiz. O durumda termigi ortalarda birakip, asagidaki taze termiklere gitmek mantikli oluyor.
Suzulus asamasinda da eger onunuzde (ve daha alcakta) birkac farkli noktada termik donen gruplar varsa ve bunlar bir hat uzerindeyse, cogu zaman bu hat boyunca az cokerek direk en ondeki gruba kadar suzulmek mumkun oluyor. Bunu da yarisma boyunca bir iki kere yasadim.
Ve tabi ilk defa iki kolonlu yarisma kanatlariyla birlikte ucma sansim oldu. Az bir sey bile olsa eger kafa ruzgarina kaldiysaniz fark korkunc. Yani elemanlar gidiyor ben gidemiyorum, o nebze. Performanslari insanin istahini kabartiyor. Keske daha cok ucabilseydim de R11 gibi bir seye terfi etmeyi hedefleyebilseydim. Simdilik hedefim R15 ama bakalim o zaman parasut parasute benzeyecek mi.
Benim de hedefim ortalamanin ustuydu, ucundan tutturdum Paslanmisim. New York'ta adam gibi ucamamanin cezasini cekiyorum.
Yarisma boyunca genelde cok yavas uctum, 2 gun sonlardan gol yaptim. Yarismalar konusunda bildigimiz pek cok seyi yeniden yasayarak hatirladim. Mesela start'a 10-15 dakka kalmisken saglam bir termikle tirmaniyor olmak iyi degil cunku o surede muhtemelen bulut tabani yapip ardindan cokecegiz ve starti ancak bir sonraki tirmanisa baslarken alacagiz. O durumda termigi ortalarda birakip, asagidaki taze termiklere gitmek mantikli oluyor.
Suzulus asamasinda da eger onunuzde (ve daha alcakta) birkac farkli noktada termik donen gruplar varsa ve bunlar bir hat uzerindeyse, cogu zaman bu hat boyunca az cokerek direk en ondeki gruba kadar suzulmek mumkun oluyor. Bunu da yarisma boyunca bir iki kere yasadim.
Ve tabi ilk defa iki kolonlu yarisma kanatlariyla birlikte ucma sansim oldu. Az bir sey bile olsa eger kafa ruzgarina kaldiysaniz fark korkunc. Yani elemanlar gidiyor ben gidemiyorum, o nebze. Performanslari insanin istahini kabartiyor. Keske daha cok ucabilseydim de R11 gibi bir seye terfi etmeyi hedefleyebilseydim. Simdilik hedefim R15 ama bakalim o zaman parasut parasute benzeyecek mi.
- Yigitsahinbey
- Mesajlar: 5
- Kayıt: 02.08.2006, 23:39
- Ad Soyad: Yiğit Şahinbeyoğlu
- Şehir: İstanbul
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü: