Turkish XC Open 2012 - Denizli

Yarışma duyuruları , sonuçları.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
Champion
Mesajlar: 649
Kayıt: 30.11.2007, 20:39
Ad Soyad: Semih Sayir
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 200+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 5 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #41 gönderen Champion » 1 on yıl 1 yıl önce (12.05.2012, 19:19)

Yarışmanın FAI takvimine girmemesi büyük bir şanssızlık.
Gerekli başvuru yapılırsa onay verileceğini tahmin ediyorum. FAI temsilciliği problemi çözülene kadar bir ara çözüm yolu bulunması gerekiyor.
Böyle bir başvuru THSF için bir ayıp yada eksiklik anlamına gelmez. Tersine, olumsuz bir yanıt Türk Hava Kurumu hanesine büyük bir ayıp olarak geçecektir.

Yöneticilerin gerekli başvuruyu yapacağını umut ederim.

Semih SAYIR


airman26
Mesajlar: 63
Kayıt: 21.05.2008, 22:59
Ad Soyad: Erkan Ertem
Şehir: Ankara
:
250+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #42 gönderen airman26 » 1 on yıl 1 yıl önce (14.05.2012, 22:28)

Benim yarışmayla ilgili bir sorum olacak.Yarışmaya başvurdum ve 125 kişilik bir kontenjan söz konusu.Yarışmaya katılacakların kesin listesi başvuru sırasına göre mi yapılacak?bu konuyla ilgili bir bilgilendirme yaparsanız benim durumda olanlar planlarını ona göre yapacaklardır.teşekkürler..

Kullanıcı avatarı
muzzy145
Mesajlar: 511
Kayıt: 29.01.2008, 00:05
Ad Soyad: Muzaffer Dundar
Şehir: Akhisar
:
Yarışma Pilotu 150+ Club
Aldığı Beğeni: 20 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #43 gönderen muzzy145 » 1 on yıl 1 yıl önce (15.05.2012, 02:39)

Champion yazdı:Yarışmanın FAI takvimine girmemesi büyük bir şanssızlık.


Turkiye Sampiyonasinin FAI cat 2 olmasi fikrini destekliyorum. Federasyon THK cekismesinden pilotlar zarar gormemelidir.

Bildigim kadariyla en gec yarismaya 6 hafta kalaya kadar basvuru yapilabiliyor. Yani Federasyonun Cat 2 onayi alabilmesi icin son 2-3 gun.

Kullanıcı avatarı
levo_redkid
Mesajlar: 163
Kayıt: 31.01.2005, 20:36
Ad Soyad: Levent Topcu
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 100+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #44 gönderen levo_redkid » 1 on yıl 1 yıl önce (15.05.2012, 17:11)

Alim merhaba,
Organizasyon işinde kolaylık dilerim.
Benim bir yorumum var: TR şampiyonasına bütün sporcuların katılmaya hakkı olmalı diye düşünüyorum. Sadece 120 civarında sporcuya kontenjan tanımak eşit rekabet hakkını engelleyebilir. İlk 120 kişi arasına giremeyenler ne olacak? 2 gün içinde dolmuş zaten bütün kayıtlar.

Benim bildiğim kadarıyla herhangi bir spor dalında resmi TR şampiyonası yapılıyorsa lisansı olan bütün sporcuların katılımına açık bir yapı kurulması gerekiyor. Katılımın kısıtlanması durumunda yasal itiraz hakkı ve yarışmanın iptaline kadar giden sonuçları olabilir. Şimdiden dikkatinizi çekmek istedim.

Harcırah meselesinin bununla alakası yok tabii.

Tekrar kolaylıklar dilerim. Ben zaten bebek bezi değiştiryor olacağım o tarihlerde. Kişisel bir durumum yoktur :lol:

Kullanıcı avatarı
Alim
Mesajlar: 90
Kayıt: 24.12.2008, 15:53
Ad Soyad: Alim Yıldırım
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #45 gönderen Alim » 1 on yıl 1 yıl önce (15.05.2012, 18:04)

Selamlar,

Yarışmacıların seçilmesinde ana kriter 2011 TPS sıralaması olacaktır. Bu forumda Akın yayınladı daha önce. Yabancı sporcu ve bayan kontenjanlarını düşününce zaten 125 fazlasıyla doluyor. Yarışmacı sayısı güvenlik ve hakkaniyet adına sınırlı olmak durumunda. Tüm spor dallarında benzer kısıtlamalar var ve olması da çok doğal. THSF kural kitabında 150 yazmasına rağmen 125 olarak belirledik üstelik. Fazla yarışmacı sayısı bizim için yeni bir durum. Normalde yarışmacı sayısının düşüklüğü organizatörü her zaman zor duruma düşürürdü. Bu yarışmanın özellikle çok ekonomik oluşu katılımı abartmış olabilir. Yinede yarışmacı sayısının fazla oluşu ileriye dönük bir çeşit lig alt yapısının oluşturulması için gereklilik ortaya koyuyor. Bu yıl içinde Federasyon Teknik Kurulu ve Pilot Panel içinde bu konu görüşülür. Şimdiye kadar bir kaç defa konuşuldu zaten daha geniş bir katılımla Denizli yarışmasında da bir toplantı yapabiliriz.

Yarışma için Cat 2 onayı alınmayacak. Bu karar THK ya karşı bir tavır değildir. NAC yetkisi ile ilgili halen üst düzey makamlarda görüşmeler devam ediyor. Bu görüşmelerle ilgili bizi direk ilgilendirecek sonuç hala çıkmadığı için açıklayacak bir şey yok ama bu konunun çok sıcak olduğunu söyleyebilirim. Bunun anlamı konunun üst düzey bürokratların aktif şekilde gündeminde olduğu ve tartışmaların yaşandığıdır. Türkiye Şampiyonasının FAI takviminde olmaması ile bazı Türk pilotlar bir miktar wprs puanından olacaklar. Bu pilotların kaybedecekleri puanlar önemsiz değil elbette ama devam eden sürecin çok daha önemli yanları var. Dolayısıyla NAC yetkisi konusu sonuçlanmadan Federasyonun Türkiye Şampiyonasına Cat 2 alması uygun olmayacaktır. Bu durumun sakıncaları defalarca karar yetkisine sahip mercilere anlatılmıştır. Bu konu Federasyon gündemindeki en önemi konu olmaya kurulduğundan beri devam etmektedir.

Kullanıcı avatarı
SENERARSLAN
Mesajlar: 558
Kayıt: 11.02.2007, 15:15
Ad Soyad: Sener Arslan
Şehir: Denizli
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #46 gönderen SENERARSLAN » 1 on yıl 1 yıl önce (15.05.2012, 23:35)

6. YARIŞMAYA KATILIM KOŞULLARI
6.1 PİLOT SEVİYESİ
GSGM (THSF) Sporcu Lisansına sahip olan, en az 70 uçuşu olan, SIV eğitimini tamamlamış ve termik uçuşu yapabilen pilotlar katılabilir. Pilotların eğitim aldığı kişi, kulüp veya kurumu referans gösterebilmesi, uçuş seviyesiyle ilgili bilgi verilmesi gerekebilir. Verilen bilgilerle ilgili yp forumdaki uçuş kayıtları ve Amatör Uçucu Veri Tabanı’ndaki bilgiler kullanılacaktır.


6.3 PİLOT KAYITLARI
Yarışmaya katılacak pilotlar ön kayıtlarını http://airtribune.com/denizli-xc-open-2012 web adresinden yapacaklardır. Yarışmacı kesin listesi THSF web sitesinde yayınlanacaktır. Yarışmaya katılacak pilotların seçiminde 2011 TPS ( Türkiye Pilot Sıralaması ) listesi öncelik referansı olarak kabul edilecek. Diğer pilotlar basvuru sırasına göre seçileceklerdir. Kesin kayıtlar 03/07/2012 saat 10:00 da Pamuksu Otelde sona erecektir.

TPS DEKİ İLK 100 - 120 ŞEKLİNDE BİR İFADE YOK. YUKARIDAKİ KRİTERLERİN TAMAMINI SAĞLAMAK İÇİN GERÇEKTEN KAYIT YAPILACAK PİLOTLAR İNCELENİRSE KONTENJAN ANCA DOLACAKTIR DİYE DÜŞÜNÜYORUM.

TPS DEN KAYIT ÖNCELİĞİ VERİLECEKSEDE İLK 100-120 DEĞİL İLK 50 OLABİLİR. KALANLARDA YİNE YUKARIDAKİ ŞARTLAR ARANIR. KİMSENİNDE İTİRAZI OLMAZ. ÖNCELİK YARIŞMACILARIN EMNİYETİ SONUÇTA. MUTLAKA KRİTER OLMALI. MUTLAKA HER İSTEYEN KATILMAMALI. AMA SEÇİM DOĞRU YAPILMALI.


Kullanıcı avatarı
dnzerdal
Mesajlar: 154
Kayıt: 08.05.2010, 14:12
Ad Soyad: Ömür Deniz Erdal
Şehir: Konya
Aldığı Beğeni: 7 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #47 gönderen dnzerdal » 1 on yıl 1 yıl önce (16.05.2012, 00:01)

Sanırım bu yarışmayı tecrübe etmek bize nasip olmayacak:( Yarışmalara bu yıl katılmayı başlayacak olanlar, 2011 TPS puanları olmayanlar için bir çare düşünülemez mi?

Kullanıcı avatarı
levent2000
Mesajlar: 115
Kayıt: 14.09.2010, 08:33
Ad Soyad: Levent Günher
Şehir: Erzincan/Trabzon-Uzungöl
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Yaş: 43
Pilot Menüsü: 

Mesaj #48 gönderen levent2000 » 1 on yıl 1 yıl önce (16.05.2012, 02:47)

Geçen yıl bu konu Erzincan ve Kayseride konuşulmuş ve bu şekilde olacağı belirtilmişti. Bu işe yıllarını vermiş ile dün başlayan aynı olmasın diye bir fark yaratmak gerekli, ama öte yandan yeni yetişen birisinin hiç yarışamama riski de var gibi; garip bi durum :?
Ben teknik kurula güveniyorum ,vardır bir bildikleri....

Kullanıcı avatarı
mubi
Mesajlar: 251
Kayıt: 21.02.2010, 13:23
Ad Soyad: Muharrem Birdoğan
Şehir: Antalya
:
100+ Club
Aldığı Beğeni: 9 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #49 gönderen mubi » 1 on yıl 1 yıl önce (16.05.2012, 11:28)

levent2000 yazdı:Geçen yıl bu konu Erzincan ve Kayseride konuşulmuş ve bu şekilde olacağı belirtilmişti. Bu işe yıllarını vermiş ile dün başlayan aynı olmasın diye bir fark yaratmak gerekli, ama öte yandan yeni yetişen birisinin hiç yarışamama riski de var gibi; garip bi durum :?
Ben teknik kurula güveniyorum ,vardır bir bildikleri....


Futbolda ve basketbolda olduğu gibi Pilotlar veya yarışmalar 2 gruba ayrılmalı.( hatta 3,4,5 grup olabilir) Bu ayırma işlemi pilotların seviyesi veya uçtukları malzemeye göre olmalı. İlk etapta seviyeye göre ayırmak zor olacağı için malzemeye göre ayırmak gerekecek. O yılın sonunda grubunun son 25. sırasında olanlar bir alt gruba düşürülecek, grubunun ilk 25. sırasında olanlar ise bir üst gruba yükseltilecek. Böylelikle 1 kanat ile 2-3 kanat aynı yarışmada yarışması gibi bir gariplikte ortadan kalkmış olacak. Ama pilot vardır 1 kanat ile 2 seviyesindeki kanadı geçebilir. O zaman o pilotun 1 seviye kanat ile bir üst ligde uçması gayet doğal olacaktır.
Bu önerimi geçen yılda THSF Denizlideki yarışmalarda akşam toplantılarında dile getirmiştim. Yetkililerin bu durumu mutlaka bildiklerini ve dikkate alacaklarını biliyorum.

mubi

Kullanıcı avatarı
takyonxxx
Mesajlar: 669
Kayıt: 11.09.2006, 17:17
Ad Soyad: Türkay Biliyor
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 150+ Club
Aldığı Beğeni: 20 / 0
Yaş: 49
Pilot Menüsü: 

Mesaj #50 gönderen takyonxxx » 1 on yıl 1 yıl önce (16.05.2012, 14:21)

Yarışmaya katılacak pilotların seçiminde 2011 TPS ( Türkiye Pilot Sıralaması ) listesi öncelik referansı alınması yerine genel bir inceleme ve pilot ve kanat seviyeleri de değerlendirilerek (2010 TPS de katılarak) daha doğru bir liste oluşturulabilir. Örneğin ben geçen sene elde olmayan sebeplerden yarışmalara katılamadım. Bu sene denizlide yarışmak çok istiyorum. Umarım liste dışı kalmayız... Hepinizi organizasyon için kutlar ve başarılar dilerim.

Kullanıcı avatarı
onurii
Mesajlar: 32
Kayıt: 07.03.2009, 16:21
Ad Soyad: Onur İşsever
Şehir: Antakya-İzmir
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Yaş: 35
Pilot Menüsü: 

Mesaj #51 gönderen onurii » 1 on yıl 1 yıl önce (17.05.2012, 00:06)

Sayın Alim Bey ve diğer organizasyon üyelerine de nacizhane benim de küçük bir önerim olacaktı. Üniversite topluluklarının bu sporun yaygınlaşmasında ve gelişmesinde büyük emeği olduğunu düşünüyorum. Bu yarışmaya hazır olan üniversite öğrencilerine de fırsat tanıma açısından Üniversite topluluklarına da (rakam tamamen temsili %10 gibi) kontenjan ayrılması fikri sizce nasıl olur?


Kullanıcı avatarı
Champion
Mesajlar: 649
Kayıt: 30.11.2007, 20:39
Ad Soyad: Semih Sayir
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 200+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 5 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #52 gönderen Champion » 1 on yıl 1 yıl önce (17.05.2012, 10:47)

Selamlar

Yarışmada kimlere öncelik verilmesi gerektiği zor bir karar. Yarışma kayıt ücreti alınmadığı için yarışmaya ilgi olağan ilginin üstünde. Bugüne kadar yaptığımız hiçbir yarışmayı Türk pilotları ile dolduramadık.
Bu durumda önceliğin gerçek yarışma pilotlarına ve daha sonra XC pilotlarına verilmesi olağandır. Yarışmalara ilk defa girecek arkadaşlar veya XC tecrübesi olmayan arkadaşlar için THSF eğitim yarışmaları düzenleyebilir.

Organizatör için yarışan pilotların emniyetli uçabilecek seviyede olması önemlidir.Bu anlamda yeterlilik koşulu yüksek tutulmalıydı. Fazla kayıt problemide ortaya çıkmazdı.

Sadece örnek olarak veriyorum,

-Yarışma kayıt için daha önce en az 2 yarışmada yarışmış olmak,
-30km üstünde bir kayıtlı uçuş gerçekleştirmiş olmak
-Herhangi bir resmi yarışmada 2/3 lük sıralamada bitirmiş olmak

Şartları aranabilir.

Daha sonrada yarışmalara yeni başlayan pilotların potaya girmesiyle uçuş ve yarışma tecrübesi daha fazla olan pilotların bir sebeple pota dışı kalması haksızlık olur.

Önümüzdeki senelerde belkide Ulusal yarışmaya katılabilmek için yine THSF nin düzenleyeceği eğitim yarışmalarında belirli bir derece yapmak şartı getirilebilir.

Ayrıca yarışmalarda deneyimsiz arkadaşların bulunması düzenlenecek taskların kalitesiz olmasına ve az puan vermesine yol açacaktır.

Semih

Kullanıcı avatarı
muzzy145
Mesajlar: 511
Kayıt: 29.01.2008, 00:05
Ad Soyad: Muzaffer Dundar
Şehir: Akhisar
:
Yarışma Pilotu 150+ Club
Aldığı Beğeni: 20 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #53 gönderen muzzy145 » 1 on yıl 1 yıl önce (20.05.2012, 14:27)

Bu sene Sampiyonada kan gövdeyi götürecek gibi!! Bugune kadar yapılan en çekişmeli şampiyona olmaya aday bir yarışma!! Kayıtlı pilotlardan bir kesit:

Enzocular
Umut Aslan (717) Turkey ENZO
Basat Okay (117) Turkey ENZO
Akın Gökbulut (3) Turkey ENZO
Eren Kızıltuğ (999) Turkey ENZO
Murat Çiftçi (1001) Turkey ENZO
Hilmi İnce (275) Turkey ENZO
Ziya Hacıali ( 8 ) Turkey ENZO
Sinan Kutlu (7711) Turkey ENZO
Durali Karaca (661) Turkey ENZO
Yurdaer Etike (251) Turkey ENZO
Savaş Kıroğlu (391) Turkey ENZO
Sedat Kırtulukoğlu (808) Turkey ENZO
Murat Tüzer (344) Turkey ENZO
Hakan İrtem (24) Turkey ENZO
Muzaffer Dündar (208) Turkey ENZO
Özgur Şen (51) Turkey ENZO
Tuncay Tahtakın (39) Turkey ENZO
Yiğit Yıldırım (606) Turkey ENZO

Enzolara karşı yanlız cowboylar
Semih Sayır (49) Turkey BoomerangX
Mehmet Dursun (733) Turkey Core 2

Yarışma kanatlarına karşı başarısı sürpriz olmayacaklar
Yasin Keçef (73) Turkey Avax XC3
Alim Yıldırım (1) Turkey Aspen 4
Hakan Akçalar (1771) Turkey LM4
Erhan Ekren (14) Turkey M4
Serdar Tur (1117) Turkey Mantra 4
Ümit Aydemir (1171) Turkey mantra m4
Afşin Oral (1010) Turkey MANTRA M4
Umut Aktürk (222) Turkey omega 7
Cantekin Çimen (237) Turkey Pure
Barış Tura (494) Turkey Trango XC
İsa Dal (20) Turkey Trango XC2
Mesut Albayrak (33) Turkey VENUS3
Ufuk Uçar (11) Turkey Venus3
Hüseyin Tanrıverdi (171) Turkey Mantra M4
Saruhan Onur Unlu (341) Turkey Delta M


Umarım kayıt yaptıran herkes katılabilir. Rekabetin olduğu yerde başarı olur. Ben savaş baltasını bilemeye başladım bile :D

Not: Degerlendirmeye sadece 20.05.2012 tarihine kadar kayıt yaptıran Turk erkek pilotlar alınmıstır.

Kullanıcı avatarı
airking45
Mesajlar: 118
Kayıt: 10.12.2007, 15:46
Ad Soyad: Murat Ciftci
Şehir: Muğla/Fethiye
:
Yarışma Pilotu 250+ Club
Aldığı Beğeni: 4 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #54 gönderen airking45 » 1 on yıl 1 yıl önce (20.05.2012, 18:54)

not yazına bittim valla

Kullanıcı avatarı
ymcbayraktar
Mesajlar: 832
Kayıt: 13.06.2005, 20:24
Ad Soyad: Mehmet Bayraktar
Şehir: Tokat / Zile
Aldığı Beğeni: 7 / 4
Yaş: 66
Pilot Menüsü: 

Mesaj #55 gönderen ymcbayraktar » 1 on yıl 1 yıl önce (20.05.2012, 19:59)

Bence Külüp sporcularına öncelik verilmeli takımlar bozulmamalı diyorum :)

Kullanıcı avatarı
muzzy145
Mesajlar: 511
Kayıt: 29.01.2008, 00:05
Ad Soyad: Muzaffer Dundar
Şehir: Akhisar
:
Yarışma Pilotu 150+ Club
Aldığı Beğeni: 20 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #56 gönderen muzzy145 » 1 on yıl 1 yıl önce (20.05.2012, 21:07)

Alim yazdı:Yarışmacıların seçilmesinde ana kriter 2011 TPS sıralaması olacaktır. Bu forumda Akın yayınladı daha önce.


2011 TPS sıralaması linkte
http://www.ypforum.com/viewtopic.php?t=8770


Kullanıcı avatarı
merk
Mesajlar: 190
Kayıt: 26.10.2006, 18:01
Ad Soyad: Eren Kızıltuğ
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 150+ Club
Aldığı Beğeni: 12 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #57 gönderen merk » 1 on yıl 1 yıl önce (20.05.2012, 23:24)

ymcbayraktar yazdı:Bence Külüp sporcularına öncelik verilmeli takımlar bozulmamalı diyorum :)


selamlar,

yarışma güvenliği ve kalitesinin artması açısından sadece kulüp sporcusu olma şartı biraz yetersiz olacaktır diye düşünüyorum.

saygılar,
eren

Kullanıcı avatarı
basat
Mesajlar: 42
Kayıt: 18.03.2005, 13:02
Ad Soyad: Basat Okay
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 300+ Club
Aldığı Beğeni: 11 / 0
İletişim:
Pilot Menüsü: 

Mesaj #58 gönderen basat » 1 on yıl 1 yıl önce (21.05.2012, 01:24)

Merhaba,

Ben de Eren'e katılıyorum. Güvenlik bakımından, uçuş tecrübesi (Yarışma - Mesafe) ön planda tutulmalı...

Bunun dışında, yarışma kurallarında belirtilen pilot seçim kriterlerine baktığımızda, başarı potansiyeli yüksek ama yarışmacı olmamış - TPS listesinde yer almayan - pilotların da katılabilmeleri için değişiklik yapılmalı.

Tanıdığım pilotlardan örnek vermek gerekirse;

* Onur Akın (109 km)
* Mete Emre Gökdoğan (106 km)
* Mustafa Can Karadayı (67 km)
* Burak Söylemez (22 km)

170 pilotun başvurduğu, kontenjanın 112 (%10 bayan kuralı) yarışmada, verilen kriterlere göre bu pilotların katılma olasılığı çok düşük...Öncelikli olan TPS listesinde 160 pilotun ismi varken, ancak wildcard sayesinde katılma şansı elde edebilirler gibi görünüyor ki bu pilotların bir kısmı 50 - 100 km + uçabiliyor, test pilotu (winddummy) olarak katıldıkları antrenman yarışmalarında görev uçup gol yapabiliyorlar :) Bu kişiler sadece benim yakından tanıdıklarım, başkaları da vardır...

Ben de diğer öneride bulunanların dediği gibi, çok fazla başvuru gelmesinden dolayı pilot seçim kriterlerinde değişklik yapılmasını destekliyorum. "TPS listesi ilk .... pilot" ve geri kalanlar için "Yarışma + Mesafe tecrübesi" sıralamasından oluşacak bir formül olması gerektiğini düşünüyorum.

Umarım Federasyon Teknik ve Yönetim kurulu kararıyla bu yarışma için böyle bir değişikliğe gidebilir çünkü başarı potansiyeli yüksek ve yarışma uçuş güvenliği bakımından yeterli tecrübeye sahip pilotların katılma şansı bulabilmeleri için bu konu önemli...

Herkese güvenli ve keyifli uçuşlar...

-------------

6.3 PİLOT KAYITLARI
(...)Yarışmaya katılacak pilotların seçiminde 2011 TPS ( Türkiye Pilot Sıralaması ) listesi öncelik referansı olarak kabul edilecek. Diğer pilotlar basvuru sırasına göre seçileceklerdir. Kesin kayıtlar 03/07/2012 saat 10:00 da Pamuksu Otelde sona erecektir.

6.5 KONTENJAN
Yarışma kontenjanı 125 yarışmacı pilot olarak belirlenmiştir.Yarışma uluslar arası katılıma açıktır. Yarışmacı sayısının en fazla %20 si oranında yabancı pilot kontenjanı olacaktır. Yarışmaya katılacak bayan pilotlar için minimum %10 kontenjan olacaktır. Organizatör 3 kişilik pilot kontenjanına sahiptir (wild card).

Kullanıcı avatarı
SENERARSLAN
Mesajlar: 558
Kayıt: 11.02.2007, 15:15
Ad Soyad: Sener Arslan
Şehir: Denizli
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #59 gönderen SENERARSLAN » 1 on yıl 1 yıl önce (30.05.2012, 12:49)

Geçtiğimiz yıl Xavier ve Shorokov'un kazalarından sonra dünya genelinde yaşanan değişimleri hepimiz biliyoruz. Bu değişimlerin yasaklanan kanatlar kısmı değil değişen mantelite kısmının 2012 Türkiye yarışmaları öncesinde ve Denizli XC open öncesinde tekrar gözden geçirilmesi noktasında ki durumumuzu merak ediyorum. 2011 yılında Türk Pilot Panel üyelerinin açık sınıf yarışma kanatlarının yasaklanmasını oyladığı toplantıda yarışmalarda üzücü sonuçların yaşanmaması için bir takım kararlar alındığını biliyorum. Oylamaya katılan pilotların teknik, teorik ve pratik anlamda son derece yetkin kişiler olduğunu herkes biliyor. Fakat ülkemizde son zamanlarda yamaç paraşütüne olan ilgi ve yarışmalara talep sayısı herkesin dikkatini çekmiş durumda. Bu durum dikkat edilmesi gereken bir takım şeyleri gündeme getirmeli diye düşünüyorum.

Ülkemizde genelde acı şeyler yaşandıktan sonra tekrar yaşanmaması için önlemler alınır. Yani önce kazalar olur sonra üst geçit yapılır. Sanki üst geçidin yapılması için ön şart kazanın olmasıdır.

Türkiye'de resmi olarak duyurulan 6 yarışma oldu. Bunun 3 tanesi TPS ye puan vermeyen eğitim içerikli festival tadında yarışmalardı. Bu yarışmalardan MASHAVK'IN düzenlediği BOZDAĞ XC YARIŞMASI kazasız ve son derece lezzetli bir şekilde yapıldı ve geride kaldı. Bunun haricinde BURSA KUPASI VE TOKAT ZİLE'deki yarışma var. Bu iki yarışmada TPS ye puan vermeyen ama THSF onaylı yarışmalar. Bunlar haricinde Denizli Kayseri ve Çerkeş.

Federasyonun sistem oturtma süreci içerisinde yarışmalar ve katılım şartları ile ilgili olarak düzenlemelerde her ne kadar geç kalsa da belki önümüzdeki sene için şimdiden bir takım şeyleri deklare etmesi gerekmekte.

ÖNERİ
- Yarışmaya katılım şartları tekrar gözden geçirilmeli
THSF onaylı yarışmala katılacak pilotların +50 mesafe uçuş şartı, leonardo uçuş kayıtlarında bir önceki yıllarda en az 30 saat uçuş yapmış olma şartı TPS sıralamasında ilk 50 de değil ise yıl içerisinde yapılan 2 baraj yarışmasına katılım şartı bağlı olduğu kulüp yetkilisinden onay alma şartı vs eklenebilir. Bu şekilde hasbel kader TPS de ilk 100 de olmuş olması bir referans kabul edilmeyebilir.

- TPS ilk 100 değil ilk 50 olmalı. Belki daha altı.

- Yarışmalarda verilen harcırahlar kaldırılabilir. Bu harcırahlar organizatörün kendisine verilebilir. Bu şekilde bürokraside organizatör dilencilik yapmaktan kurtulur. Otobüs ver, yemek ver, tişört bas vs için birilerine el pençe divan durulmaz. Federasyon yarışmalar için bütçesini ayarlar ve organizatöre teslim edip kalanını denetler. Katılımcının cebinden en fazla ulaşım bedeli çıkar. Hepsi bu olur buna da kimse itiraz etmez. Bürokrasiye minnet edilmeden yarışma yapılır yada il mülki amirlerine göbeğini kaşıya kaşıya gidip destek ister. Bu durumda ilin mülki amirleri yarışma organize edin destek olalım der. (Şu ana kadar kendi imkanlarınızla yapmışsınız yine yapın diye bir cümleyi kimse kullanmaz en azından) Yarışma şartları daha iyi olur.

- Yarışmalarda limitler kontrol edilmelidir. Yarışma gazı ile limitinin üzerinde bir kanatla uçuş yapan pilot kendi hayatını riske attığı gibi diğer yarışmacılarında hayatını riske atmış olur. Bu kontrol de yine kulüp yetkilisi ve leonardo uçuş kayıtları ile yapılabilir. En azından yaşanılan bir olumsuzlukta taşın altındaki el sayısı artmış olur.

- Bu düzenlemeler yapılır ise yarışmaya katılım noktasında kim katılabilecek net olarak ortaya çıkmış olur. Benim bu yıl 30 saat uçuşum yok mesafede çıkarmadım diyorsa yarışmaya katılamayacağını bilir. Şu an Denizli XC open yarışması için yaşanılan tartışma bir sonraki sene yaşanmamış yarışmalarda daha güvenli hale gelmiş olur diye düşünüyorum. Şahsi fikrimdir. Yüksek sesle düşündüm.

Kullanıcı avatarı
afsin
Mesajlar: 301
Kayıt: 28.09.2006, 14:07
Ad Soyad: Hüseyin Afşin Oral
Şehir: Manisa
:
200+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Yaş: 46
Pilot Menüsü: 

Mesaj #60 gönderen afsin » 1 on yıl 1 yıl önce (30.05.2012, 23:00)

2012 yılında yazılanların kayda geçeceğini düşünmüyorum..
Ama 2013 planlaması kimler hangi yarışmalara nasıl katılacak kış sezonunda belirlenmeli..
Herkes planını iznini izleyeceği yolu seçecek..
Şenerin yazdığına katılıyorum..
PWC ye katılma şartı nasıl? Belli bir puan ki en iyiler katılıyor..
Katılamayanlar bir alt sınıf Pre PWC tarzı yarışmalarda derece ve puan Harf için çabalıyor.
Ülkemizdeki türkiye şampiyonası veya bu konsepteki yarışma içinde belli kriterler ve alt yarışmalar , xc uçuşları , uçuş saati..vs olmalı..
Bunun içinde federasyonun maddi desteği ile Bölgesel hafta sonu yarışmaları baz alınabilir.
Son olarak TPS 2011 de ilk 20..
Puan..
1 6502 Yurdaer ETIKE
2 6060 Semih SAYIR
3 5761 Murat TUZER
4 5742 Umut ASLAN
5 5515 David Selcuk ERKEK
6 5461 Hakan IRTEM
7 4794 Hilmi INCE
8 4769 Durali KARACA
9 4732 Hakan AKCALAR
10 4517 Muzaffer DUNDAR
11 4383 Umut AKTURK
12 4333 Savas KIROGLU
13 4254 Eren KIZILTUG
14 4122 Ziya HACIALIOGLU
15 4049 Basat OKAY
16 3987 Cantekin CIMEN
17 3922 Yasin KECEF
18 3725 Ayse BAYRAK
19 3690 Murat CIFTCI
20 3687 Yigit YILDIRIM

TPS 2010 ilk 20 pilot

1 6814 Yurdaer ETIKE
2 6333 Semih SAYIR
3 5546 Mehmet DURSUN
4 5514 Umut ASLAN
5 5091 Hakan IRTEM
6 4814 Umut AKTURK
7 4669 Hilmi INCE
8 4527 Ayse BAYRAK
9 3978 Baris TURA
10 3897 Yasin KECEF
11 3837 Sedat KIRTULUKOGLU
12 3650 Eren KIZILTUG
13 3638 Ziya HACIALIOGLU
14 3115 Alim YILDIRIM
15 3115 Murat TUZER
16 3053 Hakan AKCALAR
17 3024 Murat CIFTCI
18 2942 Savas KIROGLU
19 2845 Erhan EKREN
20 2664 David Selcuk ERKEK

buradanda görüleceği gibi gelişim ve yarış çok hızlı gelişiyor..
2011 20.sırası ile 2010 20.sırası arasında 1000 puan fark var..
Gereki detaylı çalışmalarının 2013 için yapılması ümidi ile..

afşin