Ulusal yarışmalarda kulüpler sıralaması

Yarışma duyuruları , sonuçları.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
Champion
Mesajlar: 649
Kayıt: 30.11.2007, 20:39
Ad Soyad: Semih Sayir
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 200+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 5 / 1
Pilot Menüsü: 

Ulusal yarışmalarda kulüpler sıralaması

Mesaj #1 gönderen Champion » 1 on yıl 1 yıl önce (16.05.2012, 11:32)

Selamlar

Önümüzdeki sezon için Ulusal Sıralamanın nasıl yapılması gerektiği, Kulüplerin başarı seviyesinin nasıl ölçüleceğine dair kriterler hala belirsizliğini koruyor. Yarışmalar için daha önce pilotlar paneli tarafından belirlenen TPS puan sistemi kullanımdaydı. Bu sistemin revizyonu diğer bir deyimle gelişen durumlara göre adaptasyonunda tam bir anlaşma sağlanamamış görünüyor.

Önümüzde ilk olarak Kayseride yapılacak olan Pre World Cup yarışması var. Yarışmacı pilot arkadaşların önemli bir kısmının orada olacağını tahmin ediyorum. Eksik olan hususları gözden geçirebilir ve anlaşmaya varabiliriz.

Bu hususların kesinlikle ilk yarışmadan önce belirlenmesi, mutabık olunması ve uygulanması gereklidir.

Cevap bekleyen sorular şunlardır
- Ulusal ferdi sıralama formülünde ne değişiklikler gereklidir?
- Ulusal takım hangi kritere göre oluşturulacak ve destekler hangi pilotlara verilecek( THSF tarafından net olarak açıklanmalı)
- Hangi yarışmalar için destek verilecek ve kaç sporcuya verilecek?
- Kuluplerin başarısı nasıl ölçülecek

Bu konulardan en muhallak olanı Kulüpler sıralması . Zira bu konuda ne Pilotlar Panelinin( Şu anda işlevini yitirmiş görünüyor) nede Federasyonun bir çalışması veya açıklaması var.

Bu konu Seçimlerde temsilci bulundurma sayısı ile ve Kulüplere verilecek desteklerde kıstas oluşturması anlamında önemlidir. Bu sorunu çözmeden diğer bir sezona başlamamız hata olur.

Şu an için THSF tarafında kabul edilip onaylanmış 3 yarışma var.

Kayseri
Denizli
Cerkeş

Bu yarışmalar THSF Ulusal sıralamasını oluşturacak. Ferdi sıralamalar için halen eksikleri olsada kabul gören bir sistem bulunuyor. Kulüp sıralamaları nedense pilotların ve yönetimin ilgi alanına girememiş.

Deneyimlerimizden faydalanarak sıralamayı aşağıdaki seçeneklerden birinde uzlaşarak yapmaya çalışalım.

- Takım/ Kulüp olarak değerlendirmeye alınacak sporcu sayısı
Bu sayı 3- 5 sporcu arasında değişebilir. Sporcu sayısı fazla olursa fazla yarışmacı bulunduran kulüplere biraz avantaj getirecektir. Önceki yarışmalarda karşılaştığımız Kulüp olmayan takımların anlamsızlığı burada ortaya çıkıyor. Bu sistemde takımların mutlaka faal kulüplerden oluşması gereklidir

- Kulüp takımlarında bulunması gereken minimum bayan sporcu sayısı
Ülkemiz gerçeklerinde bu sayının en az bir pilot olması gerekir. Bu sayede pozitif ayrımcılık yapılarak her kulübün bayan sporcu yetiştirmesinin önü açılmış olur.
Bu iki şekilde yapılabilir
1- Bayan sporcuların yerine erkek sporcu puan getiremez veya yarışmaz. bayan sporcusu olmayan takım eksik yarışır.( bütün takımlar en azından bir bayan sporcu yetiştirirler)
2- Bayan sporcular yüksek puan katsayısı ile yarışırlar ve iyi bir bayan pilot bulundurmak Kulüp için her zaman avantaj oluşturur. Bu katsayı Erkek sporcular için 1 bayan sporcular için 1,5 ile 1,6 arasında değişebilir( Bu katsayılar bayan sporcuların PWCA ve Dünya Şampiyonalarındaki Genel Klasmandaki yerleri baz alınarak hesaplanır. Bu formülde bayan sporcusu olmayan takımlar mağdur olmaz ama bayan yerine erkek yarışmasının eşitsizliği bir anlamda önlenir. Daha da önemlisi Her kulübün bayan sporculara önem vermesini sağlar.
Bayanlar ve erkeklerin aynı potada eşit şekilde yarıştığı yarışmalarda takıma bayan sporcu almak dezavantajdır.

FAI Uluslar Şampiyonalarında takımlar 1 bayan ve 1 bay sporcu dan başlayarak WPRS sıralamasına göre doldurularak oluşturuluyor.

FAI Sec 7
3.2 National entry
3.2.1 Team Size
The base team size for all nations is one pilot plus one female pilot. Places left unfilled after a date to be specified in the Local Regulations will be allocated to nations in order from the top nation in the WPRS Nation Ranking down to the last ranked nation; if any places are still available, the process will start at the top again but in this process the place allocated to the one female pilot in the base team size cannot be filled by a male pilot in any round of allocation. This process will continue until the maximum number of pilots is reached or until 60 days before the first planned flying day of the championship. The nation ranking for this purpose shall be the WPRS Nation Ranking three calendar months before the championship starts.
Note: Changes from 30 days to 60 in line 5 and from 2 months to 3 in line 7 are effective 1 Sep 2011.


Bir çerçeve oluşturmak adına farklı fikirleri olan arkadaşları duymakta yarar var. Detaylı olarak Kayseri yarışması öncesi tartışabiliriz.

Semih SAYIR


Kullanıcı avatarı
Bilalk
Mesajlar: 196
Kayıt: 21.11.2005, 22:01
Ad Soyad: Bilal Kaya
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen Bilalk » 1 on yıl 1 yıl önce (16.05.2012, 11:47)

güzel bir konuya deginilmiş bu konuda şuanki ortamda bilinen ve bizlere burda adaylıgını açıklayan tahsin tekin abimiz bu konularda düşünce ve yapmak istedigi işleri kısaca acıklarsa daha iyi olacagına inanıyorum semihin önerdigi toplantı öncesinde

Bilal KAYA

Kullanıcı avatarı
Champion
Mesajlar: 649
Kayıt: 30.11.2007, 20:39
Ad Soyad: Semih Sayir
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 200+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 5 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen Champion » 1 on yıl 1 yıl önce (19.05.2012, 11:00)

Tekrar Merhaba

Kulüpler sıralamasıyla halen ilgilenen yok gibi. Anlamını tam olarak çözemedim ama" bizim kulüp zaten iyi derece yapamaz olmasa daha iyi" düşüncesinden kaynaklanan bir ilgisizlik olabilir.

Bu çalışmayı THSF den beklemek aşırı iyimserlik olacaktır. Daha önce defalarca Federasyon seçimlerinde kulüplerin sportif başarıya endekli temsilci bulundurma hakları olduğunu ifade etmiştim. Kluplerin başarı endeksinin nasıl hesaplanacağı önceden belirlenmezse bu konu manipulasyonlara açık olacaktır.

Önümüzdeki günlerde bu ve benzeri birçok konuda fikir üretmek ve irade oluşturmak için aktif tüm spor kulüplerinin aynı çatı altında toplamaya çalışıyoruz. Bu çatı KULÜPLER BİRLİĞİ PLATFORMUDUR. Kurulması ve işlevi yasaldır!

Amaçları şöyle sıralanabilir
- Federasyon seçimlerine hazırlanmak ve yönetimde görev almasını istediğimiz temsilcilerimizde fikir birliği oluşturmak.
- Yeni yönetim sonrası Federasyon ve Sporcular arasında köprü oluşturmak ve iletişim eksikliğini gidermek
- Teknik konularda kulüplerin temayüllerini Federasyon yetkililerine bildirmek.
- Kurumlarla ilgili problemlerde ortak bildiri yayınlamak ve yazışmalar yapmak.
- Kulüpler arasında işbirliği ve faaliyetler kordinasyonu oluşturmak.

Bu oluşumun diğer oluşumlardan ve kurumlardan ne farkı olacak?

Kuşkusuz en önemli fark bu platformun bizlerin kendi seçtiğimiz kişilerden( Klup başkanları veya temsilcileri) oluşması ve Herhangi bir devlet kuruluşundan bağımsız olmasıdır. Diğer bir deyişle Federasyonumuzda olduğu gibi bu oluşuma atanma yöntemi ile girmek mümkün olmayacaktır.
Kendi sesimizi ve ihtiyaçlarımızı gerçek anlamda duyurabileceğimiz çok özel ve yasal bir oluşum olacağı açıkca görülebilir.

Benzeri bir çalışmayı Türkiye Pilotlar Paneli adı altında hayata geçirmeye çalışmıştık ama bu sistemin iflası yapılanmanın kurumlaşarak gerçekleştirilmesi gerektiğinin tecrübesi olmuştur.
Netice olarak problemlerimiz sadece bir kesimin( Yarışmacıların) değil tüm uçan arkadaşlarımızın problemleridir. Bu problemlerin karşısına organize olarak kurumlaşarak çıkmak gerekir.

Bu çalışmayı başlatmak için adına KULÜPLER BİRLİĞİ PLATFORMU dediğimiz bir panel oluşturduk. Şu anda sadece fikir oluşturmak için kullanmayı düşünüyoruz. Daha sonra panel kendi içerisinde olgunlaşır ve karar alırsa fiziki bir oluşum gerçekleşebilir.

Üyelik Kulüp başkan veya yardımcıları için hemen , temsilciler içinse Yönetim kurulu kararı ile" temsilci seçilmiştir" yazısının elimize ulaşmasından sonra onaylanıyor.

Bütün kulüp temsilcilerini bu oluşuma bekliyoruz. 1 haziran tarihinde mevcut üyelerle başkan ve başkan yardımcısı seçimleri yapmayı planlıyoruz.

Kulüpler sıralaması için bir formülde uzlaşılması ve uzlaşılan formülün THSF ye tavsiye olarak iletilmesi de aynı çatı altında mümkündür.

Aktif spor kulupleri temsilcisi arkadaşlarımızı bu oluşuma katılmaya davet ediyorum

Oluşuma
http://isuk.org.tr/kuluplerbirligi/index.php
sayfasından talimatları izleyerek katılmak mümkündür.

Soru ve önerileriniz için bana aşağıdaki numara ve mailden ulaşabilirsiniz.

Semih SAYIR
ISUK Kulübü Başkan Yrd.

532 3566888
[email protected]

Kullanıcı avatarı
ymcbayraktar
Mesajlar: 832
Kayıt: 13.06.2005, 20:24
Ad Soyad: Mehmet Bayraktar
Şehir: Tokat / Zile
Aldığı Beğeni: 7 / 4
Yaş: 66
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen ymcbayraktar » 1 on yıl 1 yıl önce (19.05.2012, 22:32)

2012 yılında yapılacak yarışmalarda Kulüplerin takım halinde katılmasının Federasyon tarafından desteklenmesi ve teşvik edilmesi aynı zamanda Federasyonun var oluş sebebi olan kulüplerin lehine olacaktır hatta bana kalsa ferdi katılımın tamamen kaldırılması daha uygundur İlinde kulüp olmayan sporcularda istediği kulüp adına yarışabilirler diğer bir tercih de kulüpler ve ferdi olarak yarışanlar ayrı ayrı değerlendirilebilir Kulüpler birliği önerisini destekliyorum ve Kulüp başkanı olarak da Tokat Sportif Havacılık kulübü adına Kulüpler Birliğine katılmak istiyorum
2. bir husus da Federasyonun il Temsilcileri ile diyalogunun beklenen sıcaklıkta olmamasıdır Federasyonun aldığı kanatların dağıtımı konusunda Ferderasyonun İldeki temsilcileri olan bizler fazla söz hakkı edilmemekteyiz federasyon kanat dağıtımı konusunda henüz bir adım atmamıştır alınan malzemeler sadece Üniversiteler hedef alınarak dağıtılmak istenmektedir oysa üniversiteler eğitim öğretim dönemini kapatmışlardır Yamaç paraşütünde kendini kanıtlamış birkaç önemli üniversite dışında pek çok üniversitede eğitmenlik yapacak seviyede yetişmiş eleman bulunmamaktadır bu Üniversite kulüplerine o İldeki spor kulüpleri destek vermelidir İl temsilcilerinin aynı zamanda temsil ettiği İldeki kulüplere karşı da sorumluluğu vardır bunun dışında yamaç paraşütü sporu yapan pek çok kulüp malzeme sıkıntısı çekmektedir malzeme dağıtımı için sadece üniversiteler değil o ildeki kulüp sayısı, Lisanslı sporcu sayısı ve ilin fiziki özellikleri de dikkate alınarak Gençlik Hizmetleri ve spor İl müdürlüklerine gönderilmesi uygun olacaktır

Kullanıcı avatarı
SENERARSLAN
Mesajlar: 558
Kayıt: 11.02.2007, 15:15
Ad Soyad: Sener Arslan
Şehir: Denizli
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen SENERARSLAN » 1 on yıl 1 yıl önce (20.05.2012, 11:08)

Selamlar.

Bir problemi çözmenin belli yöntemleri vardır. Önce nasıl çözeceğinizi belirlemeniz gerekir. Doktor önce teşhis eder sonra tedavi eder.

Semih abinin önerdiği konu kendi bilgi ve tecrübe düzeyine göre olmasını istediği, eksik gördüğü bir şey. Tespitinin doğruluğu bu oluşumun varlığının yaralı olacağı noktasında kim itiraz edebilir?

Hiç kimse itiraz etmez ama
- TPP kuruldu sadece seyirci olduk neyi izledik çoğu zaman?
- Federasyon kurulması için çalışmaları izledik yorumları dinledik kavgaları seyrettik kuruldu ve sonuç?
- Yıllardır puanlama sistemi tartışılıyor
- Yıllardır TPS şekli tartışılıyor

Biz seyirciyiz. Kendi çapında uçan yarışmalarda 3 kuruş tecrübe kazanmaya çalışan pilotlarız. Duayenlerimiz, önümüzde gidenler, büyüklerimiz bu konuları çekip çevirir, onlar sistemi koyar biz dahil olmaya çalışırız, biz bekleriz onlardan ama onlar yılgın bıkkın yorgun usanmış sadece yarışalım sadece uçalım aman tartışma benden uzak olsun tarafındalar artık. Bu pencereden bakınca malesef bu çalışmanın sonuç getireceğine inanmıyorum. Kurulur ama kudurtur... Bu noktada diyeceğim şudur? Bir şeylerin değişmesi için

1- durum çok iyi analiz edilip çözüm ona göre konulmalı
2- Alttan gelen genç nesilin ateşi bu noktada değerlendirilmeli, kan değişmeli
3- Kulüpler her istediğini rahatlıkla dile getirmeli
4- Küçük büyük tecrübeli tecrübesiz her kulüp bu çalışmaya dahil edilmeli
5- Duayenler takımı kulüpler ile diğer kulüpler söz haklarında dengelenmeli
6- Böyle bir oluşumun ön kurulu yapılıp gerekirse il il kulüp kulüp dolaşılmalı
7- Bu sistemin oturmasının ileride kulüpler arası pilot transferlerine dahi imkan açacağı, maddi imkanı olmayan ama başarılı pilotların şansının açılacağı kulüplere anlatılmalı
8- Bu sistemin oturması ile belki federasyondan beklenilen lig sitemininde alt yapısının oluşacağı anlatılmalı

daha da sayabiliriz ama 3 kuruşluk fikir beyanımda çok satır olmasın diye serzeniş ve ümitlerimi sınırlıyorum.

Bu camiada armut piş ağzıma düş mantığı oldukça sıkıntı devam eder. Uyduruk bir konuda 7 sayfa geyik dönerken camianın geleceğini belirleyecek bir konuda benim yorum yapmam ne ironik bir durumdur. Kendi kulübüm kulüp yetkililerim adına camianın ve bizlerin yararına olacak her faaliyette kendi cürmümüz oranında yer alacağımızı belirtir esenlikler dilerim.

Kullanıcı avatarı
Champion
Mesajlar: 649
Kayıt: 30.11.2007, 20:39
Ad Soyad: Semih Sayir
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 200+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 5 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen Champion » 1 on yıl 1 yıl önce (20.05.2012, 11:44)

SENERARSLAN yazdı:Selamlar.

Bir problemi çözmenin belli yöntemleri vardır. Önce nasıl çözeceğinizi belirlemeniz gerekir. Doktor önce teşhis eder sonra tedavi eder.

Semih abinin önerdiği konu kendi bilgi ve tecrübe düzeyine göre olmasını istediği, eksik gördüğü bir şey. Tespitinin doğruluğu bu oluşumun varlığının yaralı olacağı noktasında kim itiraz edebilir?

Hiç kimse itiraz etmez ama
- TPP kuruldu sadece seyirci olduk neyi izledik çoğu zaman?
- Federasyon kurulması için çalışmaları izledik yorumları dinledik kavgaları seyrettik kuruldu ve sonuç?
- Yıllardır puanlama sistemi tartışılıyor
- Yıllardır TPS şekli tartışılıyor


Camiamızda bu türden bir kötümserlik hakim. Nedenleri ve suçluları kim olursa olsun geriye dönük bir işlem yapamayız. Yapabileceğimiz tek şey olanlardan ders almaktır.
Bu yapılanmanın kurumsal yönüne ağırlık verilmesi tartışmaları makul bir seviyeye indirip yol almamızı sağlayacaktır. Kulüplerden önce böyle bir seçeneğimiz bulunmuyordu. TPP de dönemi içerisinde kendi fonksiyonunu bir ölçüde tamamlamış ve özellikle yarışmalar konusunda genel kabul gören çalışmalar yapmış ve fikirler üretmiştir.
Puanlama sisteminin tartışılması normaldir ve belkide her sene bu tartışmalar yapılacaktır, yapılmalıdır. Her değişiklik bir yenilik ve dinamizm getirmesi açısından önemlidir.

Bu çalışmanın farkı sadece yarışmacı pilotlara değil bütün uçucu arkadaşların ve Kulüplerin sorunlarına yönelmesidir. İş yapıcak kişiler, kurumsal temsilci sıfatını taşıyan, kendi guruplarının/ kulüplerinin gerçek temsilcileridir.

Baştan inançsız yaklaşmakla başarısızlığı kabul etmek aynı anlama gelecektir.

Gelişmeler göstermiştir!

Biz bu ülkenin uçan insanları, sorunlarımızı kendimiz çözmek için uğraşmaz ve çözüm üretmezsek bunu devlet veya herhangi bir Kurum bizim için yapmaz, yapamaz.

Çözümü biz üreteceğiz uygulamayı Devlet ve Kurumlar yapacaklar.

Yaklaşan seçimleri camiamız için bir dönüm noktası, yeni bir başlangıç olarak düşünelim ve yeniden gerekirse sıfırdan başlayalım. İhtiyacımız olan herşey elimizde mevcutdur.



Sevgilerle
Semih SAYIR