iskenderun spor. hav.kul.yamaç paraşütü hedef şampiyonası

Şenlikler ,Organizasyonlar , yarışmalar hakkındaki konular, havacılıkla ilgili her türlü duyurular.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
crow22
Mesajlar: 18
Kayıt: 02.06.2008, 21:39
Ad Soyad: Umut Naci
Şehir: Hatay / İskenderun
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

iskenderun spor. hav.kul.yamaç paraşütü hedef şampiyonası

Mesaj #1 gönderen crow22 » 1 on yıl 1 yıl önce (10.01.2013, 17:22)

İSKENDERUN SPORTİF HAVACILIK KULÜBÜ YAMAÇ PARAŞÜTÜ HEDEF ŞAMPİYONASI
14.06.2013 – 16.06.2013

Yarışma Birincisine :5.000,00 TL
Yarışma İkincisine :2.500,00 TL
Yarışma Üçüncüsü :1.000,00 TL




1.YARIŞMA BİLGİLERİ

1.1 YARIŞMA ADI: İskenderun Sportif Havacılık Kulübü Yamaç Paraşütü Hedef Şampiyonası

1.2 YARIŞMA YERİ: İskenderun / Hatay

1.3 YARIŞMA TARİHİ: 14.06.2013 -16.06.2013 yarışmanın resmi antrenman ve kayıt günüdür.


1.4 KAPSAM: Yarışma THSF onaylı olup, THSF yamaç paraşütü hedef yarışmaları yönetmeliğine ve FAI yamaç paraşütü hedef yarışmaları yönetmeliğine uygun olarak yapılacaktır.


2. YARIŞMANIN AMACI: Güvenli ve uygun koşullarda yarışma ortamı sunarak pilotların hedef yarışmaları konusunda becerilerini arttırmak, yarışma kurallarını öğrenmelerini sağlamak ve pilotlar arasındaki dostluk ve iletişimi arttırmaktır.



3. ORGANİZATÖR

İskenderun Sportif Havacılık Kulübü



4. YARIŞMA GÖREVLİLERİ

Yarışma Direktörü : Umut Naci

Jüri Başkanı :İlan edilecek
Jüri Üyesi :İlan edilecek
Jüri Üyesi :İlan edilecek
Baş Hakem :İlan edilecek
Yarışma Hakemi :İlan edilecek
Hedef Hakemi :İlan edilecek
Hedef Hakemi :İlan edilecek
Hedef Hakemi :İlan edilecek
Kalkış Hakemi :İlan edilecek
Kalkış Yardımcısı :İlan edilecek
Kalkış Yardımcısı :İlan edilecek
Telsiz Koord. Srm. :İlan edilecek
Kalkış Kameramanı :İlan edilecek
Puanlama Hakemi :İlan edilecek
Güvenlik Direktörü :İlan Edilecek
Meteorolojist :İlan Edilecek













5. YARIŞMA PROGRAMI

14.06.2013 CUMA - ANTRENMAN GÜNÜ

14:00-18:30 Antrenman ve serbest uçuşlar.
19:00-20:00 Akşam Yemeği
20:00-20:30 Brifing
21:00 Festival Açılışı ve müzik programı.

Antrenman günü boyunca kayıtlar alınacaktır.

15.06.2013 CUMARTESİ - YARIŞMA 1. GÜN

06:00-06:45 Kahvaltı
06:45-07:10 Tepeye Çıkış
07:10-07:30 Brifing
07:45 Yarışma Uçuşlarının Başlaması
10:30 Yarışma Uçuşlarının Bitişi
10:30 Şenlik uçuşlarının başlaması
12:30-13:30 Kumanya
19:00 Gün Uçuşlarının Bitişi
20:00-21:00 Akşam Yemeği



16.06.2013 PAZAR - YARIŞMA 2. GÜN

06:00-06:45 Kahvaltı
06:45-07:10 Tepeye Çıkış
07:10-07:30 Brifing
07:45 Yarışma Uçuşlarının Başlaması
10:30 Yarışma Uçuşlarının Bitişi
10:30 Şenlik uçuşlarının başlaması
12:30-13:30 Kumanya
14:00 Ödül Töreni
17:00 Gün Uçuşlarının Bitişi

6. YARIŞMAYA KATILIM KOŞULLARI

6.1 PİLOT SEVİYESİ

GSGM Sporcu Lisansına sahip olan ve en az 70 uçuşu olan pilotlar katılabilir. Pilotların eğitim aldığı kişi, kulüp veya kurumu referans gösterebilmesi, uçuş seviyesiyle ilgili bilgi verilmesi gerekmektedir. Verilen bilgilerle ilgili yp forumdaki uçuş kayıtları ve Amatör Uçucu Veri Tabanı’ndaki bilgiler kullanılacaktır.

6.2 YARIŞMA ÜCRETİ

Yarışma ücreti 100 TL ‘dır ve kayıt esnasında alınacaktır.




6.3 PİLOT KAYITLARI

Yarışmaya katılacak pilotlar ön kayıtların yarışma web adresinden yapacaklardır. Kesin kayıtlar 14.06.2013 günü yapılacaktır.

6.4 SİGORTA

Yarışmaya katılacak pilotların SGK(SSK) veya ferdi yamaç paraşütü kaza sigortası olması yeterlidir.


6.5 KONTENJAN

Yarışma kontenjanı 100 yarışma pilotu olarak belirlenmiştir.

6.6 KONAKLAMA

Yarışmacılar Valilik , Kaymakamlık veya Belediyelerin gösterdikleri Sosyal tesislerde iki kişilik odalar edilecektir.

6.7 KUMANYA VE YEMEK

Yarışmacılara; 14-15 Haziran 2013 tarihlerinde akşam yemeği, 15-16 Haziran tarihlerinde kahvaltı, 15-16 Haziran 2013 tarihlerinde organizatör tarafından öğlen kumanya verilecektir.

6.8 SERBEST UÇUCULAR

Yarışma ile birlikte aynı zamanda şenlik de yapılacağı için yarışma uçuşları saat 10:30 da bittikten sonra şenlik uçuşlarına başlanacaktır.

7. UÇUŞ BÖLGESİ

Yarışma için kullanılacak uçuş bölgesi İskenderun 1254 Metre Kösür Tepesidir.

KALKIŞ: Kalkış alanı çimen ve toprak karışımlı zeminden oluşmaktadır. Gerekli eğime sahip, oval ve 50 metre en 20 metre boya sahiptir. Koordinatları 36.582299-36.239594 ve deniz seviyesinden yüksekliği 1254 metredir. Kalkış yönleri Kuzey,Batı, Güney.

İNİŞ: İniş alanı beton zeminden oluşmaktadır. Yarışma sırasında zeminde 3 metre yarıçaplı branda ve hedef pedi bulunacaktır. İniş alanı düz olup 50 metre en 70 metre boya sahiptir. Koordinatları 36.591963-36.172093 ve deniz seviyesinden yüksekliği 0 metredir.

YOL DURUMU: Tepeye çıkış yolu asfalttır, sadece son 500 metrelik kısım stabilize toprak yoldur.

8. YARIŞMA GENEL KURALLARI

8.1 PİLOT KAYITLARI
Tüm pilotlar yarışma başlamadan önce kayıtlarını yaptırmış olmalı ve tüm elektronik ekipman uçuş malzemesi bilgileri ve kişisel uçuş bilgilerini sunmalıdırlar.

8.2 KANAT
Yarışmacılar yarışma kayıt olurken bildirdikleri kanat ile yarışma boyunca uçacaklardır ve yarışma başladıktan sonra yarışma sonuna kadar uçtukları kanadı değiştiremeyeceklerdir. Uçulan kanadın yarışma sırasında onarılamayacak kadar hasar görmesi durumunda, yarışmacı aynı seviyede olan başka bir kanatla yarışmaya devam edebilir.




8.3 KLASMANLAR

8.3.1 FERDİ KLASMAN
Pilotların bireysel olarak yarışacakları klasmandır.

8.3.2 BAYAN KLASMANI
Bayan pilotların ayrıca derecelendirileceği klasmandır. Bu klasmanın açılabilmesi için yarışmaya minimum 6 bayan yarışmacı katılması gerekmektedir.

8.3.3 KULÜP KLASMANI
THSF’ye bağlı olan kulüplerin yarışacağı klasmandır. Her kulüp minimum 3 maksimum 6 sporcu ile kulüp klasmanında yarışabilir.

8.3.4 TAKIM KLASMANI
Yarışmaya katılan yarışmacıların kendi aralarında kuracağı minimum 3 maksimum 6 kişiden oluşacak takımlardır.

8.4 KURALLAR
Düzenlenecek olan Yamaç Paraşütü Hedef Yarışmasında; THSF Yamaç Paraşütü Hedef Yarışmaları Yönetmeliği ve Uluslararası Havacılık Federasyonu (FAI) Yamaç Paraşütü Spor Kodu Bölüm-7C de yayınlanmış olan kurallar uygulanacaktır.

8.5 GÖREV UÇUŞ SAYISI
Yarışmanın geçerli sayılabilmesi için tüm yarışmacıların minimum 1 maksimum 12 görev uçuşu tamamlamaları gerekmektedir.

8.6 KALKIŞ SIRASI
Kalkış sırası yarışma ilk günü sabahı brifingte ferdi klasmana göre kura ile yarışma direktörü tarafından oluşturulacaktır. Pilotlar, kalkış hakeminden herhangi bir nedenle özel izin almadıkça, oluşturulan bu Kalkış Sırası ile kalkış yapacaklardır. Kalkış sırası geldiğinde Kalkış hakemi tarafından çağırıldığında hazır olmayan ve kalkış yapmayan pilotlar ile kalkış hakeminin izni olmadan kalkış yapan pilotlar, o görev uçuşu için en yüksek puanla cezalandırılırlar. Kalkış için kalkış alanında bulunmayan pilotlar o görev uçuşu için ABS olarak kayıt edilirler. Kalkış yapmayan pilotlar puanlamaya DNF olarak kayıt edilir ve o görev uçuşu için en yüksek puanı alırlar. En az 3 kere denemesine rağmen kalkamayan pilotlar kalkış listesinin sonuna geçerler. Tekrar uçuş yapacak bir pilotun görevi erken tamamlaması gerekiyorsa, kalkış amirinden izin alarak tekrar uçabilir. Kalkış Amiri farz edilen kalkış sırasını, ferdi kanat performansını ve/veya yerel koşulların geçici ayarlarına bağlı olarak değiştirebilir.



8.7 KALKIŞ ARALIKLARI
Pilotlar hava durumlarına göre iniş ve son yaklaşma sırasında aralarında yeterli uzaklığı garantiye alarak kalkış zamanı aralıklarını oluşturacaklardır. İki pilot arasındaki kalkış aralığı en az 1,5 dakika olacaktır.

8.8 PİLOT NUMARASI
Pilotlara yarışma öncesi kayıt sırasında bir pilot numarası verilecektir. Her pilot kendi numarasını kanadına görünür şekilde yapıştıracaktır. Kanadında daha önceden numara olan pilotlar bu numaraları pilot numarası olarak kullanabilirler.

8.9 SON YAKLAŞMA
Yarışmacı için son yaklaşmanın başlaması olarak kabul edilen şey, yüzünün hedefe dönmesidir ki bu; yarışma hakemine yarışmacının son yaklaşma hazırlığı yaptığını düşündürür ve yönünde önemli bir değişiklik yapması beklenmez. Bu pozisyondaki bir yarışmacı daha fazla bir manevraya girişirse, bu onun yukarıdaki etmenlerini azaltmaz. Son yaklaşmada hedefe dönüldükten sonra uçuş güvenliğini tehlikeye atacak şekilde derin dönüşler, wingover’lar ya da çok fazla fren yaparak kanadı erken stol durumuna sokmak yasaktır. Bu davranışları uygulayan pilotlar, bu davranışı ilk gösterdiklerinde uyarı alırlar, ikinci kez aynı davranışı yaptıklarında en yüksek puan olan 1000 puan verilerek cezalandırılırlar. Aynı davranışı üçüncü kez de yaptıkları taktirde yarışmadan diskalifiye edilirler.


8.10 İNİŞ
İnişte pilotun ilk yere temas ettiği nokta geçerlidir. İnişteki puanlama; yarışmacıların indiği noktadan (yere ilk temas edilen nokta) hedef pedin deki ölü noktaya (sıfır noktası) kadar santimetre cinsinden yapılan ölçüm ile puanlandırılacaklardır. Maksimum puan 1000 puan olacaktır. İnişlerde pilotlar ayak üstüne inip, indikten sonra kanat arkaya yıkılana kadar ayakta kalmak, devrilmemek ve düşmemek zorundadır, aksi taktirde 1000 puan alacaklardır.

8.11 RÜZGAR HIZI
Yarışma için maksimum rüzgar hızı 6m/sn dir. İzin verilen maksimum rüzgar hızı, yarışmacının uçuşunun son 30 (otuz) saniyesi süresince ölçülecektir. Eğer rüzgar 6m/s limitini aşarsa, pilot otomatik olarak yeniden kalkış hakkı kazanacaktır. Eğer rüzgar hızı hedefteki düzenli limitini aşarsa, art arda gelen yarışma uçuşları esnasında sürekli olarak, yarışma direktörü rüzgar yeterince hafifleyinceye kadar yarışmayı duraklatabilir. Rüzgarın ölçülemeyen hızı (üst limiti aşan) dikkate alınmaz, uçuş emniyeti için sorun olarak dikkate alınır.

8.12 GÜVENLİK
Yarışma başlamadan önce bir güvenlik koordinatörü seçilecektir. Güvenlik koordinatörü meteoroloji konusunda bilgili olmalıdır. Güvenlik koordinatörünün sorumlulukları güvenlik ve emniyetle ilgili tüm konular olacaktır.

8.13 İŞARETLER
İşaretle haberleşmeler kırmızı bir bayrak ile veya telsiz haberleşmesiyle yapılacaktır. Eğer hedefe iniş tehlike arz ediyorsa pilotlar kırmızı bayrak ile uyarılacaklar ve hedef dışında bir yere inmeye yönlendirileceklerdir.



9. BRİFİNG

Yarışma brifingleri 14.06.2013 Cuma akşamı ve yarışma günleri sabah uçuşlardan önce yapılacaktır. Tüm pilotların brifinglere katılması gerekmektedir.



10. PUANLAMA

10.1 FERDİ KLASMAN PUANLAMASI
Pilotların bireysel olarak yarışacakları klasmandır. İnişte pilotun ilk yere temas ettiği nokta geçerlidir. İnişteki puanlama; yarışmacıların indiği noktadan (yere ilk temas edilen nokta) hedef pedindeki ölü noktaya (sıfır noktası) kadar santimetre cinsinden yapılan ölçüm ile puanlandırılacaklardır. Maksimum puan 1000 puan olacaktır. Yarışmacının, geçerli kabul edilen görev uçuşlarından aldığı puanlar toplanarak yarışma toplam puanı hesaplanacaktır. 5 (beş) ya da daha fazla görev gerçekleştirilmişse, en kötü olan 1 (bir) ferdi puan iptal edilir. Resmi kayıtlı her yarışmacının yarışma süresince puanlama sisteminde geçerli olan en az bir uçuşu olmalıdır.

10.2 BAYAN KLASMANI PUANLAMASI
Bayan pilotların ayrıca derecelendirileceği klasmandır. Bu klasmanın açılabilmesi için yarışmaya minimum 6 bayan yarışmacı katılması gerekmektedir. Bayanlar klasmanındaki puanlamalar bayan yarışmacıların toplam puanlarının kıyaslanması ile yapılır. 5 (beş) ya da daha fazla görev gerçekleştirilmişse, en kötü olan 1 (bir) ferdi puan iptal edilir. Resmi kayıtlı her yarışmacının yarışma süresince puanlama sisteminde geçerli olan en az bir uçuşu olmalıdır.

10.3 KULÜP PUANLARI
THSF’ye bağlı olan kulüplerin yarışacağı klasmandır. Her kulüp minimum 3 maksimum 6 sporcu ile kulüp klasmanında yarışabilir. Her bir görev uçuşu için takımdaki en iyi 3 puan seçilir. Her 5 görev uçuşundan en kötüsü kulüpler klasmanı puanlamasında iptal edilmez. Eğer kulüpleri oluşturan kişi sayısı için minimum sayı 3 kişi ise, eğer o kulübün yarışmacı sayısı 3’den azsa, her eksik pilot için toplam puana maksimum puan eklenir (örneğin; takımdaki kişi sayısı 3 olan bir yarışmada, bir görev için takımda 2 kişi varsa, bu durumda takım puanına, olmayan bir yarışmacının yerine en yüksek puan eklenir).



10.4 TAKIM KLASMANI
Yarışmaya katılan yarışmacıların kendi aralarında kuracağı minimum 3 maksimum 6 kişiden oluşacak takımlardır. Her takımın minimum 3 maksimum 6 sporcu ile kulüp klasmanında yarışabilir. Her bir görev uçuşu için takımdaki en iyi 3 puan seçilir. Her 5 görev uçuşundan en kötüsü kulüpler klasmanı puanlamasında iptal edilmez. Eğer takımları oluşturan kişi sayısı için minimum sayı 3 kişi ise, eğer o takımın yarışmacı sayısı 3’den azsa, her eksik pilot için toplam puana maksimum puan eklenir (örneğin; takımdaki kişi sayısı 3 olan bir yarışmada, bir görev için takımda 2 kişi varsa, bu durumda takım puanına, olmayan bir yarışmacının yerine en yüksek puan eklenir).

10.5 PUANLAMA KRİTERLERİ

* Puanlama için FAI Bölüm 7C deki kurallar geçerlidir.

* İnişte pilotun ilk yere temas ettiği nokta geçerlidir. İnişteki puanlama; yarışmacıların indiği noktadan (yere ilk temas edilen nokta) hedef pedindeki ölü noktaya (sıfır noktası) kadar santimetre cinsinden yapılan ölçüm ile puanlandırılacaklardır. Hedef pedinin merkezine iniş yapılırsa puan 0 cm olacaktır.

* Eğer yarışmacı ölçüm alanı (ölçüm alanı yarıçapı 10 m olan ölçülebilir alandır) dışına iniş yaparsa ölçüm alanı yarıçapına eşit olan maksimum puanı alacaktır.

*İniş ayaklar üzerine yapılmalıdır. Eğer bir yarışmacı inişte düşmüşse, maksimum puanı alır. Düşmekten kasıt, vücudun bir parçasının ya da bir ekipmanın (hız sistemi, üzengi, vinç
kalkışlarında release sisteminin ipinin dışında) kanattan önce yerle temas etmesidir. İnişlerde pilotlar ayak üstüne inip indikten sonra kanat arkaya yıkılana kadar ayakta kalmak, devrilmemek ve düşmemek zorundadır, aksi taktirde 1000 puan alacaklardır.

* Eğer bir yarışmacının her iki ayağı aynı anda yere değerse ya da yere ayağın ilk temas noktası belirlenemezse (topuk, burun, . . . ), ayağın en uzak noktası ölçü olarak alınır.

*Yarışmacılar, her inişten sonra puanlama hakemine giderek o uçuşta almış oldukları puanın karşısına imza atacaklardır.

* Uçuş yapmayan pilot skor kağıdına DNF olarak kaydedilecektir ve en yüksek puanı
alacaktır.

*Pilotlar kalkıştan sonra havadaki diğer kanatlarla olan kademesini bozmadan uçuşuna devam etmeli ve kalkıştan sonra tüm yarışmacılar iniş alanına yönlenmelidir. Kalkıştan sonra uçuş güzergahından ayrılıp başka bölgelere yönlenen veya termik dönerek yükselen ve havada gereksiz zaman harcayan yarışmacılar 1000 puan alacaklardır.

* Diskalifiye edilen pilot skor kağıdına o görev için DSQ olarak kaydedilecek ve en yüksek puanı alacaktır.

*Hastalık ya da kaza nedeniyle uçuştan çekilen pilot sonraki uçmadığı bütün görevler için en yüksek puanı alacaktır.

10.6 HEDEF PEDİ
Minimum 15 cm’ye kadar olan skorlar otomatik Hedef Pedi ile ölçülür. Cihazın ölçümü kaydetmesi için yarışmacının belirli miktardaki basıncı, otomatik ölçüm cihazı üzerine uygulaması gerekir. Yarışmacının yere ilk temas ettiği nokta cihazın üzerinde olmasına rağmen otomatik ölçüm cihazının bir değer kaydetmemesi ya da sıfırlama yapmaması, yani hatalı/arızalı olduğunun fark edilmesi halinde yarışmacının skorunu hakemler elleriyle ölçerek belirler.

10.7 SONUÇLARIN AÇIKLANMASI
Kayıtlı bir görevin bitiminin hemen ardından sonuçlar ana brifing tahtasına GEÇİCİ olarak asılacak ve ilan edilecektir (görev günü ve zamanı açıkça belirtilmiş olmalıdır). Sonuçlara ilişkin yapılacak olan bir itiraz, sonuçlar ilan edildikten 3 (üç) saat içinde beyan edilmelidir. 3 (üç) saatin bitiminde görevin sonuçları RESMİ olarak açıklanacaktır.




10.8 ŞİKAYETLER, İTİRAZLAR VE CEZALAR

10.8.1
Şampiyona kuralları, Spor Kodu Bölüm-7’deki ve Ulusal Kurallara uygun olarak hazırlandığından, yarışma direktörü kuralların ihlal edilmesi halinde ceza uygulayabilir. Cezanın niteliği ihlal edilen kurala göre minimum puan kaybından diskalifiyeye kadar değişir.



10.8.2
Tepeden kalkışta, uçuş esnasında, ya da son yaklaşma ve iniş sırasında uçuş güvenliğini tehlikeye atacak şekilde yapılan tehlikeli derin dönüşler, wingover’lar, diğer kanatları uçuşta ve inişte sıkıştırmak ya da çok fazla fren yaparak kanadı erken stol durumuna sokmak yasaktır. Bu davranışları uygulayan pilotlar, bu davranışı ilk gösterdiklerinde uyarı alırlar, ikinci kez aynı davranışı yaptıklarında en yüksek puan olan 1000 puan verilerek cezalandırılırlar, aynı davranışı üçüncü kez de yaptıkları taktirde yarışmadan diskalifiye edilirler.

10.8.3
Şikayetlerin amacı resmi bir itirazda bulunmaya gerek kalmadan düzeltme yapılmasını sağlamaktır.


10.8.4
Şikayet ve itirazlar pilotlar tarafından yazılı olarak yarışma direktörüne elden verilmelidir. Şikayet ve itirazlar geçici sonuçların açıklanmasından sonra 2 saat içerisinde tamamlanmalıdır. Şikayet ve itirazlar yarışma direktörü tarafından incelenir. Sonuçtan memnun olmayan pilotlar protesto etme hakkına sahiptir. Protestolar yazılı olarak ve nakit olarak verilecek protesto ücreti (100 TL) ile birlikte sonucun bildirilmesinden sonra 2 saat içinde tamamlanmalıdır. Yarışma direktörü her protestoyu geciktirmeden jüri başkanına sunar. Jüri en geç 12 saat içerisinde kesin kararını vermek zorundadır. Protesto uygun bulunduğu taktirde protesto ücreti iade edilir.

10.8.5
FAI Spor Kodu Bölüm-7C ve THSF Yamaç Paraşütü Hedef Yarışmaları Yönetmeliğindeki Kurallara karşı itirazda bulunulamaz.

11. HAKEMLER

Hakemlik ile ilgili kural ve uygulamalar FAI Spor Kodu Bölüm 7C de ki kurallara göre hazırlanmıştır.

11.1 HAKEM KODU
Bu hakem kodunun bir kopyası görevlendirilen bütün hakemlere verilecektir ve tüm hakemler bu spor koduna bağlı kalmakla yükümlüdür. Eğer bu koddaki standartların ihlal edildiği ya da yarışma süresince kusurlu sayılabilecek bir hata yapmaları halinde, bütün hakemlerin görevleri Baş Hakem tarafından iptal edilir.

11.2 HAKEM TANIMI
Nitelikli bir gözlemci olan hakem, yarışmanın performans derecesi ve hedefini değerlendirir. Hakemler yüksek derecede güvenilir bir karaktere sahip olmalıdır ve tarafsız karar verebilmelidir.

11.3 HAKEM DAĞILIMI
Bütün hakem takımları aşağıdaki şekilde olabilir :

• Baş (Şef) Hakem
• Yarışma Hakemi
• 3 Hedef Hakemi
• 1 Puanlama Hakemi
• 1 Kalkış Hakemi
Baş Hakem ve Yarışma Hakemi dışında, 5 üyeye ilave olarak nöbetleşme durumu hesaba katılarak sorumluluğunu bilen ve yardımcı olabilecek en az 2 üye yedekte bulundurulmalıdır.



11.4 BAŞ VE YARIŞMA HAKEMİ
Baş Hakem yarışma organizatörü tarafından görevlendirilen nitelikli biri olabilir. Baş Hakem yamaç paraşütü hedef iniş pilotu ve deneyimli olacaktır. Yarışma Hakemi, Baş Hakem tarafından görevlendirilen nitelikli biri olabilir.

Baş Hakem ya da Yarışma Hakemi, yarışma direktörü tarafından istenirse veya aksaklık görürse veya rüzgar limitlerinin yarışmacıların yaklaşmalarını tehlikeye sokacağını düşünüyorsa yarışmayı durdurma yetkisine sahiptir.

11.5 HEDEF HAKEM TAKIMININ SORUMLULUKLARI
Hedef Hakem Takımı 3 üyeden oluşacaktır, her birinin konumu aralarında 120° olacak şekilde ve yaklaşık olarak rüzgar hattında, ölçüm yapacak şekilde olmalıdır.

• Hedef Hakemi, yarışmacının yerle ilk temas ettiği noktayı değil, bütün temas noktalarını gözlemleyecektir.
• Eğer otomatik ölçüm cihazı yarışmacının ilk temas noktasını yanlış (hatalı) ölçerse, hakemler skoru elle (manuel) ölçeceklerdir.
• Ölçüm alanı içerisinde olmak kaydıyla, eğer yarışmacı yerle temas ettiğinde otomatik ölçüm cihazı kapalıysa, Hedef Hakemi yarışmanın yerle ilk temas noktasını tespit edecek ve ölçecektir.
• Yarışmada, yarışmacı yere ilk temas noktasında aynı anda birden fazla noktaya temas ederse, hakemler ilk temas noktasının en uzağını dikkate alacak ve ölçülecektir.
• Hedef hakemlerinden bir tanesi duyurucu olacaktır ve yarışmacının yaptığı skoru yüksek sesle Puanlama Hakemine iletecektir. Puanlama hakemi de kendisine söylenen skoru yüksek sesle tekrar edecektir.

11.6 ANLAŞMAYA VARILAMAZSA
Eğer hedefteki hakemlerden ikisi (yarışma hakemi, 3 Hedef hakemi) bir yarışmacının yere ilk temas noktası konusunda anlaşmaya varamazlarsa, yarışmacıya otomatik olarak tekrar kalkış hakkı verilecektir.

11.7 PUANLAMA HAKEMİ
Puanlama Hakemi, yarışmacının Hedef hakemi tarafından söylenen skorunu tekrar edecek ve resmi kayıt kağıdına kaydedecektir. Skor yarışmacı tarafından imzalanacaktır. Puanlama Hakemi başlangıcı, bitişi ve turların bekleme süresini kayıt kağıdına kaydedecektir.



11.8 RÜZGAR HIZI GÖZLEMCİSİ
Rüzgar hızı gözlemcisi, yarışmacının inişinden önce 30 saniyelik periyotlarla rüzgar hızını gözlemleyen kişidir. Eğer rüzgar hızı 6m/sn’nin üzerine çıkarsa, resmi kayıt kağıdına olmak şartıyla kayıt edecektir.

11.9 YARIŞMA HAKEMİ
Yarışma Hakemi, hakem takımının lideridir ve hedef bölgesinin her konuda sorunsuz ve düzgün olmasından sorumludur. Hedef alanındaki herhangi bir görevi üstlenebilir ve hakemlerden birinin sorumluluğunu kısa bir süre için devralabilir (nöbetleşe). Yarışmacıları son yaklaşmadaki ve havadaki durumlarını – mesafelerini gözlemlemek onun sorumluluğundadır.

Eğer Yarışma Hakemi şartların tehlikeli olduğuna karar verirse, Yarışma Direktörü ve Baş Hakem ile görüştükten sonra yarışmayı geçici olarak durdurma yetkisine sahiptir. Eğer Yarışma Hakemi, Baş Hakem ve Yarışma Direktörü yarışmayı durdurma konusunda anlaşmaya varamazlarsa, salt çoğunluğun (simple majority) kararı geçerlidir.










11.10 BAŞ HAKEM
Baş Hakemin sorumlulukları aşağıdaki gibidir :

• Hakem takımının bütün üyeleri tarafından görevlerinin doğru hakem standartlarında sürdürülmesini sağlamak.
• Toplantı ve brifinglere yarışmanın başlamasından önce bütün hakemlerin katılımı sağlamak.
• İşleyiş sırasında gerekli bütün ekipmanları (malzemeleri) sağlamak.
• Yarışmacıların bütün brifinglerine katılmak ve eğer gerekliyse yarışmacılara kendi brifingini vermek.
• Hedefteki hakem takımını en az iki ülkenin katılımıyla temsil edilmesini sağlamak.
• Yarışma süresince hakemlerin kayıtlarını tutmalarını ve sorumluluklarını yerine getirmelerini denetlemek.
• Yarışmanın geçici olarak durdurulması teklifini vakit kaybetmeksizin Yarışma Direktörü ile görüşmek.

Baş Hakem, Yarışma Hakeminin tamamen ya da hususi kontrolünde olmadığını düşünmedikçe (considered) hedef alanındaki işleyişi engellemeyecektir. Kesin koşullarda, örneğin; bütün hakem takımının yokluğunda; Baş Hakem, Yarışma Hakeminin sorumluluklarını geçici bir süre için üzerine alabilir.

12. GÜVENLİK

12.1 GÜVENLİK KOMİTESİ

Güvenlik Komitesi yarışma ilk brifinginde ilan edilecektir. Güvenlik komitesinin görevi yarışma esnasında yarışma ile ilgili olan tüm güvenlik konularını gözlemlemek olacaktır. Bu konular yarışmacılar ile ilgili pilot bilgileri, güvenlik brifingleri, kalkış ve inişteki rüzgar durumu başta olmak üzere tüm meteorolojik konular, güvenli olmayan malzeme ile kalkış ve uçuşu, Kaza raporlarını toplamak ve kazaları kalkış ve iniş hakemleri ile görüşerek pilot brifinginde değerlendirmek. Güvenlik Komitesi güvenlik sebebi ile yarışmayı durdurabilir. Güvenlik şu kişilerin olması tavsiye edilir: Yarışma Direktörü, Kalkış Hakemi, Hakem grubundan kıdemli bir hakem ve deneyimli yarışmacı pilotlardan iki tanesi (biri yerel pilot biri ise şehir dışından).
Güvenlik komitesi yerine Güvenlik Koordinatörü olarak tek bir kişi de olabilir. Bu durumda Güvenlik Koordinatörü Deneyimli yarışmacılardan biri, Yarışma Direktörü yada Baş Hakem olabilir.

13. TELSİZ

Yarışma esnasında yarışmacıların telsiz bulundurmaları gerekmektedir. Yarışma boyunca 144.000 – 162.000 arasındaki telsiz frekansları kullanılacaktır.
Dosya ekleri
yeni logo kopya.jpg


Kullanıcı avatarı
sancihat
Mesajlar: 291
Kayıt: 22.03.2005, 10:34
Ad Soyad: Cihat Şan
Şehir: Tarsus
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen sancihat » 1 on yıl 1 yıl önce (10.01.2013, 17:58)

hadi hayırlı olsun emeklerinize sağlık

Kullanıcı avatarı
crow22
Mesajlar: 18
Kayıt: 02.06.2008, 21:39
Ad Soyad: Umut Naci
Şehir: Hatay / İskenderun
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen crow22 » 1 on yıl 1 yıl önce (10.01.2013, 18:04)

teşekkür ederim Cihat abi

Kullanıcı avatarı
ymcbayraktar
Mesajlar: 832
Kayıt: 13.06.2005, 20:24
Ad Soyad: Mehmet Bayraktar
Şehir: Tokat / Zile
Aldığı Beğeni: 7 / 4
Yaş: 66
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen ymcbayraktar » 1 on yıl 1 yıl önce (10.01.2013, 18:50)

Umut bey bu irtifadaki bir tepeye çıkış iniş zaman alacağından yarışmada herkes gerekli uçuş sayısını tamamlamayabilir :(

Kullanıcı avatarı
levent2000
Mesajlar: 115
Kayıt: 14.09.2010, 08:33
Ad Soyad: Levent Günher
Şehir: Erzincan/Trabzon-Uzungöl
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Yaş: 43
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen levent2000 » 1 on yıl 1 yıl önce (10.01.2013, 21:57)

8.5 GÖREV UÇUŞ SAYISI. yarismanin gecerli olm.asi icin en az 1 ucus yeterli yaziyor

Kullanıcı avatarı
ases
Mesajlar: 25
Kayıt: 11.06.2010, 22:37
Ad Soyad: Canburak Tümer
Şehir: İzmir
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen ases » 1 on yıl 1 yıl önce (10.01.2013, 22:37)

Acaba kesin kayıtların cumartesi sabahı da devam etmesi mümkün olur mu? Çalışan ve uzaktan gelebilecek pilotların da kendilerini çok sıkmadan yetişebilmeleri açısından.


Kullanıcı avatarı
hsiray@ttnet
Mesajlar: 311
Kayıt: 20.07.2006, 22:50
Ad Soyad: Hamdi Şiray
Şehir: Kayseri
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #7 gönderen hsiray@ttnet » 1 on yıl 1 yıl önce (11.01.2013, 01:25)

Umut inşallah çok güzel bir yarışma olur.Seni arayacağım.slm.

Kullanıcı avatarı
crow22
Mesajlar: 18
Kayıt: 02.06.2008, 21:39
Ad Soyad: Umut Naci
Şehir: Hatay / İskenderun
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #8 gönderen crow22 » 1 on yıl 1 yıl önce (11.01.2013, 13:37)

hsiray@ttnet yazdı:Umut inşallah çok güzel bir yarışma olur.Seni arayacağım.slm.

Teşekkür Ederim Hamdi abi.Bekliyor olacağım telefonunu

ases yazdı:Acaba kesin kayıtların cumartesi sabahı da devam etmesi mümkün olur mu? Çalışan ve uzaktan gelebilecek pilotların da kendilerini çok sıkmadan yetişebilmeleri açısından.

Can Burak Bey Kayıtlar İnternet üzerinden olacaktır.Bu yüzden yarışma gününe kadar kayıtların tamamlanmasını umuyoruz.Sanırım yarışmaya kadar kayıtlar tamamlanır.

ymcbayraktar yazdı:Umut bey bu irtifadaki bir tepeye çıkış iniş zaman alacağından yarışmada herkes gerekli uçuş sayısını tamamlamayabilir :(

Mehmet Bey yarışma 2 gün sürecek ve tepeye 15 adet transporter araç ring kuracak,Dolayısıyla her bir yarışmacı, yarışma için gerekli olan uçuş sayısını tamamlayacaktır.

Kullanıcı avatarı
empire
Mesajlar: 10
Kayıt: 27.08.2011, 20:33
Ad Soyad: Nurettin Gökkaya
Şehir: Konya
Aldığı Beğeni: 1 / 0
İletişim:
Pilot Menüsü: 

Mesaj #9 gönderen empire » 1 on yıl 1 yıl önce (12.01.2013, 17:47)

Hayırlısı bakalım iyi ucus çıkar. ..

Kullanıcı avatarı
KANT
Mesajlar: 167
Kayıt: 09.07.2007, 19:37
Ad Soyad: Mehmet Budak
Şehir: Kayseri
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #10 gönderen KANT » 1 on yıl 1 yıl önce (13.01.2013, 14:49)

güzel ve başarılı bir organizasyon olacagına eminim tebrikler umut

Kullanıcı avatarı
acg5
Mesajlar: 307
Kayıt: 23.09.2004, 22:11
Ad Soyad: Adnan Coskun Gücenmez
Şehir: Mersin
Aldığı Beğeni: 3 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #11 gönderen acg5 » 1 on yıl 1 yıl önce (14.01.2013, 20:49)

Güzel bir haber. Katılacağım...:)


Kullanıcı avatarı
onurii
Mesajlar: 32
Kayıt: 07.03.2009, 16:21
Ad Soyad: Onur İşsever
Şehir: Antakya-İzmir
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Yaş: 35
Pilot Menüsü: 

Mesaj #12 gönderen onurii » 1 on yıl 1 yıl önce (17.01.2013, 12:50)

memleketim adına hayırlı olsun. o tarihlerde sınavlar olmazsa inşallah katılacağım :)

Kullanıcı avatarı
Fenomen
Mesajlar: 107
Kayıt: 18.08.2007, 17:39
Ad Soyad: Abdullah Yıldız
Şehir: Sakarya
:
Yarışma Pilotu 100+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 3 / 2
Pilot Menüsü: 

Mesaj #13 gönderen Fenomen » 1 on yıl 1 yıl önce (17.01.2013, 14:36)

Şimdiden kolay gelsin, yarışma ödülleri için de sonradan mızıkma olmasın ;) 2 yıldır üst üste Türkiye Hedef Şampiyonu olan fenomen air sports takımı olarak yanınızda olacağız...

Saygılar,
abdullah yıldız

Kullanıcı avatarı
ucarimanda
Mesajlar: 299
Kayıt: 16.10.2006, 17:07
Ad Soyad: Yigit Yildirim
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 8 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #14 gönderen ucarimanda » 1 on yıl 1 yıl önce (20.01.2013, 07:45)

Simdiden ellerinize saglik,

Organizasyona hazirlanmanizdaki ciddiyet belli oluyor, cok basarili olacagina eminim.

Sanirim ben de katilacagim.

gousmek uzere,

Kullanıcı avatarı
airking45
Mesajlar: 118
Kayıt: 10.12.2007, 15:46
Ad Soyad: Murat Ciftci
Şehir: Muğla/Fethiye
:
Yarışma Pilotu 250+ Club
Aldığı Beğeni: 4 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #15 gönderen airking45 » 1 on yıl 1 yıl önce (20.01.2013, 11:53)

hadi bakalımm cok güzel bi organizasyon olacaga benziyor.

bende katılmaya çalışacagım fakat sonbaharda yada ilkbaharda olsaydı cook daha rahat katılabilirdim.

ellerinize sağlık kolay gelsin.

Kullanıcı avatarı
muzzy145
Mesajlar: 511
Kayıt: 29.01.2008, 00:05
Ad Soyad: Muzaffer Dundar
Şehir: Akhisar
:
Yarışma Pilotu 150+ Club
Aldığı Beğeni: 20 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #16 gönderen muzzy145 » 1 on yıl 1 yıl önce (20.01.2013, 15:09)

Define avcilar is basinda :D :D


Kullanıcı avatarı
crow22
Mesajlar: 18
Kayıt: 02.06.2008, 21:39
Ad Soyad: Umut Naci
Şehir: Hatay / İskenderun
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #17 gönderen crow22 » 1 on yıl 1 yıl önce (21.01.2013, 10:22)

Fenomen yazdı:Şimdiden kolay gelsin, yarışma ödülleri için de sonradan mızıkma olmasın ;) 2 yıldır üst üste Türkiye Hedef Şampiyonu olan fenomen air sports takımı olarak yanınızda olacağız...

Saygılar,
abdullah yıldız


Abdullah Bey teşekkür ederim iyi dilekleriniz için.Ödüller için içiniz rahat olsun :) .Türkiye Hedef Şampiyonalarında üst üste 2 yıldır şampiyon olan bir Kulübü ağırlamaktan mutluluk duyacağız.

meteor
Mesajlar: 56
Kayıt: 07.11.2010, 19:50
Ad Soyad: Rıfat Yalçın
Şehir: Kayseri
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #18 gönderen meteor » 1 on yıl 1 yıl önce (23.01.2013, 01:23)

Takdir edilecek titizlikte hazırlanmış yarışma proğramı , İskenderun Sportif Havacılık Kulübüne başarılar dilerim.

Kullanıcı avatarı
Karaömer
Mesajlar: 252
Kayıt: 13.10.2006, 23:45
Ad Soyad: Mehmet Karaömer
Şehir: Hatay
Aldığı Beğeni: 0 / 2
İletişim:
Pilot Menüsü: 

Mesaj #19 gönderen Karaömer » 1 on yıl 1 yıl önce (24.01.2013, 23:49)

İskenderun Sportif Havacılık Kulübü Yeni başkanımız,eski kurucu üeyelerimizden Umut Naci, İskenderun'da kulüp çalışmalarına kendine has radikal yöntemlerle etkili ve verimli dönütler ortaya koyan çalışma şekliyle göz dolduruyor. Kulübün en gözü kara ve kararlı buna parelel uçma arzusu ve isteği en doruğunda, örnek bir pilotu olarak bu enerjisini, kulüp faaliyetlerine de yansıtacağından ve yansıttıklarından eminim. Yönetim Kurulunda bulunduğu sıralarda da samimi ve özverili çalışmalarını kulübümüzden esirgemeyerek yoğun mesailerde bulunmuş ve bulunmaktadır. Kendisini Kulübün eski kurucu başkanı olarak tebrik ediyor çalışmalarında başarılar diliyorum...

Yarışmanın kalkış pisti ve güzargahı ile ilgili bilgileri ilerleyen günlerde burdan duyurulacaktır.

Yarışmaya ilgi gösteren tüm kulüplere ve pilot arkadaşlara teşekkür ediyorum.