x-toros denemesi
Moderatör: Moderatör Ekibi
- bartsay
- Mesajlar: 1058
- Kayıt: 30.10.2009, 07:45
- Ad Soyad: Bartuğ Sayın
- Şehir: Isparta
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Pilot Menüsü:
x-toros denemesi
Merhaba arkadaşlar
Mayıs ayı sonu, haziran ayı başında
x-toros demesi fair play yarışma planlamayı düşünmekteyim.
deneme şeklinde olacağı için toros dağlarının baştan başa geçilmesi şeklinde olmayacak
birden fazla parkurun denenmesi niteliğinde olacaktır.
Katılımcıların konaklama,yeme içme masrafları tarafımdan karşılanacaktır.
Performans olarak kendini bilen ve böyle extrem olaya hazır olduğundan emin olan arkadaşların tartışmaya katılmasını rica ederim,
net bir şekilde katılıp katılmayacağınızı yazarsanız sevinirim
katılım durumu,
talep ettikleri zaman açısından ciddi amaçlı bilgi vermesini talep etmekteyim.
Mayıs ayı sonu, haziran ayı başında
x-toros demesi fair play yarışma planlamayı düşünmekteyim.
deneme şeklinde olacağı için toros dağlarının baştan başa geçilmesi şeklinde olmayacak
birden fazla parkurun denenmesi niteliğinde olacaktır.
Katılımcıların konaklama,yeme içme masrafları tarafımdan karşılanacaktır.
Performans olarak kendini bilen ve böyle extrem olaya hazır olduğundan emin olan arkadaşların tartışmaya katılmasını rica ederim,
net bir şekilde katılıp katılmayacağınızı yazarsanız sevinirim
katılım durumu,
talep ettikleri zaman açısından ciddi amaçlı bilgi vermesini talep etmekteyim.
- ymcbayraktar
- Mesajlar: 832
- Kayıt: 13.06.2005, 20:24
- Ad Soyad: Mehmet Bayraktar
- Şehir: Tokat / Zile
- Aldığı Beğeni: 7 / 4
- Yaş: 66
- Pilot Menüsü:
Avrupada X-Alp adı altında bu yarışma yapılıyor Ülkemizde de X-Toros adı altında yapılması güzel ancak onun kuralları var bir hedef konup başlangıç ve bitiş noktaları arasındaki mesafeyi en kısa zamanda bitiren yarışmacı kazanması gerekir benim bu konudaki bilgim okuduklarımla sınırlı bu yarışmaya henüz ülkemizden katılan olduğunu sanmıyorum ayrıca yarışmacılar indikleri yerden kendileri tırmanarak kalkış yeri bulur ve uçarlar Bartuğ fikrin çok güzel ülkemizde de böyle bir yarışma düzenlenmesi harika olur detayların çok iyi planlanması gerekir rotanın da iyi belirlenmesi lazım Antalya, Mersine arsında yada daha kısa rota ve tarihler iyi belirlenmesi gerekiyor Allah Kolaylık versin
- bartsay
- Mesajlar: 1058
- Kayıt: 30.10.2009, 07:45
- Ad Soyad: Bartuğ Sayın
- Şehir: Isparta
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Pilot Menüsü:
Mehmet Abi teşekkür.
Ben de x-alp den çaldım fikri.
Zaten bu tam bir yarışma değil ileride x-toros yapılması ihtimaline karşı bir ön çalışma.
olabilir mi? nasıl olur? dediğin gibi nerde başlar-nerde biter?
Tırmanış rotaları nasıl olur?
katılanların belki uçarak x-toros yapması mümükün olamayacak ama torosların eşsiz doğasını görecek-yaşayacak ve torunlarına anlatacak çok hikayeleri olacak.
Ben de x-alp den çaldım fikri.
Zaten bu tam bir yarışma değil ileride x-toros yapılması ihtimaline karşı bir ön çalışma.
olabilir mi? nasıl olur? dediğin gibi nerde başlar-nerde biter?
Tırmanış rotaları nasıl olur?
katılanların belki uçarak x-toros yapması mümükün olamayacak ama torosların eşsiz doğasını görecek-yaşayacak ve torunlarına anlatacak çok hikayeleri olacak.
- Human capital
- Mesajlar: 954
- Kayıt: 24.06.2007, 18:40
- Ad Soyad: İbrahim Coban
- Şehir: Almanya
- Aldığı Beğeni: 88 / 0
- Pilot Menüsü:
Selam Bartug,
Fikrin cok guzel. Ama pratige uygulayabilmek icin orayi (organizasyonun yapilacagi yer)
araziyi bizzat tanimak,orada yuruyup ucmak gerekir. Yani bence senin tezcanli kisiligin
birseyler ortaya koymak dusuncesi ile on arastirma yapmadan dusunceyi disa vurdu.
Alplerde en taninmisi X Alps olan organizasyonlarin hepsi, yoreyi taniyan birkac pilotun
atilim ve organizasyon yetenegi ile ortaya ciktilar. Dunyanin en taninmis festivali Cup Icare
de 39 yil once 3-4 sivri akilli yerel pilotun tasarimlarindan gelisti.
Ama bu kisiler araziyi ve ucus teknigini iyi taniyan kisilerdi. Benim sana onerim. Bu yil
birkac arkadasla beraber arazide bu tur etkinliklere uygun yerleri arastirip,kucuk mesafelerde olabilirligini deneyerek gelecek sezon edilen tecrubeler isiginda hazirlanacak bir cerceve ile bu etkinligin baslatilmasi.
Gok yuzu tanrilari Buda, Gott ve her turlu gucler, seni korusun ve senin gibilerin
sayisini artirsin.
Fikrin cok guzel. Ama pratige uygulayabilmek icin orayi (organizasyonun yapilacagi yer)
araziyi bizzat tanimak,orada yuruyup ucmak gerekir. Yani bence senin tezcanli kisiligin
birseyler ortaya koymak dusuncesi ile on arastirma yapmadan dusunceyi disa vurdu.
Alplerde en taninmisi X Alps olan organizasyonlarin hepsi, yoreyi taniyan birkac pilotun
atilim ve organizasyon yetenegi ile ortaya ciktilar. Dunyanin en taninmis festivali Cup Icare
de 39 yil once 3-4 sivri akilli yerel pilotun tasarimlarindan gelisti.
Ama bu kisiler araziyi ve ucus teknigini iyi taniyan kisilerdi. Benim sana onerim. Bu yil
birkac arkadasla beraber arazide bu tur etkinliklere uygun yerleri arastirip,kucuk mesafelerde olabilirligini deneyerek gelecek sezon edilen tecrubeler isiginda hazirlanacak bir cerceve ile bu etkinligin baslatilmasi.
Gok yuzu tanrilari Buda, Gott ve her turlu gucler, seni korusun ve senin gibilerin
sayisini artirsin.
- marulcuk
- Mesajlar: 67
- Kayıt: 01.03.2006, 01:37
- Ad Soyad: Ümit Aydemir
- Şehir: Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 1
- Pilot Menüsü:
selamlar ,
alim yıldırım daha önce böyle bir yarışma organize etti, size bu konuda rahatlıla yardımcı olur...
arif kemal buhara ise x-alps e ülkemiz adına daha önce katıldı memet bey...
2 durumda ülkemiz için yeni ve denenmemiş deildir...
bartuğ beye kolaylıklar diliyorum umarım güzel bir program çıkar...
alim yıldırım daha önce böyle bir yarışma organize etti, size bu konuda rahatlıla yardımcı olur...
arif kemal buhara ise x-alps e ülkemiz adına daha önce katıldı memet bey...
2 durumda ülkemiz için yeni ve denenmemiş deildir...
bartuğ beye kolaylıklar diliyorum umarım güzel bir program çıkar...
- bartsay
- Mesajlar: 1058
- Kayıt: 30.10.2009, 07:45
- Ad Soyad: Bartuğ Sayın
- Şehir: Isparta
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Pilot Menüsü:
Evet....
Öncelikle iyi dilekler için tekrar teşekkür ederim.
Başlığı attıktan sonra Cem beni aradı Alim Yıldırım ve arkadaşlarının benzer bir yarışma yaptıklarını söyledi
Benim kafamdan geçen az çok torosları bilen birisi olarak bir gurup arkadaşla ileride yapılacak ciddi bir çalışma için done toplamak
İbrahim Abinin dediği gibi ciddi bir yarışma düzenlemek ciddi bir çalışma ve alt yapı gerektiriyor.
x-torosun x-alp ten farklı olacağı kesin
en azından bizde 2000 metreye kadar dağa yaklaşmak çalı(maki) nedeniyle sıkıntılı.
Hava ve yol şartları da cabası.
Bu nedenle benimle birlikte çalışacak arkadaşlar
Geçmiş yıllar meteorolojik almanakları dahil hava durumu, zaman, güzergah gibi bir çalışma yapacak.
Alim ve arkadaşları ile de görüşeceğim tabii ama bu konuda tecrübesi olanlar yazarsa bütün arkadaşlar için faydalı olur.
Bu arada adım Bartuğ (Bey yok)
Öncelikle iyi dilekler için tekrar teşekkür ederim.
Başlığı attıktan sonra Cem beni aradı Alim Yıldırım ve arkadaşlarının benzer bir yarışma yaptıklarını söyledi
Benim kafamdan geçen az çok torosları bilen birisi olarak bir gurup arkadaşla ileride yapılacak ciddi bir çalışma için done toplamak
İbrahim Abinin dediği gibi ciddi bir yarışma düzenlemek ciddi bir çalışma ve alt yapı gerektiriyor.
x-torosun x-alp ten farklı olacağı kesin
en azından bizde 2000 metreye kadar dağa yaklaşmak çalı(maki) nedeniyle sıkıntılı.
Hava ve yol şartları da cabası.
Bu nedenle benimle birlikte çalışacak arkadaşlar
Geçmiş yıllar meteorolojik almanakları dahil hava durumu, zaman, güzergah gibi bir çalışma yapacak.
Alim ve arkadaşları ile de görüşeceğim tabii ama bu konuda tecrübesi olanlar yazarsa bütün arkadaşlar için faydalı olur.
Bu arada adım Bartuğ (Bey yok)
- sancihat
- Mesajlar: 291
- Kayıt: 22.03.2005, 10:34
- Ad Soyad: Cihat Şan
- Şehir: Tarsus
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
selamlar
bartuğ güzel bir fikir ortaya attı çukurovalı pilotlar olarak torosların doğu ucunda erdemli göktepe den başlayarak aslanköy-tırtar-sadiye-çamlıyayla-çamalan-çavuşlu-karaisalı rotasında 200 km rotada değişik tarihlerde semih ve yurdaer inde dahil olduğu bir dizi uçuş denemeleri yaptık rota volbivog(herhalde böyle yazılıyordu)veya x-alp mantığında yapılabilecek bir rota takibi ve uçuşu mümkün sadece cehennem deresi sıkıntılı onun dışında sıkıntı yaşamadık ama batı toroslar hakkında bilgimiz yok ön çalışma ve keşif uçuşlarıyla yapılabilecek ve dikkat çekici bir proje gibi geldi hadi kolay gelsin bizim bölgede yapabileceğimiz bir konu olursa yardımcıolmaya çalışırız sela<mlar
bartuğ güzel bir fikir ortaya attı çukurovalı pilotlar olarak torosların doğu ucunda erdemli göktepe den başlayarak aslanköy-tırtar-sadiye-çamlıyayla-çamalan-çavuşlu-karaisalı rotasında 200 km rotada değişik tarihlerde semih ve yurdaer inde dahil olduğu bir dizi uçuş denemeleri yaptık rota volbivog(herhalde böyle yazılıyordu)veya x-alp mantığında yapılabilecek bir rota takibi ve uçuşu mümkün sadece cehennem deresi sıkıntılı onun dışında sıkıntı yaşamadık ama batı toroslar hakkında bilgimiz yok ön çalışma ve keşif uçuşlarıyla yapılabilecek ve dikkat çekici bir proje gibi geldi hadi kolay gelsin bizim bölgede yapabileceğimiz bir konu olursa yardımcıolmaya çalışırız sela<mlar
- Ural32
- Mesajlar: 198
- Kayıt: 14.05.2012, 20:13
- Ad Soyad: İsmail Ural Sarı
- Şehir: Isparta - Eğirdir
- Aldığı Beğeni: 3 / 0
- Pilot Menüsü:
X-toros kulağa hoş geliyor,Akdeniz'de bulunan ve eşi benzeri olmayan bu dağları artık değerlendirmenin vakti gelmiş olması lazım,daha dün bu dağların bir kısmında keşif gezileri yaptım,yanımda paraşütüm yoktu keşke olsaydı diye iç çekmedim değil...
Bartuğ abi bu organizasyondaki sağ kolun olabilirim..
Bartuğ abi bu organizasyondaki sağ kolun olabilirim..
- serhat
- Mesajlar: 242
- Kayıt: 03.01.2006, 20:18
- Ad Soyad: Serhat Kocaerol
- Şehir: Antalya
- Aldığı Beğeni: 5 / 2
- Pilot Menüsü:
X-toros redbul X-alps i izleyen herkesin hayali olmalı. Güzel konu için tebrik ederim. Türkiyede yapılan x-alps organizsayonunda hem yarışmacıydım hemde organizasyona yardım ediyorudum. Yarışma yapılmadan önce Alim abi ve Yurdaer abiyle bütün batı torosları arabayla gezip nereden uçulur nereden uçulmaz karar vermiştik. Yarışma hayatımda katıldığım en keyifli organizyondu Uçarken aşağıda tırmananları görmek ya da sen tırmanırken üstünden uçup gidenleri görmek çok hoş. Değişik taktikler geliştirmek indiğin yerde Yurdaer abiyle buluşup başka bi takeoff aramak yada gece vakti Yasin Keçefle yürümek en güzel anılarım. Harun Hancıyla köpeklerden kaçarken sırtımızda paraşütle ağaca tırmanmak bile güzeldi.
X- Torosun önünde bazı engeller var fakat aşılamaz değil
1-Bizim dağlarımızda 1700 metrelerin altında kalkış-iniş alanı bulmak çok zor fakat imkansız değil.
2- Alp dağları 100 yıldır dağcılık ve kayak sebebiyle karış karış biliniyor. Haritalar detaylı. Her köşesinde helikopterli kurtarma ekipleri hazır. Biz bu altyapıya sahip değiliz.
Yine de rota biraz dar tutularak yarışmanın formatıyla biraz oynanarak çok keyifli olabilir.
X toros yapılsa katılır mıyım. Kesinlikle evet
X- Torosun önünde bazı engeller var fakat aşılamaz değil
1-Bizim dağlarımızda 1700 metrelerin altında kalkış-iniş alanı bulmak çok zor fakat imkansız değil.
2- Alp dağları 100 yıldır dağcılık ve kayak sebebiyle karış karış biliniyor. Haritalar detaylı. Her köşesinde helikopterli kurtarma ekipleri hazır. Biz bu altyapıya sahip değiliz.
Yine de rota biraz dar tutularak yarışmanın formatıyla biraz oynanarak çok keyifli olabilir.
X toros yapılsa katılır mıyım. Kesinlikle evet
- bartsay
- Mesajlar: 1058
- Kayıt: 30.10.2009, 07:45
- Ad Soyad: Bartuğ Sayın
- Şehir: Isparta
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Pilot Menüsü:
+2 yasasın hem de tam adamları
Cihat ve Serhat
Alim ve Yurdaer de bize teknik destek verirse bu is olur.
Genel olarak ayni kaygilari paylasmisiz
X-toros x-alp den daha zorlu
Serhat iyimser olarak 1700 m demis ama ben 2000 ortalama diyorum
Alpler yapı itibarı ile daha derin vadileren oluşuyor
Bu alplere hava katiyor ama takeoff bulmak orda çok kolay
Toroslar ise tepeciklerden olusuyor bu da kalis icin nokta bulmayi zorlastiriyor
X alpde bir kaç ulke geciyorlar bu da olayi cazip kiliyor
İlk yarismalar icin onceki tecrubelerden yaralanip Serhatin dedigi gibi dar bir parkur yaparsak
Alt yapi hazirlarsak ileri icin bir fidan dikmis oluruz.
Örnegin globalstarla sponsorluk anlasmasi yapip googleearthde anlik olarak yarismanin izlenmesini saglayabiliriz
Saglik bakanligi ile veya baska bir gurup ile helikopterli kurtama icin sponsorluk anlasmasi yapabiliriz
10 ve uzeri yarismaci olursa ulusal kanaldan yayin bile yapilir
Ben istenen alt yapiyi yapmaya hazirim federasyon bi şey yapr mi?
Cihat ve Serhat
Alim ve Yurdaer de bize teknik destek verirse bu is olur.
Genel olarak ayni kaygilari paylasmisiz
X-toros x-alp den daha zorlu
Serhat iyimser olarak 1700 m demis ama ben 2000 ortalama diyorum
Alpler yapı itibarı ile daha derin vadileren oluşuyor
Bu alplere hava katiyor ama takeoff bulmak orda çok kolay
Toroslar ise tepeciklerden olusuyor bu da kalis icin nokta bulmayi zorlastiriyor
X alpde bir kaç ulke geciyorlar bu da olayi cazip kiliyor
İlk yarismalar icin onceki tecrubelerden yaralanip Serhatin dedigi gibi dar bir parkur yaparsak
Alt yapi hazirlarsak ileri icin bir fidan dikmis oluruz.
Örnegin globalstarla sponsorluk anlasmasi yapip googleearthde anlik olarak yarismanin izlenmesini saglayabiliriz
Saglik bakanligi ile veya baska bir gurup ile helikopterli kurtama icin sponsorluk anlasmasi yapabiliriz
10 ve uzeri yarismaci olursa ulusal kanaldan yayin bile yapilir
Ben istenen alt yapiyi yapmaya hazirim federasyon bi şey yapr mi?
- yasintheglider
- Mesajlar: 27
- Kayıt: 21.01.2008, 13:53
- Ad Soyad: Yasin Gündoğan
- Şehir: Balıkesir,Erzincan,Ölüdeniz
- :
- Aldığı Beğeni: 4 / 0
- Pilot Menüsü:
- bartsay
- Mesajlar: 1058
- Kayıt: 30.10.2009, 07:45
- Ad Soyad: Bartuğ Sayın
- Şehir: Isparta
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Pilot Menüsü:
lafı ağzımadan almışsın Yasin
Yazdığın listede ihtiyarlar da var ama:) niye katılmasınlar.
Ayrıca globalstarla yapılacak anlaşma neticesinde dediğim gibi googleearthden yarışma izlenebileceği gibi
ileride federasyon iddia veya spor loto toto ile anlaşıp ciddi gelir de elde edebilir.
Yarışma Batı veya doğu trorslarda başlar iki üç hatta dört ayak uçulup koşulur bu arada her ayağın birincisi ikincisi için iddia türü oyun oynanıp gelirin bir kısmı sporculara bir kısmı da federasyona kalabilir.
Yazdığın listede ihtiyarlar da var ama:) niye katılmasınlar.
Ayrıca globalstarla yapılacak anlaşma neticesinde dediğim gibi googleearthden yarışma izlenebileceği gibi
ileride federasyon iddia veya spor loto toto ile anlaşıp ciddi gelir de elde edebilir.
Yarışma Batı veya doğu trorslarda başlar iki üç hatta dört ayak uçulup koşulur bu arada her ayağın birincisi ikincisi için iddia türü oyun oynanıp gelirin bir kısmı sporculara bir kısmı da federasyona kalabilir.
- KARAGÖZ
- Mesajlar: 566
- Kayıt: 13.08.2006, 19:11
- Ad Soyad: Deniz Karagöz
- Şehir: Antalya
- :
- Aldığı Beğeni: 15 / 0
- Yaş: 44
- Pilot Menüsü:
x-alp dedin mi durucan, bu işin babası tuncay tahtakın (hemşerimize torpil geçelim)
türkiye'de yapılan seçmelerde birinci olmuştu kendisi, ama artık dağ tepe dolaşır mı bilmem
http://groups.yahoo.com/group/havacilik/message/13037
türkiye'de yapılan seçmelerde birinci olmuştu kendisi, ama artık dağ tepe dolaşır mı bilmem
http://groups.yahoo.com/group/havacilik/message/13037
- sarsinan
- Mesajlar: 171
- Kayıt: 16.05.2008, 12:48
- Ad Soyad: Sinan KUTLU
- Şehir: İzmir
- :
- Aldığı Beğeni: 4 / 0
- Pilot Menüsü:
x-alps'e katılabilmek için sadece uçmak yetmez uçamadığın yerde malzeme sırtında uzun yürüyüşler ile parkuru tamamlaman gerekir bu da kondüsyon ve dayanıklılık gerektirir yarışmacı profillerinin çoğunda sporcuların hiking yaptığını görürsünüz (yapamayanlar ya çok iyi uçacak maurer gibi yada dağ taş yürümeye devam) uçuş bu işin bir parçası ve türkiyeden her ikisini yapabilecek kapasitede birisini athletes kısmında umarım bir gün görürüz.
- serhat
- Mesajlar: 242
- Kayıt: 03.01.2006, 20:18
- Ad Soyad: Serhat Kocaerol
- Şehir: Antalya
- Aldığı Beğeni: 5 / 2
- Pilot Menüsü:
Şöyle bi fikir verebilirm.
X alps yarışmasında yarışmacıyı daimi olarak bir destekçi takip eder genellikle karavan tarzı bi minibüs kullanılır. Bizim yarışmacılarıda birilerinin takip etmesi gerekir. Bu takipçi işini offroadculara verebilirz.
BİRAYSEL DEĞİL TAKIM HALİNDE YARIŞMA: Offroad aracında bir de pilotun arkadaşı destekcisi olarak bulunur. Böylece 3 kişilik takımlar oluşur. Herkes kendi adamını an ve an takip eder. Ekipdeki destekci offroad aracın giremediği yerlerde pilota destek ve güvenlik imkanı sağlayabilir. Kalkış aşamasında küçük bi örtü taşıyıp kanadın yırtılmasına engel olabilir. Yarışma bireysel değil takım yarışması haline dönüşebilir
Hatta yarışma biraz değiştirilerek pilotların belli bir miktar yolu bu araçlarda gitmesine izin verilebilir. Yarışma daha hızlı ve dinamik bir hal alır. Aksi takdirde bir yarışmacı yürüyerek Toroslarda iki gün kalkış alanı arayabilir ve diğer yarışmacıların çok gerisinde kalabilir.
TOPLU KAMPLARLA MOTİVASYON VE DİNAMİZM SAĞLAMADağlarda konaklama zordur ve pahalı ekipmanlar gerektirir. Bu yüzden her gece 3 kişiden oluşan bütün ekipler önceden oluşturularn kamp yerlerinde toplanıp konaklama ve yeme içme sağlanabilir.
GÜNLÜK ETAPLAR: Toplu yapılan kampların sabahında bütün yarışmacılar ilk günkü gibi birlikte kalkış yapacağı için uçulan mesafe ve motivasyon fazla olabilir.
PUANLAMA: Herkesin gün içinde uçtugu yürüdüğü ve arabayla gittiği km ler belli puan katsayılarına göre hesaplanıp. normal bir xc gibi günlük puan toplanabilir. Şüphesizki en yüksek katsayı sırasıyla uçuş-yürüme ve araçla gitme olmalıdır. gün içinde en çok uçarak ilerleyen ve yürüyen iki pilotla bonus verilebilir.
Bu sistemde pilotlar daha çok toplu halde ve güvenli uçarlar. Torosların her yanına dağılmış 50 pilot organizatörün, güvenlik ekibinin ve film ekibinin işini oldukça zorlaştırır. Mutlaka gerçek x-alp ruhunun aynısı değil bahsettiğim ama daha kolay ve güvenli bir yolu olabilir. Tartışma ve yeni fikirlerle bunu daha iyi hale getirebiliriz
X alps yarışmasında yarışmacıyı daimi olarak bir destekçi takip eder genellikle karavan tarzı bi minibüs kullanılır. Bizim yarışmacılarıda birilerinin takip etmesi gerekir. Bu takipçi işini offroadculara verebilirz.
BİRAYSEL DEĞİL TAKIM HALİNDE YARIŞMA: Offroad aracında bir de pilotun arkadaşı destekcisi olarak bulunur. Böylece 3 kişilik takımlar oluşur. Herkes kendi adamını an ve an takip eder. Ekipdeki destekci offroad aracın giremediği yerlerde pilota destek ve güvenlik imkanı sağlayabilir. Kalkış aşamasında küçük bi örtü taşıyıp kanadın yırtılmasına engel olabilir. Yarışma bireysel değil takım yarışması haline dönüşebilir
Hatta yarışma biraz değiştirilerek pilotların belli bir miktar yolu bu araçlarda gitmesine izin verilebilir. Yarışma daha hızlı ve dinamik bir hal alır. Aksi takdirde bir yarışmacı yürüyerek Toroslarda iki gün kalkış alanı arayabilir ve diğer yarışmacıların çok gerisinde kalabilir.
TOPLU KAMPLARLA MOTİVASYON VE DİNAMİZM SAĞLAMADağlarda konaklama zordur ve pahalı ekipmanlar gerektirir. Bu yüzden her gece 3 kişiden oluşan bütün ekipler önceden oluşturularn kamp yerlerinde toplanıp konaklama ve yeme içme sağlanabilir.
GÜNLÜK ETAPLAR: Toplu yapılan kampların sabahında bütün yarışmacılar ilk günkü gibi birlikte kalkış yapacağı için uçulan mesafe ve motivasyon fazla olabilir.
PUANLAMA: Herkesin gün içinde uçtugu yürüdüğü ve arabayla gittiği km ler belli puan katsayılarına göre hesaplanıp. normal bir xc gibi günlük puan toplanabilir. Şüphesizki en yüksek katsayı sırasıyla uçuş-yürüme ve araçla gitme olmalıdır. gün içinde en çok uçarak ilerleyen ve yürüyen iki pilotla bonus verilebilir.
Bu sistemde pilotlar daha çok toplu halde ve güvenli uçarlar. Torosların her yanına dağılmış 50 pilot organizatörün, güvenlik ekibinin ve film ekibinin işini oldukça zorlaştırır. Mutlaka gerçek x-alp ruhunun aynısı değil bahsettiğim ama daha kolay ve güvenli bir yolu olabilir. Tartışma ve yeni fikirlerle bunu daha iyi hale getirebiliriz
- SENERARSLAN
- Mesajlar: 558
- Kayıt: 11.02.2007, 15:15
- Ad Soyad: Sener Arslan
- Şehir: Denizli
- :
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
Selam
x toros güzel fikir. Fikir sahibi olarak Bartuğ tebrik ederim. İddia ya da ulusal kanaldan canlı yayınlar başlangıç için ütopik gelse de hedef dairesinde olabilecek şeylerdir. Google earth den canlı yayın zor değil. Lıve Track ile çözülür. Bunlar için tabii ki maddi imkanlar önemli. Türkiye'de bu tür organizasyonlara sponsor bulmak profesyonel çalışma ve fikirler gerektirir. Kimler sponsor olabilir önce masaya yatırılır. Bu firmalara nasıl tekliflerle gitmek gerekir tartışılır ve teklifler hazırlanıp gidilir. Örneğin TRT de yayınlanan ve adrenalin sporları ile ilgili içeriği olan bir program vardı. Bu programın ya da benzeri programın yapımcıları ile ön görüşmeler yapılır. Medyatik unsurlar yarışmaya dahil edilir. Bir sponsor adayı yapacağım masrafla hedef kitlemdeki portföyüme ne kadar ulaşıyorum sorusunun cevabını arar. Bu yarışmaya kimler sponsor olabilir ilk akla gelen red bull, burn, powerıde, nort face vs vs. Bu konularda reklamcılık deneyimleri olan arkadaşların yararı olacaktır.
Yarışmaya gelince. Öncelikle geleneksel hale getirilecek bir yarışma düşünülüyor. Bunun için iyi bir puanlama sistemi. Bu konuyu Emre Gürer çözebilir bence. İyi bir hakem komitesi gerekir. Yarışmacılardan oluşmayan bir komite.
Güzergah netleştirilmeli. Muhtemel riskler analiz edilmeli. Olası emergency durumlar için arama kurtarma gibi acil durum ekipleri hazır tutulmalı. Serhat'ın sabit kamp yeri fikrinin yarışmanın maceracı doğasını bozacağını düşünüyorum. Ama bireysel değilde yarışmayı takımlar halinde yapma fikri çok önemli. Araç takiplerinde kurallar net olmalı.
Yarışmaya kulüpler çıkaracakları ekipler ile katılabilir. İyi bir ödül bence katılım sayısını etkiler. Örneğin 1. olan kulübün takımına ya da kulübe 10.000 (abartımı oldu bilmiyorum ama festivallerde bile iyi ödüller gördüm. Mesela buzağı verildiği bile olmuştu )
ilk başlarda 48 saatlik bir parkur olabilir. Tadımlık. İyi sponsorlar olursa imkanlar daha iyi olacağından süre de uzatılabilir. Bu organizasyon normal yarışma organize etmekten daha zor. Bu nedenle organizasyon ekibi çok iyi olmalı. Umarım fikir hayata geçer. Katılmak için imkanlarımı zorlarım. Ki muhtemelen katılırım. Şimdiden başarılar.
x toros güzel fikir. Fikir sahibi olarak Bartuğ tebrik ederim. İddia ya da ulusal kanaldan canlı yayınlar başlangıç için ütopik gelse de hedef dairesinde olabilecek şeylerdir. Google earth den canlı yayın zor değil. Lıve Track ile çözülür. Bunlar için tabii ki maddi imkanlar önemli. Türkiye'de bu tür organizasyonlara sponsor bulmak profesyonel çalışma ve fikirler gerektirir. Kimler sponsor olabilir önce masaya yatırılır. Bu firmalara nasıl tekliflerle gitmek gerekir tartışılır ve teklifler hazırlanıp gidilir. Örneğin TRT de yayınlanan ve adrenalin sporları ile ilgili içeriği olan bir program vardı. Bu programın ya da benzeri programın yapımcıları ile ön görüşmeler yapılır. Medyatik unsurlar yarışmaya dahil edilir. Bir sponsor adayı yapacağım masrafla hedef kitlemdeki portföyüme ne kadar ulaşıyorum sorusunun cevabını arar. Bu yarışmaya kimler sponsor olabilir ilk akla gelen red bull, burn, powerıde, nort face vs vs. Bu konularda reklamcılık deneyimleri olan arkadaşların yararı olacaktır.
Yarışmaya gelince. Öncelikle geleneksel hale getirilecek bir yarışma düşünülüyor. Bunun için iyi bir puanlama sistemi. Bu konuyu Emre Gürer çözebilir bence. İyi bir hakem komitesi gerekir. Yarışmacılardan oluşmayan bir komite.
Güzergah netleştirilmeli. Muhtemel riskler analiz edilmeli. Olası emergency durumlar için arama kurtarma gibi acil durum ekipleri hazır tutulmalı. Serhat'ın sabit kamp yeri fikrinin yarışmanın maceracı doğasını bozacağını düşünüyorum. Ama bireysel değilde yarışmayı takımlar halinde yapma fikri çok önemli. Araç takiplerinde kurallar net olmalı.
Yarışmaya kulüpler çıkaracakları ekipler ile katılabilir. İyi bir ödül bence katılım sayısını etkiler. Örneğin 1. olan kulübün takımına ya da kulübe 10.000 (abartımı oldu bilmiyorum ama festivallerde bile iyi ödüller gördüm. Mesela buzağı verildiği bile olmuştu )
ilk başlarda 48 saatlik bir parkur olabilir. Tadımlık. İyi sponsorlar olursa imkanlar daha iyi olacağından süre de uzatılabilir. Bu organizasyon normal yarışma organize etmekten daha zor. Bu nedenle organizasyon ekibi çok iyi olmalı. Umarım fikir hayata geçer. Katılmak için imkanlarımı zorlarım. Ki muhtemelen katılırım. Şimdiden başarılar.