babadağı eylem planı

Şenlikler ,Organizasyonlar , yarışmalar hakkındaki konular, havacılıkla ilgili her türlü duyurular.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Muğla, Fethiye veya Babadağda bir toplantı çağrısı olursa ?

Anket 18.08.2013, 08:48 tarihinde bitecek

Katılırım
21
62%
Katılamam
13
38%
 
Toplam oy: 34

Kullanıcı avatarı
bartsay
Mesajlar: 1058
Kayıt: 30.10.2009, 07:45
Ad Soyad: Bartuğ Sayın
Şehir: Isparta
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

babadağı eylem planı

Mesaj #1 gönderen bartsay » 1 on yıl 11 ay önce (20.05.2013, 08:48)

Güzel bir pazartesi sabahı bütün arkadaşlarıma merhaba,
Babadağda hukuksuz ve haksız olarak bir çok arkadaşın mağduriyetine neden olunması.
Sakin ve sitres olmadan SIV geçirememiz.
Karşılaştığımız gayri medeni tutumlar nedeni ile bir çok arkadaşın yıllardır dillendirdiği, Ömer arkadaşımızın konu başlığı açarak somutlaştırmaya çalıştığı organizasyon ile ilgili gelişme ve bilgileri buradan sizinle paylaşacağım.

Şu anda bilmediğimiz bazı hususlar var öncelikle o hususların anlaşılması için dilekçe hakkımızı kullanacağız.
1-Babadağın statüsü nedir? Burası işletme midir, mesire yeri midir?
2-İşletmeci olarak kendisini tanıtan Güç Birliği A.Ş. ye hangi şartlarda nasıl ihale edilmiştir.
3-İşletmecinin aldığı 1 k. u. 17 TL nin Orman Bakanlığı ile ilgisi var mıdır?
4-KDV bir mal veya hizmetin sunumu sırasında tüketiciden alınan nispi bir vergi olduğuna göre, bizim de ilgili şirketten herhangi bir mal veya hizmet alımımız olmadığına göre bizden talep edilen ücretin niteliği nedir, vermez isek ne olur?(Giremez miyiz? Girip uçamaz mıyız?)
5-Babadağ Kim tarafından denetlenmektedir? Denetlenmekte midir?
6-Başta Muğla Valisi olmak üzere, Orman Bölge Müdürü, Fethiye Kaymakamı, Fethiye Orman İşletme Müdürlüğünün bu fiyat, kapı ve işletme politikasından haberi var mıdır?
7-Görünüşte birkaç işçi, birkaç araç çalıştıran güç birliği denilen şirketin gelir ve giderleri arasında oranı ne dir? Bu şirket gerçekten vergi vermekte midir?
8-Şirket 1 k.u. 40 tl gibi rakam belirlese biz bu rakamı ödemek zorunda mıyız?

Bu ve benzeri soruların araştırılmasına geçilecek,
1-Cevap verilmeyen eksik cevap verilen mühpem cevap verilen konularda dava açılacak.

2-Muhtemelen verilen cevapta bu bedellerin alınmasının işletmeciden bir hizmet alımına bağlı olduğu, işletmecinin hazırladığı takeoffdan kalkış-yararlanma bedeli olduğu, giriş ücreti olmadığı belirtilecek.
Bu durumda işletmeciye tahsis edilen yerlerin krokisi tarafımızdan istenecek işletmecinin yaptığı haksız ve taşkın inşaatlar ile orman işgalinin sonlandırılması talep edilecek, ayrıca giriş ücretsiz olduğu için birlikte Babadağa gidilip giriş yapılacak, izin verilmez ise Jandarmaya tutanak tutturulacak ve diğer prosedür işletilecek.

Bu yol uzun ve zor, bu yola ben girerim sonuna kadar da giderim diyenleri bekliyoruz.

Bilerek şenlik ve organizasyonlar kısmında yayınladım niçin?
bu ciddi bir organizasyondur, bu iş ya yapılır ya yapılmaz burada bazen toplu olarak bir yere gitmemiz, sesimizi yükseltmemiz gerekebilir. Buradan yapılacak çağrılara yanıt gelmeyecekse, Nasreddin Hocanın fili olacaksa benim vaktimi de almamanızı talep ediyorum.
Sonuçta Babadağ Benim çok sevdiğim bir yer de değil zaten.


Kullanıcı avatarı
OmerTR
Mesajlar: 211
Kayıt: 27.06.2010, 23:22
Ad Soyad: Ömer Turgut
Şehir: Gaziantep / Bursa
:
200+ Club
Aldığı Beğeni: 2 / 1
Yaş: 53
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen OmerTR » 1 on yıl 10 ay önce (25.05.2013, 14:08)

Herkese selam.
Bizler Federasyona bağlı bir spor kulübü olarak, Babadağa SIV eğitimi için gitmeden hemen önce Babadağ Güç Birliğine gerekli prodüsürleri takip ederek resmi yazıyla mürücaat ettik, ancak bilgi edinme kanunu gereğince 15 gün içinde cevaplanması gereken talebimiz hiçbir şekilde cevaplandırılmadı. Bunun yanı sıra Fethiyede bulunan B.G.B. ofisini arayarak randevü talep etmeme rağmen randevü de verilmedi, ben yaptım oldu mantığının yürüdüğü bu sisteme dur denilmesi bizlere, yani sporculara ait olan tüm take off lar için mücedele edilmesi gerektiği kanaatindeyim, bu bağlamda herkesin de elini taşın altına koyması gerektiğini düşünüyorum.

Kullanıcı avatarı
Champion
Mesajlar: 649
Kayıt: 30.11.2007, 20:39
Ad Soyad: Semih Sayir
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 200+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 5 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen Champion » 1 on yıl 10 ay önce (26.05.2013, 12:03)

Merhabalar

Federasyonumuzun Genel Sekreteri Sayın Fevzi bey ile Bozdağda bu konu üzerine kısa bir sohbet etme imkanımız oldu. Kendisi bize gerekli yazışmaların yapıldığını, Kulüplerin ve lisanslı sporcuların ücretsiz olarak Babadağdan yararlanmasının önünü açtıklarını ifade etti.

Benim merak ettiğim veya vakıf olamadığım konu şudur!
Federasyondan gönderilen yazıya istinaden ücretsiz giriş yapabilen lisanslı sporcu veya Federasyona bağlı bir kulüp varmı..?

Bildiğim kadarı ile yok.
Durum böyleyse gönderilen yazının etkili olmadığı sonucuna varabiliriz.

Geçmişte bazı eylemlerde bulunmuş ve planlamış bir vatandaş olarak tecrübelerim şunlardır.
- Yasal prosedür takip edilip itirazlar ve davalar açılmalıdır
- Kamuoyunun, dolayısı ile siyasilerin ve mukabilinde bürokratların dikkati çekilerek istenilen hedeflere varılmaya çalışılmalı..,
- Yerel ve Ulusal basın harekete geçirilmeli
- Basını harekete geçirmek için onlara malzeme sunulmalı( Protesto, Yürüyüş, Basın açıklaması vs.)

Benzeri eylemler babadağın özelleştirilmesindeki yanlışlıklar ve İşletmeyi alan firmanın oradan gönderilmeye çalışılması sırasında başarı ile uygulandı ve sonuç alındı. Ölüdenizdeki paraşütçüler birleşerek başarılması imkansız görünen babadağ ihalesini iptal ettirmişti .

Ben ve arkadaşlarım izinsiz gösteri yapmaktan dolayı çıkarıldığımız mahkemede Anayasal haklarımızı ve ifade özgürlüğümüzü kullandığımızı ve kimseye bir zarar vermediğimizi dile getirerek beraat etmiştik.

Ben oradaki eylemin gösteri ve protesto ayağının organizasyonunu üstlenebilirim.

Bunlar sırasıyla
- Amatör sporcuların aynı gün Ölüdenizde toplanarak basın açıklaması yapması
- Ölüdeniz sahilinde 10 dk. oturma eylemi.
- Kanunsuz olarak serbest uçuşa kapatılan 300m ve 900m kalkışlarından gün boyunca uçuş.
- Amatör uçucuların Ölüdenizde olay istediğimiz şekilde çözümlenene kadar protesto mesajlı tshirtlerle dolaşması ( tanesi 5TL gibi maliyetine satılıp protestoya katılan arkadaşlara verilebilir), Kamuoyunun desteğinin sağlanması gibi aktif ve pasif eylemler içermelidir.

Yanı anda Sayın Bartuğ arkadaşımızda yasal haklarımızı hukuka uygun şekilde takip edebilir.

Sürecin ne kadar uzayacağını bilemem ama başarıya ulaşması garantilidir. Hiçbir irade halkın tepkisine rağmen ayakta kalamaz. Bu arada kulüplerimiz BİMER yolu ile Başbakanlığa gerekli başvuru dilekçelerinide göndermelidir.
Ben kulübüm ISUK adına bir tane yazıp Başbakanlığa ve Spor Bakanına göndereceğim.

Bu arada yaklaşık son 6 yıldır yukarıdaki sebepleri protesto maksadı ile dolayı Babadağdan amatör uçuş yapmadığımı belirtirim.

Ne diyelim...,
Gazamız mübarek olsun....

Semih SAYIR

Kullanıcı avatarı
OmerTR
Mesajlar: 211
Kayıt: 27.06.2010, 23:22
Ad Soyad: Ömer Turgut
Şehir: Gaziantep / Bursa
:
200+ Club
Aldığı Beğeni: 2 / 1
Yaş: 53
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen OmerTR » 1 on yıl 10 ay önce (26.05.2013, 14:41)

uzun ve meşakatli bir yol olacak ama sonundaki ışığı görebiliyorum. Hadi hayırlısı...

Kullanıcı avatarı
bartsay
Mesajlar: 1058
Kayıt: 30.10.2009, 07:45
Ad Soyad: Bartuğ Sayın
Şehir: Isparta
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen bartsay » 1 on yıl 10 ay önce (07.06.2013, 10:51)

Sevgili arkadaslarim,
Sağlik sorunlarim nedeniyle ucamiyorum
Bu nedenle bos zmanlarimi bu isle degerlendirmek istiyorum
Katilmak isteyenler acil bilgi verirse

Kullanıcı avatarı
İstanbul Hava Sporları
Mesajlar: 110
Kayıt: 11.01.2009, 19:45
Ad Soyad: Polat Kemal Akyüz
Şehir: İstanbul
:
Dealer
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen İstanbul Hava Sporları » 1 on yıl 10 ay önce (07.06.2013, 13:15)

Ben varım,

Olması gerekeni özetleyeyim,

- Tüm milli parklar gibi tek bilet gün boyu kullanılmalı (girip çıksa dahi), diğer milli parklardaki muafiyetler de hayata geçirilmeli (öğrenci/öğretmen ücretsiz/indirim gibi)
- Kalkışta kaza potansyeli olduğu ve sağlık merkezlerine uzak ve ulaşımın zor olduğu için, işletmeciye bağlı ya da kamuya ait sağlık personeli ve ambulans bulundurulmalı.
- Yolun toprak kısmı da yapılması gerekli.
- Dağın her iki yakasına da 3'er tane arama-kurtarma sırasında kullanılacak en az 40 cm genişliğinde yürüme yolu, buna keçi yolu diyelim.
- Uçuş saatleri boyunca eğitimli ve 2 personelli botun su üzerinde (kıyıdan en az 100 m açıkta) kurtarmaya hazır bulundurulması
- Zirvedeki yangın gözlem evinin yerinin değiştirilmesi ve kalkışın düzenlenmesi.
- Melsa'ya ait olan iniş bölgesi düzenlemesi yamaç paraşütüne uygun yapılmalı. Daha önce Babadağ'a çok hizmeti bulunan daha sonra yamaç paraşütçülerine gıcık olan İbrahim bey'in icraatlarına son verilmeli. İniş bölgesine çocuk parkı yapmak, lamba, şimşir, hassas çiçekler ekmek, bot hizmetini su sporlarını tabi tutmaya çalışmak gibi. Kendisi ile bu konu görüşülüp çözüm bulunulmalı, gelişme kaydedilemezse konu bağlı olduğu üst mercilere ve turizm bakanına taşınmalı.

Kalkış'tan hiçbir ücret alınmadan bunları ne bir işletme ne de devlet kusursuz yapar açıkçası. Fakat ideal olanı kabul ettirebilmek herkesi mutlu eder. Bunun için bazı istatistik çalışmalarına ihtiyaç var.
- Arama kurtarmada keçiyolu olmaması sebebiyle oluşan saat gecikmeleri ve buna bağlı kayıplar. Arama kurtarmanın uzaması sonucu büyüyen risk boyutu ve helikopterin fazladan gitgellerinin oluşturduğu fazladan maaliyetin ülkeye yükü.
- İniş bölgesinde ağaçlara girenlerin sıklığı (itfaiye'de kaydı olabilir)
- Denize iniş sayıları ve buna bağlı kurtarma zaafiyetleri ve gerçekleşen boğulma sonucu ölümler.
- Giriş ücreti yüzünden artık gelmeyen Avrupa'lı uçuş okullarının ve solo pilotların kaybedilen ulaşım, konaklama, yeme-içme girdileri (listele hemen Turizm bakanına paket)



diğer aklıma gelenler

- Giriş ücretini belirlemede işletmenin aşamayacağı makul üst sınır uygulaması.
- 900 pistinin uçuşunu kanun dışı ve ahlaksız yollarla durdurmanın engellenmesi. Bu sistem şöyle yürüyor, Fethiye küçük bir yer Belediye başkanı, kaymakam, işadamları... Biribilerini tanıyorlar ya da sürekli aynı ortamda olduklarından tanış oluyorlar. Ben delikanlıyım diyen tandem firması 900'den tandem çıkaramaz zaten yönetmelikte yasaklamışlar ki herkes para verip yukarıdan uçsun. Fakat yönetmelikteki uygulama YANLIŞ'tır. Kaymakamlığın kalkış-iniş güvenliğini ve denetimini sağlaması için yetkilendirdiği THK daha önce 900 pistini kullanarak "Tandem Sertifika Kontrol Eğitimi" düzenledi. Bu çelişiklik yönetmeliği geçersiz kılmaya yeterli olabilir. Şimdi tandem firması 900'e çıkmaya kalksa Kaymakam Sportif Turizm faaliyeti belgesini onaylamaz, Belediye önündeki uçuş reklam tabelalarına ceza yazar, Jandarma da aracın üzerine paraşüt koymak yasak diye ceza yazar. Zaten uçulduğunda işletme kaymakama bir telefon açıyor hemen o da Jandarmayı arıyor olsa gerek ki daha diğer firmalar yoldayken Jandarda 900'e çıkan olursa araca şusu busu eksik diye ceza keseceğiz diye telefon açıyor. Bir de tek uçanlara serbest de tandemlere o da ticari olursa yasak, hepten saçma ve amaçlı uygulama.

Bir de Fethiye Ticaret Odası'na bağlı Güç Birliği şirketinin sözleşme gereği bu sene Teleferik inşaatını yaptırması gerekiyor, fakat öyle bir niyetleri yok gibi. Bu noktadan hareket edilip ihale iptaline gidilebilir, ama açıkçası bu iyi mi olur kötü mü olur bilmiyorum. Ya Orman işletmeyi üstlenecek ya Melsa'ya devredecek (en iyi zamanı Melsa zamanıydı) ya da ihaleye açacak başka bir şirkete verecek. Federasyon ve THK'yı bu işin içine dahil edip süreçlerde baskı oluşturmasını ve etkin görevler üstlenmesini sağlamalıyız.


Kullanıcı avatarı
OmerTR
Mesajlar: 211
Kayıt: 27.06.2010, 23:22
Ad Soyad: Ömer Turgut
Şehir: Gaziantep / Bursa
:
200+ Club
Aldığı Beğeni: 2 / 1
Yaş: 53
Pilot Menüsü: 

Mesaj #7 gönderen OmerTR » 1 on yıl 10 ay önce (08.06.2013, 19:36)

evet sevgili polat, yazdıklarının hepsi doğru ama vekâlet gönderen yok, önce bu sorunu çözmemiz gerekecek sanırım. Sevgiler...

Kullanıcı avatarı
bartsay
Mesajlar: 1058
Kayıt: 30.10.2009, 07:45
Ad Soyad: Bartuğ Sayın
Şehir: Isparta
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #8 gönderen bartsay » 1 on yıl 10 ay önce (14.06.2013, 12:24)

Şu ana Kadar elime
Oktay Abi, AYP ve Ömerlerin vekaletleri geldi
8 kişi oldu yeterli sanırım
Cumartesi Pazar çalışıp Pazartesi işlemlere başlayacağım.

Gelişme olursa haberdar ederim.

Kullanıcı avatarı
OmerTR
Mesajlar: 211
Kayıt: 27.06.2010, 23:22
Ad Soyad: Ömer Turgut
Şehir: Gaziantep / Bursa
:
200+ Club
Aldığı Beğeni: 2 / 1
Yaş: 53
Pilot Menüsü: 

Mesaj #9 gönderen OmerTR » 1 on yıl 10 ay önce (14.06.2013, 12:30)

K.Maraş da göndermişti, hadi bakalım hayırlısı. Du bakalım nolcak.(giris makbuzları elimde gerekirse gondereyim )

Kullanıcı avatarı
bartsay
Mesajlar: 1058
Kayıt: 30.10.2009, 07:45
Ad Soyad: Bartuğ Sayın
Şehir: Isparta
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #10 gönderen bartsay » 9 yıl 5 ay önce (30.10.2014, 19:50)

sanırım yavaş gidiyoruz geçen hafta ilk hareketi cerem cem aslan yaptı, dün
iki defa ücretsiz çıktık birinde pınar kavcarın arabasının arka tekerlerine 3 vida sokmuşlar biz çay içerken
ikinci tam bir meydan muharebesiydi
1 tandem kanat
1 gözlük
250 tl para
1 gopro
parçalandı ve gasp edildi güçbiriği çalışanları tarafından
benim elimdeki kamerayı almak için parmağımı ısırdılar 4 dikiş
cerem cemmin alnına kaya ile vurdular
ibrahim abinin dudakları patladı
pınar kavcarı darp ettiler
orman görevlisi havaya ateş açtı 3 kere o bile bize yapılan saldırıyı azaltmadı

bizim uçma niyetimiz yoktu ama kavga çıkınca kanatta pert olunca uçmaya hevesli pınar ve cem uçamadı

elbette orda bir denetim, giriş ücreti vs olmalı ama bu iş saçmalıkla değil hukukla yapılmalı

neyse durmak yok yola devam

Kullanıcı avatarı
gakkaya001
Mesajlar: 459
Kayıt: 10.07.2010, 01:35
Ad Soyad: Güner Akkaya
Şehir: Adana
:
Yarışma Pilotu 150+ Club
Aldığı Beğeni: 7 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #11 gönderen gakkaya001 » 9 yıl 5 ay önce (31.10.2014, 08:10)

Bartuğ kardeşim öncelikle geçmiş olsun

Buna Adana'da köpeksiz köye denk gelip eli deyneksiz gezmek denir..

Ölüdeniz uzak olması nedeni ile herkesin organize olup toplanabileceği bir yer olmaması sebebi ile malesef seni mücadelende yalnız bıraktık.

Bu saat ten sonra yapılacak en doğru hamle arkamıza TV ve Gazeteleri alıp yaklaşan genel seçimi avantaja çevirmemiz olacaktır,vali ve kaymakam millet vekillerinden gelecek telefon trafiğine kayıtsız kalmayacaktır emin olun.

Ayrıca her kulüp kendi ilinde bir imza kampanyası başlatıp bu ölüdeniz terörüne dur diyebiliriz.

Şahsım ve kulübüm olarak maddi,manevi yanındayız Bartuğ..

AHAS-Güner Akkaya


Kullanıcı avatarı
huzzik
Mesajlar: 415
Kayıt: 13.03.2007, 17:35
Ad Soyad: Salih ÜNLÜTÜRK
Şehir: Aydın - İzmir
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 5 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #12 gönderen huzzik » 9 yıl 5 ay önce (31.10.2014, 10:11)

Merhabalar;
Muğla Valisi bildiğim kadarıyla bu konularda pek umursamaz davranıyor. Eğer bu şekilde harekete geçilecekse iyi bir planlama yapılmalı ki içerisine düşsün. Bunu neden yazıyorum :) çünki Akyaka Sakartepe'de Kadir Yaraşlı bunun çok mücadelesini verdi ve valinin umrunda olmadı. Orada balyozlarla kaya kırdık, küreklerle kum serptik ama mevcut take off kapandığı gibi yenisini yaparkende engellerle karşılaşıldı. O yüzden gündem yaratarak hareket edilmeli.

Kullanıcı avatarı
webbi55
Mesajlar: 263
Kayıt: 28.07.2009, 16:05
Ad Soyad: Mutlu Erdönmez
Şehir: Samsun / Tokat
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Yaş: 46
Pilot Menüsü: 

Mesaj #13 gönderen webbi55 » 9 yıl 5 ay önce (31.10.2014, 10:51)

Cem Beye ve Bartuğ abimize yapılan bu durumu eşefle kınıyorum. Söyleyecek çok şey var ama şimdilik, Gerekli bilgilerin içişleri Bakanlığına sızdırıldığının bilgisini vermek istiyorum.

Kullanıcı avatarı
kakalamtahu
Mesajlar: 174
Kayıt: 30.10.2012, 17:46
Ad Soyad: Hasan Tahsin Çervatoğlu
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 5 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #14 gönderen kakalamtahu » 9 yıl 5 ay önce (31.10.2014, 11:15)

YP pilotları bölgede rant yarattığı zaman, araziyi sahiplenenler, kalkış alanını kendi çıkarlarına göre düzenlemeye başlıyorlar. Orayı keşfeden, düzenleyen, tanıtan uçucular, bir süre sonra kazananlar için figüran/malzeme! haline geliyorlar. Ordu örneği.

Kullanıcı avatarı
alp78
Mesajlar: 181
Kayıt: 06.05.2012, 19:24
Ad Soyad: Taner Alp
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 34 / 2
Pilot Menüsü: 

Mesaj #15 gönderen alp78 » 9 yıl 5 ay önce (31.10.2014, 11:40)

Muğla'da turizmi 12 aya çıkaracaklarmış :twisted:
yatırımlara rant çetesi kurarak başlamışlar. yapılan saldırıyı kınıyorum. geçmiş olsun...

http://www.sabah.com.tr/turizm/2013/12/ ... ikaracagiz

Kullanıcı avatarı
NOZER
Mesajlar: 63
Kayıt: 29.10.2014, 13:28
Ad Soyad: Burak Hacıoğlu
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #16 gönderen NOZER » 9 yıl 5 ay önce (04.11.2014, 00:33)

Çok geçmiş olsun. Bende takipteyim spora yeni başlayacağım ve kısmet olursa Fethiye'ye yerleşeceğim. Kısmet olurda orada olursam yanınızdayım.
Saygılar.


Kullanıcı avatarı
hilmi
Mesajlar: 99
Kayıt: 16.01.2012, 12:35
Ad Soyad: Hilmi Arslan
Şehir: Antalya
Aldığı Beğeni: 4 / 2
Pilot Menüsü: 

Mesaj #17 gönderen hilmi » 9 yıl 5 ay önce (04.11.2014, 01:16)

inşallah bir eylem planında ben de varım zzaman ve mekan yeterli yeter artık yaptıkları bunların

Kullanıcı avatarı
bartsay
Mesajlar: 1058
Kayıt: 30.10.2009, 07:45
Ad Soyad: Bartuğ Sayın
Şehir: Isparta
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #18 gönderen bartsay » 9 yıl 5 ay önce (05.11.2014, 20:00)


BUBİANKA
Mesajlar: 366
Kayıt: 24.10.2007, 23:09
Ad Soyad: Cemal Tığlı
Şehir: Aydın
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #19 gönderen BUBİANKA » 9 yıl 5 ay önce (06.11.2014, 02:29)

slm..harikasın bartuğ arkadaş,öğretdiğin ve hatırlatdığın için çok teşekkür ederim....kib

Kullanıcı avatarı
Human capital
Mesajlar: 954
Kayıt: 24.06.2007, 18:40
Ad Soyad: İbrahim Coban
Şehir: Almanya
Aldığı Beğeni: 88 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #20 gönderen Human capital » 9 yıl 5 ay önce (07.11.2014, 21:06)

Babadağ,da neler oldu;

Sayın arkadaşlar, geçtiğimiz çarşamba günü Babadağ,da hepinizin duydugu olağanüstü bir saldırganlık yaşadık.
Cem,in yardım çağrısı üzerine olay günü Bartuğ ile beraber Isparta,dan Ölüdeniz,e geldik.Daha önceki günlerde
Cem,in uçuşunu engellemek ve bir gün sonra Jandarmanın ellerini arkadan kelepçeleyerek götürmesi gibi yasal
olmayan uygulamalar,duyarlı hukukçu arkadaşımız Bartuğ,da bu uygulamalara karşı bir şeyler yapma isteğini
geliştirdi. Ben de bu keyfi ve kanunsuz uygulamalara karsı olduğum için, yasaların elverdiği adımları beraberce
atma amacı ile onlara katıldım. Burada yıllardır tartıştığımız en temel sorun şu:

1) Hepimize ait olan kamu arazisini henüz ayrıntılarını tam olarak bilmediğimiz yöntemlerle kotrolleri altına geçiren
bir sözde derebeyi grubu, bir uçuş için pilotlardan 17 lira gibi fahiş para kazanmaktadırlar. Bu paranın karşılığında
verdikleri hizmet ile mukayese edildiğinde, kar oranının olağanüstü yüksek olduğu anlaşılır. Ve kurulu oılan bu sistem
sadece söz konusu firmaya mümkün olduğu kadar çok para getirmesi amaçlı bir sistemdir.

Ögleye doğru ben, Bartuğ, Cem, Pınar dördümüz Pınar,ın arabası ile Babadağ orman yoluna kurulan kapıya gelip
dağı gezmeye geldigimizi,kapıyı açmalarını söyledik. Bir süre tartıştıktan sonra, Bartuğ Jandarmaya telefon edip
yasal olmayan bir biçimde orman yolunun kapatıldığını ve bizim geçmemizin engellendiğini ve onları kolluk kuvveti
olarak bizim bu yasal hakkımızın engellenmesine karşı harekete geçmeye talep etti.Ardından geçen birkaç dakikalık
beklemeden sonra kapılar birden açıldı ve biz geçtik. Biz yukarı doğru yol alırken ardımızdan bir minibüs de içinde
oranın çalışanları olduğu halde bizi takip ediyordu. Hava bulutlu ve arada bir yağmur sepeliyordu. Gezebilmek için
pek uygun değildi. 1700 m Kalkış alanındaki kafede sohbet edip çay içtik. Geri dönmek üzere araca geldigimizde
aracın arka lastiklerine,sol arkaya iki ve sağa birer olmak üzere üç tane cıvatanın sokulduğunu gördük. Lastiklerin
hava durumu henüz iyi idi. Yavaş ve dikkatlice aşağıya indik, bizi takip eden minibüs de kapıya kadar arkamızdan geldi.
Yolumuzun üzerinde hava basabileceğimiz bir yer bulduğumuzda lastikte hava iyice azalmıştı. Bir lastik firmasında
arka lastikleri iki yeni lastik ile değiştirip, Fethiye Jandarmaya suç duyurusunda bulunmaya gittik. 29 ekim bayram
törenleri nedeni ile karakol komutanı orada değildi, ve oradakiler de şikayet dilekçemizi almak istemediler.

Komutanın ne zaman geleceğini bilemediğimizden beklerken Cem,in bir çıkış daha yapalım önerisini kabul ettik.
Nasıl olsa şikayetimizi sonra yapıp, davayı sonuna kadar sürdürmeğe kararlı idik. Sinsi bir sabotaja karşı hemen çekilip
gitmek tam da onların bekledikleri ve istedikleri bir davranış olurdu. Kapıda yine aynı '' prosedür'' tartışma ve bekleşme
ardından yine yasal hakkımızın savunulması için kolluk kuvvetine talep, karşı soru yukarıda ne yapacaksınız ?
Cevabımız: Sizi ilgilendirmez , yukarıda istediğimizi yaparız. Bir süre sonra kapı açıldı ve biz de yepyeni arka lastikler
takılı oto ile 1900 kalkış alanına vardık. Tabii arkamızda yine aynı minibüs. Yukarıda Cem uçuş yapmak için teçhizatını
hazırlarken, bizi takip eden grup da onu engellemeye çalışıyordu. Birkaç dakika sonra bir araç ile 4-5 kişi daha geldi.
Onlardan biri digerlerini saldırın vurun diyerek Cem,e yöneldiler. Taş ve sopalarla yapılan bu hücumu engellemek için
ben de araya girip sürekli olarak yapmamalarını soyledim. Benim arkamdan gelen birileri beni yere yatırarak tekmelerle
vurdu. Olayları iki kamera ile çekiyorduk. Birini Pınar uzak perspektıften digeri Bartuğ un elinden mümkün olduğunca
olayın merkezine yakın idi. Saldırganlar bir süre sonra bayan Pilot arkadaşımız Pınar a vurup yerlerde sürükleyerek
elindeki kamerayı gasp ettiler.(bana iki üç kişi tarafından yapılan saldırı resimleri de böylece yok edildi.)

Saldırganlardan üç kişi Bartuğ un elindeki kamerayı almak için uğraştı ise de bunu başaramadılar ve Bartuğ onlara karşı
hem kamerayı hem kendini savundu. (kahramanca kelimesini sevmediğim için kullanmadım) Saldırganlardan esas kışkırtıcı
olan birisi Bartuğ un baş parmağını kuvvetlice ısırmasına karşı Bartuğ kamerayı bırakmadı.Böylece bu uzun süren saldırının
sadece kısa bir bölümü de olsa olayın gidiş yönüne ilişkin iyi bir delil olan kısa Filmi kurtarmış olduk.

Bütün bu olanlardan anladığım biz adamların can damarına bastığımızdı. Meşru olmayan temellerde kurdukları bu soygun
düzeni çatırdadı. Hukuksal temellerini tam olarak aydınlatıp ortaya çıkarabilirsek tam olarak çökeceklerinden korktular.
Normal şartlarda eğer bizim davranışımız yasal olmasaydı bizi indiğimizde kolluk kuvvetlerine tutuklatarak hakkımızda
şikayetçi olabilirler ve hakkımızda dava açabilirlerdi. Ama onların tavrı haksız ve bunu kabakuvvet ile meşrulaştırma alışkanlığında
olanlarda olduğu gibi saldırarak hak arayanları yıldırıp düzenlerini sürdürmeye çalışmak.

Bütün bu saldırılardan dolayı onları dava ederek hesap soracağımızı buradan herkese duyurmak isterim. Bunun dısında
bu dağ haydutlarının kurdukları sistemın yasal temellerini araştırıp bu sömürü sistemine karşı da gerekli yasal adımları
atacagız. Bu noktada oradaki durumdan memnun olmayan bütün duyarlı pilotları bu adımları desteklemeğe çağırırım.
Burada şifahen ya da telefon ederek bizlere desteğini ileterek - Bizler ne yapabiliriz, her türlü adımda yanınızdayız diyen
arkadaşlarımıza yürekten teşekkürler.

İbrahim Çoban
.