Ayaşta cross ve dikkat edilmesi gerekenler.
Moderatör: Moderatör Ekibi
- takyonxxx
- Mesajlar: 669
- Kayıt: 11.09.2006, 17:17
- Ad Soyad: Türkay Biliyor
- Şehir: Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 20 / 0
- Yaş: 49
- Pilot Menüsü:
Ayaşta cross ve dikkat edilmesi gerekenler.
Aldığım bilgilere göre haftasonu ayaşa bir çok kişi cross için geliyor.
Bu durumda şunları baştan belirtmek isterim, konuyla ilgili daha teknik ve detaylı bilgi vermek isteyenler bu başlık altında paylaşsın. Ben kabaca şunları söylüyorum, tepede de tartışabiliriz:
Teknik veriler ve geçmiş deneyimlerimize göre şu hususlara ayaş tepesinde uçacak arkadaşlar dikkat etmelidir.
1) Ayaş tepesinin özellikle k-d kısmı ve 10km lik çapı içerisinden yolcu uçakları iniş için yaklaşmakta, ve irtifalarını 2200 metrelere kadar düşürebilmektedirler. Geçmişte bu durumdan dolayı atlattığımız bir tehlike ve deneyim bulunmaktadır. Bir daha tekrarlanması durumunda, tepe uçuşa yasaklanabilir. (polis kontrolü halen ara sıra yapılmaktadır)
2) Bu sebeple local pilotlar olarak aldığımız karardan dolayı ayaş civarında 2000 metre yüksekliğin üstüne çıkılmamalı ve bu kurala her pilotun uyması gerekmektedir. Ayaş tepesi çevresinde 10km çaplı bölge ve tepenin kuzey doğu kısmı dikkat edilmesi gereken bölgedir. Yaptırım olarak tek yapabileceğimiz, ayaşta kullandığımız amatör frekansımız olan 145.225 mhz kanalından kural ihlali yapan kimselerin teşhir edilmesi ve herhangi bir polis müdahalesinde bu kişilerin isimlerinin verilmesi olacaktır. Herhangi bir terslik durumunda 2100 metre son sınırdır ve kendini bu durumda bulan kişi , derhal oradan ayrılmalı yahut irtifa kaybetmelidir.
3) Ayaş bölgesinden temelli (guney bolumler) bölgesine geçişten sonra, temelli-haymana arasındaki bölge için de aynı kural gecerlidir. Bu bölümde de alçak yaklaşmalar daha seyrek de olsa mevcuttur.
4) Abdülselam dağı ve üzeri, devamında - polatlı rotası sorunsuzdur,polatlı-sivrihisar arasındaki askeri bölge üzerinde de uçuş yapılmamalı, uçuştan önce hava sahaları ile ilgili detaylı bilgi alınmalıdır.
5) Tepeye gelen, misafir pilotları konuyla ilgili mutlaka bilinçlendirmeliyiz.
Saygılarımla.
Bu durumda şunları baştan belirtmek isterim, konuyla ilgili daha teknik ve detaylı bilgi vermek isteyenler bu başlık altında paylaşsın. Ben kabaca şunları söylüyorum, tepede de tartışabiliriz:
Teknik veriler ve geçmiş deneyimlerimize göre şu hususlara ayaş tepesinde uçacak arkadaşlar dikkat etmelidir.
1) Ayaş tepesinin özellikle k-d kısmı ve 10km lik çapı içerisinden yolcu uçakları iniş için yaklaşmakta, ve irtifalarını 2200 metrelere kadar düşürebilmektedirler. Geçmişte bu durumdan dolayı atlattığımız bir tehlike ve deneyim bulunmaktadır. Bir daha tekrarlanması durumunda, tepe uçuşa yasaklanabilir. (polis kontrolü halen ara sıra yapılmaktadır)
2) Bu sebeple local pilotlar olarak aldığımız karardan dolayı ayaş civarında 2000 metre yüksekliğin üstüne çıkılmamalı ve bu kurala her pilotun uyması gerekmektedir. Ayaş tepesi çevresinde 10km çaplı bölge ve tepenin kuzey doğu kısmı dikkat edilmesi gereken bölgedir. Yaptırım olarak tek yapabileceğimiz, ayaşta kullandığımız amatör frekansımız olan 145.225 mhz kanalından kural ihlali yapan kimselerin teşhir edilmesi ve herhangi bir polis müdahalesinde bu kişilerin isimlerinin verilmesi olacaktır. Herhangi bir terslik durumunda 2100 metre son sınırdır ve kendini bu durumda bulan kişi , derhal oradan ayrılmalı yahut irtifa kaybetmelidir.
3) Ayaş bölgesinden temelli (guney bolumler) bölgesine geçişten sonra, temelli-haymana arasındaki bölge için de aynı kural gecerlidir. Bu bölümde de alçak yaklaşmalar daha seyrek de olsa mevcuttur.
4) Abdülselam dağı ve üzeri, devamında - polatlı rotası sorunsuzdur,polatlı-sivrihisar arasındaki askeri bölge üzerinde de uçuş yapılmamalı, uçuştan önce hava sahaları ile ilgili detaylı bilgi alınmalıdır.
5) Tepeye gelen, misafir pilotları konuyla ilgili mutlaka bilinçlendirmeliyiz.
Saygılarımla.
- ekremcvs
- Mesajlar: 153
- Kayıt: 04.08.2007, 17:12
- Ad Soyad: Ekrem Çavuş
- Şehir: Samsun
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Türkay merhaba ,
Samsundan 3 arkadaş bizlerde hafta sonu ayaşa uçmaya gelmeyi planlıyoruz .yazdıkların ile ilgili olarak cumartesi takeoffta kısa bir bilgilendirme olursa daha önce ayaş tan hiç uçmamış arkadaşlar için kesinlikle çok faydalı olacaktır.mesafe uçmaya gelip sonra hafta sonunu karakolda geçirmeyelim
Samsundan 3 arkadaş bizlerde hafta sonu ayaşa uçmaya gelmeyi planlıyoruz .yazdıkların ile ilgili olarak cumartesi takeoffta kısa bir bilgilendirme olursa daha önce ayaş tan hiç uçmamış arkadaşlar için kesinlikle çok faydalı olacaktır.mesafe uçmaya gelip sonra hafta sonunu karakolda geçirmeyelim
- takyonxxx
- Mesajlar: 669
- Kayıt: 11.09.2006, 17:17
- Ad Soyad: Türkay Biliyor
- Şehir: Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 20 / 0
- Yaş: 49
- Pilot Menüsü:
Merhaba arkadaşlar.
Hafta sonu daha da bilgili ve tecrübeli arkadaşlar tepede olacak. Kısa bir brifing yapıp herkesin bilgilenmesini sağlarız. Sizden ricam vhf telsiz temin etmeniz iyi olur. Böylece oluşabilecek sorunlarda birbirimizi uyarabiliriz. Unuttuğum diğer konuysa ayaşta asla hafta içi (resmi tatiller hariç) uçuş yapılamaz ve yasaktır. Vızır vızır f16 tepe seviyesinden geçer, akıncı hava üssü çok yakındır. Bazı kulüplerin 1 hafta ayaşta uçuş yapacağı duyumları aldık, lütfen hepimizin can güvenliği ve tepenin yasaklanmaması adına bu kurala da uyalım ve hafta içi asla uçuş yapmayalım. Saygılarımla. Hasancım sen gel ben seni isteğin diyara götürürüm..
Hafta sonu daha da bilgili ve tecrübeli arkadaşlar tepede olacak. Kısa bir brifing yapıp herkesin bilgilenmesini sağlarız. Sizden ricam vhf telsiz temin etmeniz iyi olur. Böylece oluşabilecek sorunlarda birbirimizi uyarabiliriz. Unuttuğum diğer konuysa ayaşta asla hafta içi (resmi tatiller hariç) uçuş yapılamaz ve yasaktır. Vızır vızır f16 tepe seviyesinden geçer, akıncı hava üssü çok yakındır. Bazı kulüplerin 1 hafta ayaşta uçuş yapacağı duyumları aldık, lütfen hepimizin can güvenliği ve tepenin yasaklanmaması adına bu kurala da uyalım ve hafta içi asla uçuş yapmayalım. Saygılarımla. Hasancım sen gel ben seni isteğin diyara götürürüm..