Master SIV eğitmeni Mathieu Abrard'tan YP SIV kursu

Şenlikler ,Organizasyonlar , yarışmalar hakkındaki konular, havacılıkla ilgili her türlü duyurular.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
Flieger59
Mesajlar: 216
Kayıt: 23.09.2007, 03:01
Ad Soyad: Sanlı Fidan
Şehir: Tekirdağ
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Yaş: 52
Pilot Menüsü: 

Master SIV eğitmeni Mathieu Abrard'tan YP SIV kursu

Mesaj #1 gönderen Flieger59 » 8 yıl 11 ay önce (26.04.2015, 23:18)

Sayın arkadaşlar Tekirdağ Yamaç Paraşüt Kulübü (TEYAK)tarafından Tekirdağ Uçmakdere'de SIV için kısıtlı sayıda katılımcıyla (max 10 kişi) Yurtdışından gelecek uzmanlar ile SIV kursu yapılacaktır. Adını yazdırmak isteyenler 2 gün içinde 0 533 314 39 93 numaralı telefonumuza dönüş yapsınlar. Kursla ilgili olarak aşağıda tüm ayrıntıları bulacaksınız. Yazıyı dikkatle okumanızı şiddetle tavsiye ediyoruz.
1 Mayıs - 4 Mayıs tarihleri arasında Uçmakdere Tekirdağ
uçuş bölgesinde, master SIV
eğitmeni Mathieu Abrard eşliğinde SIV kursumuz gerçekleştirilecektir. Mathieu Abrard ve SIV
kursumuz hakkında bilgiler aşağıdadır.
Genel Kurs Planımız
Tanışma ve kurs içeriğimizin genel olarak anlatılması, gerekli ön SIV eğitimimi verilmesi.
ekipmanlarınız kontrol edilir ve uçuşa çıkılır.
Uçuş tecrübeleriniz göz önüne alınarak size özel SIV manevraları planı hazırlanır ve
bunları tecrübe etmeniz sağlanır. Her uçuş öncesi ve sonrasında eğitmen tarafından size
bire bir brifing verilir.
Kurs Manevraları:
1. Pitch control : Yunuslama ve kontrollü çıkış
2. Symetrical collapse frontal
collapse , önden kapama
3. B-Stall
4. D kolonları ile iniş
5. Minimum hız
6. Spiral
7. Dinamik spiral çıkışı
8. Asimetik kapatma
9. Asimetrik kapatma ve ağırlık kontrölü ile düz uçuş
10. Asimetrik kapatma ve zıt istikamete 360 derece dönüş
11. Asimetrik kapatma ve aynı yönden oto ratasyon ve kontrolü
12. Dinamik dönüş ; wing over ve spin noktası
13. Full stall
14. Full stall, Geri uçuş
15. Spin, Geri uçuş
Kurs Tarihi Aralığı: 1 Mayıs _ 4
Mayıs
Katılımcılardan Beklenen:
● Kulüp pilotu seviyesinde olmak
● Temel ingilizce
● Pilot Seviyesine uygun güvenli uçuş ekipmanı
Katılımcılara Sağlanan:
● Eğitmen kontrolünde kişisel olarak tüm teorik ve uygulamalı SIV eğitimi
● Telsiz, kurtarma botu, transfer ve can yeleği
● Video kamera kaydı
Mathieu Abrard Kimdir:
● APPI kurumunun öncü eğitmenlerinden
● APPI eğitim dökümanları yazarı
● APPI Uzman SIV Eğitmen
● Dünya Kupası yarışmalarına katılan tecrübeli akrobasi pilotu
SIV Kursu Nedir?
SIV kursu; farklı seviyelerdeki tüm pilotlar için, gerçek uçuş koşullarında
karşılaşılabilecek acil durumların, eğitmen kontrolünde ve güvenli koşullarda
deneyimlenmesini amaçlar.
Uçuş sırasında meydana gelebilecek teknik aksaklıklar tecrübeli bir SIV eğitmeni gözetiminde bilinçli olarak canlandırılır ve bu aksaklıklardan kurtulma manevraları yine
eğitmen kontrolünde pilot tarafından uygulanması sağlanır ve kurtulma teknikleri, beceri ve refleksi pilota kazandırılır.
Neden SIV Kursu Almalısınız?
Bu çalışmalar sırasında beklenmedik durumlar ve kapanmalar karşısında kanadınıza doğru giriş ve çıkış manevralarının nasıl verileceğini yaşayarak öğrenmeniz amaçlanır. Ayrıca
güç ve karmaşık manevraları öğrenir ve pilotaj seviyenizi ilerletirsiniz.
Bu çalışmalar mutlaka su üzerinde ve can yeleği, telsiz,video kayıt ile yapılır. Su üzerinde yapılması güvenliği %100 sağlamaz bu nedenle sizi bir kurtarma botu bekler.
Çalışmalar bireysel beceri ve tecrübelere bağlı olarak pilotajınızı artırmaya yöneliktir.
İyi bir SIV çalışmasında;kanadınıza verdiğiniz komutlar,kanadınızdan aldığınız tepkiler ile hem onun hakkında çok şey öğrenirsiniz hemde kanadınızla kapanma, kravat, spin, stall
vb. durumlarını hissederek deneyimlersiniz.
eğitmenler: mathieu abrard , sabrina Thielen
Kursun ilk günü tanışma toplantısı ile başlar.Genel sıv tanımı , güvenlik
tanımı ve kursun amacını kapsayan ilk teorıik eğitim verilir.Gün içerisinde yapılacak uçuşlarla ilgili olarak teorik eğitim devam eder.Yapılacak olan ilk günki görev uçuşları(pitch control , frontal collapse , minimum hız kontrolü , b stall , d kolonları ile iniş ve asimetrik collapse) anlatılır.Teorik eğitimler tüm pilotlara verilen genel ve bireysel olarak 2 ye ayrılır.
Ekipman ve yedek paraşüt kontrollerinden sonra uçuşlara başlanır.Her uçuş öncesi ve uçuş sonrası bireysel olarak katılımcılara brifing ve debrifing verilir.Katılımcıların farklı tecrübe düzeyleri ve ilerleyişleri göz önünde
bulundurularak uçuş öncesi ve sonrası teorik eğitimler birebir olarak gerçekleşir.Gün sonunda genel teorik dersle ilk gün sona erer.
2.Gün içerisinde planlanan 3 görev uçuşu ile ilgili genel teorik dersle başlar.
Pilotların gelişim durumlarına göre görev uçuşları ve bireysel teorik eğitimler
tekrarlanır veya değiştirilir.Uçuşlar sonrası sonrası genel teorik dersle 2. gün biter.
Takip eden günlerdeki eğitim süreci aynı mantıkla devam eder.
Genel teorik dersler yaklaşık 1 saat olup , bireysel teorik dersler anlık olarak verilir.örnek olarak pilotla birebir yapılan uçuş değerlendirilmesi.
Kurs ücreti 900 TL + KDV
Bireysel yamaç paraşütü sigortası 1 aylık 30-40 TL arası olacaktır. Sigorta zorunludur.


Kullanıcı avatarı
ert
Mesajlar: 110
Kayıt: 01.08.2007, 19:23
Ad Soyad: Ertan Özcan
Şehir: Ankara
:
150+ Club
Aldığı Beğeni: 5 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen ert » 8 yıl 11 ay önce (27.04.2015, 12:08)

Uçmakdere'nin irtifasının ileri SIV için yeterli olacağına emin misiniz ?? Deniz üstüne 200 m ile ancak gelebiliyoduk sanırım. Temel SIV olabilir aşağıda bot olursa.. Keşke bu eğitimi Ölüdeniz'de yapsaydınız :)

Ertan Özcan

Kullanıcı avatarı
Flieger59
Mesajlar: 216
Kayıt: 23.09.2007, 03:01
Ad Soyad: Sanlı Fidan
Şehir: Tekirdağ
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Yaş: 52
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen Flieger59 » 8 yıl 11 ay önce (27.04.2015, 13:12)

Merhaba, ucmakderede hava sartlari ve kalkilan piste gore deniz ustune 250-500 m.irtifa ile geliyoruz. Uzman egitmenlerle konu konusuldu.konudan haberdarlar.son derece uygun oldugunu soylediler. Oludenizi de pek istediklerini soyleyemem dogrusu. Calismalar sirasinda denizde kulübüzün kurtarma botu ve ekibi hazir bulunacak ve her pilota can yelegi verilecektir.

Kullanıcı avatarı
htamerursavas
Mesajlar: 198
Kayıt: 26.10.2012, 23:32
Ad Soyad: Hüseyin Tamer Ursavaş
Şehir: İzmir
Aldığı Beğeni: 91 / 9
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen htamerursavas » 8 yıl 10 ay önce (29.04.2015, 20:41)

Dostum şu derslerin madem videolarını çekin de bizde faydalanalım...

Kullanıcı avatarı
Flieger59
Mesajlar: 216
Kayıt: 23.09.2007, 03:01
Ad Soyad: Sanlı Fidan
Şehir: Tekirdağ
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Yaş: 52
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen Flieger59 » 8 yıl 10 ay önce (01.05.2015, 11:46)

Sevgili pilot arkadaşlar,Hafta sonu kulübümüzde yapılacak olan SIV çalışması programında olumlu bir değişiklik olmuştur. Nepal'de meydana gelen ve ağır kayıplara yol açan deprem felaketinin yaralarını sarmak amacıyla, Nepalden dün gelen APPI master SIV hocaları Mathieu Abrard ve Sabrina Thielen kurs programını tamamiyle yardım Nepal'e yardım amaçlı olarak göüllü olarak yapmaya karar vermişlerdir. Kurs sonunda kursa katılacak olan arkadaşlar kendilerine verilecek olan IBAN hesap numarası vasıtasıyla diledikleri miktarda direk olarak Nepal'e bağışta bulunabilirler.Bağış ve yardımları organize eden kurumların Web adres linkleri aşağıda verilmiştir. Duyarlılığınız için şimdiden teşekkürler.

www.karmaflights.org thecloudbasefoundation.org

Kullanıcı avatarı
SERVET
Mesajlar: 194
Kayıt: 15.07.2006, 15:49
Ad Soyad: Servet Yalçınkaya
Şehir: İstanbul
:
250+ Club
Aldığı Beğeni: 68 / 3
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen SERVET » 8 yıl 10 ay önce (06.05.2015, 14:07)

TEYAK ın APPI MASTER EĞİTMENİ Mathiue ve Acro pilotu Sabrına ve APPI yardımcı eğitmen öğrencisi Seçkin Özatmaca ile birlikte düzenlediği S.İ.V eğitimine bende katıldım. İzlenimlerimi sizle paylaşmak istiyorum.

Öncelikle fazla bir beklentim yoktu Yeni aldığım Aspen 4 ile daha önce hiç siv yapmamıştım. Sezona girerken bu problemi çözmem gerekiyordu. Ölüdenize gidip kendi başıma en azından basic siv yapsam yeterli olur diye düşünüyordum hatta başladıktan sonra belki full siv e bile dönebilirdi olay. Tam o sırada teyak ın ilanını gördüm. Ölüdeniz ile irtifası kıyaslandığında aradaki fark çok fazlaydı ve ancak temel siv manevraları için uygun görünüyordu. Mesafe olarak istanbula çok yakın olması zaman ve maliyet açısından cezbediyordu. Bu tür bir organizasyon içersinde çok daha güvenli bir şekilde tecrübe edip ne kadar verimli olacağını görmek için denenmeye değer bir alternatif olduğunu düşündüm. Katılmaya karar verdiğimde öyle çok bir beklentim yoktu. Sadece bot ve transfer hizmetinden faydalanmak istemiştim. Çünkü 4 farklı eğitmenden 4 kez s.i.v eğitimi almıştım üç aşağı beş yukarı hepsi birbirinin aynıydı. Şimdiki s.i.v in de eğitmenin yabancı olmasından başka bir farkı olacağını pek sanmıyordum. Fakat çok geçmeden ilk teorik derste yanıldığımı anlayacaktım. Bu eğitmen tam bir profesyoneldi.
Velhasıl s.i.v için tekirdağa doğru yola çıktım. TEYAK ı duymuştum fakat klüp binalarına daha önce gitmemiştim. Tepeye ve iniş alanına çok yakın olan yeniköydeki klüp binasının güzelliği beni büyüledi. Fiziki şartların dört dörtlük olduğu bir klüpdü. Kuş sesleri ve yeşillikler içersindeki bu klüp binasını eski bir köy okulunu kendi el emekleri ile nerdeyse tekrardan inşa ederek bu hale getirmişlerdi. Klübün hemen yanında 2 katlı ahşap bir binada misafirhane olarak kullanıma hazırdı ki eğitmenler ve s.i.v katılan bir kaç kişi burda kaldı. Klübe ait tepeye transferde kullanmak için araçları ve tabiki siv için botlarıda vardı. TEYAK klübü üyeleride son derece sıcak kanlı ve pozitif insanlardı. Birçok güzel insanlada tanışma fırsatı buldum.

Bildiğiniz gibi eğitmenlerimiz APPI master eğitmeni Mathieu ve eşi acro pilotu sabrina idi. Acro ve tandem pilotu Seçkin özatmaca da APPI yardımcı eğitmen adayı olarak Mathieu ve sabrinaya yardımcı oldu. Siv başlamadan önce katılımcılara doldurmaları için dağıtılan bilgi formunda yaşadığnız en kötü deneyim ile ilgili bir bölüm vardı. Full speed de asimetrik yiyip sat'a girmek diye yazdım. Geçen sene Hasan dağında hem en iyi uçuşumu yapmış hem de beni en çok korkutan anı orda yaşamıştım. Full speed de asimetrik yediğimde direkt kanat sat'a oturmuştu. Ve çok fena dağılmıştım. Resmen nakavt olmuştum. Sersemlemiş ve oryantasyonumu kaybetmiştim. Hakemin yedek için geri sayıma başladığı anlardı 10...9...8...7...6.... :) ilk defa bu kadar büyük ve şiddetli bir kapanma yaşayıp sat'a girmiştim. Yedek atmadım ama çok temiz de bi çıkış olmadı. Kanatı stalla düşürdüm falan filan. Bu meseleyi çözmeliydim. Sat daki rotasyona zihnim ve bedenim alışmalı mathieu nun dediği gibi kaybolmamalıydım ya da benim tabirimle ayık kalmalıydım. Esasında siv lerde amaçlanan yaşanabilecek acil durumlarda doğru tepkiyi vermeyi bilmek kadar o anda yaşayacağnız kaosda oryantasyonunuzu kaybetmemek yani kanat nerde ben nerdeyim eller nerde gibi. Eğer ayık kalmaz kaybolur kafanız karışırsa bilseniz dahi doğru tepkiyi veremezsiniz.

Mathieu 11 yaşında yamaçparaşütüne başlamış babası da pilotmuş. Xc ve acro pilotu APPI nin eğitim dökümanlarını yazacak kadar işin teorik ve pedogojik formasyon kısmınada hakim. APPI uluslararası yamaçparaşütü eğitim organizasyonu. Bu işte gerçekten profesyoneller, İlk teorik derste s.i.v in tanımını ve güvenlik konusunda sağladığı bakış açısıyla mental durumun güvenliğin % 50 sini oluşturduğunu söyleyerek bize kazandırmaya çalıştığı tutum ile ne kadar profesyonel olduklarını anlıyorsunuz. Ayrıca mathiue nun ders anlatma tarzı teatral yeteneği mimikleri çok hoştu:) S.i.v de gerildiğmiz anlarda bizi gülümsetmeyi başardı. Çok mütevazi ve güzel insanlardı kendi işlerindeki hakimiyetleri ile hem saygımızı hem de espirili ve güleryüzlü tavırlarıylada kalbimizi kazandılar. Umarım bir daha türkiye ye gelme fırsatı ve imkanı bulurlar ve birçok yp ci arkadaşımda gerçek bir profesyonel ile çalışmanın ne demek olduğunu birebir yaşayarak anlar. Burada ne kadar yazsam az. Seçkin özatmacada umarım APPI yardımcı eğitmen eğitimini kısa zamanda bitirip appi eğitim sistemini türkiye ye getirir. Ve birçok insan dünya standartlarında bir yp eğitimi alma şansına kavuşur. Türkiyede yp usta çırak ilişkisi veya yabancı kaynakları takip ile öğreniliyor. Ne yazık ki türkiyede yp eğitim sistemi ve eğitim yok. Türkiyede sadece başlangıç eğitimi veriliyor o da artık ne kadar düzgün veriliyor tartışılır. APPI ye bu anlamda türkiye nin çok ihtiyacı var. Başlangıç düzeyinden xc ,acro, tandem, engellier için tandem gibi çok çeşitli programları var. APPI eğitim ve eğitmen eksikliğmize çare olup çok daha sağlıklı bir şekilde gelişmesine yardımcı olabilir.
Mathieu ile bir daha başıma gelmesinden korktuğum asimetrik ile sat a girme durumunu aştım. Kravat simülasyonunda kanatı sat a sokmamı ve asimetriği bırakmadan tekrar sat tan çıkıp kanadı düz uçuşa geçirmemi istedi. Çıldırdın mı sen dedim smile ifade simgesi Öyle yüzüne karşı dümdük demedim tabi misafirdir sonuçta:) ve üstelik bunu tekirdağ da yapıyoruz:) Anlattığı şekilde manevrayı başarılı bir şekilde yaptık sadece ağırlık ve biraz fren ile kanatı sat tan çıkarıp düz uçuşa geçirdim fakat sat ta 1 turda çıkmam gerekirken fazladan 3 tur attım o da harness iyi ayarlanmadığı için öne doğru kaydığımdan dolayı ağırlığı tam efektif aktaramadım. Yani biraz geciktim denizin 50-60 mt üstünde çıktım ve hemen sahile yöneldim. Kolonu bırakmış ve inişe odaklanmıştım fakat hala % 30 asimetrik varmış geç fark ettim temizledim ama süzülüşü daha da kötüleştirmişti bu durum ve 7-8 mt kala suya indim sahile yetişemedim. Kanat suya girdi fakat görev tamamlanmıştı sat dan çıkıp kanadı tekrar düz uçurmayı başarmıştım.

Velhasıl tekirdağdan tüm arkadaşlarım gibi mutlu ama yorgun bir şekilde ayrıldık.
Bize böyle bir fırsat sunduğu için ve bu güzel insanlarla tanışmamıza vesile olduğu için TEYAK a çok ama çok teşekkür ederim. Teşekkürler TEYAK teşekkürler Mathieu, sabrına ve seçkin.

Servet Yalçınkaya
Dosya ekleri
appı1.jpg
appi3.jpg
appı.jpg


Kullanıcı avatarı
MURATSOYDAN
Mesajlar: 52
Kayıt: 30.09.2013, 19:09
Ad Soyad: Murat Soydan
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #7 gönderen MURATSOYDAN » 8 yıl 10 ay önce (06.05.2015, 14:29)

Arkadaşlar Merhaba ,
1-3mayıs 2015 tarihleri arasında (TEYAK) Tekirdağ Yamaç Paraşütü Klübünde gerçekleştirilen ,APPI eğitmenleri acro pilot Mathieu Abrard ve Sabrina Thielen in Master eğitmen olarakAcro pilot Seçkin Özatmaca nın eğitimci olarak katıldığı SIV eğitimini tamamladım. Bu eğitimi daha önce Ölüdenizde eski kanadım ile gerçekleştirmiştim. Bu yıl TEYAK klübünde böyle bir organizasyon olduğunu duydum ve başvurdum. Özellikle Eğitimin İstanbula olan yakınlığı ve Teyak Ailesinin sıcakkanlılığı bunda etkili oldu. Benim beklentim Yeni kanadımla basıc SIV yapmaktı, fakat irtifa ile ilgili sorun benide rahatsız ediyordu , konuyu ilk konuştuğumuzda APPI nın bu konuda standartları olduğu ve master hocalarında bunu profosyenelce uyguladığını duyarak rahatladım, yani kademeli olarak irtifaya uygun hareketler programlanmıştı ve bu çok güzeldi. Kursun başlamasıyla önce Teyak kulüp binasında teorik eğitimler oldu ki bunlar çok proesuonel ve eğitici bilgiler içeriyordu. Uçuşa geçene kadar kimsede soru işareti kalmıyacak şekilde bütün bilgileri ingilizce ve Türkçe olarak ( çeviri,Seçkin Özatmaca Acro Pilot) verdiler , bütün ekipmanlar baştan sona normlara uygun olarak hazırlandı (yedekler ,harness ve diğer ekipmanlar)
Uçuşlarda yapılacak manevralar pilotların seviyesine ,irtifa durumuna ,malzeme yeterliliğine göre belirlenerek kişilere brifing ile her uçuş öncesi ve sonrası verildi, ben beklentim olan (asimetrik kapanmalar -pitch stabilite ve dinamik dönüş ve speddli kulak kapama , u yaklaşım ve palyalı inişi gerçekleştirdim, full stall ve spiral hariç diğer hareketleri yaparak kursu kazasız ve güvenli bir şekilde tamamladım, kurs esnasında Teyak klübü tarafından Bot , can yeleği ve tüm ekipmanlar sağlandı ayrıca ulaşım ve diğer ihtiyaçlarda karşılandı. Beklentinin çok üzerinde bir kurs oldu. Gerek eğitim gerek Güvenlik ve diğer herşey çok organize bir şekilde planlanmıştı. Ayrıca kursun Nepal deki Deprem felaketine yardım amacıyla yapılmasıda çok anlamlı ve güzeldi. Sadece bunun için bile katılınabilirdi:)
Böyle organizasyonları Türkiyede gerçekleştiren başta TEYAK ailesi olmak üzere,Değerli APPI master hocaları Mathieu Abrard ve Sabrina Thielen , Türk acro pilot Seçkin Özatmaca ve organizasyonda emeği geçen herkese çok teşekkür ederim, birdahaki organizasyonu iple çekiyorum:)
Kanadınız açık , Rüzgarınız bol olsun,
Saygılarımla,
Murat Soydan
İstanbul

Kullanıcı avatarı
Flieger59
Mesajlar: 216
Kayıt: 23.09.2007, 03:01
Ad Soyad: Sanlı Fidan
Şehir: Tekirdağ
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Yaş: 52
Pilot Menüsü: 

Mesaj #8 gönderen Flieger59 » 8 yıl 10 ay önce (07.05.2015, 00:20)

Merhabalar, Tekirdağ Uçmakderede Teyak olarak gerçekleştirdiğimiz SIV kursunu başarıyla tamamlamış bulunuyoruz. Servet ve Murat'ın değerli yorumlarını okuduktan sonra yaptığımız organizasyonun amacına ulaştığını daha iyi hissetmiş olduk. Her iki arkadaşa da çok çok teşekkürler. Bu kurs dünya çapında bu işin nasıl yapıldığına dair çok iyi bir fikir verdi. Mathieu ve Sabrina gerçek anlamda işinin ehli profesyoneller. Ünlerini hakediyorlar gerçekten. Daha ilk teorik derste müthiş bilgi birikimleri ve yaklaşımlarıyla herkesi adeta büyülediler. Kurs boyunca yardımcı hoca olarak çok büyük emek harcayan ve iyi bir performans sergileyen Seçkin Özatmaca bence Türkiye' de SIV konusunda en iyi olmaya aday. Hocaları ona güveniyor ve çok değer veriyor. Sanırım Seçkin kendi yetenekleriyle Mathieu ve Sabrina'nın profesyonelliği ve bilgi birikimini bir araya getirdiği anda SIV konusunda Türkiye'nin bir numarası olacaktır. Ben de bir APPI eğitmeni olarak bir sürü eksiğimi Mathieu Abrard ve Sabrina Thielen gibi isimlerden ders alarak tamamladım. Yamaç Paraşütünde dünyanın sayılı hocaları olan bu sevimli ve sıcak kanlı insanlar ile tanışmak onlardan YP eğitimi ile ilgili dersler almak, profesyonelliğin nasıl olduğunu görmek benim için çok ama çok büyük bir şans oldu. Bir yandan da bu kurs sırasında Türkiye de bu işin aşırı amatörce yapıldığını anlamak biraz hayal kırıklığı yaratmadı değil.İniş yaklaşmaları ile ilgili teorik dersin ardından yüzlerce saat çuşu olan ve mesafe uçan bir arkadaştan ' Biz inmeyi bile bilmiyormuşuz'' yorumunu duymak hem güldürdü hem düşündürdü. APPI sisteminin kurucularından Mathieu Abrard ile YP eğitimi ve APPI nin Türkiyedeki durumu hakkında da bol bol konuştuk. Çok yakın zamanda APPI ülkemizde hakettiği yere gelecek sanırım. Çünkü eğer siz de incelerseniz sistem çok sağlam, ayrıntılı ve profesyonelce. Ayrıca şu an dünya üzerinde 51 ülkede faaliyet gösteriyor. Çok yakın bir zamanda Çin hükümetiyle anlaştılar ve Çindeki YP sistemini şu anda APPI kuruyor. Sonuç olarak bu kurs hem Uçmakdereyi SIV konusunda aklayarak kafadaki irtifa ile ilgili soruları aydınlattı. hem de profesyonelce bu işin nasıl yapıldığını kursa katılan herkes görmüş oldu ayrıca biz de kulüp olarak YP eğitiminde bir basamak daha atlamış olduk. Kursa katılan ve emeği geçen herkese sonsuz teşekkürler.
Dosya ekleri
5.jpg
4.jpg
3.jpg
2.jpg
1.jpg
En son Flieger59 tarafından 07.05.2015, 00:52 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Flieger59
Mesajlar: 216
Kayıt: 23.09.2007, 03:01
Ad Soyad: Sanlı Fidan
Şehir: Tekirdağ
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Yaş: 52
Pilot Menüsü: 

Mesaj #9 gönderen Flieger59 » 8 yıl 10 ay önce (07.05.2015, 00:49)

Kurstan bir kaç fotoğraf

Kullanıcı avatarı
ozgur.k
Mesajlar: 160
Kayıt: 22.02.2010, 18:18
Ad Soyad: Özgür Korkut
Şehir: İzmir
:
100+ Club
Aldığı Beğeni: 9 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #10 gönderen ozgur.k » 8 yıl 10 ay önce (07.05.2015, 09:05)

Uçuşlar esnasında dil konusunda bir sıkıntı yaşanmadı mı? Komutlar ingilizceydi sanırım. Bu konuda da izlenim ve görüşlerinizi alabilir miyiz.

Kullanıcı avatarı
hsiray@ttnet
Mesajlar: 311
Kayıt: 20.07.2006, 22:50
Ad Soyad: Hamdi Şiray
Şehir: Kayseri
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

tşk.

Mesaj #11 gönderen hsiray@ttnet » 8 yıl 10 ay önce (07.05.2015, 10:50)

Tek kelime ile teşekkürler seçkin.Anladığım kadarı ile mükemmel olmuş bu eğitim.Yalnız ingilizce işi beni geri plana attı.O yüzden yorumlarınızı okudum.slm ve sevgiler.


Kullanıcı avatarı
kosevedat
Mesajlar: 2
Kayıt: 11.12.2012, 01:23
Ad Soyad: Vedat Köse
Şehir: Balıkesir
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #12 gönderen kosevedat » 8 yıl 10 ay önce (08.05.2015, 00:07)

Bir insan ne zaman pilot olur?
100 uçuş yaptığında?
Ya da 500 uçuş?
Tandem pilotu olduğunda?
Siv i tamamladığında?
Akrobasi yarışmalarına katılacak kadar iyi olduğunda.?
200 metrede tumbling yaptığında?
Hindistan pakistanda kazakistanda bivak yaptığında?
Appinin master eğitmeni olduğunda?

Hiçbiri aslında.... insan insan olduğunda iyi pilot olur belkide.... hırs ve öfkesinden kurtulunca yada kendini kanıtlaması gereken tek kişinin sadece kendisi olduğunu anladığında. herşeyi bırakıp uçmaktan sadece zevk aldığı için uçtuğunda belkide.... insan nasıl insan olur peki.

Neyse çok dağıtmayayım konuyu.

Bir siv eğitimine katıldık ve adamlar bize nasıl uçulacağını nasıl bu kadar iyi bir pilot olupta sadece zevk için uçulacağını, nasıl mütevazi olunacağını, paranın hiçbirşey olduğunu, dünyanın öbür ucunda bile olsan sevdiklerin ve değerlerin için çabalaman gerektiğini öğretti.

Tabi birde acil durum manevralarını, birde yamaç paraşütüne bakış açımızı neyin ve nasıl oluşturduğunu, birde nasıl inileceğini (biz inmeyi bile bilmiyormuşuz), 200 metrede siv yapmanın kaidelerini, üşenmeden yedekleri kontrol etmeyi, kalkarken on defa iptal edip içine sindiği zaman kalkmayı, günün birinde bütün pilotların birşeyleri yapmayı unutup hataya düşeceğini, ilk ikiyüz saat uçuşta bütün ama bütün pilotların aşırı güven tuzağına düşeceğini, hep ama her durumda güler yüzlü olmayı, sabırlı olmayı ilk başta kendine karşı, parayı bi kenara atıp insanlara bi katkıda bulunmayı, fethiyede tandemi bi kenara atıp allahın tekirdağına mathieu yu getirmenin ne kadar önemli olduğunu, iyilik dışında hiçbir beklenti gütmeden insanlara yardım etmeyi öğrettiler...

Matheiu ve Sabrinaya, onları nasıl başardı bilmiyorum ama tekirdağa getirebilen güzel insan Seçkin Özatmacaya, Teyaka, eğitmenim Sanlı ya ve beraber uçtuğum onca güzel insana teşekkür ederim.

Ne uçtuk beee....

Kullanıcı avatarı
hsiray@ttnet
Mesajlar: 311
Kayıt: 20.07.2006, 22:50
Ad Soyad: Hamdi Şiray
Şehir: Kayseri
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #13 gönderen hsiray@ttnet » 8 yıl 10 ay önce (08.05.2015, 00:13)

İmrendim gençler.maşallah diyelim bari.

Kullanıcı avatarı
trango
Mesajlar: 5
Kayıt: 02.12.2010, 14:00
Ad Soyad: Seçkin Özatmaca
Şehir: Kaş-ölüdeniz-pokhara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #14 gönderen trango » 8 yıl 10 ay önce (09.05.2015, 00:47)

Verdikleri destek ve sağladıkları olanaklardan dolayı TEYAK a çok teşekkür ediyorum.Eğitmen veya öğrenci ,az ya da çok tecrübeli ,cross veya akro pilotu , kolay veya zor tüm bunlardan ziyade biribirimizi tanıyıp beraber uçtuk.Hepimizin ortaya koyduğu emek ve bilgi paylaşımı ,Nepal de meydana gelen depremin yaralarını bi nebze olsun sarmak için Türkiye den bi katkı oldu.

http://thecloudbasefoundation.org/

Kullanıcı avatarı
sedatkalkay
Mesajlar: 66
Kayıt: 17.02.2008, 12:17
Ad Soyad: Sedat Kalkay
Şehir: Ankara
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 16 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #15 gönderen sedatkalkay » 8 yıl 10 ay önce (13.05.2015, 10:29)

Arkadaşlarımızı...; bire bir eğitimle tanıştırdığı için,Seçkin Özatmacaya Şükranlarımı sunuyorum...