Bursa Gursu YP Festivali 22-24 Temmuz 2005

Şenlikler ,Organizasyonlar , yarışmalar hakkındaki konular, havacılıkla ilgili her türlü duyurular.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
Deniz Erenler
Mesajlar: 224
Kayıt: 28.02.2005, 13:07
Ad Soyad: Deniz Erenler
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Bursa Gursu YP Festivali 22-24 Temmuz 2005

Mesaj #1 gönderen Deniz Erenler » 1 on yıl 8 yıl önce (20.07.2005, 17:26)

Selamlar,

haftasonu Gursu"da yamacparasutu senligi var. katilim icin hala basvuru yapmamis olanlar http://gursu.bel.tr/basvuruformu.xls burdan yaksin ltf . .

daha evvel gidenler muhtesem kalkisi bilirler, bunun arkasindaki tepelere yol vede orada bir kalkis pisti daha acilmis gibi bisiler duyuyorum ki bu eger gercekten dogru ise muhtesem bisi olur cunku ordan kalkan eski kalkisin ustunde rahatca termik bulma durumda olacaktir . . ayrica gene belediye guzel tshirtler vede kasketler gibi hediyeler hazirlamis diye duyuyorum . . benimki ekistira larj olsun ltf hehehe . . .

civar illerden kendi vesaitleri ile gelipte gursudaki tepeye nasi cikariz diye dusunenler, ekteki dosyalardan bakabilir . .

++

bi tek bi ufak sorun var . . TERS RUZGAR . . . malum Gursu"daki kalkis pistleri Guney/Guneybati yani Lodos"a yuzunu donmus durumdadir,
halbukim hava raporu Poyraz yani KuzeyDogu ruzgari gostermekte . . yani tamda arkadan . . . iste arkadaslar buna ne deniyordu ???
TERS RUZGAR"da ucmaya kalkana neler oluyo biliyosunuz dimi . .heheheeee :-) . .

http://pages.unibas.ch/geo/mcr/3d/meteo ... 2/BURS.PNG


Saygilar/Deniz Erenler
Dosya ekleri
Gursu Yolu.mps
Bursa Gursu (vede nasil gidilir donulur ve daha Levo"nun Gps"de bolgede neler var neler yok !!..) Garmin Mapsource dokumani olarak bakmak nahanda bu dosyayi alipta kendi bi Garmin"ine yuklemek felan istiyen buraya ltf
(13.28 KiB) 161 kere indirildi
Gursu.kmz
Bursa Gursu (ve nasil gidilir donulur ve daha Levo"nun Gps"de neler varmis, hehehe !!) Google Earth ile bakmak isteyenler buraya ltf
(437 Byte) 197 kere indirildi


Kullanıcı avatarı
PaRaDoX
Mesajlar: 712
Kayıt: 31.07.2004, 23:53
Ad Soyad: Ali Yücer
Şehir: Ankara
:
Yönetici
Aldığı Beğeni: 40 / 1
Yaş: 41
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen PaRaDoX » 1 on yıl 8 yıl önce (22.07.2005, 15:37)

Selamlar bu konuya eklenen Apco Keara hakkındaki yazıları Yeni Başlayanlar kategorisine taşıdım.

http://www.ypforum.com/viewtopic.php?t=204 bu linkten ulaşabilirsiniz.

Kullanıcı avatarı
Deniz Erenler
Mesajlar: 224
Kayıt: 28.02.2005, 13:07
Ad Soyad: Deniz Erenler
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Gursu Festivali oncesi uyarilar ve festivalden kazaraporlari

Mesaj #3 gönderen Deniz Erenler » 1 on yıl 8 yıl önce (26.07.2005, 16:14)

Selamlar,

Gectigimiz haftasonunu icin secimimizi, aile ile beraber deniz kenarinda gecirmeye seklinde yaparak, uzulerek Gursu festivalini bu sene pas gecmis olduk.
Haftasonunu Gursu"da geciren pilotlarin cok memnun ayrildiklarini duyuyorum, NE MUTLU KI, Gursu Belediyesinin emekleri de hak ettigi sekilde karsiligini
bulmus oluyor.

Giden arkadaslardan ucacak olanlari 2 konuda uyarmaya calismistim (Moderatorumuz Ali Yucer"in baska baslik altina tasidigi asagidaki basligada bakmaniz
gerekecek http://www.ypforum.com/viewtopic.php?t=204 )

Birincisi, hava tahminlerinde hakim ruzgarin Kuzeyli olacagi dolayisi ile Guneye donuk kalkis bolgesinin rotor altinda kalabilecegi konusunda. Ikincisi ise, yamac dibindeki inis alanina yakin yuksek gerilim tellerine dikkat edilmesi konusunda.

Uyarilarin ne kadar yerinde oldugunu irdelemek acisindan :

1.) Rotor & Turbulans konusu hakkinda :: Kalkis buyuk tehlike yasayip olayi kazasiz atlatan bir pilot,
bakiniz basindan gecenleri nasil anlatmis ;

Hava hakikaten kotu idi,ruzgar batidan geliyordu ve darbeli idi,ben
batiya dogru iki kez ters kalkis denedim ve havalanamadim,ucmaktan
vazgecip parasutu yukari tasidim,yukarida bati ruzgari ile parasutu
sisirip ipleri kontrol etmek icin kayt yapmaya basladim,bu sirada
baskan bana sordu ve ben de ucmayacagimi soyledim cunku gercekten
ucmaya niyetim yoktu .Parasut tepemde iken
ne oldu bilmiyorum,alikanlik midir,yoksa asagidaki seftali tarlalarinin
cekiciligi midir bilemem birkac adim attim ve uctum.20 m asagida bir
termik beni biraz havalandirinca tamam dedim ve harnese oturdum.Burada
eger hemen
saga donup yukselebilseydim bu durum olmazdi saniyorum,ama kalkis
problemsiz olunca devami da problemsiz olur dusuncesi ile zaman
kaybettim ve hemen donmedim zaten tam bu sirada ilk darbe geldi ,ben
irtifa kaybederek sola vadiye suruklendim,boylece bati tepelerinin
rotoruna tam olarak girdim.Orada frontal ,sagdan ,soldan asimetriklerle
inanilmaz bir hizla calkalandim durdum,bellegimde kalan parasutun
acilip kapanma sesleri dir, nerede ise her 3-5 saniyede bir kanat
seslerini isitiyordum ve saldirislari onlemek icin frenlerle kontrole
calisiyordum,buyuk bir hizla vadinin ortasina dogru gittigimi gordugumde
yerden yaklasik 20-25 metre kadar yukaridaydim ve ne hizla carpacagimin
hesabini yapiyordum,fakat muhtemel ki biraz daha irtifa kaybettim ve
rotor un tubulansinin dondugu yerde parasut tekrar acildi ve beni geri
cekti 10 metre de havada ,vadinin tam ortasinda asili kaldim,herhalde
hava akimi yukarida kaldi ,cunku firtinali bir denizden cikip sakin bir
limana siginan yelkenli gibi hersey bir anda bitti,onum vadi idi girmek
istemedim,sagim geldigim rotor yonu idi,solum da agaclik alan idi,bu
sirada 7-8 metrede beklemede idim ve hafifce sallanarak % 50 kadar
frenle alcaldim 50-60 cm lik bir calinin ustunden ziplayip yana kondum
parasutde orada ki boyuna uygun agacsiz alana yikildi,ben bir gun
oncesi ucuslarimda inis alanina bile bu kadar yumusak inis yapamamistim
bu herhalde bir sansti diye dusunuyorum.

Sonuclar :

1- Festival havasi icinde kalkis pistinin topografik yapisini dusunup
bati ruzgari ile guney de turbulans olacagini dusunememek,esasen hic
ucmamak veya ucmak icin niyetlenince hesap kitap icin vakit ayirip kafa
yormak.

2- Ucus alaninin topolojisine uygun ruzgar da kalkmak yan ruzgarlarda
mumkunse kalkis yapmamak.

3- ozetle esegi saglam kaziga baglamak gerekir.

Bu vesile ile rotor daki ruzgar gucunun inanilmaz bir kuvvette oldugunu
gordum ,herkes rotordan kacsin diyor ve kazasiz belasiz ucuslar
diliyorum

Sinan Güven

++

2.) Teller Konusu hakkinda ; MANHAT"dan Arif Bakkaloglu anlatiyor ;

Bir kaç tatsız kazamsı olayda oldu.Bereket versinki tatsızlıkla son bulmadı.

Birinci hadise ilk günü.Benimle aynı anda havalanan Ankara grubundan bir Acemi pilot tellere takıldı.Yerden yaklaşık 40 metre yükseklikte yaklaşık. yarım saatten fazla asılı kaldı.Yüreğimizi agzımıza getirdi.Kanadın sağ kenarından yaklaşık Yüzde 30 gibi tele dolanmış kanadın diğer tarafı açık ve içine zaman zaman hava dolup şişer vaziyette 30-40 dakika. Birşekilde harnesten çıkmış.Aşşağıya sarkmış sağ baçak vucut ağırlığıya kolona sıkışmış ve müthişbir açı içinde kıvranan pilot arkadaşımızın feryatları."Artık dayanamıyorum.Acım çok fazla ne olur yardım edin" haykırışları.Biz hemen yanındaydık tabi.Onu yatıştırmaya ve teselli etme gayretleri.Bir taraftanda nasıl uçuz atlatabilirizin hesapları.Ambulansa geldi.Uzun merdivenli İtfaiye aracı bekleniyor.Birtaraftan ben hem kazazadeye moral vermek açısından onunla konuşuyorum.
Biranda kanat telden kurtuldu.Bir eli yedekte olan pilot hemen yedeği attı.Aynı zamanda Kelimeyi-Şahadet getirerek "Lailahe İllallah "dedi bağırarak ve viril (donerek, spiralde..) halinde yarı şiş kanatla hızla yere doğru çarparken 3 veya 5 metrede yanat birazdaha şişti ve Bir sakatlık olmıyacak bir hızla yere vurdu.Yedek navlakasında ipler dağılmamış bir vaziyette kendisi sırt üstü bir şekildeydi.Hepimizin gözleri doldu ve birşey olmamasına çok sevinmiştik.

Yinede tedbiren hastahaneye yolladık.2 Gün yani cumartesi günüde iki kanat yandan hafif öpüştüler.Başkada bir tatsızlık olmadı.

++


Evet, her iki kazaya bakiyorum da . . anlatilanlari okudukca . . ne eklesem bilemiyorum . .

yani simdi biz bu kazalardan ne ogrenebiliriz diye dusunuyorum ??

Alla Shukur SANS ESERI, kaza geciren pilotlarda bu kazalari sakatlanma ve daha kotu seyler olmadan atlattilar . .

Bizler ise tum bunlardan, Ne ogrendik gercekten goremiyorum bilemiyorum, ama kesin olan, acilen birseyler ogrensek cok iyi olacak . .


Saygilar/Deniz Erenler
Dosya ekleri
Teller3.jpg
ayni pilotun asagidan cekilmis bir baska fotosu
Teller2.jpg
yuksek gerilim hatti telinde asili kalan pilotun yerden yuksekligini gorebilmeniz acisindan..
Teller1.jpg
Bursa Gursu"da Yuksek Gerilim Hatti teline takilan pilotun inis alani yakinlarindan goruntusu