Turkiye'deki tum yarismaların TPS'ye dahil edilmesi

Turkiye Yamac Parasutu Yarisma Pilotlari Paneli Haberlesme Grubu -
Turkish Paragliding Competition Pilot Panel Discussion Group .
Türkiye'deki yamaç paraşütü yarışmalarına ilişkin hususların tartışılması için oluşturulmuştur.

Moderatörler: PaRaDoX, SkyCloud

Kullanıcı avatarı
muzzy145
Mesajlar: 511
Kayıt: 29.01.2008, 00:05
Ad Soyad: Muzaffer Dundar
Şehir: Akhisar
:
Yarışma Pilotu 150+ Club
Aldığı Beğeni: 20 / 0
Pilot Menüsü: 

Turkiye'deki tum yarismaların TPS'ye dahil edilmesi

Mesaj #1 gönderen muzzy145 » 1 on yıl 1 yıl önce (02.12.2012, 22:30)

Muzaffer Dundar 26 Kasim 2012

Oncelikle, Muzaffer Dundar olarak bu sene sadece 1 yarisma sayesinde TPSde en ust sirada olmayi hazmedemedim.

1)TPS amacini bu sene cok iyi sekilde yansitmamistir. TPSye katilan yarismalarin sayisinin gundeme alinmasini, arttirilmasi gerektigini dusunuyorum. ornek Sampiyona tekrar tpsye dahil edilebilir, Yabanci yarismalardan alinan task sayisi arttirilabilir, Bozdag open gibi haftasonu bolgesel yarismalarin TPSye dahil edilmesi dusunulebilir vs. Bu bize daha dogru yilin en basarili pilotlari siralamasi verecektir.

Ozgur Sen 27 Kasim 2012


Merhaba,
Ben gecen yil bir yanlis yaptigimizi ve TPS'yi cok az sayida yarismadan olusturdugumuzu dusunuyorum. Bizzat ben de sampiyonanin TPS'den cikmasi icin oy kullanmistim mesela, simdi hatali davrandigim kanisindayim.
Onerim Turkiye'deki tum yarismalarin bir sekilde TPS'ye task vermesidir. Bolgesel yarismalarda bu 1 taskla sinirlandirilabilir, ama ulusal tum yarismalar TPS'ye dahil edilmelidir.
Bu konunun da TPP'de oylanmasini rica ediyorum.
Selamlar

Ozgur

---------------------------

Basat Okay 27 kasim 2012


Merhaba,

Ben de sanırım sampiyonayı cıkaralım demiştim ama Özgür dediği gibi tekrar dahil edilmesini düşünebiliriz.

Bu sene yerel yarısmalarla beraber toplam kaç yarışma çıkacak acaba... Sampiyona hariç, 3 yarışma çıkarsa dahil edilmeyebilir. Ucten fazla yarışma, geçerli task sayısının artmasına paralel izin durumu olan pilotlara dezavantaj yaratabilir diye düşünüyorum.

ya da geçerli task sayısında bir üst limit belirleyip(atıyorum 15 ) tüm yerel yarışmaları ve sampyiyonayı dahil edecek şekilde bir düzenleme düşünebiliriz.

--------------------------------------

Akin Gokbulut 27 Kasim 2012


Merhabalar,

Bir degisikligi onermeden once tum TPS pilotlari (ozellikle ogrenci ve calisan pilotlar) ve alttan gelecek diger yeniler acisindan komple arti ve eksileri ve PWC, THSF, THK acisindan da irdeleyerek ve detayli sekilde ortaya koyarak tartismaya acmak dogru olur. Ornegin Emre ile enine boyuna orneklerle irdeledikten sonra tartismalariniza acilan task normalizasyon degisikligi onerisi gibi.

Onerilen degisikligin veya yeni kuralin uzun soluklu olacagi ve her duruma uygun sekilde gercek basariyi adil bir sekilde yansitmasi dusunulmelidir, sadece 2013 icin karar verilmiyor bunlara. Sadece TPS ilk 20 veya ilk 40 pilot faydasina degisiklik yapilmamalidir. Zaten bu pilotlar her halikarda iyi ucuculardir ve sistem ne olursa olsun yine ilk 20 icine girerler isterlerse ve katilirlarsa.

Bu konu gecen senelerde enine boyuna tartisilmisti, tekrar tekrar okunmalidir tartisilanlar oncelikle.

Dolayisiyla aranacak cevaplar;
*Az sayida yarismayla (zaten hepsi topu topu 2 taneydi) gecen yil ne gibi bir yanlislik yapilmistir? (Eger 3 yarisma olsaydi toplam task sayisina bagli olarak gene 2 adet yarisma degerlendirmeye alinacakti zaten).
*THSF Turkiye Sampiyonasinin (Ulusal Sampiyona) TPS'den cikarilmasi neden hatalidir? (Bunu PWC baskani ile kim ve nasil tartisarak kabul ettirecek?)
*2-3 gunluk egitim veya bolgesel yarismalar TPS'ye niye task versin?
*Dolayisiyla, TPS sizlere neyi ifade etmektedir veya anlami nedir?
*Onumuzdeki sene mesela 1'er haftalik 5 adet duzgun formal yarisma (Denizli, Kayseri, Cerkes, Erzincan, Toros, vs..) yapilirsa hepsi TPS'ye puan vermeli midir, Niye? Vermemeli midir? Niye? Arti Karaman'da THSF Turkiye Sampiyonasini da yapilirsa sistem nasil dogru calisir?
*Diger ulkelerdeki bu veya benzeri sistemler nasildir?

Daha bir suru soru cikartilabilir...

Yukaridaki arastirmalara gore kurgulanacak bu veya benzeri diger konulardaki degisiklik onerisi tartismaya acilabilir ancak. Ortak noktada bulusulursa oylama ise sonra ve en kolay kismi.

Umarim bir isik tutabilmisimdir.

Akin

-------------------------------------------

Ozgur Sen 27 Kasim 2012


Merhaba,
Cok uzun yazmayi sevmiyorum, ama onerimi ayrintilandirmadigimin da farkindayim. Yalniz ayrintilandirmadigim icin uzerine dusunmedigim, diger ulke orneklerini incelemedigim de dusunulmesin.
Bu diger ulke meselesinin de cok abartilmamasi gerektigini hemen soyleyeyim.
Her ulkenin sistemi kendi ozgu ozellikler barindiriyor, ornegin bizim Fransiz sistemini uygulamamiza olanak yok. Onlar bir pilotun bir yıl boyunca uctugu tum resmi yarismalardan task getirmeye izin veriyorlar; Fransa gibi duzenli olarak yurtdisi yarismalarda cok sayida pilotu olan bir ulke icin bu normal. Ama bizim icin uygun degil.
Ancak genel teamulun, bir pilotun yil boyuncaki butunsel performansini olcmek oldugunu, lig sistemlerini bunu uzerine kurduklarini soyleyebilirim. TPS'nin genel amaci bu olmalı zaten; Turkiye'de o yilki sportif basariyi bir sekilde siralamak.
Bu genel girizgahtan sonra sorularin yanitina geceyim.
1. Gecen yil sampiyonanin TPS'den cikartilmasinin amaci, PWC harflerinin hep ayni kisilere gitmesini onlemekti. Ama her yil kendine ozgu bir ornegin yaratildigini gorduk. Biz ne yaparsak yapalim, kacinilmaz olarak, matematik de bunu soyluyor, cok task uculan yarisma lig siralamasina damgasini vuruyor. Bunu onlemenin tek yolu, Fransa orneginde oldugu gibi, yarisma sinirlamasini kaldirmak ki bu da bizim gercegimizle uyusmuyor. Biz bunu engelleyemiyorsak, bence Turkiye'deki olabilecek tum yarismalari siralamaya veri sunar hale getirmeliyiz.
2. Akin abinin verdigi her durumda 2 yarisma alinacakti saptamasi cok dogru değil. Toplam task sayisi olarak evet, ama bu tasklari pilotlar 3 yarismadan sececekti. Iki farkli seyden soz ediyoruz, yarisma sayisinin artmasi secilecek task sayisini artirmayabilir, ama secilecek toplam havuzu buyutur.
3. Benim kistasim kimin basarili olacagi konusu degil. Hele kendim hic degilim. Ben yarisma konusunda zamani en problemli adamlardan biriyim. Yarisma sayisinin artmasi kisisel olarak benim aleyhimde bir durum. Bundan dolayi rahat konusuyorum. Benim kisisel olarak destekleyecegim formul gecen yilki formuldur, ne kadar az yarisma benim icin o kadar iyi. Ama dedigim gibi sportif basariya daha butunsel bakmaliyiz.
4. PWC baskani ile ilgili olan muhabbeti hic anlamadim. TPS'nin nasil hesaplandigi konusunda onlarin bir tasarrufu yok bildigim kadariyla. Biz kendimiz sene basinda kendi aramizda anlasip biz boyle yarisacagiz dedikten PWC'ye de o listeyi itirazsiz olarak gonderdikten sonra ne sorun olacak? Normalizasyon katsayisini nasil degistiriyorsak, TPS'ye hangi yarismalardan puan alinacagini da o sekilde degistiririz. Yeter ki aramizda anlasalim. Burada PWC baskanini ikna etmek gibi bir durum yok. Sanirim konu sampiyonanin kendisinin nasil duzenlenecegiyle karistiriliyor. Burada da iki konu birbirine karismasin.
5. Bolgesel yarismalarin duzenlenmesinin yine spor acisindan tesvik edilmesi gerektigini dusunuyorum. Benim bolgesel yarismalara katilmak gibi bir luksum yok. Dedim ya, o kadar vaktim yok. Ama insanlarin bunlara katilmasi lazim. Daha onemlisi bunlarin duzgun bir sekilde, uluslararasi yarisma kurallarina uygun bir sekilde duzenlenmesi lazim. Bu tesvigin bir yolu TPS'dir. Tipki uluslararasi yarismalarda oldugu gibi, duzenlenecek tum bolgesel yarismalardan yalnizca bir task getirilmesinin sportif acidan kimseye zarari olmaz, tam tersine cok yararini goruruz. Belki ileride Turkiye Sampiyonasi icin on eleme yapmak zorunda kalacagiz. Tum bunlara hazirlik icin cok sayida yarisma olmasi sart. TPS'ye puan vermesinin asil onemi ise su: vakti olan iyi pilotlarin da bu yarismalara gitmesi lazim. Bunu da uzun uzun aciklamama gerek yok herhalde, yarisma pilotu yarismalarda iyi pilotlarla beraber ucularak yetisiyor cunku. TPS'ye puan vererek tam olarak bunu tesvik ediyoruz iste. Yalnizca burayı dusunmedigimize cok guzel bir ornek...
6. Seneye keske 5 tane formal yarisma yapilsa... Bilemiyorum, umarim olur. Bunu kacinci kere yaziyorum bilmiyorum, ama ben bunlardan ancak ikisine katilabilirim. Ama bence formal yarismadan soz ediyorsak, evet bu yarismalarin tamami TPS'ye bizim burada belirleyecegimiz bir sistemde puan vermeli. Bir pilotun yil boyunca farkli kosul ve cografyalarda sergiledigi sportif basariyi olcmenin yolu bence budur. Bunlara bir de Turkiye sampiyonasinin dahil olmasinin sisteme hicbir zarari olmaz.

Soyledigim gibi dusunmeden tartmadan yaziyor degilim, goruslerimi ifade ediyorum. Goruslerimi ifade etmemin sebebi zaten bunlari tartismaya acmak. Ben bunun bir oylama basligi olabilecegini dusunuyorum, soyledigim de budur. Tartismadan dogrudan oylamaya gecelim demiyorum.
Ustelik Akin abinin sonda yazdigi "Ortak noktada bulusulursa oylama ise sonra ve en kolay kismi" ifadesini de anlamakta gucluk cekiyorum.
Abi ortak noktada bulusursak oylama hakikaten isin en kolay kismi...
Ama oylama dedigin mevzu insanlik tarihi boyunca bundan dolayi var zaten: Insanlar bazen ortak noktada bulusamiyorlar ve bir karar veremiyorlar, dolayisiyla oylamak zorunda kaliyorlar... Her konuda ortak noktada bulussak hicbir seyi oylamayiz.
Sevgiler, selamlar

Ozgur

---------------------------------

Akin Gokbulut 27 Kasim 2012


Super, olmasi gereken budur. Ozgur eline saglik. Diger arkadaslarin da bu konu uzerine goruslerini bekliyoruz.
Ozgur, simdiden oylanmasi gereken maddeleri makul bir sure de belirleyerek tek tek ve ayri ayri siralayarak (veya coktan secmeli) bu baslik altina yazarsan herkes bunlar uzerine tartismaya baslar. Bu maddelerin su an gecerli en son TPS maddeleri veya bir madde ile celismemesini veya hangi maddenin iptal edilerek yerine bu maddenin uygulanacagini da oncelikle kontrol etmelisin.

Ortak noktada bulusulursa oylama ise sonra ve en kolay kismi
==>Sure sonunda her bir madde icin en az 3 uyenin desteklemis olmasi sartiyla maddelerin oylamasina gecilebilir. Sureli bir oylama acarsin. Iste kolay olan kisim bu.

Akin

------------------------

Muzaffer Dundar 27 kaism 2012


Panelde zaman harcanarak, dusunulerek yazilmis mesajlari gormek beni cok mutlu etti. insallah Boyle devam ederiz. Diger arkadaslar gibi ben de gectigimiz yil sampiyonanin TPS'den cikarilmasini savunmus ve o yonde oy kullanmistim. Bu yil gordum ki hata yapmisiz. Genel olarak Ozgur ile ayni durumdayim ve ayni dusunuyorum.(Benim de yurticinde gelebilecegim yarisma sayisi 2yi gecmez.) Benim aklimdan gecenleri kardesim oturup yazmis. Eline saglik. Yazdiklarina ek olarak egerki TPS deki yarismalari arttirmamizin amaci pilotlarin yillik basari siralamasini yapmak ise kesinlikle yurtdisi yarismlarin TPSye katkisi arttirilmali.(Bu konu hakkinda da TPSnin asil amacini kavrayamamis oldugum icin gectigimiz yil farkli dusunuyordum) Son iki yilda Yigitin durumuna bakalim. Yurtdisinda (ozellikle) ve icinde aldigi sonuclarla Turkiye'nin son 2 yildaki en basarili pilotu bence Yigit Yildirim'dir. Ancak TPSde Yigitin pozisyonu icler acisi. Sadece Yigit ornegi bile aslinda TPS'nin basari siralamasi yapmadigini gosteriyor. Ancak TPS'nin amaci 2012 yilinda yaptigimiz gibi sadece PWC harfi ise adi Turkiye ligi olur Turkiye kupasi olur. Ama Turkiye pilot siralamasi olmamali. Turkiye pilotlarinin yillik basari siralamasi olarak lanse edilmemeli Egerki TPS'nin federasyon tarafindan destek icin kullanilma amaci varsa ve pilot basari siralamasi olacaksa, ileride milli takim belirlemek icin kulllanilmasini hedefliyorsak sadece Turkiye'deki yarismalarla bu bu siralamayi olusturamayiz. Olusturursak yanlis bir siralama olur. Italya TPSsini yapan Luciano Pagnoni ile Amerikada biraz fikir alisverisinde bulundum fikirlerimin degismesinin sebeplerinden biri onun soyledikleridir. Italya liginin siralamasini linkten http://ranks.legapilotifivl.it/index.ph ... n-RealTime gorebilir asagi yukari nasil yapildigina bakabilirsiniz. Ozgurun Fransa icin yazdigi sebeplerle sebebiyle italyanlarin siralamasi gibi bir siralamayi PWC harfi icin kullanmayalim ancak Pilot basari siralamasi icin bu tarz bir uygulama yapilmali. Yani benim onerim TPS ve Turkiye ligi adi altinda 2 ayri siralamaya yonelmemiz gerektigidir.

-----------------------------------

Tuncay Tahtakin 27 Kasim 2012


Merhaba arkadaslar.
Yogun is hayatı ve hayat kosturmacasindan dolayi yazilara surekli katilamayabilirim belki ancak yazilanlari takip ediyorum. elimden geldigi kadar kısa da olsa katkida bulunmaya calisacagim.

oncelikli olarak; Turkiye sampiyonasinin TPSye eklenmesi gerektigini dusunuyorum. Sampiyona tek bir yarismanin sonucuyken TPS tüm yarismalarin sonucudur. pilotun bence gercek becerisidir. eklenmesinin pilotlarin puan toplamasina da bir zarari yoktur, Sampiyonanin daha degerli hale getirdigi bir gerçektir ancak adi ustunde sampiyona, mumkunse tum pilotlar katilsin. (kaldi ki benim katilabilme ihtimalim daha dusuktur) Tum yarimalarin eklenmedigi bir TPS, sadece yurt disi icin puan verme disinda hic bir ise yaramaz. objektif degildir.

Bolgesel sampiyonalarin TPSye puan vermesi cok guzel olurdu. benim gibi sadece hafta sonu gelebilen pilotlar icin ilac gibi gelir ancak bu yarismalari da ekleyip sayiyi artiralim derken kalitesiz ve ustunkoru yapilmis organizasyon ve puanlamalari TPSye eklemek yarardan cok zarar getirir. bunu basarabilmemiz icin o yarismanin kalitesini kesin belirleyebiliyor olmamiz gerekiyor. kaldi ki egitim ve gelisim icin yapilan yarismalarin ne derece kaliteli olmasini bekleyebiliriz bilmiyorum. ancak az da olsa guzel tasklar cikacagini dusundugumuz yerlerden ufak tefek puanlar toplanabilirse yarisma pilotlarinin arkadan gelen pilotlara ornek ve destek olmalari soz konusu.

----------------------------------------

Adem Hasgul 27 Kasim 2012


Selamlar,

Geçen sene şampiyonanın TPS den çıkarılmasını savunanlardanım. O sırada belirttiğim ayrıntıyı tekrar hatırlatayım istedim. Eğer TPS PWCA ya gönderilecek ikinci liste olarak kullanılacaksa Şampiyona dahil edilmemeli. Yok; TPS Türkiye'deki Pilotların sıralandığı bir liste olacaksa Şampiyona elbette dahil edilmeli ancak bu durumda şöyle sorular çıkıyor karşımıza;

TPS Türkiye'deki pilotların listesi ise Türkiye Şampiyonası'nın tanımı, amacı, pozisyonu ve farkı nedir?
TPS listesindeki pilotlar ile Şampiyona listesindeki pilotlar arasında fark nedir? Federasyon hangisine nasıl destek verecektir? Hangi listeyi dikkate alacaktır. Ki şu an itibariyle öncelkik PWCA tarafından seçilebilmekte yatıyor.

Bunun haricinde bölgesel ve ufak çaplı yarışmaların TPS ye puan vermesi bence bu tür yarışmalar için destekleyici olacaktır. Sporumuzun gelişimi açısından çok önemlidir. kalitesiz olan yarışmada da zaten puan olarak da düşük puan verilir. Son bir kaç senedir çok iyi takip etmiyorum ama yanlışım var ise Akın abi beni düzeltsin. Şu anki TPS listesinde yarışma kalite faktörü gibi bir parametre kullanılıyor. Bu katılımcı pilot kalitesi ile hesaplanıyor. WPRS deki gibi. Puanlama sistemi olarak da aşağı yukarı aynı sistemler kullanıldıktan sonra gayet adil bir ekleme olabilir. Zaten bizler söz konusu parametreleri de çok yüksek tutmuyoruz. Yarışmaya gelen pilotlar üst düzey pilotlar değilse ona göre puan düşük olur zaten. Gelenler iyi pilot olabilir ancak görevler verimli olmaz ise zaten puanlama sistemi düşük puan verir. Yarışma görevlerinide zaten iyi pilotlar ona göre belirler. Burada da bir kalite düşüklüğü olmayacaktır. Bir tek organizasyonun yanlışları ve eksiklikleri olabilir ki bu ayrı bir açıdan değerlendirilir. Organizasyondan emin olabilmek için daha önce bir kez böyle bir yarışmayı yapıp başarılı sayılmak yeterli olabilir. Geçen senki bütün organizasyonlardan olumlu sonuçlar geldi bildiğim kadarıyla. Böylece her dahil edilecek bu tür yarışmalar için bir önceki sene yapılan organizasyonun başarısı belirleyici olur. Benim ilk sene için önerim bu yarışmaların TPS de belirlenecek Task sayısına etkisi olmasın. Ve bu yarışmalar TPS ye puan verebilsin.

--------------------------------

Tuncay Tahtakin 28 kasim 2012


konusu acilmisken belirtmek isterim;
Geçen senelerde 1 yurt disi yarismasini TPSye dahil edelim mi diye dusunuyorduk, şimdi "iki tane ekleyelim mi" diye bahis acmayalim. kaldi ki TPS adi ustunde turkiye siralamasi. bence Turkiyede yapilan yarismalari kapsamalidir. insanlari yurt disina da tesvik etmek icin bir tane eklenmisti zamaninda bunu artirmanin bence bir anlami yok. TPS icin yarisiyorsan yarismaya degil task icin ucacaksin, oyunu kuralina gore oynayacaksin.

En doğru elemeyi yapmak ve tasklara katilimi artirmak icin yapilacak sey TPSye daha fazla yarisma taski eklenip pilotun gelebilirliğini artirmaktir. bunun icin ideal olan yarisma tarzi da hafta sonu 2-3 gunluk YP ligleridir. bu yuzden yurt disi tasklarinin artirilmasini uygun bulmuyorum.

----------------------------

Afsin Oral 28 Kasim 2012

Tuncay a katılıyorum..TPS de yurt dışı yarışmalar dahil olmamalı diye düşünüyorum nacizhane fikrim.
bu akşam görüştüğüm thsf başkanı nihat bey türkiye kupası adı altında bir çalışma yaptığını "teknik kurul çalışıyormuş" belirtti. 2-3 günlük yp ligi.
bilginize.

-------------------------

Umut aslan 28 kasim 2012


Adinin ne oldugunun onemi yok bence TPS dersin OPS dersin :D. Ne dersen de. Bence buradaki temel amac PWC'ye daha fazla adam gonderebilmek. Yigit'in umurunda degil TPS denen yerde kacinci oldugu, harfini baska bir yerden alan adam icin de umurunda olmayabilir/olmamali. Mesela ben baska bir yarismadan ihtiyacim olan harfimi alacak sonucu alirsam, TPS'de 1. olsam bile benim adimi sonuncu siraya yazabilirsiniz benim de umurumda olmaz derim.

-------------------------------

Muzaffer Dundar 28 Kasim 2012


Simdi savundugum konu tek parca buyuk paragrafta ya anlasilmamis ya gozden kacmis. Madde madde yazayim.

Bence,

1) TPSye sadece yurtici tasklar dahil edilse.
a) Turkiyedeki yarismalarda en iyi sonuclari almis pilot secilir.
b) Yurtdisi yarismaya gidemeyen arkadan yetisenler daha yuksek PWC harfi alma sansina sahip olur. (Daha iyi olduklari icin degil yurtisi yarismalarina giden rakipleri yarismalara katilmayacaklari icin)
c) Haftasonu yarismalarinin degeri artar yeni pilotlar yetisir.

2) Yurtici yurtdisi tum yarismalari bir formulle harmanlayarak TPS olustururlursa
a) O yilin en basarili Turk pilotu secilir.
b) Milli takim secilir.
c) Federasyon destekleri bu listeye gore yapilir.
d) Haftasonu yarismalarinin degeri artar yeni pilotlar yetisir.

2 listenin ortaya cikardigi sonuclar farkli bu sebeple 2 liste dusunulebilir diyorum. Umut'un dedigi gibi eger TPSnin amaci sadece PWC harfi ise beni de en sona yazabilirsiniz problem degil. Ancak TPSnin sadece yurtici yarismalarla 2 maddede yazdigim abc sikkini belirleyebilecegini dusunuyorsaniz karsi cikiyorum. Yurtici yurtdisi yapmadan once TPSnin size ne ifade ettigini dusunun. Onumuzde 2 secenek var. TPS yilin en basarili Turk pilotlarin siralamasi midir? TPS sadece PWC ye harf vermesi icin yapilan bir liste midir?

------------------------------

Tuncay Tahtakin 28 Kasim 2012


Olay Yiğit değil. İş bu kadar basit de değil malesef. Revacta olan yarışmalara gitmek için tek harf yetmeyebiliyor. O zaman TPS harfi değer kazanıyor. Ayrıca Federasyonlasma ile iş sporcu lehinde daha ticari bir boyuta giriyor. Adam yurt dışına gitmese bile şu dereceye girdim diye sponsoruna bildiriyor. "Ha 10 ha 11" de diyebilirsin ancak 21. Olan adam 20. Olsaydı sponsoruna Tpp de pilotları temsil ediyorum diyebilir da diyebilir. Biz bunun angarya olduğunu biliyoruz ama o adam için sponsoruna anlatacağı bir başarıdir. Her neyse, bunlar küçük problemler,

TPSde birinci önceligimiz tabiki yurt dışı için puan toplamak. Ancak puan toplarken uluslararası yarışmalara da gerçekten başarılı pilotları gondermemiz gerekiyor. Yarışma sonunda 3-4 puanla aldığımız harfler değişebiliyor (ki ben bunu bu sezon yaşadım) kaldı ki siralamamizi düzgün yapmazsak birkaç harf bile değişebilir. Lig olayını oturtabilirsek zaten puanlama ve katılım oranı olayı kendiliğinden oturmaya baslayacaktir.

---------------------------

Umut Aslan 28 Kasim 2012


Çözüm önerisi olarak,

2 liste yapılmasını, birinin PWC'ye gönderilen daha fazla pilotun harf almasını sağlayacak bir liste olması, diğerinin de en iyi Türk pilotu ilan edildiği federasyon desteklerinin bu listeye göre yapıldığı bir liste olması (THK'ya müdahale edemediğimiz için avrupa ve dünya şampiyonalarına sporcu gönderimi bu şekilde yapılamayacaktır)

umut

-----------------------

Ozgur Sen 29 Kasim 2012


Sevgili arkadaslar,
Konu dallanip budaklaniyor, bir toparlama ihtiyaci hissediyorum.
Tartismanin gidisatindan oncelikli tartismamiz gereken konu belli ki iki liste konusu.
Burada sorun, PWC'nin ne diyecegi falan degil, bizim kendi aramizda kurallari duzgun koymamiz ve sonrasında bu kurallari isletmemiz. Kafamiza gore is yapamayiz, sonra emin olun sorun cikar. Bir adam bir yerden harf aldiysa, diger listede sona yazalim falan olmaz, bunlari unutun. Kurallari koyar, bu kurallar neyse ona gore isletiriz.
Ben konusulanlardan konuyu toparlayayim, bunlar benim goruslerimi yansitmayabilir, dedigim gibi sadece toparliyorum.

1. Gelecek yil TPS ve Turkiye Ligi olmak uzere iki liste olusturulur.
2. TPS Turkiye'deki tum pilotlarin genel sportif basarisini olcen listedir, formulu bu amacla olusturulur. TPS PWC icin harflendirilmeyecektir. Ancak bu liste genel bir basari siralamasi oldugu icin baska amaclar icin kullanilabilir. TPP secimi, sponsor destegi vs...
3. PWC icin harflendirilecek iki liste Turkiye Sampiyonasi ve Turkiye Ligidir.
4. Turkiye Ligi'nin formulu Turkiye'deki sportif basariyi esas alir. PWC icin harflendirilmesi sebebiyle, Turkiye Sampiyonasi dahil olmayabilir. Yurtdisindan ve bolgesel yarismalardan getirilecek task sayisi pilotlar arasindaki dengeyi ve esitlik ilkesini gozeterek belirlenir.

Bu basliklar uzerinde biraz daha tartisilsin, daha suremiz var, aceleye gerek yok... Konular olgunlastiktan sonra oylamaya geceriz.
Selamlar

Ozgur

-----------------

Umut Aslan 29 Kasim 2012

Ben biraz yanlış anlaşıldım galiba. Sıranın sonuna atılalım ne farkeder ki demeye getirmiştim yoksa böyle abuk bir sistem/sistemsizlik yapalım demiyorum. Özgür Abi'nin de dediği gibi biz düzgün bir sistem yaparsak pwc hiçbir sey diyemez. Sonuc olarak bizden turk ligi sonuclarını istiyorlar Türkiye'nin en iyi pilotlarının listesini gönderin demiyorlar.

Sonuc 2 liste yapalım.

Umut

-----------------

Tuncay Tahtakin 28 Kasim 2012


Ben hiç eklenmesin demiyorum. Sadece zaten bir olan hakkı ikiye çıkartırsak sorun ortaya çıkacak diyorum. Ancak genel görüş hiç eklenmemesini tarafında ise tekrar oylanabilir. Lig sistemi uygun hale geldiği zaman da yurt dışı tasklar TPSden çıkarılabilir. Böylece insanların katılamıyorum mazereti ortadan kalkar.
Saygılar.

Tuncay Tahtakın

--------------------------------
Sebahattin Kilic 29 Kasim 2012


Tuncayın söylediğie bende katılıyorum yurtdışı yarışmalara katılamayan zamanı olmayan 100 pilot var ie yurdışıa cıkan 3 pilotun pws ye katılma problemi zaten olmuyor harfini dışardan alan arkadaşların içerdeki yarışmalara gelememesi veya gelmemesi diger pilotların sıralamada yerinin değişmesine seben oluyor yuriçi yarışmaların programlarının şimdiden yapılıp piotların sezona imdiden program yapması sezon içi arka arkaya gelen yarışmalar içinde sıkıntı yaratmamak hem yarışma pilotları için hemde yarışma tecrübesi olmayan pilotlar için büyük bir şans ortaya koyar öce yarışma yerleri ve tarihleri belirlenir ve şimdilik yurtdışı yarışmalarından sadece 1 task alınması olabilirde ama bece en makul olan sadece yutiçi yarışmalarının belirledigi adil pir tps en şefaf olanıdır.

------------------------

Cantekin Cimen 29 Kasim 2012


Peki zamanı az olupta yurtiçi yarışmaya katılmak yerine yurtdışı yarışmalarını tercih edecek bir pilotu tps de cezalandırmak ne kadar mantıklı?

-----------------------------

Umut Aslan 29 Kasim 2012


İste bu yüzden 2 liste yapalım. Yurt dısı yarışmaları tercih eden adam zaten harfini bir yerden alacağına güveniyordum turk ligini sallamiyordur. Ama adamı da onure etmek İcin en iyi pilot listesi kriterlerini belirleyelim. Mesela istediğin kadar yurt dısı taski alabilirsin gibi gibi.

Umut

-------------------------

Afsin Oral 29 Kasim 2012


Cantekin futbolda şampiyonlar ligine tr şampiyonu direk ve lig 2 si 1 eleme turlu gidiyor..
şampiyonlar ligi amaç sa türkiye şampiyonluğu için türkiye ligi araçtır..
Pilot birşey istiyorsa önce bu topraklarda elde etmeli..

---------------------------------
Cantekin Cimen 29 Kasim 2012


Afsin yurt dışı yarışmalarından 3-4 task alma gibi bir durum olsa haklısın ama 1 task'ın çok büyük avantajlara yol açacağını düşünmüyorum. Benim fikrim en azından ülke içerisinde tps ye puan veren yarışmalardan bir tanesine katılmayan bir pilotun eksik task sayısı ile tps'de geriye düşmesini engelleme açısından 1 ya da 2 task yurt dışından almak mantıklı. En azından insanları bu şekilde yurt dışına gitmeye motive etmiş oluruz, diğer türlü kayseri-denizli-çerkeş nereye kadar eğer amaç insanların gelişimini sağlamaksa.

Zaten Pwc'ye gidecek kadar harf almış bir pilotun bir önceki yılda kendi topraklarında yeterince başarı elde etmiş olduğunu varsayıyorum, ben daha Pwc serisinden aldığı harf ile ertesi sene yarışmalara giden türk pilot görmedim/hatırlamıyorum.

--------------------------------
Umut Aslan 29 Kasim 2012


Suan lige nelerin puan vereceğini tartışmadan önce nerelerde yarışma yapılacak onu bir kesinlestirebilirsek ona göre su versin su vermesin diye daha rahat konuşabiliriz.

Umut

-----------------------------------------
Ali Karaca 29 Kasim 2012


herkese merhabalar,
konuları çok dağıtmadan görüşlerimi izah etmeye çalışayım,
Ülke olarak 2 farklı liste yapmamız gerektiğini düşünüyorum.
birincisi, bu yıl olduğu gibi Türkiye Şampiyonası sonuçlarının ayrı olarak gönderilmesi
ikincisi, TPS sonuçlarının oluşturularak ayrı bir liste olarak gönderilmesi.
bunun amacı bildiğimiz gibi fazla sayıdaki pilotun pwc ler için harf alabilmeleri.

peki bu sonuçlar ne şekilde oluşturulacak?
Türkiye şampiyonası sonuçları federasyonun yapacağı yarışma sonuçları olabilir, bu yıl olduğu gibi.
Peki TPS nasıl oluşturulmalıdır ve ne ifade etmelidir?
TPS nin ülkemizin en iyi pilotlarını sıralaması gerektiğini ve gerekirse federasyonun maddi desteğinin de bu listeye göre verilmesi gerektiğini düşünüyorum. Nasıl olmalı kısmına geçmeden yapacağım izahın altyapısını oluşturayım. Tuncay'ın ve diğer arkadaşların da belirttiği gibi, izin ve zaman problemi nedeniyle yapılacak bölgesel yarışmalardan da tps sıralaması için task alınması gündemde. Bunun sebebi bazı arkadaşların ülkemizde yapılan ve tps ye puan veren yarışmaların çoğunluğuna iştirak edememeleri. Doğru bir yaklaşımdır ancak bölgesel yarışmalardaki zorluk derecesinin diğer yarışmalara göre daha az olacağı dikkate alınıp tasklarda verecekleri puanların buna göre hesaplanması gerekir. Bu hesaplama yapıldıktan sonra bölgesel yarışmalardaki uçulan her taskın hiç bir sınırlama olmaksızın tps için kabul edilebileceğini düşünüyorum. Yani bir pilotun örneğin bozdağ, ısparta, atıyorum Siirt'te yapılacak bölgesel yarışmalara katılıp, zorluk derecesine göre puanlanmış task sonuçlarına göre tps için gerekli 5-6 taskı oluşturabileceğini ve bunun da kabul görmesi gerektiğini düşünmekteyim. Bölgesel yarışmalar yanında, pilot yurtiçinden tps ye puan veren ve bölgesel olmayan başka bir yarışmaya da katılırsa, buradaki task sonuçlarını da doğal olarak tps de kullanabilir. yani kısaca 2013 için iki bölgesel ve 4 bölgesel olmayan yarışmanın tps ye puan verebileceği kararı çıkar ise örneğin, pilot katıldığı tüm yarışmalardaki en iyi 5 veya 6 taskını tps için kullanabilmelidir. tek farklılık, bölgesel yarışmalar için zorluk derecesine göre bir puanlama yapılmalı ve kolay yarışmalardaki tasklarda pilotların çok yüksek puan almasının önüne geçilmelidir, zira aksi halde iyi pilot sıralaması realiteden uzak olur.

Bir pilot, bir önceki yıl ülkemizde rüştünü ispat etmesi ve iyi harfler alması nedeniyle bir sonraki yılın world cuplarına seçilmeye ve federasyon desteği almaya hak kazanmış olsun. ancak izin problemi nedeniyle world cup yarışmalarından arda kalan zaman diliminde sadece ülkemizde tps ye puan veren bir yarışmaya katılabildiğini ve bu yarışmada da sadece 3 task uçulduğunu, pilotumuzun da bu 3 tasktan 2 sini iyi uçtuğunu düşünelim. Ancak aynı başarılı pilotun, zorluk dereceleri daha yüksek olan world cuplardaki yarışmaların üçünde, dört taskı çok iyi uçtuğunu düşünelim. şimdiki sitemde bu pilot yutiçinde uçtuğu 3 taskın yanında, woldcupta uçtuğu 4 iyi tasktan birini alarak toplam 4 task ile tps sıralamasına girecek ve ülkemizin en iyi pilot sıralamasını gösteren tps de iyi uçtuğu taskları alamaması nedeniyle gerilere düşecektir. ancak bu pilot kadar iyi harfler alamadığı için destekten yararlanamayan, ancak vakit problemi olmadığından zorluk derecesi daha düşük olan ve tps ye puan veren yurt içi yarışmalarında uçtuğu 10 taskın en iyi 6 sını alma hakkına sahip herhangi bir pilot tps sıralamasında diğer pilotun üstüne çıkacaktır, daha iyi tasklar uçtuğu için mi, hayır, task sayısı fazla olduğu için. aynı şeyler bölgesel yarışmaya katılanlar için de geçerli, zira tps ye puan verecek 2-3 bölgesel yarışmada toplam 10 task uçan biri çok kötü tasklar uçmamış ise, yine wold cupta 4 task iyi uçmuş başarılı sporcumuzu tps sıralamasında geçecektir, daha iyi pilot olduğu için mi, hayır, sadece daha fazla taskı olduğu için.

Peki bu sorun nasıl çözülmelidir? nasıl bölgesel yarışmaların yukarıda izah ettiğim çercevede sayı sınırlaması olmaksızın tps ye puan vermesi gerektiğini düşünüyorsam, başarılı oldukları için woldcuplarda uçan ve bu ndenle de fazla izinleri kalmadığından yurt içinde düzenlenip tps ye puan veren sadece bir yarışmaya katılabilen pilotun da yurt dışı tasklarına herhangi bir sınırlama getirilmemesi gerektiğini düşünüyorum. aksi bir düşünce başarılı pilotlara 'hak ettin ama yurt dışı yarışmasına gitme, gidersen ve bu nedenle ülkemizde gerektiği kadar yarışmaya katılamazsan, wold cupta ne kadar iyi uçarsan uç, sen bizim için tps de başarısız pilot olursun' demektir. Ve üstelik tps yi de ülkemizin en iyi pilotlarının sıralaması olarak kabul etmemize rağmen. yani şunu diyorum; worldcup uçan başarılı pilotun tps sıralaması için yurt dışı tasklarına herhangi bir sayı sınırlaması getirmemeliyiz.
ayrıca 2012 yılında katıldığım 2 worldcupta gördüm ki, bizlerin gelişim hızında worldcupların etkisi çok ama çok önemlidir. Ülke pilotlarımızın daha kısa zamanda daha çok yol almalarında bu yarışmalar olmazsa olmazdır. şayet tps için bir task sınırlamasına devam eder yada hiç bir yut dışı taskı kabul edilmez dersek, ülkemiz içinde körler sağırlar olarak uçmaya devam ederiz.

yurtiçi ve yurtdışı task sınırlaması olmadan, en iyi 5-6 taskın alınması ile her pilot için tps sıralaması yapılmalıdır.
Siirt'ten selamlar...

-------------------------------
Umut Aslan 29 Kasim 2012


Kusura bakma Durali abicim ama sana bu noktada katılmıyorum. İyi pilot dediğin kişiler madem world cupta çok güzel uçuyorlar kendi harflerini kendileri herhangi bir yarışmadan almalıdır! (world cup'tan alabilir veya senede 1 kere bile olsa Türkiye'de katıldığı TR şampiyonasından alabilir. Listenin biri bu zaten TR şampiyonası) (ayrıca 1 kere alınan "A" veya "B" harfi bir pilota çok rahat 2 yıl yeter.) Ha biz lig (TPS) sonucumuzu sürekli yurtdışında uçan iyi pilotlarımız arasından seçip gönderirsek pwc'ye, alttan hiçbir zaman yeni adam çıkamaz. Neden? İyi pilot dediğin kişiler gelecek TR şampiyonası kapatacaklar ilk 10'u, gene aynı pilotlar gidecek lig sonucuna göre ilk 10'u kapatacaklar, eeee alttan gelen yeniler nasıl harf alacak? "AA" almak yerine "AX" almak bana koymaz, bence buradakilere de koymamalı. Ha dersiniz ki biz pwc'ye lig sonucumuzu (TPS) Türkiye'den tasklarla gönderelim ama kimseye göndermediğimiz EPS diye bir liste yapalım. Bu listede en iyi pilotları sıralasın. Çok istersek de federasyon destekleri bu listeye göre olur. Çok alakalı olmasa da futboldan örnek verelim. Kupa galibi ve Lig şampiyonu avrupaya gidiyor. Şimdi bunları alırken yurtdışından takımlarla mı mücadele ediyor bunlar? Ama en iyi takım sıralaması nasıl oluyor? Dünyadaki başarıları ve içerideki başarıları. Gibi gibi...

Görüşmek üzere
Umut

-------------------------
Serdar Tur 29 Kasim 2012


Umut'a katılıyorum. Durali abinin söylediği sistemde ben alttan gelecek biri için olumlu birşey göremedim açıkçası. TPS nin ben için amacı açıkçası elimden geldiğince çok yarışmaya katılıp bunlardan iyi sonuçlar alıp PWC harfimin daha yüksek olması. Eger PWC deki bütün tasklar puanlamaya dahil edilirse hep aynı kişiler PWC ye gidicektir. PWC nin geliştirici nimetlerinden belirli kişiler dışında kimse yararlanamayacaktır.
Umut'un dediği EPS ile federasyon desteği sağlanabilir PWC için. Yani iki ayrı listeye ben de evet diyorum. Bir tanesi TPS ( max 1 task yurt dışı ya da hiç tartışılabilir ) diğeri EPS (yurt dışı yurt içi bütün taskların sonucu )

Serdar

------------------------------

Umut Aslan 29 Kasim 2012


2 liste yapılması durumunda ben TPS'ye yurtdışı taskı verilmesine de karşıyım.

Umut

------------------------------
Muzaffer Dundar 30 Kasim 2012


Aynen Turk usulu yapacaz ya hep, ya hic :D
1)PWC listesinde 0 yurtidisi taski.
2)Basari listesinde yarisma sinirlamasi yok(atiyorum herkesin o sene 10 tane en iyi taski alinacak).

Ha yarisma sinirlamasi olmazsa pilot katsayisi hesaplayacam diye Akin abiyi delirtiriz :D O yuzden Afsin halihazirda gonullu, eger baska ogrenmek isteyen cikarsa cok iyi olur olmazsa ben de gonullu olurum hesaplamalara yardimci olur omzundaki yuku azaltiriz.

Muzaffer

------------------------
Tuncay Tahtakin 29 Kasim 2012


Şimdi yurt dışında 4 taskında 4 iyi sonuç almış pilotun turkiyede yarıştığı tek yarışmada iyi sonuçlar alamamasi biraz gerçek dışı. (Kaldı ki hafta sonu ligleri ve bölgeseller katılamayan sporcular için dusunulmus şeylerdir.) muzafferi örnek alalim; adam tek yarışmaya katıldı ve ikinci yarışmaya gerek duymadan TPSde zaten birinci oldu. İyi uçan adam burada da iyi uçar. Duralinin verdiğiörnek kolay karsilasılacak bir örnek değil bence.

Bölgesel yarismalarin ve ligin kalite çarpanlarinin doğru hesaplanması Duralinin de dediği gibi çok önemli. Hatta ilk sene yapılan yarismalar ve ligin bu sene kabul edilmemesi gerekir. Sonra pirincin taşını ayıklamak çok zor olacaktır. Kalite hesaplamalarına güveniyorsak başka tabi. Bunun bir simülasyonu yapılabilir bence.

Şampiyona dışında TPS ve TGS benzeri iki ayrı hesaplamanin bence bir faydasi yok. Ben bir pilot olarak başka bir ülkenin iyi harf almış pilotuyla değil gerçekten iyi uçan pilotuyla yarismak isterim. PWCA bana bu listeyi değil diğerini gönderin derse hiç bir ise yaramayan bir TPSmiz olur elimizde. Kendi yarattıgimiz değerin içini oymuş oluruz. Yani bu iki sıralamayi İleride iyi bir zemine oturtmak zor olur. ligimiz geliştiği zaman zaten kendiliğinden bir siralama daha ortaya çıkacak ve bu gereksiz üçüncü sıralamaya zaten gerek olmayacak.
Saygılar.
Tuncay

--------------------------
Muzaffer Dundar 30 Kasim 2012


Kisaca yazayim hafta sonu yarismalarinin pilot kalitesinin dusuk olmasindan cok endise duymayin. onune gelenin 1000 puan alacagini dusunmeyin. TPS hesaplanirken pilot kalite carpani ekleniyor. Panelin belgeler bolumunde tpsnin nasil hesaplandigini anlatan Yurdaerin yazdigi belge mevcut. Goz atarsaniz kalitesi dusuk ve yuksek yarismalari ayirmak icin ne kadar onemli oldugunu anlarsiniz. Merak etmeyin ilk 20 pilottan 3-5 inin gittigi yarismanin katsayisi cok dusuk cikar. ( Mesela tahminen 2012 Bozdag open'in katsayisi 0.7 yi gecmez ) Formule herhangi bir ekleme cikarma yapmadan haftasonu yarismalarini TPSye rahatlikla ekleyebiliriz. Bunun icin Yurdaer'e tesekkur ediyorum sagolsun zamaninda dusunmus.

Beni dusunduren konu gun normalizasyonu. tecrubesiz pilotlarin coklugu yarismanin gun kalitesini dusuruyor. Haftasonu yarismalarinda eger parametreler uygulanirsa gun degerleri 0.8in altinda cikma ihtimali yuksek. Paremetreleri dusuk tutulursa veya uygulamadan direk kazanana 1000 puan verecek sekilde sistemi ayarlarsaniz hakkaniyetli olmaz. Emre, Harun siz bu konuda ne dusunuyorsunuz?
En son muzzy145 tarafından 05.12.2012, 23:54 tarihinde düzenlendi, toplamda 2 kere düzenlendi.


Kullanıcı avatarı
muzzy145
Mesajlar: 511
Kayıt: 29.01.2008, 00:05
Ad Soyad: Muzaffer Dundar
Şehir: Akhisar
:
Yarışma Pilotu 150+ Club
Aldığı Beğeni: 20 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen muzzy145 » 1 on yıl 1 yıl önce (03.12.2012, 01:18)

Arkadaslar gordum ki italyanlarda 2 liste hazirliyor. http://www.legapilotifivl.it/index.php? ... &Itemid=64 burdan her yil icin gorebilirsiniz.

*PWCye gonderilmek uzere ve sadece PWC kalifikasyon harfi icin hazirlanmis TPP tarafindan onaylanmis Turkiyedeki butun yarismalari kapsayan Turkiye Yamac Parasutu Ligi ve *Turk pilotlarin yil icindeki basarisini olcmek icin, o yildaki butun yurtici/yurtdisi yarismalari kapsayan Turk Pilot Siralamasi'nin yapilmasini oneriyorum.

Kabul edildigi durumda ulke olarak hakkimiz olan 2 PWC harfi icin THSF Turkiye Sampiyonasi ve Turkiye Ligi kullanilacaktir.

TPS ise yil icindeki Turk pilotlarin basari siralamasi olacaktir.

2 ayri lig siralamasi konusunu cozume bagladiktan sonra hangi yarismalar dahil olsun, olmasin konusuruz. Zira 2 ayri listenin kabul edilip edilmemesine bagli olarak yabanci yarismalarin siralamaya etkisi tartisilir. 10 aralikta konu icin anket acilacaktir.

Kullanıcı avatarı
tuncay
Mesajlar: 125
Kayıt: 01.06.2007, 11:25
Ad Soyad: Tuncay Tahtakın
Şehir: Antalya
:
Yarışma Pilotu 200+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen tuncay » 1 on yıl 1 yıl önce (03.12.2012, 12:45)

Biz de zaten iki liste hazırlıyoruz. lig sistemi daha kurulmadığı için bunu yapamadık. federasyon lig sistemini bu sene başlatırsa yeni bir liste hazırlayabiliriz ancak hafta sonları surekli yeni yerlerde organizasyon yapmak cok zor olacaktır. yeni sistem oturana kadar bu listeyi dikkate almak ne gibi sonuçlar doğurur tartışmalıyız.

bir de lig oluşturulursa ve bunu federasyon yaparsa ki oyle gözüküyor; o zaman TPS ye gerek kalmayacaktır. federasyon sporculara yardımı zaten lige ve sampiyonaya gore yapacaktır. butu yurt dışı yarışmalarının eklendiği bir TPS işe yarar mı, tam olarak doğru sonucu verir mi bilemiyorum. ben yararı ve doğruluğu olmaz kanısındayım.

Saygılar.

Tuncay

Kullanıcı avatarı
muzzy145
Mesajlar: 511
Kayıt: 29.01.2008, 00:05
Ad Soyad: Muzaffer Dundar
Şehir: Akhisar
:
Yarışma Pilotu 150+ Club
Aldığı Beğeni: 20 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen muzzy145 » 1 on yıl 1 yıl önce (03.12.2012, 16:00)

Tuncay yanlisin var biz 2 liste hazirlamiyoruz sadece 1 liste hazirliyoruz. Lig derken neden bahsettigimi yanlis anlamissin. Turkiye ligine sadece haftasonu yarimalari dahil degil haftasonu yarismalari ve ayni zamanda thsf sampiyonasi,alidag, bayramoren vs Turkiyede yapilacak diger yarismalari kapsiyor. Turkiyede yapilan PWC ve diger ulkelerin sampiyonasi yabanci yarisma olarak geciyor lige dahil degil ancak TPSye dahil olacak.

TPS nin neden yarari olmasin? Ne THK ne federasyon hic bir yerde kullanilmasa bile tum yapilan yarismalari kapsayan ve bunlarin hakkaniyetle harmanlanmasiyla olusturulan siralama o yilki tartismasiz en basarili, en formda Turk pilotlari belirler. Eger herkesin kabul edecegi bir formul bulabilirsek elimizde milli takim vs daha once yazdigim konularda kullanabilecegimiz bir liste olur. Bugun bu siralamanin THK veya federasyon tarafindan kabul edilmemesi ileride kabul edilmeyecegi anlamina gelmez veya bizim boyle bir siralama yapmamizin yararsiz sacma oldugu anlamina gelmez.

Boyle bir siralama yapilir mi ? Bence Turkiyede cok zor. Adil bakis acisiyla bakmak yerine cogu kisi kendi hesabini yapip kendi avantajina olacak sekilde formulu yontmaya calisiyor. Oncelikle eger dogru su goturmek bir formul bulmak istiyorsak kisisel cikarlarimizi bir kenara koymamiz lazim. Yoksa her spor dalinda oldugu gibi Turkiye icinde birbirimizin gozunu oymaya devam ederiz yurtdisinda hezimetler son bulmaz. En populer olan Futbola bakin diger spor branslarina bakin ne demek istedigimi anlarsiniz. Bence bu diger spor dallarindaki etken faktorler ve isin maddi yani fazla oldugu icin cozum imkansizdir ancak gorece daha az kisi tarfindan yapilan yamac parasutu, heleki pilotlarin goruslerine deger veren bizim tarafimizdan dogruya yonlendirilecek federasyonunumuzun olmasi bizi sectigimiz spor dalinda sistemi oturtarak basariya ulasmamizi olasi kiliyor. Bizim panel uyeleri olarak yarismalar ve TPS icin adil kararlar almamiz ve camiayi yonlendirmemiz cok onemlidir.

Amac Dunyada ulke adina basari ise dunyadaki yarismalarda basarili olanlarin tesvik edilmesi gerekir. Sadece Turkiye icindeki yarismalarla basari tespit edilemez. Amac belese yarismalara gitmek, belese tatil yapmak ise THSF lisansli tum pilotlar arasindan tombala cekelim kimin ulkeyi temsil edecegine oyle karar vererlim adil bir uygulama olur.

PWC ye federasyon destegi veya destek olmadan gitmek isteyen basarili olmak isteyen pilotlar bunu basarabilmek icin elinden geleni yapar mumkun oldugunca cok yurtici/yurtdisi yarismaya katilir. Zaman veya maddi problemlerden katilamamak kisini kendi sorunudur. Kendi katilamayacagi icin yarismalarin kisitlanmasini istemek yanlistir. Isi gercekten takip edip basariyi hedefleyenlerin onunu acmaliyiz. Yurtdisnda alinan basarilar bireysel oldugu kadar ulke basarisidir.

Yurtidisi yarisma derken olayi sadece PWC olarak algilamayin.Yilda 5 tane PWC yapiliyor 40 tane gidebileceginiz yarisma var. Gercekten basari amaci olanlar zaten kendini belli ediyor. Gecen yil ulkemize komsu ulkelerde yapilan yarismalara kac kisi tenezzul edip gitti? Kac kisi bu yarismalardan haberdardi? Istanbuldan Yunanistana, Bulgaristana, Romanya, gitmek Kayseriye, Erzincana gitmekten daha mi zor? Hem gitmiyorsunuz hem gidene mani olmaya calisiyorsunuz. Olacak is mi?

Hem ulke icindeki tum yarismalarin dahil edilmesini savunup hemde yurtdisindan hic yada cok az task alinmasi gerektigini soyleyenlere Ahmet Kaya'nin BU NE YAMAN CELISKI ANNE cumlesini yolluyorum :D Aha videosuda burda http://www.youtube.com/watch?v=ghLyfCa_BqE

Ben neden 2 liste yapalim diyorum. 1. listede sadece Turkiye yarismalarini katarak alttan yetisenlerin isini kolaylastirip onunu aciyoruz. PWCye katilma sansi sunuyoruz. 2. listede ise en basarililarin maddi manevi odullendirilmelerini sagliyoruz.

Velhasil boyle derdimi anlatabildim mi anlatamadim mi bilmiyorum dogru oldugunu dusunduklerimi elimden geldigince yazdim. Ne karara varirsak varalim bana giren cikan yok seneye yine birinciyim :D :D :D Para var imkan var :D :D haha

Kullanıcı avatarı
Ozgur Sen
Mesajlar: 33
Kayıt: 18.07.2010, 18:54
Ad Soyad: Özgür Şen
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 150+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen Ozgur Sen » 1 on yıl 1 yıl önce (04.12.2012, 15:44)

Merhaba,
Tartışma belli bir noktada kilitlendi gibi o halde ben de kendi düşüncelerimi yazayım.

1. İki liste veya tek liste, her ne olursa olsun, TPS ve Türkiye Ligi için kullanacağımız formül bugünden belirlenmeli ve bu formül sezon boyunca tavizsiz kullanılmalıdır. Bu formülün kuralları da son derece net ve yoruma kapalı olmalıdır. Burada bir yanlış anlaşılmaya meydan vermeyelim.

2. PWC için harflendirilecek ilk liste Türkiye Şampiyonası'dır, burası net.

3. Türkiye'deki sportif başarıyı bütünsel olarak ölçecek bir listeye kesinlikle ihtiyacımız olduğunu düşünüyorum. Bu listede yurtdışından getirilecek tasklarda sınır olmamalıdır. Türkiye Şampiyonası ve ulusal yarışmaların tamamı da bu listeye dahil edilmelidir. Burada belirlememiz gereken yalnızca bu listede toplam kaç task olacağını nasıl hesaplayacağımızdır. Burada da halihazırdaki TPS formülünden hareket etmemizin bir sakınca doğurmayacağını düşünüyorum. Yani, yine Türkiye'de uçulan task sayısından yola çıkarız, ama bu task sayısını isteyen pilot yurtdışından tamamlayabilir. Bu liste benim açımdan Federasyon ve sponsorlar tarafından kullanılacak listedir.

4. PWC için harflendirilecek ikinci liste Türkiye Ligi olmalıdır. Bu listeyi oluştururken de hareket noktamız varolan TPS olmalıdır. Bu listede de yurtdışından getirilecek task sayısının kişisel olarak sınırlanmaması gerektiğini düşünüyorum. Ancak belli ki, bu konuda bazı arkadaşları ikna etmek oldukça zor. Çözüm önerim ise şudur; bu listeye yurtdışından belli yüzdelerle task verilir. Ama şimdiki gibi yalnızca bir taskla devam etmek doğru olmaz. Pilotlara, örneğin taskların yarısını dışarıdan getirmeye izin verilmelidir. Ben bu konudaki çekinceyi anlamadığımı da belirtmeliyim. Çekinen arkadaşların son beş yıldaki Türk pilotlarının PWC task puan ortalamalarına bakmalarını öneririm. Buradaki tek sorun havuzun büyüklüğüdür. Yurtdışında çok uçan bir pilotun seçebileceği task havuzu doğal olarak artacaktır. Ama bu konuda da başka bir formül bulmak gerçekten zor.

Sonuç olarak;

Öncelikli olarak şu iki liste meselesine bir karar verilmesi lazım.

Türkiye Şampiyonası artı bir liste mi?

Yoksa Türkiye Şampiyonası artı PWC için harflendirilecek Türkiye Ligi artı Türkiye Pilot Sıralaması mı?

Kullanıcı avatarı
muzzy145
Mesajlar: 511
Kayıt: 29.01.2008, 00:05
Ad Soyad: Muzaffer Dundar
Şehir: Akhisar
:
Yarışma Pilotu 150+ Club
Aldığı Beğeni: 20 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen muzzy145 » 1 on yıl 1 yıl önce (05.12.2012, 03:36)

Ozgur TPSde sinirsiz yurtdisi taski konusunda birkac sebepten cekincelerim var.

1 Yurtdisi yarismalarindan task kullanimini sinirsiz yapmak kaymak tabaka dedigimiz pilotlarin onceliklerini yurtdisi yarismalarina vermesine sebep olabilir. Boyle bir durumda Turkiye icindeki yarismalar yetenek gocu sebebiyle deger kaybeder.

Soyleki bizim yurtdisi yarismalarda edindigimiz bilgileri, tecrubeleri, taktik teknik konulari, yurticindeki yarismalarda gelismekte olan pilotlara aktarmamiz boynumuzun borcudur. Heleki bu yurtdisi yarismalara devlet destegiyle gidiyorsak. Boyle egitici bir sistem kurabilirsek her zaman yeni yarisma pilotlari yetistiririz. Ulke ici rekabeti arttiririz bu bize yol su ektrik olarak doner. Rekabetin herkese faydasi var. Yarisma ucusu olarak lider olan ulkelere benzer cekismeli guclu bir kadromuz olur. (italyada haftasonu antrenman yarismasina gittim 30 kusur tane enzo, icepeak6 vardi :D 2011 super finalden 10 tane yarismaci vardi! dikkatinizi cekiyorum haftasonu yarismasi)

Suan icinde bulundugumuz durum dolayisiyla bence yurtdisi yarismalarin TPSye katkisi %50 tasktan fazla olmamalidir. Bu sayede nasyonal yarismalara kaymak tabaka tarafindan katilimi arttiririz. Ve ayrica bence federasyon maddi destek verdigi yarismacilardan Turkiyede yapilan nasyonal yarismalardan (sampiyona ve CAT 2ler (4 ve ustu gunluk)) en az birine katilim sarti getirmelidir.

2013 yilindaki yarismalarda her kaymak tabaka pilotuna duruma gore 8-10 cirak pilot emanet ederek yarisma boyunca (task sonrasi aksamlari 30 dk toplanti, gun degerlendirmesi veya sabah erken cikilan takeoffta 30dk birgun oncenin degerlendirmesi vs) edinilen bilgilerin paylasimini saglayacak bir sistem gelistirilebilir. Biliyorsun biz MASHAVK takimi olarak 2012 yarismalarinda buna benzer bir uygulama yaptik. Her gecen gun takim toplantilarimiza disaridan katilan, dinlemeye gelen yeni pilotlar oldu. Gonullu gelip ogrenmek isteyen hic kimseye hayir demedik. (Hatirliyorum cokeleze cikip iptal edilen bir taskin takim toplantisinda 5-6 tane MASHAVKli 10 kisiden fazla disaridan bizi dinleyen pilot vardi) Bu toplantilarin cok faydasini gordugumuzu dusunuyorum. Ben acikcasi bu tablodan cok mutlu oldum. TPS, sampiyona konularini hallettikten sonra bu sistem uzerine panelde yeni baslik altinda konusalim.

Toparlayayim 2 listeli sitemde bence TPS %50 yurtdisi taski, TLigi sifir yada max 1 yurtdisi taski. Ileride gelisen durumlar karsisinda bizden sonra gelecek jenerasyon tekrar duzenlemeler yapar.

Ya bu yurtici tasklar vs en cok bana girecek gibi duruyor :D Yazin gitgel ucak bileti 300-400 euro!! Hasirt, aha semsiye nereye kayboldu :D :D hahaha


Kullanıcı avatarı
afsin
Mesajlar: 301
Kayıt: 28.09.2006, 14:07
Ad Soyad: Hüseyin Afşin Oral
Şehir: Manisa
:
200+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Yaş: 46
Pilot Menüsü: 

2 liste

Mesaj #7 gönderen afsin » 1 on yıl 1 yıl önce (05.12.2012, 10:54)

doğrudan şaşmamız gerekli.bileğinin hakkı ile kim uçmuş başarılı olmuş hakkını vermeliyiz. "verilmesin denmiyor"
2 liste olayı bence ileride başımızı ağrıtır gibi geliyor.
bence etik açıdan doğru değil.
tps tüm yarışmalar dahil edilmesi.
bu yıl yurtdışına gidecek thsf detskli ve sponsor destekli sporcularımızda mağdur edilmeden sanki mevcut sistem daha iyi gibi.
@fsin

Kullanıcı avatarı
Ozgur Sen
Mesajlar: 33
Kayıt: 18.07.2010, 18:54
Ad Soyad: Özgür Şen
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 150+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Re: 2 liste

Mesaj #8 gönderen Ozgur Sen » 1 on yıl 1 yıl önce (05.12.2012, 11:53)

afsin yazdı:doğrudan şaşmamız gerekli.bileğinin hakkı ile kim uçmuş başarılı olmuş hakkını vermeliyiz. "verilmesin denmiyor"
2 liste olayı bence ileride başımızı ağrıtır gibi geliyor.
bence etik açıdan doğru değil.
tps tüm yarışmalar dahil edilmesi.
bu yıl yurtdışına gidecek thsf detskli ve sponsor destekli sporcularımızda mağdur edilmeden sanki mevcut sistem daha iyi gibi.
@fsin

Afşin iki liste çeşitli nedenlerle doğru olmayabilir. Bunun için pek çok teknik veya maddi neden sıralanabilir.

Ama iki liste oluşturulması neden "etik" değil? Neden başımızı ağrıtır? Bunları öğrenebilir miyiz?

İki liste olur ya da olmaz, bu konuda bir karar çıkacak zaten de, burada önerilen nedenlerden dolayı oluşturulan ve kuralları, sistemi, düzeni belli olan, herkesin önceden belli kural ve koşullara göre yarıştığı iki liste nasıl "etik" olmayacak?

"Etik" deyince konu bambaşka yerlere gidiyor, bu nedenle, bunu yazarken açıklama da yazarsanız çok iyi olur.

Kullanıcı avatarı
s kılıç
Mesajlar: 99
Kayıt: 22.04.2009, 19:39
Ad Soyad: Sebahattin Kılıç
Şehir: Bursa
:
100+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #9 gönderen s kılıç » 1 on yıl 1 yıl önce (05.12.2012, 13:21)

tps nin ne için yapıldığını amacını ne oldugunu neyi temsil etiğini biliyoruz onun için tff nin türkiyedeki lig yapısına bakarsak şanpiyon olan takımlar her yıl aynı ya gs ya fb ya bjk bu üç takım arasında liderlik şanpitonluk degişmiyor burada takımların amaca tr takımları arasında yarışmak haftalar sounda en yüksek puanı alıp yurdışında şanpiyonlar ligi uefa ligi vb liglerde tr yi temsil etmek bunu anlatmamım sebebi türkiyedeki futbol basketbol vb sporlarda yapılan musabaka sonuçları ne olursa olsun bir takımın veya sporcunın lig puan ve sıralamasını değiştiricek bir mac skoru veye puanı alınıpta türkiyedeki sitemde değerlendirmeye alınmıyor bu cok ama cok mantıksız şimdi pilot tr deki yarışmalara katılır veya katılmaz o pilotun bileceği iş zaman ve bütce ayımak veya ayıramamak pilotun sorumlulugunda egerki yurtdışına cıkıp ucmak istiyor ise bunu için bir sıkıntı olmaz zaten ama toplamda bu yıl 6 task üzerinden değerlendirme yapılıcak ise bunu içinde yurdışı tasklarından en yüksek puanlı bir taskın alınması diğer pilotlara yapılan en büyük haksızlıktır yuryiçi yarışmalarının birine katılıp cok iyi ucan pilot zaten buna gereksinim duymaz ee adı ustünde tps bu türk pilotlarının kendi aralarında yaptıkları ve dereceye girdikleri bip tablo ise kesilikle pilotun yabancı pilotlarla yaptıgı yarışmalar buraya eklenmesi cok büyük bir sorun ve eşitsizlişk yaratıyor.. iki liste yapılıcak ise bunun tps için olanına tükiye liginden alınan tasklarla yapılmsıdır yurdişinda mili takımla giden zaman ayıran arkadaşlar zaten amacına ulaşmış pilotlardır ama mili takıma girmek için yarışan tps de sıralamaya oynayan arkadaşlarında hakını vermek için tr ligi tr tasklarından alınmalı yurdışında ucacak zamanı ve parası olan arkadaşların zaten yurdışında uucarak pws harf alacak seviyede pilotlardır onların yurdışında yarışmak veya mili takımla gitmek veya gitmemek gibi sorunları yoktur zaten madi acıdan dedim thsf nin gecen yıl 8 + 2 olan mili takım kontenjanını 6 + 2 ye düşürmeside cok kötü olmuş

Kullanıcı avatarı
muzzy145
Mesajlar: 511
Kayıt: 29.01.2008, 00:05
Ad Soyad: Muzaffer Dundar
Şehir: Akhisar
:
Yarışma Pilotu 150+ Club
Aldığı Beğeni: 20 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #10 gönderen muzzy145 » 1 on yıl 1 yıl önce (05.12.2012, 15:06)

afsin yazdı:doğrudan şaşmamız gerekli.bileğinin hakkı ile kim uçmuş başarılı olmuş hakkını vermeliyiz. "verilmesin denmiyor"
2 liste olayı bence ileride başımızı ağrıtır gibi geliyor.
bence etik açıdan doğru değil.
tps tüm yarışmalar dahil edilmesi.
bu yıl yurtdışına gidecek thsf detskli ve sponsor destekli sporcularımızda mağdur edilmeden sanki mevcut sistem daha iyi gibi.
@fsin


Afsin kusura bakma ama sen ya Turkce anlamiyorsun yada okuma yazman zayif. Etik degil ne demektir? Biz ahlaksiz bir is mi yapalim dedik? Kari mi satalim dedik etik olmasin?

Bir de herkes yapilmasini istedigi seylerin sebeplerini oturup yaziyor. Neden boyle olsun boyle olursa bize ne faydasi olur diye yaziyor. Senin daha hic su sebeple bu sebeple eklensin/eklenmesin dedigini gormedim. Otur yaz bakalim belki bizim kacirdigimiz yerler vardir.

Neden 2 farkli liste neden ileride basimizi agritirmis?
En son muzzy145 tarafından 08.12.2012, 01:50 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
afsin
Mesajlar: 301
Kayıt: 28.09.2006, 14:07
Ad Soyad: Hüseyin Afşin Oral
Şehir: Manisa
:
200+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Yaş: 46
Pilot Menüsü: 

yazı

Mesaj #11 gönderen afsin » 1 on yıl 1 yıl önce (05.12.2012, 17:10)

Öncelikle liste konusunda bir yanlış anlama/anlaşılma durumundayım.
yazımın kaldırılmasını rica ediyorum..

sevgiler
afşin

Muzaffer beycim moderatörsün unutma;
kızmak bize gönül almak sana,kötü söz bize iyi söz sana kardeşim gözlerinden öperim.


Ali(Durali) Karaca
Mesajlar: 183
Kayıt: 10.10.2008, 16:22
Ad Soyad: Ali (Durali) Karaca
Şehir: Ordu
:
Yarışma Pilotu 200+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #12 gönderen Ali(Durali) Karaca » 1 on yıl 1 yıl önce (05.12.2012, 18:32)

burada yazılan bazı yazıları okuyunca, acaba ben başka ülkede mi yaşıyorum diye sormaktan alıkoyamıyorum kendimi. Bu yıl tpp ye girmiş ve sistemin işleyişine anladığım kadarıyla çok kafa yormamış arkadaşların, artı eksi hesabı yapmadan, gerekçe bildirmeden yazı yazmaları bence bu işe kafa yormaya çalışanlara haksızlıktır.

tps nin sadece yurtiçi tasklardan oluşması başarılı yada başarılı olmaya aday sporculara ne tür bir katkı sağlar hala anlayabilmiş değilim. tps nin sadece yurtiçi tasklardan oluştuğunu farzerederek açıklamam devam edeyim. örneğin serdar tur 2013 yılında yurtiçinde çok başarılı tasklar uçtu ve tps de sadece yurtiçi tasklar hesap edildiğinden dolayı 1. oldu diyelim. Serdar pwc için A harfini alacak ve 2014 teki 5 wold cup ayağına da seçilecek, ilk altıda olduğu için de federasyon destek verecek. Bu durumda biz Serdara diyeceğiz ki; kardeşim çok başarılı olabilirsin ama 2014 teki tps sadace yurtiçi tasklardan oluşacağından bir tercih yapmalısın. başarılı olduğun için woldcuplarda yarışabilirsin ama biz bu taskları tps için kabul etmeyiz. o nedenle Türkiyede de tps ye puan verecek yarışmalarda en az altı başarılı task uçmalısın. bir yarışmada hava şartları nedeniyle altı task uçulmaz ise de, izin problemin bizi ilgilendirmez, tps ye puan verecek ikinci bir yarışmaya katılmalısın. Yoksa sen A harfi almış iyi pilotsun ama senden daha kötü pilotlar 2013 te sadece Türkiyedeki tps ye puan veren yarışmalarda uçtukları için senin üstünde yer alacaklar. çünkü sen tpsye puan veren yarışmalardan birine sadece katılmışsın ve bu yarışmada da hava şartları nedeniyle geçerli 2 task uçulmuş, iki taskının toplamı senin tps deki gerçek yerindir, kusura bakma sen başarısız pilotsun. Bu mudur yani?

O zaman Serdarın biz neden 2013 te başarılı olduğunu kabul ediyoruz ki, neden gönderiliyor ki yurt dışına? nasılsal Serdar bir sonraki tps de başarılı gözükmek için ve izni 1 ayla sınırlı olduğu için sadece yurt içindeki tpsye puan veren yarışmalarda uçmak zorunda kalacak. bu nedenle de hak ettiği halde woldcuplara gitmeyecek. Ve bu durum 2013 tps de başarılı olup woldcupa seçilecek harfleri almış ve izin problemi olan (yani yıllık izni 1 ay olanlar için) herkesin başına 2014 te gelecek. Bu anlayış, başarılı pilotları belirlemek için yapılan tps nin mantığına aykırı değil midir?
2013 te başarılı olarak tps de üst sıralarda olacak ve world cuplara bu nedenle seçilecek kişileri 2014 teki woldcuplarda yarışmak yerine, tps sıralaması için Türkiyedeki tpsye puan verecek yarışmalara katılmak zorunda bırakmayacak mıyız? O zaman neden 2013 için tps yapalım ki, ne ifade eder?

Ayrıca pek çok arkadaşın yurtdışı taskalarının tümünün havuza dahil edilmesi gerektiği konusundaki görüşümde anlamadıkları bişey var. Bana yurtdışında yarışan Türk pilotlarının tasklardan aldıkları puanları söylermisiniz? yada merak edip bunları incelediniz mi? Anlatayım da zahmet olmasın sizlere. Ülkemizi temsilen worlduplara giden arkadaşların aldıkları ve alacakları task puanları, yarışma kalitesi nedeniyle yurt içindeki yarışmalardaki tasklardan aynı pilotajla alacakları puanlardan daha düşüktür. Yani ülke içindeki tps ye puan verecek herhangi bir yarışmada yarışan başarılı olmaya aday bir pilot, her zaman yurtdışı taskı uçan pilottan daha fazla task başına puan alabilir. O nedenle yurtdışı tasklarının sınırlama olmadan en iyi altısının alındığını düşünsek bile, sadece yurtiçinde uçan pilotlar için korkulacak herhangi bir durum yoktur.
Ayrıca bu hususun mantığını kendim için izah etmiyorum burada, zira woldcuplardaki iznim yıllık iznimden düşmüyor, bu da böyle biline.

Kullanıcı avatarı
muzzy145
Mesajlar: 511
Kayıt: 29.01.2008, 00:05
Ad Soyad: Muzaffer Dundar
Şehir: Akhisar
:
Yarışma Pilotu 150+ Club
Aldığı Beğeni: 20 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #13 gönderen muzzy145 » 1 on yıl 1 yıl önce (05.12.2012, 23:53)

Afsin onca isin gucun arasinda kafa yorarak herkes icin birseyler yapmaya calisiyoruz. Hic bir sebep gostermeden bizim ahlaksiz/adaletsiz bir uygulama yapmaya calistigimizi soylersen insan ister istemez kiziyor. Kusura bakma sert cikmak istemezdim. Suan konustugumuz konular hakkinda yorum yapabilmek icin TPSnin yapilma amacini, nasil hesapladigini, neler icin kullanildigini bilmemiz lazim. O yuzden ben bunlari bilmeyen yada kulaktan dolma bilen herkesi belgeler bolumundeki TPS_2010.doc belgesini indirip okumasini tavsiye ediyorum. Topu topu 10 sayfa en fazla 20 dakikanizi alir.

Kullanıcı avatarı
asimetrik kapanma
Mesajlar: 100
Kayıt: 01.11.2008, 21:38
Ad Soyad: Serdar Tur
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 350+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 14 / 0
Pilot Menüsü: 

Turkiye'deki tum yarismaların TPS'ye dahil edilmesi

Mesaj #14 gönderen asimetrik kapanma » 1 on yıl 1 yıl önce (06.12.2012, 02:32)

Ali(Durali) Karaca yazdı:
tps nin sadece yurtiçi tasklardan oluşması başarılı yada başarılı olmaya aday sporculara ne tür bir katkı sağlar hala anlayabilmiş değilim. tps nin sadece yurtiçi tasklardan oluştuğunu farzerederek açıklamam devam edeyim. örneğin serdar tur 2013 yılında yurtiçinde çok başarılı tasklar uçtu ve tps de sadece yurtiçi tasklar hesap edildiğinden dolayı 1. oldu diyelim. Serdar pwc için A harfini alacak ve 2014 teki 5 wold cup ayağına da seçilecek, ilk altıda olduğu için de federasyon destek verecek. Bu durumda biz Serdara diyeceğiz ki; kardeşim çok başarılı olabilirsin ama 2014 teki tps sadace yurtiçi tasklardan oluşacağından bir tercih yapmalısın. başarılı olduğun için woldcuplarda yarışabilirsin ama biz bu taskları tps için kabul etmeyiz. o nedenle Türkiyede de tps ye puan verecek yarışmalarda en az altı başarılı task uçmalısın. bir yarışmada hava şartları nedeniyle altı task uçulmaz ise de, izin problemin bizi ilgilendirmez, tps ye puan verecek ikinci bir yarışmaya katılmalısın. Yoksa sen A harfi almış iyi pilotsun ama senden daha kötü pilotlar 2013 te sadece Türkiyedeki tps ye puan veren yarışmalarda uçtukları için senin üstünde yer alacaklar. çünkü sen tpsye puan veren yarışmalardan birine sadece katılmışsın ve bu yarışmada da hava şartları nedeniyle geçerli 2 task uçulmuş, iki taskının toplamı senin tps deki gerçek yerindir, kusura bakma sen başarısız pilotsun. Bu mudur yani?



Bir de şöyle bir durum olabilir. TPS ' ye puan verecek atıyorum 2 yarışmada 2'şer task uçuldu. Diyelim ki TPS' ye de 8 task alınacak. O zaman sonuç ne olacak? PWC ye giden 6 kişi diğer 4 taskını tamamlarken yurt dısına gidemeyen diğer 100 küsür kişi puan alamayacak. Ee seneye ne olacak? O 6 kişi yine TPS de ilk 6 da ve seneye yine PWC' ye aynı kişiler gidecek.
( bunu sadece farklı bir görüş olsun diye yazdım )

Öyle bir sistem yapmalıyız ki ne PWC ye gidenlere yakın olmalı sistem ne de gidemeyenlere. Yani PWC ye gidenlere illaki olumlu bir yaptırım olmalı ama bunu yaparkende alttan gidebilicek olanları engellememeliyiz. Böylece herkes mutlu olabilir.

Ama Durali Abi de haklı. Adam 2012 TPS de ilk 6 da PWClere gidebiliyor ama bir sonraki sene için TPS ye de katılamak zorunda ama vakit sıkıntısı var. Yani bir taraftan PWC için Türkiye' deki yarışmalara katılıyor ( bir sonraki sene yapılacak olan PWC için) ama diğer taraftan zaten o sene gidebileceği 5 tane PWC var. Hangisini tercih etmeli?? ( anlatabilmişimdir umarım )

Kullanıcı avatarı
muzzy145
Mesajlar: 511
Kayıt: 29.01.2008, 00:05
Ad Soyad: Muzaffer Dundar
Şehir: Akhisar
:
Yarışma Pilotu 150+ Club
Aldığı Beğeni: 20 / 0
Pilot Menüsü: 

Re: Turkiye'deki tum yarismaların TPS'ye dahil edilmesi

Mesaj #15 gönderen muzzy145 » 1 on yıl 1 yıl önce (06.12.2012, 03:21)

asimetrik kapanma yazdı:
Bir de şöyle bir durum olabilir. TPS ' ye puan verecek atıyorum 2 yarışmada 2'şer task uçuldu. Diyelim ki TPS' ye de 8 task alınacak. O zaman sonuç ne olacak? PWC ye giden 6 kişi diğer 4 taskını tamamlarken yurt dısına gidemeyen diğer 100 küsür kişi puan alamayacak. Ee seneye ne olacak? O 6 kişi yine TPS de ilk 6 da ve seneye yine PWC' ye aynı kişiler gidecek.
( bunu sadece farklı bir görüş olsun diye yazdım )


Kurallar degismedigi surece eger yurticinde 4 task uculursa tpsye discard ile 3 task alinir. 8 task olacagini nerden cikardin. Durali veya Ozgur'un soyledigi sekilde olursa 3 taskin hepsi yurtdisindan alinir benim soyledigim gibi kararlastirirsak %50 yani 1 veya 2 task yurtdisindan alinir. Bu yazdigin senaryodaki gibi asiri bir dezavantajin olusma olasiligi SIFIR. Bknz. ekteki fotograf.

Serdar heralde gozunden kacmis.

Ali(Durali) Karaca yazdı:Ayrıca bu hususun mantığını kendim için izah etmiyorum burada, zira woldcuplardaki iznim yıllık iznimden düşmüyor, bu da böyle biline.


Durali Karaca' nin 1 aylik yillik izni var ve ayni zamanda yillik izninden 1 gun dahi kullanmadan istedigi kadar world cup yada FAI Dunya Avrupa sampiyonalarina gidebiliyor ;) Yani senin dusundugun gibi vakit sikintisi yok. Ne sansli adam di mi? 8)
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Kullanıcı avatarı
asimetrik kapanma
Mesajlar: 100
Kayıt: 01.11.2008, 21:38
Ad Soyad: Serdar Tur
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 350+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 14 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #16 gönderen asimetrik kapanma » 1 on yıl 1 yıl önce (06.12.2012, 09:24)

Ali(Durali) Karaca yazdı:O zaman Serdarın biz neden 2013 te başarılı olduğunu kabul ediyoruz ki, neden gönderiliyor ki yurt dışına? nasılsal Serdar bir sonraki tps de başarılı gözükmek için ve izni 1 ayla sınırlı olduğu için sadece yurt içindeki tpsye puan veren yarışmalarda uçmak zorunda kalacak. bu nedenle de hak ettiği halde woldcuplara gitmeyecek. Ve bu durum 2013 tps de başarılı olup woldcupa seçilecek harfleri almış ve izin problemi olan (yani yıllık izni 1 ay olanlar için) herkesin başına 2014 te gelecek. Bu anlayış, başarılı pilotları belirlemek için yapılan tps nin mantığına aykırı değil midir?
2013 te başarılı olarak tps de üst sıralarda olacak ve world cuplara bu nedenle seçilecek kişileri 2014 teki woldcuplarda yarışmak yerine, tps sıralaması için Türkiyedeki tpsye puan verecek yarışmalara katılmak zorunda bırakmayacak mıyız? O zaman neden 2013 için tps yapalım ki, ne ifade eder?



Yok ben Durali Abi için demedim onu. Durali Abi' nin durumunu biliyorum yoksa :D

Ben sadece aksi bir senaryo olsun diye yazdım. Yani çok uç olmuş olabilir.


Kullanıcı avatarı
aslan_umut
Mesajlar: 82
Kayıt: 18.06.2007, 12:38
Ad Soyad: Umut Aslan
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 250+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #17 gönderen aslan_umut » 1 on yıl 1 yıl önce (06.12.2012, 12:55)

Tekrarlıyorum. Madem bu arkadaş çok iyi pilot PWC'lerde sürekli iyi tasklar uçuyor. Bu arkadaş gelecek sene için geçerli olacak harfini gelsin bir zahmet Türkiye Şampiyonasında uçarak alsın.

Mesala örnek verecek olursak Durali abinin şuan PWC'de "A" harfi var. Diyelim ki bu sene Türkiye Şampiyonasından da güzel harf alamadı eee seneye "C" si garanti ve her PWC'ye seçilmesi de garanti.

Bence amacımız PWC'ye alttan gelenlerin de gönderilmeye çalışılması ve o seviye pilotlarla uçarak tecrübelerini arttırmaları. Böylece bir sonraki sene bu arkadaşlar da Türkiye Şampiyonasında ilk sıralara emin bir şekilde oynayabileceklerdir.

Haaaa derseniz federasyon destekleri ıvır zıvır. Herhangi bir sınır olmazsa seçilen herkes gönderilecek denirse (istenilen durum budur) yaparız 2. bir liste (En İyi Türk Pilotlar Listesi) kendi egomuzu tatmin ederiz. Herhangi bir sınır olursa (mesela 6+2) yaparız gene 2. bir liste (En İyi Türk Pilotlar Listesi) Federasyon desteğini buna göre sağlarız.

1. liste olan listeye (şuan adı TPS olan liste ve PWC'ye gönderilen liste) sadece Türkiye'de uçulan yarışmalardan puan veririz ve alttan gelecek gençlere harf alabilmelerini sağlarız.

2. liste olacak listeyi PWC'ye göndermeyiz. Güzel bir sistem yaparız. Yurt dışı serbest, ona katsayı buna katsayı, alla pulla, süsle al sana En İyi Türk Pilotlar Listesi.

Böylece daha çok kişi PWC'de iyi harf alabilmiş olacaktır. Federasyon destek olmasa bile adam gidebiliyorsa kendi imkanları ile gider. En kötü böyle arada bir Türkiye'de yapılan PWC'lere daha fazla Türk sporcu gider.

Tekrarlıyorum madem çok iyi pilot bu PWC'lere giden arkadaşlar. Kendi ihtiyaçları oldukları harfi de herhangi bir yarışmadan direk alsınlar (kendilerine güvensinler).

Saygı ve Sevgilerle
Umut Aslan

Kullanıcı avatarı
s kılıç
Mesajlar: 99
Kayıt: 22.04.2009, 19:39
Ad Soyad: Sebahattin Kılıç
Şehir: Bursa
:
100+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #18 gönderen s kılıç » 1 on yıl 1 yıl önce (06.12.2012, 22:44)

aynen ben im yazmak istediğimi yazmışsın umut bende seninle hemfikirim iyi pilot için 1 yarışma yeterli örnek yiği yur içinde bir yarışma ucsada tr nin en iyi pilot listesinde başlarda ve yurdışınca cok başarılı pwc için bir sıkıntısı yok iyi ucan pilota kesinlikle sıkıntı olmaz tps sadece yurtiçi yarışmalardan oluşmalı t :?

Kullanıcı avatarı
muzzy145
Mesajlar: 511
Kayıt: 29.01.2008, 00:05
Ad Soyad: Muzaffer Dundar
Şehir: Akhisar
:
Yarışma Pilotu 150+ Club
Aldığı Beğeni: 20 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #19 gönderen muzzy145 » 1 on yıl 1 yıl önce (07.12.2012, 00:55)

2012deki PWC harici yurtdisi kaliteli yarismalar

1. PrePWC Fransa 1
2. PrePWC Yunanistan
3. PrePWC Fransa 2
4. PrePWC Bulgaristan
5. PrePWC Sirbistan 1
6. PrePWC Sirbistan 2
7. Austria Open
8. British Open 1
9. British Open 2
10.Czech Open
11.French Open
12.German Open
13.Italian Open
14.Nordic Open
15.Romania Open
16.Spanish Open
17.Slovenian Open
18.Polish Open
19.Swiss Open
20.Belgian Open
21.Trofeo Montegrappa
22.PreWORLDS Bulgaristan
23.SkyNomad Bulgaristan

PWC harfinde, PWC yarismalarinda takilip kalmanizin sebebi ne? Eger gelismek ogrenmek istiyorsaniz bu yarismalardan birine gidebilirdiniz kaciniz bu yarismalarin tarihlerini, yerini acip bakti gitmeyi dusundu? Onunuzde bu kadar secenek varken neden ufkunuzu sadece PWC ile sinirliyorsunuz?

Eger TPSye sadece yurtici tasklari alirsak yukarida birbirinden degerli yarismalarin hicbir cazibesi kalmiyor.

Hem gencleri yetistirmek, yurtdisi yarismalara katilarak gelismek onemli deyip hem de tum bu yukaridaki yarismalari liste disi birakmaya calismanin amaci ne? Bi yandan Turkiyedeki tum yarismalari TPSye dahil etmeyi savunup ayni zamanda Turkiye disindaki tum yarismalari bir kalemde silmeyi savunmanin amaci ne? Banada soyleyin bende bileyim. Isim vermeden yazdigimda kimse cevap yazmiyor. Evet Sebocum soz sende neden boyle dusunuyorsun?

Uzulerek soyluyorum TPSnin suanki uye yapisiyla uzun sure ayakta kalmasi mumkun degil. Panelin hayata pamuk ipligiyle bagli oldugunu gormemek icin kor olmak lazim. Devam etmekte olan oylamalara katilan uye sayisi 10 ve 14. Turkiyedeki tum yarisma pilotlarini etkileyen konularda bu kadar az kisinin oy kullanmasi, karar vermesi bence dogru degil. Sahsi, maddi cikari olmayan uyelerin Panele dahil edilmesi gereklidir. Yarismalara katilan YP kuluplerinden temsilci uyeler panele katilarak uye sayisi arttirilmalidir. Alinan kararlarda tabanin katki saglamasi,soz hakki olmasi gereklidir. Tabana yayilarak TPPye kurumsal bir kimlik, guc saglayabilirsek 2013te belki bir TPSmiz olur.

Ali(Durali) Karaca
Mesajlar: 183
Kayıt: 10.10.2008, 16:22
Ad Soyad: Ali (Durali) Karaca
Şehir: Ordu
:
Yarışma Pilotu 200+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #20 gönderen Ali(Durali) Karaca » 1 on yıl 1 yıl önce (07.12.2012, 10:38)

Herkese Günaydınlar,
Muzafferin yazdığı son metne aynen katılıyorum,
Onca açıklamaya rağmen halen bu durumun anlaşılmamasını yada anlaşılmak istenmemesini anlayabilmiş değilim. Federasyon yada başka bir kurumun desteği olmadan yurtdışı yarışmalara ülkemizden cebinden para harcayarak gidecek pilot sayısı bir yada ikidir ve bu herkes tarafından bilinmektedir. Kladı ki savunduğum görüşü kendim için savunmadığımı da belirtmiştim. Benim üzerimden örnekleme yapılmasına soruna katkı sağlama açısından doğru bulmuyorum. Ülke içindeki her yarışmanın tps ye puan vermesini hatta haftasonu yarışmalarının da tps ye puan vermesini savunan arkadaşlarımız, nedense izin problemi nedeniyle sadece yurtdışı yarışmalara katılabilecek pilotlar için benzer bir açık fikirlilikte bulunamıyorlar. Alttan gelen başarılı pilotlar ülke içindeki yarışmalarda iyi uçarak zaten iyi harf alacaklardır. Alamıyorlar ise zaten o yıl için başarılı değillerdir ve gelişime devam etmelidirler. Neyse dilimde tüy bitmeye başladı artık, bundan sonra paneldeki oylamalarda oyumu kullanacak ve başkaca yazı yazmayacağım. Hepinizi öpüyorum....