THSF destekleri formülü

Turkiye Yamac Parasutu Yarisma Pilotlari Paneli Haberlesme Grubu -
Turkish Paragliding Competition Pilot Panel Discussion Group .
Türkiye'deki yamaç paraşütü yarışmalarına ilişkin hususların tartışılması için oluşturulmuştur.

Moderatörler: PaRaDoX, SkyCloud

Kullanıcı avatarı
Champion
Mesajlar: 649
Kayıt: 30.11.2007, 20:39
Ad Soyad: Semih Sayir
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 200+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 5 / 1
Pilot Menüsü: 

THSF destekleri formülü

Mesaj #1 gönderen Champion » 1 on yıl 1 yıl önce (18.02.2013, 17:20)

Selamlar arkadaşlar.

THSF nin Dünya kupası desteklerinde başarının bir nebze ölçülmesi ve değerlendirilmesi, nispeten başarısız pilotların değiştirilerek diğer pilotlara şans verilmesi amacı ile Muzaffer ile beraber bir taslak hazırladık.
gayri resmi bir çalışmadır ve genel destek görürse netleştirilip kullanılabilir.

Ana hatları ile aşağıda bulabilirsiniz.

Dünya Kupası destekleri
Başarı performansına göre değişimli destek


1- THSF nin uyarladığı 6+2 pilot seçim sistemi yarışmalara giden pilotların başarı grafiğini yarışma içerisinde aldıkları sonuçlara gore değerlendirir.
 Yarışan pilotlar 2/3 başarı ortalamasını tuturduklarında başarılı sayılırlar. (Örnek; 120 pilot kayıtlı ise ilk 80 e giren pilotlar minimum başarı grafiğini yakalamış sayılırlar.)
 İlk 2/3 e giremeyen pilotlar sarı kart görerek THSF desteğini bir sonraki pilota bırakırlar.
 Genel Klasmanda İlk 20 veya bayanlarda Kürsüye çıkan pilotlar -1 sarıkart kazanırlar. İleride alacakları sarı kart bir yarışma için işleme konulmaz.
 Sarı kart uygulaması için en az geçerli 2 task olması gerekir. Süperfinal yarışması bu uygulamanın dışındadır.
 Hastalik, Saglik, olum, cok ciddi ailevi sorun durumunda sari kart uygulamasi icin sporcunun olay oncesindeki genel sonucu degerlendirmeye alinir. Bu sonucun degerlendirmeye alinmasi icin en 2 taskin tamamlanmis olmasi gereklidir.
 Task kazanan veya PWCA yarışmalarında kürsüye çıkan pilotlar aynı sezon için bu değerlendirmenin dışında kalırlar.( sarıkart uygulamasına tabi olmazlar)
 3te2 lik bölüm hesaplanırken kusuratli cikan rakamlarda pilotun yararina olan bir ustteki siralama esas alinir. Ornek: 130/3*2= 86.6 =87.
 Bayan sporcular bayanlar klasmanında aldıkları sıralamaya gore değerlendirilir.
( bayanlar klasmanında 2/3 e girmeleri gerekir.)
 Malzemeden kaynaklanan sorunlar pilotların kendi sorumluluğundadır. ( Fren kopması, yedek atma, paraşüt yırtılması,Speed bar arızası)
 Sarı kart gören sporcuların kendi masraflarını üstlenerek yarışmaya katılma hakları baki kalır.
 Her yarışma için kalifiye olan Türk pilot sayısı THSF desteğinden az ise sarı kart uygulanmaz.
 Sarı kart cezası Sonraki tek yarışma için uygulanır ve cezadan sonra sıfırlanır.
 Bir sonraki yarışma için sarı kart alan sporcu sayısı desteklenen min. sporcu sayısını tamamlamıyorsa ceza alan sporculardan harfi en iyi olan pilot gider.( örnek; 2 sporcu sarı kart aldı 7 kişi kalifiye olmuş, 6 ya tamamlamak için ceza alanlardan birinin gitmesi gerekiyor.. Harfi iyi olan gider.



Ne düşünüyorsunuz arkadaşlar..?
Eksik bir husus varmı..
Genel görüş olumlu ise Teknik komitede düzenleyip son haline getiririz.

Semih


Kullanıcı avatarı
airking45
Mesajlar: 118
Kayıt: 10.12.2007, 15:46
Ad Soyad: Murat Ciftci
Şehir: Muğla/Fethiye
:
Yarışma Pilotu 250+ Club
Aldığı Beğeni: 4 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen airking45 » 1 on yıl 1 yıl önce (18.02.2013, 18:35)

Gayet iyi bi sistem benden ok.

Kullanıcı avatarı
s kılıç
Mesajlar: 99
Kayıt: 22.04.2009, 19:39
Ad Soyad: Sebahattin Kılıç
Şehir: Bursa
:
100+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen s kılıç » 1 on yıl 1 yıl önce (18.02.2013, 21:11)

sistem makul destek bölümündede sporcu sayısının artması bu sistemde ülkemizin daha iyi ve daha fazla pilotla şans bulması için iyi olur

Kullanıcı avatarı
aslan_umut
Mesajlar: 82
Kayıt: 18.06.2007, 12:38
Ad Soyad: Umut Aslan
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 250+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen aslan_umut » 1 on yıl 1 yıl önce (18.02.2013, 21:33)

Bu sistemin şöyle dezavantajı olabilir.

Örnek:
Şuanda hem Güney Afrika hem Brezilya paralarını yatıran sporcular var. Güney Afrika'da sarı kart gören arkadaşların Brezilya paraları güme gidebilir. Bir de federasyon Güney Afrika yarışması tamamlandığında belki Brezilya için gerekli olan yazışmaları yapmış bile olabilir.

Uygulanılabilirliği kolay olmayacaktır.

Umut

Ali(Durali) Karaca
Mesajlar: 183
Kayıt: 10.10.2008, 16:22
Ad Soyad: Ali (Durali) Karaca
Şehir: Ordu
:
Yarışma Pilotu 200+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen Ali(Durali) Karaca » 1 on yıl 1 yıl önce (18.02.2013, 22:21)

Genel olarak gayet düzgün hazırlanmış bir sistem ve gerekli buluyorum, ancak Umut'un belirttiği handikabı göz önünde tutmak gerekir. bunun için de sarı kart alan pilotun cezasının bir sonraki yarışma için değil, takip eden ikinci yarışma için uygulanması daha makul olabilir. Ayrıca bir sporcu o yıl düzenlenen son world cupta sarı kart alırsa, bu sarı kart o sporcu için takip eden yıldaki ilk world cupta uygulanacak mı? Bence uygulanması gerekir.

Ali(Durali) Karaca
Mesajlar: 183
Kayıt: 10.10.2008, 16:22
Ad Soyad: Ali (Durali) Karaca
Şehir: Ordu
:
Yarışma Pilotu 200+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen Ali(Durali) Karaca » 1 on yıl 1 yıl önce (19.02.2013, 10:34)

unutmadan bir hususu daha belirteyim. bu düzenlemeyi yaparken, world cup listesine giremeyen ancak yetenekli olan gençlerin de, yurt dışındaki pre-pwc lere gitmeleri için düzenleme yapmak gerekir ki, el atmışken bu alandaki tüm belirsizlikleri ortadan kaldıralım.
Wold cup için yapılacak sarı kart düzenlemesinin, hangi tarihten itibaren geçerli olacağını bilmek de, katılan pilotlar açısından önem arzetmektedir, world cupa katılan her pilot bu uygulamanın geçerli olacağı tarihi bilmeli ki, pozisyonunu ve alacağı riskleri ona göre değerlendirebilsin. selamlar...