Selamlar arkadaşlar.
THSF nin Dünya kupası desteklerinde başarının bir nebze ölçülmesi ve değerlendirilmesi, nispeten başarısız pilotların değiştirilerek diğer pilotlara şans verilmesi amacı ile Muzaffer ile beraber bir taslak hazırladık.
gayri resmi bir çalışmadır ve genel destek görürse netleştirilip kullanılabilir.
Ana hatları ile aşağıda bulabilirsiniz.
Dünya Kupası destekleri
Başarı performansına göre değişimli destek
1- THSF nin uyarladığı 6+2 pilot seçim sistemi yarışmalara giden pilotların başarı grafiğini yarışma içerisinde aldıkları sonuçlara gore değerlendirir.
Yarışan pilotlar 2/3 başarı ortalamasını tuturduklarında başarılı sayılırlar. (Örnek; 120 pilot kayıtlı ise ilk 80 e giren pilotlar minimum başarı grafiğini yakalamış sayılırlar.)
İlk 2/3 e giremeyen pilotlar sarı kart görerek THSF desteğini bir sonraki pilota bırakırlar.
Genel Klasmanda İlk 20 veya bayanlarda Kürsüye çıkan pilotlar -1 sarıkart kazanırlar. İleride alacakları sarı kart bir yarışma için işleme konulmaz.
Sarı kart uygulaması için en az geçerli 2 task olması gerekir. Süperfinal yarışması bu uygulamanın dışındadır.
Hastalik, Saglik, olum, cok ciddi ailevi sorun durumunda sari kart uygulamasi icin sporcunun olay oncesindeki genel sonucu degerlendirmeye alinir. Bu sonucun degerlendirmeye alinmasi icin en 2 taskin tamamlanmis olmasi gereklidir.
Task kazanan veya PWCA yarışmalarında kürsüye çıkan pilotlar aynı sezon için bu değerlendirmenin dışında kalırlar.( sarıkart uygulamasına tabi olmazlar)
3te2 lik bölüm hesaplanırken kusuratli cikan rakamlarda pilotun yararina olan bir ustteki siralama esas alinir. Ornek: 130/3*2= 86.6 =87.
Bayan sporcular bayanlar klasmanında aldıkları sıralamaya gore değerlendirilir.
( bayanlar klasmanında 2/3 e girmeleri gerekir.)
Malzemeden kaynaklanan sorunlar pilotların kendi sorumluluğundadır. ( Fren kopması, yedek atma, paraşüt yırtılması,Speed bar arızası)
Sarı kart gören sporcuların kendi masraflarını üstlenerek yarışmaya katılma hakları baki kalır.
Her yarışma için kalifiye olan Türk pilot sayısı THSF desteğinden az ise sarı kart uygulanmaz.
Sarı kart cezası Sonraki tek yarışma için uygulanır ve cezadan sonra sıfırlanır.
Bir sonraki yarışma için sarı kart alan sporcu sayısı desteklenen min. sporcu sayısını tamamlamıyorsa ceza alan sporculardan harfi en iyi olan pilot gider.( örnek; 2 sporcu sarı kart aldı 7 kişi kalifiye olmuş, 6 ya tamamlamak için ceza alanlardan birinin gitmesi gerekiyor.. Harfi iyi olan gider.
Ne düşünüyorsunuz arkadaşlar..?
Eksik bir husus varmı..
Genel görüş olumlu ise Teknik komitede düzenleyip son haline getiririz.
Semih
THSF destekleri formülü
Moderatörler: PaRaDoX, SkyCloud
- aslan_umut
- Mesajlar: 82
- Kayıt: 18.06.2007, 12:38
- Ad Soyad: Umut Aslan
- Şehir: Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Bu sistemin şöyle dezavantajı olabilir.
Örnek:
Şuanda hem Güney Afrika hem Brezilya paralarını yatıran sporcular var. Güney Afrika'da sarı kart gören arkadaşların Brezilya paraları güme gidebilir. Bir de federasyon Güney Afrika yarışması tamamlandığında belki Brezilya için gerekli olan yazışmaları yapmış bile olabilir.
Uygulanılabilirliği kolay olmayacaktır.
Umut
Örnek:
Şuanda hem Güney Afrika hem Brezilya paralarını yatıran sporcular var. Güney Afrika'da sarı kart gören arkadaşların Brezilya paraları güme gidebilir. Bir de federasyon Güney Afrika yarışması tamamlandığında belki Brezilya için gerekli olan yazışmaları yapmış bile olabilir.
Uygulanılabilirliği kolay olmayacaktır.
Umut
-
- Mesajlar: 183
- Kayıt: 10.10.2008, 16:22
- Ad Soyad: Ali (Durali) Karaca
- Şehir: Ordu
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 1
- Pilot Menüsü:
Genel olarak gayet düzgün hazırlanmış bir sistem ve gerekli buluyorum, ancak Umut'un belirttiği handikabı göz önünde tutmak gerekir. bunun için de sarı kart alan pilotun cezasının bir sonraki yarışma için değil, takip eden ikinci yarışma için uygulanması daha makul olabilir. Ayrıca bir sporcu o yıl düzenlenen son world cupta sarı kart alırsa, bu sarı kart o sporcu için takip eden yıldaki ilk world cupta uygulanacak mı? Bence uygulanması gerekir.
-
- Mesajlar: 183
- Kayıt: 10.10.2008, 16:22
- Ad Soyad: Ali (Durali) Karaca
- Şehir: Ordu
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 1
- Pilot Menüsü:
unutmadan bir hususu daha belirteyim. bu düzenlemeyi yaparken, world cup listesine giremeyen ancak yetenekli olan gençlerin de, yurt dışındaki pre-pwc lere gitmeleri için düzenleme yapmak gerekir ki, el atmışken bu alandaki tüm belirsizlikleri ortadan kaldıralım.
Wold cup için yapılacak sarı kart düzenlemesinin, hangi tarihten itibaren geçerli olacağını bilmek de, katılan pilotlar açısından önem arzetmektedir, world cupa katılan her pilot bu uygulamanın geçerli olacağı tarihi bilmeli ki, pozisyonunu ve alacağı riskleri ona göre değerlendirebilsin. selamlar...
Wold cup için yapılacak sarı kart düzenlemesinin, hangi tarihten itibaren geçerli olacağını bilmek de, katılan pilotlar açısından önem arzetmektedir, world cupa katılan her pilot bu uygulamanın geçerli olacağı tarihi bilmeli ki, pozisyonunu ve alacağı riskleri ona göre değerlendirebilsin. selamlar...