2013 Ulusal Sıralama formulü

Turkiye Yamac Parasutu Yarisma Pilotlari Paneli Haberlesme Grubu -
Turkish Paragliding Competition Pilot Panel Discussion Group .
Türkiye'deki yamaç paraşütü yarışmalarına ilişkin hususların tartışılması için oluşturulmuştur.

Moderatörler: PaRaDoX, SkyCloud

Kullanıcı avatarı
Champion
Mesajlar: 649
Kayıt: 30.11.2007, 20:39
Ad Soyad: Semih Sayir
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 200+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 5 / 1
Pilot Menüsü: 

2013 Ulusal Sıralama formulü

Mesaj #1 gönderen Champion » 1 on yıl 1 yıl önce (06.03.2013, 11:50)

Selamlar arkadaşlar..
2013 yılı sıralama formülleri için bir ön çalışma yaptım...Çalışmayı Güney Arikada bazı arkadaşlarla konuşup tartıştık. Genel olarak 2 ayrı felsefeden yola çıkarak hazırlanmış 2 farklı formül var.. Birisi geçen sene yaptığımız task üzerinden toplam discard yöntemi esas olarak alınmış bir formül. Geçen sene Selçuğun "2 yarışma toplamı minimumu maksimum task sayısı kabul edilsin önerisinden yola çıkarak modifiye edildi.

Diğer yöntem ise tamamen yarışma ortalama averaj puan sistemi ile çalışıyor. Okuyup anlamaya çalışalım..

Özgür ver Durali sistemi sözlü olarak tartışdığı için daha fazla bilgiye sahip. Onlarda görüşlerini artısı ve eksisi ile yazarlarsa faydalı olur.


2013 yılı Türkiye XC yarışmaları Ulusal Sıralama Çalışması
 Amaç
Ülke içindeki yarışmalardan elde edilecek olan sportif başarı oranlarının yılın en başarılı olan pilotlarının adil bir biçimde belirlenmesi, Ulusal Takım ve Yurtdışı temsil sistemlerine dayanak teşkil etmesidir.
 Uygulama
Ulusal sıralama esasları 1 Nisan tarihinde yürürlüğe girer ve 2013 takvimi ile beraber açıklanır.Ulusal sıralamada değerlendirmeye alınacak olan yarışmalar yılda 3 yarışmadan az olmamak kaydı ile Yarışma Paneli Teknik komitesi Tarafından onaylanır ve yürülüğe girer.Verilen son tarihten itibaren planlanan hiçbir yarışma Ulusal sıralama formulü için değerlendirmeye alınamaz.
Ulusal sıralama formulü Ferdi sıralama, Bayanlar sıralaması ve Kulüpler sıralaması olmak üzere 3 kategoride aşağıda belirlenen esaslar ve formüllere göre yapılır.
Ferdi Sıralama
Ferdi sıralama için 2 farklı formül üzerinden düşünebiliriz.
1- Averaj puan ortalaması toplamı
2- Discardlı task toplamı sıralaması
Değerlendirmeye alınan 3 yarışmadan birisini Türkiye Şampiyonası( veya Türkiye Kupası), diğer 2 yarışmayı ise sırlamaya puan vermesi 1 Nisan tarihinden önce yarışma Paneli tarafından onaylanmış Ulusal Yarışmalar oluşturur.
1-Averaj puan ortalaması toplamı
 Ağırlık dengesi
Türkiye şampiyonası ülkenin en önemli yarışması olması ve pilotların genel çoğunluğunun aynı yarışmada yarışmaya özen göstermesini sağlamak amacı ile yükseltilebilir
(Örneğin%40+%30+%30 gibi)
Discard Sistemi
Discardlar Türkiye Şampiyonası ve diğer 2 yarışma üzerinden Ayrı ayrı hesaplanır ve (normalizasyonla )1000 puan değerindeki 3 taskdan bir tanesi discard edilebilir.
Örnek;
TŞ da uçulan 5 task olsun.
880
920
990
640
890
800 üzeri tasklar normalizasyonla 1000 puana eşitlendiği için discard uygulanabilecek task
sayısı 4 adetdir. Bu durumda pilot için beliren 1 discard hakkı 4 taskdan en kötü derecesinin (
Puanının) çıkartılması ile hesaplanır.
Yarışma adedi için normalizasyonla beraber 1000 puan veren task adedi 3 den az ise tüm
tasklar geçerli, fazla ise sadece 1000 puan veren tasklar discard için kullanılabilir.
Türkiye Şampiyonası 1. Yarışma 2. yarışma YD task
880 940 811 680
920 920 856 *828
990 860 910 *930
640 730 980 *890
890 980 450 780
933 946 915 822
Yukarıdaki örnekte pilotun en iyi puan ortalamaları TŞ+1.Y+2.Y olarak 993+946+915=2854 çıkar.
Tabloda görülen tasklardan 730, 742,450 puan veren tasklar 800 puanın altında olduğu için
normalizasyona girmez ve Discard uygulamasında değerlendirmeye alınmaz.
1.Ve 2. Yarışmalar 1000 puanlık tasklar toplamından discard uygulama yöntemi ile tek yarışma gibi
hesaplanırlar.Buhesaba göre 7 adet normalizasyonla 1000 e ulaşmış task 2 adet discard yaratır.
Adil yarışma ortamı ve yarışma kalitesi:
Belirlenen 3 yarışmadan Türkiye Şampiyonasına fazla ağırlık verilerek genel katılım özendirilebilir.
Pilotlar yurtdışı yarışmalardan 3 adet task kullanabilir.( bu taskların ortalama değeri kullanılacağı için
fazla task alınması Yurtdışı puanını değiştirmez.)
TPS sıralması bu formüle göre
TŞ+1.Yarışma+2. Yarışma+Yurtdışı task değerlerinden pilot için en iyi 3nün kullanılması ile oluşur.
-1.Yarışmaya gelmeyen pilot için
*T.Ş+2.yarışma+ Yurtdışı yarışma
-2. Yarışmaya gelmeyen pilot için
TŞ+1. Yarışma+Yurtdışı yarışma
-Türkiye şampiyonasına gelmeyen pilot için
1+2+ Yurtdışı yarışma
-Yurdışı taskı olmayan için
TŞ+1. Yarışma +2. Yarışma şeklinde hesaplanır
2- Discardlı task toplamı sıralaması
Geçen sene uygulanan sistemle aynı formül ile çalışır.Yıllık başarı TPS ye1 Nisandan önce dahil edilmiş 3 yarışma üzerinden hesaplanır.
Yarışma kaçıran pilotların task sayısı toplamında dezavantajlı olmamaları için Değerlendirmeye alınacak task sayısı formülü aşağıdaki şekilde planlanabilir.
Türiye Şampiyonası 5 task
1. Yarışma 2 task
2. Yarışma 4 task
+ 1 yurtdışı task
Değerlendirmeye alınacak task sayısı minimum task uçulan yarışma ve türkiye şampiyonasında uçulan task sayısı kadar olmalıdır.
Yukarıdaki örnekde;
5+2= 7 Değerlendirmeye alınacak task sayısıdır. Bu sistemle TŞ+2.Y=9 task TŞ+1.Y= / task olarak görünüyor. Bazı pilotların sadece 2 yarışmaya katılabilecek kadar zaman ayırabilmelerin mümkün olduğu durumda hava şartlarından oluşan adaletsizliği( task eksikliğini) bir yere kadar önleyecektir.
Yarışma kalite katsayısı
Yarışma kalite katsayısı yarışmada yarışan pilotların 2012 TPS + Türkiye Şampiyonasından oluşan sıralama etkisi ile, Yabancı pilotların ise WPRS ve PWCA harf sıralarına göre hesaplanır. Yarışma eğer WPRS değeri taşıyorsa( Cat 2 onayı varsa) WPRS yarışma kalite faktörü kullanılabilir. WPRS in kullanılması için bütün yarışmaların Cat 2 onayı olması gerekir.
Yarışma kalitesini bulmak için Pilot kalitesi hesaplaması
1. YB pilot 1. TR. Pilot
2. YB pilot 2. TR Pilot
3. YB pilot 3. TR. Pilot
4. YB pilot 4. TR Pilot
5. YB pilot 5. TR Pilot
İle WPRS Yoksa PWCA harfleri ile karşılaştırılır.
Örnek; 2. Sıradki Türk Pilotu yarışmaya katılmadıysa Pilot kalitesine göre sıralanan yabancı pilotlardan 2. Eğer WPRS/ PWCA da 2. Pilotdan yüksek ise 2. Sıradaki TP ile aynı değeri verir.
İki sistemin avantaj ve dezavantajları 1-Averaj puan sistemi
Avantajlar
1- Yarışma kaçırma veya eksik task ihitimalleri için daha avantajlıdır
2- Pilotun puanını uçtuğu task sayısı değil task ortalam puanı belirler
3- Yutdışı tasklar yurtdışına çıkmayan pilotları minimum etkiyebilecek şekilde planlanmıştır.
4- İlk 10 sıra yurtdışı tasklarla daha adil belirlenir
5- Yurtdışı task ortalaması uygulaması ortalam puanın yüksek olması ihtimali çok az olduğu için sadece çok iyi pilotların işine yarayacaktır.( Yurtdışı yüksek ortalama tutturmak zordur)
Dezavantajlar
2 -Discard task toplam sıralması
Avantajlar
1- Daha fazla task sayısını değerlendirir.
2- Yurtdışı task puanı etkisi azdır.
3- Yarışmalara büyük ölçüde devamlılık gerektirir.
Dezvantajlar
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.


Kullanıcı avatarı
s kılıç
Mesajlar: 99
Kayıt: 22.04.2009, 19:39
Ad Soyad: Sebahattin Kılıç
Şehir: Bursa
:
100+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen s kılıç » 1 on yıl 1 yıl önce (06.03.2013, 13:57)

benim burada anlamadığım bu sıralama türkiye pilotları arasındaki rekabetin bir sıralaması ise yurdışı yarışmasında türk pilotlarla yarışmadan neden tr deki pun listeine eklenmek istene bir task olsun tps pilotun sadece tr içindeki yarışmalarda tr ligindeki yerinin belirtmesi acısından önemlidir bu siteminde bence açıklık kazanması gerek lig başında yurtdışı yarışmaya gitmek isteyen vakti ve imkanı olan kişiler tps ye bir beyanda bulunup her ne olursa olsun ister kötü ister iyi yurdışı yarışmamdan biri alınsın derse bu onun kararı olsun yoksa yurtiçinde uçtuğu yarışmalarda bir önündeki pilotun 50 puan gerisindei iken aynı şartlarda ve aynı rakiplerle yarışmadan gitiyi bir yurdışı yarışmasından aldığı 100 puanlık bir artışla önündeki pilotun üstüne çıkması tps nin içindeki diğer pilotların hakkına tecavüzdür tps ye yurdışı yarışmaları dahil edilmemelidir bu etik ve adil bir sıralama için doğru değildir

Kullanıcı avatarı
Champion
Mesajlar: 649
Kayıt: 30.11.2007, 20:39
Ad Soyad: Semih Sayir
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 200+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 5 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen Champion » 1 on yıl 1 yıl önce (06.03.2013, 14:37)

s kılıç yazdı:benim burada anlamadığım bu sıralama türkiye pilotları arasındaki rekabetin bir sıralaması ise yurdışı yarışmasında türk pilotlarla yarışmadan neden tr deki pun listeine eklenmek istene bir task olsun tps pilotun sadece tr içindeki yarışmalarda tr ligindeki yerinin belirtmesi acısından önemlidir bu siteminde bence açıklık kazanması gerek lig başında yurtdışı yarışmaya gitmek isteyen vakti ve imkanı olan kişiler tps ye bir beyanda bulunup her ne olursa olsun ister kötü ister iyi yurdışı yarışmamdan biri alınsın derse bu onun kararı olsun yoksa yurtiçinde uçtuğu yarışmalarda bir önündeki pilotun 50 puan gerisindei iken aynı şartlarda ve aynı rakiplerle yarışmadan gitiyi bir yurdışı yarışmasından aldığı 100 puanlık bir artışla önündeki pilotun üstüne çıkması tps nin içindeki diğer pilotların hakkına tecavüzdür tps ye yurdışı yarışmaları dahil edilmemelidir bu etik ve adil bir sıralama için doğru değildir


Birkaç kişi daha yazsın hepsini toparlayıp cevap yazacağım.. Şu an için uzun cevap yazabilecek vaktim yok...
Diğer yorumlarıda bekliyorum..

Semih

Kullanıcı avatarı
Ozgur Sen
Mesajlar: 33
Kayıt: 18.07.2010, 18:54
Ad Soyad: Özgür Şen
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 150+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen Ozgur Sen » 1 on yıl 1 yıl önce (06.03.2013, 17:08)

Şu an ben de düşüncelerimi uzun uzun yazamayacağım. Ancak tartışmanın gidişatına dair bir uyarı yapmak gereği hissediyorum. Çünkü daha ilk cevapta yukarıda yazılanların anlaşılmadığına dair bir hissiyata kapıldım.

Yukarıda özetlenen ön çalışma iki ayrı felsefe dolayısıyla iki de ayrı yöntem öneriyor. Buradan murad edilen aslında esas olarak bu yöntemlerden hangisinin izleneceğine karar verilmesi için bir tartışma yürütmek. Dolayısıyla şu anda tartışmaya katılanlardan da beklenti genel olarak bu yöntemlerden hangisine, hangi nedenle yakın ya da uzak durduklarını yazmaları.

Camiadaki teamül açığa çıktıktan sonra o yönelim doğrultusunda yöntemi inceltmek bence işin kolay kısmı. Ancak hepimizin bu teamülü görmeye ihtiyaç var...

Soru şu: Geçen yıllarda olduğu gibi task temelli bir yöntemle mi devam edeceğiz, yoksa yarışma ortalamalarını veri alan yeni bir yöntemi mi benimseyeceğiz?

Önce bu soruyu yanıtlamaya çalışalım...

Bunu yapmadan yukarıda olduğu gibi yurtdışı tartışmasına girerseniz bu tartışmaya hiç katkı sunmamış olursunuz. Üstelik neye niye itiraz ettiğiniz de belli olmaz. Çünkü yurtdışı yarışmalarının iki yöntemdeki kullanımı birbirinden oldukça farklı. Her "yurtdışı" sözcüğünü gördüğünüzde refleks olarak aynı sözcükleri hiçbir noktalama işareti kullanmadan yazdığınızda insanlar sizin yukarıdaki mesajı gerçekten okuyup okumadığınızı sorgulamaya başlıyor.

Task puanları mı, ortalama mı, getirisiyle götürüsüyle bunu tartışalım...

Ali(Durali) Karaca
Mesajlar: 183
Kayıt: 10.10.2008, 16:22
Ad Soyad: Ali (Durali) Karaca
Şehir: Ordu
:
Yarışma Pilotu 200+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen Ali(Durali) Karaca » 1 on yıl 1 yıl önce (06.03.2013, 19:47)

Semih, çalışman için teşekkür ediyorum.

Öncelikle sebahattinin yazdığı husustan, konunun çok iyi anlaşılmadığını, yada Semihin yazdığı metnin tam olarak anlaşılamadığını düşünüyorum. Şimdiki sistemde pilota yurt dışından bir task getirme hakkı, averaj puan ortalaması toplamı sisteminde de pilota yurt dışında uçtuğu tasklardan en iyi üç tanesinin ortalamasını getirme hakkı veriliyor. Tps sıralaması Türk pilotlarının o yılki ülke sıralamasını en adil şekilde yapmak için tasarlanıyor. Yani öncelikle anlaşılması gereken hususun, yurt dışı yarışmalara giden pilotlarımızın da bu ülkenin pilotu olduğu gerçeğidir. Üstelik wold cup anlamında düşününce, ülkemizdeki yarışmalardan çok daha zor olan bu yarışmalarda yarışan pilotlarımızın, yurt dışı tasklarının tps puanlamasında hiç hesaba katılmaması gerektiği fikri abesle iştigaldir. Pilot hem ülke vatandaşımızdır hem de daha zor yarışmalarda başarılı tasklar uçarak puan almaktadır. Ayrıca wold cuplardaki tasklar ülkemizdeki gibi bol keseden puan da vermemektedir. Zaten bir sporcu yurt dışı taskları ile sadece ülke içinde uçan birinin önüne geçiyorsa bırakın geçsin, zira bu onun diğer sporcudan genelde daha başarılı olduğunu gösterir.

Semihin sunduğu ve üzerinde fikir yürüteceğimiz ulasal sıralama çalışmasında, birinci sırada olan averaj puan ortalaması toplamı sisteminin şimdiki sistemden daha iyi sonuçlar doğuracağını düşünüyorum. Şöyleki; şimdiki sistem de çok task uçulan bir yarışmada(geçen yıl kayseri gibi), bir pilotun sadece o yarışmayı çok iyi uçması ulusal sıralama için çok iyi bir konumda olmasına yetmektedir. Ancak aynı pilot, sıralamaya puan veren bir sonraki yarışmada sonuncu olsa dahi ulusal sıralamadaki yerini koruyabilmektedir. Bu durum pilotun başarılı uçuş istikrarına katkı sağlamamaktadır. Ülke başarısı için, pilot istikrarının ve sistemin pilotu buna zorlamasının önemli olduğunu düşünüyorum. Averaj puan ortalaması sistemi, pilotun yarışmalardaki sıralamaya esas olan tasklarının ortalamasını almakta, yine en iyi 3 yurtdışı taskının da ortalamasını almaktadır ve bu durum pilotun sadece bir yarışmada değil, tps ye puan verecek bir kaç yarışmada istikrarlı uçmasını sağlamaktadır.
Bir pilotun yurt dışı en iyi 3 taskının ortalaması, şampiyona ve tps ye puan veren bir yarışmanın ortalama toplamları, sadece ülke içindeki tpsye puan veren yarışmalar ve şampiyonada yarışan diğer pilotun toplamını geçiyorsa ve buna pilotun yurtdışı ortalaması sebep oluyorsa, bırakalım da başarılı pilot bu yurt dışı ortalamasını kullansın. Zira zorluk derecesi daha yüksek yarışmalardan bu ortalamayı tutturan pilot ülkemiz şartlarında iyi bir pilottur. Aksi durumda bu yıl sadece yurt içinde uçup başarılı olacak pilotların karşısına , gelecek yıl aynı sorun çıkacaktır. Hem tps de üst sırada olup world cuplara gitmek istemek, hem de yurt dışı task kabul etmemek birbiriyle çelişmektedir.

Şahsım olarak bu gerekçelerle averaj puan ortalaması toplamı sisteminin, yukarıdak,i gerekçeler nedeniyle daha iyi sonuçlar doğuracağını düşünmekteyim.

Kullanıcı avatarı
s kılıç
Mesajlar: 99
Kayıt: 22.04.2009, 19:39
Ad Soyad: Sebahattin Kılıç
Şehir: Bursa
:
100+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen s kılıç » 1 on yıl 1 yıl önce (07.03.2013, 13:03)

semihin yaptığı formüleri gayet iyi anladım arkadaşlar ben 35 yaşındayım 25 yılıdır birçok spor dalıda amatör ve profosyönel olarak sporlarla uğraştım hiçbir lig veya puan sıralamasında sporcunun kendi ligi ve rakiplerinin olmadığı bir ortamda almış olduğu puan veya başarı yüzdesi bağlı olduğu lig veya yarışmanın puan sitemine etki edemez şu an be yamaç paraşütü haricindede sukayağı sporuyla uğraşıyorum her yıl eylül ayında ülkemizde yapılan worl cup yarışmasına katılan türk mili takımındaki sporcularda ülkemizde bu sporun çok yaygın olmaması nedeni ile çoğu yurt dışı yarışmalarına katılıyor ama bu yarışmalarda almış oldukları skor ve puanlar türkiye sıralamasını kesinlikle etkilemiyor zira burada türkiye sıralaması için yarıştıklrı türk pilotların olmadığı bir ortamda aldıkları puan bağlı oldukları sıralama için uğraştıkları lige dahil edilmesi diğer sporcuların hakkına tecavüzdür yurtdışına çıkan pilotların sayısı bir iki elin parmaklarını geçmemektedir bu durumda da THFS nin belirlediyi 6+2 lik sitem hariçi kaç kişi yurdışı yarışmasına gerek zaman gerekse madi imkaları dahilinde gitmektedir ülkemizin tüm pilotlarına saygım var acıtasyon yapmaya gerek yok eğer pilot tps deki puanları ile sıralamaya girecekse asl olan yuriçi yarışmalarında aldığı puandır aksi durum tps nin ilk 10 pilotu hariçinde kalan diğer pilotların sadce yarışmayı kalabalık göstermekten başka bir işe yaramadıkları gerçeğine bağlar formül ne olursa olsun ister ortalama puan iter taslar toplamı burada birkaç pilotun ekmeğine yağ sürme metodun yanlıştır bence şöyleki bu yıl yurtdışına çıkacak pilotlar 6 +2 olan pilotlardır ee bu pilotlar yurtiçindeki yarışmalara da katılacak e şimdi yurtiçi ve yurtdışı yarışması çakışırsa ne olacak pilot ikisinden birinden feragat edecek ya yurtdışına başka bir arkadaşımın gitmesine olanak verecek yada yurtdışına gidicek ve birdahaki seneye yine bileğinin hakkıyla kazanan mili takıma girer ortada haksızlık da adaletsizlikte kalmaz alttan gelen pilotlarada adil bir sitemde şans verilir yoksa yurtdışı yarışmasına katılan 6 kişiye alınan puan diğer 120 pilotun olmadığı bir yarışma ne kadar zor olursa olsun yarıştığın ligi bağlar başka ligi bağlamaz....


Ali(Durali) Karaca
Mesajlar: 183
Kayıt: 10.10.2008, 16:22
Ad Soyad: Ali (Durali) Karaca
Şehir: Ordu
:
Yarışma Pilotu 200+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #7 gönderen Ali(Durali) Karaca » 1 on yıl 1 yıl önce (07.03.2013, 18:00)

Sebahattin, yazını yazarken lütfen noktalama işaretleri kullan, zira meramını anlamak için çin işkencesine maruz kalıyoruz.

Tps bizler niçin önemlidir?
Şu an itibarı ile THSF world cupa gidecek pilotları her nekadar wold cup seçim sırasına göre belirliyor ve desteğini buna göre veriyor ise de; ileri de bu seçim sırası Tps ye göre yapılabilir, bence de olması gereken budur. Tps deki sıramız şu an itibarı ile bize harf vermektedir. Yarışmacı her pilotun amacı önce Tps de iyi bir pozisyonda olarak, world cupa seçilebilecek bir harfe sahip olmak, daha sonrada destek verilecek sporcular arasına girebilmektir. Bunun dışında ilk 20 de olup pilot panele seçilmek yada başka bir amaç önemli değildir.
Amacı böyle belirledikten sonra bir örnek üzerinden devam edeyim. 2013 yılı Tps sinde Ahmet, Mehmet ve Leyla'nın ilk üç sırada yer alarak A, B ve C harflerini aldıklarını, bu hafler ile de 2014 te yapılacak 5 world cupa seçilebildiklerini ve fedarasyonun destek verdiği şahıslar arasına girdiklerini düşünelim. Bu 3 şahsın özel sektör yada kamuda takibi gereken ciddi işlerle uğraştıklarını farzedelim. 2014 yılı geldiğinde, bu 3 şahsın takviminde bir Türkiye Şampiyonası ve en az iki adet de Tps ye puan veren yarışma olacak. Bunların yanında 5 adet wold cup yarışması olacak, ayrıca muhtemeldir ki bir de Fai dünya yada avrupa şampiyonası olacak. Yakın ülkelerde yapılacak pre-pwc leri saymıyorum bile. Neresinden bakarsanız bakın en az 9 yarışma bir yıllık takvime sığmak zorunda. 2014 yılında, 2013 Tps bir iki ve üçüncü sırasında olan bu şahıslara biz diyoruz ki; kardeşim yarışmacı pilot olan herkesin amacı olan Tps de ilk üçe girmek ve bu nedenle yurt dışı destekten yararlanarak, pilotların kısa sürede daha hızlı gelişimini sağlayan world cuplara katılma hakkı elde etmişsin, ancak bu bizi ilgilendirmez. Senin programın ne kadar yoğun olursa olsun, her halükarda 2014 yılı Tps sinde iyi bir sırada olmak istiyorsan, Tps ye puan verecek ülkemizdeki her yarışmaya 2014 yılında katılacaksın. Gerekirse, 2013 yılında bileğinin hakkı ile diğer pilotları geride bırakarak katılma hakkı elde ettiğin, pilotaj seviyeni ve algını geliştirecek wold cuplara 2014 yılında katılma, zira senin yurt dışında uçtuğun bu tasklar bizim için yok hükmündedir.

Peki 2014 yılı Tps sinde ilk üç sırada olacak olan ve iyi harf alacak diğer pilotlara da aynı şeyi 2015 te söylemeyecek miyiz? Bu mantıkla söyleyeceğiz elbette. O zaman pilotlar neden Tps de iyi sırada olmaya çalışsınlar ki, nasılsa ülkemizde en az 3 yarışmaya Tps için katılmak zorundaysalar ve başarının karşılığı olan world cuplar bir anlam ifade etmeyecekse, hepimiz yurt içinde yarışalım duralım öyleyse. Ne kazanacağız üçün birinden başka. Bu bakış açısıyla bizden ne köy olur ne kasaba. Devler ligi yerine, annemizin liginde birbirimizi geçmeye çalışalım. Bazılarına çok anlamlı gelebilir bu bakış açısı, ama inanın bana zerre kadar anlamlı gelmiyor. Başlığın amacı haricinde yazmak zorunda kaldım, özür dilerim.

Semihin açtığı başlıkta belirtilen iki sistemden, averaj puan ortalaması toplamı sisteminin, bir önceki yazımda belirttiğim gerekçelerle daha yararlı olduğunu düşünmekteyim. Bu başlık altına yazılacak her yazının da, başlığın açılma amacına hizmet eder tarzda olması gerekir. Hadi farklı fikirleri ve gerekçelerini duyalım da, bu kısır döngüden biraz uzaklaşalım.

Ali(Durali) Karaca
Mesajlar: 183
Kayıt: 10.10.2008, 16:22
Ad Soyad: Ali (Durali) Karaca
Şehir: Ordu
:
Yarışma Pilotu 200+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #8 gönderen Ali(Durali) Karaca » 1 on yıl 1 yıl önce (07.03.2013, 23:59)

Mete Emre'nin tarafıma gönderdiği bu başlık ile ilgili yazıyı, konuya katkı sağlaması açısından aşağuda yayınlıyorum.


''Merhabalar hocam,

Ulusal sıralama formülü ile ilgili Semih abinin yazısından, averaj sistemiyle ilgili tam olarak çıkaramadım bir kaç konu var. Haddim değil belki ama, kafalarda oluşabilecek soru işaretlerini gidermek amacıyla bu soruları soruyorum.

Öncelikle, averaj sistemine göre, yurt dışındaki yarışmalara katılmış, ancak meteorolojik şartlar nedeniyle toplamda 3'ten az task yarışabilmiş bir pilot için 'en iyi üç taskın ortalaması', yani yarıştığı bir veya iki taskın toplamının 3'e bölümü mü geçerli olacak? Örnek vermek gerekirse, geçen sene Fransa PWC'deki gibi yalnızca tek taskla tamamlabilecek bir yarışmada, yarışmanın tek taskında 900 üstü puan alıp ilk 10'a girecek bir pilot, bunun gibi iki tane yurt dışı yarışmasına katılıp, yurt dışından toplam 1800 puan getirdiği takdirde, yurt dışı task ortalaması, pilotun başarısına rağmen (1800/3) = 600 mü olacak? Yoksa, o pilota iki taskın ortalaması olan (1800/2) = 900 puan getirme hakkı verilecek mi? Eğer pilotun katıldığı yarışma veya yarışmalarda, 3'ten az sayıda gerçekleşen taskların toplam puanı 3'e bölünürse; bu gibi iki yurt dışı yarışmaya katılıp ikisinde de başarılı olmuş, ancak Türkiye'de TPS'ye puan veren herhangi bir yarışmaya katılamamış pilot için dezavantajlı bir durum ortaya çıkacaktır.

Farklı bir durum olarak; iki tane taskı yüksek olan ancak diğer taskları düşük olan bir pilotun en iyi 2 taskı seçilip, ortalama olarak bu iki taskın toplamının yarısı, pilotun lehine olabilecek şekilde alınabilir mi? Yoksa bu şartlarda, kesin olarak 3 taskın puanının alınması mı gerekir?

Bir diğer konu da, pilotun katılacağı her yarışmanın diğerleriyle aynı kalitede sayılıp sayılmayacağı. Örnek vermek gerekirse; pilot seviyesi düşük olan bir ülkede, seviyesi düşük pilotların yer aldığı, CAT2 veya 'PWCA Selective Event' dahi olmayan bir yarışmada alınan 1000'er puanlar da aynı katsayıyla yurt dışı taskı olarak TPS'ye eklenebilecek mi? Bu gibi bir durumda da yarışma kalitesinin belirlenip, alınan puanların belirli bir katsayı ile çarpılması ve ağırlığının düşürülmesi mantıklı olacaktır. Aksi durumda, bu gibi kalitesi düşük bir yarışmaya katılıp yüksek puan alan, gerçekte (Türkiye'deki yarışmalarda) başarısı yüksek olmayan bir pilot için çok büyük avantaj olur. Gerçi bu durum şimdiki 'discardlı' sistemde de oluşabilir, sadece 'averaj' sistemine özgü değil. Şimdiki duruma göre bu tür yurt dışı tasklar için uygulamanın nasıl olduğunu bilmiyorum, kusura bakmayın, benim hatam.

Verdiğim örneklerin gerçekleşme olasılıkları çok düşük olabilir, ancak karşılaşılabilecek durumlar. Bu nedenle, haddim olmayarak, açıklığa kavuşturulmasında fayda var diye düşünüyorum.

Son olarak, pilotlarımızın PWC'ye katılımları için verilen destekler olumlu etkilerini gösteriyor; belki çok büyük bir sıçrama şeklinde değil ama, son dönemlerde alınan sonuçlara bakarak son derece istikrarlı bir yükseliş, her seferinde bir adım ileriye taşınabilen bir başarı görmek mümkün. Umarım sizin de içinde olduğunuz bu başarılı pilotlar, bütün izinlerini yurt dışındaki yarışmalar için kullanıp, Türkiye'deki yarışmalara gelmemezlik yapmaz. Türkiye'deki alttan gelen, potansiyeli yüksek pilotları kendinizden, tecrübelerinizden mahrum etmeyin Sizlerden öğrenilecek çok şey var.

Sizlere iyi çalışmalar diliyorum, panelde kafa yoran kişilere kolay gelsin.
Görüşmek dileğiyle,

Mete Emre ''

Ali(Durali) Karaca
Mesajlar: 183
Kayıt: 10.10.2008, 16:22
Ad Soyad: Ali (Durali) Karaca
Şehir: Ordu
:
Yarışma Pilotu 200+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #9 gönderen Ali(Durali) Karaca » 1 on yıl 1 yıl önce (08.03.2013, 00:20)

Anladığım kadarı ile cevap vermeye çalışayım,

world cupta yarışan pilotların yurt dışı task ortalaması için, bir pilotun tüm world cuplarda en az 3 task uçmuş olması gerekir. Pilot sadece bir wold cupa gitmiş ve burada sadece 1 task uçulmuş ise, bunun yurtdışı taskı sayılmaması gerekir kanımca, zira her pilot bir kere şansa bir task uçabilir ancak 3 taskı da şansa uçamaz, bu nedenle en az 3 task uçulmuş olmalıdır diye düşünüyorum. Pilot sadece 3 task uçmuş ise, bunların toplam puanları üçe bölünecek ve ortalaması pilotun yurt dışı task ortalaması olacaktır. şayet bu ortalama pilotun TR şampiyonası ortalaması ve Tps ye puan veren diğer yarışmalarının ortalamasından düşük ise, pilot zaten yurt dışı task ortalamasını kullanamayacaktır. Şayet pilot üçten fazla task uçmuş ise, ozaman en yüksek puanlı 3 taskının ortalaması, pilotun yurt dışı task ortalaması olacaktır ve ülke içinde katıldığı Tps ye puan veren yarışmalardaki ortalamalarına göre bu yurtdışı task ortalamasını kullanacaktır, yada kullanamayacaktır.

İkinci husus, yurt dışında uçulan ancak zorluk dereceleri world cuplar kadar olmayan yarışmalardaki alınan puanların nasıl hesaplanacağıydı. Zannımca bu tür yarışmalardaki alınan puanların da hesaplanmasında yukarıdaki formül kullanılmalı, ancak bu yarışmalardaki alınan puanların ortalamaları alınmadan yada alındıktan sonra, bulunacak rakam üzerinde bir revize işlemi gerçekleştirilmelidir. Belirlenecek bir katsayı ile, çıkan ortalama, zorluk derecesinin azlığı nedeniyle revize edilebilir.

üçüncü husus, ülkemizdeki yarışmalara katılmamız ile ilgili. Ben kendi adıma programım elverdiğince ülkemizdeki yarışmalara da katılacağım elbette. Ortak bir çözüm arama isteğim şahsımla ilgili değildir. Herkes için olması gereken ve bizi daha ileriye taşıyabilecek hususlarda doğruyu bulmaya çalışıyoruz sadece. Bilebildiğim hususları da, ülkemizdeki yarışmalarda arkadaşlarımızla paylaşmaktan keyif alıyorum.

Kullanıcı avatarı
Champion
Mesajlar: 649
Kayıt: 30.11.2007, 20:39
Ad Soyad: Semih Sayir
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 200+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 5 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #10 gönderen Champion » 1 on yıl 1 yıl önce (08.03.2013, 11:02)

Ali(Durali) Karaca yazdı:Anladığım kadarı ile cevap vermeye çalışayım,

world cupta yarışan pilotların yurt dışı task ortalaması için, bir pilotun tüm world cuplarda en az 3 task uçmuş olması gerekir. Pilot sadece bir wold cupa gitmiş ve burada sadece 1 task uçulmuş ise, bunun yurtdışı taskı sayılmaması gerekir kanımca, zira her pilot bir kere şansa bir task uçabilir ancak 3 taskı da şansa uçamaz, bu nedenle en az 3 task uçulmuş olmalıdır diye düşünüyorum. Pilot sadece 3 task uçmuş ise, bunların toplam puanları üçe bölünecek ve ortalaması pilotun yurt dışı task ortalaması olacaktır. şayet bu ortalama pilotun TR şampiyonası ortalaması ve Tps ye puan veren diğer yarışmalarının ortalamasından düşük ise, pilot zaten yurt dışı task ortalamasını kullanamayacaktır. Şayet pilot üçten fazla task uçmuş ise, ozaman en yüksek puanlı 3 taskının ortalaması, pilotun yurt dışı task ortalaması olacaktır ve ülke içinde katıldığı Tps ye puan veren yarışmalardaki ortalamalarına göre bu yurtdışı task ortalamasını kullanacaktır, yada kullanamayacaktır.


Evet Aynen öyle..
Bu sistemde yurtdışı 3 taskın ortalaması alınacağı için pilotun gerçek başarı seviyesini gösterecektir. Tahmin edebileceğimiz gibi pilotun şansa bir iyi task uçması rastlantısal olarak mümkün olsada, task sayısı arttığı zaman bu oran küçülmektedir.

Genel değerlendirmemi ve sorulara ilişkin cevaplarımı buakşam üzerei yazmaya çalışacağım.

Semih

Kullanıcı avatarı
Champion
Mesajlar: 649
Kayıt: 30.11.2007, 20:39
Ad Soyad: Semih Sayir
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 200+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 5 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #11 gönderen Champion » 1 on yıl 1 yıl önce (13.03.2013, 17:01)

Selamlar
Uzun zamandır bu konu ile ilgili çalışamadım kusura bakmayın.. Diğer arkadaşlarda konuya pek ilgi göstermemişler.
Sebahattinin endişeleri ile ilgili değerlendirmelerim şu şekilde..,
Yurtdışı yarışmaların dahil olup olmaması tamamen sıralamanın amacı ile ilgili bir husustur. Ne sonuca ulaşmak istiyorsak ona gore bir formül belirlemeliyiz.
Benim bakış açımdan formül en başarılı Türk pilotlarını adil bir şekilde belirlemek için planlanmalıdır. Diğer bir seçenek ise Türkiyede yapılan yarışmaların en başarılı pilotlarını tespit etmek için yapılmasıdırki bu durumda yurtdışı yarışmalar zaten anlamını kendiliğinden yitirir.
Ayrıca Yurt içi yarışma sonuçları zaten kendi başına belirleyicidir. Daha farklı bir sıralama oluşturulması bu anlamda çok gerekli görünmüyor.

Ülkenin en başarılı pilotu nasıl bulunur…?
Yurtdışı ve yurtiçi yarışmalar toplamından çıkacak sonuçların daha net bir başarı grafiği çıkaracağı ortadadır.
Sıralama formüllerinde esas olarak değerlendirmeye alınan task/ yarışma sayısı ne kadar fazla ise değerlendirme o kadar sağlıklı olur ve şansa iyi derece yapma ihtimali o kadar azalır.
Diğer yandan bu sıralama bir anlamda Ulusal takım( milli takım) seçmeleri ve destekleri amacı ile kullanılacak ise sporcuların yurtdışı başarısı bizim kendi aramızda yaptığımız yarışmalardan daha önemli bir göstergedir. Rekabet daha üst seviyededir ve Milli takım sporcularıda yurtdışında başarı göstersin diye seçilirler.

Dİkkat edilmesi gereken önemli husus ise yurtdışı yarışmalara daha fazla katılabilen arkadaşlarımız lehine büyük bir avantaj yaratılmaması husususur.
Bu husus yurtdışı yarışmalardan 3 task alınarak averaj ortalaması bulunarak giderilebilir. Zira yurtdışı yerine yurtiçi task ortalamasıda kullanılabileceğinden dolayı bir yurtdışına az giden arkadaşlarımız için bir dezavantaj söz konusu olmayacaktır. Hepimizin bildiği gibi yurtdışı yarışmalarda pilot kalite faktöründen dolayı iyi derece yapmak ülkemizdeki yarışmalarda iyi derece yapmaktan daha zordur.
Bu amaçla;
-Yurtdışı yarışma kullanımı pilotun sadece ülkemizdeki yarışma sayısı eksiği olması durumunda kullanabileceği şekilde formüle edilebilir.
-Diğer bir durumda ise ortalaması alınacak 3 taskın aynı yarışma içerisinde olması sınırlamasını getirmek olabilir.

Şu an için karar vermemiz gereken husus aşağıdaki 2 ana hesaplama prensibinden hangisini kullanacağımıza karar vermektir.
1- Geçen seneki sistemin (task toplamından discard) yeni adaptasyonu…
2- Puan averaj sistemi toplamı formulü
Bu ikinci sistemde yarışma kaçıran, sakatlık, iş, izin, sınav, cenaze nedeniyele katılamayan arkadaşlar için yurtdışı kullanımıyla yarışma eksikliklerini kapatabilmeleri açısından daha cazip ve adil görünüyor. Hesaplamasıda nispeten daha basit.
1. Yarışma
2. Yarışma
3. Türkiye şampiyonası
4. Yurtdışı Yarışma
Toplam averajlarından en iyi 3 yarışma averaj ortalaması toplanarak bulunur.
Tartışılması için yeterli zaman verilmesine ragmen pek yorum gelmediği için bu hususu yakında oylamaya açacağım. *Oylamanın geçerli olması için oy kullanan panel üyesi sayısının % 50 den fazla olması gerektiği hususunu hatırlatıyorum.

Başka yorum yapmak isteyen yoksa yukarıdaki iki sistemden hangisine yönelik çalışma yapacağımızı belirleyebilmek için oylamaya başlayabiliriz.

Semih


Kullanıcı avatarı
ademhasgul
Mesajlar: 141
Kayıt: 14.08.2006, 15:01
Ad Soyad: Adem Hasgül
Şehir: Kayseri
Aldığı Beğeni: 0 / 2
Pilot Menüsü: 

Mesaj #12 gönderen ademhasgul » 1 on yıl 1 yıl önce (13.03.2013, 18:21)

Yorum için yeterince zaman verildi. Yapılan yorumlar da konunun anlaşıldığını gösteriyor. Burada belirsiz olan ve tartışılacak konu hangi sistemin bize daha uygun olacağı. Bencede oylamaya geçilmeli artık.

Kullanıcı avatarı
tuncay
Mesajlar: 125
Kayıt: 01.06.2007, 11:25
Ad Soyad: Tuncay Tahtakın
Şehir: Antalya
:
Yarışma Pilotu 200+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #13 gönderen tuncay » 1 on yıl 1 yıl önce (21.03.2013, 12:15)

Forumu takip edemediğim için yazıları ancak okuyabiliyorum kusura bakmayın.

averaj sisteminde yurt dışı yarışmalarına katılamayan birinin tüm yarışmalara gelmesi gerekiyor. izin sorunu olan pilotlar için tam bir soykırım!. sene içinde yapılan herhangi bir yarışmaya katılamayan sporcunun ilk 20ye girmesi söz konusu bile değil.
Ayrıca 3-4 tane 1000 puan veren taskın neden bir tanesi siliniyor bunuda anlamış değilim.
bu sene TŞ dışında 2 yarışma yapacağız, peki seneye 4 yarışma olursa hangilerini alacağız. butun yarışmalara tam olarak katılmamız mı beklenecek?
sistemi tam anlayamamış olabilirim ancak kaba haliyle bile kesinlikle uygulanmaması gereken bir sistem.

izin sorunu olan arkadaşlar ne diyorlar acaba merak ediyorum.
Saygılar.

Ali(Durali) Karaca
Mesajlar: 183
Kayıt: 10.10.2008, 16:22
Ad Soyad: Ali (Durali) Karaca
Şehir: Ordu
:
Yarışma Pilotu 200+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #14 gönderen Ali(Durali) Karaca » 1 on yıl 1 yıl önce (21.03.2013, 14:36)

merhaba,
Panele üye arkadaşların bu başlığa yeterince ilgi göstermemesi ve fikirlerini beyan etmemeleri nedeniyle, averaj sisteminin pilotlar açısından yaratacağı handikaplar tam olarak görülememiş olabilir Tuncay'ın yazdığı gibi. yeni sistemin eski sisteme göre avantaj ve tez avantajlarının yeterince konuşulduğu ve oy kullanacak herksce anlaşıldığı kanaatinde değilim. Daha önce alınan karar gereği, panel içerisinden oluşturulan 5 kişilik teknik komitenin bu konuyu kendi aralarında konuşup pişirdikten sonra, konunun panelde tartışmaya açılması, sonrasında herksen katkı sağlamasından sonra (ki katkı sağlamayanlar da olacaktır) konunun oylamaya açılması daha doğru olabilir. Önerilen sistemlerin yurt dışı yarışmalara gidebilenler, gidemeyenler, ülke içindeki tps ye puan verecek yarışmaların tümüne gidebilecek yada bu yarışmalardan iş yoğunluğu gereği sadece birine gidebilecekler açısından iyice tartışılması gerekir. Bir oylama açıldığı ve halen devam ettiği gerçeği karşısında yapılabilecekler; oylamanın şimdilik geri çekilmesi ve konunun belirttiğim ve belirteceğiniz çerçevede bir süre tartışılması, avantaj ve tez avantajların ortaya konulması, oy kullanmak için oluşacak asgari bilgi düzeyinden sonra üyelerin oy kullanması olabilir. Zira sadece içerisen benim de dahil olduğum bir kaç kişinin katılı ile yapılan tartışma sonrası sistemin değişmesi için herkesten oy kullanmasını beklemek pek doğru gelmiyor bana (ankette oy kullanmış olsam bile). Ancak bu hususun da uygulanabilmesi için, üyelerin başlıkları takip edip kendi görüşlerini aktarmaları hususunda yeterince itinalı davranmaları gerekir. Ne dersiniz?

Kullanıcı avatarı
tuncay
Mesajlar: 125
Kayıt: 01.06.2007, 11:25
Ad Soyad: Tuncay Tahtakın
Şehir: Antalya
:
Yarışma Pilotu 200+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #15 gönderen tuncay » 1 on yıl 1 yıl önce (21.03.2013, 15:33)

Hazır zaman bulmuşken yazayım:
bu sistemi hazırlayan arkadaşlar geçen seneki YŞ da dahil olarak sistemi simüle ettiler mi? Bu haliyle sitem tamamlanmamış hatta tamamen yanlış bir sistemdir. Kısa örneklerle açıklayayım.

yurt dışı tasklarını ve eklenmesi gerekip gerekmediğini konunun tamamen dışında tutuyorum. Kaldı ki türkiyedeki yarışmaya katılmayarak yurt dışına çıkan kişi tps sıralamasını riske atmış demektir. çünkü bu sisten discartı her yarışmanın içerisinde uyguluyor. yani bütün pilotların bütün yarışmalara gelebileceği düşünülerek hazırlanmış bir sistem. hepsine katılanlar içinde doğru sonuç verir mi bu tartışılır ancak 3 yarışmaya da katılmış bir hafta sonu kros pilotu yada üniversite öğrencisi ne derseniz deyin; butun yarışmalardan ortalama 667+667+667=2001 puan alarak iki yarışmaya katılmış ve ikisinden de tulum çıkartıp 1000+1000 almış PWC de fırtına estirmiş bir pilotun önüne geçebiliyor. bu sitem iyi yarışan pilotu değil butun yarışmalara eksiksiz katılma şansı olan pilotlar arsında seçim yapabilen bir sistemdir.

ilk yarışmada 3 tane 1000 puan alabilen bir pilota balına uçtun sen gel diğerindede boyle uç demek tamamen saçmalıktır ve gerçeği yansıtmaz. Geçen seneki sistem de balına uçan kişileri zaten gayet iyi ayıklayabiliyordu.

Türkiyedeki yarışmaları eksiksiz takip etme essına dayalı bu sitem, pilotları yurt içi yarışmalarına bağlayıp kalan zamanında yurt dışında uçabilecek pozisyona itmektedir. amacımız bu zorunluluğu ortadan kaldırıp yurt dışına da pilot göndermek yönünde olmalıdır. türkiyedeki 3 yarışmaya da katılıp aynı zamanda 5 adet pwc sonunda süperfinale gidecek kaç kişi yetiştirebiliriz. bir de, yurt içinde eksik yarışması olan pilot neden zor puan alabileceği yurt dışından puan tamamlama gereği duysun.
kendi adıma konuşmam gerekirse(benzer durumda olan bir çok kişi var) türkiye şampiyonasına bile zoraki gelebilirken ikinci yarışmaya nasıl izin kopartırım sorusuna cevap ararken bu sistem benim gibileri baştan ilk 20 pilot dışına atar. geçen seneki sonuçlara bakarsak iki yarışmadan birinde eksik uçuşları bulunan 5 kişi var. sistem simüle edlirse bu kişiler ve TŞa katılmayan kişiler ilk 20 hatta 30 dışında kalacaklardır.

bir diğer sorun ve sistemin eksikliği(tamamlanmamışlığı):
herhangi bir yarışmada 3 tane ortalamaya alınabiilecek task olduğunu varsayalım. bu uçuşların ilk ikisinde 950 ve 1000 puan alan bir pilot acil bir durumla yarışmadan ayrılmak zorunda kalırsa ne olacak. toplam puanı 2ye mi 3 e mi bölünecek?
1- 3e bölünürse bu kişi bu yarışmaya neredeyse hiç katılmamış pozisyonuna düşecek ve kişinin ilk 20ye girmesi muhtemelen imkansız olacak.
2- 2ye bölünürse; bu kişinin ilk iki uçuşu balına yaptıysa ve sudan bir sebeple yarışmadan ayrılırsa diğer pilotlara haksızlık olmayacak mı?
bu örnektede sistemin devam zorunluluğunun ne derece ağır sonuçlar doğuracağını görebiliyoruz.

bir başka konu:
bu sene TŞve 2 yarışma olacak gelecek sene TŞ+Semih+Adem+Alim+Tahsin(Çerkeş)=5 yarışmaları olursa kaç tane yarışmadan ortalama alınacaktır? bütün yarışmalara gitmemiz mi gerekecek? yarısı alınacaksa bu seneki 3 yarışmanın neden 3üde alınıyor? bu da yeni sistemin eksikliğidir. hepsi alınacaksa devam zorunluluğunun bir başka göstergesidir.

hatalardan dolayı bu sisteme şiddetle karşı çıkıyorum ayrıca bütün bu eksiklikler içinde oylamaya geçilmesi de zaten yanlıştır.
Oylamada bu sistemi kabul eden arkadaşların bu konulara yorumlarını bekliyorum. 20 kişiydi sanırım. Buyrun tartışalım..
Saygılar.

Kullanıcı avatarı
tuncay
Mesajlar: 125
Kayıt: 01.06.2007, 11:25
Ad Soyad: Tuncay Tahtakın
Şehir: Antalya
:
Yarışma Pilotu 200+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #16 gönderen tuncay » 1 on yıl 1 yıl önce (21.03.2013, 15:36)

Düzeltme:
ikinci paragrafta "...1000+1000 puan almış ancak PWClere katılamayan pilotun önüne geçebiliyor" olacaktı.
özür dilerim.


Kullanıcı avatarı
Ozgur Sen
Mesajlar: 33
Kayıt: 18.07.2010, 18:54
Ad Soyad: Özgür Şen
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 150+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #17 gönderen Ozgur Sen » 1 on yıl 1 yıl önce (21.03.2013, 17:12)

Oylama averaj sistemi ağırlıklı gidiyor...

Bu sistemi ayrıntılı tartışmanın zamanı geliyor galiba.

Madem ki gelecek yıl bu sistemi uygulayacağız ben de sisteme dair somut önerilerimi yazayım.

Bu sistemin Semih abinin önerdiği şekliyle en önemli dezavantajı yurtdışına gidemeyen pilotları yurtiçindeki tüm yarışmalara katılmak zorunda bırakması. Ancak bu dezavantajı gidermenin bir yolu var. O da Semih abinin önerdiği discard sistemini task bazında değil yarışma bazında yapmak.

Bu konuda iki önerim var.

Birinci alternatif:

Yıl boyunca komite onaylı 3 yarışma yapılacaksa bunlardan her zaman pilot lehine olacak şekilde 2 yarışma ortalamasının alınır.

Bir pilot yurtdışına da gitmişse bu 4 ortalamadan en iyi 2'sini hesaba katar.

Pilotun çok yarışmaya gitmesi her zaman onun lehinedir, çünkü şansını doğal olarak artırır.

Türkiye Şampiyonası dahil 2 yarışmaya katılabilen yarışmacı da hiç discardı olmadan doğrudan ortalamasıyla sıralamada en azından yarışma eksiği olmadan şansını deneyebilecektir.

Ağırlıklar şöyle olur:

Türkiye Şampiyonası tüm pilotların katılımını teşvik edecek şekilde ağırlıklandırılmalıdır. TŞ ağırlığı %60 olur.

Kalan diğer en iyi yarışma, %40 olarak hesaplanır. Pilotun YD ortalaması yurtiçi ortalamasından iyiyse bu ortalama yine %40 olarak hesaba katılır.

İkinci alternatif:

Yıl boyunca komite onaylı 3 yarışma artı YD yarışmalardan yine 2 yarışmanın ortalaması alınır. YD yarışmalar 3 task üzerinden hesaplanır.

Ağırlıklar ise şöyle hesaplanır.

TŞ'nın ağırlığı minimum %50'dir. Ancak TŞ ağırlığı diğer yarışmalardaki task sayısına göre ağırlıklı olarak değişecektir. TŞ'nda diğer yarışma ile aynı veya daha az task uçulduysa ağırlıklar %50-%50 olarak hesaplanır.

TŞ'nda diğer yarışmaya göre daha fazla task uçulduysa ağırlıklı ortalama alınır.

Örnek:

TŞ - 4 task
Y1 - 5 task
Y2 - 3 task
YD - 3 task

Pilot bütün bu yarışmaları uçtuysa farklı alternatifler hesaplanır:
a. 0.5 TŞ + 0.5 Y1
b. 4/7 TŞ + 3/7 Y2
c. 4/7 TŞ + 3/7 YD

Pilot lehine en iyi sonuç alınır.

Her iki alternatif için de:

1. Bir yarışma komite onaylıysa pilot kalitesi hesabı yapılmasına gerek olmadığını düşünüyorum.

2. 800 üstü tüm taskların normalize edilmesi gerekir. Yarışmacı GAP'tan gol yemesin. Ortalama puanlar taskların bu puanlarıyla hesaplanır.

3. 800 altı tasklar için ne yazık ki yapacak pek bir şey yok. Uygun yarışma ortamı oluşmadığına göre bu puanların aynen alınması gerekir.

4. Bir yarışma ortalaması hesaplanırken hiçbir task discard edilmez. Geçerli tüm tasklar üzerinden hesap yapılır.

Ortalama puan sistemindeki zaman açmazını çözmek için bir alternatif geliştirmeye çalıştım.

Bu sistemde yalnızca Türkiye Şampiyonası ve YD'na katılan bir pilot bile eğer çok iyi uçmuşsa sıralamada çok üst sıralara tırmanabiliyor. Tüm yarışmalara katılan pilotlar da doğal olarak şanslarını artırıyorlar, çünkü bu sistemde puanların oldukça yakın çıkacağı görülüyor. Küçük puanlar bile bayağı fark yaratabilir. Bir yarışmada az da olsa diğerinden fazla puan alan yarışmacı şansını artırır.

Elbette bu sistemin de pek çok açmazı var, benimkisi sadece bir öneri. Tartışalım isterim...

Kullanıcı avatarı
Champion
Mesajlar: 649
Kayıt: 30.11.2007, 20:39
Ad Soyad: Semih Sayir
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 200+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 5 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #18 gönderen Champion » 1 on yıl 1 yıl önce (21.03.2013, 17:54)

Bunlar detaylar
Oyladigimiz sey detaylar degil hangi sistemi kullanacagimiz.
Sistem belirlendikten sonra detaylar tartisilir.
Diger yandan geriye donuk elestiri,fikir beyani, tartisma yapmayalim. Herseyin belirtilen sureler icerisinde ve belirlenen zaman cercevesinde tartisilmasi fayda getirir.
Bu sekilde ilerleme kaydetmeden haftalarimiz aylarimiz gecer.
Zamaninda yorum yapmayan aradaslar kurmaya calistigimiz isleyis mekanizmasini sekteye ugratirlar.

Kullanıcı avatarı
Ozgur Sen
Mesajlar: 33
Kayıt: 18.07.2010, 18:54
Ad Soyad: Özgür Şen
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 150+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #19 gönderen Ozgur Sen » 1 on yıl 1 yıl önce (21.03.2013, 18:06)

Detaylara değil sistemin esasına dair bir yorum yaptım. Sistem belirlenirken farklı alternatiflerin olabileceğinin bilinmesi lazım.

Geriye dönük bir eleştiri ya da fikir beyanı olduğu kanısında değilim. Tam tersine, ileriye dönük konuşuyorum.

Kullanıcı avatarı
Champion
Mesajlar: 649
Kayıt: 30.11.2007, 20:39
Ad Soyad: Semih Sayir
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 200+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 5 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #20 gönderen Champion » 1 on yıl 1 yıl önce (21.03.2013, 23:15)

tuncay yazdı:
averaj sisteminde yurt dışı yarışmalarına katılamayan birinin tüm yarışmalara gelmesi gerekiyor. izin sorunu olan pilotlar için tam bir soykırım!. sene içinde yapılan herhangi bir yarışmaya katılamayan sporcunun ilk 20ye girmesi söz konusu bile değil.
Ayrıca 3-4 tane 1000 puan veren taskın neden bir tanesi siliniyor bunuda anlamış değilim.
bu sene TŞ dışında 2 yarışma yapacağız, peki seneye 4 yarışma olursa hangilerini alacağız. butun yarışmalara tam olarak katılmamız mı beklenecek?

Bismillahirrahmanirrahim ))

Verilen detaylar örnekleme amacı ile kullanılmıştır.
Sistemin ne olduğu yada olacağı üzerine değil, Averaj Puan Sisteminin ne olduğuna dair bir fikir vermek için yazılmıştır.

- Bu durumda ülkemizde 3 yarışma yapıldığında bir yarışmanın discard edilme olasılığı olabilir. Pilot 3 Yarışma +1 Yurtdışı yarışmadan kendisi için en iyi olan 2 yarışmayı kullanabilir.
- Pilot yurtdışından istediği kadar yarışma kullanabilir/ kullanamaz.
- Sitem yurtiçinde maksimum 3 yarışma üzerinden 1 yarışmanın kaçırılması durumunda pilotun mağdur duruma düşmemesi üzerine planlanmalıdır/ Planlanmamalıdır.
- Yarışma içerisinde ve toplamında discard olabilir/ olmayabilir( tartışma konusu) Yarışma içerisinde discard Süperfinal yarışmasında uygulanmaktadır.
- Yarışma içerisinde discard uygulandığında 1000+980+920+ 60 puan alan pilot en kötü puanını discard ederek ortalamasını lehine yükseltebilir.Tersi durumda uygulanabilir, amaç önemlidir.
- Her sene 3 veya 5 veya 8 veya 15 yarışma bile olsa sadece en iyi 3 yarışmayı sisteme dahil edecek bir kural koyabiliriz/ koymayabiliriz.
- Bu yarışmalarda Özgüründe dediği gibi Pilot kalite faktörü uygulamamız gerekmez. Komite onayı alan yarışmanın belirli bir seviyede olduğu varsayılabilir.
- Yurtdışı yarışmalarda belirli seviyenin üstündeki yarışmalarda pilot kalite faktörü uygulaması gerekmez/ gerekmeyebilir.
Örneğin PWC , Pre PWC ve ülke sıralamasında bizden yüksekde olan ülkelerin(WPRS veya PWC)Ulusal yarışmaları eşdeğer kabul edilir/ edilebilir.


tuncay yazdı:bir diğer sorun ve sistemin eksikliği(tamamlanmamışlığı):
herhangi bir yarışmada 3 tane ortalamaya alınabiilecek task olduğunu varsayalım. bu uçuşların ilk ikisinde 950 ve 1000 puan alan bir pilot acil bir durumla yarışmadan ayrılmak zorunda kalırsa ne olacak. toplam puanı 2ye mi 3 e mi bölünecek?
1- 3e bölünürse bu kişi bu yarışmaya neredeyse hiç katılmamış pozisyonuna düşecek ve kişinin ilk 20ye girmesi muhtemelen imkansız olacak.
2- 2ye bölünürse; bu kişinin ilk iki uçuşu balına yaptıysa ve sudan bir sebeple yarışmadan ayrılırsa diğer pilotlara haksızlık olmayacak mı?
bu örnektede sistemin devam zorunluluğunun ne derece ağır sonuçlar doğuracağını görebiliyoruz.

Saygılar.


WPRS sisteminde yarışmanın kalitesi ve pilota verdiği puanlar Uçulan task sayısı ve verilen toplam task puanı ile ölçülür.

1 task: 0.5
2 tasks: 0.8
3 tasks: 1.0

Bizde öyle yapabiliriz/ yapmayabiliriz.

tuncay yazdı: tam anlayamamış olabilirim ancak kaba haliyle bile kesinlikle uygulanmaması gereken bir sistem.

Evet bencede öyle.., ))
Sistemi tam anlamadan detaylara takılmışsın. Biz daha detaylara girmedik bile.
Ama anlamadığın sistemin yanlış olduğunu nasıl iddia edebiliyorsun, bende onu anlamadım..!

Meraklı arkadaşlar için WPRS in nasıl çalıştığını anlatan bir PDF dosyası ektedir..Belki bize ilham verebilir..

Saygılarımla.

Semih
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.