TPS son durum ve yarışmalar

Turkiye Yamac Parasutu Yarisma Pilotlari Paneli Haberlesme Grubu -
Turkish Paragliding Competition Pilot Panel Discussion Group .
Türkiye'deki yamaç paraşütü yarışmalarına ilişkin hususların tartışılması için oluşturulmuştur.

Moderatörler: SkyCloud, PaRaDoX

Kullanıcı avatarı
aslan_umut
Mesajlar: 82
Kayıt: 18.06.2007, 12:38
Ad Soyad: Umut Aslan
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 250+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

TPS son durum ve yarışmalar

Mesaj #1 gönderen aslan_umut » 5 yıl 4 ay önce (29.04.2013, 13:44)

Merhabalar,

Geçmişteki konuları ve yazışmaları kaçırmış olabilirim. TPS'nin son durumunu belirledik mi? TPS yerine farklı bir sistem kararı mı aldık? Hangi yarışmaların TPS'ye puan vereceğini seçtik mi?

Belki de esas soru yarışmalar kesinleşti mi?

Umut




Kullanıcı avatarı
Champion
Mesajlar: 646
Kayıt: 30.11.2007, 20:39
Ad Soyad: Semih Sayir
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 200+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 5 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen Champion » 5 yıl 4 ay önce (29.04.2013, 20:25)

Bu hafta o konuyu açıklığa kavuşturabiliriz

Kullanıcı avatarı
SENERARSLAN
Mesajlar: 563
Kayıt: 11.02.2007, 15:15
Ad Soyad: Sener Arslan
Şehir: Denizli
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen SENERARSLAN » 5 yıl 4 ay önce (01.05.2013, 17:46)

17-18-19 Mayıs Bozdağ XC OPEN (16 gün kaldı. )
10-16 Haziran Çameli XC OPEN PRE PWC
1-7 Temmuz Bayramören TŞ
19-20-21 Temmuz Akşehir XC OPEN
24-30 Ağustos Kayseri PRE PWC
31 -7 Eylül Erzincan PRE PWC

(YURT İÇİ GÖRÜNEN YARIŞMALAR)

- Bölgesel yarışmaların TPS ye dahil edilmesi konusu
- Tüm yarışmaların TPS ye dahil edilmesi konusu
- ya da TPS ye puan verecek yarışmalar konusu
- Ulusal sıralama formülü kabul konusu oylandı ancak sonuçla ilgili bir deklarasyon yapılmadı.
- Geçtiğimiz yıl bu yıl için Türkiye Ligi ve TPS diye iki ayrı liste önerisi tartışılmıştı değerlendirilecek mi?

gibi konular panelde hep askıda kaldı. Yarışmalar başlamadan bu konularla ilgili bir durum değerlendirmesine ihtiyaç var muhtemelen. (Panel ya da Teknik kurul)

Yarışmada take off ta konuların tartışılması ya da karara bağlanmasıyla ilgili yapılan tartışmalar pek sonuç vermiyor ya da bir önceki yarışmada akşam toplantıda alınan kararlar bir sonraki yarışmada pilotlar tarafından tesadüfen öğrenilebiliyor. Bunların olmaması için yarışmalar başlamadan bir takım şeyler netleşmeli. Pilotlar bu kararlara göre plan yapmalı diye düşünüyorum.

Kullanıcı avatarı
afsin
Mesajlar: 293
Kayıt: 28.09.2006, 14:07
Ad Soyad: Hüseyin Afşin Oral
Şehir: Manisa
:
200+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Yaş: 41
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen afsin » 5 yıl 4 ay önce (01.05.2013, 18:06)

[
24-30 Ağustos Kayseri PRE PWC
31 -7 Eylül Erzincan PRE PWC

*Kayseride pre pwc olmayacak..Adem abi yarışma yapmayacak ..Talas bld Semih abi yapacak sanırsam..
**Erzincan PWC

ben bölgesel yarışmaların Eğitim modunda "telsiz yardımı olmadan uçulabilcek tasklar anlamında" kalması gerektiğini düşünüyorum..alttan gelenlerin veya az yarışmaya gidebileceklerin değerlendirme yapabileceği, uçabileceği,pişebileceği bir ortam olması münasebeti ile..

afşin

Kullanıcı avatarı
SENERARSLAN
Mesajlar: 563
Kayıt: 11.02.2007, 15:15
Ad Soyad: Sener Arslan
Şehir: Denizli
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen SENERARSLAN » 5 yıl 4 ay önce (01.05.2013, 19:10)

Alttan gelenlerin pişmeleri için önlerinde iyi pilotların uçması gerekir bence. Bunu sağlayabilmek için TPS ye bir avantajı olmalı. Bu yarışmaların kalite çarpanı düşük olur. Ne kadar düşük olsa da elde edilen iyi bir puan TPS de yeri gelir altın değerinde olur. Geçen yıl TPS ye puan veren 2 yarışma yapıldı. 2012 TPS de duruma bakarsak 45 kişi tek yarışmadan elde ettiği puanla ilk 100 içerisinde. Yani ilk 100 e giren kişilerden 45 i tek yarışmaya katılmış ve ilk 100 e dahil olmuş. Bu kişilerin neredeyse %35 den fazlası min dis uçmuş. Puan farklarına bakınca Bozdağ xc open dan alınacak bir 500 puan dahi sıralamada çılgın farklar çıkarıyor. Örneğin Bozdağ XC Open da alınmış 500 puanlık bir task puanı Alim Yıldırım'ın en kötü task puanı ile değiştirilirse 16 basamak yukarı çıkıyor. Yada Afşin senin en kötü task puanın ile 500 puanı değiştirirsek 7 basamak yukarı çıkıyorsun. 31 değil 24. sırada oluyorsun. Yada 10. sıradaki Serdar'a bu durumda 6. sıraya yükseliyor. Bu durumda bence bu tür yarışmaların pilotlar için ekstra bonus imkanları var. Hem hafta sonu yapılıyor. Bonusta bulunsun diye elde edilecek bir task puanı olur. TPS için geçen sene 8 task değerlendirildi. Bu sene toplam kaç task olursa olsun yine en iyi 8 task değerlendirilsin. Bozdağ da Akşehir de dahil edilsin. Bence DAHİL EDİLEN TASK SAYISI NE KADAR ARTARSA TPS SIRALAMASI O KADAR KALİTELİ OLUR.

Kullanıcı avatarı
Champion
Mesajlar: 646
Kayıt: 30.11.2007, 20:39
Ad Soyad: Semih Sayir
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 200+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 5 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen Champion » 5 yıl 4 ay önce (02.05.2013, 10:50)

Selamlar..
Bu iki gün için konuları toparlamak için yeterli zamanım olacak...
Açıklamaları sonra yazarım...
Genel olarak...
- TPS ( diğer adıyla Ulusal Sıralama)
Kullanım alanı- Yok.. Tamamen deneysel bir çalışma...! Bu sıralama sistemi ideal olarak Milli takım seçilmesi, yurtdışı ve içi destekler,kulüplerin başarı ortaması hesaplanması gibi konularda kullanılmak üzere dizayn edilmeli...(edildi)
- PWCA kalifikasyonları..
Aynı uygulama devam edecek...Türkiye Şampiyonasından bir harf, diğer yarışmalardan oluşan sıralamanın toplamindan diğer bir harf kullanırız. Formüle gerek yok.
Burada kritik konu TPS ile PWCA kalifikasyonlarının karıştırılmaması...
PWC de Ulusal şampiyonaya ek olarak bir adet fazladan sonuç gönderme hakkımız bulunuyor. Buda diğer ülkelerde genelde XC lig olarak adlandırılıyor. Yani biz Panel tarafından kabul edilen diğer yarışmaları XC lig olarak değerlendirmiş oluyoruz.
Yeni pilotlar ile ustaların aynı yarışmalarda yarışmasının olumlu yanlarından fazla olumsuz etkiler yapacaktır..
Bu konuyu daha sonra detaylandırırım.
Benim düşünceme göre eğitim yarışmaları kendi aralarında sırlama oluşturarak Yurt içi TPS yarışmalarında kalifikasyon olarak kullanılmalı..( mesela çamelinde yarışacak pilotlar için bu yarışmalar sayesinde fikir edinebilirdik. Yarışma ve pilotun güvenliği için yeni pilotlar kademeli olarak yükselerek Ulusal yarışmalara katılmaya hak kazanmalıdırlar.

TPS şu an için deneysel bir çalışma olduğundan( Resmi bir kurum tarafından kabul edilmedi) bu yıl için Averaj Sistemin simulasyon modunda çalıştırılıp olumlu ve olumsuz yanlarının test edilmesinde yarar var...
Averaj sistemi için 5 günden az olan yarışmaların kullanılması pek mantıklı değil...3 adet taskdan az uçulursa katılanlara pek bir şey katmaz...Ayrıca Pilot kalite faktörü hesaplaması yapılmayacağı için Eğitim yarışmalarını kesinlikle sisteme dahil edemeyiz...!
Averaj ortalama sistemi sadece birbirine eşedeğer pilot kalitesi olan ve minimum 5 gün üzerinden hesaplanan Teknik Kurul tarafından kabul edilmiş yarışmalardan oluşmalı.. Eğer fazla sayıda yarışma olursa küçük yarışmaların pilot kalite faktörlerinin önemli ölçüde düşeceği kesindir.
Sİstemin ruhu şöyle planlanmalı..!
1- Bir pilot iş, güç, izinler vakit, para sebepleri ile yılda ancak Max 3 yarışmaya gidebilir.
2- Buna birde Türkiye Şampiyonası eklenirse 4 yarışma olur.
3- Eğer pilot bir yarışma kaçırırsa yinede iyi uçtuğunda dereceye girme şansı elde etmelidir.
4- Yarışmaların pilot kalite faktörünün hesaplanmaması için her yarışmaya iyi pilotların gelebileceği şekilde cazip hale getirilmeli ve katılım ona göre artmalıdır
5- Averaj ortalam sisteminde hem yarışma discardı hem task discardı vardır.( muhtemelen en kötü task) Dolayısı ile yarışma kaçıran pilotların mağdur olmaması düşünülmüştür.

Diğer konuları ve varsa sorularınızı bir sonraki yazımda nbetliğe kavuşturmaya çalışacağım...

Bu hafta içerisinde bazı oylamaların açılması gerekiyor.
bunlar
- Deneysel çalışma( Averaj sistemi) için değerlendirmeye alınacak yarışmalar.
- PWCA kalifikasyonu için değerlendirmeye alınacak yarışmalar( Muhtemelen üstdeki yarışmalar ile aynı olacaktır.)
- Eğitim yarışmaları sıralamaları ve kullanım alanı
- Kulüpler sıralaması formülü

Başka eksik bir konu varsa lütfen bildiriniz..

Görüşmek üzere
Semih


Kullanıcı avatarı
Champion
Mesajlar: 646
Kayıt: 30.11.2007, 20:39
Ad Soyad: Semih Sayir
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 200+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 5 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #7 gönderen Champion » 5 yıl 4 ay önce (02.05.2013, 10:55)

Diğer bir konu..
Yarışma panelinin burada herkese açık bir şekilde bulunması konuyla alakası olmayan diğer pilotları ( belkide dışarıda kaldıkları için) rahatsız ediyor. Yarışma Panelinin çalışmalarını ve tartışmalarını sadece kendimize yonttuğumuz ve diğerlerini dışladığımız gibi algılandığını düşünüyorum..

Diğer bazı arakdaşlarında aynı hassasiyeti gösterdiklerini bildirmelerinden dolayı yarışma panelinin üylere harici okunamaması şeklinde ayaralanmasını tercih ederim..

Bu konudaki fikirleriniz nedir.?

Semih

Kullanıcı avatarı
Ozgur Sen
Mesajlar: 33
Kayıt: 18.07.2010, 18:54
Ad Soyad: Özgür Şen
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 150+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #8 gönderen Ozgur Sen » 5 yıl 4 ay önce (02.05.2013, 14:03)

Champion yazdı:- PWCA kalifikasyonları..
Aynı uygulama devam edecek...Türkiye Şampiyonasından bir harf, diğer yarışmalardan oluşan sıralamanın toplamindan diğer bir harf kullanırız. Formüle gerek yok.
Burada kritik konu TPS ile PWCA kalifikasyonlarının karıştırılmaması...
PWC de Ulusal şampiyonaya ek olarak bir adet fazladan sonuç gönderme hakkımız bulunuyor. Buda diğer ülkelerde genelde XC lig olarak adlandırılıyor. Yani biz Panel tarafından kabul edilen diğer yarışmaları XC lig olarak değerlendirmiş oluyoruz.
Görüşmek üzere
Semih

Semih abi selam,

PWCA kalifikasyonu için aynı uygulamanın devam etmesinin yanlış olacağı kanısındayım.

Burada formüle gerek yok demişsin ama geçen yıl aslında bir formül uygulandı. TŞ çıkarıldı, kalan tasklar için eski formülle bir sıralama yapıldı. Ben geçen yıl yaptığımız işin sağlıklı olup olmadığına emin değilim.

Bu yılki duruma bakalım mesela...

Eğitim ve bölgesel yarışmaları çıkardığımızda görünüşte 3 yarışma var.

1. Çameli PWC
2. Türkiye Şampiyonası
3. Kayseri

Biz geçen yılki sistemi uygularsak, oluşacak durum şu.

Pilot bir harfi Şampiyonadan alacak.

Diğer harfi Kayseri ve Çameli'nin toplamından alacak. Bu durumda kimsenin yarışma kaçırma şansı kalmıyor.

Şampiyonayı zaten kaçıramazsın. Ama Çameli veya Kayseri'den bir tanesini kaçırdığın anda da harf alma şansın kalmaz.

Şimdi bunları niye tane tane yazıyorum. Çünkü burada olan bitenin takip edildiğine inanmıyorum. Herkes ne olup bittiğini iyice anlasın, öyle yorum yapsın.

Bence bu durumu oylamamız lazım. Geçen yılki sistem devam etsin diyenler çoğunluktaysa ne ala...

Ama bence tüm yarışmalara sıralamaya katmamız ve PWC kalifikasyonu için tüm yarışmaların toplamını kullanmamız lazım. Çalışan, vakti az olan, çeşitli nedenlerden dolayı yarışma kaçırabilecek arkadaşları mağdur etmememiz lazım. Ben oyumu bu yönde kullanacağım.

Kullanıcı avatarı
Ozgur Sen
Mesajlar: 33
Kayıt: 18.07.2010, 18:54
Ad Soyad: Özgür Şen
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 150+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #9 gönderen Ozgur Sen » 5 yıl 4 ay önce (02.05.2013, 15:00)

Mesaj uzun olmasın diye parça parça yazıyorum.

Gelelim bölgesel yarışmalar konusuna...

Burada yöntem bence şöyle olmalı. Teknik Panel yarışma takvimi belli olduğunda bir toplantı yapıp yarışmaları kılasifiye etmeli. Burada da task sayısı, eğitim yarışması olup olmadığı, organizasyonel hususlar gibi kriterleri kullanmalı.

Sonuçta da ortaya şöyle bir tablo çıkmalı. Yarışmaların isimlerine lütfen takılmayın yalnızca örnek veriyorum.

1. seviye yarışmalar:

Türkiye Şampiyonası
Çameli Pre-PWC
vs. vs.

2. seviye yarışmalar:

Akşehir eğitim
Bozdağ
vs. vs.

Hatta teknik panel bu iki ayrı seviye için nominal parametreleri de belirler. Böylece yarışma puanlaması konusunda da yurt çapında bir standart tutturmuş oluruz.

Sonrasında her iki yarışma seviyesi için iki ayrı sıralama listesi hazırlanır.

Birinci listenin nerelerde kullanılacağı malum zaten.

İkinci liste ise bizde eksik çok önemli bir boşluğu dolduracaktır. Yetişen pilotların seviyesini gösteren resmi bir liste elimizde olur.

Teknik panel bu sistem oturduktan sonra, şunu diyebilir: bu yıl Türkiye Şampiyonası'na ikinci listenin ilk 2/3'üne giren pilotlar katılabilecektir.

Dahası, ikinci listenin üst sıralarına yerleşen pilotlara federasyon veya pilot paneli vesilesiyle destekleyici eğitimler düzenlenebilir.

İkinci liste bir tür ikinci lig olarak kesinlikle düşünülmemelidir. Bu liste aslında bir eğitim listesidir. Özellikle üniversite kulüplerinin bu listeyi çok etkili kullanması beklenmelidir.



“Pilot Panel & Yarışma Paneli” sayfasına dön