sezon acilisi ve 69.7km

Son yaptığınız uçuşu , XC uçuşlarınızı ve XC tekniklerinizi bu kategoride paylaşabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
omerfaruk
Mesajlar: 143
Kayıt: 07.08.2008, 17:29
Ad Soyad: Omer Faruk Gocmen
Şehir: Amerika
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

sezon acilisi ve 69.7km

Mesaj #1 gönderen omerfaruk » 1 on yıl 11 ay önce (31.03.2013, 10:17)

Hava tahminleri dogrultusunda kaliteli bir gun beklentisiyle saat 1 gibi kalkis pistine ulastim. tepede 15 kadar yamac parasutu ve bir okadar deltakanat hazirliklara baslamisti. tam uzerimizde buyuk bir kac bulut olusumu oldugu icin termikler biraz sert geliyordu bizde hazirliklari yavastan alarak zaman gecirdik. bulut caddeleri gunun erken saatlerinden beri yerlerini almisti ki termik dongulerinin biraz yumusamasyla tecrubeli arkadaslar kalkis yapmaya basladilar. kalkis yapan herkes hic donus yapmadan tepe ustu yapabiliyor ve birkac donusten sonra xc icin baslangic olabilecek irtifaya cikabiliyorlardi.
Hudson nehri, adini verdigi vadiyi kuzey guney dogrultusunda bolen bir nehirdir. ozamanlar kuzey nehir diye bilinirken, 1609 da kasif henry hudson in hindistana giden bir yol arama projesiyle yelken acmasi ve neticesine koloniler kurulmasiyla bolge hudson vadisi olarak anilmaya baslamistir.
gecen sene ucarak nehri gecmeyi kendime hedef olarak belirlememe ragmen, 8-10 km lik kucuk cx deneyimlerinden oteye gecemeyince bunun benim icin biraz erken oldugunu dusunurken sezon bitti.
acikcasi bugunde aklimda acaba nehiri gecebilirmiyim diye bir fikir yoktu. hatta evden biraz acele cikmis, bu mart gununde beni sicak tutacak bir kac malzemeyi yanima almamistim. balaklava sorunu bunlarin icinde en onemlisiydi ki arabanin bagajinda buldugum bir tisortu basima sararak kulaklarimi sicak tuttum.
kalkistan hemen sora ilk termikle yukselip ruzgarla drift olmaya basladim. dagi asar asmaz suzulmeye basladim. asagisi orman olmasina ragmen onumde acik duzlukler oldugunu ve rahat yetisecegimi bildigim icin usul usul suzuluyordum bir kac dakika gecti termik falan yok ortalikta aha gene 7-8 km de patliycaz diye dusunmeye basladim. derken zayif bir termik hissedilmeye basladi ve iyice kontsantre olup vario dan gelen ciliz sesle ona tutunmaya calisiyorken termik guclenmeye basladi. kafami kaldirip bakinca jeton dustu ve uzerimdeki bulutu besleyen saglam bir termigin icinde oldugumu anladim. kanadi ruzgarin suruklemesine birakinca o kendi yolunu buldu ve bulut tabanina ciktim. 2704 metredeyim.
Okudugumuz kitaplarda caylak xc ppilotlarinin olaya kendilerini fazla kaptirip bulut cekimine girmesinden bahsederler. keske okuduklarimdan birseyler ogrenseydim. bir tur daha bir tur daha derken bir baktim kolonlar buz kristalleriyle kaplanmaya baslamis. yukari hic bakmiyorum manzara hic hos degil. asagida da yeryuzu hayal meyal bir pus perdesinin arkasindan gorunmeye basladi. durumun ciddiyetini bildigim icin youtube da izledigim bulut cekimi videolari birer birer gozumun onunden gecmeye basladi. Biraz panik oldum ve oyunun altin kurallarindan birini ihlal ettim.
ASLA ASIRI TEPKI GOSTERME
Biran once irtifa kaybetmek icin spiral dalmaya karar verdim ve sol frene agirlikla beraber okuz gibi asildim. bir anda kanat asiri bir aciyla donuse baslayip sonrasinda sebebini anlayamadigim bir sekilde azgin boga gibi saga sola saldirmaya basladi. gozumu kanada diktim saga sola yikildikca kulaklar kapaniyor ben yusufun verdigi gucle veriyorum aktif pilotaji. iki dakika once aman bulutami gircez simdi diye dusunurken simdi kanadi acik tutmak icin ugrasmaya basladim. neticede kanat stabil oldu ve hemen kulak kapatip speed bar a asilip bulutun altindan en kestirme yoldan maviliklere suzuldum. varyodan gelen cokus alarmi kulagima hic bukadar hos gelmemisti.
Ruzgar arkamda suzulmeye basladim. olanlari ister istemez kisaca kafamdan gecirdikten sonra tekrar ucusa konsantre olup bulut cekimine dikkat ederek rotaya devam adiyorum. hudson nehri onumda cin seddi gibi belirdi derken bende 1000m lere dusmusum. bu irtifa ile nehir gecisi benim icin hayal bile degil. uzun bir aradan sonra varyodan arada bir ses gelmeye basladi ama duzensiz. tahminimce asagida gorunen kuru otlarla kapli tarla. oralarda biraz takilirsam belki bir corba cikar diye dusunmeye basladim. 1057m de girdigim termikten kisa bir sure sonra 2472m de ciktim. yine super calisan bir bulutun altindayim ama busefer maceraya karnim tok. bu suzulusun sonunda nehrin karsi tarafindayim. burasi ayni zamanda benim yasadigimda sehir. artik insemde onemli degil en ezindan eve yakin biryere inerim, arabayi gidip almak kolay olur. zaten karnimda acikti.
yok oyle.
Son metresine kadar gitmek lazim. fishkill in uzerine geldim ki buradan umitliyim zira genis bir alana yayilmis endustriyel yapilanma soz konusu. arac park yerleri, catilar vs hepsi termik kaynagi. bir iki termikle gene bulut tabanina vardim. manzara gercekten guzeldi. guneyimde manhattan adasinin gokdelenleri, tam karsimda atlas okyanusunu seyredek, varyonun cokus alarmini dinleye dinleye suzuldum. 45 derece yon degistirerek cokusten kurtulmaya calistim ama nafile. iki bulut caddesinin arasinda bastirici olur derler belkide benim durum odur. acikcasi bende neyaptigimin pek farkinda degilim.
Anayola yakin biryerlerde inise uygun mekanlari gozden gecirip bir isyerinin onundeki bosluga indim. sagolsun bayrak direkleride vardi oda windsock gorevi gordu.
buyuk bir mutlulukla inip ellerimin isinmasini bekledim. kanadi toplayip cantayi yuklendim ve ana yolun kenarina ciktim. ortalik manyak dolu oldugu icin kimse otostopcu almiyor tabi bizim tipte sakat biraz. tam pes edip eve telefon etmek uzereyken bir amca sagolsun durdu, oda bizim butarafa geliyormus yururum falan dediysemde kapima kadar birakti.
Butun sporcu arkadaslara kazasiz, bol gollu, bol termikli bir sezon diliyorum.
http://paraglidingforum.com/leonardo/flight/731456
Dosya ekleri
DSC00622.JPG
DSC00620.JPG


Kullanıcı avatarı
monokotilodon
Mesajlar: 27
Kayıt: 04.07.2012, 22:54
Ad Soyad: Tolga İnan
Şehir: Kayseri
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen monokotilodon » 1 on yıl 11 ay önce (31.03.2013, 12:28)

öncelikle güzel ve akıcı anlatımınız için teşekkürler.kafama takılan bir iki konu var.

1.bulut çekimine kapılıp çıktığınız bulutun tahminen derinliği ne kadardı? dönüp bakabildiniz mi?
2.bu bölgede(kalabalık bir yerleşim yerine yakın) hava trafiği yoğunluğu nasıl? bizim buralar gibi yamaç paraşütünden korkan uçak pilotları orda da yok mu?

Kullanıcı avatarı
omerfaruk
Mesajlar: 143
Kayıt: 07.08.2008, 17:29
Ad Soyad: Omer Faruk Gocmen
Şehir: Amerika
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen omerfaruk » 1 on yıl 11 ay önce (31.03.2013, 15:37)

monokotilodon yazdı:öncelikle güzel ve akıcı anlatımınız için teşekkürler.kafama takılan bir iki konu var.

1.bulut çekimine kapılıp çıktığınız bulutun tahminen derinliği ne kadardı? dönüp bakabildiniz mi?
2.bu bölgede(kalabalık bir yerleşim yerine yakın) hava trafiği yoğunluğu nasıl? bizim buralar gibi yamaç paraşütünden korkan uçak pilotları orda da yok mu?

Acikcasi donup bakmak hic aklimdan gecmedi. ama kesinlikle CB degildi zaten CB olsa okadar yaklasmisken icinden cikmak daha zor olurdu diye tahmin ediyorum. rota uzerindeki diger iki bulut tabaninda da karsilastigim durum benzerdi yani 5 tur fazla atsam gene ayni durum olur diye dusunuyorum. belkide bulut tabaninda SIKCA karsilasilan bir durumdur bunlar. cok tecrubeli oldugum bir konu degil.
hava trafigi aslinda bizimde arada bir yasadigimiz durum. cok fazla cx yapilan bir bolge olmamasina ragmen ozellikle bahar aylarinda gecmiste bir kac problem oldu. tam dagin guney bati istikametinde kucuk bir serbest parasut merkezi var. ucret karsiligi tandem atlayis yaptiriyorlar. her sezon onlardan bir uyari telefonu gelir. ikinci problem kuzey bati yonunde(benim gittigim yon) bulunan stewart airport. irtifa olarak bildigim kadariyla 3000feet in altina dusmedikten sonra yasal olarak bir engel yok. ben mesafe olarak biraz fazla yaklasmis olabilirim ama gozumun alabildigine etrafi tarayip gelen giden olmayinca ruzgara paralel devam ettim. ucusum boyunca birtane yolcu ucagi gordum oda cok uzaktan benden oldukca yuksek gecti. aslinda bu hava sahasi konusunu benimde biraz arastirmam lazim biraz katakulli oldu hersey.

Kullanıcı avatarı
Misoskian
Mesajlar: 198
Kayıt: 09.12.2012, 10:33
Ad Soyad: Yüksel Koçyiğit
Şehir: İstanbul
:
200+ Club
Aldığı Beğeni: 22 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen Misoskian » 1 on yıl 11 ay önce (31.03.2013, 16:09)

Tebrikler..

Kullanıcı avatarı
sarsinan
Mesajlar: 171
Kayıt: 16.05.2008, 12:48
Ad Soyad: Sinan KUTLU
Şehir: İzmir
:
50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 4 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen sarsinan » 1 on yıl 11 ay önce (31.03.2013, 17:25)

çorbayı kapmışsın tebrikler ;)

Kullanıcı avatarı
yyalibuk71
Mesajlar: 482
Kayıt: 16.03.2011, 00:10
Ad Soyad: Kubilay Güngen
Şehir: Bursa / Mustafakemalpaşa
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen yyalibuk71 » 1 on yıl 11 ay önce (31.03.2013, 23:54)

Güzel bir sezon açılışı olmuş. Darısı bizlerin başına :D


Kullanıcı avatarı
omerfaruk
Mesajlar: 143
Kayıt: 07.08.2008, 17:29
Ad Soyad: Omer Faruk Gocmen
Şehir: Amerika
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #7 gönderen omerfaruk » 1 on yıl 11 ay önce (04.04.2013, 04:49)

tesekkurler arkadaslar daha guzelleri size nasip olsun. tek yildizida kaptik buarada.

Kullanıcı avatarı
Hazerfenin Bir Füruğu
Mesajlar: 90
Kayıt: 25.08.2009, 16:44
Ad Soyad: Selahattin Asmalı
Şehir: Antalya
:
100+ Club
Aldığı Beğeni: 6 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #8 gönderen Hazerfenin Bir Füruğu » 1 on yıl 11 ay önce (04.04.2013, 06:01)

tebrikler, paylaşımınız için teşekkürler, inşallah bu sezon benzer bir deneyimi biz de yaşarız.

Kullanıcı avatarı
Kadir Yaraşlı
Mesajlar: 494
Kayıt: 21.05.2009, 17:25
Ad Soyad: Kadir Yaraşlı
Şehir: Muğla
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #9 gönderen Kadir Yaraşlı » 1 on yıl 11 ay önce (24.04.2013, 00:51)

ömer faruk sen ne yapmışşsın böyle? kendini görmeyeli çok geliştirmişsin. Böyle bir macera, sağlam inmek şartıyla, benim de hayalim. Yapılır mı ne dersin? Bu sene yurda gelecek misin? gene beraber uçalım.

Kullanıcı avatarı
irfan karaman
Mesajlar: 195
Kayıt: 26.05.2012, 10:04
Ad Soyad: İrfan Karaman
Şehir: Kocaeli
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Yaş: 48
Pilot Menüsü: 

Mesaj #10 gönderen irfan karaman » 1 on yıl 11 ay önce (24.04.2013, 09:20)

hocam tebrik ederim , valla film tadında heyecanla bir solukta okudum :) anlatımda harika :D

Kullanıcı avatarı
omerfaruk
Mesajlar: 143
Kayıt: 07.08.2008, 17:29
Ad Soyad: Omer Faruk Gocmen
Şehir: Amerika
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #11 gönderen omerfaruk » 1 on yıl 11 ay önce (25.04.2013, 05:29)

tesekkurler gercekten guzel bir duygu. 200-300 km ucanlarin inince neler hissettiklerini tahmin edemiyorum.
Kadir abi busene olmadi Turkiye. Calismalarini takip ediyorum gercekten ekol yarattin ya interneti salliyorsun. kismet olursa gokovadan ucariz beraber.
Dogru zamanda dogru yerde olduktan sonra 50+ km yapilabilir. bu tahmini yapabilmek hicde kolay degil o yuzden isi bilen birileriyle temasa gecip mesafe ucusuna giderseniz banada haber edin seklinde bir girisim mantikli olabilir. Bu asamaya gelmis pilotun termik ucus teknigini ve termik ucusun beraberinde getirdigi tehlikeleri iyi algilamasi gerekir. SIV nin faydalari anlatmakla bitmez. ilk xc denemeleri sadece bir termik ve 3-5 km de bitebilir ama herzaman kullandigimiz inis alanindan gobek bagimizi bir kestikmi gerisi yavas yavas gelir. aceleye gerek yok tabi. bir ucus bin ucusa degisilmemeli. selamlar


Kullanıcı avatarı
Kozi38
Mesajlar: 11
Kayıt: 25.03.2011, 02:40
Ad Soyad: Şaban Kozan
Şehir: Kayseri
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #12 gönderen Kozi38 » 1 on yıl 11 ay önce (25.04.2013, 10:32)

Ömer Faruk bey bu harika anlatım ve bizleri bilgilendirmenizden dolayı size çok teşekkürler ediyorum çok aydınlatıcı oldu.;))

Kullanıcı avatarı
volkan
Mesajlar: 36
Kayıt: 15.04.2013, 16:56
Ad Soyad: Volkan Deniz
Şehir: Muğla
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #13 gönderen volkan » 1 on yıl 11 ay önce (25.04.2013, 17:38)

Ömer faruk bey yaşadığınız olayın güzelliği kadar anlatımınızda süper,sanki sahmeler film kareleri gibi gözlerimin ününden geçti :) tecrübenizdende faydalanmış oldum,teşekkürler

Kullanıcı avatarı
salihakcil
Mesajlar: 37
Kayıt: 05.04.2011, 21:22
Ad Soyad: Salih Akçil
Şehir: Burdur
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #14 gönderen salihakcil » 1 on yıl 8 ay önce (20.07.2013, 13:02)

Ömer Faruk bey bi uçuş ancak bu kadar güzel anlatılabilir. keşke bunları birde videoya çekebilseydiniz.

Kullanıcı avatarı
omerfaruk
Mesajlar: 143
Kayıt: 07.08.2008, 17:29
Ad Soyad: Omer Faruk Gocmen
Şehir: Amerika
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #15 gönderen omerfaruk » 1 on yıl 8 ay önce (24.07.2013, 04:38)

salihakcil yazdı:Ömer Faruk bey bi uçuş ancak bu kadar güzel anlatılabilir. keşke bunları birde videoya çekebilseydiniz.

tesekkurler Salih bey. son zamanlarda yamac parasutunu cok dar zamanlara sigdirmaya calisiyorum ya telsizin sarji bitmis oluyor yada vakit kaybetmemek icin kamerayi vs yanima almiyorum. obur turlu tadi daha guzel cikiyor, erkenden kalkis pistine varip arkadaslarla sohbet, video, fotograf vs. birdahaki ucuslara biraz daha hazirlikli gitmeyi denemek lazim