27.06.2013'teki ilk +50 km cross hikâyem

Son yaptığınız uçuşu , XC uçuşlarınızı ve XC tekniklerinizi bu kategoride paylaşabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
Pinokkyo
Mesajlar: 88
Kayıt: 23.11.2009, 13:54
Ad Soyad: Önder Aşık
Şehir: Denizli
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

27.06.2013'teki ilk +50 km cross hikâyem

Mesaj #1 gönderen Pinokkyo » 4 yıl 11 ay önce (28.06.2013, 22:50)

Arkadaşlar merhaba

Okumak isterseniz eğer ilk kros deneme uçuşumun hikayesi burada:

http://www.ypforum.com/viewtopic.php?t=12020

Burada da size 27.06.2013'teki ilk +50 km kros hikâyemi anlatmaya çalışayım.

Uçuş kaydı:

http://www.ypforum.com/leonardo/flight/16612

Haftalardır Barış’ın (Tura) başının etini yiyordum. Hadi Barış hadi Barış. Ha bugün ha yarın diye. Malum araya nikâh da girince son birkaç haftayı da pas geçtik.

Dünkü (27.06.2013) kros denemesinde geçen günlerde Oğuz Abi’nin (Akgündüz) Çarşamba günü ile ilgili grupta yazdığı mesaj da bizi tetikledi sanırım.

Hafta içi Şener (Arslan) ve Barış ile ortak bir gün kararlaştırmaya çalışıyorduk ama malum iş güç sebebiyle hafta içi herkesin aynı günü denk getirmesi mümkün değildi. Şener ve Oğuz Abi Çarşamba gününe son dakika anlaştıkları için bizim işyerinden izin alma saatimiz çoktan geçmişti. Sağlık olsun. Belki bir dahaki sefere artık. Yine de onlardan gelecek haber de bize hava ile ilgili az çok referans olacaktı. Biz de Barış’la Perşembe için işyerinden gerekli izni koparttık.

Gece güzel bir uyku ve gerekli hazırlıkları yaptıktan sonra Perşembe günü sabahı Barış’ın Irlıganlı - Eldenizli Köyü’nde yaşayan sempatik dayısı Turgut Dayı ve konuksever ailesinin evine gittik. Orda güzel bir kahvaltı yaptıktan sonra ver elini Çökelez.

Saat 10.30 civarlarında Turgut Dayı ile beraber köyden çıktık ve 11.30 civarlarında tepeye ulaştık. Yaklaşık 1 saat kadar mevcut değerlendirmelerimizi yaptık. Sabah cam gibi olan havada hafif hafif bulutlanmalar başlamıştı. Bu iyiye işaret diyerek Şener’in 13.00’ten önce kalkış yapmayın önerisine rağmen 12.15 civarları istediğimiz şartların gerçekleştiğini düşündüğümüz için 12.30’da da kalkış yapacak şekilde hazırlandık.

Saat 12.30’da ilk önce Barış, arkasından da ben kalkışlarımızı gerçekleştirdik. Tam da istediğimiz gibi hava çok güzel çalışıyordu. Yaklaşık 20-30 dk içerisinde 3.000 mt. seviyelerine ulaşmıştık bile.. Barış’ın "uzuyoruz"…. talimatı ile o önde ben arkada yavaş yavaş yol almaya başladık.

Malum Barış yarışma kanadı ben de C sınıfı bir kanat ile uçtuğumuz için Barış hem mesafede hem de irtifada bana oldukça fark attı. 5-10 km sonra ben ciddi bir irtifa kaybettiğim için itiraf edeyim biraz panikledim. Barış’a sen devam et benim termik bulmam gerekiyor diyerek Barış’ın rotasından ayrılmak zorunda kaldım. Çünkü ayrılmasam patlama riskim çok yüksekti. Ben büyük Çökelez tarafına rotamı çevirdim ve aradığım termiği işte orada buldum. Tabi ben bu termiği ararken Barış çoktan uzamış ve gözden kaybolmuştu bile. Artık kendi başımın çaresine bakmak zorundaydım.

Yaklaşık bir saat içerisinde gökyüzünü kocaman bulutlar sardı ve etraf kapkaranlık oldu. Bu arada beni de yağmur riski var mıdır acaba diye bir korku sarmaya başladı. Bulutlara paralel, güneşi görecek şekilde ilerliyorum. Barış’ın jöle tabiri ile yerden ısı farkıyla kopan termikler, beni hem taşıyor hem de bana irtifa kazandırıyordu.

Diğer taraftan bahsetmiş olduğum bu aşırı bulutlanma rüzgârın hem şiddetini hem de yönünü neredeyse dakikalık değiştiriyordu. Uçuş kaydını dikkatle incelerseniz rotayı şaşırdığımı net bir şekilde görebilirsiniz. :D Örneğin full speed arka rüzgâr 60 km hızla giderken aniden hızımın 35-40’lara düştüğünü görüyordum.

Ara ara Barış’la haberleşip son durumumuz hakkında bilgiler alıyorduk. Çok ilginçtir ki ben 3.000 seviyelerindeyken Barış vızık vızık termik arıyor, Barış 3.000 seviyelerindeyken ise ben arıyorum. :D Aramızdaki konuşmaları keşke kayıt etseydik.

En sonunda 50 km.’ye geldiğimde ilk +50 km mesafe uçuşumu havada çığlıklarla Barış’la beraber kutluyoruz.

Kalan kırıntı termiklerle acaba daha ileri gidebilir miyim düşünüyorum ama bulutların gökyüzünü tamamıyla kaplaması ile ümitlerim de yavaş yavaş tükenmeye başlamıştı. Uçuşun son demlerinde ileride küçük bir köy gördüm ve bu köye iniş planlaması yaptım. Temiz bir iniş ile uçuşu tamamladım. İndiğim sırada uzaklardan gök gürlemeye başlamıştı bile. Yaklaşık yarım saat sonra da işte beklenen yağmur hem de sağanak...

Uçuştan aktaracağım en güzel detay: Uçuş boyunca neredeyse tek bir acil durum bile yaşamadım. Tertemiz, son derece keyifli ve güzel bir uçuştu. Sanırım aktif pilotajımı her uçuşta daha da geliştiriyorum. Son olarak eklemek istiyorum ki, her kros denemesi sonrası keşke şöyle olsaydı, keşke böyle olsaydı dememek için artık kendime söz verdim. Her uçuş ayrı bir tecrübe, her uçuş ayrı bir keyif. Her uçuşun keyfini çıkarmaya karar verdim.. Bence siz de öyle yapın..

Bir de sanırım önümüzdeki sezon mevcut kanadımla vedalaşsam artık benim için çok daha iyi olacak. Hele bu sene de idare etsin bakalım, seneye Allah kerim... :)

Gelelim son detaylara: Çivril’e bağlı Bozdağ Köyü’ne iniş yapmışım. İner inmez Renault Toros marka araç dibimde bitti. Arabadan 4 tane abi indi. Kahvede oturmuş muhabbet ederlerken benim indiğimi görmüşler ve endişelenmişler. Sağ olsunlar aldılar beni köyün kahvesine götürdüler. Yedirdiler içirdiler. Sonrasında da Çivril Otogar’ına kadar bıraktılar. Oradan da eve dönüş. Hepsinden binlerce kere Allah razı olsun. Adreslerini aldım. En kısa zamanda çam sakızı çoban armağanı bir paket yapıp adreslerine göndereceğim.

Ek olarak belirtmek istiyorum ki sizin de bildiğiniz üzere bundan yaklaşık 2 sene kadar önce +50 km. yapmadan saçlarımı kestirmeyeceğim diye kendi kendime söz vermiştim. Saçlar bugün omzuma kadar uzadı. İşte o sözümü bugün tuttum. +50 km. gerçekleştiğinde Fatih de berber parasını karşılayacağına dair söz vermişti. Şimdi Fatih’in tatilden dönmesini bekliyorum. Fatihim gelir gelmez saçlara elveda… :D

İşte o kare:

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... tif_t=like

Diğer taraftan Barış kardeşime sonsuz teşekkürler. O olmasa bu denemelerin belki de hiçbiri olmazdı. Allah ondan binlerce kere razı olsun. İnşallah bir dahaki sefere +100’ü yine birlikte yaparız kardeşim. Onun için dua ediyorum. Umarım bize bir gün Türkiye rekoru sevincini de tattırır.

Ekipteki sevgili kardeşlerimin ve ağabeylerimin bugüne kadar verdiği destekler ve tebrikler için de hepinize ayrıca teşekkür. Umarım ekipten daha fazla yıldız çıkartırız.

Son olarak sevgili eşimin de desteğini asla göz ardı edemem. Her kros deneme öncesi verdiği destek için ona da ayrı bir teşekkür.

Son iki uçuştur beni yalnız bırakmayan uğurböceklerine de sevgiler. :D Uçuş sırasında çektiğim birkaç fotoğrafı da birkaç güne kadar yükleyeceğim.

Yazı biraz uzun olmuş. Kusura bakmayın….

Saygı ve sevgilerimle…. :)


İstikbal göklerdedir;
çünkü göklerini koruyamayan
uluslar yarınlarından asla
emin olamazlar.
ATATÜRK 1925


Kullanıcı avatarı
SERVET
Mesajlar: 182
Kayıt: 15.07.2006, 15:49
Ad Soyad: Servet Yalçınkaya
Şehir: İstanbul
:
200+ Club
Aldığı Beğeni: 45 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen SERVET » 4 yıl 11 ay önce (01.07.2013, 11:41)

tebrikler darısı bizim başımıza:)

Kullanıcı avatarı
Pinokkyo
Mesajlar: 88
Kayıt: 23.11.2009, 13:54
Ad Soyad: Önder Aşık
Şehir: Denizli
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Fotolar:

Mesaj #3 gönderen Pinokkyo » 4 yıl 11 ay önce (01.07.2013, 23:38)

SERVET yazdı:tebrikler darısı bizim başımıza:)


İnşallah kardeşim. Çok teşekkür ederim.. :)

Fotolar:
Dosya ekleri
8.JPG
7.JPG
6.JPG
5.JPG
4.JPG
3.JPG
2.JPG
1.JPG
İstikbal göklerdedir;

çünkü göklerini koruyamayan

uluslar yarınlarından asla

emin olamazlar.

ATATÜRK 1925



“Uçuşlarınız, XC Uçuşlarınız” sayfasına dön