Antalya'da sıra dışı bir mesafe uçuşu
Moderatör: Moderatör Ekibi
- Maksoy
- Mesajlar: 107
- Kayıt: 28.05.2011, 21:13
- Ad Soyad: Mehmet Aksoy
- Şehir: Antalya
- :
- Aldığı Beğeni: 33 / 3
- Pilot Menüsü:
Antalya'da sıra dışı bir mesafe uçuşu
27-07-2013 Cumartesi günü Antalya'da kuzey rüzgarlarında bizi hiç utandırmayan Beğiş Köyü'ndeki kalkış alanımıza gittik.
İlk etapta düşüncemiz yeniden uçmaya başlayan iki arkadaşımızı yelken bandına sokmak ve mümkün olursa termik uçuşları yaptırabilmekti. Darbe araları 15-20 saniyeden daha fazla uzamadı. Darbede de rüzgâr hızı 25-30 km yi buldu. Bu sebepten bir süre bekledik. Ancak hava bir türlü buna uygun olmadı. Arkadaşlarımız kalkamadı.
Saat 16 gibi (bu bölgede en fazla uçan pilot ben olduğumdan) tavşanlık yapıp kalkış yaptım. Hava sertti ama uçulamayacak düzeyde değildi. Tepe önünde bir miktar irtifa aldıktan sonra (3000 m.) kalkıştaki arkadaşlarımı bilgilendirdim.
Deniz Karagöz hazırlandı. Kalkışını yaptı. Ben onun irtifa almasını bekledim. Kendisi için yeterli olduğuna kanaat getirdiği bir irtifadan sonra Elmalı istikametine doğru rüzgarı arkamıza alarak XC maceramıza başladık.
Kaldırıcıların şiddeti; 6-7 m/s., arka rüzgarda kanatlarımızın hızı 80 km/h. civarındaydı.
Devamlı olarak telsiz iletişimini ve göz temasını koruduk. Elmalı'nın güneyine geldiğimizde irtifamız oldukça azaldı. Adeta termik bulmak için her potansiyeli kazıdık. Avlan gölüne geldiğimizde çok olmayan ama bizi rahatlatan bir irtifa ile kendimizi Sinekçi Beli'nin başlangıcındaki tepelere attık. Burası kuzeye baktığından, öğleden sonra güneşinin oluşturduğu termik aktiviteyi bizden esirgemedi. İrtifamız tekrar 2000 m.'nin üzerine çıktı. Gömbe, Çayboğazı mevkiinin güneyinde oldukça nazlı bir termik aktivite bizi yukarı taşımaya başladı.
Bu noktada Deniz ve ben ayrı kararlar verdik. Ben uçuşu sonlandırmak ve iniş yapmak üzere karar verdim, Deniz ise bulduğumuz termiği kullanarak hayalindeki uçuşu denemek istedi.
55 km lik bir mesafenin ardından Sinekçibel'in kuzeyindeki Çayboğazı göletinin yanına güzenli bir iniş gerçekleştirdim. Durumumu Deniz'e bildirdiğimde onun 2700-3000 m civarında bir irtifada olduğunu gördüm.
Deniz, Kaş'a kadar sınırları zorlayacaktı.
Kalkış alanımızdan Kaş'a kadar olan mesafeyi daha önceleri ölçmüştük. 90 km. Bu mesafenin güzergahını hep aramızda tartışmıştık. Tek sıkıntı Batı Toros sıradağlarını geçmenin riskiydi. Bu bölgede karasal ile deniz iklimi müthiş bir cephe ouşturuyordu. Bu gün şartlar Deniz açısından oldukça iyiydi. Cephe sistemi oluşmadan sahil şeridine kadar kuzey yönlü hakim rüzgar vardı. 2700 m ile başladığı tırmanışla 3294 metreye kadar yükselen Deniz, Sinekçi Beli Dağlarını geçerek Kaş'a kadar geldi.
Kaş sahiline geldiğinde irtifası 1500 m civarında, kat ettiği mesafe 90 km civarındaydı. Mesafe gidebilecek, 100+ yapabilecek irtifası vardı ama ülkemizin sınırları bitmişti. Burnumuzun dibindeki Meyis Yunan adasına gidebilirdi. Ama adanın en uç noktasında ancak 100+ ya ulaşabiliyordu. Artı ortaya çıkabilecek sıkıntılar da cabası. Deniz de iniş kararı vererek Kaş Küçüklimandaki marinaya indi. Onu karşılayan Çağlar'ın coşkusunu facebooktaki resminden anlayabilirsiniz.
İniş haberini aldığımızda itfara yaklaşık 1 saat vardı. Biz daha havadayken araçla yola çıkarak bizi toplamaya peşimizden gelen Savaş Barutçu beni Gömbe'den aldı ve Kaş'a yola çıktık.
İftar vakti Kaş'taydık. İftarımızı yaptık. Deniz'in coşkusunu, sevincini paylaştık, gururlandık.
Tebrikler Deniz, hayallerinden birini daha gerçekleştirdin. Hepsi böyle başarı ve mutluklarla sonlanacak nice uçuşlar diliyorum.
İlk etapta düşüncemiz yeniden uçmaya başlayan iki arkadaşımızı yelken bandına sokmak ve mümkün olursa termik uçuşları yaptırabilmekti. Darbe araları 15-20 saniyeden daha fazla uzamadı. Darbede de rüzgâr hızı 25-30 km yi buldu. Bu sebepten bir süre bekledik. Ancak hava bir türlü buna uygun olmadı. Arkadaşlarımız kalkamadı.
Saat 16 gibi (bu bölgede en fazla uçan pilot ben olduğumdan) tavşanlık yapıp kalkış yaptım. Hava sertti ama uçulamayacak düzeyde değildi. Tepe önünde bir miktar irtifa aldıktan sonra (3000 m.) kalkıştaki arkadaşlarımı bilgilendirdim.
Deniz Karagöz hazırlandı. Kalkışını yaptı. Ben onun irtifa almasını bekledim. Kendisi için yeterli olduğuna kanaat getirdiği bir irtifadan sonra Elmalı istikametine doğru rüzgarı arkamıza alarak XC maceramıza başladık.
Kaldırıcıların şiddeti; 6-7 m/s., arka rüzgarda kanatlarımızın hızı 80 km/h. civarındaydı.
Devamlı olarak telsiz iletişimini ve göz temasını koruduk. Elmalı'nın güneyine geldiğimizde irtifamız oldukça azaldı. Adeta termik bulmak için her potansiyeli kazıdık. Avlan gölüne geldiğimizde çok olmayan ama bizi rahatlatan bir irtifa ile kendimizi Sinekçi Beli'nin başlangıcındaki tepelere attık. Burası kuzeye baktığından, öğleden sonra güneşinin oluşturduğu termik aktiviteyi bizden esirgemedi. İrtifamız tekrar 2000 m.'nin üzerine çıktı. Gömbe, Çayboğazı mevkiinin güneyinde oldukça nazlı bir termik aktivite bizi yukarı taşımaya başladı.
Bu noktada Deniz ve ben ayrı kararlar verdik. Ben uçuşu sonlandırmak ve iniş yapmak üzere karar verdim, Deniz ise bulduğumuz termiği kullanarak hayalindeki uçuşu denemek istedi.
55 km lik bir mesafenin ardından Sinekçibel'in kuzeyindeki Çayboğazı göletinin yanına güzenli bir iniş gerçekleştirdim. Durumumu Deniz'e bildirdiğimde onun 2700-3000 m civarında bir irtifada olduğunu gördüm.
Deniz, Kaş'a kadar sınırları zorlayacaktı.
Kalkış alanımızdan Kaş'a kadar olan mesafeyi daha önceleri ölçmüştük. 90 km. Bu mesafenin güzergahını hep aramızda tartışmıştık. Tek sıkıntı Batı Toros sıradağlarını geçmenin riskiydi. Bu bölgede karasal ile deniz iklimi müthiş bir cephe ouşturuyordu. Bu gün şartlar Deniz açısından oldukça iyiydi. Cephe sistemi oluşmadan sahil şeridine kadar kuzey yönlü hakim rüzgar vardı. 2700 m ile başladığı tırmanışla 3294 metreye kadar yükselen Deniz, Sinekçi Beli Dağlarını geçerek Kaş'a kadar geldi.
Kaş sahiline geldiğinde irtifası 1500 m civarında, kat ettiği mesafe 90 km civarındaydı. Mesafe gidebilecek, 100+ yapabilecek irtifası vardı ama ülkemizin sınırları bitmişti. Burnumuzun dibindeki Meyis Yunan adasına gidebilirdi. Ama adanın en uç noktasında ancak 100+ ya ulaşabiliyordu. Artı ortaya çıkabilecek sıkıntılar da cabası. Deniz de iniş kararı vererek Kaş Küçüklimandaki marinaya indi. Onu karşılayan Çağlar'ın coşkusunu facebooktaki resminden anlayabilirsiniz.
İniş haberini aldığımızda itfara yaklaşık 1 saat vardı. Biz daha havadayken araçla yola çıkarak bizi toplamaya peşimizden gelen Savaş Barutçu beni Gömbe'den aldı ve Kaş'a yola çıktık.
İftar vakti Kaş'taydık. İftarımızı yaptık. Deniz'in coşkusunu, sevincini paylaştık, gururlandık.
Tebrikler Deniz, hayallerinden birini daha gerçekleştirdin. Hepsi böyle başarı ve mutluklarla sonlanacak nice uçuşlar diliyorum.
- KARAGÖZ
- Mesajlar: 566
- Kayıt: 13.08.2006, 19:11
- Ad Soyad: Deniz Karagöz
- Şehir: Antalya
- :
- Aldığı Beğeni: 15 / 0
- Yaş: 44
- Pilot Menüsü:
Beraber uçmak çok keyifliydi mehmet abi. Burdan hem Facebook dan mesaj aran hem de telefonla arayarak mutluluğuma ortak olan tüm arkadaşlarıma teşekkür ederim. inşallah daha uzun uçuşları hep beraber yaparız :-)
Akın gökbulut'a Dip not : Akın abi memleket toprakları bitince 100 ü geçemedim. ver artık ikinci yıldızımı sen de rahat et bende rahat edeyim :-)
Akın gökbulut'a Dip not : Akın abi memleket toprakları bitince 100 ü geçemedim. ver artık ikinci yıldızımı sen de rahat et bende rahat edeyim :-)
- ASİ
- Mesajlar: 139
- Kayıt: 05.01.2007, 00:57
- Ad Soyad: Engin Karabudak
- Şehir: İzmir
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
tebrikler kardeşim. fantazi bir uçuş olmuş. bu tarz büyük sıra dağları geçmek oldukça zordur. heleki denize yakınsa uçuş esnasında kafa rüzgarında kalma durumu olabilirdi. güzel bir uçuş olmuş. tekrar tebrikler. bu tempoyla gidersen ikinciyi atlayıp direk üçüncü veya dördüncü yıldızı alıcaksın gibi gözüküyorsun
- Hazerfenin Bir Füruğu
- Mesajlar: 90
- Kayıt: 25.08.2009, 16:44
- Ad Soyad: Selahattin Asmalı
- Şehir: Antalya
- :
- Aldığı Beğeni: 6 / 0
- Pilot Menüsü:
Ayaş'a gelmekten son anda vazgeçtik ama aklımızın yarısı Ayaş'ta kaldı... doğal olarak ne kaçırdığımızı merak ediyorduk... Türkiye rekoru kıl payı kaçmış... biz Ayaş'a gelseydik de belki 100'ü geçemeyecektik, belki kalkıştan kısa bir süre sonra inecektik, ama rekor havaya, rekor pilota, kanat'a bu kadar yaklaşmak, aynı ortamı paylaşmak ayrı bir keyif ve heyecan olacaktı... ama Deniz'in (Yamaçparaşütü Türkiye tarihinde belki bir ilk) sıradışı xc uçuşu da teselli ikramiyesi gibi oldu. Torosları geçmek imkansızı başarmak gibi bir şey, bu nedenle Deniz'in sabrı, becerisi, toros dağlarındaki keçi gibi inatçı yapısı, azmi; kendisi için küçük ama yamaçparaşütü camiası için büyük adımlara dönüştürüyor bu xc uçuşunu... Tebrikler Deniz...
- azizsimsek
- Mesajlar: 39
- Kayıt: 07.08.2012, 16:04
- Ad Soyad: Aziz Şimşek
- Şehir: Kütahya
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
- asimetrik kapanma
- Mesajlar: 100
- Kayıt: 01.11.2008, 21:38
- Ad Soyad: Serdar Tur
- Şehir: Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 14 / 0
- Pilot Menüsü:
- KARAGÖZ
- Mesajlar: 566
- Kayıt: 13.08.2006, 19:11
- Ad Soyad: Deniz Karagöz
- Şehir: Antalya
- :
- Aldığı Beğeni: 15 / 0
- Yaş: 44
- Pilot Menüsü:
cincir yazdı:Denizcim 100+ uçacaksın ama yanlış yerlerden kalkış yapıyorsun Biraz daha yukarı çıkman lazım haritada
güngör abi süper fikir, benim neden aklıma gelmedi acaba
uçuş'la ilgili olarak mehmet aksoy abim zaten detaylı bir anlatım yapmış. ama ben de bişeyler eklersem;
darbeli, termiklerin sert ve türbülanslı olduğu zor bir havaya kalktık. ben tepe üstünde yükselmeye devam ederken +6'lık bi termiğin gazına gelip dönmemem gereken yerde dönünce tepe arkasına yakın bi yerde askıda kaldım. full speed basmama rağmen ilerleyemeyince daha fazla çökmeden dönmeye karar verdim ve xc başladı. elmalı girişine kadar oldukça darbeli termiklerle karşılaştım ne yaptıysam termikleri verimli bir şekilde dönemedim. kanat ya kapanıyordu ya da birinci veya ikinci turdan sonra termikten düşüyordum. ben de biraz daha uzayıp havanın daha da rahatladığı bi yer bulma ümidiyle yer şekillerine göre hat çizerek termik bulmaya çalıştım. elmalı girine geldiğimde küçük bi tepeyi termik bulamadan aştıktan sonra arkasında çok düşük bi irtifada kaldım. yaklaşık olarak yere 10 - 15 mt yüksekliğim vardı. fabrika gibi bi yapının arkasında ufak bi çıkıntılık gördüm ve iniş planyayacağıma burayı zorladım ve bingo orda biraz yüksedikten sonra hemen bir arkaya atladım orda bulduğum termik sinekçibel başlangıç sırtlarına atacak irtifayı verdi. bu kısmı mehmet abi ile birlikte uçtuk, sonra ben 0.5 - 0.8 arasında bulduğum bi termikle yaklaşık 45. km'ler civarında tırmanmaya başladım. termik bi türlü 1'e çıkmıyordu ama inat ettim ve dönmeye devam ettim. sinekçibelin gömbeye bakan sırtlarına çıkınca termik biraz daha ivmelendi. ancak yine de burayı aşma gibi bi niyetim yoktu. biraz daha yükseldikten sonra açılmyı düşünüyordum. ancak termik bitmek bilmedi ve sinekçibeli aşacağıma tam olarak emin olmadığım bi yükseklikten arkaya doğru koptum. (yükseklik yeterliydi ancak sinekçibel iki büyük sırt hattı arasında geniş bi vadi'den oluştuğu için burada girebileceğim herhangi bir bastırıcı çok çok kötü bi yere inmeme neden olabilirdi) vadiyi geçtim. ikinci sırtın üzerinde termiği buldum. bu termik beni 3300 mt civarına çıkardı ve bundan sonra uzuuuun bi süzülüş başladı.
uçuşun en utlu anı, defalarca üzerinde uçtuğum kaş'a kuzeyden gelip de ulaşmak oldu. kaş'ı altımda görümdeki mutluluğumu tarif edemem. hattı 100'e tamamlamak için bişeyler deneyeyim dedim. ama daha sonra vazgeçip limana indim.
limanda beni karşılayan naturablue ekibinden çağlan güngelen'e, 50 km beraber uçtuğumuz mehmet aksoy'a, bizden sonra hava patladığı için uçamadığı halde, arabayla 250 km yol yaparak mehmet abi ve beni alan savaş barutçuya özel teşekkürü borç bilirim.
daha uzun uçuşlarda görüşmek üzere.herkese iyi uçuşlar...
- hsiray@ttnet
- Mesajlar: 311
- Kayıt: 20.07.2006, 22:50
- Ad Soyad: Hamdi Şiray
- Şehir: Kayseri
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
tebrik.
Denizciğim tebrik ederim.Basıp geçseydin eski osmanlı topraklarını da görseydin keşke.Ne olacaktı sanki.Alman pilot eski yıllarda Cessna ile moskova meydanına inmişti günlerce adamdan medya söz etmişti.Sen de meşhur olurdun.Neyse ama yıldızı bence hakettin.Tekrar tebrik eder nice güzel uçuşlara.
- muhammet ılgın
- Mesajlar: 5
- Kayıt: 04.08.2013, 01:32
- Ad Soyad: Muhammet Ilgın
- Şehir: Kütahya
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
- sinanpaşalı
- Mesajlar: 371
- Kayıt: 06.05.2006, 13:24
- Ad Soyad: Halil Akdeniz
- Şehir: afyonkarahisar
- Aldığı Beğeni: 9 / 0
- Yaş: 36
- Pilot Menüsü:
- m.bayrakci
- Mesajlar: 331
- Kayıt: 04.07.2006, 21:40
- Ad Soyad: Murat Bayrakçı
- Şehir: memleket:Tire Yaşadığı:Diyarbakır
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Yaş: 48
- Pilot Menüsü: