ALBATROS: Yeni Türkiye Mesafe Rekoru - 343.5 km :)

Son yaptığınız uçuşu , XC uçuşlarınızı ve XC tekniklerinizi bu kategoride paylaşabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
basat
Mesajlar: 42
Kayıt: 18.03.2005, 13:02
Ad Soyad: Basat Okay
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 300+ Club
Aldığı Beğeni: 11 / 0
İletişim:
Pilot Menüsü: 

ALBATROS: Yeni Türkiye Mesafe Rekoru - 343.5 km :)

Mesaj #1 gönderen basat » 9 yıl 8 ay önce (07.07.2014, 02:17)

ALBATROS: Yeni Türkiye Mesafe Rekoru - 343.5 km ve Avrupa EN B rekoru - 302.9 km ( K.Maraş -> Mardin)

Merhaba Herkese :)

29 Haziran 2014 Pazar günü, bir grup -mesafe uçuşuna gönül veren- pilot olarak Kahramanmaraş'ta toplandık ve tam anlamıyla rüya gibi, unutulmaz bir uçuş gerçekleştirdik :)

Günün sonunda, Kahramanmaraş -> Mardin doğrultusunda, Hakan (Akçalar) doğrusal 343.5 km mesafe uçarak yeni Türkiye Açık Mesafe Rekoru 'nu 2.kez kırmış oldu. Gökhan (Çağlayan) da EN B (LTF 1-2) kategorisinde, 302.7 km ile Avrupa ve Türkiye Mesafe rekorunu elde etti. Aynı zamanda, 300 km + kulübüne 9 pilot, aynı uçuşta girerek belki de dünyada bir ilki gerçekleştirmiş olduk.

Günü rakamlarla özetlersek;

Hakan Akçalar - 343.5 km - Ozone Delta 2 - EN C (uçuş linki)
Basat Okay - 334 km - Ozone Enzo - EN D (uçuş linki)
Muharrem Kılıç - 327.2 km - Ozone LM4 - EN D (uçuş linki)
Umut Yetiştiren - 317.5 km - Ozone Delta 2 - EN C (uçuş linki)
Dora Göksal - 311.8 km - Ozone Delta 2 - EN C (uçuş linki)
Gökhan Çağlayan (Termiksi) - 302,9 km - Gradient Nevada - EN B (uçuş linki)
Yunus Nedim Mehel - 302.5 km - Ozone Delta 2 - EN C (uçuş linki)
Volkan Gümüşkaya - 300.3 km - Ozone Delta 2 - EN C (uçuş linki)
Derviş Mahmutoğlu - 300.1 km – Niviuk IcePeak 6 - EN D (uçuş linki)


Hakan ve Gökhan, deneyimlerini bu başlık altında yazacaklar. Öncesinde, ben kısaca kendi açımdan bu epik günü anlatacağım :)

Karar aşaması ve Antrenman;

K.Maraş tarafında uçuşa gitme gibi bir düşünce, eski eğitmenim Muharrem’in bana deneyimlerini anlatana kadar hiç aklımda yoktu. Sabah 11'de çalışmaya başlayan havayı, 3 - 4 bin metre bulut tabanlarını duyunca ve yakın zamanda Mahmut (Hopur)'un 130 km'lik uçuşunu da görünce, hava tahminleri odağıma bu bölgeyi de katmıştım...ve beklenen an çabuk gelmişti :)

Resim Resim

Tahminler, 29 Haziran 2014 Pazar günü 350 km'lik rotalar boyunca, tüm irtifalarda rüzgarın genellikle batılı olacağını ve bulut tabanının 4300 metrelerde -kısaca mükemmel- oluşacağını gösteriyordu. XCskies ekran görüntüleri de paylaşılmaya başlanmıştı.

Bu nedenle, Mahmut'u aradım ve hafta sonu uçuşlarına özellikle Pazar günü için aralarına katılmak istediğimi söyledim. Ardından, Albatros mail grubumuza, Muharrem'e ve XC Country facebook grubuna kararımı bildirerek, pazartesi için isten de izin alarak tek yon uçak biletimi aldım. Dönüş başka bir şehirden olabilir hayaliyle.. :)

Resim Resim

Hakan’ın da hava tahminlerine bakıp XC alarmını Maraş için vermesinden sonra Gökhan ve Yunus da tercihlerini Maraş tan kullandı. Böylelikle, hep beraber cumartesi sabah uçağıyla İstanbul ’dan G.Antep’e yola koyulduk. Cumartesi için gezme planımı Hakan 'ın "antrenman olur" tavsiyesiyle değiştirmiştim. Antep'te bizi, Ömer (Turgut) ve Yasemin (Yalçın) güleryüzleriyle karşıladılar ve arabada hoş sohbet, muhabbet eşliğinde Narlı kalkışına gittik.

Kalkışa vardığımızda, Maraş ve Ankara ekibi (ODTÜ HAT, AYP ve Uçarı Hv.) hazırlanıyordu ve ortam mini bir şenlik havasındaydı. Cumartesi için rüzgâr tahminleri önce batı sonra artarak kuzeyli olacak şeklindeydi. Biz hazırlanırken de rüzgâr artıyordu. Saat 11 gibi kalktıktan sonra genel olarak ortalama 1.5 saat 1600 metredeki inversiyon ile uğraştık. Sonrasında, bir grup 2000 metreleri bulduktan sonra yola koyulmuştu. Ben de sürüne sürüne güneybatı rüzgârıyla yola koyuldum.

Saat ilerledikçe inversiyon yükselmeye/kırılmaya ve termikler de kuvvetlenmeye başlamıştı. Çılgın termiklerle yerdeki 40 derece sıcaktan kurtulup serinliyordum. Gökyüzünde, çok seyrek ufak tefek bulutlar(4 binlerde) oluşuyordu ama bulutsuz da olsa hava çok iyi çalışıyordu.

Resim

Yavuzeli sırtlarını takip ederek Fırat nehrine vardığımda, gösterge 60 kilometre civarı gösteriyordu. 4300 metreden Fırat nehrini gördüğümde manzaradan mest olmuştum :) Bu arada hava, "antrenman" uçuş modumu, "yapıştır" moduna çevirmişti… Sert kuzey rüzgârı tahminlerine rağmen kalkışta konuştuğumuz gibi yengeçleme yaparak Ş.Urfa’yı (140 km) hedef olarak belirledim…

100. kilometrede devasa Atatürk Barajı Gölü, 27 km uzakta olmama rağmen muhteşem görünüyordu. Rotada ilerlerken telsizden konuşmalar geliyordu ama havada kimseyle denk gelemiyordum. Sonunda, Urfa'ya varmıştım ve vardığımda saat daha 17.00’di. Bu rüzgârda maksimum 170-180 km civarı gideceğimi hesaba katarak ve Yunus’un telsizden ampul olarak indiğini (142.3 km - link) söylemesi üzerine -ertesi günü düşünerek ;)Urfa’ya 144.km ye indim (144 km - link). Yunus ile buluşarak önce otobüsle Antep’e ardından -yolda Dora ile buluşarak (159.6 km - link)- Maraş’a vardığımızda saat 23:00 civarıydı. Umut, biraz uzağa indiği için bizden 1 saat sonra gelebilmişti. (173.4 km - link)

Resim

Gece Mahmut, hepimizi evinde ağırladı ve misafir 9 pilot hava tahminlerine bakarak yarını iple çekiyorduk. O gece dışarıda şiddetli rüzgâr ortalığı süpürüyordu ve XCskies tahmini ertesi gün için de patlak rüzgâr ihtimali veriyordu, acaba kalkabilecek miydik? Ya da inişte sürüklenecek miydik? Ama güvenilir Skiron ideal rüzgar şiddeti ve yönü tahmini veriyordu. Tahminlere sabah tekrar bakmak üzere uykuya geçtik çünkü saat 9:00’da kalkışa gitmek için teker dönecekti…

Rekor günü;

Sabah 7.30da ev hareketlenmeye başlamıştı. Hava tahmini için 2.kata çıktığımda Muharrem ve Mahmut bilgisayar başında rota çalışıyorlardı :) ...ve beklenen an, XCskies da tahminlerini güncellemiş ve rota boyunca ideal şiddette, irtifada bati / hafif güneybatılı rüzgâr göstermeye başlamıştı! Evdeyken Rekor Alarmı tekrar verildi :)

Kalkışa vardığımızda saat yaklaşık 10:45’ti. Hızlıca hazırlanıp fotolarımızı çekip pes peşe kalkmaya başladık. Hava bir gün öncesinden daha iyi çalışıyordu. Güneyimizde ve kuzeyimizde bulut caddeleri oluşmaya başlamıştı bile…Kalkıştan hemen sonra bir gaggle oluşturduk ve 2 bin metrelere yavaş yavaş tırmanmaya başladık.

5 km uzaklaştıktan sonra basta Hakan takiben Derviş süzülmeye başladılar ve peşinden hep beraber yola koyulduk. Yavuzeli sırtlarında Hakan, ben ve Derviş öne geçmiş, Fırat nehrine doğru ilerliyorduk. 3300 metre irtifada yer hızımız saatte 90 km'leri buluyordu. O bölgede bulut yoktu ama solumuzda yer alan bulut caddesi, Fırat nehrinden yaklaşık 20 km ilerde rotamız ile birleşiyordu. Hedefimiz belliydi... :)

Resim

Fırat nehrini geçtikten sonra Derviş alçaldığı için görüş mesafemizden çıkmıştı. Hakan ile bulut caddesine vardığımızda sert termiklerle yükselmeye başladık. Artık bulut caddesinde yaklaşık 4 bin metre yüksekliklerde hızla ilerliyorduk.

Resim

Rotanın kuzeyinde geniş bir mavi boşluk oluşmaya başlamıştı ve o bölgedeki bulutlar yok oluyordu. Neyse ki bulunduğumuz hat çok iyi çalışıyordu. 105. Kilometrede önceki gruptan 10 km önünde Hakan ile beraber bulut tabanında tırmanırken, yaklaşık 1000 metre üzerimizden Yunus’un geldiğini gördüm. Tam anlamıyla, güneşin içinden gelen Gandalf ‘ı görmüş gibi oldum :) Biz tırmanırken Yunus geldi ve aynı hızla yanımızdan geçti gitti…Bunun üzerine biz de termiği bırakarak ilerlemeye başladık ve Yunus ’u ancak 135.km ‘de (saat 15:00) Atatürk Baraj Gölü 'nün bitiminde yakalayabildik ! (Sonrasında hep full speed ve 5 kilo üstünde uçtuğunu öğrendik :) )

155. km’ye kadar beraber uçtuk ama o noktada sağlam bastırıcılarla irtifa kaybetmeye başlamıştık. İrtifam 2200 metre olmasına rağmen (yer seviyesi 650 metre), Hakan ve Yunus ’u görünce bir hata yaparak –çok fazla irtifam olmasına rağmen- sıfırları dönmeye başlamıştım ve bu şekilde çok fazla vakit kaybettim. Arkadaki grup bana yetişip önüme geçmişti. Bu sırada, Hakan sağlam bir kurtarış yapmış ve 100 metreden çıkarak Yunus ile birleşmiş, 10 km önüme ve benim hattıma göre rotanın sağına geçmişler.

170. km ’lerde 4600 metre irtifa aldıktan sonra tek başıma full speed ilerlemeye başladım. Gözüm diğer kanatları arıyordu ama bu irtifada başka kanatları seçmek gerçekten çok zordu. O nedenle, kimseyi göremiyordum ama telsiz konuşmalarından yakında olduklarını anlayabiliyordum. 195.km ’lerde yine irtifam 2 bin metrelerdeydi ve ben yine sıfırları dönmeye başlamıştım (hata 2). Tekrar 4 bin metrelere çıktığımda, 210. km ’lerdeydim (Saat 16:40). Artık bu irtifadan süzülsem, bir önceki rekoru geçeceğim neredeyse kesindi…Hedef 300+ olmuştu :)

Rekoru geçtik, artık hedef 300+ ;

Viranşehir’e vardığımda (230.km, saat 17:00), telsizden Hakan ve Yunus ile aramda 3-4 km olduğunu öğrendim. 244.km’deyken, SPOT cihazımdan Custom mesaj göndermek aklıma geldi. Daha önceden hazırladığım mesajı göndermek için düğmeye bastım :)

260.km’de Hakan ve Yunus ’u artık görebiliyordum ama Hakan, benden 500-600 metre daha üstteydi ve Yunus, 100-200 metre üstümde süzüle geçmişti. Burada tırmanmaya çalıştım ama günün son termikleri olduğu için bir türlü Hakan ’ın irtifasına (4800 metreye ulaşmıştı) çıkamadım. Bulut kalmamıştı ve artık sıfırları dönme zamanı gelmişti :)

Kızıltepe ’ye vardığımda irtifam yaklaşık 2700 metreydi (saat 18:10). Hakan ’ı göremiyordum ama yaklaşık aynı irtifada 8 km ilerimdeymiş. Bu nokta aynı zamanda, son süzülüşte hat seçimi konusunun önemini de göstermiş. Uçuş kayıtlarına baktığımda, bu noktada Hakan ile aynı irtifayı yakalamışız ama benim 700 metre sağımdaki rotadan çok daha iyi bir süzülüşle ilerlemiş. Ben ise, ona kıyasla çok daha fazla çökerek paralelinde ilerlemişim. Belki doğru hat seçimi yapabilseydim, kanat performans farkıyla Hakan ’ın yakınlarına inebilirdim :) Belki de aradaki 5-6 dk zaman farkı nedeniyle o hatta da aynı şekilde çökecektim, bilmiyorum :)

Resim

Bütün bunlardan bir haber, son süzülüşte hale birkaç bulduğum sıfır termikleri de dönerek ilerledim. Rekor, tekrar eski sahibine geçtiği kesindi benim için ama bir umuttu yaşatan... :) Artık gerçek son süzülüşe!? geçtiğimde yolun sol tarafındaydım ve önümdeki tarlaları inceliyordum. Yolun karşısında da geniş düz, yol boyunca şerit halinde bir düzlük vardı. “Acaba buraya mı insem” diye düşündüğümde gözetleme kulelerini fark ettim! Evet, birkaç saniye için de olsa farkında olmadan “Sınırdaki mayın tarlasına” inmeyi planlamıştım :) 300 küsur uçup inişte “patlamak” biraz acı olurdu ;)

Resim

Güzel bir tarla seçip 30 km rüzgara karşı rahat bir iniş yaptığımda, GPS’im 334km’yi gösteriyordu :) SPOT’umdan OK mesajı gönderdikten ve kanadı katlamaya başladıktan bir süre sonra Hakan ile telefonda konuştum. 350’yi devirir mi diye düşünürken, 340’larda (gerçek rakam 343.5 km) indiğini öğrendim. İlerisi için “İyi bari, 350+ hedeflemek yeterli olacak” diye düşündüm ;)

Dönüş ve Teşekkürler;

Kanadımı katladıktan ve yola doğru yürümeye başladığımda iki kangal havlayarak çevremi sardı ama –bu benim için klasikleşmiş bir ritüel diyebilirim :) - “de hoşt! de get! ” diye bağırarak tarladan bir teyze çıkıverdi ve köpekleri benim yerime kovdu. Selamlaştıktan ve teşekkür ettikten sonra, yola vardım ve otostopa geçtim. 5-10 dk sonra, bir araba durdu, içinde bir çocuk bir de şoför vardı. Yola koyulmuştuk ki beni Maho aradı. O da 327’lerde bir yere inmişti, arabada yer olmamasına rağmen sağolsun abi, “onu da alalım, siz çocuk ile öne geçersiniz” diyerek Maho ’yu da aldı, bir anda samimi bir aile olmuştuk :) Çocuk bir süre sonra indi meğerse abi onu da yolda almış :D Şöför abi, Kuzey Irak’ta çalışan ve Adana’daki evine sürekli gidip gelen bir makine mühendisiymiş. Yakın zamanda yolda kaldığı ve durumumuzu anladığı için bizi yolda bırakmamış :)

Buluşma yeri olarak belirlediğimiz, Mardin Kızıltepe otogar’a vardığımızda, Gökhan, Volkan, Dora, Umut, Yunus ve Derviş oradaydı. 5 dakika sonra da Hakan geldi :) Hepimizin yüzü doğal olarak gülüyordu ve bu efsane günü fotoğraf çekerek kutladık. Bir grup sabah işe ve uçaklarına yetişmek için erkenden G.Antep’e yola koyuldu. Hakan ile biz de ne yapalım diye düşünürken, Albatros’tan Onur (Puyraz) aradı ve şansımıza ablasının Kızıltepe’de öğretmen olduğunu onda kalabileceğimizi söyledi :D Esra’nın (Onur’un ablası) son haftasıydı ve ev müsaitti. Biz de ertesi güne Diyarbakır’dan uçak biletlerimizi Hakan’ın eşi Sibel’e aldırttık. Bu sırada, Esra geldi ve bizi o akşam yemek yiyebileceğimiz, çok güzel bir cafe restaurant olan Husran’a götürdü. Esra ve arkadaşlarıyla yaptığımız hoş sohbet ile beraber, soğuk limonata içip sac tava yedik. Süper buzlu kahvelerimizi içtikten sonra eve gidip duşumuzu alıp bir güzel uyuduk :D Ertesi sabah Diyarbakır havalimanına vardığımızda bizi orda Aytekin (Kurnaz) karşıladı ve bize bir sürpriz yaparak aldığı meşhur kadayıf tatlısını hediye etti :) Uçak kalkmadan önce de Aytekin ile sohbetimizi ettik ve İstanbul’a yola koyulduk.

Her şeyin bir rüya gibi geçtiği bu uçuşta, iniş sonrası da aynı şekilde sorunsuz, keyifli geçmişti :)

Son olarak, bu uçuşu yapmamızda belki de en büyük emeği geçen, başta bize evini açan Mahmut Hopur’a, bizi G.Antep’te karşılayan Ömer Turgut’a ve Yasemin Yalçın’a, bizi kalkışa götüren/yardım eden Adem Tırpancı ve Barış Çelik’e ve tüm K.Maraş ve G.Antep pilotlarına o muhteşem misafirperverlikleri ve cana yakınlıkları için teşekkür ediyorum :)

Narlı ’da tekrar uçmak ve beraber 350+ peşinde süzülmek dileğiyle…

Resim
Resim Albatros Facebook Sayfası
Resim Albatros Twitter Sayfası
---
Basat Okay
Resim Facebook Resim Twitter Resim İnstagram
En son basat tarafından 03.05.2020, 10:27 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Son beğenen Wings


Kullanıcı avatarı
WindJoneS
Mesajlar: 2
Kayıt: 20.10.2012, 11:24
Ad Soyad: Batuhan Dağlıgil
Şehir: Antalya
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen WindJoneS » 9 yıl 8 ay önce (07.07.2014, 02:44)

Tebrikler! Rekor için çok keyifli bir yazı olmuş :)

Kullanıcı avatarı
omerfaruk
Mesajlar: 143
Kayıt: 07.08.2008, 17:29
Ad Soyad: Omer Faruk Gocmen
Şehir: Amerika
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen omerfaruk » 9 yıl 8 ay önce (07.07.2014, 06:54)

kendim ucmus gibi heyecanladim eline saglik. guclu termikler. sert ruzgar vs kanatta kapanma durumlari falan oldumu yoksa sakin sakin uctunuzmu 300+

Kullanıcı avatarı
KARAGÖZ
Mesajlar: 566
Kayıt: 13.08.2006, 19:11
Ad Soyad: Deniz Karagöz
Şehir: Antalya
:
200+ Club
Aldığı Beğeni: 15 / 0
Yaş: 44
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen KARAGÖZ » 9 yıl 8 ay önce (07.07.2014, 08:39)

tekrar hepinizi tebrik ediyoruz. ufkumuzu açtınız. bir anda hedeflerimizin yükselmesini sağladınız :)

Kullanıcı avatarı
barisbaylan
Mesajlar: 22
Kayıt: 19.07.2013, 11:53
Ad Soyad: Baris Baylan
Şehir: Kocaeli
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen barisbaylan » 9 yıl 8 ay önce (07.07.2014, 09:35)

Türkiye sizinle gurur duyuyor. Tebrikler…

Kullanıcı avatarı
kakalamtahu
Mesajlar: 174
Kayıt: 30.10.2012, 17:46
Ad Soyad: Hasan Tahsin Çervatoğlu
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 5 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen kakalamtahu » 9 yıl 8 ay önce (07.07.2014, 09:47)

sırada 350- 400.


Kullanıcı avatarı
SilverCloud
Mesajlar: 316
Kayıt: 27.08.2006, 22:03
Ad Soyad: Muharrem Kılıç
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 300+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 62 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #7 gönderen SilverCloud » 9 yıl 8 ay önce (07.07.2014, 09:47)

Basat ben Hakan Akçalar'dan ödünç aldığım Ozone LM4 (Mantra M4'ün hafif versiyonu) ile uçmuştum. Benim Delta2'yi Hakan satın almıştı ve yeni sipariş ettiğim Mantra M6 henüz gelmemişti. Bu ara dönemde kanatsız kaldığım için Hakan'da bana kendi kanadını ödünç vermişti. Bu vesileyle kendisine de çok teşekkür ediyorum huzurunuzda.

Son beğenen Wings

Kullanıcı avatarı
afsin
Mesajlar: 301
Kayıt: 28.09.2006, 14:07
Ad Soyad: Hüseyin Afşin Oral
Şehir: Manisa
:
200+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Yaş: 46
Pilot Menüsü: 

tebrikler

Mesaj #8 gönderen afsin » 9 yıl 8 ay önce (07.07.2014, 10:03)

tekrar tebrikler..yazıyı okurken Can dündar belgeselleri aklıma geldi..
Ordaydım..belgesellik bir uçuş hikayesi..
yeni ufuklar açıldı..

@fsin

Kullanıcı avatarı
princeoffb
Mesajlar: 38
Kayıt: 30.03.2010, 09:42
Ad Soyad: Mahmut Hopur
Şehir: Kahramanmaraş
:
250+ Club
Aldığı Beğeni: 5 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #9 gönderen princeoffb » 9 yıl 8 ay önce (07.07.2014, 10:28)

Elinize, emeğinize sağlık. Çok güzel bir hafta sonu oldu ve Türkiye'de YP sporuna dair çoğu şey yeniden yazıldı. Evimiz, kapımız her zaman sizin gibi arkadaşlara açık.

Kullanıcı avatarı
azizsimsek
Mesajlar: 39
Kayıt: 07.08.2012, 16:04
Ad Soyad: Aziz Şimşek
Şehir: Kütahya
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #10 gönderen azizsimsek » 9 yıl 8 ay önce (07.07.2014, 10:52)

abi süpersiniz bu kadar eğlenceli bir uçuş okumamıştım:)
tekrar tebrikler...

Kullanıcı avatarı
OmerTR
Mesajlar: 211
Kayıt: 27.06.2010, 23:22
Ad Soyad: Ömer Turgut
Şehir: Gaziantep / Bursa
:
200+ Club
Aldığı Beğeni: 2 / 1
Yaş: 53
Pilot Menüsü: 

Mesaj #11 gönderen OmerTR » 9 yıl 8 ay önce (07.07.2014, 11:45)

Beyler ellerinze sağlık. Yine bekleriz


Kullanıcı avatarı
garadark
Mesajlar: 160
Kayıt: 28.08.2010, 23:21
Ad Soyad: Gökhan Çevik
Şehir: Sabanozu/ Cankiri
Aldığı Beğeni: 3 / 0
Yaş: 51
Pilot Menüsü: 

Mesaj #12 gönderen garadark » 9 yıl 8 ay önce (07.07.2014, 12:06)

Sizlerle tanışma şansım olduğu için çok mutluyum.
Kendim uçamamış gibi yazını keyifle okudum, güzel Türkçe'niz için ayrıca tşk.
*****
40 derece sıcaktan sonra irtifa'da durum nasıldı?
Belki Türkay bu şekilde grup uçan pilotların durumlarını gösteren bir yazılım yazar :)
Mayın'lı arazide patlamadığın için ayrıca tebrikler.
İyi ki warsınız :) ;) :mrgreen:

Kullanıcı avatarı
3333feet
Mesajlar: 70
Kayıt: 28.02.2005, 13:50
Ad Soyad: Cem Aydın
Şehir: Eğirdir/Isparta
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Yaş: 52
Pilot Menüsü: 

Mesaj #13 gönderen 3333feet » 9 yıl 8 ay önce (07.07.2014, 12:11)

Yeniden cani gonulden ve imrenerek tebrikler, 1993-1995 yillari arasında Urfa ve silopide görev yaparken karayolu ile çok gecmistim bu hattan. Havadan ayri bir güzelliği varmis sayenizde görmüş oldum. Sicaktan herşey gözüme turuncu gozukurdu. Ama gerçekten de turuncuymus fotolarda bariz belli ;) . İnşallah bizede oralarda uçmak kismet olur.

Kullanıcı avatarı
Pia
Mesajlar: 7
Kayıt: 26.04.2008, 22:31
Ad Soyad: Özge Arslan Özbil
Şehir: İstanbul
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #14 gönderen Pia » 9 yıl 8 ay önce (07.07.2014, 16:36)

Basat, her zamanki gibi o kadar güzel anlatmışsın ki, okurken sanki o anları ben de yaşadım.. Eline sağlık dostum, inşallah daha da güzel mesafeler uçarsın :)

Kullanıcı avatarı
Maksoy
Mesajlar: 107
Kayıt: 28.05.2011, 21:13
Ad Soyad: Mehmet Aksoy
Şehir: Antalya
:
100+ Club
Aldığı Beğeni: 33 / 3
Pilot Menüsü: 

Mesaj #15 gönderen Maksoy » 9 yıl 8 ay önce (07.07.2014, 19:12)

Çok güzel yazıya dökmüşsün Basat.
Uykum vardı, gözlerim zor açılıyordu. yazıyı okumaya başladığımda...
Bittiğinde cin gibiydim.
Tüm ekibi tekrar tekrar tebrik ediyorum.

Kullanıcı avatarı
hilmi
Mesajlar: 99
Kayıt: 16.01.2012, 12:35
Ad Soyad: Hilmi Arslan
Şehir: Antalya
Aldığı Beğeni: 4 / 2
Pilot Menüsü: 

Mesaj #16 gönderen hilmi » 9 yıl 8 ay önce (07.07.2014, 21:16)

tebrikler süpersiniz...:)


Kullanıcı avatarı
basat
Mesajlar: 42
Kayıt: 18.03.2005, 13:02
Ad Soyad: Basat Okay
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 300+ Club
Aldığı Beğeni: 11 / 0
İletişim:
Pilot Menüsü: 

Mesaj #17 gönderen basat » 9 yıl 8 ay önce (07.07.2014, 22:37)

omerfaruk yazdı:kendim ucmus gibi heyecanladim eline saglik. guclu termikler. sert ruzgar vs kanatta kapanma durumlari falan oldumu yoksa sakin sakin uctunuzmu 300+


Teşekkürler :) termikler kuvvetliydi ama aşırı bir türbülans yoktu. Çok sakin olmasa da kontrol edilebilir düzeydeydi, özellikle 4 bin civarında iyice rahatlıyordu. Uçuş boyunca hatırladığım herhangi bir kapanma da yaşamadım..

Kullanıcı avatarı
veli şen
Mesajlar: 9
Kayıt: 12.02.2013, 17:00
Ad Soyad: Veli Şen
Şehir: Elazığ
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #18 gönderen veli şen » 9 yıl 8 ay önce (08.07.2014, 13:20)

arkadaşlar coksüper sonunakadar okudum cokzefkliydi kadayıfıda soylemeyin süpermiş elazığ hazarbaba yada beklerim veli. :? :?

Kullanıcı avatarı
tavilhav
Mesajlar: 77
Kayıt: 06.10.2010, 23:50
Ad Soyad: Mehmet Karahan
Şehir: Adıyaman
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Yaş: 39
Pilot Menüsü: 

Mesaj #19 gönderen tavilhav » 9 yıl 8 ay önce (08.07.2014, 15:21)

Gerçekten helal olsun arkadaşlar. Zevkle okudum, Adıyaman da uçuyorum ve bu bölge potansiyelinin farkındayım. Ahanda buraya yazıyorum "DÜNYA REKORU" burda kırılacak... :D :lol:

Kullanıcı avatarı
Hakyan
Mesajlar: 11
Kayıt: 07.08.2009, 18:46
Ad Soyad: Hakan Yankaş
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #20 gönderen Hakyan » 9 yıl 8 ay önce (08.07.2014, 18:29)

Helal ve tebrikler.
Biz 1-2 saat uçuşta yoruluyoruz saatlerce nasıl uçuyorsunuz :? Rocky film müziklerini açıp antrenman mı yapmamız gerekiyor 8)