Kuvvetli rüzgarda kalkış

Son yaptığınız uçuşu , XC uçuşlarınızı ve XC tekniklerinizi bu kategoride paylaşabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
tangoabi
Mesajlar: 418
Kayıt: 30.07.2005, 01:58
Ad Soyad: Tamer Celik
Şehir: Denizli
:
Dealer
Aldığı Beğeni: 4 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #21 gönderen tangoabi » 1 on yıl 8 yıl önce (05.12.2005, 23:13)

merhaba arkadaslar
Ruzgarın kuvvetı hıc bır zaman kucumsenemeyecek kadar onemlı sızınle oyuncak gıbı oynayabılır.. cenap arkadasımız dıyor ara sıra uzerıne gıdeceksın her seferınde gerı donmeyeceksın bu cok tecrubelı arkadaslar ıcın uygun bır tavsıye olabılır..bır defasında yasadım ve kuvvetlı ruzgar urkutuyor ınsanı..
bır defasında kuvvetlı ruzgarda ters kalkıs (yer ) calısması yapıyoruz ruzgar oyle bır cektı kı benı yukarıya top gıbı arkadas kosup gelıp hemen harnesten yakaladı ve onu da cektı ıkımız bırden harnesı bırakmaya korktu cunku oda havalandı :) 15-15 mt sonra ancak emergency ınıs kurallarını uygulayarak ınebıldık asagıya... saygılar ......
HEALT IS BETTER THAN WEALTH.... TANGOABI


MR.ANDERSON
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #22 gönderen MR.ANDERSON » 1 on yıl 8 yıl önce (06.12.2005, 00:49)

Evet Arkadaşlar bundan da anlaşılacağı üzere kimse tek başına sert rüzgarda, ters mi olur düz mü olur kalkış yapmayı denemesin.

Bakın yer çalışmalarında bile insanı riskli durumlara sokabiliyor. Her zaman yanımızda bir arkadaşımız olsun. Bu arkadaşımız bizi emercensi durumlardan da kurtarır en basit uçuş hazırlığımızda meydana gelen eksikliklerimizi de giderir. ;)

to gether for ever. :)

golden_eagle
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Re: Kuvvetli rüzgarda kalkış

Mesaj #23 gönderen golden_eagle » 1 on yıl 8 yıl önce (06.12.2005, 12:40)

İlk mesajda :

golden_eagle yazdı:Çoğu zaman tepede rüzgar kuvvetli eser. Eğer rüzgar şiddeti limitler dahilinde ise güvenle kalkış yapmak mümkündür. Bazı noktalara dikkat ederseniz işiniz daha da kolaylaşacaktır:

demiştim.

Yani rüzgar üst limit olan 20-25 km/saat ile esiyorsa güvenle kalkış yapılabilir. Bence bu sınırlar "kuvvetli rüzgar" olarak tanımlanabilir. Çünkü deneyimli bir pilot hiç zorlanmazken deneyimsiz olan insanlar, -bir zamanlar benim de olduğum gibi-, böyle havalarda kalkış esnasında sürüklenip tehlike atlatabilirler. Bunun en iyi yolu da teknikleri iyi bilip yerde bol bol pratik yapmaktır. Bunun faydasını inanın görürsünüz. Er yada geç birgün mutlaka böyle bir durumla karşılaşırsınız. Bunun üzerindeki rüzgarlarda (+25 km/saat - mesela pantolonunuzun paçaları ses çıkaracak derecede uçuşuyorsa) kalkmaya tenezzül bile etmeyin. Hatta yer eğitimi bile yapmayın. En iyi ihtimalle ipler öyle bir karışır ki çözene kadar kafayı yersiniz :)
En son golden_eagle tarafından 07.12.2005, 11:41 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
onursan
Mesajlar: 202
Kayıt: 14.07.2005, 15:59
Ad Soyad: Onur San
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Yaş: 45
Pilot Menüsü: 

Mesaj #24 gönderen onursan » 1 on yıl 8 yıl önce (06.12.2005, 14:32)

selamlar,

konu ile ilgili aydınlatıcı olabilecek, ancak bir o kadar da kafa karıştıracak bilgiler buldum nette.

yukarıda biryerlerde, tek kolon kullanarak kalkıştan bahsedilmekte. buna ahali "kobra" diyor imiş: http://www.paragliding-lessons.com/arti ... Launch.htm

resimlerde de görüldüğü gibi, kalışta kanadın bir kenarı (resimlerde sağ), rüzgar almayacak şekilde serilmiş, diğer kenar (sol), rüzgarla dik açıdan 20 - 30 derece sapacak şekilde serilmiş. kalkışta sadece rüzgar alan tarafın A kolonu kullanılmakta, kanadın gelişi, elemanın altında sürüklenişi ve daha sonra kanadın toparlanması az buçuk resimlerden anlaşılmakta. bu tekniği 20 - 25 km/h rüzgarda denedim, işe yarayacak gibi. zira daha sert rüzgarda deneme şansım (veya şanssızlığım) olmadı henüz.

bu teknik dışında bahsedilen ancak bir türlü belli bir noktada anlaşılamamış olan birbirine benzer teknikler var. kanadı tepeye getirirken A ile B kolonlarını, A ile C kolonlarını, A ile D kolonlarını beraber tutmak gibi. sanıyorum "budur" denecek tekniğin ortaya çıkmama sebebi kanat karakterlerindeki farklılıklar. bu tekniklerden herhangi birini denemedim, ama en kısa zamanda denemeye niyetim var.

bunlarla beraber, DivX formatında bir de kısa görüntü mevcut ancak şu anda işteyim ve alet 3 programı aynı anda çalıştıracak kadar bile kuvvetli olmadığından kelli, seyredemedim. akşam bakacam, işe yarayacak gibiyse haber ederim.

sevgiler...

Kullanıcı avatarı
Bilalk
Mesajlar: 196
Kayıt: 21.11.2005, 22:01
Ad Soyad: Bilal Kaya
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #25 gönderen Bilalk » 1 on yıl 8 yıl önce (07.12.2005, 01:11)

Selamlar yaklaşık 5 yıldır sert havalarda tek kolon kalkışını uygulamaktayım :!: ve baya sıkı sonuçlar veriyor. Hafta sonu gölbaşı rajontepede sert rüzgarda tek kolon kalkış yapıyım dedim ve yardımsız paraşütü cekmemle geriye dogru fırlamam bir oldu rüzgar 30-35 km idi sonuç :!: bu kalkış sitilinde kubbenizin sürati cok önemli bununla beraber kubbe hakimiyeti ve tecrübe :!: :!: :!: kaş yapayım derken göz cıkartmayalım :idea:
iyi uçuşlar
bilal

golden_eagle
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #26 gönderen golden_eagle » 1 on yıl 8 yıl önce (07.12.2005, 11:39)

Onursan kardeş eline sağlık. Kobra kalkış tekniği bayağı ilginçmiş. Artık Kobra tekniği denince akla hemen Bruce Lee gelmeyecek :D Bulduğum ilk fırsatta deneyeceğim. Bu arada önerdiğin sitede biraz gerilere gittim ve bayağı faydalı olabilecek makalelere rastladım. Zayıf rüzgarda nasıl yelken yapılır, Torpido kalkış (!) tekniği vs. gibi bi sürü ilginç yazılar var. Herkesin bir göz atmasında fayda var.

Adresi : http://www.paragliding-lessons.com/article/index.htm

Selamlar

Emre Aydemir


Kullanıcı avatarı
yener
Mesajlar: 290
Kayıt: 10.08.2006, 02:29
Ad Soyad: Mehmet Yener Yilmaz
Şehir: Antalya - Almanya
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #27 gönderen yener » 1 on yıl 7 yıl önce (02.10.2006, 21:39)

b kolon tam etkili olmaya biliyor kuvvetli bir rüzgarda ve b kolanlarini armaya kalkerken kendini bir kaya yada farkli bir zeminde fotograflanmis pvc lenmis bulmak an meselesi elbette bu yapilacaklar arasinda ama kanadin üstüne kosarak b kolanlarini aramak zamanin önüne gecip kanada olan basinci düsürerek b-lien uygulamak daha rahat oluyor diye düsünmekten kendimi alamiyorum fakat adam güzel teknik yapmis en kisa zamanda okkali bir rüzgarda bunu gerekli durumlar icin deneyim gelistirecegim adam tam hareket kirali kanada zarar kismi beni baglamiyor parasi olan konusuyor abi

Kullanıcı avatarı
ORKO
Mesajlar: 893
Kayıt: 14.09.2005, 21:23
Ad Soyad: Mehmet Gönüllü
Şehir: Konya / Fethiye-Ölüdeniz
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #28 gönderen ORKO » 1 on yıl 7 yıl önce (02.10.2006, 22:38)

merabalar.
ya birde şöyle bir durum var... benim başıma geldi kuvvetli rüzgar olayı... ( yaklaşık 40- 45 km lik bir rüzgardı) kalkmak için değilde kanatı yerde tutmak için uğraştım ben, çünkü ben kalkışa hazırlanıyordum birden rüzgar başladı ve inanılmaz boyutlara geldi yarım saat içinde...
ha gelelim benim izlenimlerime...

1) kanatı yerde tutmak için b kolonlarını asıldım ve kanat kendini kaldırdı kaldırdı yere vurdu...
2) d kolonlarını asıldım daha etkili olsun diye, bu seferde kulakları havaya kalktı ve sonra bütün kanat, aşırı rüzgar gerçekten çok kötü :(
3) ve en sonunda bende frenleri bir buçuk metre çekip kanata doğru bir kaç adım gittim kanat yere iyice serildi ve böylelikle harnesten kurtulabildim...
ama tepkiler kanattan kanata değişebilir heralde tam bilmiyorum... benimkisi dhv 2 idi

Onur Ozkonyali
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #29 gönderen Onur Ozkonyali » 1 on yıl 6 yıl önce (03.10.2007, 22:19)

ben de bildiklerimi yazıyım

*sert ruzgardaa ben ce de herzaman icin ters kalkış daha guvenlidir
*kandı sert ruzgarda kaldırırken kanadın altına 2-3 adım giderseniz daha kolayy olacaktır
*birde eger ruzgar sizi surukluorr isee 2 freni birden nn cekmiin daha fazla suruklenirsiniz . en iyisi suruklenmeye başladıgınız zaman 1 freni sonuna kadar cekin kanat donup kapanacaktır. ;) :)

Kullanıcı avatarı
mustafa çelik
Mesajlar: 391
Kayıt: 20.11.2006, 18:38
Ad Soyad: Mustafa Çelik
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 5 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #30 gönderen mustafa çelik » 1 on yıl 6 yıl önce (03.10.2007, 22:49)

Arkadaşlar merhaba, yamaç paraşütüne başlıyalı 1 yıl olmasına rağmen sert rüzgarlarda uyguladığım teknik, çoğu yılların pilotuna taş çıkartacaktır. Eğitimimi Uçuş Külübünden Yigit, Yılmaz ve Serdar hocalardan alıyorum.
Sert rüzgarlarda uyguladığım teknik, kesinlikle uçmamaktır. Zaten yaş gelmiş 40'a bu spordan zevk almak lazım, kimseyle yarışacak, hava atacak, kendimi ispatlayacak bir durumum olmadığı için büyük bir zevkle bu spora devam ediyorum.

Kullanıcı avatarı
emraq
Mesajlar: 342
Kayıt: 22.11.2005, 17:47
Ad Soyad: Emrah Kaygusuz
Şehir: Eskişehir
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #31 gönderen emraq » 1 on yıl 6 yıl önce (03.10.2007, 22:55)

^^ Sert rüzgarlarda uyguladığım teknik, kesinlikle uçmamaktır.^^ en sağlıklı açıklamayı siz yapmışsınız mustafa bey.amacımız yarışmak birşeyleri ıspatlamak değil ,kendimizi neden riske atalım ki?kaza raporlarına bakıldığı zaman kazaların %80 inin sert havalarda uçuşa çalışmaktan kaynaklandığını görüyoruz. o yüzden dediğiniz gibi en güzeli uçmamak. ;)


Kullanıcı avatarı
metinmurat
Mesajlar: 86
Kayıt: 08.03.2005, 11:38
Ad Soyad: Metin Murat
Şehir: Tokat / Trabzon
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #32 gönderen metinmurat » 1 on yıl 6 yıl önce (04.10.2007, 00:22)

benim sert rüzgarda kalkışta uyguladığım yöntemlerin birisi şöyledir. Kanata yüzüm dönük, her iki tarafın frenleri o taraf elde, aynı anda A ve B kolonlarıda aynı tarafın elinde ama B kolonu 2-3 cm daha A'ya göre çekili durumda kanatı tam tepeme gelip dönüşümü tamamlayana kadar bu el pozisyonumu koruyorum. Tam tepemde kanat ben dönüşümü bitirdim işte o zaman B'den başlayarak seri şekilde A'yıda ardından bırakıyorum. Fren kontrolü ve öne ağırlık aktarırken zaten yerden ayrılmış oluyoruz. İyi uçuşlar.
Not : Bu yazılanlar benim kendi deneyimlerimden çıkarılmıştır. Uygulayıcılar olur ve sorun yaşarsalar beni sorumlu tutmayınız.

Kullanıcı avatarı
ArifBakkaloğlu
Mesajlar: 509
Kayıt: 27.11.2006, 14:38
Ad Soyad: Arif Bakkaloğlu
Şehir: Manisa
Aldığı Beğeni: 6 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #33 gönderen ArifBakkaloğlu » 1 on yıl 6 yıl önce (04.10.2007, 10:38)

Arkadaşlar hepinize merhaba.
Kuvvetli rüzgarda ters kalkış mevzuunda bir şeyler demek bende isterim.Söylenen lere katılmakla birlikte ilave edeceğim teknik mevzu şu.
1-İki kolonu ayrı ayrı tutarak kanadı yavaş çekmek.Aynı zamanda kanada doğruda yeteri kadar,yeteri hızda yürümek.(Tamer yazmış.Önemli olduğu için tekrar vurgulama ihtiyacı duydum)
2-Sağ kolla kolonları çekerken sol ellede "D"kolonlarına yeteri kadar firen uygulamak.En arkadaki kolonlar olduğu için tutmasıda çok kolay.Elin araya sıkışması söz konusu değil.
Kanadın sizi sürüklemesine veya sizi yukarıya doğru çekmesinede engel olacaktır.

Kullanıcı avatarı
ÇağlaR
Mesajlar: 437
Kayıt: 05.12.2005, 01:42
Ad Soyad: Çağlar Güngelen
Şehir: Kaş - İzmir
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #34 gönderen ÇağlaR » 1 on yıl 6 yıl önce (07.10.2007, 00:36)

yaa 3 gün foruma girmedim ne muhabbetler dönmüş...

ben antalya' da falezlede kalkışta şöyle bir durum yaşıyorum...
soaring için rüzgarın birazcık kuvvetli esmesi gerekiyor takdirinizdir ki. kanadı seriyorum kuşanıyorum falan, neyse herşey güzel biraz çekiştiriyor beni 'B LİNE' yapıyorum yerdeyken ve dizginliyorum. uygun zamanda kanadımı A kolonlarından çekiyorum fakat normalde birazcık sert olan rüzgar birden banda giriyor ve beni yukarıya fırlatıyor... baya bi boğuşuyoruz kendisiyle ve yer çalışmalarımın sıklığı sonucunda zaptedebiliyorum kanadımı....

yukarıya fırlamak istemiyorum hiç hoş olmuyor :cry: birisinin yardımı olmadan kalkış yaparken çok tedirgin oluyorum.. kalkıştan önce henüz daha 45 derecelik açıyı yeni geçmişken banda giren ve bizi zıplatan kanada nasıl bir çözüm bulabiliriz ?? warmı bu durumu yaşıyan arkadaşlar ??

Kullanıcı avatarı
yener
Mesajlar: 290
Kayıt: 10.08.2006, 02:29
Ad Soyad: Mehmet Yener Yilmaz
Şehir: Antalya - Almanya
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #35 gönderen yener » 1 on yıl 6 yıl önce (07.10.2007, 19:54)

evet çağlar bu sorunun aslında bir çözümü yok iyi bir çözüm ki oda sağlambir take off yardımcısı buda mümkünse aynı yer egıtımlari almıs bır kısı olması yadabizimcamiamızdanbir bilen güvenilir kişi.Ama şunu bilmeliyizki stresle kalktıgımız falezde çok yakın mesafeden hemen banda gırmek zorunda kalıyoruz oysaki teller olmasa ve kanadı daha gerıye sersek en azından 45derecelık acıdaki sert sürüklenmeden kurtula bilirdik kanadı tepemize çekerken bu da falezde şu an için mümkün deyil fakat toplanan 35 gönüllü imzanın valilige şikayetin den hemen akabinde müdür kemal işten çıkarılmış ve yeni müdüremiz tarafından uçuşa açılmıştır ama ne yazikki bir tane bile antalya pilotu bu konuya duyarlılık göstermediği için bundan sonraki pist kullanımıda kendilerine ücret tarıfesinden yansıyacakmış diyelimde anlasınlar.eyer pist yeniden düzelirse bu sorun ortadan kalkar senin için de bizim içinde ama bunuda bilmelisin ki sorıng işide de malesef bu,riskleri tasıyacaktır her zaman ama yelkenucusununda mantıgı bu deyılmı ıyı pılotaj şart geçen tünektebu basımageldi asansör gibi birde arkaya sürüklenerek kalktım ama bu gereklı yoksa süzülmekte ucuş tadı çıkmıyor heleki falezıçin 30 snye sürenbiruçuş ise

Kullanıcı avatarı
oxygen
Mesajlar: 10
Kayıt: 27.12.2006, 14:17
Ad Soyad: Baris Aydinsoy
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 50+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #36 gönderen oxygen » 1 on yıl 6 yıl önce (08.10.2007, 01:24)

Sevgili Arkadaşlar,

Chris Muller Nisan 2005te bir deltakanat yarismasında gol alanındaki odul torbasini almaya çalisirken trapezi yere vurarak düsmüstü. Ayrıntılı bilgi için bir link: http://ozreport.com/9.089

Gonderilen de çokk etkilendigim bir videoydu; hatirlatma için teşekkürler..

Bir diğer konu da kanadı sert rüzgarda yerde tutmak.. 4 kolonlu paraşütlerde C kolonunu bir deneyiniz. Kanadın yerden havalanma egiliminin çok daha az oldugunu göreceksiniz..

Güvenli uçuşlar.