Kuvvetli rüzgarda kalkış

Son yaptığınız uçuşu , XC uçuşlarınızı ve XC tekniklerinizi bu kategoride paylaşabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

golden_eagle
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Kuvvetli rüzgarda kalkış

Mesaj #1 gönderen golden_eagle » 1 on yıl 8 yıl önce (14.06.2005, 09:31)

Çoğu zaman tepede rüzgar kuvvetli eser. Eğer rüzgar şiddeti limitler dahilinde ise güvenle kalkış yapmak mümkündür. Bazı noktalara dikkat ederseniz işiniz daha da kolaylaşacaktır:

1- Paraşütü düz kalkış yapacakmış gibi tamamen açık şekilde yere sererseniz daha harnese kolonları bağlamadan rüzgar kanat uçlarını havalandırıp kanatı tersyüz edebilir. Bu durumda kanatı tekrar açmak veya yardım almak gerekir. Bu gibi durumlarda kanatı tamamen açmayıp sadece ortadaki 6-7 hücre ağzı açık kalacak şekilde açın. Rüzgar artık kanatı evirip çeviremez. Siz de kalan hücreleri de set alarak açıp ters kalkışla kolaylıkla havalanabilirsiniz.

2- Bazen yamacın arkasındaki düzlüklerde kanatı tepeye getirirsiniz ama rüzgar kuvvetliyse ileriye doğru yürüyerek ilerlemekte zorlanabilirsiniz. Bu durumda B-kolonlarını hafifçe çekmeyi deneyebilirsiniz.

3- Son olarak tavsiyem kuvvetli rüzgarlarda düz kalkışı düşünmeyin bile. Ters kalkışta %100 kontrol sizin elinizdeyken (gerektiğinde kolaylıkla kalkışı iptal edebilirsiniz) düz kalkışta durum hiç de böyle değildir. Boş zamanlarınızda mutlaka yerde pratik yapın. Tepede çok faydasını göreceksiniz.

Nice mutlu inişlere :D


Kullanıcı avatarı
PaRaDoX
Mesajlar: 712
Kayıt: 31.07.2004, 23:53
Ad Soyad: Ali Yücer
Şehir: Ankara
:
Yönetici
Aldığı Beğeni: 40 / 1
Yaş: 41
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen PaRaDoX » 1 on yıl 8 yıl önce (14.06.2005, 12:53)

Bende aklıma gelenleri yazıyım

* Kuvvetli rüzgarda kanadı serdikten sonra kontrol etmek zordur. Firar kenarı sürekli havalanır. Bunu önlemek için A kolonlarından biraz çekerek kanadın hava dolmasını ve bu sayade firar kenarını indirmiş olursunuz. Firar kenarı kalktığında fren çekmek pekde işe yaramıyacaktır çünkü.

* Ters kalkışta dönerken ayakların yerden kesilmesi. Eğer kanopi tepemize gelir gelmez ayaklarımızın yerden kesilmesi riski var ise, bu meydana gelmeden çabucak dönüşü yapmak iyi olacaktır.

* Sert rüzgarda kanadınızı sererken birisi kanadınızın hücum kenarına, kanadın havalanmasını önlemek için, bir kaç küçük taş koyabilir veya A kolonlarından çekerek 30 cm yüksekliğinde bir duvar oluşturabilir.Bu kanadın üstündeki rüzgarın hızını azaltır.

* Sert rüzgarda kulakları içe doğru kıvırarak kanadın alanını küçültmenizde size fayda sağlıyacaktır. (Az rüzgarda tam tersi yapılır kanat olabildiğince açılır )

Aklıma gelenler bunlar

golden_eagle
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen golden_eagle » 1 on yıl 8 yıl önce (16.06.2005, 17:32)

PaRaDoX yazdı:Bende aklıma gelenleri yazıyım
...
* Ters kalkışta dönerken ayakların yerden kesilmesi. Eğer kanopi tepemize gelir gelmez ayaklarımızın yerden kesilmesi riski var ise, bu meydana gelmeden çabucak dönüşü yapmak iyi olacaktır.
...


Rüzgar kuvvetli ve eğim de biraz dik ise ters kalkışta kolonları çektiğinizde ayaklarınız yerden kesilebilir. Böyle olmaması için kolonları kontrollü bir şekilde normalden yavaş çekebilirsiniz. Ancak bu sefer rüzgar direnci daha uzun süre hissedileceğinden kanat sizi karşı koyamayacağınız şekilde geriye sürükler. Siz de kanat tepenize gelene kadar kanatla birlikte bir kaç adım atarsanız kanadı kontrollü bir şekilde tepenize getirebilirsiniz.

Bu arada yeterince deneyimliyseniz ekteki videoda olduğu gibi kanadı yere değdirmeden bile kalkabilirsiniz... (Kaynak: Chris Muller'in video kolleksiyonu)
Dosya ekleri
takeoff.WMV
(265.11 KiB) 1094 kere indirildi

Anonymous
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen Anonymous » 1 on yıl 8 yıl önce (25.06.2005, 16:25)

Chris Mullere ozenmeyin. Ne kadar deneyimli olursaniz olun o sekilde kalkis yapmayin. (Bildiginiz gibi Chris deneme ucusu sirasinda hayatini kaybetti )

Guvenli ucuslar

Kullanıcı avatarı
Bilalk
Mesajlar: 196
Kayıt: 21.11.2005, 22:01
Ad Soyad: Bilal Kaya
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen Bilalk » 1 on yıl 8 yıl önce (02.12.2005, 21:37)

:idea: güzel bir görüntü ama sert rüzgarda bizi kurtarmaya yetmiyecegi veya farklı pozisyonlara sokabilecegi kacınılmaz.
1- Rüzgar limitinizi kendi seviyenize göre belirleyebiliyorsanız en güzeli o olur.
2- Sert rüzgarlarda kalkış yapacaksanız kesinlikle işi iyi bilen birinden yardım alınız.
3- Herkezi kaldırdınız sıra size geldi!! rüzgar hala sert, yardımcı bulamadınız ozaman ters kalkış pozizyonunda tek kolon cekerek paraşütünüzü cekin ve sılayt gelen paraşütünüzü rahat bir şekilde düzeltip kalkabilirsiniz. Bu cekiş kubbenin daha rahat tepenize gelmesini saglayacak ve ayaklarınızı yerden kesmiyecektir.
4- Bunuda yapmadıysanız veya yeterli calışmanız yoksa uçuşu iptal edip bir başka güneymiş diyerek mırıldanırken malzemelerinizi toplamaya devam edip ve cantalama işinden sonra arkanıza bakıp belki düşer diye beklemeyin derim...
tabiki hoş bir hohbet varsa ozaman ayrı... :D

MR.ANDERSON
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen MR.ANDERSON » 1 on yıl 8 yıl önce (03.12.2005, 00:04)

İyi güzel de Chris Müllerle dans edecek kaç tane pilotumuz var bizim... Gerçi kendisi aramızda değilmiş.. Vardır mutlaka da Şu an kendisi yok tabii... biz de onun akıbetine uğramamak için en iyi yol bildiğimiz yoldur deyip en iyi, sert rüzgarda nasıl kalkıyorsak öyle kalkmalıyız.. Ha kalkmamamız da gerekiyorsa sohbete devam.. Biliyoruz ki "DAĞLAR YARIN DA YERİNDE OLACAKTIR" :D Hem o hareketle kanadın ortalama ömrüne de zarar vermiş olmaz mıyız. :? Chris Müller'in Kanat sorunu yoktu...

Sanki kanada biraz kaba davranıyor gibi geldi bana... Beni havada emniyetle taşıyan varlığa ben öyle davranmam... O videoda kanada saygısızlık sezdim :x ...


Zevkli ve Emniyetli ve de Kanada saygılı uçuşlar dilerim... :)


Kullanıcı avatarı
ORKO
Mesajlar: 893
Kayıt: 14.09.2005, 21:23
Ad Soyad: Mehmet Gönüllü
Şehir: Konya / Fethiye-Ölüdeniz
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #7 gönderen ORKO » 1 on yıl 8 yıl önce (03.12.2005, 18:46)

bana yorum yapmak düşmez ama kuvvetli rüzgar kanata gerçekten yerde zarar veriyor, zemin birde taşlık veya sert ot köklerini içeriyorşa kanatın yere temas eden kısmı gerçekten zarar görüyor, sert rüzgar yüzünden benim kanatın sel girişinin üst tabakası, darbeli açılmalar yüzünden patladı, (bir kaç tane sel girişi)

MR.ANDERSON
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #8 gönderen MR.ANDERSON » 1 on yıl 8 yıl önce (03.12.2005, 19:52)

Ha aklıma gelmişken söylim dedim sert rüzgarlı kalkışkarda A kolonu yerine B kolonunu çekerek kanadı kontrol altına alabiliriz sanıyorum.. Tekamül eğitiminde hocalarımızdan öyle görmüştüm. A kolonu çekildiğinde veya gergin tutulduğunda mutlaka bizi yoracaktır. B kolonundan çekerek kanadı tam kontrol ettikten sonra uygun rüzgarı bekleyip kalkmak da sert rüzgarda kalkış seçeneklerinden bir yol olabilir.... :)

Kazasız zevkli uçuşlar...

Kullanıcı avatarı
tangoabi
Mesajlar: 418
Kayıt: 30.07.2005, 01:58
Ad Soyad: Tamer Celik
Şehir: Denizli
:
Dealer
Aldığı Beğeni: 4 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #9 gönderen tangoabi » 1 on yıl 8 yıl önce (03.12.2005, 20:19)

merhaba arkadaslar
sert ruzgarda kalkısa bır ılave yapmak ıstıyorum ben denedım ıyı calısıyor :)
kuvvetlı ruzgarda kanada hakım olmakta zorlanıyorsun ve sondurmek ıstıyorsun
kanadın senı surumesını ıstemıyorsan sen kanada dogru kos boylece ıc basınc dusuyor kolonları (B) yada frenler cekmek ıcın zamanın oluyor...

limit dahili ucuslar tangoabi.....

Kullanıcı avatarı
emraq
Mesajlar: 342
Kayıt: 22.11.2005, 17:47
Ad Soyad: Emrah Kaygusuz
Şehir: Eskişehir
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #10 gönderen emraq » 1 on yıl 8 yıl önce (03.12.2005, 20:20)

arkadaşlar sürekli chriss muller örneği verip durmuşsunuz ve ben chriss hayranı olarak bundan rahatsızlık duydum.chriss muller yamaçparaşütü kazasında değil planör kazasında hayatında kaybetti.ve buna neden olan faktör rüzgarın sert oluşu değil ,başka bir planörle çarpışmasıydı... :cry:

Kullanıcı avatarı
tangoabi
Mesajlar: 418
Kayıt: 30.07.2005, 01:58
Ad Soyad: Tamer Celik
Şehir: Denizli
:
Dealer
Aldığı Beğeni: 4 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #11 gönderen tangoabi » 1 on yıl 8 yıl önce (04.12.2005, 21:28)

bahsettıgın bu kaza olabılırmı bunlar ıkısı kardes bırı yp bır yk kullanıyor havada carpısmıslar sanırım ıkıde olmus...
Dosya ekleri
20b.jpg
kaza


Kullanıcı avatarı
emraq
Mesajlar: 342
Kayıt: 22.11.2005, 17:47
Ad Soyad: Emrah Kaygusuz
Şehir: Eskişehir
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #12 gönderen emraq » 1 on yıl 8 yıl önce (04.12.2005, 21:42)

bu resimdeki kazanın videosu var bende.bu kişiler kardeş değiller.ve chriss mullere ait değil.chris muller kendisi gibi red bull'un sponsor olduğu başka bir pilotla çarpışarak hayatını kaybetti..2 pilot da kaza sonucu hayatını kaybetti.ben de bu bilgilere red bul'un sayfalarından ve arama motorlarında bulduğum sayfalardan ulaştım

MR.ANDERSON
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #13 gönderen MR.ANDERSON » 1 on yıl 8 yıl önce (04.12.2005, 22:53)

bu forum konusunun dışına mı çıkmaya başladı ne?... Kuvvetli rüzgarda kalkışlara devam edelim arkadaşlar.. Kuvvetli rüzgarda ki kazaları geçelim... Bu müller de bizim forumda amma reyting yaptı forumun ana konusuna devam edelim....Böyle kaza videolaraı falan ruhumuz sıkılmasın arkadaşlarr..


Zevkli kazasız uçuşlar..... :)

Kullanıcı avatarı
tangoabi
Mesajlar: 418
Kayıt: 30.07.2005, 01:58
Ad Soyad: Tamer Celik
Şehir: Denizli
:
Dealer
Aldığı Beğeni: 4 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #14 gönderen tangoabi » 1 on yıl 8 yıl önce (04.12.2005, 23:33)

merhaba karaomer
amac konuyu sapıtmak degıl yukarıda arkadasa cevap verdım hanı ben dıger sayfalarda hep dedım ya konuyu degıstırmeyelım dıye o zaman kımse bısı demıyordu demekkı konu bahıs kendı actıgın bır konu oldumu degısıyor degıl mı.. onun ıcın herkes aynı hassasıyetle davranmalı..... tesekurler.... tangoabi

MR.ANDERSON
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #15 gönderen MR.ANDERSON » 1 on yıl 8 yıl önce (05.12.2005, 01:02)

Merhaba Çelik

Bi kere bu konu benim açtığım bi konu değil. Emre arkadaşımız açmış konuyu. Ben de acizane ikicik yorumda bulunmuşum. Haftasonu biraz işim var diye forumdan ayrı kalınca baya hareketlilik yaşanmış. Yok yp idi yok yk idi. Yok Chris idi Herkes bi kaza için farklı ihtimaller üzerinde duruyor...

Madem konu dağıldı bu duruma uygun bizim memlekette gerçek bi olay yaşanmış onu anlatayım ben de size..

İki avcı ava çıkmışlar. O tepe senin Bu tepe benim geze geze bi uçurumun dibine gelmişler. Aşağıdan yukarı doğru bakmışlar ve uçurumun tepesinde bir silüet görmüşler. Avcının biri demiş ki bu uçurumda duran şey kartal heralde demiş. Diğeri de yok hayır o kartal değil oğlak demiş. Oğlaktı kartaldı,kartaldı oğlaktı bunlar hararetli bir tartışmanın ortasındayken bizim kartal bi kanat çırpışıyla havalanıp süzülüyor boşluğa. Kartal olduğunu iddia eden avcı diğerine diyorki "Bak gördün mü uçtu işte Kartal!" Oğlak olduğunu iddia eden avcı da diyorki" Ulan uçtu gitti amma yine de oğlaktı" :D

Bakalım ilerleyen günlerde bu videoda ölen kişinin kimliğini deşifre ederiz umarım

Çelik'in dediği gibi Limit dahili uçuşlar herkese... :roll:

Kullanıcı avatarı
emraq
Mesajlar: 342
Kayıt: 22.11.2005, 17:47
Ad Soyad: Emrah Kaygusuz
Şehir: Eskişehir
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #16 gönderen emraq » 1 on yıl 8 yıl önce (05.12.2005, 03:06)

İyi güzel de Chris Müllerle dans edecek kaç tane pilotumuz var bizim... Gerçi kendisi aramızda değilmiş.. Vardır mutlaka da Şu an kendisi yok tabii... biz de onun akıbetine uğramamak için en iyi yol bildiğimiz yoldur deyip en iyi, sert rüzgarda nasıl kalkıyorsak öyle kalkmalıyız.. Ha kalkmamamız da gerekiyorsa sohbete devam.. Biliyoruz ki "DAĞLAR YARIN DA YERİNDE OLACAKTIR" Hem o hareketle kanadın ortalama ömrüne de zarar vermiş olmaz mıyız. Chris Müller'in Kanat sorunu yoktu...



biz konu dışına felan çıkmış değiliz.chris muller'ın forumda ünlü hale gelmesine sebep olanlardan biri de sizsiniz.her ne kadar bundan şikayetçi olsanızda.amaç yanlış bir bilgiyi düzeltmek.konuyla ilgili ya da değil sonuçta yamaçparaşütüyle ilgili bir konu ve burası da yamaçparaşütü forumu..


Kullanıcı avatarı
Cenap Kahyaoglu
Mesajlar: 19
Kayıt: 20.11.2005, 23:34
Ad Soyad: Cenap Kahyaoglu
Şehir: Singapore
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #17 gönderen Cenap Kahyaoglu » 1 on yıl 8 yıl önce (05.12.2005, 07:11)

selam,

1. sert rüzgarda tek başınıza kalkış denemek akıl işi değil.

2. tecrübe ne olursa olsun, sert havalarda her an her aksaklık meydana gelebilir.

3. illaki kalkış yapılacaksa, ters kalkış veya çift kolon kalkış yapılmalı (çift kolon nedir yaa..?)

4. ben sert havalarda daima rüzgarın olmadığı bir bölgede kubbemi hazırlarım,harnesimi giyerim ve kubbemi harnese bağladıktan sonra kalkış yerine gelirim. bunu yaparken tabi kubbeyi iplerden toparlayıp torba yapıyorum ve sırtlıyorum. kalkış yerinde kubbemi seçtiğim yere koyup ipleri yavaşca salıp uzaklaşırım (ipler gergin olana kadar) ve frenler elimde ters kalkış yaparım. bunu yaparken cellağızı rüzgar alacak şekilde olmalı,yani yukarda kalkış pozisyonunda. frenleri ve A-kolonları elime alıp bir iki tıklama ile cellerden hava girmesini sağlarım.

kubbe hızlı gelir ve saldırabilir,ters kalkışı tam anlamında beceremeyen bu işe girmesin!! yavaş gelmesini sağlamak için hem A hem B kolonları kullanın ve aynı zamanda kubbenin sizi çekmesine izin verin. yani üstüne yürümekte çekinmeyin. olduğunuz yerde kaya gibi kalmayın, kaldırıp atılırsınız. frenlerle kubbenin kaçmasını veya kalmamasını kontrol ederim.

yani kısacası, rüzgar içinde kubbemi hazırlamam. deneyin,güzel ,emniyetli ve rahat bi olay. ve -gösterişi sevenler için- kube torba şeklinden poff deyip temiz açıldığında etraftakiler de biraz "oohaa" oluyor. yani havanızı da atmış olursunuz.

5. hava sert deyip kaçmak her zaman doğru değil. olayın az çok üstüne gitmek faydalı. tabi, ölçüyü kaçırmadan. zorlanmalar ve kazalar genelde tecrübesizlik ve gösteriş merakından meydana gelir. tecrübe de deneyimden gelir.

6. içiniz rahat değilse, o gün uçmayın veya bekleyin biraz. amaç keyif yapmak. kimse kimseye birşey ıspatlamak zorunda değil...

iyi uçuşlar.

golden_eagle
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #18 gönderen golden_eagle » 1 on yıl 8 yıl önce (05.12.2005, 14:31)

Değerli Arkadaşlar,

Öncelikle belirteyim ki ben kimseye gidin Chris Müller gibi kalkış yapın demedim. Chris hayatını yamaçparaşütü ve yelkenkanata adamış "yapılabilecek olanın" en uç noktasını yapabilen bir şahıstı. Yazımda insan kendini geliştirirse, kuvvetli rüzgarda kanadını yere değdirmeden bile kalkabilir mesajı vermek istedim. Bu aynı şuna benziyor : Ben arabamı geri geri parkederken çok zorlanırım. Birgün bir videoda adamın birinin spin atarak 2 arabanın arasına park ettiğini gördüm. Tamponlar arasında sadece birkaç cm vardı. Bunu izledikten sonra hiçbir zaman arabamı öyle spin atarak parketmeye kalkışmadım (çünkü o şahıs o mertebeye gelene kadar kimbilir kaç araba dağıtmıştı). Sizlere de Chris Müller gibi kalkış yapmayı önermiyorum.

Bu konuyu dilerim açıklığa kavuşturmuşumdur. Bu arada halen bazı yerlerde insanların rüzgarlı havalarda yardım alarak düz kalkış yaptıklarını/yapmaya çalıştıklarını görüyorum. Bu da bir tartışma konusu olabilir ama kontrollü bir şekilde ters kalkış yapmak varken böyle bir şeye kalkışmaya anlam veremiyorum. Sonra gelsin tarla sürmeler, yaralanmalar... Skywings dergisi eski sayılarından birinde ters kalkışla ilgili bir makale vardı. Yazı zamanında public domain olarak web'de yayınlandığından göndermekte bir sakınca görmüyorum. Ben çok yararını gördüm. Fazla uçma imkanı bulamadığımız şu günlerde okumakta fayda var. Ekten indirebilirsiniz.

Sevgilerimle


Not: Chris Müllerin ölüm nedeni, bir yarışma sonrasında yere 20$ konuyor ve bu parayı kim kapar diye iddiaya giriyorlar. Yelkenkanat ile dalış yapıp parayı kapmak üzereyken trapez yere temas ediyor ve yelken kanat takla atarak kontrolden çıkıyor. Chris'in babası da yamaçparaşütü kazasında ölmüş. Annesinin çektiği acıyı herhalde tahmin edebilirsiniz.
Dosya ekleri
cross brake launch.pdf
Skywings dergisinden ters kalkış tekniği
(346.11 KiB) 449 kere indirildi

Kullanıcı avatarı
emraq
Mesajlar: 342
Kayıt: 22.11.2005, 17:47
Ad Soyad: Emrah Kaygusuz
Şehir: Eskişehir
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #19 gönderen emraq » 1 on yıl 8 yıl önce (05.12.2005, 22:04)

cross brake launch.pdf pdf formatı nedir acaba? hangi programdan faydalanabilirim? bu arada bizi aydınlattığınız için teşekkürler. :idea:

Kullanıcı avatarı
PaRaDoX
Mesajlar: 712
Kayıt: 31.07.2004, 23:53
Ad Soyad: Ali Yücer
Şehir: Ankara
:
Yönetici
Aldığı Beğeni: 40 / 1
Yaş: 41
Pilot Menüsü: 

Mesaj #20 gönderen PaRaDoX » 1 on yıl 8 yıl önce (05.12.2005, 22:11)

Adobe reader programı ile okuyabilirsin.

http://ardownload.adobe.com/pub/adobe/r ... u_full.exe

bu adresten indirebilirsin.