Denizli'de AYK Pilotları...

Son yaptığınız uçuşu , XC uçuşlarınızı ve XC tekniklerinizi bu kategoride paylaşabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
hıncal007
Mesajlar: 16
Kayıt: 23.08.2014, 10:11
Ad Soyad: Hıncal Doğan
Şehir: Antalya
:
100+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Denizli'de AYK Pilotları...

Mesaj #1 gönderen hıncal007 » 7 ay 5 gün önce (13.06.2016, 21:19)

İlk 100+...
İlkler her zaman güzeldir. :D Hele ki ilk kez uçtuğun bir yerden 133 km uçumuşsan o iki kat güzeldir. :D Tokattan dönerken Tuncay abi Denizliye gidelim mesafeleri koyalım demisti. Sonradan planlar hazırlandı 11-12 haziran günleri icin hazirliklar yapıldı. Fakat benim iki gün kalacak zamanım olmadığı için ekiple gidemedim. Günübirlik gidende olmadığı için içim içimi yiyordu. Sürekli takipteydim uçuşlar bitip de çok güzel mesafeler gelmeye başlayınca ilklerini yaşayanlar adına çok sevindim. Başta cumartesinin kahramanı Gülşah abla. :) Sonra selahattin abi aradı ve bugün hava zayıf olduğu halde bu mesafeler çıktı.Yarın daha güzel olacak atlayıp gelin niyazi abinle dedi. Bizde said ile nerde ucsak diye düşünürken bi baktık pazar günü sabah 4 kişi Denizli yolundayız. Ekiple buluşup tepeye çıktık hazirligimizi yaptik ve havayı beklemeye başladık. Hava yavaş yavaş olmaya termikler vurmaya başlamıştı ki canımız A.Y.K 'mızın başkanı Mehmet abimiz büyüklüğünü gösterip bize yol göstermek için 70 kişinin arasından ilk kalkışı yaptı. Biraz termik aradıktan sonra aradığı termigi buldu. İrtifaya çıkıp beklemeye başladı. Sonra hepimiz kalkmaya başladık, tepe üzerinde termik dönerken Tuncay abinin döndüğü termiğe girdim ben girer girmez termik bitti. :D Sonra irtifayı alıp arkaya doğru uzadık ben büyük çökelez'e giderken bi termikte oyalandım bu sırada ekibi kaçırdım, Gülşah ablayla kaldık. Sonra Gülşah abla ileriye doğru gitmeyi tercik etti ben baska bi termik bulup irtifayı tekrar aldım ve sola doğru bulutlara sürdüm fakat ben gidene kadar bütün bulutlar dağıldı, tekrar sağ tarafa döndüm bu arada Gülşah abla irtifayı almış üzerimden geçiyordu... :D Mehmet abi aşağıda termik dönüyorken bende termik dönüp ileriye devam ettim. 30. km lere iki pilot birlikte gelmiştik, termiği bulduk fakat ben bir türlü dönemedim termiği ve düştüm durdum termikten. Sonra konsantre olup koruna kendimi oturtunca 3300 mt de bulut tabanı yapıp devam ettim 55. Km de çivril diye bi yer vardı, orda iyice irtifamı kaybettim termiğin bastırıcısındayım ama bulamıyorum termiği, 3 saati gecmiş hala 55. km deyim artık inicem biraz yakın ineyim diye öne doğru giderken kırlangıçları gördüm ve termiğin gözüne gözüne vurarak ordan karşı taraftaki yamaçlara attım kendimi ve işte buradan sonrası gerçekten çok keyif verici ve hızlıydı. Burada bulduğum termikle 3600 mt lere çıktım ve afyon istikametine yöneldim, neredeyse 3000 lerin altına hiç düşmeden 100 km yapmıştım biraz daha gideyim daha yakın olsun falan derken 133. Km ye geldim hala termikler vurmasına rağmen artık gücümün sonuna gelmiştim ve inme kararı aldım. Akören köyüne inişimi yaptım. Köylü bir abi beni Cumhuriyet dinlenme tesislerine kadar bıraktı. Sonra Deniz abi ve Said geldi, afyon otogarina 19.30 arabasına yetiştik. Tam yola çıkıyorduk kii mehmet abi de bize yetişti. :) Çok güzel bir uçuş günü oldu, beni düşünüp arayıp atla gel diyen antalyada kalanlar için organizasyon yapan Selahattin abiye bizi Denizliye götüren Niyazi abiye ve tüm A.Y.K pilotlarına teşekkür ederim. hep beraber nice +100 lere :D


A.Y.K.


Kullanıcı avatarı
Maksoy
Mesajlar: 92
Kayıt: 28.05.2011, 21:13
Ad Soyad: Mehmet Aksoy
Şehir: Antalya
:
100+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Re: Denizli'de AYK Pilotları...

Mesaj #2 gönderen Maksoy » 7 ay 5 gün önce (13.06.2016, 23:06)

ANTALYA YAMAÇ PARAŞÜTÜ pilotları Denizli'de coşkuyu verdiler.
(İçlerinden beş arkadaşımız bölgemizden olmakla birlikte AYK üyesi değil)

11 Haziran Cumartesi günü Çökelez-Çivril-Dinar-Keçiborlu-Isparta rotası cıvıl cıvıldı.
Harika bir uçuş etkinliği sonunda sonuç aşağıdaki gibi oldu.
Mehmet Aksoy 108,5 km
Gülşah Asmalı 88,5 km *
Ulaş Yazıcı 87,5 km *
Deniz Karagöz 79,6 km
Levent Önder 65,7 km *
Gökhan Odabaşı 62 km *
Yücel Oğuzcan 51 km *
Bekir Baştuğ 50 km
İbrahim Çelik 34,3 km
Selahattin Asmalı 31,8 km
Tahsin Yıldırım 16 km
Zihni Aygün 11,7 km
Tuncay Tahtakın orkestra şefi (kalkış yapmadı).

12 Haziran Pazar günü Çökelez-Çivril-Sandıklı-Afyon rotası izlendi. Bir gün öncesinin güzelliği katılımı arttırdı;

Tuncay Tahtakın 220,8 km
Muharrem Birdoğan 143,5 km **
Hıncal Doğan 133,5 km *
Niyazi Alsancak 128 km
Deniz Karagöz 121,5 km
Mehmet Aksoy 115,4 km
Gökhan Odabaşı 111 km **
Rutkay Aykut 105,2 km ***
Selahattin Asmalı 96,5 km
Said Didin 90 km *
Zihni Aygün 70,6 km *
Ulaş Yazıcı 81 km
Batuhan Dağlıgil 54 km *
Yücel Oğuzcan 40 km
İbrahim Çelik 36,5 km
Gülşah Asmalı 32 km

* 50+ km uçarak ilk yıldızlı mesafelerini yapanlar
** ilk kez 100+ km uçanlar
*** İlk uçuşlarında 100+ km yapanlar

TEBRİKLER MİLLET

Son beğenen Elektromer
A.Y.K. ==================================================> ANTALYA YAMAÇPARÜŞÜTÜ KULÜBÜ

Kullanıcı avatarı
gkhn07
Mesajlar: 3
Kayıt: 16.04.2015, 23:22
Ad Soyad: Gökhan Odabaşı
Şehir: Antalya
:
100+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Yaş: 36
Pilot Menüsü: 

Re: Denizli'de AYK Pilotları...

Mesaj #3 gönderen gkhn07 » 7 ay 5 gün önce (14.06.2016, 00:07)

1998 de başladığım bu spora tam 18 yıldan (tabiki yurt dısında gecirdiğim zamanlar ve eskiden cross mu vardı da biz yapmadık yıllarıda bunun içinde) sonra ilk 50+ ve 100+ lı cross uçuşlarımla taçlandırdığım için çok ama çok mutluyum. şimdi gelelim uçuşun kritiğine;
AYK olarak 11-12 haziran da Denizli etkinliği için, bende hem uçmak hemde ailemi bir hafta sonu tatili yaptırmak için çoluk çocuk Pamukkale ye geldik. Otele yerleşme vs derken AYK pilotlarının çoktan yamaca hareket ettğini duydum ve son bir gayretle yamaca giden diğer gurupları yakalamak için yöruk otel onune geldim ama malesef tum araclar dolmuştu ve tam kanadımı sırtıma alıp geri dönerken arkadan seslenen Adana grubundan bir arkadaşın yüce sesi ki bu arkadaşlara ayrıca çok teşekkür ederim, kendi rahatlarından taviz vererek benide araçlarına sıgdırdılar.(buradan cıkartılacak DERS 1: Asla umudunu kaybetme son sansını denemek icin mutlaka toplantı noktasına git. bir arac eninde sonunda seni alabilir)
Yamaca gidip ufak bir arkadaşlara neden haber vermiyorsunuz zelzenişimden sonra alel acele yamaca kanadımı serdim ve Levent abinin arkasından kalkışımı gerçeklestirdim. benden sonra da zaten ruzgar donmus yagmur yagmıs vs derken diğer arkadaşlar uçuşlarını gerçeklestiremediler. ( DERS 2 : Yamacta cok oyalanmayacaksın havanın calıstıgından emin olunca en kısa zamanda ucusuna başlayacaksın yoksa guzel bir ucus gunu kaçar)
11. haziran cumartesi ucumda dediğim gibi yamaca son gelen ve hiçbir toplantı ve brifingden bilgi almadan son kalkan pilot olarak ve saglıksız bir telsiz iletişimi yuzunden havada tek başıma uctum. tepe onunde irtifa almaya başladığımda bulutlar iyice yogunlugunu almıs rengi acık grilerden koyu grilere donmustu.bu saatetten sonra hemen kalkıs tepesinden ve bulutlardan kacmak icin takeoffa göre soldaki tam soldaki ovaya dogru diger pilotlarla oradan uzaklastım. hava cok guzel ve obek obek bulut olusumlarını termik bulutlarını tum ova uzerinde görebiliyorduk. Ova üzerine geldiğimde ilk hedefim 30 km yi yakalamak ve patlama riskini goz onunde bulundurarak civril yolunu kendime guzergah olarak belirlerdim ve hep yola yakın olarak uctum. cok rahatlıkla 20 km yi gectiğimde artık termikleri yakalamam biraz zorlastı ama irtifam 2500 lerdeydi ve bende son gayretle civrile dogru full speed le ucmaya ve 30 u yakalamya gittim. 30 u yakalayıp ve termik bulamadığım zamanda yola yakın diger kasabaya inmeyi planlarken tam kasaba uzerinde termik vurdu ve yine onun etkisiyle irtifamı 2500 lere getirdim.aynı mantıkla bu sefer hedef 40 oldu irtifayı kazanıp yine speedle yol uzerinden devam ederken diğer kasabada 40 ı yakaladım ve yine inmeyi planlarken o kasabanın uzerinde yine termiği buldum ve yukseldim. havanın o saatlerde iyice pişmesi ve artık bulut olusumlarını daha iyi gormem yuzunden hedefleri 10 ar 10 ar buyuttum, ve aynı ucus mantıgıyla kasabadan kasabaya civril uzerine gelmiştim ve 50+ yi yakalamıstım. bu benim icin ilk krossumda yeterliydi burada ucusumu hem WC ihtiyacımın artık hat safaya gelmesi hemde coluk cocuga daha erken ve kolay ulasım icin inmeye karar verdim. Tam inecekken yine termik beni ufak ufak uc neden iniyorsun hava guzel dercesine yine durttu.bende son gayretle yine donmeye başladım burada yakaladığım termik ucusum boyunccaki en guclusuydu hemde tam o noktada buyuk bir bulut cekimine girmiştim.irtifam 3200 leri gectiğinde bulut iyice olusmus ve ona cok yaklasmıstım . bulut icinde 2 dakikaya yakın 0 gorusle uctum bir kac keskin 360 derecelik donuslerim ise yaramamıstı tam spiralı derinlestirecek yada stol kararı verecekken bulut uzerinden gunesi gordum ve cok sukur bulut uzerindeydim iniş yerimin ulasım icin daha kolay olması icin sivaslıya dogru yan ruzgarda ve buluttan uzaklasmak icin full spedle gidebildiğim yere kadar gidecektim. buluttan tam cıkmıs ve uzaklasmaktayken kanadım %60-70e yakın asimetrik kapattı ve twist oldum derken kanadımı actım ve ucusuma devam ettim. ( DERS 3: bulut içine asla asla girme yaklasma bile)
bu kapatmadan sonra hem yusufun sesi hemde WC ihtiyacımın iyice sıkıstırmasından sonrayeter diyip inisime dogru gittim Çivril Sivasli arasına 63 km de irtifam cok iyi olmasına karsı inişimi sağa salim yaptım. ilk 50+ mı yapmış ilk yıldızımı almıstım. simdi bu anlattıklarımın ucus kaydı malesef yok. bunun nedenide o mutlulukla ucus kaydıma bakmak icin flymasterın ilgili sekmelerinde ucusumu bulamadım hafızasının tam dolmus oldugunu dusundum ve eski kayıtları silerken yalnıslıkla hepsini sildim ve malesef bu anlattıklarımın kaydını yapamadım... (DERS 4: ucus bilgisayarın hafızasından emin olun belli periyotlarda bosaltın heyecana gelip yalan yalnıs aletin ayarlarıyla oynamayın)

12 Haziran 111 km ucusum: yukarda cok yazdım,arkadaşlarım zaten o gun icin yazarlar. hava super iyiydi herkesler 50 ler 100 ler hatta 200 ler yapıldı. benim hedefim dunku ucus kaydını alamadıgım icin en az yine 60 lar ucmaktı ve 70 lere geldiğimde bu bana yeter diyip inmek istedim ama hava bir turlu inmemi istemedi her istediğimde bir daha vurdu ve AYK Başkanımın beni gaza getirmesiyle bu mesafeleyi cok rahat yaptım. hava superdi vs vs vs inerken bile irtifam 2500 lerin uzerindeydi. bu bana yetmişti. ucusumun ayrıntısına gelmeyecegim cok sukur bunun zaten kaydı var . AMA BUGUN EN GUZEL SEY TEK BASINA UCMAMAK OLDU. ucusumun buyuk bolumunde once Selahattin Abi , Deniz sonrasında Tuncay ve son 20 km sinde de Mehmet Başkanımla ve AYK ve diğer pilot arkadaşlarla beraber ucmak, birbirimizle telsiz irtibatınımız olması hepimizin birbirimizi gazlaması durumlarından haber vermeleri VE VE VE EN ONEMLİSİ ALLAHA ÇOK ŞÜKÜR KAZASIZ BELASIZ HERKESİN SAĞLIKLI İNMESİ inanın 100+ lardan mesafelerden ÇOK ÇOK DAHA KEYİFLİ VE DAHA GÜZEL. (SON DERS : UCUSA HER ZAMAN SEVDİĞİN İNSANLARLA GİT. EN İYİ UCUS YERE SAĞLAM İNDİĞİNDİR)
İyiki varsın AYK sizlerle uçmak daha güzel.....

Kullanıcı avatarı
KARAGÖZ
Mesajlar: 552
Kayıt: 13.08.2006, 19:11
Ad Soyad: Deniz Karagöz
Şehir: Antalya
:
150+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Yaş: 36
Pilot Menüsü: 

Re: Denizli'de AYK Pilotları...

Mesaj #4 gönderen KARAGÖZ » 7 ay 5 gün önce (14.06.2016, 08:32)

EKİP HALİNDE UÇMANIN KEYFİNE VARDIK.

İLK GÜN :
YAVAŞ ÇALIŞAN BİR HAVADA, İLK KALKIŞDAKİ BULUT İÇİ TRAVMASINI ATLATTIKTAN SONRA, GARANTİ BİR TEMPODA SELAHATTİN ASMALI, GÜLŞAH ASMALI VE BEN UÇUŞUN YAKLAŞIK 35 KM'SİNİ BERABER UÇTUK. 55. KM'DE GÜLŞAH İLE DE AYRILIP TEK BAŞIMA 2 YIL ÖNCE PATLADIĞIM VE SİNİRDEN KANADI PATLADIĞIM TEPEYE SERİP TEKRAR KALKTIĞIM "PATLAK TEPE" NİN YAKININA YENİDEN PATLAYACAKKEN :) TEKRAR BULUT TABANI YAPIP GİDECEĞİM HATTI BELİRLEMEYE ÇALIŞTIM. RÜZGAR VE BULUTLAR BURDUR ISPARTA İSTİKAMETİNE GÖTÜRÜYORDU. BU DA MAKSİMUM 100 - 120 KM BİR ROTA DEMEKTİ. BU SEFER 200 +'YA OYNADIĞIM İÇİN BİR ÜST PARALEL BULUT CADDESİNE ÇIKIP EĞİRDİR GÖLÜNE TOSLAMADAN DAHA UZAK MESAFE UÇMAK HEVESİ İLE ROTAYI DEĞİŞTİRİNCE 80. KM'DE DİNAR'A İNDİM. KEYİFLİ BİR GÜNDÜ. MEHMET AKSOY GARANTİ ROTANIN TAMAMINI UÇARAK 107 KM İNMİŞ VE GÜNÜ LİDER TAMAMLAMIŞTI 8) O GÜN GÜLŞAH ASMALI, LEVENT ÖNDER, ZİHNİ AYGÜN, YÜCEL OĞUZCAN ULAŞ YAZICI İLK 50+ LARINI YAPIP İLK YILDIZLARINI ALMIŞLARDI :)

İKİNCİ GÜN:
MÜTHİŞ BİR GÜNDÜ. YARIŞMA ORTAMINDAN FARKSIZDI. SANIRIM 80 CİVARI PİLOT VARDI. HAVA TAHMİN ETTİĞİMİZ KADAR OLMASA DA DÜNE GÖRE DAHA HIZLIYDI. TEPEDEN İLK KOPAN VE HATTI UÇAN İLK 3 -4 PİLOTTAN BİRİYDİM. BEN, SELAHATTİN ASMALI, SANIRIM DELTA 1 İLE UÇAN (VOLKAN GÜMÜŞKAYA OLABİLİR) VE ENZO 2 İLE BERABER İLK 30 KM'DE BAYRAĞI TAŞIDIK. DAHA SONRA PATLAMA KORKUSU İLE GRUBU BEKLEMEYE KARAR VERDİM VE İLK 35. KM'DEN SONRA 70. KM'YE KADAR 15 - 20 PİLOT BERABER UÇTUK. ÇOK KEYİFLİYDİ. ÖNDEN GİDEN 5-6 PİLOT, ARDINDA 10 KADAR BİZİM GURUP, BİZİM ARDIMIZDA YİNE 10 KADAR DİĞER GURUP... GÖRMENİZ LAZIMDI. ANCAK DAHA SONRA GERİYE DÜŞTÜM VE 75. KM'DE TEK BAŞIMA KALDIM. ORDA BİR KARAR VERİP BANAZ TARAFINA DOĞRU DEĞİL DE SARP ARAZİYE YÖNELDİM. TAM 95. KM'LERE PATLAYACAKKEN SON 30 MT'DE BULDUĞUM BİR TERMİKLE 3.650 MT'YE ÇIKTIM VE ONDAN SONRA MANZARANIN KEYFİNİ ÇIKARTARAK UÇMAYA DEVAM ETTİM. TELSİZDEN SELAHATTİN ASMALI'NIN 95. KM'YE İNDİĞİNİ. TUNCAY TAHTAKIN'IN 15 KM, HINCAL'IN 10 KM, NİYAZİ ALSANCAK'IN 5 KM ÖNÜMDE, MEHMET AKSOY VE GÖKHAN ODABAŞININ 5 KM ARKAMDA OLDUĞUNU ÖĞRENDİM. HAVADA 150 KM'LERDE FALAN 5-6 PİLOTUN BULUŞMA İHTİMALİNİ DÜŞÜNEREK HÜLYALARA DALDIM :lol: ULAN NE GÜZEL OLURDU BEE :) İŞTE BULUT TABANI YAPTIĞIM 95. KM'DEN İNDİĞİM 122. KM'YE KADAR BİR DAHA BİR KALDIRICI BULAMADIM. GÜZEL GÜZEL SÜZÜLÜP İNDİM. SÜPER BİR GÜNDÜ. İNDİKTEN SONRA BİRBİRİMİZİN GÜZEL HABERLERİNİ ALINCA DAHA DA SEVİNDİK. MUHARREM BİRDOĞAN DA 145. KM'YE İNMİŞTİ. SAİT DİDİN 90 KM, ZİHNİ AYGÜN 70 KM UÇARAK KENDİ SINIRLARINI AŞMIŞLARDI. TUNCAY TAHTAKIN 205 KM UÇARAK UZUN YILLAR SONRA TEK BAŞINAAÇIK OLAN YARIŞMA MOD'UNUN YANINDA, KAPALI OLAN CROSS MOD'UNU AKTİF KONUMA GETİRMİŞTİ :) :) :)

MUTLU MESUT BİR ŞEKİLDE AFYON -ANTALYA SEFERİNİ YAPAN KAMİL KOÇ OTOBÜSÜNÜ AYK OLARAK KAPATIP, OTOBÜSTE ŞÖYLE 10 MT'DEN ÇIKTIM. BÖYLE ASİMETRİK KAPANDI DA ŞÖYLE AÇTIM. TWİST OLDU DA ÖYLE TERMİK DÖNDÜM GİBİ AVCILIK VE ATICILIK KULÜBÜ SPONSORLUĞUNDA NEŞELİ BİR ŞEKİLDE UÇUŞLARIN DA KRİTİKLERİNİ YAPARAK EVE DÖNDÜK :mrgreen:


UZUN LAFIN KISASI AYK GELİYOR GENÇLER... HABERİNİZ OLSUN :+1:
bu bi kuş , hayır uçak, hayır süpermen , hayır evladım o bir yamaçparaşütü...

Kullanıcı avatarı
hilmi
Mesajlar: 98
Kayıt: 16.01.2012, 12:35
Ad Soyad: Hilmi Arslan
Şehir: Antalya
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Re: Denizli'de AYK Pilotları...

Mesaj #5 gönderen hilmi » 7 ay 5 gün önce (14.06.2016, 08:57)

tebrikler hepinize heyecanla okudum süper organizasyon süper uçuşlar umarım beraberde uçabiliriz birgün

Kullanıcı avatarı
msaiddidin
Mesajlar: 4
Kayıt: 09.02.2014, 22:58
Ad Soyad: Said Didin
Şehir: Eskişehir
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Re: Denizli'de AYK Pilotları...

Mesaj #6 gönderen msaiddidin » 7 ay 5 gün önce (14.06.2016, 10:16)

Ben YP ile 2000 yılında Çökelez'de düzenlenen bir etkinlikle tanıştım. Sonrasında PAKDOS (Pamukkale Arama Kurtarma ve Doğa Sporları Derneği) bünyesinde eğitim almaya başladım ki o zamanlar lise hazırlık sınıfındaydım. Tahmin edersiniz ki maddi destek göremeyince de devamını getiremedim:( Geçen 2 sene öncesine kadar da içimde ukte kalmıştı. 2014 bahar döneminde hafta sonları Eskişehir'den Ankara'ya gidip gelerek Uçuş Kulübünden başlangıç eğitimimi aldım. Geçen sene Antalya'ya taşındıktan sonra da Haziran ortasında, halen kullandığım Tequila 4 kanadımı aldım. Bu bir senede her fırsatında uçtum. Bademağacı'ndaki roket oluşumu kimileri hatırlayacaktır. O gün ben kulak kapatmayı havada öğrenmiştim (acemi şansı) :D
Ekipman:
Skywalk Tequila 4
Supair Access Back
Icaro Cut 3 Black
Indepence Smart
Baofeng UV-5R
Bu benim bir ay kadar önceki, P3 eğitiminde Umut Hocamla yaptığımız 10km lik cross denemesinden sonraki ilk cross uçuşumdu. Elimde sadece telefonuma yüklediğim AVario programı vardı. Cumartesi günü Hıncal'la konuştuğumuzda net bir planımız yoktu. Gelmem, gece geç saatlerde netleşti. Ekipman konusunda şükür ki hep hazırlıklıyım. Başta kendime güvenemeyip cross yapmam diyordum ama Hıncal sağ olsun beni teşvik etti. Sabah ekiple buluşup araçlara tıkışarak yukarı çıktık:) İlk defa uçacağım için herkesi dinlemeye çalıştım. İlk uçan Mehmet Abimin nerede nasıl yükseldiğini kontrol ettim. İlk çıkan grupla birlikte ben de kanadımı çektim. Tek yaptığım çevremdekileri takip edip analiz yapmaktı. Ben termik ararken birilerinin de bana baktığının farkındaydım. Bu yüzden ben de boş durmadım:) Tepe üstünde irtifa aldıktan sonra yönelime bıraktım kendimi.. Nasıl olsa birileri yolu biliyor ve güvenimi kaybettiğim yerde inen birinin yanına inebilirim diye düşündüm. Bu noktada Mehmet abimin zamanında verdiği nasihati anımsadım: harita çalış! -Demek ki harita da çalışmak gerekiyor-
Uçuş esnasında açıkçası çok iyi bir irtifa sağlayamadım.. Sanırım bu da benim acemiliğimden kaynaklanıyor. Selahattin ve Gökhan abilerle birlikte termik dönüyorum ama onların kazandığı irtifayı kazanamıyorum :/ Zaten irtifa demek soğuk demek.. Çoğu yerde titreyerek devam ettim. -Demek ki koza harness lazım!-
Çivril'i geçtikten sonra mesafemle ilgili az çok bir fikrim oldu. Önümde 2 kanat vardı. Biri Sivaslı tarafında arkamda kaldı. Diğerini takip ettim. Onun irtifası da oldukça azdı. Sivaslıyı geçtikten sonra bir yere indi. Artık takip edeceğim bir kılavuzum kalmamıştı. İşte yanlış kararım burada.. Bu noktada yönümü ve irtifamı koruyarak devam etmeliydim, 100ü aşma şansım vardı :(
-Demek ki vario/gps de lazım!- İnişimden sonra da toparlanıp mesafemi kontrol ettim.. Banaz/Ulupınar' a inmiştim.
Banaz-Afyon yapıp Mehmet, Deniz abiler ve Hıncalla Antalya'ya döndük. Yolda gözlerim inanılmaz acıdı :/ Termik gözlerimi yakmıştı -Demek ki gözlük de lazım!-
Ve ben gene bir acemi şansımla kendimce güzel bir uçuşla geri döndüm :) koza harnesim, vario/gpsim, tam ekipmanım olmasa da uçuşun hazzını ve eve sağ salim dönmenin rahatlığını yaşamak gerektiğinin farkındayım. Tek pişmanlığım bu uçuşun kaydı yok :(
Bana bu gelişimi sağlayan herkese teşekkür etmek istiyorum :)
Not:İlk yazı..


Kullanıcı avatarı
rutkayaykut
Mesajlar: 34
Kayıt: 15.11.2012, 23:56
Ad Soyad: Rutkay Aykut
Şehir: Antalya
:
100+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Re: Denizli'de AYK Pilotları...

Mesaj #7 gönderen rutkayaykut » 7 ay 3 gün önce (15.06.2016, 15:39)

Merhaba. AYK başkanımız Mehmet Aksoy'un isteği üzere hissettiklerimi ve yaşadıklarımı sizinle paylaşmaya çalışacağım :)

Akdeniz Üniversitesi Havacılık Topluluğu olarak 10-11-12 Haziran 2016 tarihlerinde Denizli'de termik eğitimi kampı yapmaya karar vermiştik. 10-11 Haziran günleri Dinamit Tepe'de hem kendim hem de öğrencilerim adına gayet verimli bir faaliyet olduğu kanaatindeyim. 10 haziran Cuma günü Öğlen sortisinde Dinamit Tepe'den kalkış yaptıktan sonra 8 km'de Çökelez'e atlayamadan patladım ve bu günde bulut caddesi 50+ kmleri vaadediyordu. Cumartesi günü ise yine öğlen sortisinde Dinamit Tepeden kalktıktan sonra 2200 metreleri görmüştüm ve termiğin drifti ile birlikte Çökeleze doğru geliyorken, Çökelez üstündeki Cumulus bulutlarının Congestus'a döndüğünü ve renginin iyice koyulaştığını gördükten sonra, uçuş emniyetini riske atmamak adına Pamukkale istikametine geri döndüm eve güvenli bir şekilde inişimi gerçekleştirdim. Cumartesi akşamı Çökelez'den gelen XC haberlerini aldıktan sonra hem benim hem de diğer eğitmen arkadaşım Batuhan Dağlıgil'in iştahı kabardı :) Hemen Çökelez'den yapılan uçuşları ve rotayı inceleyip, Pazar günkü hava raporlarını değerlendirdik. Cumartesi günü uçan ekipten de ''gelin hava daha da güzel olacak yarın'' cümlesini duyduktan sonra gitmemek olmazdı. Biz de pazar günü sabah faaliyet rotamızı Çökelez'e çevirdik. Gelelim Pazar gününe.. :)

Pazar günü(12.06.16) sabah sortisinde başlangıç arkadaşlarımızı 1 sorti Dinamit Tepe'den uçurduktan sonra hiç vakit kaybetmeden Çökelez'e doğru yola koyulduk. Take off'a geldiğimizde saat 10du ve beklenildiği gibi Güney-Batı rüzgarı başlamıştı. İlk defa uçacağımız bir bölge ve take off olduğundan hemen daha tecrübeli ve dün aynı yerden uçmuş pilotlardan bölge,hava ve rota hakkında bilgi almaya başladık. Sağolsun hem AYK pilotları, hem Umut Aktürk ve Bekir Baştuğ hocalarımız bizi engin uçuş tecrübeleri ile bilgilendirdi :) Hemen uçuş ekipmanlarımızı hazırlayıp beklemeye koyulduk. Tabi bu arada da take off'ta yaklaşık 80 pilot olmuştuk tam bir şenlik havasıydı :) Maalesef Akdeniz Üniversitesi Havacılık Topluluğu olarak 18 pilot olarak geldiğimiz Çökelez Take offundan, vario-gps yetersizliğinden ve uçuş emniyetini riske atmamak adına yalnızca 3 pilot kalkış yapabildik. Uçuşa gelecek olursak, hemen takeoffun sol önünde bulduğum termikle 2800lere ulaştım ve bulut caddesinin Büyük Çökelez'de çoktan oluştuğunu görüp vakit kaybetmeden hemen oraya atladım. Bulut altına geldiğimde AYK olarak 5-6 pilot gaggle oluşturduk ve aynı termiği dönmeye başladık ve artık grubun lideri bizdik. Bulut caddesini takip ettikçe yenileri de önümüzde oluşmaya devam ediyordu. Arka rüzgarında etkisiyle km sayaçları hızlı işliyordu :) Daha önce hiç 50km+ uçamamış bir pilot olarak ilk hedefim 50+ yapıp ilk yıldızı almaktı. Gps'imde 50km'yi gördüğümde bulut tabanında ve 3300 m'deydim. Henüz bitmemişti uçuş gidebildiğim yere kadar gidicektim. Ancak bu noktadan sonra kanadımın hızının yetersiz olması nedeniyle ana grubun gerisinde kalmaya başladım. 70km'lere geldiğimde artık havada yalnızdım gerçekten tam bir low-save yaptım. Tam evet buraya kadarmış derken benden önce inen bir arkadaşın koparmış olduğu bir termikle tekrar 2500'leri gördüm artık hedef 80km idi. Gözüme bir köy kestirip arka rüzgarın da yardımı ile oraya ilerlemeye başladım. 80i de görmüştüm gps'te. Gidebildiğim yere kadar gidecektim. Köy üzerinde döndüğüm son termikle 3500'leri tekrar gördüm ve gpsim 87km gösteriyordu. Artık hedef 100 km idi arka rüzgarla ilerlemeye devam ettim ve 100km'yi gördüğümdeki yüz ifademi tahmin edemezsiniz :) Gidebildiğim son köye kadar gideyim bari dedim o da 105 kmdeymiş. Bu noktada uçuşuma devam edebilirdim bulut caddesi tekrardan oluşmaya başlamıştı ve 3'lük ve çok geniş bir termik yakalamıştım. Önümdeki sıradağların arkasında yerleşim yeri göremeyince, 100km'yi geçmenin verdiği mutlulukla, 4 saat 30 dakka uçmanın verdiği fiziksel ve zihinsel yorgunlukla, ve de en önemlisi tuvalet ihtiyacı nedeniyle inişe geçmeye karar verdim :) ve inmek için kulak kapalı bastırıcı döndüm :) güvenli bir şekilde indikten sonra kanadımı katladım ve yürümeye başladım. Bu yazıyı okuyan arkadaşlara tek tavsiyem benim indiğim yere inmesinler.En önemlisi telefon çekmiyor ve en yakın ilçeye 20 km ve Sandıklı'ya 40km mesafede. Köylüler ilçeye arabayla bırakmak için 75, Sandıklı'ya bırakmak için 150 tl para istediler benden. Araba geçmez burdan dediler. Ben yine şansımı yürüyerek kullandım.(Malum öğrenciyiz) Yaklaşık 2 saat yürüdükten sonra ilk gelen araba(beton mikseri) sağolsun durdu ve beni Sandıklı Otogarın karşısına kadar bıraktı. Burdan ona tekrar teşekkür ediyorum :) Ardından otobüsle Antalya'ya geri döndüm.

Şüphesiz hayatımın en yorucu ve en güzel günüydü. Tekrardan Akdeniz Üniversitesi Havacılık Topluluğuna, Antalya Yamaç Paraşütü Klubüne, Umut Aktürk ve Bekir Baştuğ hocama, beraber termik döndüğüm bütün pilotlara sonsuz teşekkürler :)

Kullanıcı avatarı
volkan gümüşkaya
Mesajlar: 11
Kayıt: 21.07.2009, 00:21
Ad Soyad: Volkan Gümüşkaya
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 300++ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Re: Denizli'de AYK Pilotları...

Mesaj #8 gönderen volkan gümüşkaya » 7 ay 3 gün önce (15.06.2016, 16:48)

Selamlar,

Ben de Selahattin (Asmalı) abi ve Niyazi (Alsancak) abiye cok tesekkur ederim. Oludeniz'den sabah 5:30 da otostopla Fethiye'ye başlayan maceram Ölüdeniz-Fethiye-Söğüt-Pamukkale şeklinde hep ucu ucuna yetişerek sonlandı. Söğüt'te de Niyazi abiler (Hıncal ve Sait) yarım saat beklediler. 3-4 gün öncesinden havaya baktığımızdan beri sağolsun Selahattin abi gidiş-geliş-konaklama-take-off a çıkış la ilgili bir abim olarak çok yardımcı oldu. İniş uzun sürünce de meraklanmış baya:) Havayı gördükten sonra yine de otostopla bir şekilde gelmeye çalışacaktım ama Selahattin abi Niyazi abiyle iletişime geçmemiş olsa çok büyük ihtimalle yetişemeyecektim take-off a çıkan minibüslere.

İlginç bir şekilde dönüşüm çok daha kolay oldu. İndiğim köyün muhtarı 20-30 kmlik yol yaptı beni Gömü'ye bırakmak için. Ordan da gece 12 de Fethiye'ye direkt otobüsle döndüm. Aradaki sürede de kıraathanedeki dayılarla Euro2016 çay-çorba-soda derken dinlenmiş oldum.

Kullanıcı avatarı
Maksoy
Mesajlar: 92
Kayıt: 28.05.2011, 21:13
Ad Soyad: Mehmet Aksoy
Şehir: Antalya
:
100+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Re: Denizli'de AYK Pilotları...

Mesaj #9 gönderen Maksoy » 6 ay 3 hafta önce (24.06.2016, 22:36)

Kurtarılmış bir uçuş kaydıdır. Tebrikler Said,

http://www.ypforum.com/leonardo/flight/32632
A.Y.K. ==================================================> ANTALYA YAMAÇPARÜŞÜTÜ KULÜBÜ

Kullanıcı avatarı
KARAGÖZ
Mesajlar: 552
Kayıt: 13.08.2006, 19:11
Ad Soyad: Deniz Karagöz
Şehir: Antalya
:
150+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Yaş: 36
Pilot Menüsü: 

Re: Denizli'de AYK Pilotları...

Mesaj #10 gönderen KARAGÖZ » 6 ay 1 hafta önce (11.07.2016, 10:50)

bu bi kuş , hayır uçak, hayır süpermen , hayır evladım o bir yamaçparaşütü...

Kullanıcı avatarı
KARAGÖZ
Mesajlar: 552
Kayıt: 13.08.2006, 19:11
Ad Soyad: Deniz Karagöz
Şehir: Antalya
:
150+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Yaş: 36
Pilot Menüsü: 

Re: Denizli'de AYK Pilotları...

Mesaj #11 gönderen KARAGÖZ » 6 ay 1 hafta önce (11.07.2016, 10:51)

bu bi kuş , hayır uçak, hayır süpermen , hayır evladım o bir yamaçparaşütü...



“Uçuşlarınız, XC Uçuşlarınız” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok