Pilotaj - Uçuş tekniği

Son yaptığınız uçuşu , XC uçuşlarınızı ve XC tekniklerinizi bu kategoride paylaşabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
KaganAkc
Mesajlar: 8
Kayıt: 03.08.2004, 21:48
Ad Soyad: Kağan Akçalar
Şehir: İstanbul
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Pilotaj - Uçuş tekniği

Mesaj #1 gönderen KaganAkc » 1 on yıl 9 yıl önce (16.09.2004, 15:24)

--Kalkislarda bazen hakim rüzgar yoktur. 5-10 dakika aralarla termik rüzgarı gelir, rüzgar yokken kalkmak zordur ama termik rüzgarı ilk geldiği anda veya ondan biraz önce kalkış yaparsak önümüzden çıkıyor olan termiği kaçırmadan tam içine dalma ihtimalimiz yüksek oluyor. Termik rüzgarı azalırken kalkınca genelde termik geçmiş oluyor ve sinke kalıyoruz.
--Hakim rüzgar fazla iken termikler de yatık oluyor, dönerken bir miktar rüzgarla beraber sürüklenmek gerek, aynı noktanın üstünde dönmeye çalışırsak termik gider biz kalırız. Ayrıca böyle durumlarda bazen termik tepe önünde başlayıp tepenin arka hizasına doğru devam ediyor, eğer çok ufak, kaybetme olasılığı yüsek bir termikse tepenin arka hizasına gelmeden çıkıp ilerleyip tepenin önünde daha iyi bir termik aramak iyidir. Arkada ve tepeden fazla yüksek değilken termikten düşerseniz hayat zor olur.
--Farkli irtifalarda farkli yonden ruzgar esiyor olabilir, 1000-2000m cikinca en iyi xc gitme yonu kalkistakinden farkli olabilir. Gpsiniz varsa hangi yone giderken yer hiziniz max. olduguna bakarak karar verebilirsiniz.
--Asla kaldırıcı bitmeden gitme
--Alçaldığında güneşin vurduğu yamaçlara yaman


Kullanıcı avatarı
KaganAkc
Mesajlar: 8
Kayıt: 03.08.2004, 21:48
Ad Soyad: Kağan Akçalar
Şehir: İstanbul
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen KaganAkc » 1 on yıl 9 yıl önce (16.09.2004, 15:42)

--Mutlaka kalkmadan önce işeyin.
--Özellikle 3000ler ve yukarısı, yazın en sıcak zamanında bile çooook soğuktur. Şort tshirt ile ağlarsınız, uçuş tulumları çok iyi bu konuda, eldiven de mutlaka kalın olmalı ve bilekler açıkta kalmamalı..
--Bere, balaklava da gerekebilir.. Boynunuza atki gibi bişeyler sarabilirsiniz.
--Kalkışta bunlar yüzünden paçanızdan terler akacaktır ama emin olun pişman olmassınız. (o kadar yükselirseniz tabi..)

Kullanıcı avatarı
yener
Mesajlar: 290
Kayıt: 10.08.2006, 02:29
Ad Soyad: Mehmet Yener Yilmaz
Şehir: Antalya - Almanya
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen yener » 1 on yıl 6 yıl önce (22.04.2007, 01:36)

ben zaten dırek 2336 dan 3500 yakalıyorum adıda narin take off sıkıysa kalıngıyinme

Kullanıcı avatarı
foxx
Mesajlar: 91
Kayıt: 12.09.2007, 19:06
Ad Soyad: Sertan Arıkan
Şehir: Mersin
Aldığı Beğeni: 15 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen foxx » 1 on yıl 6 yıl önce (19.02.2008, 13:34)

Kağan bey güzel bir başlık açmış yokmu birşeyler ekleyen?? hiç aklımıza gelmeyecek ama uçuşta çok işimize yarayacak şeyler olabilir!!

Kullanıcı avatarı
tuncay
Mesajlar: 125
Kayıt: 01.06.2007, 11:25
Ad Soyad: Tuncay Tahtakın
Şehir: Antalya
:
Yarışma Pilotu 200+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen tuncay » 1 on yıl 6 yıl önce (19.02.2008, 15:21)

krosa yeni baslayanların surekli bir tedirginligi vardır. eger salak bir yere patlarsam korkusu yasarlar. tek kalırsam, sonra hava bozarsa...

ucan her pilot mutlaka bi zaman yere inecektir. 100km bile ucsa 101e patlar. o zaman ne yapmalıyız? yamacta yukseldikten sonra onunuzdeki orman tepe gibi engelleri rahatlıkla gececek irtifamızın olduguna emin olduktan sonra krosa cıkmalıyız. her zaman eger termik bulamazsam nereye inerim diye dusunup acil inis arayısında olmalıyız. altınızdan acil inis alanı gecerken bir sonrakini gozunuze kestirmiş olmalısınız. Bu yuzden ova uzerinde yapılan kroslar her zaman daha rahat olur.

Havanın bozup bozmayacagını nasıl anlarız. ucusa cıkmadan once zaten meteorolojiye bakmıs olmalıyız. o gun bir cd bekleniyor mu bilmeliyiz. ve surekli gidecegimiz rotayı belirlemek icin etrafımıza bakarken havayı ve bulutları kontrol etmeliyiz. pilotların bir cogu az da olsa cb nin ne oldugunu bilir. bunlar dikine gelisen, kümülüs kökenli siyah bulutlardır. Yeni baslayanlar orta buyuklukteki bir cümülüsü gorunce bile cb zannedebilirler ancak tereddütünüz varsa mutlaka ucusu sonlandırın. irtifada farketmezsiniz ama alcakta ruzgar cok siddetli hale gelmiş olabilir.

termik dönerken ya da siddetli arka ruzgarla gidiyorsanız polar egrisine gore ceyrek ya da yarım frenle ucmanız verimliligi ve süzülüşü artıracaktır.

krosa başlamadan once mutlaka SIVnizi tamamlamıs olun cünki kullandığımız termikler baslıca türbülans kaynaklarıdır. kaldırıcı kuvvetti arttıkca turbulansı da artar. Her krosa çıkışta belirli riskleri goze almanız gerekir. Seviyenizi aşan riskli durumlara kendinizi sokmayın, her seyden once kanadınızı ve kendinizi iyi tanıyın.

Saygılar..
Dosya ekleri
SSA41996.JPG
Kayseri'de kros