Paramotor ile uça uça yolculuk 895 km

Son yaptığınız uçuşu , XC uçuşlarınızı ve XC tekniklerinizi bu kategoride paylaşabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
metin
Mesajlar: 113
Kayıt: 14.11.2006, 17:08
Ad Soyad: Metin Pehlivan
Şehir: Amasya
Aldığı Beğeni: 5 / 1
Yaş: 39
Pilot Menüsü: 

Paramotor ile uça uça yolculuk 895 km

Mesaj #1 gönderen metin » 4 hafta 12 saat önce (22.04.2018, 23:53)

Arkadaşlar merhaba, 15 Nisan 2018 de Amasya/Merzifondan başlayan uçuş yolculuğumuzu 18 Nisan 2018 tarihinde öğle saatlerinde İzmir/Bostanlı sahiline inerek tamamladık. Yolculuğumuzun Balıkesir/Bigadiç'te güzel bir haberle taçlandırmış olduk. Amacımız severek icra ettiğimiz sporumuzun tanıtımını doğru ve güzel bir şekilde yapabilmek sporumuza ilgiyi arttırabilmektir. İlgilenen arkadaşlarımıza ayrıntılı bir şekilde bu yolculukta neler yaşadığımızı bu başlık altında paylaşıyorum ve daha sonra güzel görüntülerimizin kısa bir montajını yaptıktan sonra tekrar paylaşacağım ve yine çekimlerimizden belgesel formatında bir montaj yapmayı düşünüyorum yine bu başlık altında paylaşacağım.




Son beğenen koroglu82




Kullanıcı avatarı
metin
Mesajlar: 113
Kayıt: 14.11.2006, 17:08
Ad Soyad: Metin Pehlivan
Şehir: Amasya
Aldığı Beğeni: 5 / 1
Yaş: 39
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen metin » 4 hafta 12 saat önce (22.04.2018, 23:56)

14 Nisan 20018 tarihinde sabaha 05:00 saatlerinde Balıkesir’ den gelen paramotor pilotu uçuş arkadaşım Bülent KIRMIZIOĞLU yer ekibimiz ve çekim ekibimiz İnci AGLAGU, İlker ÖZDEMİR, Şule GÜLMEN Amasya Merzifon’ a giriş yaptılar Merzifon Belediyesi ekibimizi ağırladı uçuş hazırlıklarımız uçuş brifingimizin ardından 15 Nisan sabah 04:00’ sıralarında (Merzifon take off 40.906103, 35.429942) son kalkış hazırlıklarımıza başladık şafak söker sökmez kalkış yapmayı ve ilk gün Gerede/ Yeniçağ’ a kadar yaklaşık 300 km uçmayı planlıyorduk. Paramotorlarımızı kurduk yakıtını doldurduk ve motorun ısınması için çalıştırdık ve diğer uçuş hazırlıklarımıza devam ettik benim motorum çalışıyorken istop etti tekrar tekrar çalıştırma denemelerimin ardından bujinin çapak yapmış olduğunun farkına vardım ve yeni buji takarak paramotorumu tekrar çalıştırdım. Bülent abinin kalkışını havadan çekebilmek için 1 numara olarak kalkışımı yaptım kameramı açarak hazırlandım, rüzgarın sürekli yön değiştirmesi nedeni ile Bülent abinin kalkış yapması biraz gecikti. Birkaç denemenin ardından Bülent abi kalkışını gerçekleştirdi ve kanat ucunda bir problem olduğunu fark ettik ve motorunda’ da gaz yememe problemi olduğundan tekrar iniş yaptı ve telsizden bana devam etmemi daha sonra bana katılacağını anons etmesinin üzerine ben ilk iniş noktamız Osmancık 60 km uçuşuma başladım. Çıkan problemlerin ardından sanırım uçuşa devam etmem saat 07:00 sıralarıydı. Gümüşhacıköy’ e kadar ortalama 40-45 km hızlarda uçtum daha sonra Batıdan gelen karşı rüzgar beni iyice yavaşlattı hızım 8-10 km lere kadar düştü, bu arada Bülent abi motorundaki problemi halletmiş (yakıt hortumunun sıkışması ve yakıt akışının azalması nedeni ile motor gaz yemiyormuş) yer ekibi ile birlikte beni aşağıdan takip ediyorlar, telsiz temasının ardından hızımın çok yavaş olduğunun farkındalar karşıma çıkan vadiyi bu hızla geçip geçemeyeceğimi düşünüyorken bir yandan ayna vasıtası ile yakıtımı kontrol ediyorum. Bülent abi telsiz teması ile aşağıdaki benzinlikten beni gördüğünü istersem oraya iniş yapabileceğimi söyledi. Bende durum değerlendirmesi yaparak vadiye gireceğim hızım 7-10 km yakıtım gittikçe azalıyor vadi uzunluğu yaklaşık 12 km vadi içerisinde müsait acil iniş alanı olmayacağını düşünerek gereksiz risk almamak için iniş planlamamı yaparak yer ekibimin yanına emniyetli inişimi tamamladım 30 km’lik uçuşum tahmini 01:20 dakika sürdü. ( plansız iniş alanı koordinatı 40.934246, 35.147103 ) Sabah şafakta kalkma planımız yaşanan aksaklık ve olumsuz hava şartları ekip olarak moralimizin düşmesine sebebiyet verdiyse de durum değerlemesi yaparak bundan sonra ne yapacağımıza iyi bir beyin fırtınası ile hemen karar verdik. Toparlanıp havanın müsait olduğu yere kadar kara yolu ile devam etmeye karar verdik ve hızlıca toplanarak paramotorları Bülent abinin aracının arkasına sökmeden muhafaza ettik paraşütlerimizi de katlayıp aracın içine aldık ardından yola çıktık.
Kastamonu/ Tosya’ da verdiğimiz kahvaltı molamızın ardından Bartın’ dan yola çıkan Gerede / Yeniçağda bize katılacak Paramotor pilotu Avni UZUN ile telefon koordinatı sonrasında Yeniçağ gölüne varmak üzere olduklarını ilettiler. Bizde Yeniçağ gölüne kadar oyalanmadan giderek Avni UZUN ile birlikte gün batımı uçuşu yapabileceğimizi düşünerek kahvaltı sonrasında karayolu ile son iniş noktamdan 300 km Yeniçağ gölünde Avni UZUN ile buluştuk. Gün batımında hep birlikte göl üzeri güzel bir uçuş sonrasında günü tamamladık. Yeniçağ belediye başkanı bizim oradaki uçuşumuzu duymuş ve bizlerle tanışmak için yanımıza geldi kısa hoş sohbetle başkanımızı bilgilendirdik ve burada bu sporun yapılabileceğini değerlendirdik. Şafak vakti Yeniçağ’ dan havalanmak üzere bir sonraki günün planını yaptık.
16.04.2018 Şafak vakti uçuş hazırlıklarımız esnasında Güneyden gelen sert rüzgar limitleri kalkışımız için uygun değildi. Ekibimiz arasında kısa bir birifingin ardından Bolu çıkışına kadar kara yolu ile giderek Türsan dinlenme tesislerinden kalkış yapmayı uygun bulduk ve hiç vakit kaybetmeden 80 km karayolunu kullanarak Türsan dinlenme tesislerine vardık. (Türsan dinlenme te sisleri koordinatları 40.791384, 31.240312) Uçuş hazırlıklarımızın ardından 1 numara olarak kalkışımı tamamladım ve Uçuş arkadaşım Bülent abinin kalkış yapmasını havada bekledim. Nihayet hava güzel rüzgar batılı arkamızdan esiyor uçuş planımız 110 km İzmit semalarına varmak hava hızımız yaklaşık 45-50 km Düzce semalarında uçuyoruz yaklaşık uçuşumuzun 25’inci km’ lerinde Bülent abinin motor arızası sonucu Bülent abi inişe geçti telsiz irtibatımız ardından tek başıma devam etmeye karar verdim, Yer ekibimiz Bülent abiyi almak için yola çıktı. Düzce çıkışına doğru arka rüzgarın hızı arttı ve hızım 60-65 km Sakarya’ ya kadar bu şekilde devam ettim Sapanca gölü üzerine geldiğimde rüzgar yan geliyordu ve hava hızım 35-40 civarlarına düştü yaklaşık 110 km 02:30 saat süren uçuşum sonucunda İzmit/Kartepe belediyesi civarlarına Süleyman Şah ilkokulu yakınına indim. ( iniş koordinatlarım 40.726001, 30.018699 ) Yer ekibimiz ile haberleşerek beni almaları için iniş konumumu gönderdim. İlk okul müdürü meraklı ve ilgili yanıma geldi kısa bir sohbetin ardından çay içmek için beni okula davet etti. Harika bir uçuşun ardından hemen sonrasında çay, kahve keyfi meraklı ve ilgili bir sohbet süper bir moral oldu.
Bu arada Bülent abinin de meraklı ve ilgili arkadaşları olmuş bir köy kahvesinde çayını içer yer ekibinin onu almasını beklerken motorunda çıkan problemi çözmüş biraz uzun olan yakıt hortumu yine problem çıkarmış eksoza değen hortumda bir delik oluşmuş ve motor yeterli yakıt çekememesinden dolayı performans düşüklüğünden inmek zorunda kalmış.
Yer ekibimiz Bülent abiyi aldıktan sonra beni almaya geldiler, Süleyman şah ilkokulunda kısa bir çay kahve molasının ardından hızlıca toparlanmamızın ardından yemek molası verdik. Henüz kahvaltı bile yapmamıştım. Yemekte gün değerlendirmesi ve bu aşamadan sonraki uçuş değerlendirmesi kararını verdik. Hava durumu değerlendirmesinin ardından hedefimizi şafakta Bursa/Gemlik’ ten kalkış yaparak Balıkesir / Bigadiç’ e varmak olarak değerlendirdik ve hiç vakit kaybetmeden Gemlik’ e doğru yola çıktık. 100 km lik kara yolculuğunun ardından Gemlik’teyiz. Konaklayacağımız Öğretmen evine eşyalarımızı bıraktık vakit kaybetmeden şafakta rahatça kalkış yapacağımız take off arayışına girdik. Sahilde rahatça kalkış yapacağımız güzel bir take off bulduktan sonra paramotorlarımızı oradaki bir villa sakinin izni üzerine villanın verandasının altına koyarak yakıtlarını fulleyip uçuşa hazır hale getirdik ve sabahki uçuş hazırlığımızın büyük bir kısmını halletmiş olduk. Güzel bir uçuş ve koşturmaca ile geçen günümüz artık bitmiş hava kararmıştı. Akşam yemeği ardından kamera ekipmanlarımızı şarja taktık ve istirahate çekildik.
17.04.2018 sabaha karşı saat 04:00 da uçuş hazırlıkları için uyandım, rüzgar durumunu kontrol etmek için öğretmen evinin balkonuna çıktığımda büyük bir hayal kırıklığına uğradım sert bir doğu rüzgarı ağaçları yaprak gibi sallıyordu saat 07:00 ye kadar rüzgar şiddetini korudu. Öğretmen evinde yaptığımız iyi bir kahvaltının ardından rüzgarın sakinleştiğini gözlemledik ve hızlıca toparlanarak uçuş yapacağımız sahile doğru yola çıktık sahile varmak üzere iken yağış başladı ve morallerimiz sıfıra indi. Ekip enerjik ve tüm olumsuzluklara karşı hazırlıklı ve ümidimizi kaybetmiyoruz kısa bir durum değerlendirmesinin ardından Bursa / Fadıllı veya Karacabey’ den kalkış yapmak üzere paramotorlarımızı aracın arkasına monte ederek yola çıktık. 95 km kara yolculuğumuzun ardından Karacabey’e vardık yol kıyısında papatyalar arasında güzel bir kalkış alanı bulduk, hava burada açık rüzgar sakin ve Bigadiç’ e doğru arkamızdan esiyor koşullar uçuş için mükemmel paramotorlarımızı araçtan indirip uçuş hazırlıklarına başladık. (Karacabey take off 40.160753, 28.353814) Öğlen saatleri olduğu için hazırlıklarımızı biraz ağırdan alarak termiklerin biraz sakinleşmesini bekledik saat 02:00 civarlarında havanın kontrolü için kalkış yapıp yaklaşık 10 dakika uçarak etrafta dolaştım daha sonra inişimi tamamladım kısa bir uçuş brifingi ardından 1 numara olarak Bülent abi kalkış yaptı ardından ben kalkışımı tamamladım Bigadiç uçuşumuz başladı hızımız yaklaşık saatte 45-50 km civarlarında uçuyoruz Karacabey haralarının üzerine geldiğimizde haralarda dolaşan atları gördüm ve biraz kamera çekimi yapmak için alçaldım İyi bir çekimin ardından tekrar yaklaşık 500-600 metre irtifalara çıkarak Bülent abi ile kolda Bigadiç’e doğru devam ettik hızımız zaman zaman saatte 60-65 km Bigadiç’e yaklaşık 15-20 km kalana kadar bu hızlarda uçtuk daha sonra hızımız yaklaşık 40-45 km re hızlarına düştü Bigadiç üzerinde kısa bir turun ardından sportif havacılık pistine inişimizi gerçekleştirdik. (Uçuş saatimiz yaklaşık 02:30 saat ve 95 km mesafe uçtuk) (Bigadiç iniş alanı 39.408811, 28.092748) Bigadiç’e indiğimizde bizi Balıkesir 100 TV ekibi ve İbrahim UÇARCI abimiz oğlu Ulaş UÇARCI karşıladılar harika bir röportajın ardından Bigadiç belediye başkanımız bize hoş geldin demek için yanımıza geldi kısa hoş sohbetin ardından paraşütlerimizi topladık paramotorlarımızı sabah şafakta alabilecek şekilde İbrahim UÇARCI abimizin kalorifer kazan fabrikası yarısıda paratrike imalathanesine götürdük. Burası daha öncede İbrahim abi ile birlikte imalatını tamamladığımız Hürkuş Uçarcı paratrike ımızı imal ettiğimiz yer. Bigadiç’i İbrahim abi ile birlikte tanıdım İbrahim abi yardımsever, misafirperver, sıcakkanlı harika bir insan. Akşam yemeğini Balıkesir YP grubu ile birlikte yedik ve çayımızı Bigadiç belediye başkanımızla birlikte içtik Başkanımızdan sportif havacılık pistimizin yanına birde hangar sözü aldık.
18.04.2018 sabah 04:00 sıralarında uyandım ekibi uyandırdım hotelden dışarı çıktığımızda havanın mükemmel olduğunu gördük hiç vakit kaybetmeden İbrahim abinin fabrikasına koyduğumuz paramotorlarımızı almaya gittik yakıt ikmalini orada tamamladık ve oradan pistimize geçip uçuş hazırlıklarımıza başladık. Yerler çim ve çiğden dolayı çimler sırılsıklam yanımızda bir parça brandamız var brandayı kanatlarımız ıslanmasın diye yere serdik ve üzerine Bülent abinin kanadını açtık hazırlıklarımızın tamamlanmasının ardından Bülent abi 1 numara olarak kalkışını tamamladı beni havada beklemeye başladı bende kanadımı brandanın üzerine sererek kalkışımı tamamladım. Manisa sportif havaalanına doğru uçuşumuz saat 06:30 başladı yaklaşık 600 metre irtifada hızımız saatte 50 km civarlarında uçuşumuza devam ettik uçuşumuzun 45 inci dakikalarında kuzey arka rüzgârın etkisi ile hızımız saatte 60-65 km relere çıktı rüzgar güllerinin üzerinden geçerken alçaldım ve aralarından geçerek güzel kamera çekimleri yapma imkanı buldum. Yaklaşık 02:00 saatlik 100 km uçuşumuzun ardından Manisa sportif havacılık tesisine vardık (38.701183, 27.453685) Manisa ekibi Seçkin APARI, Mehmet BARU Mikrolight ile ve iki Paratrike pilotu Ergun KÖSE, Zafer İKİNCİ Bizi havada karşıladılar ve hep birlikte bir müddet uçuşun ardından tesise inişlerimizi gerçekleştirdik. Manisa ekibi çayı demlemiş bize kahvaltı hazırlamışlar mükemmel sıcacık bir karşılama hoş sohbetle kahvaltımızı yaptık. Manisa ekibine buradan tekrar teşekkürlerimi iletiyorum. Kahvaltımızın ardından yakıt ikmalini yaparak diğer ekibin kalkışlarını çekmek için 1 numara olarak havalandım 2 numara Seçgin APARI ve Mehmet BARU Microlight ile kalkışını yaptı Bülent abi kalkışı sırasında yorgunluğun etkisi ile yaptığı küçük bir hata sonucu pervanesini hasarladı ve kalkışını iptal etti. Telefon koordinesi ile bana katılmayacağını önemli bir şey olmadığını ve İzmir’ e devam edebileceğimi söyledi. İzmir uçuşuma Bülent abinin bana katılamamasının burukluğu ile devam ettim. Spil dağı eteklerine kadar saatte 40-45 km hızlarda uçuşuma devam ettim sabuncubeli geçidi üzerinden ortalama 700 metre irtifalarda spil dağını aştım Bornova üzerine geldiğimde batı rüzgarı hızımı saatte 20 km lere kadar düşürdü, Karşıyaka’ya yaklaştığımda hızım saatte 10-15 km lere düştü Karşıyaka üzerine geldiğimde hava iyice patlamış hızım saatte 5-10 km lerde bostanlı sahiline vararak arabalı vapur iskelesini geçtikten sonra uçuş saati 01:30 40 km inişimi tamamlayarak uçuş turumuzu tamamlamış oldum. (Bostanlı sahili iniş koordinatım 38.456467, 27.091375)
Amasya / Merzifon’dan çıktığımızda uçmayı planladığımız 895 km uçuş mesafenin hava muhalefetinden dolayı 375 km mesafesini 4 günde uçarak 575 km mesafesini karayolu ile giderek tamamlamış olduk.
Yolculuğumuzda nazımızı çeken her konuda ellerinden gelenin en iyisini yapmaya çalışan yer ekibi ve çekim ekibimiz İnci AGLAGU, İlker ÖZDEMİR, Şule GÜLMEN teşekkürler sizin desteğiniz olmasaydı bu yolculuk olmazdı…

Son beğenen gurayg

Kullanıcı avatarı
koroglu82
Mesajlar: 11
Kayıt: 03.03.2016, 22:11
Ad Soyad: harun köroğlu
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Yaş: 36
Pilot Menüsü: 

Re: Paramotor ile uça uça yolculuk 895 km

Mesaj #3 gönderen koroglu82 » 3 hafta 5 gün önce (24.04.2018, 20:31)

tebrikler...

Son beğenen metin

Kullanıcı avatarı
metin
Mesajlar: 113
Kayıt: 14.11.2006, 17:08
Ad Soyad: Metin Pehlivan
Şehir: Amasya
Aldığı Beğeni: 5 / 1
Yaş: 39
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen metin » 3 hafta 2 gün önce (27.04.2018, 14:09)

Teşekkürler Harun kardeşim selamlar. :)

İzmir' e girişimden birkaç kare :) :) :)
Dosya ekleri
G0012925.JPG
G0012929.JPG
G0012932.JPG
G0012938.JPG
G0012963.JPG

Son beğenen aspex

Kullanıcı avatarı
acg5
Mesajlar: 302
Kayıt: 23.09.2004, 22:11
Ad Soyad: Adnan Coskun Gücenmez
Şehir: Mersin
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Paramotor ile uça uça yolculuk 895 km

Mesaj #5 gönderen acg5 » 1 hafta 1 saat önce (14.05.2018, 10:55)

Tebrikler Metin :)
Adnan Coskun Gücenmez



“Uçuşlarınız, XC Uçuşlarınız” sayfasına dön