İlk cross uçuşum ve teşekkür.
Moderatör: Moderatör Ekibi
- muraks
- Mesajlar: 254
- Kayıt: 22.06.2006, 14:43
- Ad Soyad: Murat Aksoy
- Şehir: Yalova
- :
- Aldığı Beğeni: 1 / 1
- Pilot Menüsü:
İlk cross uçuşum ve teşekkür.
10 Ağustos pazar günü Kayseri Ali dağından kalkarak gerçekleştirdiğim ilk xc uçuşumu 78 km sonra Pınarbaşını geçtikten sonra noktaladım. Benim için muhteşem bir deneyimdi ve bunu burada paylaşmak istedim.
Ayrıca bu uçuşla ilgili olarak; tüm teknik ve teorik bilgilerini esirgemeden bizimle paylaşan başta Özay Zorlu, Yurdaer Etike ve Akın Gökbulut'a, benimle birlikte ilk 50+sını yapan Nihat abiye, yalnız başıma tırmalarken peşimden gelen ve ismini aynı termikte dönerken öğrendiğim Özgün arkadaşıma (malesef erken döndüğümüz için uçuş sonrasında görüşemedik), orada olmasa da kendisinden çok şey öğrendiğim Ziya'ya, o sırasında havada verdiği moral motivasyon için Yurdaer Etike'ye bir kez daha ve bu süreç içinde ismini hatırlayamadığım tüm dostlarıma teşekkür ediyorum.
uçuşla ilgili bilgilere buradan ulaşılabilir.
http://www.ypforum.com/modules.php?name ... ghtID=1504
Ayrıca bu uçuşla ilgili olarak; tüm teknik ve teorik bilgilerini esirgemeden bizimle paylaşan başta Özay Zorlu, Yurdaer Etike ve Akın Gökbulut'a, benimle birlikte ilk 50+sını yapan Nihat abiye, yalnız başıma tırmalarken peşimden gelen ve ismini aynı termikte dönerken öğrendiğim Özgün arkadaşıma (malesef erken döndüğümüz için uçuş sonrasında görüşemedik), orada olmasa da kendisinden çok şey öğrendiğim Ziya'ya, o sırasında havada verdiği moral motivasyon için Yurdaer Etike'ye bir kez daha ve bu süreç içinde ismini hatırlayamadığım tüm dostlarıma teşekkür ediyorum.
uçuşla ilgili bilgilere buradan ulaşılabilir.
http://www.ypforum.com/modules.php?name ... ghtID=1504
- SkyCloud
- Mesajlar: 566
- Kayıt: 13.04.2005, 10:25
- Ad Soyad: Akin Gokbulut
- Şehir: İstanbul
- :
- Aldığı Beğeni: 20 / 0
- Pilot Menüsü:
Sevgili Murat,
Oncelikle 78 km lik ucusun icin tebrikler ve 50+ klubune hosgeldin. Seninle birlikte yine 50+ klubunun yeni uyeleri olan Nihat Konca (51 km) ve Ozgun Babur (97,5 km) arkadaslarimizi da tebrik ediyoruz. Ve XC ucus ve mesafe yapmanin ne kadar zor bir sey oldugunu sanirim artik anlamissinizdir.
Azim, cesaret, bilgi edinme hevesi ve surekli pratigin eseridir aslinda gosterilen bu basarilar.
Damarlarinizdaki XC atesi hic bir zaman sonmesin.
Ote yandan Pinarbasi'ni gectikten sonra becerip de nasil inebildigini anlayamadim dogrusu. Cunku ben bir turlu inemedim, duz gittim olmadi, yan gittim olmadi, her taraf termik kayniyordu ve hatta bir ara ironik bir sekilde bir daha hic inemeyecekmisim gibi hissettim.
Sevgiler,
Akin SkyCloud
Cool Baba
Oncelikle 78 km lik ucusun icin tebrikler ve 50+ klubune hosgeldin. Seninle birlikte yine 50+ klubunun yeni uyeleri olan Nihat Konca (51 km) ve Ozgun Babur (97,5 km) arkadaslarimizi da tebrik ediyoruz. Ve XC ucus ve mesafe yapmanin ne kadar zor bir sey oldugunu sanirim artik anlamissinizdir.
Azim, cesaret, bilgi edinme hevesi ve surekli pratigin eseridir aslinda gosterilen bu basarilar.
Damarlarinizdaki XC atesi hic bir zaman sonmesin.
Ote yandan Pinarbasi'ni gectikten sonra becerip de nasil inebildigini anlayamadim dogrusu. Cunku ben bir turlu inemedim, duz gittim olmadi, yan gittim olmadi, her taraf termik kayniyordu ve hatta bir ara ironik bir sekilde bir daha hic inemeyecekmisim gibi hissettim.
Sevgiler,
Akin SkyCloud
Cool Baba
- Bülent Aydın
- Mesajlar: 259
- Kayıt: 25.04.2007, 17:03
- Ad Soyad: Bülent Aydın
- Şehir: Bursa / Orhangazi
- :
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
Tebrik ederim Murat, artık seni 100+ larda görmek isteriz.
Aynı gün bende ilk defa XC denedim ( yalnız ve hazırlıksız yakalandım )
37,5 km yapabildim. 1 haftadır gurup halinde 2300 km yol yapmışız (Orhangaziden).
Bu süreç içinde çok şeyler öğrendim. Öncelikle mesafe uçmak keyif için uçmaya benzemiyor; iyi termik dönmek, kanada hakim olmak yeterli olmuyor. Plan yapmak, iyi beslenmek, çok iyi konsantrasyon, kalın giyinmek ve mental hazırlık gibi detaylar daha fazla ön plana çıkıyor. Teorikte evet bende bunları önceden biliyordum ama, iş pratiğe gelince yaşamak görmek gerek...
Gerek uçuş öncesi gerekse uçuş sırasında bizlerden bilgi ve tecrübelerini esirgemeyen
R.Özay ZORLU, Yurdaer Etike ve Akın Gökbulut'a , birlikte zaman geçirdiğim tüm dostlara teşekür ederim.
Aynı gün bende ilk defa XC denedim ( yalnız ve hazırlıksız yakalandım )
37,5 km yapabildim. 1 haftadır gurup halinde 2300 km yol yapmışız (Orhangaziden).
Bu süreç içinde çok şeyler öğrendim. Öncelikle mesafe uçmak keyif için uçmaya benzemiyor; iyi termik dönmek, kanada hakim olmak yeterli olmuyor. Plan yapmak, iyi beslenmek, çok iyi konsantrasyon, kalın giyinmek ve mental hazırlık gibi detaylar daha fazla ön plana çıkıyor. Teorikte evet bende bunları önceden biliyordum ama, iş pratiğe gelince yaşamak görmek gerek...
Gerek uçuş öncesi gerekse uçuş sırasında bizlerden bilgi ve tecrübelerini esirgemeyen
R.Özay ZORLU, Yurdaer Etike ve Akın Gökbulut'a , birlikte zaman geçirdiğim tüm dostlara teşekür ederim.
- muraks
- Mesajlar: 254
- Kayıt: 22.06.2006, 14:43
- Ad Soyad: Murat Aksoy
- Şehir: Yalova
- :
- Aldığı Beğeni: 1 / 1
- Pilot Menüsü:
Öncelikle tebik eden arkadaşlara teşekkürler. Umarım sizler de en kısa zamanda aynı tecrübeleri yaşarsınız.
Uçuşun detaylarına gelince;
Pazar saat 11 gibi tepeye vardık va hava uçamadığımız bir önceki güne çok benziyordu. En azından günü kurtaralım diye herkes beklerken ben ve Bülent hazırlanıp 11.30 gibi havalandık. Amaç biraz takılıp inmek ve tekrar tepeye çıkarak havayı bekleyen asıl grupla tekrar kalış yapmaktı. Yaklaşık bir saat süren uçuşumuz boyunca kimse havalanmadı ve zaten biz de 2700 deki inversiyonu birtürlü geçemedik. Bülent inişe gitti ve ben de peşinden. Bu sırada bekleyen grup kalkış yapmay başladı ve ben de iniş alanına yönelip son yaklaşmaya girdiğim sırada sağlam bir termikle +3 le low-save yaptım. Aynı termikle tepe + yapmış olan ekibe 2700lerde katıldım. Orada 5 kanat (Yurdaer, Akın abi, Özay, Nihat abi ve ben dönerken birden bir delik bulup inversiyonun üzerine çıktık. Artık gökyüzü daha mavi ve güneş daha parlaktı. Yurdaer'in anonsuyla döndük ve speedlere bastık. Malatya yoluna kadar cılız termiklerle irtifamızı korumaya çalışıyorduk. Bu arada rüzgar kuzeyli olduğu için termikte güneye drift oluyorduk bu yüzden Yurdaer ve Özay daha önde giden Nihat abiyi de geçip ve yolun kuzeyinden devam ettiler. Akın abi de oldukça geride kalmıştı.
Artık yapayalnızdım. Önce önde giden ekibe yetişmeyi düşündüm ama kafa rüzgarına cebelleşmektense yan rüzgarla yolun güneyinden devam etmeye karar verdim. 30. km'ye kadar yalnız devam ettim ve sağlam bir termiği dönerken arkadan yetişen mavi bir Mustang gördüm (telsizle kendisine ulaşamadığım ve ismini havada Yurdaer'den öğrendiğim Özgün'le birlikte ben ininceye kadar beraber uçtuk ve nerdeyse tüm termikleri birlikte döndük). Sanırım biz 50. km ye yaklaşırken Nihat abinin ve Özay'ın 51. km ye sağlam bastırıcılarla indiğini öğrendik. Sanıyorum Yurdaer ve Akın abinin de durumları çok parlak değildi. Ama bizim tarafta herşey yolunda gidiyordu. 45. kmlerde 4000leri gördük. Bundan sonraki kısımda da hep yüksek uçtuk. Artık en önde biz gidiyorduk ve havada 50+ tebrikleri gelmeye başlamıştı bile. Yurdaer uçuş boyunca biz motive etti.
75.kmdeki Pınarbaşına yaklaşırken ve havanın gerçekten çalışmaya başladığı saatte artık inmeye karar vermiştim. En başta bahsettiğim sebepten dolayı şortla uçuyordum, üstüm çok inceydi, erken kalkış yapmıştım ve açtım. Titremelerimi durduramıyordum ve başım dönmeye başlamıştı. kusmadım ama çok yaklaşmıştım. Bu yüzden bir sürü termiği ve belki 100+ yı heba ederek Pınarbaşından 3 km sonra indim.
Kazanımlarım:
*Uçuş öncesi brifingler ve ayak üstü xc tiyoları benim için akademik eğitim gibiydi.
*iniş yaptığımda dağılmış gibiydim ama bir o kadar daha uçan adamlar vardı. Bunu nasıl yapıyorlardı?
*Tam olarak hazırlanmadan xc uçuşuna çıkılmaması gerktiğini öğrendim (bu bana pahalıya maloldu).
*Daha önce hayatımda hiç gitmediğim bir coğrafyayı 4000m'den seyrettim.
*Havada ve karada yeni dostlar edindim.
*50+ uçtum
Herkese selamlar,
Murat
Uçuşun detaylarına gelince;
Pazar saat 11 gibi tepeye vardık va hava uçamadığımız bir önceki güne çok benziyordu. En azından günü kurtaralım diye herkes beklerken ben ve Bülent hazırlanıp 11.30 gibi havalandık. Amaç biraz takılıp inmek ve tekrar tepeye çıkarak havayı bekleyen asıl grupla tekrar kalış yapmaktı. Yaklaşık bir saat süren uçuşumuz boyunca kimse havalanmadı ve zaten biz de 2700 deki inversiyonu birtürlü geçemedik. Bülent inişe gitti ve ben de peşinden. Bu sırada bekleyen grup kalkış yapmay başladı ve ben de iniş alanına yönelip son yaklaşmaya girdiğim sırada sağlam bir termikle +3 le low-save yaptım. Aynı termikle tepe + yapmış olan ekibe 2700lerde katıldım. Orada 5 kanat (Yurdaer, Akın abi, Özay, Nihat abi ve ben dönerken birden bir delik bulup inversiyonun üzerine çıktık. Artık gökyüzü daha mavi ve güneş daha parlaktı. Yurdaer'in anonsuyla döndük ve speedlere bastık. Malatya yoluna kadar cılız termiklerle irtifamızı korumaya çalışıyorduk. Bu arada rüzgar kuzeyli olduğu için termikte güneye drift oluyorduk bu yüzden Yurdaer ve Özay daha önde giden Nihat abiyi de geçip ve yolun kuzeyinden devam ettiler. Akın abi de oldukça geride kalmıştı.
Artık yapayalnızdım. Önce önde giden ekibe yetişmeyi düşündüm ama kafa rüzgarına cebelleşmektense yan rüzgarla yolun güneyinden devam etmeye karar verdim. 30. km'ye kadar yalnız devam ettim ve sağlam bir termiği dönerken arkadan yetişen mavi bir Mustang gördüm (telsizle kendisine ulaşamadığım ve ismini havada Yurdaer'den öğrendiğim Özgün'le birlikte ben ininceye kadar beraber uçtuk ve nerdeyse tüm termikleri birlikte döndük). Sanırım biz 50. km ye yaklaşırken Nihat abinin ve Özay'ın 51. km ye sağlam bastırıcılarla indiğini öğrendik. Sanıyorum Yurdaer ve Akın abinin de durumları çok parlak değildi. Ama bizim tarafta herşey yolunda gidiyordu. 45. kmlerde 4000leri gördük. Bundan sonraki kısımda da hep yüksek uçtuk. Artık en önde biz gidiyorduk ve havada 50+ tebrikleri gelmeye başlamıştı bile. Yurdaer uçuş boyunca biz motive etti.
75.kmdeki Pınarbaşına yaklaşırken ve havanın gerçekten çalışmaya başladığı saatte artık inmeye karar vermiştim. En başta bahsettiğim sebepten dolayı şortla uçuyordum, üstüm çok inceydi, erken kalkış yapmıştım ve açtım. Titremelerimi durduramıyordum ve başım dönmeye başlamıştı. kusmadım ama çok yaklaşmıştım. Bu yüzden bir sürü termiği ve belki 100+ yı heba ederek Pınarbaşından 3 km sonra indim.
Kazanımlarım:
*Uçuş öncesi brifingler ve ayak üstü xc tiyoları benim için akademik eğitim gibiydi.
*iniş yaptığımda dağılmış gibiydim ama bir o kadar daha uçan adamlar vardı. Bunu nasıl yapıyorlardı?
*Tam olarak hazırlanmadan xc uçuşuna çıkılmaması gerktiğini öğrendim (bu bana pahalıya maloldu).
*Daha önce hayatımda hiç gitmediğim bir coğrafyayı 4000m'den seyrettim.
*Havada ve karada yeni dostlar edindim.
*50+ uçtum
Herkese selamlar,
Murat
- SENERARSLAN
- Mesajlar: 558
- Kayıt: 11.02.2007, 15:15
- Ad Soyad: Sener Arslan
- Şehir: Denizli
- :
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
murat kardeşim tebrik ediyorum. THK Manisa Sportif Havacılık Kulübü XC Team olarak Manisanın zayıf termiklerinde antremanlarımız devam ediyor. XC yapan tüm arkadaşların tecrübelerini burada direk uyguluyoruz ve çökeleze hazırlanıyoruz. +50 grubunda olmak adına bu sene hedef koyduk. Tebrik ediyor tecrübeni paylaşttığın içinde teşekkür ediyorum. ekstra tavsiyen varsa alırım. VOLTAIGRE NE DEMİŞ. YOKMU Bİ AKILLI. TECRÜBELİNİN TECRÜBESİNİ ALIP KENDİNE TECRÜBE YAPSIN....
- Bülent Aydın
- Mesajlar: 259
- Kayıt: 25.04.2007, 17:03
- Ad Soyad: Bülent Aydın
- Şehir: Bursa / Orhangazi
- :
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
- yurdaeretike
- Mesajlar: 85
- Kayıt: 15.07.2005, 13:49
- Ad Soyad: Yurdaer Etike
- Şehir: İstanbul
- :
- Aldığı Beğeni: 20 / 0
- Pilot Menüsü:
Özellikle ilk 20-30 km'si hiç de basit olmayan bir günde ilk 50+ mesafelerini uçan arkadaşları tebrik ediyorum.
Bu uçuşlarla uçuş hayatlarında yeni bir kapı açılmış oldu. Önceden belirlenmiş iniş alanının güvenliğini terk edip, yeni coğrafyalara doğru; keşif, belirsizlik, heyecan, rekabet ve bazen hayal kırıklıkları dolu bir uçuş hayatına yelken açmış oldular.
Darısı XC ateşiyle yanan diğer pilotların başına...
Bu uçuşlarla uçuş hayatlarında yeni bir kapı açılmış oldu. Önceden belirlenmiş iniş alanının güvenliğini terk edip, yeni coğrafyalara doğru; keşif, belirsizlik, heyecan, rekabet ve bazen hayal kırıklıkları dolu bir uçuş hayatına yelken açmış oldular.
Darısı XC ateşiyle yanan diğer pilotların başına...
- tbesci
- Mesajlar: 31
- Kayıt: 18.07.2006, 19:28
- Ad Soyad: Tuğrul Besci
- Şehir: İstanbul
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Alidağda mesafe çıkaramış olsamda yardım ve ilgilerinden dolayı Yurdaer,Akın, Özay, Muharrem, Bilal ve daha ismini hatırlayamadığım arkadaşlara teşekkür ederim.
Mesafe yapanları da tebrik ederim, 3000m ye çok az kalmıştı oralara çıksam size arkadaşlık ederdim galiba
bir dahaki etkinlikte gorusmek uzere
Tuğrul
Mesafe yapanları da tebrik ederim, 3000m ye çok az kalmıştı oralara çıksam size arkadaşlık ederdim galiba
bir dahaki etkinlikte gorusmek uzere
Tuğrul