Cross Uçuşum ve ilk 50+
Moderatör: Moderatör Ekibi
- Bülent Aydın
- Mesajlar: 259
- Kayıt: 25.04.2007, 17:03
- Ad Soyad: Bülent Aydın
- Şehir: Bursa / Orhangazi
- :
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
Cross Uçuşum ve ilk 50+
Uçuş hayatımın 15. ayında 2. kez denediğim mesafe uçuşumda, nihayet hedefim olan 50+ yı yapabildim. ( 53,7 km)
İniş yaptığımda mutluluktan yorgunluk falan kalmadı.
Bu süreç içerisinde bende emeği olan herkese özellikle hocam Özay Zorlu'ya teşekür ederim.
İniş yaptığımda mutluluktan yorgunluk falan kalmadı.
Bu süreç içerisinde bende emeği olan herkese özellikle hocam Özay Zorlu'ya teşekür ederim.
- ibramçavuş
- Mesajlar: 172
- Kayıt: 17.01.2006, 17:37
- Ad Soyad: İbrahim Dinçer
- Şehir: Bursa
- :
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Pilot Menüsü:
- SkyCloud
- Mesajlar: 566
- Kayıt: 13.04.2005, 10:25
- Ad Soyad: Akin Gokbulut
- Şehir: İstanbul
- :
- Aldığı Beğeni: 20 / 0
- Pilot Menüsü:
En basindan beri yetkin bir egitmenden duzgun egitim almandaki israrin,
ogrenme hevesindeki surekliligin,
tum kurallara uyarak YP guvenlik ilkelerinden odun vermeden pratigini gelistirmen
ve
yeterince yarisma ve XC ucuslarina dikkatli ve ozverili katilimlarindan sonra
zaten beklenen son ancak bu sekilde olmaliydi ve oldu. Daha ne denilebilir.
Herkesin ornek almasi gereken bir sureci gecirmek boyle hizli bir gelisime ve basariya neden olabilirdi ancak.
Bundan sonraki ucus hayatinda daha da dikkatli olarak emniyeti gozardi etmeden daha nice basarili ve zevkli ucuslar yapmani dileriz. Hep beraber...
ogrenme hevesindeki surekliligin,
tum kurallara uyarak YP guvenlik ilkelerinden odun vermeden pratigini gelistirmen
ve
yeterince yarisma ve XC ucuslarina dikkatli ve ozverili katilimlarindan sonra
zaten beklenen son ancak bu sekilde olmaliydi ve oldu. Daha ne denilebilir.
Herkesin ornek almasi gereken bir sureci gecirmek boyle hizli bir gelisime ve basariya neden olabilirdi ancak.
Bundan sonraki ucus hayatinda daha da dikkatli olarak emniyeti gozardi etmeden daha nice basarili ve zevkli ucuslar yapmani dileriz. Hep beraber...
En son SkyCloud tarafından 25.08.2008, 22:36 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
- levo_redkid
- Mesajlar: 163
- Kayıt: 31.01.2005, 20:36
- Ad Soyad: Levent Topcu
- Şehir: İstanbul
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
- kenancifci
- Mesajlar: 179
- Kayıt: 12.12.2006, 00:18
- Ad Soyad: Kenan Çifci
- Şehir: Bursa
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
- SENERARSLAN
- Mesajlar: 558
- Kayıt: 11.02.2007, 15:15
- Ad Soyad: Sener Arslan
- Şehir: Denizli
- :
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
- Bülent Aydın
- Mesajlar: 259
- Kayıt: 25.04.2007, 17:03
- Ad Soyad: Bülent Aydın
- Şehir: Bursa / Orhangazi
- :
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
Tebrik , temenni, öneri ve iyi dilekleriniz için hepinize çok teşekür ederim.
Uçuş detayları :
Özay ile birlikte Çankırı Bayramören'deki yarışma ve festivale katılmak üzere 2 gün önce oradaydık. İlk defa gittiğimiz bir bölgeydi. Bölge ile ilgili detaylı bilgileri başka başlık altında arkadaşlar vereceklerdir. Ama benim söyliyebileceğim; hem kuzeye hemde güneye kalkış yapılabilecek tepeler mevcut. Mesafe içinde bana uygun geldi. Zira 4 gün içerisinde yapılan uçuşlarda Batıya 59 km, güneye 75 km, doğuya 85 km lik uçuşlar yapıldı.
Yarışmadan 1 gün önce 8-9 pilot güney yamaçtan öğle saatlerinde kalkış yaptık.Rüzgar tahminleri D-KD veriyordu. Amacım Özay Zorlu, Semih Sayır ve Yurdaer Etike yi takip edebildiğim yere kadar peşlerinden gitmekti. Ancak onlar benden önce havalanmış ve tepeden vadi içini batıya doğru takip ederek uzaklaşmaya başlamışlardı.
Tepenin hemen önünde bulduğum tek termikle 3600m ye çıktım. ( Kayseriden sonra irtifa çok gelmedi)
Arkadan kalkan pilotlarında irtifaları henüz iyi değildi ve ben artık beklemek istemiyordum. Önde giden pilotlarada yetişemeyeceğimi düşünüp tek başına güneye ( Samsun - İstanbul karayolu) gittim. Karayoluna ulaşınca Batıya yöneldim. İndiğimde dönüş kolay olsun diye sürekli bu yolu takip ettim. Ova üzerinden uçmama rağmen hava çok iyi çalışıyordu. Kümülüs leri takip ederek 48 km ye kadar geldim. (Termik dönmeden ilerlemekde ayrıca bi keyifli)
Burdan sonra önümde çok dar ve uzun bi boğaz ( iniş yeri bulamadım), Kuzeyimde kafa rüzgarı ( 20-25 km) ile yüksek bi sırt hattı , güneyde de yüksek ve geniş dağlık bölge vardı. İrtifamda iyi değildi. Bir an için; havadan 50. km yi gecip geri gelip insem olurmu acaba diye düşündüm.
Benden öndeki pilotlar vadi içinden gittikleri için önleri 50. km de açık ve iniş alanları vardı. Onlar 58. km inmişlerdi Sonra kalkış öncesi brifingler aklıma geldi. Yüksek irtifada rüzgar zayıftı. Kuzeye kafa rüzgarına gitmeye karar verdim. Bende tekrar güneye drift olma riskini alarak irtifa aldım. İrtifam yükselince speed basarak kuzeye yöneldim. Gerçektende kuzeye gidiş hızım irtifada artmış ve sırtları aşmıştım. Sonrası 50 km yi geçerek keyifle resim çekmeye başladım. İniş yaptığımda keyfime diyecek yoktu.
Teknik Detaylar aşağıdaki linkte mevcut.
Herkese keyifli uçuşlar...
http://www.ypforum.com/modules.php?name ... ghtID=1575
Uçuş detayları :
Özay ile birlikte Çankırı Bayramören'deki yarışma ve festivale katılmak üzere 2 gün önce oradaydık. İlk defa gittiğimiz bir bölgeydi. Bölge ile ilgili detaylı bilgileri başka başlık altında arkadaşlar vereceklerdir. Ama benim söyliyebileceğim; hem kuzeye hemde güneye kalkış yapılabilecek tepeler mevcut. Mesafe içinde bana uygun geldi. Zira 4 gün içerisinde yapılan uçuşlarda Batıya 59 km, güneye 75 km, doğuya 85 km lik uçuşlar yapıldı.
Yarışmadan 1 gün önce 8-9 pilot güney yamaçtan öğle saatlerinde kalkış yaptık.Rüzgar tahminleri D-KD veriyordu. Amacım Özay Zorlu, Semih Sayır ve Yurdaer Etike yi takip edebildiğim yere kadar peşlerinden gitmekti. Ancak onlar benden önce havalanmış ve tepeden vadi içini batıya doğru takip ederek uzaklaşmaya başlamışlardı.
Tepenin hemen önünde bulduğum tek termikle 3600m ye çıktım. ( Kayseriden sonra irtifa çok gelmedi)
Arkadan kalkan pilotlarında irtifaları henüz iyi değildi ve ben artık beklemek istemiyordum. Önde giden pilotlarada yetişemeyeceğimi düşünüp tek başına güneye ( Samsun - İstanbul karayolu) gittim. Karayoluna ulaşınca Batıya yöneldim. İndiğimde dönüş kolay olsun diye sürekli bu yolu takip ettim. Ova üzerinden uçmama rağmen hava çok iyi çalışıyordu. Kümülüs leri takip ederek 48 km ye kadar geldim. (Termik dönmeden ilerlemekde ayrıca bi keyifli)
Burdan sonra önümde çok dar ve uzun bi boğaz ( iniş yeri bulamadım), Kuzeyimde kafa rüzgarı ( 20-25 km) ile yüksek bi sırt hattı , güneyde de yüksek ve geniş dağlık bölge vardı. İrtifamda iyi değildi. Bir an için; havadan 50. km yi gecip geri gelip insem olurmu acaba diye düşündüm.
Benden öndeki pilotlar vadi içinden gittikleri için önleri 50. km de açık ve iniş alanları vardı. Onlar 58. km inmişlerdi Sonra kalkış öncesi brifingler aklıma geldi. Yüksek irtifada rüzgar zayıftı. Kuzeye kafa rüzgarına gitmeye karar verdim. Bende tekrar güneye drift olma riskini alarak irtifa aldım. İrtifam yükselince speed basarak kuzeye yöneldim. Gerçektende kuzeye gidiş hızım irtifada artmış ve sırtları aşmıştım. Sonrası 50 km yi geçerek keyifle resim çekmeye başladım. İniş yaptığımda keyfime diyecek yoktu.
Teknik Detaylar aşağıdaki linkte mevcut.
Herkese keyifli uçuşlar...
http://www.ypforum.com/modules.php?name ... ghtID=1575