Ankara - Konya 190.9 km: Ucus Bilgileri - Niviuk Anatolian Team-ODTU Hat, Yeni TR Mesafe Rekoru
Pilot: BASAT OKAY (NIVIUK ANATOLIAN TEAM - ODTU HAT)
Kanat: Niviuk Peak - 25 (EN D , LTF 2-3)
Tarih: 30 Temmuz 2009, Persembe
Kalkis: Racon Tepe / ANKARA
Kalkis irtifasi : 1260m (ASL)
Inis: Guney Koyu / KONYA
Mesafe: 190.9 km
Kalkis saati: 12:24
Inis saati: 20:02
Sure: 7 saat 38 dk
Max/Min Vario: +5,4 / - 5,3 (Variometre Degerleri)
Max irtifa: 3488m (ASL)
Track-log'u ve bir kac fotografi ypforum'a yukledim.
( http://www.ypforum.com/leonardo/flight/3644 )
Ucus Hakkinda;
Herkese Merhaba,
ODTU HAT ekibi olarak sezon basladigindan bari hafta ici-sonu, her gun havayi takip ediyorduk, ve donem icinde bir kac kez guzel ucuslar yapabildik. 30 Temmuz, Persembe gunu icin tahminler cok guzel (200+ icin ) gostermese de mesafe gitmek icin ideal gozukuyordu. Gun icinde 2400 metreden baslayip 3300 metrelere kadar cikacak bulut tabani, ortalama 3.5 m/sn termik siddeti ve ruzgar irtifada kuzeyli 10-15 km/sa … 100+ cikacak gibiydi.
O gun, Ozgur (Mutlu Kurt), Okan (Ates) ve Volkan (Gumuskaya) ile birlikte Racon’a 11.00 gibi varip yarim saatte zirveye cikip hazirlanmaya basladik. O saatlerde guzel kume bulutlari olusmustu ve bulut hatlari da sekillenmisti. 12.30 gibi, gelen ilk termik darbesine cektim ve 2.5-3 m/sn ile bulut tabani yaptim. O sirada bizimkilerin kanatlari yamacta serili duruyordu, ben de telsizden “Ben gidiyorum.” diyip yola koyuldum.
Guzel bulutlar vardi ve birbirlerine yakindilar. Cok irtifa kaybetmeden hizli bir sekilde gecerim derken, her geciste bastiricilarla 300-400 metre yedigim icin, 2 saat boyunca gecislerde yarim speed basarak sik sik termik donerek ucmak zorunda kaldim. Bulut donguleri cok hizli oldugu icin, bir ara guneydogu yonune dogru zikzaklar cizerek ucmam gerekti.
Yalniz sonradan farkettim ki, guneydogu tarafindaki bulutlar sonmeye ve o yondeki hava hizli bir sekilde acilmaya basladi. Hemen yonumu guneybatiya cevirdim, hala calisan bulut tabanina atmak icin baya irtifa yedim, yere 300-400 metre kala saglam bir termikle bulut tabanina ciktim.
Bir ara suzulurken, telsizden Okan ve Ozgur’un konusmalarini duydum, Ozgur 47. Kmye inmisti ve Okan devam ediyordu. Ikimizin Racon’a olan uzakliklarimiz arasinda 4 km vardi ama ayni hat ustunde olmadigimiz icin bir turlu bulusamadik. Telsizden arada haberlesip Racon’a uzakligimizi ve gittigimiz yonu, arada ustunden gectigimiz kasabalari (Mesela “66. km deyim, 171 dereceye dogru gidiyorum, Kozanli’nin yanindan geciyorum”) soyluyorduk. 100. Kilometrelerde, ben 1600 metrelerde termik ararken Okan benim onume gecmisti ve bulut tabanindan suzuluyordu.
Oradan da ciktiktan sonra, saat 18.00 sulari nda Okan 115. Kmye indigini soyledi, onunde olusan buluta zamaninda yetisememis. Bulut donguleri, o saatte bile cok hizliydi ve hava, o saate kadar hala turbulansliydi. Temik turbulanslari azalinca gecislerde tam speed kullandim, cunku ruzgar da kuzey batili geliyordu ve bulut hattı guney bati yonunde gidiyordu.
En sonunda yetistigim bulut hattinda hic termik donmeden dumduz ucarak, bulutlarin tabanina kadar ciktim Ucusun en guzel anlarindan biriydi, o sayede baya bir dinlendim, su-yemek ihtiyacimi giderdim, kollarimi dinlendirdim. Artik devam etmeye hazirdim
Sansima kendimi atabildigim bulut hatti en uzunuydu,ve Sultan Daglari’nin Konya’ya uzanan tepelerinin ustune gidiyordu. Sagim ve solumdaki tum bulutlar sonmustu. Gecen sefer 180 km gittigim ucusta o sirtlari asacak irtifam olmamisti, o nedenle bu sefer ne bulursam dondum ki artik saat 19.30 sulariydi ve bastirici kalmamisti. Genel olarak her yer yukseliyordu ve bu zayif termikleri kullanarak 2300 metrelerde ruzgar ile birlikte yavas yavas suruklenerek sirta vardim. Ruzgar da o saatlerde 20-25 km/sa cikmisti
Son suzuluse verdigim de saat 19.45di. Derbent ilcesine yakin bir yerlere, en kotu yol ustune inebilecegim bir yere dogru suzuldum ve Guney Koyu’nun yanindaki bir tarlaya, yol kenarina indim. Indigimde kollarim yorgunluktan agriyordu ama saat 20.00 ve GPS 190 km gosteriyordu
Inis Sonrasi, Donus Macerasi;
Hava iyice kararmaya baslamisti ve yanina indigim asfalt yolun hic de islek olmadigi, kanadi katlayip cantasina yerlestirene kadar kimsenin gecmemesiyle belli olmustu. Daha kotusu, cep telefonumun sarji bitmisti :S, acilmiyordu. (Bataryasi yukardaki soguktan etkilendigi icin calismiyormus meger, ertesi gun fark ettim.)… Neyse, kanadi tam katladigimda bir araba geldi ve yanimda durdu.
Biraz ilerdeki tarlada calisanlarmis. Onlara sordugumda, “Bu saatte kimse gecmez, gecse de almaz, alsa da ya tekin degildir ya da tokatcidir(bir yandaki koyun insanlari biraz cakalmis,onlara gore ), istersen bekle biz 2-3 saat calisip Konya’ya gitcez bizle gelirsin” cevabini alinca yuzum guldu tabi. Once telefonlarini 2dk odunc alip Erhan’i aradim, merak etmesinler diye. Sonra tarlaya gittik, once deli gibi yemek yedirdiler bana zorla « patates oturtma, yogutlu biber kizartmasi, haslanmis tavuk, bulgur pilavi, karpuz », sonrasinda “Yorgunsundur gec sen uyu arabada, buranin havasi cok guzeldir” dediler, itiraz etmeden gittim uyudum bir guzel.
Bir ara, araba motoru ve insan sesleriyle uyandim.. Jandarma ..spot isikli irice bir arazi araciyla geldi. Icerden 6 – 7 kisi indi, hemen cavuslari yanima geldi. Panik bir sekilde, “Parasutcu siz misiniz ?” diye basladi konuya, ardi ardina bir suru soru, kimlik kontrolu ve cevaplardan sonra olay anlasildi
Meger beni goren bir suru koylu, etraftaki jandarma karakollarina telefon yagdirmislar, « ucak dustu, parasut indi, hatta biri ajan !? geldi demis ) » olay cok buyumus, daglarda fellik fellik beni ariyorlarmis. Komutanlarla ve Nobetci Savcilarla !? yapilan bir dizi telefon konusmasindan sonra yaptigim ucusun suc olmadigi ve benim de ajan olmadigim anlasildiktan sonra ortalik yatisti Sorgu sual boyunca cok kibardi zaten cavus ama telefonla konustuklarini dinlerken tirstim biraz…Sonrasinda zaten ; tibbi yardim ihtiyacima kadar yardimci olabilecek ne varsa soylememi istediler. Ben de “Sagligim iyi, sorun yok, arkadaslar beni birakacaklar zaten, tesekkur ederim” dedim, onlar ayrildiktan sonra da uykuma devam ettim Arkadaslarin isleri bitince bol muhabetli bir yolculuktan sonra beni Konya otogara kadar biraktilar sagolsunlar, bilet alip sabah 6da eve vardim.
Yalniz hava o gun de iyi gosteriyordu, tekrar Ozgur ve Okan ile Racon’a gittik, o gun de(Cuma) bir 140 km cikti - http://www.ypforum.com/leonardo/flight/3652 -
Burdan bana emegi gecen tum ODTU HAT egitmenlerime, bana NIVIUK PEAK gibi performansli bir kanatla ucma sansini veren NATURABLUE – NIVIUK TURKIYE – DAGH DASH sponsorlarima ve desteklerini esirgemeyen ODTU Kultur İsleri Mudurlugu’ne cok tesekkur ediyorum, onlarin sayesinde bu ucus boyunca Konya ovasini, o ucsuz bucaksiz mozaik yapiyi, tekrar tekrar izleme firsati buldum Yorucu ve uzunca suren bir ucustan sonra 2006’dan beri 184 km olan Turkiye mesafe rekorunu 6 km de olsa artirmak ucusu daha da bir keyifli kildi benim icin
12 Agustosta askere gidiyorum, bu sezon 200+ yapilacak gibi, o nedenle carsi izinlerim daha bir heyecan dolu olacak. Maillerimi kontrol ederken acaba ilk kim uctu diye merakla okuycam haberlerinizi
Herkese keyifli ucuslar...
--
Basat OKAY
Niviuk Anatolian Team Pilot
ODTU Havacilik Toplulugu
http://www.niviukturkiye.com
http://www.naturablue.com
http://www.daghdash.com
http://www.havacilik.metu.edu.tr
Yeni Turkiye Mesafe Rekoru :)
Moderatör: Moderatör Ekibi
- basat
- Mesajlar: 42
- Kayıt: 18.03.2005, 13:02
- Ad Soyad: Basat Okay
- Şehir: İstanbul
- :
- Aldığı Beğeni: 11 / 0
- İletişim:
- Pilot Menüsü:
Yeni Turkiye Mesafe Rekoru :)
En son basat tarafından 03.08.2009, 23:26 tarihinde düzenlendi, toplamda 2 kere düzenlendi.
- parapraksi
- Mesajlar: 37
- Kayıt: 22.04.2008, 22:33
- Ad Soyad: Barış Samancı
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
-
- Mesajlar: 52
- Kayıt: 31.05.2008, 18:21
- Ad Soyad: Mustafa Balta
- Şehir: İstanbul
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü: