29.05.2010 100+ ucuslari
Moderatör: Moderatör Ekibi
- saruhanu
- Mesajlar: 35
- Kayıt: 24.08.2008, 00:14
- Ad Soyad: Saruhan Onur Ünlü
- Şehir: İstanbul
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
29.05.2010 100+ ucuslari
Merhabalar,
Oncelikle 29 Mayis'ta 108.7km ve 103.8km acik mesafe ucan Huseyin Tanriverdi ve Sedat Kırtulukoglu'ya kisisel olarak danismadan ucuslarini bir araya getirip kendimce yaptigim gozlemlerimi ve aklima takilan sorulari asagida paylastigimi belirtmek istiyorum. Leonardo'ya yuklenmis .igc dosyalarinin incelemeye acik oldugunu varsaydigim icin ayrica sorma geregi duymadim; eger bir yanlis anlasilma varsa lutfen duzeltiniz.
Ilk olarak iki ucusun kus bakisi GPS kayitlarini bir arada gorelim:
Oncelikle 29 Mayis'ta 108.7km ve 103.8km acik mesafe ucan Huseyin Tanriverdi ve Sedat Kırtulukoglu'ya kisisel olarak danismadan ucuslarini bir araya getirip kendimce yaptigim gozlemlerimi ve aklima takilan sorulari asagida paylastigimi belirtmek istiyorum. Leonardo'ya yuklenmis .igc dosyalarinin incelemeye acik oldugunu varsaydigim icin ayrica sorma geregi duymadim; eger bir yanlis anlasilma varsa lutfen duzeltiniz.
Ilk olarak iki ucusun kus bakisi GPS kayitlarini bir arada gorelim:
- saruhanu
- Mesajlar: 35
- Kayıt: 24.08.2008, 00:14
- Ad Soyad: Saruhan Onur Ünlü
- Şehir: İstanbul
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Iki ucus hattini inceledigimde; iki ucusta da bulut tabani 2287m - 2354m. (pilotlarin termikleri bulut tabanina kadar donduklerini varsayarak)
Her iki ucus da neredeyse ayni zaman dilimi icinde gerceklesitirilmis. Ve birbirine oldukca yakin iki bolge.
Acaba yukseklik-zaman grafiklerinde gozlenen zik-zak ve yayvan davranis farkina sebep olan etmenler nelerdir?
Her iki ucus da neredeyse ayni zaman dilimi icinde gerceklesitirilmis. Ve birbirine oldukca yakin iki bolge.
Acaba yukseklik-zaman grafiklerinde gozlenen zik-zak ve yayvan davranis farkina sebep olan etmenler nelerdir?
- Mustafa Bozyer
- Mesajlar: 13
- Kayıt: 20.06.2006, 11:14
- Ad Soyad: Mustafa Bozyer
- Şehir: Denizli
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Selamlar,
İki bölgenin bulut tabanında tabiki farklıklar olabilir.bu durum gayet doğal. çünkü yaklaşık 250km'lik bir farklı coğrafya söz konusu. Bu durumu etkileyen birçok faktör söz konusu olabilir. Batı kısımlarındaki bulut tabanı 2500 lerdeyken doğu kısımlarda bu durum 3000lere çıkabilir.
Hüseyinin gps'inin kalibrasyonunda bi sıkıntı var sanırım. Gpsi'n nokta sayıları aralık zamanı geç ve yükseklik ayarında bi sıkıntı olabilir.
Seninde farkettiğin üzere bu yayvan davranışın sebebi sanırım bu.
saygılar
::mstf::
İki bölgenin bulut tabanında tabiki farklıklar olabilir.bu durum gayet doğal. çünkü yaklaşık 250km'lik bir farklı coğrafya söz konusu. Bu durumu etkileyen birçok faktör söz konusu olabilir. Batı kısımlarındaki bulut tabanı 2500 lerdeyken doğu kısımlarda bu durum 3000lere çıkabilir.
Hüseyinin gps'inin kalibrasyonunda bi sıkıntı var sanırım. Gpsi'n nokta sayıları aralık zamanı geç ve yükseklik ayarında bi sıkıntı olabilir.
Seninde farkettiğin üzere bu yayvan davranışın sebebi sanırım bu.
saygılar
::mstf::
- Aviator
- Mesajlar: 121
- Kayıt: 09.03.2005, 23:07
- Ad Soyad: R. Özay Zorlu
- Şehir: Orhangazi
- :
- Aldığı Beğeni: 6 / 0
- Pilot Menüsü:
Ödemiş-Denizli uçuşu tamamen standart bir XC uçuşunu gösteriyor. Yani; Termalle yüksel, termal bitince süzül, irtifan kaybolsun, yeni bir termik bul ve yeniden yüksel, yeniden süzül. Leonardo veritabanindaki XC uçuşlarına bakarsanız hemen hepsinde benzer keskin zigzaglara rastlarsınız.
Ancak Denizli-Isparta uçuşunda bu zigzaglar yok. Uçuş sanki motorsuz yapılan bir serbest uçuş değilde belli bir irtifadan gerceklestirilen motorlu bir uçuşu andırıyor. Böyle uzun mesafeli bir uçuşta bu kadar düz bir eğri elde edilmiş olmasının bir tek sebebi olabilir: Convergence hatti.. Yani xc uçuş rotası boyunca sürekli bir kaldirici hattından uçulmuş olması. Böyle bir hattı yakalamak hem ortalama uçuş hızını arttırmak hemde irtifa kaybetmeden uzun mesafeler katetmek anlamına geliyor.
Ancak bu ucusun detaylarini inceledigimde sunu gordum ki, yukseklik ve zaman cizelgesi (haritanin uzerindeki) leonardo tarafından sanki biraz fazla yayvanlastirilmis gibi. Cunku ucus detay sayfasinda haritanin hemen altındaki height (m) (yükseklik) cizelgesinde zigzaglar daha net görülüyor. Dolayısıyla bu uçuşta çok da fazla converge kullanılmış görünmüyor. Yani bir sekilde bu ucus detaylarında yer alan 2 adet yukseklik-zaman cizelgesi birbiri ile uyumlu degil.
Ancak Ödemiş-Denizli uçuşunda bu iki çizelge de birbiri ile uyumlu.
Sonuç: Isparta uçuşunda birşekilde convergence hattında uçulmuş olabilir. Veya leonardo bize hatali bir sekilde düze yakın bir hat gösteriyor olabilir.
Çıkarılacak ders: Siz siz olun kendinize bir convergence hat bulun, mesafenin dibine vurun
Özay
Ancak Denizli-Isparta uçuşunda bu zigzaglar yok. Uçuş sanki motorsuz yapılan bir serbest uçuş değilde belli bir irtifadan gerceklestirilen motorlu bir uçuşu andırıyor. Böyle uzun mesafeli bir uçuşta bu kadar düz bir eğri elde edilmiş olmasının bir tek sebebi olabilir: Convergence hatti.. Yani xc uçuş rotası boyunca sürekli bir kaldirici hattından uçulmuş olması. Böyle bir hattı yakalamak hem ortalama uçuş hızını arttırmak hemde irtifa kaybetmeden uzun mesafeler katetmek anlamına geliyor.
Ancak bu ucusun detaylarini inceledigimde sunu gordum ki, yukseklik ve zaman cizelgesi (haritanin uzerindeki) leonardo tarafından sanki biraz fazla yayvanlastirilmis gibi. Cunku ucus detay sayfasinda haritanin hemen altındaki height (m) (yükseklik) cizelgesinde zigzaglar daha net görülüyor. Dolayısıyla bu uçuşta çok da fazla converge kullanılmış görünmüyor. Yani bir sekilde bu ucus detaylarında yer alan 2 adet yukseklik-zaman cizelgesi birbiri ile uyumlu degil.
Ancak Ödemiş-Denizli uçuşunda bu iki çizelge de birbiri ile uyumlu.
Sonuç: Isparta uçuşunda birşekilde convergence hattında uçulmuş olabilir. Veya leonardo bize hatali bir sekilde düze yakın bir hat gösteriyor olabilir.
Çıkarılacak ders: Siz siz olun kendinize bir convergence hat bulun, mesafenin dibine vurun
Özay
- bartsay
- Mesajlar: 1058
- Kayıt: 30.10.2009, 07:45
- Ad Soyad: Bartuğ Sayın
- Şehir: Isparta
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Pilot Menüsü:
Benim dikkat ettiğim Arkadaşlar Isparta Süleyman Demirel Hava alanın üzerinden geçmişler. Hava alanı aktif ve ayrıca bir uçuş okulu sürekli olarak eğitim yapıyor.
Geçtikleri nokta 05 pisti için esas bacak ve son yaklaşma noktalarını kapsıyor.
Gerçi teyyarelerin jetler kadar hem hız hem görüş açıları nedeniyle tehlikeli olacağına inanmıyorum ama yine de dikkat etmek iyi olur.
Bu nedenle
1-Bölgemizdeki uçuş kıritik uçuş noklarını GPS e işaretleyelim.
Bizi uyarmasını sağlayalım.
2-Cep telefonumuza en azından kule telefonlarını kaydedelim eğer ters bir yaklaşma
içinde olursak kuleyi arayalım.
Geçtikleri nokta 05 pisti için esas bacak ve son yaklaşma noktalarını kapsıyor.
Gerçi teyyarelerin jetler kadar hem hız hem görüş açıları nedeniyle tehlikeli olacağına inanmıyorum ama yine de dikkat etmek iyi olur.
Bu nedenle
1-Bölgemizdeki uçuş kıritik uçuş noklarını GPS e işaretleyelim.
Bizi uyarmasını sağlayalım.
2-Cep telefonumuza en azından kule telefonlarını kaydedelim eğer ters bir yaklaşma
içinde olursak kuleyi arayalım.
- SENERARSLAN
- Mesajlar: 558
- Kayıt: 11.02.2007, 15:15
- Ad Soyad: Sener Arslan
- Şehir: Denizli
- :
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
- weasp
- Mesajlar: 54
- Kayıt: 18.08.2006, 00:19
- Ad Soyad: Sedat Kırtulukoğlu
- Şehir: Fethiye
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Selam,
Leonardo'ya yüklü gps kayıtlarının herkese açık olduğunu düşünüyorum, hatta zaten amacı da bu olmalı. O yüzden sorun değil tabiki, ben de bir çok uçuş incelemiştim.
Özay'ın da dediği gibi benim uçuşum standart bir cross uçuşu. Hüseyin'in belki GPSinde problem olabilir. Çünkü Şener Arslan'ın uçuşu da normal duruyor. Hüseyin'e bi sormak lazım işin sırrını..
Sedat
Leonardo'ya yüklü gps kayıtlarının herkese açık olduğunu düşünüyorum, hatta zaten amacı da bu olmalı. O yüzden sorun değil tabiki, ben de bir çok uçuş incelemiştim.
Özay'ın da dediği gibi benim uçuşum standart bir cross uçuşu. Hüseyin'in belki GPSinde problem olabilir. Çünkü Şener Arslan'ın uçuşu da normal duruyor. Hüseyin'e bi sormak lazım işin sırrını..
Sedat
- Bülent Aydın
- Mesajlar: 259
- Kayıt: 25.04.2007, 17:03
- Ad Soyad: Bülent Aydın
- Şehir: Bursa / Orhangazi
- :
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü: