Cross Country Uçuş Psikolojisi ve XC öncesi hazırlıklar

Son yaptığınız uçuşu , XC uçuşlarınızı ve XC tekniklerinizi bu kategoride paylaşabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Onder
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Cross Country Uçuş Psikolojisi ve XC öncesi hazırlıklar

Mesaj #1 gönderen Onder » 1 on yıl 9 yıl önce (28.02.2005, 11:15)

Merhaba,
Cross Country uçuş denemeleri, uçuş psikolojisi ve öncesinde yapılması gereken hazırlıklar neler olmalıdır.

İlk Cross Country denemelerinden önce pilotlar özellikle nelere dikkat etmeli, uçuş boyunca özellikle nelere dikkat etmeli ve öncesinde neleri bildiklerinden emin olmalıdırlar ?


Mert
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen Mert » 1 on yıl 9 yıl önce (28.02.2005, 11:35)

Uçuşun öğrenilmesinden sonra zamanla duyulan bu uzak mesafelere uçma arzusunun ve isteğin yaşanabilmesi için gerekli olanlar ise; termal havanin kullanılmasındaki ustalığın geliştirilmesi, meteoroloji bilgisi, yol boyunca olabilecek hava sınırlamalarının doğru tahmini ve biraz da cesarettir

Mesafe uçuşlarındaki başarı; bulunan termal havanın, pilotu uçuş yapaceğı bölgenin çok uzağına kadar götürecek güçte olmasıyia ilgilidir. Bulunan termal hava akımları gidilecek mesafeyi rahatlıkla iki katina çakarabilir. örneğin, yaklaşik 20 km’lik bir rüzgarlı havada, termal hava akimları yardımıyla 700 metreye çıktıktan sonra düz uçuşla katedilecek mesafe, rüzgarın da yardımıyla en az 8 km olacaktır. Bu mesafe başlangıçta yeterli bir uzaklıktır.

Bu uçuşlar sırasında en zor olan nokta ise, “takip edilecek termale karar vermektir”. Bunu yaparken pilotun kendi kendine sormasi gereken bazi sorular vardir. Geçilecek bolgede ne gibi riskler var? Bulunan termalle ne kadarlık bir mesafe geçilmek isteniyor? irtifa, bu geçilecek mesafe için yeterli mi? Gidilen bölgede yeni bir termal bulma şansı varmı? Geri dönme şansı varmı?

Yükseleceklerini bilmek ve tayin etmek koşuluyla, gerçek anlamda başarılı olan pilotlar hangi irtifada olduklari konusunda pek fazla endişelenmezler. Bu pilotlar sabırla beklerler ve planladıkları yolda ilerler. Uzun mesafeler yapabilecek hava akımları, ve arka arkaya bulunabilecek termaller olduğu için dağlık bölgeIerde yapılan ilkmesafe uçuşları cok daha koiay ve verimlidir. Bu tür yerlerde sık sık rastlanan ve bir diğerinin kolayca yakalanabildiği termaller bulunmaktadir. Bununla birlikte bu bölgelerde karşılaşılan asıl zorluk, vadiler ya da derin yarıkların geçilmesi sırasında görülür.

Uzun mesafe yapılması düşünülen uçuşlarda daima bir harita kullanilmaltdir. Harita okumak zor deşildir fakat deneyim ister.

Yeryüzü ve irtifa rüzgarları için mümkün olan en iyi meteorolojik biIgi alınmadır.

• Yeterli ölçekte uçulacak bölgenin haritası bulunmalıdır.
• Harita üzerinde düşünülen rota incelenmeli, bölge iyice tanınmalıdır.
• Çikolata, meşrubat vs. alınmalıdır.
• Havaya uygun ye vücudu örten bir giysi kullanılmalıdır. Giysilerin vücudu rahat. sıcak ye kuru tutması göz önünde bulunduruImalıdır.
• Varyometrenin ve telsizin çalıştığı kontrol edilmelidir.
• Yamaç paraşütü, harnes ve diğer ekipman kontrol edilmeli ye gerekli ayarlamalar uçuş öncesinde yapılmalıdır.
• Tuvalet ihtiyacı uçuştan hemen önce giderilmelidir.
• Varsa yer ekibi ile brifing yapilmalı ye ayni harita onlara da sağlanmalıdır.

Mesafe uçuşları için önemli tavsiyeler

• Hedefe yönelmeden önce mümkün olan en yüksek irtifaya çıkmaya çaIışılmalı ve ilerideki şartların iyi olduğundan emin olunmalı
• En iyi uçuş yerlerine (termal cereyan gösteren) doğru uçmaya çalışılmalıdır
• Tamamen bulut gölgesi altında olan bir sahadan geçmek gerekiyorsa, bir süre bulutun dağıIması beklenmelidir.
• Termal cereyan gösteren bulut altlarına doğru yönelmeli ve küçük bulutların kaldırma imkanından yaranlanılmaya çalışılmalıdır.
• Her durumda yükseklik elde edilmeye çalışılmalıdır.
• Uçuş yolu üzeninde rüzgarın yer civarındaki hızı ve yönü dumanlara, stablize yolda ilerleyen taşıtların kaIdırdığı, tozlara vs. bakılarak kontrol edilmelidir.
• Yere yakın uçarken daima inişe uygun yenler araştırılmalı ve iniş kararı yüksekliğe göre zamanında verilmelidir.

Not: Bu yazıyı bir siteden daha önce almıştım ve bilgisayarıma kayıt etmiştim.
Hangi site olduğunu şuan hatırlamıyorum.
Kısaca yazı bir alıntıdır kendi yazım değildir.

Kullanıcı avatarı
Deniz Erenler
Mesajlar: 224
Kayıt: 28.02.2005, 13:07
Ad Soyad: Deniz Erenler
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Ucus oncesi moral kazanmak onemli !!

Mesaj #3 gönderen Deniz Erenler » 1 on yıl 9 yıl önce (04.03.2005, 18:37)

Selamlar,
Diger bir suru onemli ve teknik unsur arasinda,
Mesafe ucusu (Cross Country) oncesi, neseli moralli ve pozitif olmak cok onemli .. yani shunu bunu yapamayacagim degilde, yapacagim diye baslamak . . .
Moral kazanmak icin . . deneyebileceginiz yollardan bir taneside,
ayni zamanda RUHUN GIDASI"da olan . . M U Z I K "tir . .

Ozellikle,
YAMAC PARASUTU"NE A R A N J E EDILMIS PARCALAR !!!

Nedir derseniz . . .

http://www.paraglidingforum.com/viewtopic.php?t=1539 sayfasindan bir ornegini (zip dosyasi 320.13 KB - mp3 formatinda - 1 dakika 55 saniye)
indirebilir ve dinleyebilirsiniz . .

Sarkinin orijinal ismi : I”ve got you babe. (sen benimsin)

Orijinal gurup: Sonny and CHER ( sher . . bildigimiz CHER . . Sonny ise vakti zamaninda evli oldugu ve beraber program yaptigi rahmetli esi . .)

Aranjman : Michael Helms (Kaliforniyali - USA - YP Pilotu)

Sarkinin Aranje edilmis ismi : I”ve got VG (Variable Geometry) yani demek istiyordu dunya ustundeki geometrim (yerim) ikide bir degisiyor . . yamacparasutu ile ucmaya isaret ederekten . .

sarki sozleri tabiki ingilizce . . hepsini burada tercume edersem olmaz . .indirip siz dinleyince cozersiniz . .

kisa kisa . .
my glider sucks,

falls from the sky, like a lemon or lime . . . (kanadim berbat, gokyuzunden armut gibi dibine duser . .)
veyahutta
all the guys are thermaling around,

XC days are here again . . . (butun cocuklar termik donuyorlar, yasasin XC -mesafe ucusu- gunleri geri geldi . .) gibi . .
bence cok guzel olmus . . .

+++

Turkce olarak boyle ilk aranjmani kim yapacak acaba !!! . . Orhangazi”den Sevgili Ozay Zorlu”m . . mani yazar durur ama bunlardan acep bu sekilde

ilk sarkiyi cikarabilecekmi dersiniz ???



Peki . . . Gufte var mi !!! . . belki Beste yapan biri bulunur !!! . .





Saygilar/Deniz

Kullanıcı avatarı
Deniz Erenler
Mesajlar: 224
Kayıt: 28.02.2005, 13:07
Ad Soyad: Deniz Erenler
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Karakter Yapi Taslariniz, XC (Mesafe) Ucuslari icin uygun mu

Mesaj #4 gönderen Deniz Erenler » 1 on yıl 9 yıl önce (22.03.2005, 15:04)

Selamlar,

for those of you who has proper understanding of English Language
----------------------
(digerleriniz icin uzgunum, benzer tutarlikta bir testi Turkce olarak bulmak zorundasiniz, eger var ise, burdan bizide haberdar edebilirseniz cok seviniriz, tsk.)


TEST

http://www.humanmetrics.com/cgi-win/JTypes2.asp sayfasindaki ingilizce olarak hazirlanmis 72 adet evet/hayir seklinde verdigimiz cevaplardan sonra gelen
sonuc sizin nasil bir karakter tasidiginizi gosterecektir. tabiki once bu ingilizce sorulari dogru anlamaniz vede gercek neyse o sekilde cevaplamaniz gerekecek.
sonunda ise, itimat edininiz nerdeyse tami tamina kimsiniz size soyleyecek. neden diye dusundum, cunku sorular gercekten dogru secilmis belkide ondan.

neyse bu test sonucunda INTJ
http://keirsey.com/personality/ntij.html
http://typelogic.com/intj.html

veya herhangi bir "NT : Intuitive + Thinking" cikmaniz durumunda, uzun mesafeler ucabilme ihtimali olan iyi bir YamacParasutu XC (mesafe) Pilotu olabileceginiz
dusunulmektedir. Gercektende iyi mesafe ucan pilotlarin bir cogu, test"te "NT" profili cikmistir.

Intuitive : sezgisi, onsezgisi olan, icine dogan demektir.
Thinking : ise adi ustunde dusunebilen

(yani bu tip insan aninda hissediyor vede o anda dusunup karar verip uyguluyorp hedefe yuruyor . . yani SHUURSUZ biri degil . .)

http://www.hyperdictionary.com/ kelimelere takilirsaniz alin size (ingilizce/ingilizce) online hizli sozluk

++
ben kendim bu testi yaptim vede

ESFP ciktim :

extroverted % 33 (moderately expressed extrovert) DISA ACIK (icine kapali degil) bir insan
Sensing % 25 (moderately expressed sensing personality) SHUURLU (ama cokta onsezgili degil) bir insan
Feeling % 38 (moderately expressed feeling personality) HISSELERI ile hareket eden bir insan
PERCEIVING % 48 (moderately expresssed perceiving personality) ALGILAMASI (kavramasi) iyi bir insan

http://keirsey.com/personality/spef.html sayfasinda ESFP olarak nasil bir karakter oldugum ingilizce olarak aciklanmis, beni taniyanlar merak ederlerse
baksinlar bakalim uyuyormu hic !!!

http://typelogic.com/esfp.html sayfasindanda ESFP karakterine bakilabilir . . ayrica bu sayfada ust kisimda degisik karakter formulasyonlari icinde guzel
aciklamalar var . .

+++

gorebildigim kadari ile . . ESFP iyi guzel bir karakter, karakter olmasinada . . bu formulasyonda bir insanin XC (Mesafe) Ucuslarinda iyi mesafeler cikarabilmesi,
rekorlar kirabilmesi vesair HAYAL . . ben ESFP ciktim, oyle cok uzun ucma vede (hashaaa) rekor kirma felan gibi bir sikintim yok ama genede az bucuk bir
mesafe ucabilmeyi hep isterim . . once sole bir 20/25/30/35 kilometreler sonrada 50/55/60 kilometreler, belkide bi tarihte bir yerde 75/80 kilometreler . . amma
velakin, bir ESFP olarak bu son mesafeleri ucma sansim yok denecek kadar az . . bueeeee . . .

++

Neyse, sizde bakin bakalim . . ciksiniz faliiiiniz . . .


Saygilar/Deniz Erenler