KAZA ISTATISTIKLERI (Ulkelere gore)

Kaza raporlarınız buradan yayınlayabilir raporlara yorum yazabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
Deniz Erenler
Mesajlar: 224
Kayıt: 28.02.2005, 13:07
Ad Soyad: Deniz Erenler
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

HOLLANDA Ulkesi YamacParasutu Kaza Istatistikleri !!

Mesaj #21 gönderen Deniz Erenler » 1 on yıl 8 yıl önce (25.05.2005, 16:46)

Selamlar,

Hollanda federasyonuna yazdigimiz yaziya, tabiki cevap gelmedi, ama sagolsun Hollandali bir pilot dostumuz, Paul Van der Berg, bizlere
2003 ve 2004 senelerinde (en son 1 Agustos 2004 tarihine kadar olan kazalar girilmis) hollandali pilotlarin gecirdikleri kazalarin istatiklerinin bulundugu, asagidaki hollanda federasyonu sayfasina isaret etti,

http://www.schermvliegen.nl/newsite/voo ... #overizcht

(yani aslinda hollanda federasyonu direk verse, diyecegi : istediginiz bilgiler yandaki internet sayfamizda mevcuttur . . bu kadar yani . . ama bunu bile yapmiyorlar . . kime neyi sikayet edeceksin !!! . . Alladan ulke pilotlari sagolsunlar yardimci oluyorlar . .)

Simdi sayfa tabiki Felemenk lisaninda,
fakat cok kisa olarak,

2004 senesinde Hollandali pilotlarin 1 adet Olumcul Yamacparasutu Kazasi (Oludenizde 28.Nisan.2004 tarihinde, buluticine spiral yapan bayan pilot
olsa gerek) gorunuyor. Burda enteresan olan, en son 1 Agustos 2004 tarihli kaza girildigi icin, daha sonra olan vede bizimde duydugumuz bazi
kazalar gorulmuyor. Ornegin bizim bildigimiz, 2004 senesinde Oludenizde hayatini kaybeden Hollandali pilot sayisi 3 kisi . . diger ikisi sezon sonuna
dogru havada carpisma sonucu (biri digerine arkadan carpti gibisinden !!) diye biliyoruz . . 2004 senesindeki ulkemizde vefat eden bu son 2 Hollandali pilotun (ve tabi varsa baska kazalarinda) bu federasyon sayfasinda gozukmemesinin sebebi, sayfanin 1 Agustos 2004 tarihinden sonra elden gecirilmesidir.

2003 senesinde YamacParasutu Kazasi sonucunda vefat eden hollandali pilot sayisinin 2 kisi oldugu anlasiliyor.
Her iki pilotta Fransa"da ucarken gecirdikleri kazalar sonucunda vefat etmis. Ilki (cok enteresan bir talihsizlik - 2004"deki kaza ile ayni gun) 28 Nisan 2003 gunu, digeride 28 Temmuz 2003 (bu 28 rakami hollandali pilotlarin ugursuz rakami olsa gerek !!) gunu . .

Ayrica hem 2003 senesinde hemde 2004 senesinde birer adet cok ciddi kalici sakatlanmalar var.

++

Sayfayi tamamen cevirmem imkansiz cunku felemekce bilmiyorum (fakat aramizda hollanda dogumlu olupta anadili gibi felemekce konusanlarda var, hani bazi guruplarda kocakoca futbolculara hakemlerin gerektiginde kart gostermesini kendisininde dogru buldugunu beyan ederek, bu sekilde Turkiye YamacParasutculugune ustun katkilarda bulunanlarimizdanmusunuzdular !! -:) ), fakat baktiginizda bir cok kelimenin baska lisanlar bilenler tarafinda cokta zorlanmadan anlasilabilecegini gorebilirsiniz . .

Berg : Dag dan yapilan ucuslar demek
Soar : Sahilde yelken ucusu demek
Lier : Vincli kalkisla yapilan duzluklerdeki ova ucusu demek

ornegin, 2004 senesindeki ilk kaza : 3 Ocak 2004 gunu yerel saatle 11:45"te vincli kalkis ile yapilan bir ucusta kanadin stall olmasi sonucunda, kirikli (omurilik galiba) bir kaza meydana gelmis . . boyle devam ediyor tarih saat yer sakatlanma vede neden dolayi oldugu seklinde . .



Saygilar/Deniz Erenler


Kullanıcı avatarı
Deniz Erenler
Mesajlar: 224
Kayıt: 28.02.2005, 13:07
Ad Soyad: Deniz Erenler
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

DANIMARKA Ulkesi YamacParasutu Kaza Istatistikleri !!

Mesaj #22 gönderen Deniz Erenler » 1 on yıl 8 yıl önce (25.05.2005, 16:52)

Selamlar,

Danimarka federasyonundan israrli takiplere ragmen bir cevap alamamiz uzerine, bilgisine basvurdugumuz, UP firmasinin pazarlama muduru (ayni
zamanda harness designer"i ve 11 senelik tecrubeli danimarkali yarisma pilotu) Mads Syndergaard, bizlere asagidaki malumati verdi :

Kendisinin hatirladigi kadari ile (ki muhtemelen hepsidir cunku kucuk bir ulke vede yamacparasutculeri cok kucuk/kapali bir gurup)

Yamacparasutu yaparken kaza gecirip vefat eden 4 adet danimarkali pilot var.

Bunlardan ikisi tecrubeli pilotlar, bir tanesi haftasonu pilotu iken digeri cok ama cok tecrubeli bir yarisma pilotu imis,
diger 2 pilottan bir tanesi ParaPro 2 Seviyesinde (yani baslangic/ortanin solu gibi . .) iken, oburu hayatindaki ilk ucusta kaza gecirip vefat etmis (yaw nedir bu alet !! . . verin shunuda bende bir tur atayim . . . gibisinden . .)

Butun bu 4 olumcul yamacparasutu kazasida ulke (Danimarka) disinda meydana gelmis.

(kisa bir not olarak, danimarka ulkesinde kac adet yamacparasutu pilotu oldugu bir muamma, cunku olanlarda gidip federasyonlarina uye olmuyorlar, olanlar takriben 200-250 kisi civarinda, bunlarinda kaci aktif ucuyor tartisilir gibi gorunse bile heryaz haftasonlari kendi sahillerinde yelken ucmak isteyen bir 200 danimarkali yamacparasutculeri cikar diye dusunuyorum !!! ucmaya genelde alplere (fransa/avusturya/italya) gidiyorlar, birmilktarda adalarda dahil ispanya ama nedense Turkiyeye SIV icin bile pek yollari dusmuyor)

++

Bize soyleyebilecekleri bunlar ama kendisi bana danimarka federasyonda tanidigi bir dostuna konu ile ilgili yazacagini ve daha etrafli bilgi alirsa bizlere iletecegini soyledi, fazlada umutlu olmayin cunku sasirtici olan danimarka federasyonundan cevap almamak degil, cevap almaktir dedi !!! (Ey yuce THK, yoktur dunyada bi esin daaaa . . . diiiiil . . . hattizatindan dunyadaki butun federasyonlar ve NAC"larin kendi pilot cemiyetleri ile munasebetleri sanki sasirtici sekilde birbirine benziyor gibi !!! . .)

Neyse, simdi dostumuzun acikca soylemek istemedigi ama satir aralaridan hissettigim, ilk bakista direk akla gelmeyen baska seylerde var.
Nedir derseniz, AVRUPA IRKCILIGI !!! . . Bu konuya fazla girmek istemiyorum ama avrupada acik bir tehdit vardir, gumbur gumbur geliyor ama shu siralarda gorunurlugu hala aysbergin su altinda kalan kismi gibi . . bugunlerde halk arasinda gelismekte vede yonetimlere tam olarak aksetmemis gibi gorunmekte (gerci, avusturya,danimarka,hollanda gibi nispeten kucuk nufuslu ultra refah ulkelerinde yonetime coktan aksetti bile) ama almanya ve fransa gibi ulkelerde secimle isbasina gelme yolunda hizla ilerlemekte . . Ozellikle Berlin Duvarinin (yani resmi komunismin) yikilmasindan sonra, sol kesim fikir ve idealleri, insancillik/karsisindakini anlamaya calisma vede yardimci olma/hosgoru vesair tamamen cope gitmis durumda (bugun buyuk bir ikirciklilikle
hala yuzunuze olurmu oyle sey derler, ama icsinler bakalim 2 duble viski, bide ondan sonra gorelim bakalim ne derler..) . . Gecmiste musevilige karsi gelisen tepki hareketi gunumuzde muslumanlara karsi tekrardan cok genis ve ciddi sekilde organize olmakta . . Yanliz muslumanlarin burda "belki bir nebze" sansi, dunyada "isterlerse tepki gosterebilecek" bir suru musluman ulke, vede ozellikle avrupa icinde "Sekuler Musluman" devlet idareleri/mekanizmalarinin olmasi . .yani ortak bir caba ile bu kendilerine yonelen irkci tepkiye karsi avrupa devlet yapilanmasini daha rahat harekete gecirme sanslari vardir, tabi eger olaylari dogru okur vede isler hepten sapa sarmadan politikalar gelistirebilirlerse . . velhasil bunlar konumuz disinda olmasina ragmen genede bu sekil bir arastirmada cevap almanizi engelleyebilme/geciktirebilme sansi bulabildigine gore genede bir yerde ucu gelip hepimize dokunuyor...

Saygilar/Deniz Erenler

Kullanıcı avatarı
Deniz Erenler
Mesajlar: 224
Kayıt: 28.02.2005, 13:07
Ad Soyad: Deniz Erenler
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

ALMANYA YamacParasutu Kaza Istatistikleri !!

Mesaj #23 gönderen Deniz Erenler » 1 on yıl 8 yıl önce (25.05.2005, 20:36)

Selamlar,

DHV (Alman Federasyonu) sayfalarinda hazir bulunan (Almanca) bilgilerden, vede pilot dostlarimiz, Klaus Woerle, (Hollandali) Paul Van Der Berg, Henrik Harms, Guenter Sauer"e gercekten yardimlari icin tesekkur ederekten - toparladiklarimiz :

http://www.dhv.de/typo/fileadmin/user_u ... 003_GS.pdf

Rakamlar Almanyada veya yurtdisinda ucarken gecirdikleri yamacparasutu kazalari sonucunda vefat eden DHV uyesi Alman pilotlara ait, DHV tarafindan sertifikalandirilmis Alman yamacparasutu pilotu sayisi 40,000 kisi civarinda (Ohaa.....) , aktif olarak ucan Alman pilot sayisi ustune kesin bir rakam olmamakla beraber 10,000 ile 15,000 yamacparasutu pilotu arasinda oldugu tahmin edilmekte.

Yukaridaki sayfada en son bilgiler 2003 senesine aittir. DHV 2004 senesinde istisnai bir sene olmadigini soylemistir, bunuda malesef
7 ile 10 arasinda alman yamacparasutu pilotunun 2004 senesindede hayatini kaybettigine dair, yorumlamak mumkundur.

Ilk sayfadaki ilk grafik tabloya baktigimizda

en ustteki kirmizi cizgi 1997 ile 2003 senesi arasinda, senelik bazda meydana gelen, yamac parasutu kazalarinin TOPLAM sayisini gostermekte, ortadaki daha ince mor renkli cizgi gene ayni sekilde CIDDI YARALANMALI kaza sayisini gosterirken, en asagidaki pembe cizgi ise senelik bazda kaza sonucu vefat eden DHV uyesi Alman YamacParasutu pilotu sayisini, asagidaki sekilde gostermekte :


1997 - 10
1998 - 8
1999 - 7
2000 - 9
2001 - 15
2002 - 9
2003 - 10

++

Birinci sayfada, yukaridaki Ilk grafigin altinda, bir grafik daha var, bu 2 nolu grafikteki cizgiler gene ayni sekilde fakat bu sefer rakamlar toplam alman yamacparasutu pilot sayisina oranlanmis sekilde, mesela 1997 senesinde her 100 pilottan birinin kaza yaptigini, bunlarin yarisinin ciddi kazalar oldugu (yani her 200 pilottan biri 1997 senesinde ciddi bir kaza yapmis vede 10,000 pilottan birinin kaza sonucu oldugunu gosteriyor (yani 1997 senesinde bu isi yapan takriben 15/16000 alman yamacparasutu pilotu vardi demektir bu !!!)

Sayi olarak 2003 senesi en cok kaza olan sene (ilk grafikten goruluyor) fakat belliki yp pilot sayisi artmis, 2.grafikte mukayeseli olarak oranlar 1997 ile karsilastirdiginda yuzde 30 daha az gorunuyor.. 2003 senesinde her bin pilottan 7"si kaza gecirmis bunlarin yarisi ciddi kazalar, olenlerin tum pilot nufusuna orani dusmus gozukuyor (artan toplam pilot sayisidan olsa gerek..)

++

Almancam yok, o sebepten benden ancak bu kadar, eminim aramizda Almanca bilen pilot arkadaslarimiz vardir, zahmet olacak ama bunlar malum gonul isi, gerisinide ltf onlar cevirip bize sunsun cunku DHV"de Emniyetten sorumlu Karl Slezak (Ki test edilen tum kanatlar bu sahsin onayindan geciyor) cok guzel bir calisma ile ayrintili sekilde kazalarin sebep/sonuclarinda girmis..

2003 senesinden evvelki seneler vede YelkenKanat ilgili Alman Kaza Analizleri"ne asagidaki sayfadan girilip bakilabilir
http://www.dhv.de/typo/Unfallanalyse.487.0.html



Saygilar/Deniz Erenler

Kullanıcı avatarı
Deniz Erenler
Mesajlar: 224
Kayıt: 28.02.2005, 13:07
Ad Soyad: Deniz Erenler
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Brazilya"dan cevap var & haber yok !!

Mesaj #24 gönderen Deniz Erenler » 1 on yıl 8 yıl önce (31.05.2005, 19:27)

Selamlar,

Brazilyada yazdigim federasyondan (ABVL) bir cevap alamayinca, Brazilyali bir pilot dostumuzdan yardim istedim. Kendi bana gonderdigi cevapta, Brazilyada 2 tane federasyon oldugu, kendisinin bizim namimiza hem bu iki federasyona Hemde Brazilyadaki YamacParasutu Listesine bu bilgileri ogrenmek icin yazdigini, ama hicbir cevap alamadigini, soyledi.

Brazilyada YamacParasutu Kazalarinin ve Olumlerinin bir istatistiginin tutuldugunu zannetmedigini de ekledi.

Gercegi soylemek gerekirse, bu konunun Brazilyada cok ciddi bir sorun oldugu, bir cok insanin gercekte bu kazalari ve olumleri bilmek bile istemediklerini Zannettigini, dolayisi ile bu sekilde bir projenin orada baslamasinin cok zor oldugu, fakat kendisinin ABP isimli federasyon ile bu konu ustunde calistigini Ve benzer sekilde Gonullu bir calisma yaptigini, ama bunun vakit alan, ileride birgun gerceklesmesini umit ettigi uzun doneme yayilmis bir calisma oldugundan hareketle, ileride guvenilebilir istatistiki sonuclar alabilmeyi umdugunu soyledi.

++

Yani, Brazilya yamacparasutunde bizden asagi kalan bir ulke degil, ustelik SOL isminde dunya capinda satis yapan kanat ureticileri vede Frank Brown gibi Dunya Sampiyonu var, 300 km ustunde dunya mesafe ucuslari rekorlari olan pilotlari var, fakat iste gelin gorunku, ne kadar kaza olmus kac kisi olmus bize Bir bilgi veremiyorlar . . .

Burda enteresan olan, bunu arastirdikca baska yerlerdede goruyorum (ornegin gene guney amerikada, Sili ulkesinde, bu sekilde 2 adet federasyon var, cunku Ulke cok buyuk veya genis veya uzun . .ornegin Sili nerdeyse butun guney amerikanin pasifik kiyisini kuzeyden guneye kapliyor ve kuzeyde Iquiqe"de bir
Federasyon var, birde ulkenin geri kalan kismi icin baska bir federasyon . . Avrupa"da ornegin Ispanya"da, bir tane bassehir Madrid"de bir federasyon var, birde Baska bir federasyon . .yani gene 2 tane . .)

Ornegin, simdi bizim ulkemizde TYYF resmi olarak federasyon yetkileri ile kurulmus olsa, vede THK"da kalkip ben zaten federasyonum dese,
o zaman ulkemizde de mi, 2 adet federasyon olmus olacak nedir !!

++

Brazilyali pilot dostumuzun mesajinin Ingilizce aynen kopyasi :

Hi Deniz,

Sorry I couldn't return to you sooner, but I have been working a lot lately. I tried gather information at the brazilian associations (there are two here, ABVL and ABP) and at the national PG list, but nowhere has any kind of fatality statistic on PG, nor any other kind of accidents. To tell you the truth this is a serious issue here in Brazil, lot's of people don't really wanna know and have been very difficult to start a project in this area, but I am working together with the ABP association in achiving this, a volunteer work as yours, but it's really a long term project that I hope one day will come true and present valiable results.

Really sorry that we can't be of any value to you, but I wish you best luck in your study, and if I come to any usefull information I'll soon post it to you.

Best regards,
Monica "Fadinha"

+++

Saygilar/Deniz Erenler

Kullanıcı avatarı
Deniz Erenler
Mesajlar: 224
Kayıt: 28.02.2005, 13:07
Ad Soyad: Deniz Erenler
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

ESTONYA YamacParasutu Kazalari Hakkinda !!

Mesaj #25 gönderen Deniz Erenler » 1 on yıl 8 yıl önce (03.06.2005, 14:03)

Selamlar,

Sagolsun Victor Usanov isimli pilot dostumuz bize asagidaki mesaji gondermis :

Cok shukur ulkemizde simdiye kadar ciddi bir kazamiz yoktur.

Estonya"daki pilotlarin cogu Paramotor ile ucarlar. 1999 senesinde bir pilot sahildeki binalardan birine carpmisti, yaralanan pilot sonradan sagligina tekrar kavusmustur. 2003 senesinde babam inis esnasinda agaclarin rotorunda kalip 15mtr"den dusup kalca kemigini kirmistir, kendiside sonradan sagligina kavusmustur, ama artik icinde Titanyum bir parca tasimaktadir :-)

Ulkemizde yaklasik olarak 30 civarinda Paramotor Pilotu bulunmaktadir. Ortalama ucus saatlerini soylemek cok zor, cogu fazla ucmuyor ama genede illa birsey soylemek gerekirse bizim pilotlar senede ortalama 30-40 saat civarinda ucus yapmaktadirlar. Ortalama bir pilotun toplam ucus saati 100"den azdir.

Biter++


Yaklasik bir aydir yurtdisindan diger ulkelerdeki yamacparasutu kazalari ustune bilgi toplamaya calisiyoruz.

Bununla beraber toplam 21 civarinda ulkeden elimize kirik dokuk bazi bilgiler ulasti, bunun disinda bilgi istedigimiz fakat bugune kadar cevap alamadigimiz ulkelerin sayisi ve dokumu shu sekildedir :

Avrupa: Avusturya, Belcika, Bulgaristan, Bosna, Cek Cumh., Hirvatistan, Kibris Rum, Irlanda, Ispanya, Isvicre, Izlanda, Litvanya, Makedonya, Polonya, Portekiz, Rusya, Slovak Cum., Ukrayna = Toplam 18 Avrupa Ulkesi (12 tanesi Avrupa Birligi ulkeleri), ki aralarinda Isvicre/Avusturya/Ispanya/Portekiz/Belcika gibi onemli ulkeler var..

Amerika: Arjantin, Brazilya, Dominik Cum., Guatemala, Kolombiya, Meksika, Peru, Porto Rico, Venezuela (Toplam 9 Ulke, ki en onemlisi Brazilya)

Asya: Cin, Endonezya, Hindistan, HongKong, Iran, Japonya, Kazakistan, Kore, Lubnan, Nepal (Toplam 10 Asya Ulkesi, en onemliler Japonya ve Kore)

Afrika: Namibya, Guney Afrika Cumh. (Afrikada ucus yapildigini bildigimiz 3 ulkeden -digeri FAS ama orada kimseyi tanimiyoruz- cevap gelmedi, Ozellikle iyi orgutlenmis Guney Afrika Cumhuriyetinden cevap gelmemesini, bu iki ulkedede beyazlarin - irkci alman ve hollandali asilli - elinde olan camiaya baglamak bilemiyorum ne kadar haksizlik olur...)

++

Yani sonuc olarak, bir ay zaman zarfinda 21 ulkeden bir sekilde cevap alabilirken, 39 ulkeden hicbir cevap alamadik. Simdiden sonrada cok fazla bir cevap alabilecegimi zannetmiyorum (ozellikle yaz yani ucus/ticaret/yarisma sezonuna girdigimiz goz onune alinirsa). Dolayisi ile bu calismayi burada kapamaliyiz gibime geliyor.

Ilgilenen vede simdiye kadar takip etmis dostlarimiz, butun bunlardan kendilerince sonuclar cikarmislardir. Bende ileride daha genis bir vakit buldugumda sonuc olarak tum bu bilgilerin ne ifade ettigi konusunda fikirlerimi, vede temennilerimi toparlamak isterim.

Saygilar/Deniz Erenler

Kullanıcı avatarı
Deniz Erenler
Mesajlar: 224
Kayıt: 28.02.2005, 13:07
Ad Soyad: Deniz Erenler
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

LITVANYA Ulkesi YamacParasutu Kaza Istatistikleri

Mesaj #26 gönderen Deniz Erenler » 1 on yıl 8 yıl önce (14.06.2005, 16:51)

Selamlar,

Litvanya"dan (Polonya, BeyazRusya ve Letonya arasinda kucuk bir Baltik devleti) pilot dostumuz Vytautas Grigoraitis"in (Litvanya YP Federasyonu Genel Sekreteri - http://www.caa.lt/en.php ) bildirdigine gore:

Litvanyada 150 civarinda YamacParasutu pilotu bulunmaktadir vede olumcul bir yamacparasutu kazasi yasanmamistir.

Fakat - Talihsizlik o ki,

gectigimiz hafta yapilan Litvanya Acik YelkenKanat Sampiyonasinda

Ilk Olumlu YelkenKanat Kazasi meydana gelmistir.

++

Not: Bahsi gecen yarismanin 26 pilotun katildigi YP Bolum sonuclari icin http://www.skrydis.lt/varzybos/2005/Cem ... mp2005.pdf sayfasina bakabilirsiniz. Nirvana ALIX isimli kanat dikkatimi cekti, İlk defa NIRVANA markasini vede ALIX isminde bir kanat duyuyorum. Meger, paramotorlar icin Cek Cumhuriyetinde uretilen (paramotor ureticisi bir cek firmasinin) http://www.nirvana.cz/en/alix.php bir kanatmis. Litvanya gibi (nerdeyse tamamen vinc kalkisi) duz bir ulkede bu gibi Paramotor kanatlari ile yarismalara katilinmasi normal birsey olsa gerek ..


Saygilar/Deniz Erenler


Kullanıcı avatarı
Deniz Erenler
Mesajlar: 224
Kayıt: 28.02.2005, 13:07
Ad Soyad: Deniz Erenler
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

AVUSTURYA Ulkesi YamacParasutu Kaza Istatistikleri

Mesaj #27 gönderen Deniz Erenler » 1 on yıl 8 yıl önce (16.06.2005, 16:41)

Selamlar,

bildiginiz gibi son yazilarimizda artik yurtdisindaki yamacparasutu kazalari ile arastirmamizda fazla bir cevap alamadigimizi belirtmistim, ama arada pilot dostlarimizdan umulmadik yardimlar goruyoruz. Ornegin en son olarak daha bugun, sagolsun, Johannes Ferrer, isimli pilot dostumuz, cevap alamadigimiz ulkelerden Avusturya ile ilgili bilgilere ulasabilmek icin, asagidaki linke bakmamiz onerildi.

http://www.ots.at/meldung.php?schluesse ... 29_OTS0079

Haberin tarihi: 29 Temmuz 2004
Haberin basligi : YAMACPARASUTU TEHLIKELI KALMAYA DEVAM EDIYOR
YamacParasutu bir Risk Bahcesi olarak kalmaya devam ediyor. Gectigimiz sene (2003) 10 adet (Avusturya"da Avusturya"li) yamacparasutu pilotu olmus vede 900 kadar yamacparasutu pilotuda gecirdikleri kazalar sonucunda hastanelik olmuslardir.

VIYANA - YamacParasutu Karisik Teknoloji ve Uzun Hazirlik olmadan ucmak demektir. Avusturya Havacilik Klubununun (Avusturya NAC"i yani bizim THK gibi) verdigi bilgilere gore, Avusturyada yaklasik olarak, 8600 adet YamacParasutu pilotu bulunmaktadir. YamacParasutu sporunda kaza riski son derece yuksektir. Kazalarin analizleri sonucunda kaza sebeplerinin cogunun pilot hatasi (yani malzeme hatasi degil) sonucu oldugu anlasilmaktadir. Son uc senede hastanelerde tedavi edilen yamacparasutu kazasi gecirmis pilot sayisinin senelik 900 kisi civarinda oldugu anlasilmakta, bundanda Avusturyada ucan her 10 pilot"dan birinin
her sene hastanelik oldugu sonucu cikmaktadir.

Kazalarin yuzde 80"nini kiriklar olusturmaktadir. Her iki kiriktan birinide OMURILIK (kiriklarin yuzde 47"si Spinal Column) Kirigi olusturmaktadir.
Bu rakamlar "Sicher Leben" isimli (Emniyetli Yasam) enstitunun "Hobi Kazalari Istatistik"lerinden alinmistir.

Her 3 kazadan 1"i KALKIS ve INIS (veya hazirliklari) esnasinda meydana gelmektedir.

Kazalarin yuzde 78"i TERMIK UCUSUNDAKI Ruzgar Darbeleri vede Turbulanslardan sebeptir. Bu bilgiler "Austro Contol" (Avusturya DMI"si yani Meteoroloji ofisi) tarafindan yapilan etrafli analizler sonucunda elde edilmistir.

Hastanelerde tedavi edilmesi gereken agir yaralanmalara cok raslanmaktadir. 5-15 metre gibi yuksekliklerden duserek yere carpmalarda, genelde arka (omurilik) vede kalca kemigi kiriklari gorulmektedir. Daha dusuk irtifalardaki kazalar genelde kalkis vede iniste meydane gelen, eklem yeri kiriklaridir.

Kalkis vede inisteki kazalarin ana sebebi pilot hatasidir. Kalkistaki hatalarin cogu kapanma ve stall olma sonucunda yere carpmadan sebeptir. Iniste ise inilecek bolgeye kisa veya uzak kalma, yanlis yone donusler vede Arkaruzgar ile inisler sebep olmaktadir.

Kazalarin en buyuk sebebi "Kapanmalar"dir. Kapanmalardan kastimiz, yamacparasutunun (kanat denir) yani kanadimizin onden simetrik olarak veyahutta sol veya sag taraftaki uclarindan bir bolumunun ucar haldeki seklinin bozulmasini demek istiyoruz. Bu durumlar karisinda pilot frenler ile cok az (veya cok fazla) bir karsi tepki verdiginde kanadin ucan kisminin ustudeki hava akiminin gecisini bozma sonucunda kanadin kaldirma (vede ucma) gucu kalmaz (bunada, STALL diye yazilir SITOL diye okunur) vede duseriz.

"Sicher Leben" (Emniyetli Yasam) enstitusu baskani Dr. Rupert Kisser, asagidaki aciklamalari yapmistir :

YamacParasutu kazalarinin sebebi genelde tecrube vede bilgi eksikligi (veya acikca Bilgisizlik) dir. Hava hareketleri ni (LEE yani bir dagin, agacin veya evler vesair
gibi ruzgarin geldigi yonde ruzgara engel olan seylerin golgesinde ucmak, ROTOR denen bu tip turbulansin devamli bir sekilde asagi bastiran hava akimlari ile bulundugu yerlerde ucmak gibi) bilmemek, uculacak bolgeyi vede hava kosullarini dogru degerlendirememek, yanlis kalkis vede inis yontemleri denemek, normal ucus esnasinda veye acil durumlar (kapanmalar gibi) karsisinda yanlis secimler yapmak (yanlis karar) gibi konulardir bunlar .. YamacParasutu ile ucmak istiyenler bilincli bir sekilde duzgun bir egitim almak zorundadirlar, cunku yamacparasutu ile ucarken karsilacaginiz riskler (Tehlikeler) umulmayacak kadar coktur. Sadece bazi asgari (minimum) bilgiler ile ucmaya devam etmek cok tehlikelidir. Yamacparasutunu kontrol edebilmeyi bilmek cok onemlidir.

YamacParasutu Temel Egitimi Teori (YamacParasutunun yapisi, Aerodinamik ve Havacilik Meteorolojisi) ve Pratik bolumlerini kapsar.
Baslangic Egitimleri cesitli programlarla duzenlenmistir. 1996 senesinden beri Almanya ve Avusturya arasinda genis bir isbirligi sonucu (DHV demek istiyor) Avrupacapinda ogrenci pilot ve egitmen pilot programlari en genis vede guzel sekilde orgutlenmistir. Takip edilen programlar sonucu elde edilen sertifikalar 3 YIL ICIN gecerlidir, bilahare tekrardan yenilenmesi gerekir.

Her zaman, Dogru ve Tam Ucus Araclarina (YamacParasutu Kanadi, Harnes, Yedek, Kask, Bot vesair) ve saglam bir iradeye (disiplinli ve sogukkanli olmak) sahip olmak vede emniyetli ucus kurallarina tam olarak uymak, yamacparasutu kazalarinin onlenmesi icin en basta gelen hususlardir.

Bir YamacParasut"cusu icin Kask vede Korumali Harnes ile ucmak bir zorunluluk olmalidir. Arada yapilan mutad kontroller disinda yamacparasutunun her 2 senede bir Sertifikali yerlerde (kisiler tarafindan) kontrol edilmeside gerekir. Bundan baska her pilotun kendi seviyesine uygun kanat ve harnes ile ucmasi gerekir. Ayrica her pilotun, eldiven, bilet korumali bot ve telsiz kullanmasi gerekir.

Omurilik kirikli kazalarin yuksekligi sebebi ile, bilincli yamacparasutu pilotlarinin, carpma esnasindaki darbenin siddetini, dolayisi ile arkamiza (belimize, omuriligimize) gelecek hasarlari azaltacak, AIRBAG"li Harnesler kullanmasi gerekir.

Son olarak, YamacParasutu pilotlarinin belli (kendi) bolgelerinde ucmalari, buralari ile ilgili hava tahmin raporlarini muhakkak takip edip anlayip degerlendirebilecek hale gelmelerini, musait olmayan havalarda yamacparasutu disinda daha baska ve guzel aktiviteler ile vakitlerini gecirmelerini tavsiye ederim.


Saygilarimizla
Daha fazla bilgi icin "Sicher Leben" (Emniyetli Yasam) Basin Musaviri: Alexandra Ludvik, tel: 00 43 1 71 770"den 225 lokal

29 Temmuz 2004 11:32 Lokal

BITER
=====



Bu tercumeyide herkes size bole bedavadan yapmaz . . . . Neyse . . Bisi diil . . Sizde sagolun . . . .
Sizlerde baskalari icin gonulden bisiler yaparsiniz odesiriz . . .


Saygilar/Deniz Erenler

Kullanıcı avatarı
Deniz Erenler
Mesajlar: 224
Kayıt: 28.02.2005, 13:07
Ad Soyad: Deniz Erenler
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

PERU Ulkesi (G.Amerika Pasifik Kiyisi) Olumcul YP Kazalari

Mesaj #28 gönderen Deniz Erenler » 1 on yıl 8 yıl önce (07.07.2005, 20:00)

Iyi Gunler,

Peru"dan sagolsun pilot dostumuz Michael Fernandez bize asagidaki kisa bilgiyi gondermistir.

Perudaki Olumcul YamacParasutu Kazalari :

1991 - 1 (DeltaKanat Pilotu)
1997 - 1
1998 - 2
2003 - 1
2004 - 1

++

Mesajin asli
=========

Hello Deniz:

I am Michael Fernandez from www.aeroxtreme.com

I can recall the Peruvian deadly accident's starting 1991.

there is been 1 hanglider pilot dead in 91, in 97-1. 98-2, 2003 -1, 2004 1.

Cheers and good flights
Michael Fernandez
www.aeroxtreme.com

BITER
=====



Saygilar/Deniz Erenler

Kullanıcı avatarı
Deniz Erenler
Mesajlar: 224
Kayıt: 28.02.2005, 13:07
Ad Soyad: Deniz Erenler
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Cek Cumhuriyeti YP Kaza Istatistikleri

Mesaj #29 gönderen Deniz Erenler » 1 on yıl 8 yıl önce (18.07.2005, 20:06)

Selamlar,

Cek pilot dostumuz Karel Vejchodsky, sagolsun ricamiz uzerine kendi federasyonu http://www.laacr.cz./ LAA CR (Li,ght Aircraft Association of Chec Republic) icinde yamacparasutu kazalarini sorusturmakla gorevli, Mirek Fejt "fect (at) laacr.cz" ile bizim namimiza (dil problemini asmak icin) temasa gecerek bizlere asagidaki bilgileri gecmistir.

2001 senesi - toplam 11 kaza ( 2 adet olumcul, 7 adet agir sakatlanma, 2 adet hafif yaralanma)
2002 senesi - toplam 19 kaza ( 2 adet olumcul, 13 agir sakatlanma, 2 hafif yaralanma)
2003 senesi - toplam 14 kaza ( 1 adet olumcul, 12 agir sakatlanma, 1 hafif yaralanma)
2004 senesi - toplam 18 kaza (17 agir sakatlanma)

++

Karel"de cok musluman adam cikti, kendisine tekrardan cok tesekkurler.

Saygilar/Deniz Erenler

Kullanıcı avatarı
Deniz Erenler
Mesajlar: 224
Kayıt: 28.02.2005, 13:07
Ad Soyad: Deniz Erenler
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

RUSYA Federasyonu YamacParasutu Kaza Istatistikleri !!

Mesaj #30 gönderen Deniz Erenler » 1 on yıl 8 yıl önce (18.07.2005, 20:15)

Selamlar,

Moskova"dan Rus pilot dostumuz, Andrei Orehov, sagolsun kendi ulkesi ile ilgili bizlere asagidaki bilgileri vermistir :

Evet, Rusya"dada bir YamacParasutu Federasyonu bulunmaktadir http://www.sla.ru/ofsla/ , fakat bu sayfa rusca oldugundan anlasilmasi zordur vede sayfada kazalarla ilgili bilgiler saklanmamaktadir.

http://www.paraplan.ru/ (Rusya YP Sunucusu) sayfalarinda saklanan (resmi olmayan, hayatlarini kaybeden Rus Pilotlarini Anma Sayfasi) bilgiler ise asagidaki gibidir :

2005 - 3 adet olen rus pilotu (1 adet tandem yolcusu dahil)
2004 - 3 adet olen rus pilotu (Oludeniz"de hayatini kaybeden bir adet Rus pilotu dahil olmak uzere)
2003 - 2 adet olen rus pilotu (Kas"da hayatini kaybeden bir adet Rus pilotu dahil olmak uzere)
2002 - 2 adet olen rus pilotu
2001 - 4 adet olen rus pilotu

(Bu bilgiler eksik olabilir.)

++

Andrei"ye tekrardan vaktini ayirip bizlere yardimci oldugu icin cok tesekkur ederiz.

Saygilar/Deniz Erenler

Kullanıcı avatarı
Deniz Erenler
Mesajlar: 224
Kayıt: 28.02.2005, 13:07
Ad Soyad: Deniz Erenler
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Hindistan ulkesinde YamacParasutu Kazalari ustune !!

Mesaj #31 gönderen Deniz Erenler » 1 on yıl 8 yıl önce (20.07.2005, 15:27)

Selamlar,

Hindistandan pilot dostumuz, Anand Iyer (buda degisik bir isim !!..) bizlere asagidaki bilgiyi sunmus :

Hindistanda yamacparasutu organize bir sekilde yapilmamaktadir. YamacParasutu ve Paramotor ile ucmak icinde herhangi bir lisans gerekmemektedir. Bilgim dahilindeki tek kaza gecen sene bir paramotor pilotunun yuksek gerilim hattina carpmasi sonucu hayatini kaybetmesidir.

Daha fazla hindistanli pilotun kendi bolgelerinden bu sekilde istatistiki bilgileri derleyip bizlere sunmasini umardim fakat Hindistan ulkesinin dev boyutlarinida dikkate alirsak, bir organizasyonun eksikliginde bu sekil bilgileri toplamak cok guc olacakir (olmuyor..).

YamacParasutu Hindistanda daha emekleme cagindadir

++

Mesajin Originali :

Hi, there is not organized flying in India. As of now there is no licensing requirements either to fly PG/PPG.

The only accident that I knew that happened last year was on a PPG by a pilot in my area. He was Electrocuted on high tension line.

I wish more indians give stats on what is happening in their area. Considering the size of the nation and the lack of any regulatory body it is difficult to gather stats.

Also PG is in its infancy here.

++

Gecen sene Hindistanin kuzeyinde bir tandem pilotunun, yolcusunun bacak kolonlarini baglamayi unutup kalkarak, yolcusunu dusurerek olumune sebep oldugunu uluslararasi forumlardaki yazismalardan biliyoruz (neden biliyoruz cunku yolcu hindistanin onemli bankacilarindan birinin oglu idi vede babasi elindeki kuvvet ile nerdeyse tum Hindistani ayaga kaldirdi, pilotu mahkemeye verdi, bolge eyalet sorumlularinida kotu sikistirdi . . bunun disinda Hindistanda baska kazalar muhakak
oluyordur ama hintli pilot arkadasin yukaridada degindigi gibi bunlari duymak hemen hemen imkansiz...)


Saygilar/Deniz Erenler


Kullanıcı avatarı
windsofchange
Mesajlar: 39
Kayıt: 15.01.2008, 02:49
Ad Soyad: David Ay
Şehir: Stockholm
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #32 gönderen windsofchange » 1 on yıl 6 yıl önce (16.01.2008, 02:38)

hocam ben isvecde yasiyorum bahsettiginiz fererasyonlarla benim gorusmelerim olmustu buradakilerle bir isiniz oldugun da ben yardimci olabilirim.ayrica isvec de dogru duzgun ucacak yer yok her yer duzluk ucanlar ya promotor la ucuyorlar yada kayak merkezlerinde ucuyorlar.Ayrica isvec deki sgorta hizmetlerini ben hic bir ulkede ne gordum ne duydum mesela ben turkiyeye geldigim de herhangi bir kaza durumunda özel jet e kadar yolluyorlar her turlu masrafini karsiliyorlar faturani gosterdigin surece hic bir problem yok yani hasta olmasan bile kalkip 10000 ytl lik hastane faturasi goturdugunde parani hemen oderler vs ornek cok yani

bu arada ucus yaptiklari yerlerden biri de benim evimin 300 mt ilerisi

http://hem.bredband.net/lekstugan/karto ... ckglid.htm

Kullanıcı avatarı
Gurbet Kusu
Mesajlar: 71
Kayıt: 26.02.2021, 14:12
Ad Soyad: Tamer Akkoyunlu
Şehir: Köln
Aldığı Beğeni: 35 / 0
Pilot Menüsü: 

Kaza Istatıstıklerı (ulkelere Gore)

Mesaj #33 gönderen Gurbet Kusu » 2 yıl 4 ay önce (05.11.2021, 10:06)

Deniz bey,
yaptiginiz calismayi cok begendim, taktir ve tesekkür ediyorum,.
Büyük caba sarfetmissiniz.
Suan 2021 deyiz acaba verileri tekrar aktuel hale getirmeniz mümkün mü?