Pre-PWC Sopot Ölümlü Kaza Raporu 15 Haziran 2012

Kaza raporlarınız buradan yayınlayabilir raporlara yorum yazabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
SkyCloud
Mesajlar: 566
Kayıt: 13.04.2005, 10:25
Ad Soyad: Akin Gokbulut
Şehir: İstanbul
:
Moderatör Yarışma Pilotu 150+ Club
Aldığı Beğeni: 20 / 0
Pilot Menüsü: 

Pre-PWC Sopot Ölümlü Kaza Raporu 15 Haziran 2012

Mesaj #1 gönderen SkyCloud » 1 on yıl 1 yıl önce (16.07.2012, 15:35)

15 Haziran Pazar gunu Task1 esnasinda Bulgaristan Rawnets sıradaglarinda Hintli bir pilot arkadasimiz duserek iç kanama sonucu hayatini kaybetmistir. Huzur icinde yatsin, ailesine sabirlar.

Organizasyon tarafindan bildirilen Kaza Raporu :
*Hava sartlari ve ruzgar gayet normal ve ucusa elverisli.
*Kuvvetli termiklerin ciktigi, dagin ruzgar alti (lee side) tarafinda 120 m irtifada termik baslangici veya kuvvetli turbulans nedeniyle kapanma sonucu spiral ile yere siddetli carpma.
*Yedek yerinden cikmis, atilmis, acilmis ama dolmamis, harnes yedek velcrolari daha tam acilmamis (yarisi acilmis), yedek kulpu elinde, eli fren kulpunun icinde. Yedek navlakasi 10 m uzakta bulunmus. Tahminen ellerini frenlerin icinden gecirip dolayarak ve fren iplerini tutarak uctugu ve yedegi atmak icin frenleri birakmadan, eli veya kolu fren kulbunun icinde oldugundan yedegi gerektigi kadar cabuk ve duzgun sekilde atamadigi ve bu esnada veya bu yuzden istem dışı olarak kanadin asiri/dengesiz fren uygulamasi altinda kaldigi ve kanadin kendini istese de duzeltemedigi tahmin edilmekte.
*1995'ten beri ucan SIV yapmis tecrubeli bir pilot. Son 1 seneden beri M4 ile ucuyor, 100 saatten fazla bu kanatla ucusu var. Cesitli yarismalarda ucus tecrubesi bulunuyor.
*14:10 civari meydana gelen kaza akabinde 10 dakika icinde (14:20 gibi) yanina 3 pilot acil inis yaparak kazazedenin suur kaybini gorup hemen arama kurtarma helikopteri cagriliyor. Yanina inenler donusumlu olarak CPR yapiyorlar, saat 15:30'da kazazedenin nefes almasi duruyor fakat pilotlar CPR'a devam ediyor. Helikopter 1 saat 40 dakika icinde saat 16:00 civari geliyor. Doktor kazazedenin hayata veda etmis oldugunu beyan ederek CPR'a son veriyor.

Alinmasi gereken dersleri dolayisiyla yarismalarda guvenlik acisindan alinmasi gereken gercek onlemlerin ne olmasi ve nasil olmasi gerektiginin gozden gecirilmesi, tekrar belirlenmesi ve pratikte uygulanmasi buyuk onem kazanmaktadir, ozellikle de ulkemizde.

Tabii ki acil durumda dogru ucus teknikleri ve nasil hareket edecegini, yedegi ne zaman ve nasil cekecegini, atacagini ve tek tek bu prosedure dair tum adimlari bir pilotun beynine sogukkanlikla kazimis olmasi, pratikte uygulayabiliyor olmasi ve hepsinden onemlisi tum ekipmanini her ucus oncesi makro ve mikro kontrolden gecirmesi de ayrica onem kazaniyor.


Kullanıcı avatarı
SilverCloud
Mesajlar: 316
Kayıt: 27.08.2006, 22:03
Ad Soyad: Muharrem Kılıç
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 300+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 62 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen SilverCloud » 1 on yıl 1 yıl önce (16.07.2012, 22:36)

Bu haberi okur okumaz aklıma her yaz Avrupa'da yarışmalara katılan tek hintli tanıdığım Dilip Kotecha geldi. Facebook sayfasına girdiğimde de korktuğumun gerçek olduğunu gördüm.

Dilip Kotecha ile 2009 yılında Makedonya'da Slavonian Open yarışması sırasında tanışmıştık. Asıl planım Slavonian Open'dan hemen sonra yapılacak Russian Open'a da katılmak olduğu halde, beni ikna etmiş birlikte gece yarıları yollara düşüp Pre-PWC Serbia için Sırbistan'a geçmiştik.

Sonrasında her sene o Türkiye'ye gelip buradaki bir yarışmaya katılmak bende Hindistan'da ziyaretine gitmek için planlar yapıp durduk ama bir türlü fırsat olmadı. En son bu sene ailesi ile birlikte Türkiye'gelip uçuş-tatil karışık bir şeyler yapmak için planlar yapıyordu, bende ailesinin sıkılmayacağı kendisininde uçabileceği bir tatil programı için kendisine yardımcı oluyordum. Nasip değilmiş demek ki.....

Çok iyi bir arkadaştı Dilip, çok iyi bir pilottu, sürekli bize hint yemekleri yapardı. Kısa sürede kaynaşıp ömür boyu dost kalacağınız insanlardan birisi idi. Allah rahmet eylesin, ailesine sevdiklerine sabırlar versin...

http://www.facebook.com/#!/dilip.kotecha
Dosya ekleri
Dilip.jpg

Kullanıcı avatarı
SENERARSLAN
Mesajlar: 558
Kayıt: 11.02.2007, 15:15
Ad Soyad: Sener Arslan
Şehir: Denizli
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen SENERARSLAN » 1 on yıl 1 yıl önce (17.07.2012, 05:38)

Kaza haberine üzüldüm. Ölen pilot arkadaşa rahmet diliyorum. Acil durumlarda kanada ne yapmamız gerektiği konusunda herkesin bir fikri vardır. Bunun yanında hepimizin ciddi ilk yardım bilgisine sahip olması gerektiği kanısındayım. Kazalarda çoğunlukla diğer pilotlar kazazedeye ilk ulaşan oluyor. Muhtemel müdahaleler hakkında bilgimiz olmalı. Kulüpler S.I.V eğitimine verdikleri önem kadar pilotların ilk yardım bilgisine sahip olmalarına da önem vermeleri gerekmektedir.

Bunun yanıı sıra yarışmalarda:

- Telsiz irtibatı röle üzerinden olmalıdır. Denizlideki yarışmada yaşanan kazada take off ile kaza zede telsiz irtibatı kuramadı. Uzun süre havadaki pilotlar kaza zede ile take off arasında irtibat kurmak için köprü vazifesi gördüler. Havada pilotun olmadığını düşünürsek ortaya çıkan durum pek hoş olmayacaktı. Yarışma organizasyonlarında hatta normal uçuşlarda dahi telsiz irtibatı röle üzerinden olmalı.
- Her pilot acil bir durumda koordinat vermeyi bilmeli ya da koordinat ile bir başkasının nasıl bulunacağını yine öğrenmeli.
- Yarışma ya da toplu yapılan organizasyonlarda ambulans ve kurtarma ekipleri genelde temin ediliyor. Bence bunların varlığı ile güvenlik tedbirleri alınmış sayılmaz. Yine organizasyonun yapıldığı bölgede helikopter desteği alınacak bir merci ile önceden irtibat sağlanmış olmalı. Ki yine Denizli yarışmasında yaşanılan kazada kazazedeye yaklaşık 1.5 saat sonra ulaşılabilindi. Kaza zedenin bilinci yerinde idi, koordinat vermişti, 3 ekip birden kaza zedeye ulaşmaya çalışıyordu buna rağmen 1.5 saat sürdü. Kaza zedenin bilincinin açık olmadığını varsayalım durum içinden çıkılmaz bir hal alabilirdi.
- Her kaza haberi aslında düzeltilmesi gereken, eklenmesi gereken bir takım şeyleri bize hatırlatıyor. Havacılıkta kuralların kanla yazıldığını hepimiz biliriz. KAZASIZ SAĞLIKLI UÇUŞLAR TEMENNİ EDERİM.

Kullanıcı avatarı
SkyCloud
Mesajlar: 566
Kayıt: 13.04.2005, 10:25
Ad Soyad: Akin Gokbulut
Şehir: İstanbul
:
Moderatör Yarışma Pilotu 150+ Club
Aldığı Beğeni: 20 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen SkyCloud » 1 on yıl 1 yıl önce (17.07.2012, 08:18)

Denizli'deki yarismada kazazedenin yanina bildigim kadariyla 2 saat 15 dakikada ulasilmisti. Yanlis biliyorsam duzeltin ltf.

Kullanıcı avatarı
SENERARSLAN
Mesajlar: 558
Kayıt: 11.02.2007, 15:15
Ad Soyad: Sener Arslan
Şehir: Denizli
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen SENERARSLAN » 1 on yıl 1 yıl önce (17.07.2012, 09:48)

Kaza yapan pilotun üzerinde uçan Barış Tura ve Ökkeş Kadan yaklaşık 20 dk o bölgede uçmaya devam edip koordinat bilgilerini telsizle kaza yapan arkadaştan alıp take off görevlilerine aktarmışlardı. 20 dk kadar o bölgede kalıp kaza zedenin iyi olduğu bilgisini aldıktan sonra ayrılmışlar. 1.5 saat biliyordum ama yanlış olabilir.