21 ekim ölüdenizdeki kaza

Kaza raporlarınız buradan yayınlayabilir raporlara yorum yazabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
ÇağlaR
Mesajlar: 437
Kayıt: 05.12.2005, 01:42
Ad Soyad: Çağlar Güngelen
Şehir: Kaş - İzmir
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

21 ekim ölüdenizdeki kaza

Mesaj #1 gönderen ÇağlaR » 1 on yıl 7 yıl önce (22.10.2006, 15:21)

21 ekimde ölüdenizde hollandalı bir single yamaç paraşütçüsünün kaza haberini internetten okudum. nedeni ile ilgili bir bilgisi olan varmı acaba arkadaşlar??


Kullanıcı avatarı
AKUHAVK-EMRE
Mesajlar: 76
Kayıt: 29.01.2006, 17:00
Ad Soyad: Emre Yıldırım
Şehir: Antalya
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen AKUHAVK-EMRE » 1 on yıl 7 yıl önce (22.10.2006, 15:38)

trt nin ana haberinde hava oyunları öncesi antrenman yapan bi yarışma pilotu dedi.ama kaza sebebi söylememişlerdi
bugün de posta gazetesindeki manşet şu "ÖLÜME ATLADI" "ölüdeniz babadağda 1900 metreden ATLAYAN pilot akrobasi hareketleri yaparken TERS RÜZGARdan dolayı paraşütü kapanıp denize çakıldı".

şu postanın yaptığı cahillikten başka birşey değil.yamaç paraşütüyle ilgili en ufak bilgi sahibi olmayan kişiler gidip araştırma yapmayıp bilgi almadan yazıyorlar ve bunu herkes okuyor.
yamaç paraşütüyle atlanırmı??????????
ters rüzgar ne oluyor?

arkadaşımız anlaşılan limitlerini fazla zorlamış ve yedeği de açılmamış.

rahmet eylesin diyorum.

ölüdeniz hava oyunlarında görüşmek üzere

Kullanıcı avatarı
skydiver
Mesajlar: 462
Kayıt: 23.12.2004, 21:23
Ad Soyad: Volkan Şekerci
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen skydiver » 1 on yıl 7 yıl önce (22.10.2006, 17:04)

ben her seferinde Posta'ya bir şekilde mail atıyorum, ya da telefonla görüşüyorum böyle haberler ertesinde. her seferinde özür mailleri geliyor. üzerine bir de ukalaca "DHA Genel Müdürü Uğur Cebeci olduğundan bütün haberlerden daha çok dikkat ediliyor havacılık haberlerine" yazılıyor. Ama Uğur Cebeci'nin hangi kokteylde o haberleri kontrol ettiği komedisi bir kenara, bu haberleri yazan vatandaşın "haber çok okunsun, daha çok gazetede çıksın ki daha çok para kazanayım" hisleri ağır basıyor.

sürekli olarak, ucuz habercilerin bu mesleği nasıl kirlettiğini yazdım durdum.

bakalım ne zaman o sığ beyinleri algılayarak, milyon dolarlık uçuş firmalarının kokteyllerinden başka şeylerle ilgilenecekler.

Sivil havacılıktan anladıkları, maalesef emekli birkaç general dostları, model uçakçı birkaç holding sahibi ve uçuş firmaları ekseninde dönüyor.

üzgünüm ama, piyasadaki bu "aptal" çark böyle dönüyor.

hayatını kaybeden dostun, ruhu dokunsun bulutlara...

ex kalın.

Kullanıcı avatarı
ttgünay
Mesajlar: 348
Kayıt: 14.12.2005, 20:29
Ad Soyad: Günay Tutgun
Şehir: Muğla / Denizli
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen ttgünay » 1 on yıl 7 yıl önce (23.10.2006, 03:41)

selam
rahmetlinin ismini hatırlayamadım ama kazasından iki gece evvel
hocası tanıştırmıştı(barda).
hocası arkadaşım olur.
her yıl hollandadan gurup getirir .
okulun ismi paho..
neyise öldükten sonra biraz daha detay almak istedim...hocası ve grubundaki arkadaşlarından...
çocuk daha yirmisine yeni gelmiş,15. uçuşu ve ilk defa spiral deneyecek....
yüksekliği 250 metre filan,belcekız otelden bakıldığında sol tarafta .....
bizim öğrenci çocuk,eğitmeninin kontrolüyle (telsiz) başlar ilk spiraline...
eğitmeni çıkmasını yada olmayınca ters kontra vermesini istesede hiç bir müdahelede bulunmaz...
çünki görgü tanıkları spiral esnasında bayılmış olması ihtimalini düşünüyorlar.
bilassa plajdan izleyenler vede hemen yan tarafından uçarken izleyenler...
suya düşme şekli ve kolların mevlana gibi açık oluşu ihtimalleri güçlendiriyor...
çok kötü vurmuş ...
detaya gerek yok boynu kırılmış...
ne yazık ki böyle kazalarda olabiliyor...
olayın kritiğini arkadaşlarıyla yaptık.....
bizce kendi başına spiral denemeden evvel biz tandem plotlarıyla bir uçup,spiralin tadına bakması iyi olurdu diye konuştuk...
yemedi;kendi başına denememeliydi..
ama olan oldu ölen öldü....
üzülüyoruz......
bir daha bu tür kazaların olmaması temmennilerimizle...
bütün yp cilere geçmiş olsun....
günay tutgun......

not :gazetecilerin ne puk yediklerini anlamıyorum.
tutturmuşlar bir ters rüzgar ........
ileri ters rüzgar geri ters rüzgar.....

Kullanıcı avatarı
yener
Mesajlar: 290
Kayıt: 10.08.2006, 02:29
Ad Soyad: Mehmet Yener Yilmaz
Şehir: Antalya - Almanya
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen yener » 1 on yıl 7 yıl önce (23.10.2006, 04:34)

allah rahmet eylesin bugünkü sortimin birini bu arkadasimizin anisina yaptim sanki bu göklerde hep aramizda hava sehitlerimiz ruhlari hep ucsun

Kullanıcı avatarı
metinmurat
Mesajlar: 86
Kayıt: 08.03.2005, 11:38
Ad Soyad: Metin Murat
Şehir: Tokat / Trabzon
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

bu nasıl eğitmen

Mesaj #6 gönderen metinmurat » 1 on yıl 7 yıl önce (23.10.2006, 21:19)

Memlekette böyle eğitmenler yoktur inşallah. Arkadaş 15 uçuşu olan öğrenciyi çıkar havaya vede spiral attır telsizle. Anlayamıyorum. Siv eğitiminin zamanını biraz bu forum tartışmalı. Bir uçucu bana göre iyi eğitmenle 150-200 uçuş veya 2yıl devamlı tüm meteorolojik değerlendirmeleri eğitmeni yapması sart ve kaydıyla, basit görevler vererek düz uçuşlar yaptırdığı öğrencisinin iyice piştiğini gördükten sonra SİV ile ilgili haraketlere başlatmalıdır.Sanırım yurt dışında zaman zaman gençler yolunacak kaz muamelesi görüyor. Şimdi o eğitmen 20lik gencin naaşı gömüldükten sonra tabudunu alsında...
En son metinmurat tarafından 18.04.2007, 23:27 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.


Kullanıcı avatarı
Karaömer
Mesajlar: 252
Kayıt: 13.10.2006, 23:45
Ad Soyad: Mehmet Karaömer
Şehir: Hatay
Aldığı Beğeni: 0 / 2
İletişim:
Pilot Menüsü: 

Mesaj #7 gönderen Karaömer » 1 on yıl 7 yıl önce (23.10.2006, 22:42)

Gerçekten 15 uçuşlu birinin spiral dalışı denemesi rus ruleti oynamaktan farksız bence. Kazayı kanal 7 televizyonunda izledim. Denize düşmesine rağmen ölmesine şaşırdım. Demek boynunu kırmış. Boyu devrilesi hocası ne yapıyor acaba ne düşünüyor şimdi olayla ilgili... Yazık gençliğinin baharında ölüme dalış...Geçmiş olsun camiaya..... Esen kalın...

Kullanıcı avatarı
ÇağlaR
Mesajlar: 437
Kayıt: 05.12.2005, 01:42
Ad Soyad: Çağlar Güngelen
Şehir: Kaş - İzmir
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #8 gönderen ÇağlaR » 1 on yıl 7 yıl önce (23.10.2006, 23:58)

arkadaşlar tamam deneyim gerçekten önemli ama havada bayıldığı için telsiz kontrollerine tepki verememiş...ewt bu uçuş sayısıyla yapılmaması gereken bi hareket ama bayılma sebebi nedir sizce?? spiral e girdiğinde heycan mı, yoksa G kuvvetinden kan basıncındaki değişiklik mi??

Kullanıcı avatarı
tangoabi
Mesajlar: 418
Kayıt: 30.07.2005, 01:58
Ad Soyad: Tamer Celik
Şehir: Denizli
:
Dealer
Aldığı Beğeni: 4 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #9 gönderen tangoabi » 1 on yıl 7 yıl önce (24.10.2006, 01:11)

bu kadar ucus sayısıyla yapılmaması gereken bır hareket oldugu herkes tarafından kabul edılen bır hata.. Insanlarda negatif G toleransı sınırı genel olarak eksi 3 G ve 7-10 saniye... etkileri boyun ve bas bolgesınde gosterıyor... bu durumda bilinc kaybı muhtemel gıbi gorunuyor... :( insallah tekrarı gelmez..

Kullanıcı avatarı
ttgünay
Mesajlar: 348
Kayıt: 14.12.2005, 20:29
Ad Soyad: Günay Tutgun
Şehir: Muğla / Denizli
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #10 gönderen ttgünay » 1 on yıl 7 yıl önce (24.10.2006, 03:14)

selam
hocasının telsiz ile yönlendirmeye çalışmasını,
spiralden cıkmasını,
hatta dalışın,dönüşün
ölüm spiraline girdiğini gören,
hocanın: ters kontra vermesi gerektiğini
komutlarını
bütün takım: yerdeki,havadaki ve dağdakilerin
duyduğu beyan ediliyor....
bayıldığı gerçek..........
kazasız uçuşlar...........
.............................

Kullanıcı avatarı
KARAGÖZ
Mesajlar: 566
Kayıt: 13.08.2006, 19:11
Ad Soyad: Deniz Karagöz
Şehir: Antalya
:
200+ Club
Aldığı Beğeni: 15 / 0
Yaş: 44
Pilot Menüsü: 

Mesaj #11 gönderen KARAGÖZ » 1 on yıl 7 yıl önce (24.10.2006, 19:19)

hava oyunlarına katılan tüp pilotlar daha dikkatli uçun lütfen.
zaten sayımız az. daha da azalmayalım


Kullanıcı avatarı
ÇağlaR
Mesajlar: 437
Kayıt: 05.12.2005, 01:42
Ad Soyad: Çağlar Güngelen
Şehir: Kaş - İzmir
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #12 gönderen ÇağlaR » 1 on yıl 7 yıl önce (25.10.2006, 00:53)

peki spiral de bayılmamak veya kendi sınırını geliştirmek için yapılması gereken antremanlar nelerdir? örneğin askeri pilotların veya akrobasi uçak pilotlarının giydiği uçuş tulumları yanılmıyorsam G kuvvetinden dolayı beyne gitmeyen kanı gitmesi gereken yere ulaştırmak için şişiyor ve bacakları ayakları ve gövdenin alt bölgelerini sıkıştırıyor, bu sayede kalp beyne kan ulaştırabiliyor...( yanlış ise düzeltin lütfen çünkü bu okuduğum değil duyduğum bir bilgi) buna benzer bi şekilde spiralde de insanın kaslarını kasıp hızlı derin soluk alması bir egzersiz olabilirmi?? en güzel idman bol spiral yapmak ama böyle sonuçlar olmaması için bi egzersiz olması gerekli...warmı bööle bişi?

Kullanıcı avatarı
skydiver
Mesajlar: 462
Kayıt: 23.12.2004, 21:23
Ad Soyad: Volkan Şekerci
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #13 gönderen skydiver » 1 on yıl 7 yıl önce (25.10.2006, 04:51)

ttgünay yazdı:selam
hocasının telsiz ile yönlendirmeye çalışmasını,
spiralden cıkmasını,
hatta dalışın,dönüşün
ölüm spiraline girdiğini gören,
hocanın: ters kontra vermesi gerektiğini
komutlarını
bütün takım: yerdeki,havadaki ve dağdakilerin
duyduğu beyan ediliyor....
bayıldığı gerçek..........
kazasız uçuşlar...........
.............................


öğrencinin bayılmış olması, eğitmenin o uçuş seviyesindeki birisine spiral denetmesini haklı çıkartmıyor ne yazık ki.

bayıldığı için hayatını kaybetmedi o pilot.
bayılmasına vesile olan bir spirale girmesine müsade edildiği (belki yaptırıldığı) için bayıldı ve hayatını kaybetti.

nüansa dikkat.

sonuç: kanat hakimiyeti SIV yapma seviyesine ulaşmamış kimseye "spiral" veya bilimum acro hareketleri yaptırılmaz/denetilmez.

ex kalın.

Kullanıcı avatarı
ttgünay
Mesajlar: 348
Kayıt: 14.12.2005, 20:29
Ad Soyad: Günay Tutgun
Şehir: Muğla / Denizli
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #14 gönderen ttgünay » 1 on yıl 7 yıl önce (25.10.2006, 07:35)

günay kimsecikleri yargılamıyor, bazıları gibi.....
sadece öğrencinin bayılmış olduğunu başkalarının beyanından belirtiyor....
öğrenci yada hoca yada ikiside yada hiç biri sorumlu olabilir,olmayabilir de, ben sadece formun başına dikkat edin!!!!!!!!!!!!!!! sizlere ölüdenizde olan ve ölen yada öldüren birilerini tanıyan biri olarak, onlardan birkaçı ile konu hakkında bilgi almış biri olarak yp ci arkadaşlara bilgi sunmaya çalışıyorum.....
ama kimseye haklı,haksız demiyorum.... lütfen tekrar okuyunuz....'ÖĞRENCİ BAYILMIŞ KOMUTLARI ALAMAMIŞ'diyorum.......
bayılmasaymış demiyorum.............
ha bir de olayın tam detayını bilmeden,ileri geri kimseyi suçlayıp sorumlu tutmayalım........
teşekkür ediyorum...........

Kullanıcı avatarı
ÇağlaR
Mesajlar: 437
Kayıt: 05.12.2005, 01:42
Ad Soyad: Çağlar Güngelen
Şehir: Kaş - İzmir
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #15 gönderen ÇağlaR » 1 on yıl 7 yıl önce (25.10.2006, 13:08)

arkadaşlar...bi olay olmuş ve üzücü bi şekilde sonuçlanmış...rahmetle andık, başsağlığı diledik fakat burada kimsenin kimseyi suçlaması değil bu olayın neden olduğu, omaması için neler yapmak gerektiği...en azından benim merak ettiğim konu bu !!! diyelimki uçuşunu ilerletmiş bir pilotsun ve spirale giriceksin ama G kuvvetine çok fazla daynamıyorsun... nasıl kendini alıştırıp geliştirebilirsin?? yukarıda sorduğum sorunun aynısı diyebiliriz bu soruyada!!!

Kullanıcı avatarı
ttgünay
Mesajlar: 348
Kayıt: 14.12.2005, 20:29
Ad Soyad: Günay Tutgun
Şehir: Muğla / Denizli
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #16 gönderen ttgünay » 1 on yıl 7 yıl önce (25.10.2006, 14:19)

selam
öncelikle ilk spirali deneyimli tecrübeli tandem pilotuyla yapmak,spirali hissetmek,
g gücünü hissetmek ve ne kadar dayanabiliyoruz onu görmek,ten başlayabiliriz...
genelde thk dan lisans alınırken sağlık raporu istenir.
ama özel kurslarda kimse sağlık raporu soruyormu?
ona bir bakmak lazım...
yada kendi öğrenen birinin ;merak edip check up yapması gerekebilir özellikle durumundan şüphe ediyorsa....g gücü için kendini geliştirme tabiri kullanmak doğru olurmu bilmem ama;aktif uçucu olmamdan ötürü sürekli spiral atıyor olmamdan dolayı g gücü fazla etkilemiyor,hatta hemen hemen uçan bütün pilotlar bu g gücünü hissetmek için spiral atarlar,olayın püf noktası orası....
eger kendisi yeni yeni başlıyorsa;en azından bir defada hoca ile tandem uçup spiral attıysa,kendisi yavaş yavay 360 lar yaparak kendini geliştirebilir......
birden bire derin spirale gerek yok.... kötü sonuçlar doğurabilir..
saygılar...............