kıravat

Kaza raporlarınız buradan yayınlayabilir raporlara yorum yazabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
necdet
Mesajlar: 256
Kayıt: 09.11.2007, 11:07
Ad Soyad: Necdet Kara
Şehir: İzmir
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

kıravat

Mesaj #1 gönderen necdet » 1 on yıl 1 yıl önce (25.08.2012, 18:09)

http://www.youtube.com/watch?v=AcEga_lG ... re=related (açık tarafa ağırlık verse durum daha mı iyi olurdu?)


Kullanıcı avatarı
H_E_L_P_55
Mesajlar: 482
Kayıt: 27.06.2011, 08:15
Ad Soyad: Koray Kos
Şehir: Turhal
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen H_E_L_P_55 » 1 on yıl 1 yıl önce (25.08.2012, 18:59)

videoda yedeği çekiyo yerinden mi çıkaramıyo yoksa şok anı ölece kalıyormu ve açık olan tarafa hiç fren uygulamıyor bu durum daha iyi kontrol edile bilirdi sanırım ama usdatlara sormak lazım :?

Kullanıcı avatarı
SENERARSLAN
Mesajlar: 558
Kayıt: 11.02.2007, 15:15
Ad Soyad: Sener Arslan
Şehir: Denizli
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen SENERARSLAN » 1 on yıl 1 yıl önce (26.08.2012, 02:01)

Bu videoyu seyreden kişi kendine bir kaç soru sormalı.

1- Neden kıravat oldu. (Ne yapıyordu-neyi yanlış yaptı)
2- Kıravat olduktan sonra ne yaptı
3- Yedeği atmaya çalıştı ancak atamadı neden? (Bu soru ciddi bir ihmalin perdesini aralayacak)
4- Ben olsam ne yapardım?

Kullanıcı avatarı
ozgur.k
Mesajlar: 160
Kayıt: 22.02.2010, 18:18
Ad Soyad: Özgür Korkut
Şehir: İzmir
:
100+ Club
Aldığı Beğeni: 9 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen ozgur.k » 1 on yıl 1 yıl önce (26.08.2012, 12:44)

SENERARSLAN yazdı:Bu videoyu seyreden kişi kendine bir kaç soru sormalı.

1- Neden kıravat oldu. (Ne yapıyordu-neyi yanlış yaptı)
2- Kıravat olduktan sonra ne yaptı
3- Yedeği atmaya çalıştı ancak atamadı neden? (Bu soru ciddi bir ihmalin perdesini aralayacak)
4- Ben olsam ne yapardım?


1-Yapılan yanlışla ilgili videonun altında şöyle bir yorum var, bana mantıklı gelen de o. (i) Wing-over'a başlıyor (ii) Spiral'e geçiyor, bilindiği üzere wing-over'dan çıkmanın sağlıklı bir yöntemidir (iii) Spirali bitirmeden tekrar wing-over'a dönüyor, hata burada.
2-Kanadı kontrol edip fren kulpunu bırakarak yedek kulpuna yöneliyor. Muhtemelen kravatı açamayacağını düşündüğünden yedek atmaya karar vermiş görünüyor.
3-Burası hiç anlaşılır değil, atmadı mı yoksa atamadı mı ve neden? Pilotun kendisine sormak lazım.
4-Yedek atardım.

Kullanıcı avatarı
bartsay
Mesajlar: 1058
Kayıt: 30.10.2009, 07:45
Ad Soyad: Bartuğ Sayın
Şehir: Isparta
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen bartsay » 1 on yıl 1 yıl önce (26.08.2012, 21:36)

kanadın %50si bile kravat olsa spine girmediği süerece salimen yere indirmesi lazım sonuçta serbest paraşütten yine daha büyük ve daha az hava geçirgen bir alan söz konusu
adamın yaşıyor olması bunun ispatı
yorumuma gelince sadece sporda değil iş ve hatta aşk hayatımızda unutmamız gereken

EN KÖTÜ KARAR KARARSIZ OLMAKTIR

yedeği atmasa da kurtulurdudiyenlerdim. Ancak arkadaş kurtulmak için hiç bir müdahalede bulunmamış
demekki şokta

ayrıca mevcut iki soruya bir soru da ben ekleyeyim dedim:
1-Kanadı açmaya çalışırdım
2-Yedek atardım
3-Go-pro yu kapatırdım :)

3. şıkkı saçmamı buldunuz
http://www.youtube.com/watch?v=Ei5BnYZK ... ure=fvwrel

Kullanıcı avatarı
JPPAKİN
Mesajlar: 141
Kayıt: 02.11.2011, 17:15
Ad Soyad: Akın Murat
Şehir: Tokat
:
Yarışma Pilotu 150+ Club
Aldığı Beğeni: 8 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen JPPAKİN » 1 on yıl 1 yıl önce (26.08.2012, 21:53)

3üncü şıktaki videodaki arkadaş kesin kendini o durumdan kurtarmayı başarmıştır.....emercenside goproya müdahale edebilen biri kanada ne müdahaleler yapar :lol:


Kullanıcı avatarı
ilaydabysss
Mesajlar: 9
Kayıt: 10.08.2012, 21:32
Ad Soyad: İlayda Bayraç
Şehir: fethiye
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #7 gönderen ilaydabysss » 1 on yıl 1 yıl önce (26.08.2012, 23:59)

bence burada ki insan şoka girmiş ve kararsız kalmış eli bir yedeğe gidiyor bir fren kulpuna yedeği de sadece tutuyor çekmiş ama açılmamış gibi görünmüyor.. kanat iplerin arasına baya girmiş görünüyor o durumda ben olsam direk yedek atardım..

Kullanıcı avatarı
Tarsuslu
Mesajlar: 60
Kayıt: 16.08.2012, 09:43
Ad Soyad: Necati Karaca
Şehir: Hamburg
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #8 gönderen Tarsuslu » 1 on yıl 1 yıl önce (29.08.2012, 08:15)

Öncelikle pilot arkadaşa geçmiş olsun. Sol açık kanada yarı fren uygulamasıyla kapalı kanat açılabilirdi. Kanaatimce en büyük hatalardan biri havada gösteriş için yapılan hareketler ve yapılan hatanın diger pilot arkadaşlarla paylaşılmaması.

Kullanıcı avatarı
kenex
Mesajlar: 52
Kayıt: 23.05.2011, 14:08
Ad Soyad: Kenan Tuncer
Şehir: Konya-Antalya
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #9 gönderen kenex » 1 on yıl 1 yıl önce (23.09.2012, 01:02)

JPPAKİN yazdı:3üncü şıktaki videodaki arkadaş kesin kendini o durumdan kurtarmayı başarmıştır.....emercenside goproya müdahale edebilen biri kanada ne müdahaleler yapar :lol:


Go Proyu kapatma olayında adam yedek atıyor sanırım o yüzden rahat. Eli yedeğe gidiyor, hatta güvenli inişe geçince kanadı toplamaya çalışıyor, yoksa zannetmem ki öyle bir durumda go pro düşünsün :)

Kullanıcı avatarı
foton
Mesajlar: 172
Kayıt: 20.08.2009, 19:07
Ad Soyad: Faruk Korkmaz
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #10 gönderen foton » 1 on yıl 1 yıl önce (25.09.2012, 18:53)

merhaba,

madem madde madde yazmak bu topiğin kuralı :) bende öyle yazayım.

1- neden kravat oldu yada nasıl bir şey yapmalıydı fikrim yok :)
2- kravat anından itibaren video akışı yavaşlatılıyor ki bu sonradan, masa başında yapılan bir müdahale iniş kısmını iyice vurgulamak ihtiyacından herhalde.
2- yedek kulbunu çekiyor ama devamıyla yedeği atmıyor çünkü kanat görece yavaş bir spin hareketiyle yere iyice yaklaşmış durumda. irtifa bu kadar az iken atacağı yedeğin açılmaya bile fırsatı olmayacağını düşünmüş olabilir.
3- zaten son karelerde yere yaklaşırken pilotun ve kanadın gölgesinden yedeğin atılmadığını ve hızının fazla olduğunu görüyoruz. video altına yazdığına göre bir kaç kemik kırığı ve iki hafta hastane yatışından sonra durumu iyiymiş.
4- :arrow: :mrgreen: soru, pilot diyelim yinede yedek atacak, yere göre pilot kanat düzlemi yaklaşık 60 derece eğimle dönüyor, yedeğin açılması için hangi açıyla ve hangi noktaya yedeği fırlatmalı?

Kullanıcı avatarı
bartsay
Mesajlar: 1058
Kayıt: 30.10.2009, 07:45
Ad Soyad: Bartuğ Sayın
Şehir: Isparta
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #11 gönderen bartsay » 1 on yıl 1 yıl önce (25.09.2012, 21:14)

foton yazdı:4- :arrow: :mrgreen: soru, pilot diyelim yinede yedek atacak, yere göre pilot kanat düzlemi yaklaşık 60 derece eğimle dönüyor, yedeğin açılması için hangi açıyla ve hangi noktaya yedeği fırlatmalı?

alese hazırlanıyorum ama soruyu anlamadım :cry:
1-yeri düzlem olarak düşünüp yer ile açıya göre mi hesaplayacağız?
2-Hesap makinası,ders aracı kullanabilirmiyiz?
3-Yedek limiti, take-off ağırlığı,harnes modeli değerlerini ne olarak alacağız?
4-Bıraksak kendi açılsa daha iyi değil mi?
8)


Kullanıcı avatarı
foton
Mesajlar: 172
Kayıt: 20.08.2009, 19:07
Ad Soyad: Faruk Korkmaz
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #12 gönderen foton » 1 on yıl 1 yıl önce (26.09.2012, 00:39)

merhaba,

1- pilotun kafası ile kanadın ortası arasına çekilen düz çizgi pilot kanat düzlemi :)
2- normal pilot pozisyonu yere göre düşey düzlemde 90 derece yapan dik çizgi. yani satabil uçar pozisyonda pilotun ayağından yere inen düz çizgiye göre emercensi anında pilot kanat düzlemi yer düşeyi ile yaklaşık 60 derece açı yapıyor :). sorma bende fil tarif eder gibi hissettim :)
3- http://www.ypforum.com/viewtopic.php?t= ... &start=300 bu linkteki 307 nolu mesajın 2. videsunun sonunda siv çalışmasındaki iki elemanın, kanat kıravat yada asimetrik kapalı halde yere yakın attıkları yedekler açılmadan kendilerine dolanıyor. bu vidyolarıda seyrettikten sonraaa...
4- soru; yere yakın irtifada kanat kravatlı ve spinli iken yedek atmak istersek nasıl hareket etmeliyiz? yedek atmak yerine çanağı kırmamanın yollarını aramak daha mı evladır? :) :)

Kullanıcı avatarı
bartsay
Mesajlar: 1058
Kayıt: 30.10.2009, 07:45
Ad Soyad: Bartuğ Sayın
Şehir: Isparta
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #13 gönderen bartsay » 1 on yıl 1 yıl önce (26.09.2012, 08:07)

1-hepsi aynı hafta sonu ve aynı ekiple gerçekleştirlen bu olay toplu intahar gibi bi şey :lol:
2-Maddelemeye bir boyut daha katıyorum
2a-bir tane yedek yanlış katlanmış gibi
2b-Bir tanesinin navaklakası hava ile dolmamış
3c-açılmayan yedek atılmamış yedekten daha fazla zarar veriyor(hepsinde bu görülüyor.)
3-Önceki yorumuna katılmamış ama bunu da yazmamıştım. Yere yakınken yedek atılmamlı mı? Fikrim değişti. evet bu tartışılmalı.
Videodaki yedekler duurumu daha kötüye getirmiş.
4-4a-Ancak yere yakın yedek atıp açılır açılmaz yere ayağını basan çok kişi tanıyorum.
4b-Yakınlığı o halde tartmak zor olmalı.
4c-Sanırım burda otomatik ayrılan paraşütçü yedekleri daha güvenli.
5-Muhasebe şu olmalı düşüş hızım ne? Varyo işe yararmı bu halde?
:evil: :evil:

çok önemli not:Yere çok yakın otomatik yedekler sorun halinde serbest düşüş efekti oluşturur mu?

Kullanıcı avatarı
SENERARSLAN
Mesajlar: 558
Kayıt: 11.02.2007, 15:15
Ad Soyad: Sener Arslan
Şehir: Denizli
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #14 gönderen SENERARSLAN » 1 on yıl 1 yıl önce (26.09.2012, 10:14)

Cevap 1: Pilot biraz acemi. wingover hareketini ağırlık kaydırıp az fren desteği ile yapıyor. Aslında doğru olan bu ancak kanada yeterince enerji kazandırmadan bunu yaparsanız her zaman wingover game over a dönüşebilir. Burada da bu durum söz konusu.
Cevap 2: Videoda kanat sağdan kıravat olunca kıravat olan tarafa hemen dönüşe başlamıyor. Fakat pilot sağ tarafa yatık halde kolonlara tutunarak bekliyor. (yeterince acemice bir tavır) Kanadın dönüşe geçmesini engellemek için kanadın moment noktasını açık olan tarafa kaydırmalı. Kanadın dönüşe geçmesini engellemeli. (Kanat ağırlık verince neden ağırlık verilen tarafa döner? Because: kanat moment noktasını arar) Vel hasıl kıravat olmuş, pilot gereken müdehaleyi yapamamış ve nihayi durum yedek atılmalı.
Cevap 3: Yedek atmak için navlakayı tutup çekiyor. CAN ALICI NOKTA BURASI. YEDEĞİ ÇEKEMİYOR. ÇÜNKÜ YEDEĞİN YERLEŞTİRİLMESİNDE PROBLEM VAR. PİLOT YETERİNCE GÜÇ UYGULUYOR. NORMALDE YEDEK ATMAK İÇİN PİLOTUN UYGULADIĞI BU GÜÇ YEDEĞİ ÇIKARMAK İÇİN YETERLİ. YEDEK ÇIKMIYORSA YERLEŞTİRMEDE, BAĞLANTIDA PROBLEM VAR. HERKES YEDEĞİNİ BAĞLADIKTAN SONRA ÇEKTİĞİNİZDE GELİP GELMEDİĞİNİ KONTROL EDİN. YANLIŞ YERLEŞTİRMİŞSENİZ GAME OVER...
Cevap4: Öncelikle irtifam çok uygun değilse, yapacağım akro hareketine de tam hakim değilsem o hareketi yapmam. Gaza geldim ve yaptım. Sağdan kıravat oldu. Öncelikle kanat kıravat olan tarafa dönüşe başlamadan dönüşü engellerim. Bu bana kıravatı açmak için zaman kazandırır. Açamadım ANCAK KANAT DÜZ UÇUYOR. çöküş oranına bakarım. Yedek atmamı sağlayacak kadar fazla bir çöküş var ise yedek atarsam ne tarafa sürüklenirim, iniş alanında yedekle indiğimde beni bekleyen süprizler neler (KAYALIK, GÖL, BATAKLIK, SİVRİ DALLARI OLAN AĞAÇLAR VS) bakarım her şey uygun ise yedeği atarım. Çöküşüm uygun ise yedek atmadan açık olan tarafa ağırlığımı vererek ve dönüşlerimi aynı yönde yaparak kanadı indiririm. Yedek her durumda atılmaz. Kanadın %60 ı açık. Kanadı dönüşe sokmadan düz uçurursanız o kanatla normal inebilirsiniz. (PİLOTAJ ÖNEMLİ TABİ).

Şimdi şöyle diyebilirsiniz. Ulen kıravat olmuş kanadın dönüşe geçmesine engel olcam, çöküşe bakıcam, iniş alanını kontrol edicem ohooooo bunlar da ne? Atarım yedeği paşa paşa inerim. Her yedek atan malesef paşa paşa inmez. Yedek attığınızda sürükleneceğiniz yön, havanın durumu, yedekle muhtemel ineceğiniz alan, yedeğin taşıma limiti, sizin ptv ağırlığınız gibi bir çok etken yere sağlıklı bir şekilde inmenizi etkileyen faktörlerdir. Örneğin Denizli Çökelez de 2011 yılındaki Türkiye Şampiyonasında kanadı çekmeye hazırlanırken kafamı kaldırdığımda Emre Gürer ile başka bir arkadaş havada çarpışmış ve birbirlerine dolanmışlardı. Emrenin kanat stol konumunda uçuyordu. HER İKİ PİLOTUDA TAŞIYORDU. Herkes yedek diye bağırırken Emre yedek atmadı. Diğer pilot yedek attı. Daha sonra Emre bu konuda şöyle bir açıklama yaptı. Benim kanadım uçuyordu. Stol noktasında kanadı tutarak güvenli bir iniş alanına doğru ilerlemeye çalıştım. Yedek attığımda sürükleneceğimiz nokta ile düşüş hızımız daha kötü sonuçları doğuracaktı bu nedenle ben yedek atmamıştım. Doğru idi. Hatta videosunu bulup seyrederseniz durum daha iyi anlaşılır.

Son olarak: Yedek ne zaman atılır, hangi açıda atılır, yere ne kadar mesafede atılır... Bu konu forumda ayrı başlık altında tartışıldı. Tekrar bu konuyu buraya taşımak anlamsız olur. Konumuz neden kıravat oldu, neden yedeği atamadı, ben olsam ne yapardım dı. Umarım fikri beyanım uygun olmuştur. Hatalı bir ifadem var ise lütfen düzeltiniz.

Kullanıcı avatarı
foton
Mesajlar: 172
Kayıt: 20.08.2009, 19:07
Ad Soyad: Faruk Korkmaz
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #15 gönderen foton » 1 on yıl 1 yıl önce (27.09.2012, 10:39)

merhaba,

şener beye aktardığı bilgi ve tecrübeler için teşekkürler. konu kravat oldu sahiden ama şu açılı dönüşlerde nere atsak navlakayı, tabi navlakayı yerinden çıkarabilecekmiyiz, çıkarsak nasıl edelimde kendimize dolamadan boşluğa savuralım bunların hepsi dert :). fakat pilotaj ve tecrübe çökelez olayındaki gibi doğru karar vermede çok önemli elbette.

yinede rus sitili spor salonunda iplerle harnesi asıp fırıldak gibi çevirip yedek attırma talimleri yapmakta mümkün yani başa gelirse en azından elinizin yedek kulbunu bulması otomatikleşir. biliyorsunuz insanın bilinç hali otomatik resfleks halinden çok daha yavaştır. hayatımızda çoğu şeyi bilinç altı otomatik sistemler halleder böylece bisiklet kullanırken yada araba sürerken normalden çok daha hızlı hareket edebiliriz. http://www.hurriyet.com.tr/yazarlar/21533700.asp bu yazıda bahsi geçen konu biliniyordu hasılı derinlemesine araştırmalar son senelerde hızla artıyor.

yani talim, talim, talim sonra neyse çıksın falim :). herkese sevgiler selamlar.

Kullanıcı avatarı
bartsay
Mesajlar: 1058
Kayıt: 30.10.2009, 07:45
Ad Soyad: Bartuğ Sayın
Şehir: Isparta
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #16 gönderen bartsay » 1 on yıl 1 yıl önce (27.09.2012, 21:59)

sayın moderatör foton denen arkadaş uçuş konusundan uzak şeyler paylaşmaya başladı,
konuyu kilitlermisiniz? :lol:

Ama bence yedek atmak bukadar bilinç altı olay değil. Ciddi düşünülerek yapılıyor yoksa çoğu yedek atma hareketinden önce kanadı düzeltmek için ciddi bir çaba harcanıyor.

yedek atmak zorunda kalan bir iki kişi en azından lütfedip
ne düşündüklerini yazarlarsa iyi olur.
Rusça bilen bir arkadaş da videonun eklentilerini tarayıp çeverirse gizem ortaya çıkar.

Belki bir yerde şöyle yazıyordu:
"yedeğimi topldıktan sonra kulba takmayı unutmuşum, yedek kulbunu çektim ve baktım ki yedek yok, ben de kulbu atmanın bir faydası yok die düşündüm" :roll: :idea:

çok mu zekice :D


Kullanıcı avatarı
necdet
Mesajlar: 256
Kayıt: 09.11.2007, 11:07
Ad Soyad: Necdet Kara
Şehir: İzmir
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #17 gönderen necdet » 1 on yıl 1 yıl önce (28.09.2012, 12:24)

Kravattan sonra bir süre yarım kanat uçuşa devam ediyor.Yedek kulpuna ilk müdahale ve ikinci müdahalede ağırlık kapanan tarafa gittiğinden pilotun üzerinde taşıyıcı bir alan kalmıyor, kanatta kapanan tarafa doğru dönüşe geçiyor ve taşıyıcılığı çok azalıyor. Ben bu durumda açık tarafın frenini dengeleyip ağırlığı da açık tarafa verip sert bir iniş ve beş nokta taklasına hazır olmayı daha makul görüyorum. Yedeği ilk denemesinde çekebilse açılacak gibi ama ikinci denemesinde çok alçak kalmış sanki, açsa dahi açılmayacak gibi. Buradan ahkam kesmekte kolay tabi.