y.k. kazası

Kaza raporlarınız buradan yayınlayabilir raporlara yorum yazabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
rüzgar
Mesajlar: 14
Kayıt: 29.06.2006, 12:19
Ad Soyad: Mahmut Yelkenci
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

y.k. kazası

Mesaj #1 gönderen rüzgar » 1 on yıl 7 yıl önce (13.11.2006, 15:53)

http://video.google.it/videoplay?docid= ... 5821472184 burda ne oluyorda bu hareketi kanat yapabiliyor.


Kullanıcı avatarı
mahomedia
Mesajlar: 173
Kayıt: 31.08.2004, 23:57
Ad Soyad: M. Emin Öner
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen mahomedia » 1 on yıl 7 yıl önce (14.11.2006, 00:50)

Eleman kanatla oynarken sınırları biraz daha zorlamak istiyor ve yan trapezlerden tutarak kumanda vermek istiyor. Yelkenkanatın stabilitesi önemli ölçüde ağırlık merkezinin aşağıda olmasına dayanır. Yan trapezden kanada kumanda verirken ağırlık merkezi kanada yaklaşır ve bu da stabiliteyi düşürür. Kanat zaten abartılmış hücum açısı ve yatış açısı ile hareket ederken bir de bu aşırı kumandalar ve ağırlık merkezinin kanada yaklaşması kanadın burun aşağı takla atmasına sebep oluyor.

Kanat 90 derece açı ile bile dalış yaparken normal uçuş pozisyonunda kanat sıfır hızda bile olsa pilot kanattan daha ağır olduğu için alet düzelecektir. Biraz hız olduğunda zaten kanat pilot istemese de kendini düzeltecektir ancak burada ağırlık merkezi kanada yaklaşınca bütün hesaplar birbirine karışıyor :)

Eleman alt trapezden tutup kanadı bu durumdan kurtarabilir ama en büyük hata zaten yan trapezdeyken bu tarz sınırları zorlayan manevralar yapmak. Üstelik bu hareket başladığında kanat zaten çok ciddi bir ataletle döndüğü için burada pilot belki de daha sonra trapezi elinden kaçırıyor olabilir.

Umarım güzelim kanat kırılmamıştır :P

İnönü'de de buna benzer bir olay yaşanmıştı. Aynı esnada eğitim aldığımız bir arkadaş türbülanslı bir havada kanada aşırı dalış ve tırmanış kumandaları vermiş ve bir şekilde buradaki gibi tumble olmuştu. Yedek paraşüt açıp yere sağ salim inmişti. Daha sonra konuştuğumuzda trapezi elinden kaçırdığını ve dönüş esnasında tekrar trapezi yakalayamadığını söylemişti. Hocalarımız da trapezi yakalayıp kanadı bu durumdan kurtarmanın mümkün olduğunu söylemişlerdi.

Siz siz olun trapezinize sahip olun :P yoksa kafanıza filan geçebilir :)

Kullanıcı avatarı
rüzgar
Mesajlar: 14
Kayıt: 29.06.2006, 12:19
Ad Soyad: Mahmut Yelkenci
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen rüzgar » 1 on yıl 7 yıl önce (14.11.2006, 11:54)

teşekkür ederim.acaba trapezden anaborunun arkasına doğru giden çelik tel mi koptu diye düşünüyordum.

Kullanıcı avatarı
ganos
Mesajlar: 358
Kayıt: 18.05.2006, 09:37
Ad Soyad: Faik Donmez
Şehir: Tekirdağ / İstanbul
Aldığı Beğeni: 15 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen ganos » 1 on yıl 7 yıl önce (14.11.2006, 11:56)

Bu doyumsuzluk nedendir? Uçmak zaten başlı başına olağanüstü bir durum. Büyük bir haz ve heyecan. Uçuşun en küçük kazası bile ölüm riski içerirken bunu aramak niye? Bir ömür uçabilir olmak dururken, bir kez uçabilmek ve sonra herşeye veda etmek hissi ne kadar kötü. Bir daha uçamayacağımı bilmek bana o kadar kötü geliyor ki bırakın akrobasiyi, çok havada kalkışa kadar gidip kanadımı açmadan geri döndüğüm oluyor. Kaşınmayın kardeşim, efendi efendi uçun. :twisted:

Kullanıcı avatarı
mahomedia
Mesajlar: 173
Kayıt: 31.08.2004, 23:57
Ad Soyad: M. Emin Öner
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen mahomedia » 1 on yıl 7 yıl önce (14.11.2006, 18:26)

"caba trapezden anaborunun arkasına doğru giden çelik tel mi koptu diye düşünüyordum."

yok üstad o tel hiç bir şekilde kopmaz, hatta kanadın hücum boruları kırılır ama o teller yine kopmaz. eğer kopmuş oysaydı zaten trapez öne doğru kapanır ve yan gergi tellerini tutan bişey kalmayacağı için kanat yukarı doğru katlanırdı.

---
"Bu doyumsuzluk nedendir? Uçmak zaten başlı başına olağanüstü bir durum."

evet kesinlikle katılıyorum. 25 dakikalık kurulum aşamasından sonra tam tachizat hazırlanıp kanadı omuzlayıp kalkışa hazır iken uçuştan vazgeçtiğim oldu benim de.
Hiçbir zaman uçma isteği mantıklı düşünmenize engel olmamalı. hiç bir zaman olayı hafife almamalı. kalkıştan önce yarım saat kanat omzumda beklediğimi biliyorum ben :) biraz can sıkıcı ama riske gerek yok..