İnişteki kaza..
Moderatör: Moderatör Ekibi
- demirforce
- Mesajlar: 16
- Kayıt: 01.06.2008, 22:50
- Ad Soyad: Seyid Demir
- Şehir: Aydın
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
İnişteki kaza..
http://www.youtube.com/watch?v=OvYORWG- ... re=related
Sevgili üstadlar bu inişteki hatalar nedir acaba?
Sevgili üstadlar bu inişteki hatalar nedir acaba?
- yyalibuk71
- Mesajlar: 482
- Kayıt: 16.03.2011, 00:10
- Ad Soyad: Kubilay Güngen
- Şehir: Bursa / Mustafakemalpaşa
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Pilot Menüsü:
Üstad değil acemiyim, ama bir cevap vereyim. Yapacak birşey yok
Yeşillikler üstünde öyle bir termik kimse beklemez.
O kadar az rüzgarda, ağaçlardan dolayı o kadar türbülansı kimse beklemez.
Hemen hemen hepimiz bu pilotun verdiği tepkileri verirdik. Kanadı tok tutmak, önden kapanmada frenlere asılmak gibi.
Netice itibariyle, böyle bir durum çok nadir denk gelir. Denk geldiğinde de, kanadın pasif güvenliği çok önemlidir. 1 yada 1/2 kanadın böyle davranacağını hiç zannetmiyorum.
Şayet pilot seviyesinin hakkını verdiği bir kanatla uçuyorsa kötü şans derim ben
Eğer pilot seviyesinin üstünde bir kanatla uçuyorsa, pilotaj hatası da denilebilir
Yeşillikler üstünde öyle bir termik kimse beklemez.
O kadar az rüzgarda, ağaçlardan dolayı o kadar türbülansı kimse beklemez.
Hemen hemen hepimiz bu pilotun verdiği tepkileri verirdik. Kanadı tok tutmak, önden kapanmada frenlere asılmak gibi.
Netice itibariyle, böyle bir durum çok nadir denk gelir. Denk geldiğinde de, kanadın pasif güvenliği çok önemlidir. 1 yada 1/2 kanadın böyle davranacağını hiç zannetmiyorum.
Şayet pilot seviyesinin hakkını verdiği bir kanatla uçuyorsa kötü şans derim ben
Eğer pilot seviyesinin üstünde bir kanatla uçuyorsa, pilotaj hatası da denilebilir
- basat
- Mesajlar: 42
- Kayıt: 18.03.2005, 13:02
- Ad Soyad: Basat Okay
- Şehir: İstanbul
- :
- Aldığı Beğeni: 11 / 0
- İletişim:
- Pilot Menüsü:
İnişe gelirken çok frenli geliyor ve iniş alanı turbulanslı (termik kopuyor)... kanat turbulanstan dolayı asimetrik kapanmaya başlıyor ,pilot zaten hava hızı yavas olan frenli kanada sağdan -kapanacak tarafa - fren uyguluyor ve kanat sagdan spine giriyor.
Turbulanslı bölgelerde hücum açısını frenle kontrol altında tutmalıyız ama hava hızımızı mümkün olduğunca stol ve spine girmemek için yüksek tutmalıyız. Genelde inişte yaşanan stol ve spin kazaları bu hatadan kaynaklanır. Turbulanslı bölgelerde biraz frenli uçarak hücum acısını artırmak önden ve asimetrik kapanma olasılığını azaltmak için yapılır ama sürekli frenler omuz seviyesinin cok altında düşük hızda uçmamak gerekir.
Basat Okay
Turbulanslı bölgelerde hücum açısını frenle kontrol altında tutmalıyız ama hava hızımızı mümkün olduğunca stol ve spine girmemek için yüksek tutmalıyız. Genelde inişte yaşanan stol ve spin kazaları bu hatadan kaynaklanır. Turbulanslı bölgelerde biraz frenli uçarak hücum acısını artırmak önden ve asimetrik kapanma olasılığını azaltmak için yapılır ama sürekli frenler omuz seviyesinin cok altında düşük hızda uçmamak gerekir.
Basat Okay
- alikuru
- Mesajlar: 6
- Kayıt: 12.03.2012, 14:54
- Ad Soyad: Ali Kuru
- Şehir: Sakarya
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
video açıklamasında
-pilotun bir yıllık pilot ve yaklaşık 30 saat uçuşu olduğu
-rüzgarın saat 2 yönünde 3-4 m/sn ile geldiği, ağaçların rotor oluşturduğu
-iniş hızının düşük olduğu ve duruma yanlış tepki verdiği
-bel kısmında bir omurga kemiğinin kırıldığı, bileğinin burkulduğu ve kuyruk sokumunun zedelendiği, 3 ay sonra sağlığına kavuştuğu yazıyor
videonun 50. saniyesinde vücut pozisyonu bozulup sağa kayıyor ve sağ fren uyguluyor hemen sonrasında sol fren derken sol eli kaldırıyor kanat sağdan spine giriyor
-pilotun bir yıllık pilot ve yaklaşık 30 saat uçuşu olduğu
-rüzgarın saat 2 yönünde 3-4 m/sn ile geldiği, ağaçların rotor oluşturduğu
-iniş hızının düşük olduğu ve duruma yanlış tepki verdiği
-bel kısmında bir omurga kemiğinin kırıldığı, bileğinin burkulduğu ve kuyruk sokumunun zedelendiği, 3 ay sonra sağlığına kavuştuğu yazıyor
videonun 50. saniyesinde vücut pozisyonu bozulup sağa kayıyor ve sağ fren uyguluyor hemen sonrasında sol fren derken sol eli kaldırıyor kanat sağdan spine giriyor
- apocan2006
- Mesajlar: 85
- Kayıt: 05.06.2009, 18:27
- Ad Soyad: Abdullah Asker
- Şehir: İskenderun
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Çok nadir yaşanacak bir durum. Kuvvetli bir balon termik hiç olmayacak bir yerden kopuyor. Balon çıkışında pilotun yukarı doğru ivmesinden dolayı kanat önden kapanıyor. Ancak zaten hava hızı az olan kanada aşırı fren uygulayınca bir de bunu asimetrik olarak sağ tarafa biraz fazla uygulayınca kanat spine giriyor. Pilot hiç birşey yapmamış olsa kanat uçuş yönünü korurdu bence. 3-4 metre irtifa kaybedip tekrar açardı kendini ve palyalı güzel bir iniş olurdu tahminimce. Kısmet. O anda yapılan herşey anlık refleks. Benim düşüncelerim bu.
- acg5
- Mesajlar: 307
- Kayıt: 23.09.2004, 22:11
- Ad Soyad: Adnan Coskun Gücenmez
- Şehir: Mersin
- Aldığı Beğeni: 3 / 1
- Pilot Menüsü:
Ağaçlara geldiğinde yükselmeye başladığında bir an frenleri bırakıyor.. daha doğrusu sol fireni tamamen yukarıda bırakıyor. bu arada sağ fren %25 veya 30 çekili... İlk önden kağpama olduğunda sağ fren kullanıyor. sol yüne yukarıda...kanadın uçması durduğunda iki fren yüzde %50 çekili... ve az az gevşetip bırakıyor... kanat sağa yılıklmaya başladığında da iki fren kontrolsüz tutup bırakmış...... bence ilk yükslemeye başladığında kanadı tok tutup... iki frenide eşit kullansaydı dönüş olmazdı...... kanat stola girecekti naz az iki elide aynı eşitlikte hafif hafif bıraksa böyle sorun olmazdı diye düşünüyorum.
- kakalamtahu
- Mesajlar: 174
- Kayıt: 30.10.2012, 17:46
- Ad Soyad: Hasan Tahsin Çervatoğlu
- Şehir: İstanbul
- Aldığı Beğeni: 5 / 0
- Pilot Menüsü:
- takyonxxx
- Mesajlar: 669
- Kayıt: 11.09.2006, 17:17
- Ad Soyad: Türkay Biliyor
- Şehir: Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 20 / 0
- Yaş: 49
- Pilot Menüsü:
Bence de beklenmedik bu termiğe direnmeyip, yine fren yukunu hissederek termiğe daha az frenle girseydi, çıkışında ufak onden kapansa bile yonunu kaybetmeyip enerjili bir şekilde güvenli iniş yapabilirdi. Aşırı fren kanadı stoll seviyesine getirmiş, bu arada hucum açısı da yuksek olduğundan stall ve spin gelmiş. Hasanın dediği gibi tam gaz iniş, enerjili iniş yönü koruma ve aksilikleri telafi için herzaman gerekli enerjiyi verecektir. Mesala bu termik pompalı bişekilde gelinip kanat hızı çok dusurulduğunde, de ufak bir etkiyle aynı kazayı oluşturabilirdi...Enerji enerji ve kanadın uçmasını sağlamak, çok direnmemek....
-
- Mesajlar: 63
- Kayıt: 21.05.2008, 22:59
- Ad Soyad: Erkan Ertem
- Şehir: Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Kanat termik çıkışı bastırıcının etkisiyle sağ önden kapanıyor.Pilot o anda sağ freni çekerek önden kapanmayı engellemeye çalışsa da bu sefer sağ freni fazla çekerek zaten yavaşlamış kanadı spine sokuyor.Burada kanadın önden kapanacağı anda kapanan tarafın frenini pompalayarak açmalıydı ve rüzgara karşı olan iniş pozisyonunu bozmadan kanada enerji verip son anda palyeyle inebilirdi.
- malat
- Mesajlar: 4
- Kayıt: 10.12.2012, 22:25
- Ad Soyad: Serkan Malat
- Şehir: Ankara
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Ben daha başlangıç pilotuyum herkes farklı birşey yazmış termik diyen var, rotor diyen var, önden kapanma diyen var, stol diyen var. Doğrusu tam olarak ne ?
Benim gördüğüm termik sonrası ağırlığını sağ tarafa verip sağ freni çekerek kanadı spine sokuyor. Sonra sol freni çektiği için spinde olan kanat stol oluyo. Önden kapanma görmedim.
Geçmiş olsun
Benim gördüğüm termik sonrası ağırlığını sağ tarafa verip sağ freni çekerek kanadı spine sokuyor. Sonra sol freni çektiği için spinde olan kanat stol oluyo. Önden kapanma görmedim.
Geçmiş olsun
- kakalamtahu
- Mesajlar: 174
- Kayıt: 30.10.2012, 17:46
- Ad Soyad: Hasan Tahsin Çervatoğlu
- Şehir: İstanbul
- Aldığı Beğeni: 5 / 0
- Pilot Menüsü:
Normalde; kaldırıcıdan geçerken hız kesilir. Amaç uzun süre orada kalmaktır.
Burada amaç iniş olduğuna göre tam tersi işlem yapmalı hızını ve çöküşünü arttırarak inişi gerçekleştirmeli idi.
Herhalde bilin altı ona oyun oynadı frenleri çekti ve yavaşladı. Sonuç kubbenin başıncı düştü. Düşünce de stall oldu ve bir tarafa yıkıldı.
İrtifa da düşük olunca yere çarptı.
Uçaklar için de aynı durum sözkonusudur.
Selamlar
Burada amaç iniş olduğuna göre tam tersi işlem yapmalı hızını ve çöküşünü arttırarak inişi gerçekleştirmeli idi.
Herhalde bilin altı ona oyun oynadı frenleri çekti ve yavaşladı. Sonuç kubbenin başıncı düştü. Düşünce de stall oldu ve bir tarafa yıkıldı.
İrtifa da düşük olunca yere çarptı.
Uçaklar için de aynı durum sözkonusudur.
Selamlar