İnişteki kaza..

Kaza raporlarınız buradan yayınlayabilir raporlara yorum yazabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
demirforce
Mesajlar: 16
Kayıt: 01.06.2008, 22:50
Ad Soyad: Seyid Demir
Şehir: Aydın
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

İnişteki kaza..

Mesaj #1 gönderen demirforce » 1 on yıl 1 yıl önce (18.11.2012, 00:04)

http://www.youtube.com/watch?v=OvYORWG- ... re=related
Sevgili üstadlar bu inişteki hatalar nedir acaba?


Kullanıcı avatarı
yyalibuk71
Mesajlar: 482
Kayıt: 16.03.2011, 00:10
Ad Soyad: Kubilay Güngen
Şehir: Bursa / Mustafakemalpaşa
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen yyalibuk71 » 1 on yıl 1 yıl önce (18.11.2012, 00:54)

Üstad değil acemiyim, ama bir cevap vereyim. Yapacak birşey yok :D
Yeşillikler üstünde öyle bir termik kimse beklemez.
O kadar az rüzgarda, ağaçlardan dolayı o kadar türbülansı kimse beklemez.
Hemen hemen hepimiz bu pilotun verdiği tepkileri verirdik. Kanadı tok tutmak, önden kapanmada frenlere asılmak gibi.
Netice itibariyle, böyle bir durum çok nadir denk gelir. Denk geldiğinde de, kanadın pasif güvenliği çok önemlidir. 1 yada 1/2 kanadın böyle davranacağını hiç zannetmiyorum.
Şayet pilot seviyesinin hakkını verdiği bir kanatla uçuyorsa kötü şans derim ben
:?
Eğer pilot seviyesinin üstünde bir kanatla uçuyorsa, pilotaj hatası da denilebilir ;)

Kullanıcı avatarı
basat
Mesajlar: 42
Kayıt: 18.03.2005, 13:02
Ad Soyad: Basat Okay
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 300+ Club
Aldığı Beğeni: 11 / 0
İletişim:
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen basat » 1 on yıl 1 yıl önce (18.11.2012, 00:58)

İnişe gelirken çok frenli geliyor ve iniş alanı turbulanslı (termik kopuyor)... kanat turbulanstan dolayı asimetrik kapanmaya başlıyor ,pilot zaten hava hızı yavas olan frenli kanada sağdan -kapanacak tarafa - fren uyguluyor ve kanat sagdan spine giriyor.

Turbulanslı bölgelerde hücum açısını frenle kontrol altında tutmalıyız ama hava hızımızı mümkün olduğunca stol ve spine girmemek için yüksek tutmalıyız. Genelde inişte yaşanan stol ve spin kazaları bu hatadan kaynaklanır. Turbulanslı bölgelerde biraz frenli uçarak hücum acısını artırmak önden ve asimetrik kapanma olasılığını azaltmak için yapılır ama sürekli frenler omuz seviyesinin cok altında düşük hızda uçmamak gerekir.

Basat Okay

Kullanıcı avatarı
alikuru
Mesajlar: 6
Kayıt: 12.03.2012, 14:54
Ad Soyad: Ali Kuru
Şehir: Sakarya
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen alikuru » 1 on yıl 1 yıl önce (18.11.2012, 01:09)

video açıklamasında
-pilotun bir yıllık pilot ve yaklaşık 30 saat uçuşu olduğu
-rüzgarın saat 2 yönünde 3-4 m/sn ile geldiği, ağaçların rotor oluşturduğu
-iniş hızının düşük olduğu ve duruma yanlış tepki verdiği

-bel kısmında bir omurga kemiğinin kırıldığı, bileğinin burkulduğu ve kuyruk sokumunun zedelendiği, 3 ay sonra sağlığına kavuştuğu yazıyor

videonun 50. saniyesinde vücut pozisyonu bozulup sağa kayıyor ve sağ fren uyguluyor hemen sonrasında sol fren derken sol eli kaldırıyor kanat sağdan spine giriyor

Kullanıcı avatarı
muzzy145
Mesajlar: 511
Kayıt: 29.01.2008, 00:05
Ad Soyad: Muzaffer Dundar
Şehir: Akhisar
:
Yarışma Pilotu 150+ Club
Aldığı Beğeni: 20 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen muzzy145 » 1 on yıl 1 yıl önce (18.11.2012, 02:53)

Ayni anda ayni taraftan asimetrik ve spin. Pilota tombaladan kutup ayisi cikmis :lol: :lol:

Kullanıcı avatarı
apocan2006
Mesajlar: 85
Kayıt: 05.06.2009, 18:27
Ad Soyad: Abdullah Asker
Şehir: İskenderun
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen apocan2006 » 1 on yıl 1 yıl önce (19.11.2012, 01:06)

Çok nadir yaşanacak bir durum. Kuvvetli bir balon termik hiç olmayacak bir yerden kopuyor. Balon çıkışında pilotun yukarı doğru ivmesinden dolayı kanat önden kapanıyor. Ancak zaten hava hızı az olan kanada aşırı fren uygulayınca bir de bunu asimetrik olarak sağ tarafa biraz fazla uygulayınca kanat spine giriyor. Pilot hiç birşey yapmamış olsa kanat uçuş yönünü korurdu bence. 3-4 metre irtifa kaybedip tekrar açardı kendini ve palyalı güzel bir iniş olurdu tahminimce. Kısmet. O anda yapılan herşey anlık refleks. Benim düşüncelerim bu.


ender
Mesajlar: 165
Kayıt: 17.06.2012, 17:10
Ad Soyad: Ender İnal
Şehir: Adana
Aldığı Beğeni: 12 / 2
Pilot Menüsü: 

Mesaj #7 gönderen ender » 1 on yıl 1 yıl önce (19.11.2012, 11:36)

yelkenkanadın gözünü seveyim...

Kullanıcı avatarı
sencerhan
Mesajlar: 24
Kayıt: 04.01.2009, 23:51
Ad Soyad: Sencerhan Taşar
Şehir: Muğla/Fethiye
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #8 gönderen sencerhan » 1 on yıl 1 yıl önce (16.12.2012, 15:46)

ender yazdı:yelkenkanadın gözünü seveyim...

Bende

Kullanıcı avatarı
acg5
Mesajlar: 307
Kayıt: 23.09.2004, 22:11
Ad Soyad: Adnan Coskun Gücenmez
Şehir: Mersin
Aldığı Beğeni: 3 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #9 gönderen acg5 » 1 on yıl 1 yıl önce (16.12.2012, 16:22)

Ağaçlara geldiğinde yükselmeye başladığında bir an frenleri bırakıyor.. daha doğrusu sol fireni tamamen yukarıda bırakıyor. bu arada sağ fren %25 veya 30 çekili... İlk önden kağpama olduğunda sağ fren kullanıyor. sol yüne yukarıda...kanadın uçması durduğunda iki fren yüzde %50 çekili... ve az az gevşetip bırakıyor... kanat sağa yılıklmaya başladığında da iki fren kontrolsüz tutup bırakmış...... bence ilk yükslemeye başladığında kanadı tok tutup... iki frenide eşit kullansaydı dönüş olmazdı...... kanat stola girecekti naz az iki elide aynı eşitlikte hafif hafif bıraksa böyle sorun olmazdı diye düşünüyorum.

Kullanıcı avatarı
kakalamtahu
Mesajlar: 174
Kayıt: 30.10.2012, 17:46
Ad Soyad: Hasan Tahsin Çervatoğlu
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 5 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #10 gönderen kakalamtahu » 1 on yıl 1 yıl önce (24.03.2013, 23:56)

Bu videoyu seyretmiştim. En iyisi tam gaz iniş.

Kullanıcı avatarı
takyonxxx
Mesajlar: 669
Kayıt: 11.09.2006, 17:17
Ad Soyad: Türkay Biliyor
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 150+ Club
Aldığı Beğeni: 20 / 0
Yaş: 49
Pilot Menüsü: 

Mesaj #11 gönderen takyonxxx » 1 on yıl 1 yıl önce (25.03.2013, 12:55)

Bence de beklenmedik bu termiğe direnmeyip, yine fren yukunu hissederek termiğe daha az frenle girseydi, çıkışında ufak onden kapansa bile yonunu kaybetmeyip enerjili bir şekilde güvenli iniş yapabilirdi. Aşırı fren kanadı stoll seviyesine getirmiş, bu arada hucum açısı da yuksek olduğundan stall ve spin gelmiş. Hasanın dediği gibi tam gaz iniş, enerjili iniş yönü koruma ve aksilikleri telafi için herzaman gerekli enerjiyi verecektir. Mesala bu termik pompalı bişekilde gelinip kanat hızı çok dusurulduğunde, de ufak bir etkiyle aynı kazayı oluşturabilirdi...Enerji enerji ve kanadın uçmasını sağlamak, çok direnmemek....


airman26
Mesajlar: 63
Kayıt: 21.05.2008, 22:59
Ad Soyad: Erkan Ertem
Şehir: Ankara
:
250+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #12 gönderen airman26 » 1 on yıl 1 yıl önce (26.03.2013, 01:25)

Kanat termik çıkışı bastırıcının etkisiyle sağ önden kapanıyor.Pilot o anda sağ freni çekerek önden kapanmayı engellemeye çalışsa da bu sefer sağ freni fazla çekerek zaten yavaşlamış kanadı spine sokuyor.Burada kanadın önden kapanacağı anda kapanan tarafın frenini pompalayarak açmalıydı ve rüzgara karşı olan iniş pozisyonunu bozmadan kanada enerji verip son anda palyeyle inebilirdi.

kubibjk
Mesajlar: 231
Kayıt: 16.08.2006, 09:04
Ad Soyad: Kubilay Ertürk
Şehir: Adapazarı
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #13 gönderen kubibjk » 1 on yıl 1 yıl önce (26.03.2013, 02:26)

Pilot termik sonrası önden kapanmayı önlemek için aşırı fren yapıp kanadı spine sokuyor.Şanssız bir durum,eşit şekilde fren uygulasaydı spine sokmadan önden kapanmayı kurtarabilirdi. Şansızlıklar üst üste gelmiş. :(

Kullanıcı avatarı
malat
Mesajlar: 4
Kayıt: 10.12.2012, 22:25
Ad Soyad: Serkan Malat
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #14 gönderen malat » 1 on yıl 11 ay önce (31.03.2013, 17:15)

Ben daha başlangıç pilotuyum herkes farklı birşey yazmış termik diyen var, rotor diyen var, önden kapanma diyen var, stol diyen var. Doğrusu tam olarak ne ?

Benim gördüğüm termik sonrası ağırlığını sağ tarafa verip sağ freni çekerek kanadı spine sokuyor. Sonra sol freni çektiği için spinde olan kanat stol oluyo. Önden kapanma görmedim.

Geçmiş olsun :(

Kullanıcı avatarı
kakalamtahu
Mesajlar: 174
Kayıt: 30.10.2012, 17:46
Ad Soyad: Hasan Tahsin Çervatoğlu
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 5 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #15 gönderen kakalamtahu » 1 on yıl 11 ay önce (16.04.2013, 16:54)

Normalde; kaldırıcıdan geçerken hız kesilir. Amaç uzun süre orada kalmaktır.
Burada amaç iniş olduğuna göre tam tersi işlem yapmalı hızını ve çöküşünü arttırarak inişi gerçekleştirmeli idi.
Herhalde bilin altı ona oyun oynadı frenleri çekti ve yavaşladı. Sonuç kubbenin başıncı düştü. Düşünce de stall oldu ve bir tarafa yıkıldı.
İrtifa da düşük olunca yere çarptı.
Uçaklar için de aynı durum sözkonusudur.
Selamlar