abdullah dede kaza raporu
Moderatör: Moderatör Ekibi
- Airbender
- Mesajlar: 474
- Kayıt: 08.09.2008, 10:15
- Ad Soyad: Cenk Arman
- Şehir: Ankara
- Aldığı Beğeni: 7 / 0
- Pilot Menüsü:
Thk pilotshop da fren tutmaclari ile beraber cok cuzzi fiyata satiyorlar. Ben frenlerimi uzun kullaniyorum bir tur elime doluyorum. Bu sebeple fren catallarinda burulma nedeniyle toplaniyordu. Yuksekte ve acik alanda bunlari duzeltmeye calisiyorum. Bu urun tamamen bunu onlememisde olsa daha az burgu oluyor.
- cincir
- Mesajlar: 541
- Kayıt: 26.08.2006, 17:13
- Ad Soyad: Güngör Şen
- Şehir: Adapazarı
- :
- Aldığı Beğeni: 11 / 2
- Yaş: 52
- İletişim:
- Pilot Menüsü:
SENERARSLAN yazdı:Bir kaç şey eklemek istiyorum. Fren ipi bu duruma gelmez gibi bir kaç ifade okudum malesef geliyor.
Fren ipi bu duruma gelmez derken sadece bu olaydaki düğüm için söyledim. Çünkü bu düğümü oluşturacak sert bir burgu yokmuş gibi görünüyor. bu düğüm sanki bilinçli atılmış düzgün bir düğüme benziyor.
Elbette fren ipinin dönmesi düğüm oluşturabilir ve bize kaza yaptırabilir.
En son cincir tarafından 13.03.2013, 00:30 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
- zorhedef
- Mesajlar: 353
- Kayıt: 15.04.2007, 15:21
- Ad Soyad: Mustafa Atsız
- Şehir: Konya / Akşehir
- Aldığı Beğeni: 1 / 4
- Pilot Menüsü:
mekanı cennet olsun ailesinin ve tüm camianın başı sağolsun .bu kadar basit gibi görülen hatanın bir hayata mal olacağını herkes bilmeli benimde fren iplerim sürekli kıvrışmakta hemde aşırı sekilde ... ve çevirerek açılmasını sağlıyorum ama defalarca olduğunu gözlemledim . resimde gördüğüm frende aşırı kıvrılma görülmüyor bu toplama esnasında veya bir kaç bilinçsiz ( mesela jandarma da inceleme esnasında düğümlenmiş olabilir ) el değiştirmesi halinde düğümlenmiş gibi görünüyor tabiki bu benim kişisel fikrim; bu şekilde kalkış yapılmışsa ki . bu stola yakın bir fren çekimi ... rüzgarda 20 km civarında ise kontrolsüz bir kalkış sonrası oluşan her şey büyük olasılıktır .. tüm ypci dostlara kalkış öncesi tekrar tekrar kontrollerini yapmalarını basit gibi görünen bir hata dahi olsa hataları düzeltmelerini önemle tavsiye ediyorum . başta kendim olmak üzere: fren ipini hemen değiştireceğim ve bulabilirsem fırdöndü kullanacağım . herkese kazasız bol uçuşlar dilerim sağlıcakla kalın
- SilverCloud
- Mesajlar: 316
- Kayıt: 27.08.2006, 22:03
- Ad Soyad: Muharrem Kılıç
- Şehir: Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 62 / 0
- Pilot Menüsü:
sarsinan yazdı:firmalar farklı fırdöndüler kullanıyor bu niviuk'tan handle ile geliyor her modelde varmı bilmiyorum yada ayrı ayrı satılıyormu araştırmak lazım her fırdöndüde işinize yaramayabilir sağlam ve dayanıklı olması gerekir.
Selamlar,
Öncelikle bir kez daha sevgili arkadaşımız Abdullah Dede'ye Allah'tan rahmet, geride bıraktıklarına sabırlar diliyorum.
İlgilenen arkadaşlar fırdöndü ile donatılmış fren kulplarını set halinde internette satış yapan bazı sitelerde bulabilirler, "paraglider brake swivel" diye bir tarama yaparsanız satışını yapan bir kaç site bulabilirsiniz. Bu malzemelerden Türkiye'ye getirmiş satışını yapan dealer arkadaşımız var mıdır bilemiyorum.
Ancak fırdöndüler de tamamen sorunsuz değiller, aşağıda fırdöndüler hakkında üç adet emniyet uyarısı yer alıyor. Birisi Ozone, birisi Gin, bir diğeri de DHV tarafından (Paratech hakkında) yayınlamış uyarılar.
http://www.flyozone.com/paragliders/br/ ... ty-notice/
http://www.gingliders.com/home/safari-a ... ty-notice/
http://www.dhv.de/db1/source/technicdat ... n&item=151
Üç uyarıda da fırdöndülerle iplerin bağlantı yerlerindeki metal-ip sürtünmesinden dolayı aşınmalar olabileceği ve bunun kopma tehlikesi yarattığı anlatılıyor. Bu uyarılar sonucunda Ozone fırdöndü kullanımını bıraktı, Gin ve Paratech sanırım sürtünmeyi aşınmayı engellemek için bazı değişikliklere yöneldiler. Sonuç olarak şu an kullandığınız kanadın fren iplerinde fırdöndü bulunuyorsa aşınma olup olmadığını sıklıkla kontrol etmenizi tavsiye ederim. Kontrolü sadece fırdöndüye fren ipinin bağlandığı uçta değil, kulbun bağlı olduğu uçta da yapın lütfen.
Kanadınızda fırdöndü yoksa ya da kullanmayı düşünmüyorsanız;
Fren ipinin burkulması olayı daha çok frenleri eline dolayarak uçma huyu olan pilotların karşısına çıkabilir. Örneğin ben termikte ve dengesiz havalarda kanadı daha iyi hissetmek için sürekli frenleri elime doluyorum, sakin havada ise ellerim dinlensin diye salıyorum. Ancak salma hareketini dolama hareketinin tam aksi olarak, yani ters yönde tur atarak yapmayıp, ellerimi halkanın içinden aşağıya kaydırarak yaptığım için frenleri her doladığımda ipteki burkulma artıyor, bazen bir bakıyorum ki sadece ana fren ipi değil alt çataldaki iplerde yarıya kadar birbirine dolanmış.
Bu burkulmaları kanat yerde seriliyken serip açmaya çalışabilirsiniz ama en kolayı havada, örneğin uzun ve sakin bir süzülüşteyken, fren halkalarına ellerinizi geçirip burkulmanın açıldığından emin olana kadar doladığınız yönün aksine fren iplerine tur attırmanız olacaktır.
Emniyetli uçuşlar...
Muharrem Kılıç
UÇARI SPORTİF HAVACILIK
www.ucarihavacilik.com
[email protected]
0 535 616 25 46
- princeoffb
- Mesajlar: 38
- Kayıt: 30.03.2010, 09:42
- Ad Soyad: Mahmut Hopur
- Şehir: Kahramanmaraş
- :
- Aldığı Beğeni: 5 / 0
- Pilot Menüsü: