Murat CIFTCI yedek
Moderatör: Moderatör Ekibi
- airking45
- Mesajlar: 118
- Kayıt: 10.12.2007, 15:46
- Ad Soyad: Murat Ciftci
- Şehir: Muğla/Fethiye
- :
- Aldığı Beğeni: 4 / 0
- Pilot Menüsü:
Murat CIFTCI yedek
Pilot: Murat ÇİFTÇİ
Kaza tarihi zamanı: 27.02.2013 Start a 4 dk. kala
Kaza yeri: Güney Afrika - Porterville
Uçuş amacı: PWC yarışma
Pilot tecrübesi: 2008 başlangıçlı, 3 Yıllık yarışma ucusu, (2 kolonlularla yaklaşık 100 saat ucuş)
Malzemeler:
Kanat: Ozone ENZO,
Harnes: Avasport tanto race
Yedek: İndependence Light 120 kg
Kask: lazer çeneliksiz
OLAY:
Kaza günü hava gayet güzeldi yarışmadaki en güçlü gündü. Daha önceki günler 1000 m civarında uçuyorduk, o gün 1800 m ye çıkılabiliyordu. Tek sıkıntı rüzgar biraz sertti 20 km civarı ve artması bekleniyordu. Pencere açıldıktan sonra orta sıralarda kalkışımı yaptım ve start pozisyonu almak için dolaşmaya başladım. Start a 15 dk kala 1000 m yükseklikteyken ovaya açılmaya karar verdim fakat yere 200 m kalana kadar hiç bişi bulamadım. Start a 6 dk kala +7 lik bi termikle 1800 m ye çıktım start çemberine 4 km start a 4 dk vardı termik 3,5 - 4 civarına düştü ve bulut oluşmaya başladı yanımda 2 kanatla birlikte start çemberine doğru uçmaya başladık bastık speed lere full. Termik hala 3 civarındaydı bu şekilde start çemberine uçarsak en avantajlı 3 kanat biz olacaktık tam zamanlama ve en iyi irtifadaydık. Bu arada termik çıkışındaki bulutun kenarlarının kıvır kıvır aşağı doğru akarak türbülanslı bölgeyi belli ettiği gözlemleniyordu. Yanımdaki kanatlar speed i biraz azalttı kanatlarım kabarmasından belli oluyordu, ben ise full speed devam ettim çünkü overal da ilk 10 daydım ve dahada yüksek sıralara çıkma anı bu an dedim bugünde ilk sıralarda başlarsam olay bitmiştir diyordum.
İçimden sürekli farklı bişiler yapmam lazım-farklı bişiler yapmam lazım-farklı bişiler yapmam lazım diye düşünürken başıma çok farklı bişi geldi
Kanat full önden kapandı, o an izlediğim videolar duyduğum anlatımlar dogrultusunda derin ve sert çift taraflı pompa yaptım. kanat kıravatsız açıldı fakat tam arkama doğru ve kanada göre düşünürsek öne doğru saldırarak o anda ikinci sert pompayı yapıyordum kanadın altına dogru gelirken. Altına düşerken twist olmaya başladım, sanırım 2. pompayı tam simetrik yapamadım. Altına düştüğümde tahmini 3 tur twist vardı ve frenler stoll pozisyonunda kilitlenmişti odun gibi olmuşlar 1 mm çekilemiyorlardı. İrtifayı kontrol ettiğimde sırtlardan yaklaşık 800 900 m yukarıdaydım. Tutabildiğim kadar yukarıdan tutum twist i açmaya çalıştım bu arada -9 , -11 civarında stoll la düşüyorum. İşe yaramaya başladı 1 tur açıldı derken sağ fren birden bire kurtuldu ve kanat stoldan çıktı ,öne dogru atak yaptı ve kucuk bı kapanma oldu kapanmanın açılmasıyla dönüş başladı gittikçe hızlanıyordu. daha 2 tur twistim var ve güzel bi spiral girişindeydim, twistin üst tarafından kanadın arkasındaki dönüş yapan tarafındaki bi kaç ipi buldum ve asıldım. Fakat çokta işe yaramadı hızlanma devam etti 1-2 tur sonra inanılmaz bir hıza ulaştı ve beni harnese gömdü resmen. irtifayı kontrol ettim baktım tepeye 500 600 metre var hemen yedeğe sarıldım ve attım. Açılması cok kısa sürdü. Esas korku o an başladı sırtlar kayalıklarla kaplıydı öyle küçük kayalarda değil, tam zirveye doğru sürükleniyordum çöküşün -9 olduğunu farkettiğimde şimdi sıçtın olum dedim. yere 15-20 metre kala çarpma noktamın kayalıkların yamaç tarafı olacağını ve çarpmadan sonra aşağı düşeceğimi tahmin ettim. Fakat öle olmadı son 2-3 metre kala resmen bi kaldırıcıya girdim ve beni kayaların tam üstüne kondurdu diyebilirim ayaklarımın üzerine indim yumuşak bir şekilde. yedek rüzgarla beni çektı ve kayaların arasındaki bi çalıya attım kendimi. Olay bitti harnesden çıktım iyiyim anonsu yaptım yerimi anlattım. Gelip aldılar beni önümüzdeki tasklara odaklandık.
BİTTİ
Kaza tarihi zamanı: 27.02.2013 Start a 4 dk. kala
Kaza yeri: Güney Afrika - Porterville
Uçuş amacı: PWC yarışma
Pilot tecrübesi: 2008 başlangıçlı, 3 Yıllık yarışma ucusu, (2 kolonlularla yaklaşık 100 saat ucuş)
Malzemeler:
Kanat: Ozone ENZO,
Harnes: Avasport tanto race
Yedek: İndependence Light 120 kg
Kask: lazer çeneliksiz
OLAY:
Kaza günü hava gayet güzeldi yarışmadaki en güçlü gündü. Daha önceki günler 1000 m civarında uçuyorduk, o gün 1800 m ye çıkılabiliyordu. Tek sıkıntı rüzgar biraz sertti 20 km civarı ve artması bekleniyordu. Pencere açıldıktan sonra orta sıralarda kalkışımı yaptım ve start pozisyonu almak için dolaşmaya başladım. Start a 15 dk kala 1000 m yükseklikteyken ovaya açılmaya karar verdim fakat yere 200 m kalana kadar hiç bişi bulamadım. Start a 6 dk kala +7 lik bi termikle 1800 m ye çıktım start çemberine 4 km start a 4 dk vardı termik 3,5 - 4 civarına düştü ve bulut oluşmaya başladı yanımda 2 kanatla birlikte start çemberine doğru uçmaya başladık bastık speed lere full. Termik hala 3 civarındaydı bu şekilde start çemberine uçarsak en avantajlı 3 kanat biz olacaktık tam zamanlama ve en iyi irtifadaydık. Bu arada termik çıkışındaki bulutun kenarlarının kıvır kıvır aşağı doğru akarak türbülanslı bölgeyi belli ettiği gözlemleniyordu. Yanımdaki kanatlar speed i biraz azalttı kanatlarım kabarmasından belli oluyordu, ben ise full speed devam ettim çünkü overal da ilk 10 daydım ve dahada yüksek sıralara çıkma anı bu an dedim bugünde ilk sıralarda başlarsam olay bitmiştir diyordum.
İçimden sürekli farklı bişiler yapmam lazım-farklı bişiler yapmam lazım-farklı bişiler yapmam lazım diye düşünürken başıma çok farklı bişi geldi
Kanat full önden kapandı, o an izlediğim videolar duyduğum anlatımlar dogrultusunda derin ve sert çift taraflı pompa yaptım. kanat kıravatsız açıldı fakat tam arkama doğru ve kanada göre düşünürsek öne doğru saldırarak o anda ikinci sert pompayı yapıyordum kanadın altına dogru gelirken. Altına düşerken twist olmaya başladım, sanırım 2. pompayı tam simetrik yapamadım. Altına düştüğümde tahmini 3 tur twist vardı ve frenler stoll pozisyonunda kilitlenmişti odun gibi olmuşlar 1 mm çekilemiyorlardı. İrtifayı kontrol ettiğimde sırtlardan yaklaşık 800 900 m yukarıdaydım. Tutabildiğim kadar yukarıdan tutum twist i açmaya çalıştım bu arada -9 , -11 civarında stoll la düşüyorum. İşe yaramaya başladı 1 tur açıldı derken sağ fren birden bire kurtuldu ve kanat stoldan çıktı ,öne dogru atak yaptı ve kucuk bı kapanma oldu kapanmanın açılmasıyla dönüş başladı gittikçe hızlanıyordu. daha 2 tur twistim var ve güzel bi spiral girişindeydim, twistin üst tarafından kanadın arkasındaki dönüş yapan tarafındaki bi kaç ipi buldum ve asıldım. Fakat çokta işe yaramadı hızlanma devam etti 1-2 tur sonra inanılmaz bir hıza ulaştı ve beni harnese gömdü resmen. irtifayı kontrol ettim baktım tepeye 500 600 metre var hemen yedeğe sarıldım ve attım. Açılması cok kısa sürdü. Esas korku o an başladı sırtlar kayalıklarla kaplıydı öyle küçük kayalarda değil, tam zirveye doğru sürükleniyordum çöküşün -9 olduğunu farkettiğimde şimdi sıçtın olum dedim. yere 15-20 metre kala çarpma noktamın kayalıkların yamaç tarafı olacağını ve çarpmadan sonra aşağı düşeceğimi tahmin ettim. Fakat öle olmadı son 2-3 metre kala resmen bi kaldırıcıya girdim ve beni kayaların tam üstüne kondurdu diyebilirim ayaklarımın üzerine indim yumuşak bir şekilde. yedek rüzgarla beni çektı ve kayaların arasındaki bi çalıya attım kendimi. Olay bitti harnesden çıktım iyiyim anonsu yaptım yerimi anlattım. Gelip aldılar beni önümüzdeki tasklara odaklandık.
BİTTİ
En son airking45 tarafından 12.03.2013, 18:47 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
- agalptekin
- Mesajlar: 134
- Kayıt: 31.03.2009, 19:51
- Ad Soyad: Hakan alp
- Şehir: Ankara/Konya
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
- sedatkalkay
- Mesajlar: 66
- Kayıt: 17.02.2008, 12:17
- Ad Soyad: Sedat Kalkay
- Şehir: Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 16 / 0
- Pilot Menüsü:
- SilverCloud
- Mesajlar: 316
- Kayıt: 27.08.2006, 22:03
- Ad Soyad: Muharrem Kılıç
- Şehir: Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 62 / 0
- Pilot Menüsü:
Re: Murat CIFTCI yedek
airking45 yazdı:Esas korku o an başladı sırtlar kayalıklarla kaplıydı öyle küçük kayalarda değil, tam zirveye doğru sürükleniyordum çöküşün -9 olduğunu farkettiğimde şimdi sıçtın olum dedim.
Öncelikle geçmiş olsun. Yedek olarak mendil mi kullanıyordun, -9 la çöken yedek nasıl bir şeydir. Yedek artı bastırıcı mı yoksa?
- ymcbayraktar
- Mesajlar: 832
- Kayıt: 13.06.2005, 20:24
- Ad Soyad: Mehmet Bayraktar
- Şehir: Tokat / Zile
- Aldığı Beğeni: 7 / 4
- Yaş: 66
- Pilot Menüsü:
- hsiray@ttnet
- Mesajlar: 311
- Kayıt: 20.07.2006, 22:50
- Ad Soyad: Hamdi Şiray
- Şehir: Kayseri
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
- princeoffb
- Mesajlar: 38
- Kayıt: 30.03.2010, 09:42
- Ad Soyad: Mahmut Hopur
- Şehir: Kahramanmaraş
- :
- Aldığı Beğeni: 5 / 0
- Pilot Menüsü:
- ozaygormez
- Mesajlar: 86
- Kayıt: 01.03.2007, 21:32
- Ad Soyad: Özay Görmez
- Şehir: Lüleburgaz
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
- m.bayrakci
- Mesajlar: 331
- Kayıt: 04.07.2006, 21:40
- Ad Soyad: Murat Bayrakçı
- Şehir: memleket:Tire Yaşadığı:Diyarbakır
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Yaş: 48
- Pilot Menüsü:
- kucele
- Mesajlar: 23
- Kayıt: 11.01.2013, 17:26
- Ad Soyad: Kaan Ucele
- Şehir: Ingiltere
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
4:48 murat abinin yedek videosu olabilir mi
http://vimeo.com/60839440
http://vimeo.com/60839440