kenan hocama ve tüm yamaç camiasına baş sağlığı diliyorum
hiç tanışmıyor olmama rağmen çok üzüldüm inşallah bu tür kazalar bir daha olmaz
SDÜ'ye başsağlığı
Moderatör: Moderatör Ekibi
- onursan
- Mesajlar: 202
- Kayıt: 14.07.2005, 15:59
- Ad Soyad: Onur San
- Şehir: İstanbul
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Yaş: 45
- Pilot Menüsü:
selamlar,
havacilik grubuna üye olmayanlar için kaza raporu (Erten Tenderis tarafından gönderildi):
Yer: Egirdir - Karatepe / ISPARTA
Hava araci tipi: Yamaç parasütü
Rapor türü: Ölümlü kaza.
Olay tarihi: 17 ARALIK 2006 - Saat: 14:30
Uçus bölgesi / irtifa: Isparta Egirdir Karatepe / 630 mt.
Pilot cins. / Yas / Kilo: Kadin / 29/ 67 kg(Uçus agirligi)
Deneyim seviyesi: Orta seviye pilot - Uçus sayisi 116 - Uçus saati tahmini
14 saat - Uçus yaptigi yerler: Bayat, Senirce, Egirdir, Kas
Kanat, sertifikasi: Gin- Oasis XS, DHV 1-2 60 / 80
Kanadin yipranma durumu: Herhangi bir yipranma, yama ve tamir yok, çok az
uçusu var.
Kusam: Apco Silhouette M
Kusam tipi: Sirt ve yan korumali
Kask tipi: Çenelikli (Full Face)
Yedek mevcut mu?: Evet
Yedek parasüt: Apco yedek
Olay anindaki hava durumu: 5 km/h, Stabil, Darbesiz
Yaralanma türü: Ölüm
Olasi kaza nedenleri: Asimetrik kapanma
Detaylar:
17 Aralik 2006 pazar günü, saat 14.00 sularinda günün 3. uçuslarina baslamak
için take off da hazirliklarimiza baslamistik. Kaza öncesi yapilan ilk
kalkislar da dahil olmak üzere tüm kalkislar sirasinda rüzgar tam karsidan
gelecek sekilde ve 5 km/h siddetinde ve stabil idi. Önceki 6 pilotumuz
sorunsuz olarak kalkislarini gerçeklestirip yamaçtan ayrildilar. O gün hava
günesli ve uçus zamani ögleden sonra oldugundan, ilk kalkan pilotlarin
yamaçtan ayrilip ova üzerine gelene kadar, önceki uçuslara göre daha
sallantili uçuslar gerçeklestirdiklerini gözlemledik.
Kazazede Aysegül Oruç, saat 14:30 gibi, 7. pilot olarak kalkisini sorunsuz
olarak yapti. Yamaçtan henüz ayrilmisken (Jandarma ile yaptigimiz kesif
sirasinda belirledigimize göre kalkis noktasindan 130 adim sonra.), hafif
bir sallantidan sonra kanadinin sag tarafinda %70-80 civarinda bir kapanma
meydana geldi. Kapanmanin etkisiyle kanat dönüse geçerek öne saldirdi ve
yüzünü tam kalkis noktasina döndügünde tamamen açilarak spirale oturdu.
Kapanmanin gerçeklestigi andaki irtifasi 40-50 m. civarinda idi. Kanat
açilip spirale oturdugu anda 25-30 m irtifasi kalmisti. Spiralin en hizli
aninda yüzü yamaca dönük olarak kayalik bir alana çarpti.
Düstügü yere ulasmamiz saniyeler sürdü, bu arada ambulansa haber verilmisti.
Yanina ulastigimizda bilinci kapaliydi, nefes almakta güçlük çekiyordu ve
görünür herhangi bir açik yarasi yoktu. Ilk müdahaleyi tip ögrencisi
arkadasimiz yaptiktan sonra kasIk sedye ile aracimiza tasidik. Aracimizla
yola çiktik. Henüz yamaçtan inmeden karsimizdan gelen ambulansa naklederek,
SÜLEYMAN DEMIREL ÜNIVERSITESI TIP FAKÜLTESI Acil Servisine götürdük. Burada
yapilan tüm müdahalelere karsin "Doktor raporunda yazildigi biçimiyle:
Multitravma" nedeniyle yitirdik.
havacilik grubuna üye olmayanlar için kaza raporu (Erten Tenderis tarafından gönderildi):
Yer: Egirdir - Karatepe / ISPARTA
Hava araci tipi: Yamaç parasütü
Rapor türü: Ölümlü kaza.
Olay tarihi: 17 ARALIK 2006 - Saat: 14:30
Uçus bölgesi / irtifa: Isparta Egirdir Karatepe / 630 mt.
Pilot cins. / Yas / Kilo: Kadin / 29/ 67 kg(Uçus agirligi)
Deneyim seviyesi: Orta seviye pilot - Uçus sayisi 116 - Uçus saati tahmini
14 saat - Uçus yaptigi yerler: Bayat, Senirce, Egirdir, Kas
Kanat, sertifikasi: Gin- Oasis XS, DHV 1-2 60 / 80
Kanadin yipranma durumu: Herhangi bir yipranma, yama ve tamir yok, çok az
uçusu var.
Kusam: Apco Silhouette M
Kusam tipi: Sirt ve yan korumali
Kask tipi: Çenelikli (Full Face)
Yedek mevcut mu?: Evet
Yedek parasüt: Apco yedek
Olay anindaki hava durumu: 5 km/h, Stabil, Darbesiz
Yaralanma türü: Ölüm
Olasi kaza nedenleri: Asimetrik kapanma
Detaylar:
17 Aralik 2006 pazar günü, saat 14.00 sularinda günün 3. uçuslarina baslamak
için take off da hazirliklarimiza baslamistik. Kaza öncesi yapilan ilk
kalkislar da dahil olmak üzere tüm kalkislar sirasinda rüzgar tam karsidan
gelecek sekilde ve 5 km/h siddetinde ve stabil idi. Önceki 6 pilotumuz
sorunsuz olarak kalkislarini gerçeklestirip yamaçtan ayrildilar. O gün hava
günesli ve uçus zamani ögleden sonra oldugundan, ilk kalkan pilotlarin
yamaçtan ayrilip ova üzerine gelene kadar, önceki uçuslara göre daha
sallantili uçuslar gerçeklestirdiklerini gözlemledik.
Kazazede Aysegül Oruç, saat 14:30 gibi, 7. pilot olarak kalkisini sorunsuz
olarak yapti. Yamaçtan henüz ayrilmisken (Jandarma ile yaptigimiz kesif
sirasinda belirledigimize göre kalkis noktasindan 130 adim sonra.), hafif
bir sallantidan sonra kanadinin sag tarafinda %70-80 civarinda bir kapanma
meydana geldi. Kapanmanin etkisiyle kanat dönüse geçerek öne saldirdi ve
yüzünü tam kalkis noktasina döndügünde tamamen açilarak spirale oturdu.
Kapanmanin gerçeklestigi andaki irtifasi 40-50 m. civarinda idi. Kanat
açilip spirale oturdugu anda 25-30 m irtifasi kalmisti. Spiralin en hizli
aninda yüzü yamaca dönük olarak kayalik bir alana çarpti.
Düstügü yere ulasmamiz saniyeler sürdü, bu arada ambulansa haber verilmisti.
Yanina ulastigimizda bilinci kapaliydi, nefes almakta güçlük çekiyordu ve
görünür herhangi bir açik yarasi yoktu. Ilk müdahaleyi tip ögrencisi
arkadasimiz yaptiktan sonra kasIk sedye ile aracimiza tasidik. Aracimizla
yola çiktik. Henüz yamaçtan inmeden karsimizdan gelen ambulansa naklederek,
SÜLEYMAN DEMIREL ÜNIVERSITESI TIP FAKÜLTESI Acil Servisine götürdük. Burada
yapilan tüm müdahalelere karsin "Doktor raporunda yazildigi biçimiyle:
Multitravma" nedeniyle yitirdik.