Gönderilme zamanı: 1 on yıl 11 ay önce (15.05.2013, 12:36)
Öncelikle Hasan'ın ve yolcusunun bu kazayı ucuz atlatması bu olayın en iyi tarafı.
Kaza 19:00 sularında oldu, şenlik bittikten sonra. Camianın da kazayı fırsat bilip şenliğe maletmeye çalışmadıkları için tebrik ederim.
Şenlikler, festivaller, yarışmalar bu tür hadiselere her zaman gebedir. Organizatör katılımcı olmayan kaydını yaptırmamış kişinin uçmasını istemez. Ama şenliklere giden bir çoğumuz gibi "ben kendi kanadımla gider kendi aracımla çıkarım bana kimse karışamaz" der ve organizatörün bu anlayışını her zaman kırar. Sonuç olarak her an birileri çıkıp GANGAM STLYE figürleriyle uçuşlar yapıp basına çıkar, bazen kaza olur, Vali'nin canı sıkılır sonraki sene engel çıkarır, diğer Vali arkadaşlarına "aman bulaşma" der, onlar da uçuş alanlarının kafe yapılmasına seyirci kalır. Haberlerde yamaç paraşütünün dehşet görüntülerine şahit olanların korkuları gittikçe büyümeye başlar.
Hasan'ın yaptığı hatayı anlamadığı aşikar, kendisiyle uzun uzun konuşup anlaması için çabaladım ama kendisinde pek suç olmadığını düşünüyor, bu hatanı tekrar edeceğinin işaretidir. Vali olayın takibinde, Jandarma takibinde, savcı da takipçisi olmaya başlayacaktır. Biz o gün Hasan'ın davranışlarını yaşadığı şoka yormuştuk, Jandarma'nın tekrar tekrar sorması üzerine Hasan'ın başının büyük bir derde girmemesi için şikayetçi olmadık. Fakat ertesi gün olaylara yaklaşımı, sonraki süreçte ısrar eden tutumu, hala bir özürü bile esirgemesi yapacak birşey bırakmıyor. Yaptığı kazadan, lisanssız uçmasından ve kaza sonrası olay yerini terketmesinden ötürü savcılık takibi başlatacağız. Kendisi Trakya bölgesin böyle pervasız şekilde uçuş yapamayacaktır bundan sonra. Sevgili Necdet'e ima ettiği gibi pek yüzleşme meraklısı biri değildir, kaza sonrası bunu net bir şekilde gördük, böyle lafları etmesi konuyu bu kazanın dışına taşıyor, açıkçası bu camiadaki insanlar pek böyle değil, böylelerini de haz etmezler.
Şenlik/Festival ve Yarışmalara istinaden...Organizasyonu düzenleyenler önce , Vali'den, Federasyon'dan ve alanı kullanılıyorsa Belediye'den izin alırlar, almak zorundadırlar. Bunun karşılığında da bölge organizasyon için tahsis edilir. Yani gelip bir off-road kulübü gelip kalkışın önüne park edip uçuşlarınızı engelleyemez, işin aslı organizasyona dahil olmayanlar da evet"uçamaz". Zaman zaman aksaklıklara karşı önlem olsun diye Jandarma da organizasyon alanında görevlendirilir. Şimdi herkese düşen organizatörün çabalarına ve aldığı risklere saygı gösterip, organizasyonun kuralları dahilinde hareket etmektir. Önce sizin hatrınıza kıramayıp ya da cepeleşmek istemediğinden esneyen organizatör bir süre sonra herkese aynı insiyatifi kullanmak zorunda kalacaktır. Bu da bazı festivallerde yaşanan tatsız olaylara zemin hazırlıyor, en son ihale de çoğu zaman organizatöre kalır. Şapkayı öne koyup düşünelim lütfen.
Bu tür konuların aşılması için federasyon elimizdeki en büyük araç, gereksiz polemikler doğurmak yerine, elimizde böyle bir imkan varken federasyonu bürokrasinin içinde varolmak için lehimize kullanmaya çalışmalıyız. THK'ya da büyük iş düşüyor, halen tek geçerli sayılacak sertifika veren kurum, bu sene iyi çaba sergiliyor, bunun önümüzdeki yıllarda kesintisiz devam ettirmesi artık bir sorumluluktur. Öbür türlü insanlarda mağdur oluyor sertifika alma şansı olmuyor diye hiç kimse yasal yolların takibine girmek istemiyor. Ama önümüzdeki dönemlerde sertifika lisans konularında kesinti yaşanmaz ise herkes (Vali, organizatör...) Ahmet'in Mehmet'in vay üç uçmuş vay beş uçmuş laflarına göre değil de sertifikasına göre somut bir değerlendirme yapıldığı bir süreç başlar. Bu ara süreci artık çok hızlı aşmalıyız, kopuk bir iptir... İki ucu kopuk bir ipi tutup düğümlemeliyiz. Öte yandan bu yaşananlar daha önce yaşanmıştı, tekrar yaşanacak; Hasan ne yapsın şimdi birileri sen uçma diyor birileri de sen uçarsın diyor, o da inandığı kişinin lafını dinliyor belki de ya da işine geleni. Huri Hasan'ın tavrına çok alıdığı için bu işin peşini bırakacak gibi gözükmüyor, adli süreç gidebildiğince gidecektir o yüzden, yaşanan olay ve sonrasındaki gelişmelere istinaden ben de böyle olmasını düşünüyorum. Hasan'ın Isparta ve diğer şenliklerde tandem uçmasını istemeyenlerin Vali/Jandarma ve savcılığa şikayet etmesi hızlı bir cevap alacağınız bir süreç olacaktır. Bunun dışında Hasan ileride belki çok iyi bir pilot olacak belki de bu günlerdeki hatalarına kendi ah vah diyecektir. Dışlamak hiç bir zaman çözüm değildir, birarada olduğunuz sürece ikna etme şansınız olur, aranızda mesafe varken bu şansı da kaybedersiniz. Bu dava sürer ama bunu ayrı tutup Hasan'a camiadan biri olduğu için ve için uçma tutkusu olduğu için arkadaşlığımı ve olursa bu yolda elimden gelen faydayı göstermeye de hazırım, garip doğası olan bir spor yapıyoruz ortalık panayır yeriyken birden karabulutlar çöküveriyor yeter ki böyle kara kötü günlerimiz olmasın.
Kaza 19:00 sularında oldu, şenlik bittikten sonra. Camianın da kazayı fırsat bilip şenliğe maletmeye çalışmadıkları için tebrik ederim.
Şenlikler, festivaller, yarışmalar bu tür hadiselere her zaman gebedir. Organizatör katılımcı olmayan kaydını yaptırmamış kişinin uçmasını istemez. Ama şenliklere giden bir çoğumuz gibi "ben kendi kanadımla gider kendi aracımla çıkarım bana kimse karışamaz" der ve organizatörün bu anlayışını her zaman kırar. Sonuç olarak her an birileri çıkıp GANGAM STLYE figürleriyle uçuşlar yapıp basına çıkar, bazen kaza olur, Vali'nin canı sıkılır sonraki sene engel çıkarır, diğer Vali arkadaşlarına "aman bulaşma" der, onlar da uçuş alanlarının kafe yapılmasına seyirci kalır. Haberlerde yamaç paraşütünün dehşet görüntülerine şahit olanların korkuları gittikçe büyümeye başlar.
Hasan'ın yaptığı hatayı anlamadığı aşikar, kendisiyle uzun uzun konuşup anlaması için çabaladım ama kendisinde pek suç olmadığını düşünüyor, bu hatanı tekrar edeceğinin işaretidir. Vali olayın takibinde, Jandarma takibinde, savcı da takipçisi olmaya başlayacaktır. Biz o gün Hasan'ın davranışlarını yaşadığı şoka yormuştuk, Jandarma'nın tekrar tekrar sorması üzerine Hasan'ın başının büyük bir derde girmemesi için şikayetçi olmadık. Fakat ertesi gün olaylara yaklaşımı, sonraki süreçte ısrar eden tutumu, hala bir özürü bile esirgemesi yapacak birşey bırakmıyor. Yaptığı kazadan, lisanssız uçmasından ve kaza sonrası olay yerini terketmesinden ötürü savcılık takibi başlatacağız. Kendisi Trakya bölgesin böyle pervasız şekilde uçuş yapamayacaktır bundan sonra. Sevgili Necdet'e ima ettiği gibi pek yüzleşme meraklısı biri değildir, kaza sonrası bunu net bir şekilde gördük, böyle lafları etmesi konuyu bu kazanın dışına taşıyor, açıkçası bu camiadaki insanlar pek böyle değil, böylelerini de haz etmezler.
Şenlik/Festival ve Yarışmalara istinaden...Organizasyonu düzenleyenler önce , Vali'den, Federasyon'dan ve alanı kullanılıyorsa Belediye'den izin alırlar, almak zorundadırlar. Bunun karşılığında da bölge organizasyon için tahsis edilir. Yani gelip bir off-road kulübü gelip kalkışın önüne park edip uçuşlarınızı engelleyemez, işin aslı organizasyona dahil olmayanlar da evet"uçamaz". Zaman zaman aksaklıklara karşı önlem olsun diye Jandarma da organizasyon alanında görevlendirilir. Şimdi herkese düşen organizatörün çabalarına ve aldığı risklere saygı gösterip, organizasyonun kuralları dahilinde hareket etmektir. Önce sizin hatrınıza kıramayıp ya da cepeleşmek istemediğinden esneyen organizatör bir süre sonra herkese aynı insiyatifi kullanmak zorunda kalacaktır. Bu da bazı festivallerde yaşanan tatsız olaylara zemin hazırlıyor, en son ihale de çoğu zaman organizatöre kalır. Şapkayı öne koyup düşünelim lütfen.
Bu tür konuların aşılması için federasyon elimizdeki en büyük araç, gereksiz polemikler doğurmak yerine, elimizde böyle bir imkan varken federasyonu bürokrasinin içinde varolmak için lehimize kullanmaya çalışmalıyız. THK'ya da büyük iş düşüyor, halen tek geçerli sayılacak sertifika veren kurum, bu sene iyi çaba sergiliyor, bunun önümüzdeki yıllarda kesintisiz devam ettirmesi artık bir sorumluluktur. Öbür türlü insanlarda mağdur oluyor sertifika alma şansı olmuyor diye hiç kimse yasal yolların takibine girmek istemiyor. Ama önümüzdeki dönemlerde sertifika lisans konularında kesinti yaşanmaz ise herkes (Vali, organizatör...) Ahmet'in Mehmet'in vay üç uçmuş vay beş uçmuş laflarına göre değil de sertifikasına göre somut bir değerlendirme yapıldığı bir süreç başlar. Bu ara süreci artık çok hızlı aşmalıyız, kopuk bir iptir... İki ucu kopuk bir ipi tutup düğümlemeliyiz. Öte yandan bu yaşananlar daha önce yaşanmıştı, tekrar yaşanacak; Hasan ne yapsın şimdi birileri sen uçma diyor birileri de sen uçarsın diyor, o da inandığı kişinin lafını dinliyor belki de ya da işine geleni. Huri Hasan'ın tavrına çok alıdığı için bu işin peşini bırakacak gibi gözükmüyor, adli süreç gidebildiğince gidecektir o yüzden, yaşanan olay ve sonrasındaki gelişmelere istinaden ben de böyle olmasını düşünüyorum. Hasan'ın Isparta ve diğer şenliklerde tandem uçmasını istemeyenlerin Vali/Jandarma ve savcılığa şikayet etmesi hızlı bir cevap alacağınız bir süreç olacaktır. Bunun dışında Hasan ileride belki çok iyi bir pilot olacak belki de bu günlerdeki hatalarına kendi ah vah diyecektir. Dışlamak hiç bir zaman çözüm değildir, birarada olduğunuz sürece ikna etme şansınız olur, aranızda mesafe varken bu şansı da kaybedersiniz. Bu dava sürer ama bunu ayrı tutup Hasan'a camiadan biri olduğu için ve için uçma tutkusu olduğu için arkadaşlığımı ve olursa bu yolda elimden gelen faydayı göstermeye de hazırım, garip doğası olan bir spor yapıyoruz ortalık panayır yeriyken birden karabulutlar çöküveriyor yeter ki böyle kara kötü günlerimiz olmasın.