aşırı fren ve sonucu stol video

Kaza raporlarınız buradan yayınlayabilir raporlara yorum yazabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
enginaltop
Mesajlar: 88
Kayıt: 14.07.2010, 01:49
Ad Soyad: Engin Altop
Şehir: Bursa
:
100+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

aşırı fren ve sonucu stol video

Mesaj #1 gönderen enginaltop » 1 on yıl 10 ay önce (12.06.2013, 09:01)



Kullanıcı avatarı
ta2aeb
Mesajlar: 63
Kayıt: 05.09.2011, 15:07
Ad Soyad: Ergün Bilgin
Şehir: Zonguldak
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen ta2aeb » 1 on yıl 10 ay önce (12.06.2013, 09:41)

Geçmiş olsun. ucuz atlatılmış bir durum...

Kullanıcı avatarı
yyalibuk71
Mesajlar: 482
Kayıt: 16.03.2011, 00:10
Ad Soyad: Kubilay Güngen
Şehir: Bursa / Mustafakemalpaşa
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen yyalibuk71 » 1 on yıl 10 ay önce (12.06.2013, 10:14)

Tekrar geçmiş olsun.

Kullanıcı avatarı
cincir
Mesajlar: 541
Kayıt: 26.08.2006, 17:13
Ad Soyad: Güngör Şen
Şehir: Adapazarı
:
Moderatör
Aldığı Beğeni: 11 / 2
Yaş: 52
İletişim:
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen cincir » 1 on yıl 10 ay önce (12.06.2013, 10:29)

Geçmiş olsun.
Kanat neydi?

Kullanıcı avatarı
katrani
Mesajlar: 31
Kayıt: 09.06.2008, 17:41
Ad Soyad: Emre Yürük
Şehir: Bursa
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen katrani » 1 on yıl 10 ay önce (12.06.2013, 12:29)

Engin kazanın kritiğini yapmıştık.Aşırı özgüven bir kalkayım da nasıl olsa bir yer bulur inerim mantığı pilotu hep sıkıntıya sokar .Her şeye rağmen bunlardan ders çıkarıp etrafımızdaki fevri davranışları uyarmalıyız.Ayrıntılı bir kaza raporu yazarsan daha şık olur kanaatindeyim.Geçmiş olsun..

Kullanıcı avatarı
H_E_L_P_55
Mesajlar: 482
Kayıt: 27.06.2011, 08:15
Ad Soyad: Koray Kos
Şehir: Turhal
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen H_E_L_P_55 » 1 on yıl 10 ay önce (12.06.2013, 16:56)

geçmiş olsun. sağlık durumunuz iyidir inşallah. pompa yapmak coğu zaman sıkıntıdan kurtarır ama yerınde ve kararında


Kullanıcı avatarı
Çaylak_
Mesajlar: 196
Kayıt: 28.06.2008, 20:02
Ad Soyad: İsmail Avcı
Şehir: Bursa
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #7 gönderen Çaylak_ » 1 on yıl 10 ay önce (12.06.2013, 19:34)

Kanat ozone delta.

Engin abi kanadı baymıssın resmen ya hedef yarısmasında olsan hedefe inmek için kasmıssın derdim de iniş yeri sıkıntılıda gorunmuyoken kanadın enerjisini o kadar bitirmek aklım almadı. Gene de ucuz yırtmıssın tekrar gecmiş olsun.

Kullanıcı avatarı
Hazerfenin Bir Füruğu
Mesajlar: 90
Kayıt: 25.08.2009, 16:44
Ad Soyad: Selahattin Asmalı
Şehir: Antalya
:
100+ Club
Aldığı Beğeni: 6 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #8 gönderen Hazerfenin Bir Füruğu » 1 on yıl 10 ay önce (12.06.2013, 21:40)

videoyu paylaştığı için pilota teşekkürler... 1)Pilot niçin bu kadar fren uygulamış? 2)İrtifa kaybetmek içinse, niçin S çizmek yerine aşırı frenli pompa? 3)Kanat Stole girdikten sonra, fren ipleri niye hala çekili halde? sorularının cevaplarını merak ettim... sadece öğrenmek-anlamak için...

Kullanıcı avatarı
enginaltop
Mesajlar: 88
Kayıt: 14.07.2010, 01:49
Ad Soyad: Engin Altop
Şehir: Bursa
:
100+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #9 gönderen enginaltop » 1 on yıl 10 ay önce (13.06.2013, 00:26)

iniş alanı yabancı biryer ilkkez inmek zorunda kaldım kanat bir türlü çökmek bilmedi iniş alanı üstünde hiç dönme şansım olmadı başkada inmeye yer yoktu birazda stres yaptım okadar fren yaptığımın farkında bile değilim videoyu izledikten sonra kendime çok kızdım normalde çok daha küçük yerlere defalarca indim hedefe inme konusunda iyiyimdir fakat böyle boş anlar olabiliyormuş kanadın stol olduğunun bile farkına varamadım soldan kapattı sandım can havliyle pompa yapıp açmaya çalıştım birde aşırı yorgunluk vardı bu dikkati çok etkiliyor her gün uçan biriyim buda kendine aşırı güven sağlıyor dikkat için herzaman biraz korku olması gerekir diye düşünüyorum bu kazada sol el bileğim eklem yerinden kırıldı http://www.ypforum.com/leonardo/flight/15494

Kullanıcı avatarı
OmerTR
Mesajlar: 211
Kayıt: 27.06.2010, 23:22
Ad Soyad: Ömer Turgut
Şehir: Gaziantep / Bursa
:
200+ Club
Aldığı Beğeni: 2 / 1
Yaş: 53
Pilot Menüsü: 

Mesaj #10 gönderen OmerTR » 1 on yıl 10 ay önce (13.06.2013, 10:06)

geçmiş olsun

Kullanıcı avatarı
Gültekin
Mesajlar: 137
Kayıt: 12.06.2012, 09:32
Ad Soyad: Gültekin Kazandöğer
Şehir: Tekirdağ
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #11 gönderen Gültekin » 1 on yıl 10 ay önce (13.06.2013, 12:11)

çok geçmiş olsun kazasız belasız uçuşlar dilerim


Kullanıcı avatarı
halukyildiz
Mesajlar: 133
Kayıt: 18.04.2008, 01:58
Ad Soyad: Haluk Yildiz
Şehir: Ingiltere
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #12 gönderen halukyildiz » 1 on yıl 10 ay önce (13.06.2013, 13:58)

Geçmiş olsun. Uçuş kaydında Google'dan iniş yaptığınız arazinin uzunluğuna baktım 190 metre kadar görünüyor. İki uç arasındaki kot farkı 20 metre kadar. Kabaca bir hesapla 1:10 eğimi var oranın ki daha ağaçların yükseklikten dolayı pisti kısalttığını bu hesaba koymadık. Videoya bakılırsa, stall hızına yakın uçup sonunda stall olmuşsunuz. Biraz daha hızlı uçsanız bu seferde kanat daha iyi süzüleceği için yere inmek dahada zorlaşacaktır. Ayrıyeten iniş sırasında rüzgar azaldıysa yere göre hızınız artacağı için siz yere yaklaştıkça eğiminde etkisiyle yer sizden kaçmaya çalışır gibi durum oluşmuşta olabilir, bu da sizi tehlikeli oranda yavaşlamaya itmiş olabilir. İniş yerinde belki bir windsock olsaydı yardımı olabilirdi. Kırığınız iyileşip tekrar gökyüzüne geri dönünce aynı yere iniş planlayıp planlamayacağınızın takdiri size kalmış, ben olsam ülkemiz kadar bakir ve büyük bir coğrafyada daha güvenli iniş yapabileceğim bir yerde uçardım. Sanırım inmek için düz arazi en güzeli yada eğimli ama en azından sağında solunda başka iniş alternatifleri olabilecek bir yer. Tekrar geçmiş olsun.

Kullanıcı avatarı
Airbender
Mesajlar: 474
Kayıt: 08.09.2008, 10:15
Ad Soyad: Cenk Arman
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 7 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #13 gönderen Airbender » 1 on yıl 10 ay önce (13.06.2013, 17:27)

Öncelikle geçmiş olsun.
İş olduktan sonra konuşan çok olur matığı ile düşünmeden videoyu yayınladığın içinde ayrıca teşekkkür ederim.
Bu kadar pompa niye daha kararlı frenleme ile daha iyi bir iniş planlaması yapabilirdin.
Bence de soldan devam edip aynı keskinlikle sağa dönüp iniş alalnını kazasız karşılıyabiliridiniz. Hem alçamış olurdunuz ki o taraftaki ağaçlar daha kısa hem de daha uzun bir iniş alanı elde etmiş olurdunuz.
Geçmiş olsun.

Kullanıcı avatarı
enginaltop
Mesajlar: 88
Kayıt: 14.07.2010, 01:49
Ad Soyad: Engin Altop
Şehir: Bursa
:
100+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #14 gönderen enginaltop » 1 on yıl 10 ay önce (13.06.2013, 21:42)

haluk yıldızın yazdığı gibi aşağı doğru eğim vardı kanat zaten çökmüyordu ve iniş pisti üzerinde dolaşamadım ben normalde yabancı bir yere ineceğim zaman özellikle elektirik teli gibi çok büyük tehlike oluşturacak şeyleri tararım bu şansımda olmadığı için panikledim batı iniş yönü doğru fakat son yaklaşmada ağaçlarda yüksek idi arazinin aşağı doğru büyüklüğüne bakmayın ben orayı keşif yapamadığım için yok sayıyorum o yüzden stol olmadan önceki yönüm doğru idi o anda panikle aşırı fren yaptığımın bile farkında değildim yoksa yaparmıydım o yüzden bu işte en profesyonel uçanlar bile acemice hata yapa biliyo normalde hedefe inmede çok iyiyim ama işte olunca oluyor. http://www.youtube.com/watch?v=IqldVhmHJ6c

Kullanıcı avatarı
Ninja
Mesajlar: 469
Kayıt: 28.03.2009, 12:00
Ad Soyad: Onur Aksak
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #15 gönderen Ninja » 1 on yıl 10 ay önce (15.06.2013, 09:12)

Geçmiş olsun

Kullanıcı avatarı
daglar72
Mesajlar: 343
Kayıt: 25.05.2005, 00:39
Ad Soyad: Abdullah Acar
Şehir: Bursa
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #16 gönderen daglar72 » 1 on yıl 10 ay önce (15.06.2013, 11:09)

Engin Çok geçmiş olsun, sensiz zeynilerin tadı yok


Kullanıcı avatarı
yppilot35
Mesajlar: 263
Kayıt: 18.08.2007, 18:48
Ad Soyad: Murat Binici
Şehir: İzmir/ Akşehir
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #17 gönderen yppilot35 » 1 on yıl 10 ay önce (17.06.2013, 10:07)

geçmiş olsun
bence stoldan ziyade sol el frene fazla bastıgı için sola eğimli spinle yere vurmuşşun engin hocam
deep stol yada stol degil
ama büyük geçmiş olsun tekrar