aşırı fren ve sonucu stol video
Moderatör: Moderatör Ekibi
- enginaltop
- Mesajlar: 88
- Kayıt: 14.07.2010, 01:49
- Ad Soyad: Engin Altop
- Şehir: Bursa
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
- yyalibuk71
- Mesajlar: 482
- Kayıt: 16.03.2011, 00:10
- Ad Soyad: Kubilay Güngen
- Şehir: Bursa / Mustafakemalpaşa
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Pilot Menüsü:
- H_E_L_P_55
- Mesajlar: 482
- Kayıt: 27.06.2011, 08:15
- Ad Soyad: Koray Kos
- Şehir: Turhal
- :
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Pilot Menüsü:
- Hazerfenin Bir Füruğu
- Mesajlar: 90
- Kayıt: 25.08.2009, 16:44
- Ad Soyad: Selahattin Asmalı
- Şehir: Antalya
- :
- Aldığı Beğeni: 6 / 0
- Pilot Menüsü:
- enginaltop
- Mesajlar: 88
- Kayıt: 14.07.2010, 01:49
- Ad Soyad: Engin Altop
- Şehir: Bursa
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
iniş alanı yabancı biryer ilkkez inmek zorunda kaldım kanat bir türlü çökmek bilmedi iniş alanı üstünde hiç dönme şansım olmadı başkada inmeye yer yoktu birazda stres yaptım okadar fren yaptığımın farkında bile değilim videoyu izledikten sonra kendime çok kızdım normalde çok daha küçük yerlere defalarca indim hedefe inme konusunda iyiyimdir fakat böyle boş anlar olabiliyormuş kanadın stol olduğunun bile farkına varamadım soldan kapattı sandım can havliyle pompa yapıp açmaya çalıştım birde aşırı yorgunluk vardı bu dikkati çok etkiliyor her gün uçan biriyim buda kendine aşırı güven sağlıyor dikkat için herzaman biraz korku olması gerekir diye düşünüyorum bu kazada sol el bileğim eklem yerinden kırıldı http://www.ypforum.com/leonardo/flight/15494
- halukyildiz
- Mesajlar: 133
- Kayıt: 18.04.2008, 01:58
- Ad Soyad: Haluk Yildiz
- Şehir: Ingiltere
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Geçmiş olsun. Uçuş kaydında Google'dan iniş yaptığınız arazinin uzunluğuna baktım 190 metre kadar görünüyor. İki uç arasındaki kot farkı 20 metre kadar. Kabaca bir hesapla 1:10 eğimi var oranın ki daha ağaçların yükseklikten dolayı pisti kısalttığını bu hesaba koymadık. Videoya bakılırsa, stall hızına yakın uçup sonunda stall olmuşsunuz. Biraz daha hızlı uçsanız bu seferde kanat daha iyi süzüleceği için yere inmek dahada zorlaşacaktır. Ayrıyeten iniş sırasında rüzgar azaldıysa yere göre hızınız artacağı için siz yere yaklaştıkça eğiminde etkisiyle yer sizden kaçmaya çalışır gibi durum oluşmuşta olabilir, bu da sizi tehlikeli oranda yavaşlamaya itmiş olabilir. İniş yerinde belki bir windsock olsaydı yardımı olabilirdi. Kırığınız iyileşip tekrar gökyüzüne geri dönünce aynı yere iniş planlayıp planlamayacağınızın takdiri size kalmış, ben olsam ülkemiz kadar bakir ve büyük bir coğrafyada daha güvenli iniş yapabileceğim bir yerde uçardım. Sanırım inmek için düz arazi en güzeli yada eğimli ama en azından sağında solunda başka iniş alternatifleri olabilecek bir yer. Tekrar geçmiş olsun.
- Airbender
- Mesajlar: 474
- Kayıt: 08.09.2008, 10:15
- Ad Soyad: Cenk Arman
- Şehir: Ankara
- Aldığı Beğeni: 7 / 0
- Pilot Menüsü:
Öncelikle geçmiş olsun.
İş olduktan sonra konuşan çok olur matığı ile düşünmeden videoyu yayınladığın içinde ayrıca teşekkkür ederim.
Bu kadar pompa niye daha kararlı frenleme ile daha iyi bir iniş planlaması yapabilirdin.
Bence de soldan devam edip aynı keskinlikle sağa dönüp iniş alalnını kazasız karşılıyabiliridiniz. Hem alçamış olurdunuz ki o taraftaki ağaçlar daha kısa hem de daha uzun bir iniş alanı elde etmiş olurdunuz.
Geçmiş olsun.
İş olduktan sonra konuşan çok olur matığı ile düşünmeden videoyu yayınladığın içinde ayrıca teşekkkür ederim.
Bu kadar pompa niye daha kararlı frenleme ile daha iyi bir iniş planlaması yapabilirdin.
Bence de soldan devam edip aynı keskinlikle sağa dönüp iniş alalnını kazasız karşılıyabiliridiniz. Hem alçamış olurdunuz ki o taraftaki ağaçlar daha kısa hem de daha uzun bir iniş alanı elde etmiş olurdunuz.
Geçmiş olsun.
- enginaltop
- Mesajlar: 88
- Kayıt: 14.07.2010, 01:49
- Ad Soyad: Engin Altop
- Şehir: Bursa
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
haluk yıldızın yazdığı gibi aşağı doğru eğim vardı kanat zaten çökmüyordu ve iniş pisti üzerinde dolaşamadım ben normalde yabancı bir yere ineceğim zaman özellikle elektirik teli gibi çok büyük tehlike oluşturacak şeyleri tararım bu şansımda olmadığı için panikledim batı iniş yönü doğru fakat son yaklaşmada ağaçlarda yüksek idi arazinin aşağı doğru büyüklüğüne bakmayın ben orayı keşif yapamadığım için yok sayıyorum o yüzden stol olmadan önceki yönüm doğru idi o anda panikle aşırı fren yaptığımın bile farkında değildim yoksa yaparmıydım o yüzden bu işte en profesyonel uçanlar bile acemice hata yapa biliyo normalde hedefe inmede çok iyiyim ama işte olunca oluyor. http://www.youtube.com/watch?v=IqldVhmHJ6c