24.08.2013 Denizli'de kırımlı kaza
Moderatör: Moderatör Ekibi
- Pinokkyo
- Mesajlar: 102
- Kayıt: 23.11.2009, 13:54
- Ad Soyad: Önder Aşık
- Şehir: Denizli
- :
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Pilot Menüsü:
24.08.2013 Denizli'de kırımlı kaza
Pilot : Önder AŞIK
Tarih ve Yer : 24 Ağustos 2013 - P.kale Dinamit Tepe - Denizli
Kanat : EN D - LTF 2-3 UP XC Trango1 77-93 M Size
Harnes: Gin Race Koza
Pilot Tecrübesi: 40-50 Saat Termik+XC Uçuşu
ÖZET:
Kaza Uçuş Kaydı:
http://www.ypforum.com/leonardo/flight/18049
İlgili gün saat 14:30 civarı arkadaşlarım tepe önünde termik dönerlerken ben ciddi bir irtifa kaybı yaşadığım için tepe önünden sağa dönerek inişimi P.kale Kuzey Kapı'ya yapmayı planlıyordum. Bölgeyi hedef iniş yarışması için bölgemize gelen arkadaşlar çok iyi bileceklerdir çünkü inmek için hedef iniş noktasını gözüme kestirmiştim.
Sekizler ( 8 ) çizerek inmem gerektiğini düşünüyordum çünkü iniş alanından kopan termikler inişi oldukça zorlaştırıyordu. Kuzey Kapı tarafına doğru giderken yeni kopan minik bir termik, hafiften irtifa almamı sağladı. Çok geçmeden ilk sekizimi çizmek için sağdan ilk dönüşümü gerçekleştirdim. Bu dönüş sonrası da irtifamı yemeye başladım. Arka rüzgarla yamaca doğru yaklaşık 40 km hızla giderken solumda büyük bir set ve sağımda da orman olması sebebiyle çok fazla manevra yapma şansım yoktu ve irtifam da yaklaşık 30-40 mt civarı idi.
Yamaca (Biz oraya Cingit ya da Gerard Tepesi diyoruz. Tam bu tepenin ön tarafları.) hızla yaklaşırken sol frenle kanada dönüş komutu verdim ama kanattan cevap alamadım. Bu sefer vücut kumandası vererek soldan dönüşü gerçekleştirmeye çalıştım ama kanattan yine cevap alamadım. Bu arada hızla yamaca yaklaşmaya devam ediyorum. Bu yüzden bir an önce dönüşümü artık yapmam gerekiyordu.
Son olarak sol freni biraz daha artırmak zorunda kaldım ve tam bu noktada kanat aşırı fren çekmeden (Spin Noktası) sol firar kenarından stall oldu daha sonrasında ise kaçınılmaz Spin.
İlk etapta frenleri sıfırlayarak kanadı kendini toparlaması için kendi haline bıraktım. İlk olarak kanat stall oldu ve arkasından hızla önden saldırdı. Tam bu sırada önden saldırmayı minimize etmek için fren uyguladım. Kanadın enerjisini yedirebildiğim kadar yedirdikten sonra malum irtifamın çok düşük olması sebebiyle hızlı bir şekilde yere vurdum. Tabi bu olaylar 3-4 sn içeriasinde oldu.
Düştüğümü tesadüfen gören bir turist güvenlik birimine haber vermiş. (Keşke bu arkadaşa ulaşma şansım olsaydı.) Güvenlik görevlisi ve arkasından tanıdığım ya da tanımadığım tüm kardeşlerim ve abilerim yardımıma koştular. Ambulansın gelmesi ile düşüşüm arasında 5-10 dk. ya vardı ya yoktu. Herbirine ne kadar teşekkür etsem azdır. Olur da atlarım korkusu ile tek tek isim saymayacağım. Onlar kendilerini biliyorlar. Hepsinden Allah razı olsun.
Özel bir teşekkürüm de itiraf edeyim ilk başta acaba diye düşündüğüm BSK Denizli Cerrahi Hastanesi Op. Dr. Mehmet Yıldırım için. Kazadan tam bir gün sonra beni ameliyata aldı. Ona olan güvenimi boşa çıkarmadı ve beni 3 günde ayağa kaldırdı. Şifa dağıtan elleri dert görmesin inşallah. Allah ondan razı olsun. Sonsuz teşekkürler.
Bu süreçte değerli yardımlarını, desteklerini ve dualarını benden esirgemeyen tüm kardeşlerim ve ağabeylerime de çok ama çok teşekkür ederim.
En kocaman teşekkür ise çok sevgili eşime. Bir dakika bile yalnız bırakmadı beni sağolsun. Allah onu başımdan eksik etmesin...
Düşüş sağ taraftan gerçekleştiği için sağ kolum, omuzdan ve bilekten olmak üzere iki noktadan kırıldı. Bu tarz bir kazayı bu boyutlarda atlattığım için Allahın sevdiği bir kulu olduğumu düşünüyorum. Şu anda evimde istirahat halindeyim. Binlerce kere şükür ki tüm bireysel ihtiyaçlarımı tek başıma karşılayabiliyorum. Kısaca çok iyiyim. Yaklaşık 2 ay içerisinde sağ kolumu eskisi gibi kullanabileceğim inşallah.
Gelelim kazadan çıkartacağımız derslere:
1-Seviyesi ne olursa olsun yeni seviye ya da yeni bir kanat deneyecek olan arkadaşlar denemelerini lütfen sabah saatlerinde yapsınlar.
2-Çoğu zaman belki de unutuyoruz; aslında seviye ne olursa olsun tüm kanatlarla, özellikle de pilotaj kontrolünün çok önemli olduğu üst seviye kanatlarla uçan arkadaşların aklının bir köşesinde yedek her zaman bulunmalı. Çünkü bu acil durumda benim aklıma bile gelmedi. (Ben atsam bile o irtifada yedek açılır mıydı açılmaz mıydı o ayrı bir tartışma konusu. Dikkat çekmek istediğim nokta farklı.)
3-İniş planlaması yapmışsanız eğer lütfen sadece inişe odaklanın. Bence çoğu zaman kullandığımız "Kazıma" terimi bu spordan uzaklaştırılmalı. Çünkü üstlenilen riskleri, kazanımından çok çok daha fazla.. Unutmayın; Hiçbirşey sizden daha değerli değil...
4-Bartuğ kardeşimizin bas bas bağırdığı şu "Spot2" cihazını en kısa zamanda mutlaka edinin ve en kolay ulaşabileceğiniz bir yerinize monte edin. Çünkü: Kaza sonrası sağlam olan kolum altta kaldığı için arkadaşlarımın telsizle "iyi misin? anonsuna telsize ulaşamadığım için cevap bile veremedim. Darbenin şiddeti ile tüm kaslarım beni kilitlediği için kesinlikle kıpırdayamıyordum. Uzun soluklu bir kros sonrası böyle bir kaza ile karşılaştığınızı düşünsenize... Allah korusun. Başka bir şey demiyorum.
Ömrünüzde bu cihazı belki tek bir defa kullanırsınız ama o da kullandığınızda size hayatınızı geri vererek maliyetini karşılar. Tıpkı yedek gibi. İşe hiç yaramasa bile iyidir.
5- Kaza sonrası kesinlikle su içmeyin, içirmeyin.
6- Minimum seviyede ilk yardım öğrenin.
7-(YP) Ferdi Kaza Sigortası yaptırın..
8-İlk günler kendi kendime aynı durum kendi kanadımla başıma gelseydi ne olurdu acaba diye sordum durdum ama sonradan fark ettim ki bu kendimi rahatlatmak için kafamda kurmaya çalıştığım bir aklanma operasyonu. Bunu yapmayın. Hatayı kabullenmek erdemliktir.
9-P.kale Dinamit Tepe - Denizli take off'u tanımayan ve buraya uçmak için gelecek arkadaşlara önemli bir tavsiye. Termal hava akımlarının başladığı saatlerde, kaza yaptığım bu alana kesinlikle iniş planlaması yapmayın. İniş sırasında bu alanda acil durum yaşayan sadece benim tanıdığım en az 10 pilotun ismini bir çırpıda sayarım size isterseniz. İçlerinde dünya çapında tanınan pilotlar bile var. Aman dikkat! Umarım sonuncu ben olurum....
Umarım faydam dokunmuştur...
Sürçü lisan ettiysek affola....
Teşekkürler
Önder
Tarih ve Yer : 24 Ağustos 2013 - P.kale Dinamit Tepe - Denizli
Kanat : EN D - LTF 2-3 UP XC Trango1 77-93 M Size
Harnes: Gin Race Koza
Pilot Tecrübesi: 40-50 Saat Termik+XC Uçuşu
ÖZET:
Kaza Uçuş Kaydı:
http://www.ypforum.com/leonardo/flight/18049
İlgili gün saat 14:30 civarı arkadaşlarım tepe önünde termik dönerlerken ben ciddi bir irtifa kaybı yaşadığım için tepe önünden sağa dönerek inişimi P.kale Kuzey Kapı'ya yapmayı planlıyordum. Bölgeyi hedef iniş yarışması için bölgemize gelen arkadaşlar çok iyi bileceklerdir çünkü inmek için hedef iniş noktasını gözüme kestirmiştim.
Sekizler ( 8 ) çizerek inmem gerektiğini düşünüyordum çünkü iniş alanından kopan termikler inişi oldukça zorlaştırıyordu. Kuzey Kapı tarafına doğru giderken yeni kopan minik bir termik, hafiften irtifa almamı sağladı. Çok geçmeden ilk sekizimi çizmek için sağdan ilk dönüşümü gerçekleştirdim. Bu dönüş sonrası da irtifamı yemeye başladım. Arka rüzgarla yamaca doğru yaklaşık 40 km hızla giderken solumda büyük bir set ve sağımda da orman olması sebebiyle çok fazla manevra yapma şansım yoktu ve irtifam da yaklaşık 30-40 mt civarı idi.
Yamaca (Biz oraya Cingit ya da Gerard Tepesi diyoruz. Tam bu tepenin ön tarafları.) hızla yaklaşırken sol frenle kanada dönüş komutu verdim ama kanattan cevap alamadım. Bu sefer vücut kumandası vererek soldan dönüşü gerçekleştirmeye çalıştım ama kanattan yine cevap alamadım. Bu arada hızla yamaca yaklaşmaya devam ediyorum. Bu yüzden bir an önce dönüşümü artık yapmam gerekiyordu.
Son olarak sol freni biraz daha artırmak zorunda kaldım ve tam bu noktada kanat aşırı fren çekmeden (Spin Noktası) sol firar kenarından stall oldu daha sonrasında ise kaçınılmaz Spin.
İlk etapta frenleri sıfırlayarak kanadı kendini toparlaması için kendi haline bıraktım. İlk olarak kanat stall oldu ve arkasından hızla önden saldırdı. Tam bu sırada önden saldırmayı minimize etmek için fren uyguladım. Kanadın enerjisini yedirebildiğim kadar yedirdikten sonra malum irtifamın çok düşük olması sebebiyle hızlı bir şekilde yere vurdum. Tabi bu olaylar 3-4 sn içeriasinde oldu.
Düştüğümü tesadüfen gören bir turist güvenlik birimine haber vermiş. (Keşke bu arkadaşa ulaşma şansım olsaydı.) Güvenlik görevlisi ve arkasından tanıdığım ya da tanımadığım tüm kardeşlerim ve abilerim yardımıma koştular. Ambulansın gelmesi ile düşüşüm arasında 5-10 dk. ya vardı ya yoktu. Herbirine ne kadar teşekkür etsem azdır. Olur da atlarım korkusu ile tek tek isim saymayacağım. Onlar kendilerini biliyorlar. Hepsinden Allah razı olsun.
Özel bir teşekkürüm de itiraf edeyim ilk başta acaba diye düşündüğüm BSK Denizli Cerrahi Hastanesi Op. Dr. Mehmet Yıldırım için. Kazadan tam bir gün sonra beni ameliyata aldı. Ona olan güvenimi boşa çıkarmadı ve beni 3 günde ayağa kaldırdı. Şifa dağıtan elleri dert görmesin inşallah. Allah ondan razı olsun. Sonsuz teşekkürler.
Bu süreçte değerli yardımlarını, desteklerini ve dualarını benden esirgemeyen tüm kardeşlerim ve ağabeylerime de çok ama çok teşekkür ederim.
En kocaman teşekkür ise çok sevgili eşime. Bir dakika bile yalnız bırakmadı beni sağolsun. Allah onu başımdan eksik etmesin...
Düşüş sağ taraftan gerçekleştiği için sağ kolum, omuzdan ve bilekten olmak üzere iki noktadan kırıldı. Bu tarz bir kazayı bu boyutlarda atlattığım için Allahın sevdiği bir kulu olduğumu düşünüyorum. Şu anda evimde istirahat halindeyim. Binlerce kere şükür ki tüm bireysel ihtiyaçlarımı tek başıma karşılayabiliyorum. Kısaca çok iyiyim. Yaklaşık 2 ay içerisinde sağ kolumu eskisi gibi kullanabileceğim inşallah.
Gelelim kazadan çıkartacağımız derslere:
1-Seviyesi ne olursa olsun yeni seviye ya da yeni bir kanat deneyecek olan arkadaşlar denemelerini lütfen sabah saatlerinde yapsınlar.
2-Çoğu zaman belki de unutuyoruz; aslında seviye ne olursa olsun tüm kanatlarla, özellikle de pilotaj kontrolünün çok önemli olduğu üst seviye kanatlarla uçan arkadaşların aklının bir köşesinde yedek her zaman bulunmalı. Çünkü bu acil durumda benim aklıma bile gelmedi. (Ben atsam bile o irtifada yedek açılır mıydı açılmaz mıydı o ayrı bir tartışma konusu. Dikkat çekmek istediğim nokta farklı.)
3-İniş planlaması yapmışsanız eğer lütfen sadece inişe odaklanın. Bence çoğu zaman kullandığımız "Kazıma" terimi bu spordan uzaklaştırılmalı. Çünkü üstlenilen riskleri, kazanımından çok çok daha fazla.. Unutmayın; Hiçbirşey sizden daha değerli değil...
4-Bartuğ kardeşimizin bas bas bağırdığı şu "Spot2" cihazını en kısa zamanda mutlaka edinin ve en kolay ulaşabileceğiniz bir yerinize monte edin. Çünkü: Kaza sonrası sağlam olan kolum altta kaldığı için arkadaşlarımın telsizle "iyi misin? anonsuna telsize ulaşamadığım için cevap bile veremedim. Darbenin şiddeti ile tüm kaslarım beni kilitlediği için kesinlikle kıpırdayamıyordum. Uzun soluklu bir kros sonrası böyle bir kaza ile karşılaştığınızı düşünsenize... Allah korusun. Başka bir şey demiyorum.
Ömrünüzde bu cihazı belki tek bir defa kullanırsınız ama o da kullandığınızda size hayatınızı geri vererek maliyetini karşılar. Tıpkı yedek gibi. İşe hiç yaramasa bile iyidir.
5- Kaza sonrası kesinlikle su içmeyin, içirmeyin.
6- Minimum seviyede ilk yardım öğrenin.
7-(YP) Ferdi Kaza Sigortası yaptırın..
8-İlk günler kendi kendime aynı durum kendi kanadımla başıma gelseydi ne olurdu acaba diye sordum durdum ama sonradan fark ettim ki bu kendimi rahatlatmak için kafamda kurmaya çalıştığım bir aklanma operasyonu. Bunu yapmayın. Hatayı kabullenmek erdemliktir.
9-P.kale Dinamit Tepe - Denizli take off'u tanımayan ve buraya uçmak için gelecek arkadaşlara önemli bir tavsiye. Termal hava akımlarının başladığı saatlerde, kaza yaptığım bu alana kesinlikle iniş planlaması yapmayın. İniş sırasında bu alanda acil durum yaşayan sadece benim tanıdığım en az 10 pilotun ismini bir çırpıda sayarım size isterseniz. İçlerinde dünya çapında tanınan pilotlar bile var. Aman dikkat! Umarım sonuncu ben olurum....
Umarım faydam dokunmuştur...
Sürçü lisan ettiysek affola....
Teşekkürler
Önder
- Serdal Sacti
- Mesajlar: 52
- Kayıt: 02.03.2010, 01:18
- Ad Soyad: Serdar Saçtı
- Şehir: Tokat
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Yaş: 45
- Pilot Menüsü:
- hsiray@ttnet
- Mesajlar: 311
- Kayıt: 20.07.2006, 22:50
- Ad Soyad: Hamdi Şiray
- Şehir: Kayseri
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
- yyalibuk71
- Mesajlar: 482
- Kayıt: 16.03.2011, 00:10
- Ad Soyad: Kubilay Güngen
- Şehir: Bursa / Mustafakemalpaşa
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Pilot Menüsü:
- Pinokkyo
- Mesajlar: 102
- Kayıt: 23.11.2009, 13:54
- Ad Soyad: Önder Aşık
- Şehir: Denizli
- :
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Pilot Menüsü:
Değerli ağabeylerim, kardeşlerim güzel dilekleriniz için hepinize ayrı ayrı teşekkür ediyorum. Hepinizden Allah razı olsun.
Hamdi Abi bu kanadı deneme aşamasındaydım. Malum kaza sonrası kanadı sahibine iade ettim. Mecvut kanadımı da Ömür Deniz kardeşime daha önceden satmıştım zaten. Şu an hali hazırda bir kanadım artık yok.
Şu an Rabbimden tek bir şey diliyorum. O da bir an önce eski sağlığıma kavuşmak. Sonrası kolay.
Termiğiniz bol olsun...
Önder
Hamdi Abi bu kanadı deneme aşamasındaydım. Malum kaza sonrası kanadı sahibine iade ettim. Mecvut kanadımı da Ömür Deniz kardeşime daha önceden satmıştım zaten. Şu an hali hazırda bir kanadım artık yok.
Şu an Rabbimden tek bir şey diliyorum. O da bir an önce eski sağlığıma kavuşmak. Sonrası kolay.
Termiğiniz bol olsun...
Önder
- Hazerfenin Bir Füruğu
- Mesajlar: 90
- Kayıt: 25.08.2009, 16:44
- Ad Soyad: Selahattin Asmalı
- Şehir: Antalya
- :
- Aldığı Beğeni: 6 / 0
- Pilot Menüsü:
Kaza raporunu, deneyiminizi ve çıkardığınız sonuçları bizimle paylaştığınız için çok teşekkür ederim. Benzer bir kazanın önlenmesi için çok yararlı bilgiler vermişsiniz. Kaza yapma riski Yamaç-paraşütü yapan her pilot için ihtimal dahilinde. Bu ihtimal gerçekleştiğinde; "hatamızla yüzleşemediğimiz için, benim gibi bir pilotun adı kaza ile anılmasın, ben mükemmel bir pilotum asla hata yapmam, kaza benim dışımdaki faktörler yüzünden meydana gelmiştir" diye.... (veya başka bir sebeple) kendimize mi saklamalıyız? yoksa hiç tanımadığımız pilot arkadaşın da yaşamaması ihtimalini arttırmak için tüm açık yüreklilikle paylaşmalı mıyız? Paylaşmak, hatamızı kabullenmek, yüzleşmek biraz cesaret ve yürek istiyor. Bizi sanki biraz daha "insan" yapıyor. Bizler; yaşımızdaki rakamlar büyüdüğünde değil, hatalarımızla yüzleştiğimizde, farkına vardığımızda, öğrenme sürecimiz devam ettiğinde "olgunlaşıyoruz"... diye düşündüm, katılmayabilirsiniz. Düşüncelerimdeki negatif eleştirileri; kazalarını paylaşmayan ağabeylerim, ablalarım üzerine alınmasın... ben bunları kendime söylüyorum. Çünkü benim de yaşayıp (en azından bu kadar büyük bir çevre ile) paylaşmadığım kazalarım/hatalarım var... Acil şifalar dilerim, bir an önce sevdiğin şeyleri yeniden yapabilmen dileklerimle...
-
- Mesajlar: 165
- Kayıt: 15.06.2006, 14:31
- Ad Soyad: Eyüp Ahmet Öztiryaki
- Şehir: Amasya
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Yaş: 59
- İletişim:
- Pilot Menüsü:
- SELIM.ERTAN
- Mesajlar: 9
- Kayıt: 10.06.2010, 23:02
- Ad Soyad: Selim Ertan
- Şehir: Ankara
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Önder Bey, öncelikle geçmiş olsun, acil şifalar diliyorum size. Hepimizi düşünerek ve samimiyetle yazdığınız kaza raporunuz için de Allah sizden razı olsun.
Selahattin Bey' e de (Asmalı) yazdıklarına tam olarak katılarak önemli bir konuya değindiği için çok teşekkürler. Bir kez de ben talep ediyorum, kazayı yaşayanlar, hepimizin bir ders çıkarabilmesi adına lütfen bunu bir yazıya döksünler. Son Ayaş acı haberiyle birlikte ölümlü ve kırımlı kazaların bu yıl fazla olduğunu meteorolojik koşulların birçoğumuzu fazlaca zorladığını (zorlu koşullarda ısrarcı olanlarımız da var) düşündüğümden, tecrübeli ve bilgi sahibi arkadaşlarımızın da bu tür yazılara yapıcı yorumlarını eklemelerini rica ediyorum.
Herkese sevgi ve saygılar,
Selahattin Bey' e de (Asmalı) yazdıklarına tam olarak katılarak önemli bir konuya değindiği için çok teşekkürler. Bir kez de ben talep ediyorum, kazayı yaşayanlar, hepimizin bir ders çıkarabilmesi adına lütfen bunu bir yazıya döksünler. Son Ayaş acı haberiyle birlikte ölümlü ve kırımlı kazaların bu yıl fazla olduğunu meteorolojik koşulların birçoğumuzu fazlaca zorladığını (zorlu koşullarda ısrarcı olanlarımız da var) düşündüğümden, tecrübeli ve bilgi sahibi arkadaşlarımızın da bu tür yazılara yapıcı yorumlarını eklemelerini rica ediyorum.
Herkese sevgi ve saygılar,
- Pinokkyo
- Mesajlar: 102
- Kayıt: 23.11.2009, 13:54
- Ad Soyad: Önder Aşık
- Şehir: Denizli
- :
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Pilot Menüsü:
Sevgili kardeşlerim ve ağabeylerim tüm güzel dilekleriniz için hepinize ayrı ayrı teşekkür ediyorum.
Selahattin ve Selim kardeşlerim her ikinize de özel bir teşekkürü borç biliyorum. Duygularıma tercüman oldunuz. Bazen tek bir olay, farklı gözler sayesinde farklı boyutlara taşınıp bu olaydan yeni dersler çıkartılabiliyor. Bakış açısı.... Keşke herkes yaşadığı tecrübeyi paylaşsa ve bu tecrübeleri usta pilotlarımız olumlu ya da olumsuz kıyasıya değerlendirse....
Ek olarak konu ile ilgili küçük bir detay beni çok endişelendiriyor. Konuya basit olarak "kanat seviye geçişi sırasında yaşanmış bir kaza" olarak değerlendiren arkadaşların az sayıda olmadığını düşünüyorum/biliyorum. Konu bu kadar basit değil. Kazanın başlangıcı, gelişimi ve sonucu çok önemli. Lütfen raporu tekrar tekrar okuyun. Bu zaten kabul edilmiş bir hata. Sonrasına dikkat... Bu kazanın aynı şartlarda kendi kanadımla yapmayacağımın garantisi var mıydı? Belki kendi kanadımla daha acı sonuçlarla karşılaşabilirdim. Bunu bilmemizin bir yolu maalesef yok. Kazadan çıkardığımız derslere odaklanalım.. Lütfen dikkat!....
Son olarak moderatör arkadaşlardan özür dileyerek izninizle konuya iki madde daha ekletmek istiyorum.
10-Her sene SIV eğitiminizi mutlaka güncelleyin. Son SIV'imi bundan yaklaşık daha birkaç ay önce yapmıştım. Barış (TURA) ile spin çalışmıştık. Ondan aldığım eğitim, kazanın boyutunu minimize etti. Öğrettiklerini harfiyen uyguladım. Devamına irtifam yetmedi. Allah senden razı olsun Barışım... Seninle birlikte katedecek daha çok mesafelerimiz olacak....
11-Çeneliksiz kasklarınızın tamamını çöpe atın. Kullanmakta ısrar eden arkadaşlara psikolojik baskı uygulayın. Çünkü kaza sırasında yüzümü yere çarptım. Çenelikli kasım olmasına rağmen alnım çizildi ve gözlüğüm kırıldı. Ya çeneliksiz kask kullanıyor olsaydım?????
Lütfen dikkat...
Termiğiniz bol olsun...
Önder
Selahattin ve Selim kardeşlerim her ikinize de özel bir teşekkürü borç biliyorum. Duygularıma tercüman oldunuz. Bazen tek bir olay, farklı gözler sayesinde farklı boyutlara taşınıp bu olaydan yeni dersler çıkartılabiliyor. Bakış açısı.... Keşke herkes yaşadığı tecrübeyi paylaşsa ve bu tecrübeleri usta pilotlarımız olumlu ya da olumsuz kıyasıya değerlendirse....
Ek olarak konu ile ilgili küçük bir detay beni çok endişelendiriyor. Konuya basit olarak "kanat seviye geçişi sırasında yaşanmış bir kaza" olarak değerlendiren arkadaşların az sayıda olmadığını düşünüyorum/biliyorum. Konu bu kadar basit değil. Kazanın başlangıcı, gelişimi ve sonucu çok önemli. Lütfen raporu tekrar tekrar okuyun. Bu zaten kabul edilmiş bir hata. Sonrasına dikkat... Bu kazanın aynı şartlarda kendi kanadımla yapmayacağımın garantisi var mıydı? Belki kendi kanadımla daha acı sonuçlarla karşılaşabilirdim. Bunu bilmemizin bir yolu maalesef yok. Kazadan çıkardığımız derslere odaklanalım.. Lütfen dikkat!....
Son olarak moderatör arkadaşlardan özür dileyerek izninizle konuya iki madde daha ekletmek istiyorum.
10-Her sene SIV eğitiminizi mutlaka güncelleyin. Son SIV'imi bundan yaklaşık daha birkaç ay önce yapmıştım. Barış (TURA) ile spin çalışmıştık. Ondan aldığım eğitim, kazanın boyutunu minimize etti. Öğrettiklerini harfiyen uyguladım. Devamına irtifam yetmedi. Allah senden razı olsun Barışım... Seninle birlikte katedecek daha çok mesafelerimiz olacak....
11-Çeneliksiz kasklarınızın tamamını çöpe atın. Kullanmakta ısrar eden arkadaşlara psikolojik baskı uygulayın. Çünkü kaza sırasında yüzümü yere çarptım. Çenelikli kasım olmasına rağmen alnım çizildi ve gözlüğüm kırıldı. Ya çeneliksiz kask kullanıyor olsaydım?????
Lütfen dikkat...
Termiğiniz bol olsun...
Önder
- Pinokkyo
- Mesajlar: 102
- Kayıt: 23.11.2009, 13:54
- Ad Soyad: Önder Aşık
- Şehir: Denizli
- :
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Pilot Menüsü:
Tener kardeşim merhaba
Öncelikle çok teşekkür ederim. Bölgeyi tanıyor musunuz bilmiyorum ama kaza yaptığım alan zaten fokur fokur kaynayan bir termik yatağı.
Ben sol freni çektiğim sırada kuvvetle muhtemel kanat bir bubble'a ya da kopan bir termiğe tosladı.
Benim anlatmak istediğim nokta da burası. Kaza salt kanat seviye değişim kazası değil. D sınıf kanadın bile dönmediği böyle bir emercensi durumda kendi (C sınıf) kanadımla ya da daha alt seviye kanatlarla dönme nasıl gerçekleşir?
Başka bir pilot arkadaşım 2-3 kanatla sol freni çektiği halde kanadının sağdan döndüğünü bile söylemişti bir ara...
Öncelikle çok teşekkür ederim. Bölgeyi tanıyor musunuz bilmiyorum ama kaza yaptığım alan zaten fokur fokur kaynayan bir termik yatağı.
Ben sol freni çektiğim sırada kuvvetle muhtemel kanat bir bubble'a ya da kopan bir termiğe tosladı.
Benim anlatmak istediğim nokta da burası. Kaza salt kanat seviye değişim kazası değil. D sınıf kanadın bile dönmediği böyle bir emercensi durumda kendi (C sınıf) kanadımla ya da daha alt seviye kanatlarla dönme nasıl gerçekleşir?
Başka bir pilot arkadaşım 2-3 kanatla sol freni çektiği halde kanadının sağdan döndüğünü bile söylemişti bir ara...
Son beğenen bulobey