asimetrik ve spin
Moderatör: Moderatör Ekibi
- mustafa yılmaz
- Mesajlar: 107
- Kayıt: 30.05.2007, 15:21
- Ad Soyad: Mustafa Yılmaz
- Şehir: Denizli
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
- yyalibuk71
- Mesajlar: 482
- Kayıt: 16.03.2011, 00:10
- Ad Soyad: Kubilay Güngen
- Şehir: Bursa / Mustafakemalpaşa
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Pilot Menüsü:
- mustafa yılmaz
- Mesajlar: 107
- Kayıt: 30.05.2007, 15:21
- Ad Soyad: Mustafa Yılmaz
- Şehir: Denizli
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Göveçlik kalkış pisti DKD yönünde rüzgarlar için uygun bir pist. Tepeye ulaştığımızda rüzgar batılı esiyordu. Yaklaşık 3 saat bekledikten sonra hava sakinlesti ama hala kalkış pisti rotorda kalıyordu. Bütün bunların değerlendirmesini yapmamıza rağmen kalkışa karar verdim ve tepe önünde beklediğim türbülansla karşılaştım soldan büyük bir asimetrik sonrası spin. Bir tur daha dönüşe devam etmesi durumunda yedek açmaya karar verdim ama kanadı spinden çıkarmayı başardım. İnanılmaz tehlikeli bir irtifa ve yerdi. Kanat mantra m4.
Çıkarılacak derslere gelince, bile bile rotora kalkış don derece hatalı bir karardı.
Çıkarılacak derslere gelince, bile bile rotora kalkış don derece hatalı bir karardı.
- Kadir MERT
- Mesajlar: 23
- Kayıt: 10.02.2013, 19:02
- Ad Soyad: Kadir Mert
- Şehir: Samsun
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
- nurileflef
- Mesajlar: 4
- Kayıt: 24.09.2013, 00:28
- Ad Soyad: Nuri Demir
- Şehir: Bitlis
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
- mustafa yılmaz
- Mesajlar: 107
- Kayıt: 30.05.2007, 15:21
- Ad Soyad: Mustafa Yılmaz
- Şehir: Denizli
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
selamlar....
toplam 10 saniye içersinde gerçekleşen bir olay. kapanma pek de önemli değil burada asıl tehlike alçak irtifada ve türbülanslı bir bölgede böyle bir durumun yaşanması. daha önce de spinden çıkamayıp yedek açmıştım. bu tecrübe oldu bana. temel mantık bırakın kanat uçsun. kanat kapanır kapanmaz türbülansında etkisiyle spine girdi. pompalama veya ağırlık kontrolüne zaten zaman tanımadı. spine giren kanada en temiz tepki frenlerin iyice azaltılmasıdır. aşırı tepkiden sakınarak kontrollü bir şekilde spinden çıktım. eğitmenlerinizle durumun kritiğini yapmanız daha yararlı olur kanaatindeyim
toplam 10 saniye içersinde gerçekleşen bir olay. kapanma pek de önemli değil burada asıl tehlike alçak irtifada ve türbülanslı bir bölgede böyle bir durumun yaşanması. daha önce de spinden çıkamayıp yedek açmıştım. bu tecrübe oldu bana. temel mantık bırakın kanat uçsun. kanat kapanır kapanmaz türbülansında etkisiyle spine girdi. pompalama veya ağırlık kontrolüne zaten zaman tanımadı. spine giren kanada en temiz tepki frenlerin iyice azaltılmasıdır. aşırı tepkiden sakınarak kontrollü bir şekilde spinden çıktım. eğitmenlerinizle durumun kritiğini yapmanız daha yararlı olur kanaatindeyim
- exmurat
- Mesajlar: 264
- Kayıt: 13.07.2010, 10:03
- Ad Soyad: Murat Sobacı
- Şehir: Çorum / Ankara
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Yaş: 41
- Pilot Menüsü:
Öncelikle çok büyük soğukkanlılık ve mükemmel bir müdahale ama bile bile uçmaya karar vermenizde bi o kadar vahim. Büyük Geçmiş olsun. Buradan kendi adıma çıkardığım ders ise tepeye geldik diye uçacağız diye bir şey yok şartları zorlamamak lazım. Bide içine sinmeyin bir şey varsa hemen iptal et yoksa sonuçları çok kötü olabilir.
- Pinokkyo
- Mesajlar: 102
- Kayıt: 23.11.2009, 13:54
- Ad Soyad: Önder Aşık
- Şehir: Denizli
- :
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Pilot Menüsü:
Hemşom merhaba
Bir nusubet bin nasihattan iyidir derler.
Çok değil daha bir sene önce biz de 4 kafadar pilot Göveçlik pistine çıkmıştık. Şartlar neredeyse aynen bahsettiğin gibiydi ve yaklaşık 1 saatlik bir gözlem sonrası uçmaya tapamız yemediği için pılımızı pırtımızı toplayıp aşağıdaki at çiftliğine çay içmeye gitmiştik.
Aman dikkat Spin çıkışında her zaman bu kadar şanslı olamayabilirsin. Kırık bir kolla yazıyorum bu mesajı.
Yine de tebrikler.
Bir nusubet bin nasihattan iyidir derler.
Çok değil daha bir sene önce biz de 4 kafadar pilot Göveçlik pistine çıkmıştık. Şartlar neredeyse aynen bahsettiğin gibiydi ve yaklaşık 1 saatlik bir gözlem sonrası uçmaya tapamız yemediği için pılımızı pırtımızı toplayıp aşağıdaki at çiftliğine çay içmeye gitmiştik.
Aman dikkat Spin çıkışında her zaman bu kadar şanslı olamayabilirsin. Kırık bir kolla yazıyorum bu mesajı.
Yine de tebrikler.
- mustafa yılmaz
- Mesajlar: 107
- Kayıt: 30.05.2007, 15:21
- Ad Soyad: Mustafa Yılmaz
- Şehir: Denizli
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
- incidal
- Mesajlar: 2
- Kayıt: 21.11.2010, 12:56
- Ad Soyad: Halil Arkın
- Şehir: Konya - Akşehir
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
SELAMLAR,ben 2 senedir mantra4 ile uçuyorum.bu şekildeki %80 asimetrik kapanmalarda özellikle bu seviye kanatlarda spine girme oranı çok yüksek.Ne kadar usta pilot olsanda kanat spine meyillenecektir.Bence böyle bir durumda kanat spine girmesin diye frenlerle oyanırsa kanat direct stol olacak.Burada arkadaşımızın yaptığı gibi 1 tur spine izin verip kanadın enerji kazanmasını sağlayıp arkasından konrollü spine döndürmek ..zaten enerji kazanan kanadın kapanan tarafı açılma meyilli olacaktır.sonra dönüşü durdurmak kolay...bu enfazla 1-2 tur da geçkleşmeli ki burda tecrübe devreye giriyor.Videodada gördüğüm kadarıyla arkadaşımız idealını yapmış tebrik ederim.