asimetrik ve spin

Kaza raporlarınız buradan yayınlayabilir raporlara yorum yazabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
mustafa yılmaz
Mesajlar: 107
Kayıt: 30.05.2007, 15:21
Ad Soyad: Mustafa Yılmaz
Şehir: Denizli
:
150+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

asimetrik ve spin

Mesaj #1 gönderen mustafa yılmaz » 1 on yıl 6 ay önce (23.09.2013, 06:58)

http://vimeo.com/75156014#


açıklamayı bilahare yapacağım....


Kullanıcı avatarı
yyalibuk71
Mesajlar: 482
Kayıt: 16.03.2011, 00:10
Ad Soyad: Kubilay Güngen
Şehir: Bursa / Mustafakemalpaşa
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen yyalibuk71 » 1 on yıl 6 ay önce (23.09.2013, 10:14)

Düşük irtifada çok tehlikeliymiş, geçmiş olsun.

Kullanıcı avatarı
huzzik
Mesajlar: 415
Kayıt: 13.03.2007, 17:35
Ad Soyad: Salih ÜNLÜTÜRK
Şehir: Aydın - İzmir
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 5 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen huzzik » 1 on yıl 6 ay önce (23.09.2013, 10:41)

zamanında ve iyi bir müdahale kendini orada belli ediyor

Kullanıcı avatarı
KARAGÖZ
Mesajlar: 566
Kayıt: 13.08.2006, 19:11
Ad Soyad: Deniz Karagöz
Şehir: Antalya
:
200+ Club
Aldığı Beğeni: 15 / 0
Yaş: 44
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen KARAGÖZ » 1 on yıl 6 ay önce (23.09.2013, 10:55)

tebrikler, kanada yerinde ve tam olması gerektiği kadar müdahale edilmiş. ölüdeniz'de yaşanan kazanın neredeyse aynısı olmasına rağmen pilot müdahalesinin oluşabilecek senaryoları nasıl değiştirdiği çok açık ortada.

Kullanıcı avatarı
bartsay
Mesajlar: 1058
Kayıt: 30.10.2009, 07:45
Ad Soyad: Bartuğ Sayın
Şehir: Isparta
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen bartsay » 1 on yıl 6 ay önce (23.09.2013, 11:16)

Bence de tebrikler 8)

Kullanıcı avatarı
mustafa yılmaz
Mesajlar: 107
Kayıt: 30.05.2007, 15:21
Ad Soyad: Mustafa Yılmaz
Şehir: Denizli
:
150+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen mustafa yılmaz » 1 on yıl 6 ay önce (24.09.2013, 07:36)

Göveçlik kalkış pisti DKD yönünde rüzgarlar için uygun bir pist. Tepeye ulaştığımızda rüzgar batılı esiyordu. Yaklaşık 3 saat bekledikten sonra hava sakinlesti ama hala kalkış pisti rotorda kalıyordu. Bütün bunların değerlendirmesini yapmamıza rağmen kalkışa karar verdim ve tepe önünde beklediğim türbülansla karşılaştım soldan büyük bir asimetrik sonrası spin. Bir tur daha dönüşe devam etmesi durumunda yedek açmaya karar verdim ama kanadı spinden çıkarmayı başardım. İnanılmaz tehlikeli bir irtifa ve yerdi. Kanat mantra m4.
Çıkarılacak derslere gelince, bile bile rotora kalkış don derece hatalı bir karardı.


Kullanıcı avatarı
Kadir MERT
Mesajlar: 23
Kayıt: 10.02.2013, 19:02
Ad Soyad: Kadir Mert
Şehir: Samsun
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #7 gönderen Kadir MERT » 1 on yıl 6 ay önce (24.09.2013, 13:52)

Çıkış esnasında yapılan işlemleri sıralayabilirsek sevinirim biz yeni pilotların kulağına küpe için.

Kullanıcı avatarı
musterdo
Mesajlar: 68
Kayıt: 08.08.2011, 12:54
Ad Soyad: Mustafa Erdoğan
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 150+ Club
Aldığı Beğeni: 3 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #8 gönderen musterdo » 1 on yıl 6 ay önce (24.09.2013, 15:16)

tebrik ederim mükemmel müdahale ve soğukkanlılık

Kullanıcı avatarı
nurileflef
Mesajlar: 4
Kayıt: 24.09.2013, 00:28
Ad Soyad: Nuri Demir
Şehir: Bitlis
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #9 gönderen nurileflef » 1 on yıl 6 ay önce (24.09.2013, 23:24)

durumu nasıl kurtardığınızıda yazsaydınız herkes faydalansaydı iyiydi :)

Kullanıcı avatarı
mustafa yılmaz
Mesajlar: 107
Kayıt: 30.05.2007, 15:21
Ad Soyad: Mustafa Yılmaz
Şehir: Denizli
:
150+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #10 gönderen mustafa yılmaz » 1 on yıl 6 ay önce (25.09.2013, 18:24)

selamlar....
toplam 10 saniye içersinde gerçekleşen bir olay. kapanma pek de önemli değil burada asıl tehlike alçak irtifada ve türbülanslı bir bölgede böyle bir durumun yaşanması. daha önce de spinden çıkamayıp yedek açmıştım. bu tecrübe oldu bana. temel mantık bırakın kanat uçsun. kanat kapanır kapanmaz türbülansında etkisiyle spine girdi. pompalama veya ağırlık kontrolüne zaten zaman tanımadı. spine giren kanada en temiz tepki frenlerin iyice azaltılmasıdır. aşırı tepkiden sakınarak kontrollü bir şekilde spinden çıktım. eğitmenlerinizle durumun kritiğini yapmanız daha yararlı olur kanaatindeyim

Kullanıcı avatarı
zorhedef
Mesajlar: 353
Kayıt: 15.04.2007, 15:21
Ad Soyad: Mustafa Atsız
Şehir: Konya / Akşehir
Aldığı Beğeni: 1 / 4
Pilot Menüsü: 

Mesaj #11 gönderen zorhedef » 1 on yıl 5 ay önce (27.09.2013, 00:37)

büyük geçmiş olsun Fethiye kabusuna dönebilirdi, bu durum : olaydan en az zararla çıkmışsınız Burda yaşadığınız - adrenalin size tam bir siv ortamı sunmuş dikkat edelim arkadaşlar bu sene havalar hep böyleydi iklimler bundan sonrada bu yönü gösteriyor herkese kazanız bol uçuşlar dilerim


Kullanıcı avatarı
exmurat
Mesajlar: 264
Kayıt: 13.07.2010, 10:03
Ad Soyad: Murat Sobacı
Şehir: Çorum / Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Yaş: 41
Pilot Menüsü: 

Mesaj #12 gönderen exmurat » 1 on yıl 5 ay önce (28.09.2013, 11:43)

Öncelikle çok büyük soğukkanlılık ve mükemmel bir müdahale ama bile bile uçmaya karar vermenizde bi o kadar vahim. Büyük Geçmiş olsun. Buradan kendi adıma çıkardığım ders ise tepeye geldik diye uçacağız diye bir şey yok şartları zorlamamak lazım. Bide içine sinmeyin bir şey varsa hemen iptal et yoksa sonuçları çok kötü olabilir.

Kullanıcı avatarı
Pinokkyo
Mesajlar: 102
Kayıt: 23.11.2009, 13:54
Ad Soyad: Önder Aşık
Şehir: Denizli
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #13 gönderen Pinokkyo » 1 on yıl 5 ay önce (28.09.2013, 14:40)

Hemşom merhaba

Bir nusubet bin nasihattan iyidir derler. :)
Çok değil daha bir sene önce biz de 4 kafadar pilot Göveçlik pistine çıkmıştık. Şartlar neredeyse aynen bahsettiğin gibiydi ve yaklaşık 1 saatlik bir gözlem sonrası uçmaya tapamız yemediği için pılımızı pırtımızı toplayıp aşağıdaki at çiftliğine çay içmeye gitmiştik.
Aman dikkat Spin çıkışında her zaman bu kadar şanslı olamayabilirsin. Kırık bir kolla yazıyorum bu mesajı. :)
Yine de tebrikler. :)

Kullanıcı avatarı
mustafa yılmaz
Mesajlar: 107
Kayıt: 30.05.2007, 15:21
Ad Soyad: Mustafa Yılmaz
Şehir: Denizli
:
150+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #14 gönderen mustafa yılmaz » 1 on yıl 5 ay önce (28.09.2013, 16:21)

Teşekkürler Önder.. yerden göğe haklısın. Risk alıp almamak tamamen bizim elimizde. Herkese kazasız uçuşlar...

Kullanıcı avatarı
incidal
Mesajlar: 2
Kayıt: 21.11.2010, 12:56
Ad Soyad: Halil Arkın
Şehir: Konya - Akşehir
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #15 gönderen incidal » 1 on yıl 5 ay önce (30.09.2013, 12:42)

SELAMLAR,ben 2 senedir mantra4 ile uçuyorum.bu şekildeki %80 asimetrik kapanmalarda özellikle bu seviye kanatlarda spine girme oranı çok yüksek.Ne kadar usta pilot olsanda kanat spine meyillenecektir.Bence böyle bir durumda kanat spine girmesin diye frenlerle oyanırsa kanat direct stol olacak.Burada arkadaşımızın yaptığı gibi 1 tur spine izin verip kanadın enerji kazanmasını sağlayıp arkasından konrollü spine döndürmek ..zaten enerji kazanan kanadın kapanan tarafı açılma meyilli olacaktır.sonra dönüşü durdurmak kolay...bu enfazla 1-2 tur da geçkleşmeli ki burda tecrübe devreye giriyor.Videodada gördüğüm kadarıyla arkadaşımız idealını yapmış tebrik ederim.