Kaza istatistikleri ile ilgili bir oneri

Kaza raporlarınız buradan yayınlayabilir raporlara yorum yazabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
Human capital
Mesajlar: 954
Kayıt: 24.06.2007, 18:40
Ad Soyad: İbrahim Coban
Şehir: Almanya
Aldığı Beğeni: 88 / 0
Pilot Menüsü: 

Kaza istatistikleri ile ilgili bir oneri

Mesaj #1 gönderen Human capital » 1 on yıl 5 ay önce (17.10.2013, 12:52)

Selam arkadaslar,

Son yillarda surekli olarak bir yigin, ´´gecmis olsun´´,´´ allah acil sifalar versin´´li
yazilar gonderilen kaza haberleri okuyorum. Gonderilen bu iyi niyetli mesajlar
bende maalesef, cocuklugumun mahalle aralarinda oturup ellerindeki aycicegi
cekirdeklerini citlatarak zaman olduren insanlari aklima getiriyor.

Umud ederim yarali arkadaslara destek vermek amaci ile bu yazilari yazan
arkadaslar bana kizmazlar. Kazalarin nasil olustuguna dair yazilan yazilardan
bu kazalarin en azindan yarisinin engellenebilecegini dusunduruyor bana.
Parasutculerin icinde onemli bir kesim bu durumu kader vs. olarak gorurken,
Insallah bir kismida` Peki ne yapilabilir´! soracaktir. Onlara soyle bir onerim var:
Turkiye,de bir yilda kac tane kaza olmussa onun duzenli ve detayli olarak
dokuman haline getirip, yil sonunda ya da ilkbaharda tam sezon baslamadan
once yayinlanmasi. Su noktalar ortaya cikmali:

- Toplam olarak kac kaza oldu.
- Kac tanesi olumcul idi
- kac tanesi kirik,ezik ve travma ile sonuclandi.
- kac tanesi kalkis alaninda ya da kalkis denemesi aninda
- kac tanesi inis eylemi sirasinda
- Kac tanesi havada
- kac tanesi yelken ucusunda
- Toplanding denemesi kazalari
- Paramotor kazasi
- Tandem kazasi
- Akro kazasi
- Egitim surecindeki kazalar
- Malzeme hatasindan dogan kazalar
- Yedek atilan kaza sayisi

Bir yil sonra bu liste onumuzde durabilirse bizler icin kazalarin sebepleri konusunda
iyi bir kaynak olabilir. Ayrica bu istatistigin her yil duzenli olarak yapilmasi durumunda
Bir istatistik cizelgesi ile yillar arasindaki gelisme de ortaya cikarilabilir. En azindan
boylece kazalarin varsa ortak sebepleri konusunda bilgi sahibi olmus oluruz.
Bu da bizlere bu aci kazalari engelleme veya aza indirgemede fikir gelistirmemize
yardimci olur.

Benim onerim bu calisma iki yada uc arkadasin haftada birer saat zaman ayirmalari
ile yapmalari mumkundur. Boyle onemli ve bizleri hayati onemde ilgilendiren isleri
Devlet, federasyon veya herhangi bir kurumdan beklemek dogru degil.
Kendi sorunlarimizi kendi elimizle cozmeye calisirsak hem biz bu alanlarda belli
yeterlilik kazaniriz hem de disaridan bakanlar, (Devlet yada oturmus kurumlari)
bize en azindan bu alanda saygi duyarlar. Ayrica her grup kendine ait oz isleri
en iyisi kendisi yapar. Aylik parasi icin masa basina giden birileri bizim sorunlarimizi
bizler gibi algilayip yorumlayamaz.

Sizler ne diyorsunuz, mumkun mu ?

Ibrahim


Kullanıcı avatarı
H.İbrahim
Mesajlar: 77
Kayıt: 16.12.2005, 01:17
Ad Soyad: Halil İbrahim Özkalender
Şehir: Gaziantep
:
100+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen H.İbrahim » 1 on yıl 5 ay önce (17.10.2013, 13:17)

Kazalara ait raporların belirli bir formatta yazılması gerektiği düşüncesindeyim...
Tüm kazaların formatı aynı olursa böyle bir istatistik çalışmasını yapmak çok daha kolay olacaktır...
Hatta ileriye dönük olarak istatistik sonuçlarıyla birlikte yıllara göre kaza raporları arşivlenerek ileri dönük bir veri tabanıda oluşturulabilir...
Elimden gelen bişi olursa ben yardım etmek isterim... ;)

Kullanıcı avatarı
necdet
Mesajlar: 256
Kayıt: 09.11.2007, 11:07
Ad Soyad: Necdet Kara
Şehir: İzmir
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen necdet » 1 on yıl 5 ay önce (17.10.2013, 13:50)

Yerinde tespit, bence kazalara yapılan yorumlarda kaza yapan pilotlara daha düzeyli eleştiriler yapılırsa, kaza paylaşımları çoğalır. Amaç aynı hataya düşmemek için ders almak sonuçta. Bazen eleştirilerde kantarın topuzu kaçıyor bence.

Kullanıcı avatarı
H_E_L_P_55
Mesajlar: 482
Kayıt: 27.06.2011, 08:15
Ad Soyad: Koray Kos
Şehir: Turhal
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen H_E_L_P_55 » 1 on yıl 5 ay önce (19.10.2013, 10:16)

Advance yazdı:Kazalara ait raporların belirli bir formatta yazılması gerektiği düşüncesindeyim...
Tüm kazaların formatı aynı olursa böyle bir istatistik çalışmasını yapmak çok daha kolay olacaktır...
Hatta ileriye dönük olarak istatistik sonuçlarıyla birlikte yıllara göre kaza raporları arşivlenerek ileri dönük bir veri tabanıda oluşturulabilir...
Elimden gelen bişi olursa ben yardım etmek isterim... ;)


+1 :tick: satış ilanlarındaki gibi bir standart konulursa hem raporu yazan hemde okuyanlar için ve analiz için çok iyi olur Human capital dediği gibi analiz işimize yarıyacaktır. atlanmaması gereken bir konu diye düşünüyorum

Kullanıcı avatarı
ymcbayraktar
Mesajlar: 832
Kayıt: 13.06.2005, 20:24
Ad Soyad: Mehmet Bayraktar
Şehir: Tokat / Zile
Aldığı Beğeni: 7 / 4
Yaş: 65
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen ymcbayraktar » 1 on yıl 5 ay önce (19.10.2013, 15:18)

Malesef kazalar genellikle saklanmakta kazaya uğrayan rapor etmediği gibi olayı gören pilotlar dahi kazaya uğrayan arkadaştan izin almadan kaza raporu yayınlamamaktadır oysa kazaların nedeni genellikle pilot hatasından kaynaklanmaktadır insanın hatasını kabul etmesi erdemdir üstelik bu hatalardan diğer pilotlar da ders alacak ve pek çok kaza önlenmiş olacaktır sayın İbrahim Çoban'ın önerisini yerinde ve gerekli buluyorum ancak biraz önce bahsettiğim engellerin ortadan kaldırılarak kaza raporlarının saklanmaması için ne gibi tedbirler alabiliriz onu belirlemeliyiz ben yıllar önce gerçekleşen ölümlü bir paramotor kazasının mevcut videosunun dahi izlendikten sonra imha edildiğini biliyorum ayrıca duyduğum pek çok kazanın duyurulmadan kapatıldığını aslında duyulan kazalar kadar duyulmayan kazalarında olduğunu biliyorum son katıldığım siv çalışmasında dahi atılan 5 yedekten 3 ünün açılmadığına şahit oldum çok şükür ki kubbe taşıdığı ve denize iniş olduğu için bir sıkıntı olmadı

Kullanıcı avatarı
Human capital
Mesajlar: 954
Kayıt: 24.06.2007, 18:40
Ad Soyad: İbrahim Coban
Şehir: Almanya
Aldığı Beğeni: 88 / 0
Pilot Menüsü: 

kazalarla ilgili istatistik

Mesaj #6 gönderen Human capital » 1 on yıl 5 ay önce (20.10.2013, 13:31)

Merhaba yeniden.

Toplanmasi dusunulen bilgilerde kimlik bilgilerinin bulunmasinin hicbir onemi
yok. Belli sonuc ve dersler cikarabilecegimiz kazalarda pilotun:

Yasi, ucus yili ve ne siklikta uctugu,
Cinsiyeti ve geldigi ulke (mumkun olursa)
o andaki hava durumu,arazi ve kaza aninda hava durumunun etkileri
Ve ucus techizati, (Pilotun seviye durumuna uygunlugu, ve guvenlilik derecesi,
yani bazi degisiklikler yapilmis mi oldugu)

Bence en onemlileri bu noktalar. Son anda aklima geldi, bir noktayi da ekleyebiliriz.
Pilotun ucus oncesi psikolojik durumu. Iki asiri durum bizleri
kaza yapmada etkileyici olabilir. Asiri hatta cilginca sevincli ya da buyuk baski
ve stress altinda oldugumuzda.

Bence boyle onemli bir calismayi baslatmak icin butun parasutcu kitlesinin
onayini beklemek gerekli degil. Boyle calismalar baslangicta cogunlukla
kitle destegi olmadan yol alir. Ama bir sure sonra hemen hemen herkes
bu isin yararli oldugunu anlayip kabul gorur.
Bu calismanin onemini kavramis bir-iki kisinin baslatmasi ama duzenli
olarak surdurmesi durumunda basarili ve cok yararli olacagina inaniyorum.


Asagida DHV,nin 2012 kazalari ile ilgili cizelge ve istatistik bilgileri.
Sahifenin asagisinda butun kazalar tek tek yorumlaniyor.

http://www.dhv.de/web/piloteninfos/sich ... stik-2012/

Tabi ki bizim hemen boyle mukemmel bir calisma yapmamiz mumkun degil.
Ama bir baslangic bile basaridir bence.

Sevgiler


Kullanıcı avatarı
bartsay
Mesajlar: 1058
Kayıt: 30.10.2009, 07:45
Ad Soyad: Bartuğ Sayın
Şehir: Isparta
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #7 gönderen bartsay » 1 on yıl 5 ay önce (20.10.2013, 21:26)

İbrahim abi cok guzel bir konuya parmak basmissin,
Kazadan sonra gecmis olsun veya allah rahmet eylein gibi temennilerin bilgi kirliligi oldugunu iki yil kadar once bir arkadas soylemisti
Ancakben cok onemsememis hatta olurmu bir dayanisma ornegi demistim simdi yanildigimi dusunuorum.
Ayrica raporun formatinin olmasi isi cok kolaylastirir
Belki bu konu icinbir istatistik veya rapor moderatoru konabilir

Kullanıcı avatarı
Human capital
Mesajlar: 954
Kayıt: 24.06.2007, 18:40
Ad Soyad: İbrahim Coban
Şehir: Almanya
Aldığı Beğeni: 88 / 0
Pilot Menüsü: 

Kaza istatistikleri ile ilgili bir oneri

Mesaj #8 gönderen Human capital » 1 on yıl 3 ay önce (01.12.2013, 18:56)

Gaziantep,ten Halil Ibrahim arkadasimizdan baska bir istekli daha cikmadi.
Aslinda bu gorevi bir kisi rahatca yapabilir. Cunki is yogunlugu yani ayrilmasi
gereken zaman cok degil. Ben iki yada birkac kisinin karsilikli biribirlerini
motive edebileceklerini ve yontem konusunda tartisarak daha iyi bir sonuca
ulasabileceklerini dusundugumden,birden fazla kisi olarak dusunmustum.

Ama bu isin onemini kavrayan bir arkadasimiz da iyi yapabilir. Zaman icerisinde
tecrube arttikca daha degisik bakis acisi gelistirip, mukemmellesebilir.

Zaten cocuklugumdaki aycicegi yiyerek zamanlarini olduren insanlar,in
yerine ellerinde i Pad-I Phon gibi gereclerle zamanlarini olduren insanlar
cogunlugu Turkiye. Onun icin insanlardan cok Fazla ``onveri`` beklemek
yanlis olur.

Halil Ibrahim arkadas, bu isi yapmayi ciddi olarak dusunmeni rica ederim.
Tabi boyle seylerde kurumlasabilmek ve belli bir tecrube ,gelenek elde
edimi cok onemlidir. Bunun icin bu isi en az 4-5 yil yapmayi goze almak
gerekli. Daha sonra nobet degisimi gerekirse bu bilgiler gelecek olan
arkadasa iletilebilir. Ama sadece kisa sure yapilirsa burada ne bilgi birikimi
ne de is yapma yontemleri gelisir,oturur.

Iki uc hafta dusun ve bu konuda bir karar ver lutfen. Evet dersen cok
sevinirim. Ve ocak 2014 ,ten itibaren baslarsin.
Ama herhangi bir nedenden dolayi cevabin hayir olursa kararina saygi
duyarim.

Sevgi ve selamlar
.

Kullanıcı avatarı
htamerursavas
Mesajlar: 198
Kayıt: 26.10.2012, 23:32
Ad Soyad: Hüseyin Tamer Ursavaş
Şehir: İzmir
Aldığı Beğeni: 91 / 9
Pilot Menüsü: 

Mesaj #9 gönderen htamerursavas » 1 on yıl 3 ay önce (02.12.2013, 01:21)

Niye birine bu görevi veriyoruz forumda Kaza Raporları bölümüyle kimse ilgilenmiyor mu?
Eğer ilgilenilmiyorsa ve gönüllü varsa iyi olur diye düşünüyorum.
Kaza Raporları herkesin elinden geçmiş olan Orhan Özgülbaş'ın kitabındaki şekliyle veya forumda genelde paylaşılan şekliyle uygun bence

Kullanıcı avatarı
Human capital
Mesajlar: 954
Kayıt: 24.06.2007, 18:40
Ad Soyad: İbrahim Coban
Şehir: Almanya
Aldığı Beğeni: 88 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #10 gönderen Human capital » 1 on yıl 3 ay önce (02.12.2013, 22:00)

Tamer Arkadas sorun o degil. Sorun tozlu raflarda duran bilgilerin yukaridaki sorular
isiginda derlenerek genel kaza nedenleri konusunda bir ifadeye varabilmek.
Ve bu sayede mumkunse bazi kazalari engelliyecek adimlar atmak. Birinci mesaji
bir daha dikkatlice okursan hareket noktamizi daha iyi kavrarsin.
Selam

Kullanıcı avatarı
parscarc
Mesajlar: 33
Kayıt: 16.07.2013, 14:20
Ad Soyad: Sıddık Kutlular
Şehir: Bursa
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #11 gönderen parscarc » 1 on yıl 3 ay önce (09.12.2013, 16:24)

Arkadaşlar bu işlerde yeni olduğumu ve tecrübeli olmadığımı başta belirterek bu konuda yardımcı olmak isterim. kriterler tam belirlenir istenenler net olursa kolay gibi geliyor.


Kullanıcı avatarı
Human capital
Mesajlar: 954
Kayıt: 24.06.2007, 18:40
Ad Soyad: İbrahim Coban
Şehir: Almanya
Aldığı Beğeni: 88 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #12 gönderen Human capital » 1 on yıl 3 ay önce (11.12.2013, 13:56)

Arkadaşlar bu işlerde yeni olduğumu ve tecrübeli olmadığımı başta belirterek
bu konuda yardımcı olmak isterim. kriterler tam belirlenir istenenler net olursa kolay gibi geliyor.

Selam Arkadas,
Evet dusundugun gibi zor bir is degil aslinda. Butun yapilmasi gereken yukarida
da yazdigim gibi, kazalarin mumkun oldugu kadar sebeplerini
arastirip, belgelemek. Ve bir yilin sonunda bir cizgi cekip butun kazalarin
toplam sayisi,ve kaza nedenleri ve gecen yillara gore ne gibi degisiklikler
oldugunu tesbit etmek. Bu is icin cok buyuk yetenek sahibi olmaya gerek
yok. Kanimca cok buyuk zamana da ihtiyac yok. Ama bu isi yapacak
arkadasin belli bir seviyede ucus tecrubesine sahip olmasi gerekli. Bir kazadan
sonra kazanin sebebi hakkindaki bilgiler yarim yamalak ya da yanlis olabilir,
kazayi disaridan goren ucus bilgisi olmayan kisilerin yanlis yorumlarini
ayaklarinin uzerine oturtarak sonuca yaklasmaya calismak bu arkadasimizin
gorevi olmalidir. Ama yinede birseyler yapma istegi icinde olmana
sevindim,tesekkurler.
.