Meksika'dan kötü haber
Moderatör: Moderatör Ekibi
- gakkaya001
- Mesajlar: 459
- Kayıt: 10.07.2010, 01:35
- Ad Soyad: Güner Akkaya
- Şehir: Adana
- :
- Aldığı Beğeni: 7 / 0
- Pilot Menüsü:
Meksika'dan kötü haber
Polonyalı pilot rafeel bu gûn geçirdiği elim bir kaza sonucu hayatını kaybetti, tûm camianın başı sağolsun...
Güner
Güner
- ibramçavuş
- Mesajlar: 172
- Kayıt: 17.01.2006, 17:37
- Ad Soyad: İbrahim Dinçer
- Şehir: Bursa
- :
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Pilot Menüsü:
- gakkaya001
- Mesajlar: 459
- Kayıt: 10.07.2010, 01:35
- Ad Soyad: Güner Akkaya
- Şehir: Adana
- :
- Aldığı Beğeni: 7 / 0
- Pilot Menüsü:
Muzaffer gorenlerin anlattigina gore asimetrik sonrasi spiral hizli 3 tur diyorlar,yedek atamadigina gore sanirim iplere felan dolasmis,yada kanada girmis gibi yorumlar var,take off'un sag arkasinda yani kanyonun arkalarinda olmus olay seiko gorenlerden biri, birde yanina inen bir pilot var,carpma etkisi ile kask firlamis kafasinin arkasini tasa vurmus diyorlar . Bu gun ucuslar iptal edildi komite gorusiyor olayi aksam brifing var. Evet cok iyi bir pilot yedek atamayacak kadar kotu bir durum yasamis demekki. Kamerasi bulunursa belki durum dahada netlesir,su an her kes saskin bakalim aksam ne olacak ,bilgi veririm gorusmek uzere..
- Champion
- Mesajlar: 649
- Kayıt: 30.11.2007, 20:39
- Ad Soyad: Semih Sayir
- Şehir: İstanbul
- :
- Aldığı Beğeni: 5 / 1
- Pilot Menüsü:
Selamlar.
Bu üzücü olay arkasından şu ana kadar sahip olduğumuz bilgileri toparlayarak bir özet yapmaya çalışıyım...!
Kaza geçiren pilot Rafal Luckos. polonyalı ve tecrübeli bir World Cup Pilotu.
Uzun zamandır uçmamış ,ve bildiğimiz kadarı ile biraz antrenmansız.
Ozone Enzo 2 kanadı ile asimetrik yada full frontal sonrası virile giriyor ve yaklaşık 3 tur dönüyor.Yere yakınken atmaya çalıştığı yedek tam dolmuyor ve kafasından çıkan (Full Face) kask, muhtemelen başına aldığı ağır bir darbe ile ölümüne yol açıyor.
Yedeği neden geç attığı (atmasına engel bir durum olup olmadığı) kanadın reaksiyon ve yapısının kazaya sebep verip vermediği gibi hususlar tam belirgin değil.
Zaten problemli olan bu kanadın ölümcül kazaya karışması Meksika PWC yarışmasından men edilmesini gündeme getirdi. Kesin açıklama bu akşam üzeri yapılacak brifing ve bilgilendirme toplantısında yapılacak.
Bunun dışında load testi olmayan (Olmadığı iddia edilen) Niviuk 24 size kanadında men edilmesi gündemde.
Ortalık çok karışık ve kaza sonrası PWCA komitesi ve yönetimi risk almak istemeyecektir.Bu yarışmanın iptal edilmesi olasılığı düşük ama Brezilya Süperfinalin geçersiz sayılma olasılığı yüksek.
Şimdilik bu kadar...
Gelişmeleri daha sonra duyururum.
Semih
Bu üzücü olay arkasından şu ana kadar sahip olduğumuz bilgileri toparlayarak bir özet yapmaya çalışıyım...!
Kaza geçiren pilot Rafal Luckos. polonyalı ve tecrübeli bir World Cup Pilotu.
Uzun zamandır uçmamış ,ve bildiğimiz kadarı ile biraz antrenmansız.
Ozone Enzo 2 kanadı ile asimetrik yada full frontal sonrası virile giriyor ve yaklaşık 3 tur dönüyor.Yere yakınken atmaya çalıştığı yedek tam dolmuyor ve kafasından çıkan (Full Face) kask, muhtemelen başına aldığı ağır bir darbe ile ölümüne yol açıyor.
Yedeği neden geç attığı (atmasına engel bir durum olup olmadığı) kanadın reaksiyon ve yapısının kazaya sebep verip vermediği gibi hususlar tam belirgin değil.
Zaten problemli olan bu kanadın ölümcül kazaya karışması Meksika PWC yarışmasından men edilmesini gündeme getirdi. Kesin açıklama bu akşam üzeri yapılacak brifing ve bilgilendirme toplantısında yapılacak.
Bunun dışında load testi olmayan (Olmadığı iddia edilen) Niviuk 24 size kanadında men edilmesi gündemde.
Ortalık çok karışık ve kaza sonrası PWCA komitesi ve yönetimi risk almak istemeyecektir.Bu yarışmanın iptal edilmesi olasılığı düşük ama Brezilya Süperfinalin geçersiz sayılma olasılığı yüksek.
Şimdilik bu kadar...
Gelişmeleri daha sonra duyururum.
Semih
-
- Mesajlar: 165
- Kayıt: 15.06.2006, 14:31
- Ad Soyad: Eyüp Ahmet Öztiryaki
- Şehir: Amasya
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Yaş: 59
- İletişim:
- Pilot Menüsü:
- Hazerfenin Bir Füruğu
- Mesajlar: 90
- Kayıt: 25.08.2009, 16:44
- Ad Soyad: Selahattin Asmalı
- Şehir: Antalya
- :
- Aldığı Beğeni: 6 / 0
- Pilot Menüsü:
World Cup seviyesinde bir yarışma pilotunun hayatını kaybetmesi Yamaç Paraşütü camiası için şok edici ve çok üzüntü verici bir durum. Daha alt seviyedeki pilot kazaları için tahlil edilebilir kaza nedeni, böylesine tecrübeye ulaşmış pilotaj seviyesi için, nasıl açıklanabilir? Kazanma hırsı, rekabet, markayı bir numara yapma isteği, güvenlik zaafına neden olabilir mi? Aşırı kendine güven, ne olursa olsun, bana bir şey olmaz bilinçaltı düşünceleri, ölümsüz olduğuna inanma, uç noktadaki pilotlar için ölümcül riskler mi taşıyor?
Kanat üreticileri için, kanat sınıflandırması ve güvenlik testleri konusunda “tüm Word Cup Pilotlarının hem fikir olduğu” ölçütler getirilemez mi? Yine World Cup’ta yarışacak pilotlar için; uçuş saati, miktarı, yarışılacak kanatla zorunlu SIV testleri vb. gibi ölçütler belirlenip, buna göre yarışmaya kabul edilme veya edilmeme seçimi yapılsa acaba daha mı az risk alınır?
Tüm bunlar kaza miktarının azalmasına katkı sağlayabilir mi? Şu ana kadar olan kazaların önlenmesi için artık hiçbir şey yapamayız. Burası kesin. Ama bundan sonra benzer bir kazanın önüne geçmek için hala yapabileceğimiz bir şeyler yok mu? Yanlış karar verdiğimizi anlamak için, en doğru gelişim eğrisini yakalamak için, daha iyi kanat yapmak için, daha kaç pilot feda edilmeli? Tüm bu kavramlar yarışırken; “pilotun can güvenliği” birinciliği kazanmadığı sürece yıldızlarımız kaymaya devam etmez mi? Bu sorulara; bu işin “en yetkin ve etkin temsilcileri cevap verirken, Yamaç Paraşütü camiası için en doğru cevapları/kararları vermelerini dilemekten başka bir şey gelmiyor elden…
Kanat üreticileri için, kanat sınıflandırması ve güvenlik testleri konusunda “tüm Word Cup Pilotlarının hem fikir olduğu” ölçütler getirilemez mi? Yine World Cup’ta yarışacak pilotlar için; uçuş saati, miktarı, yarışılacak kanatla zorunlu SIV testleri vb. gibi ölçütler belirlenip, buna göre yarışmaya kabul edilme veya edilmeme seçimi yapılsa acaba daha mı az risk alınır?
Tüm bunlar kaza miktarının azalmasına katkı sağlayabilir mi? Şu ana kadar olan kazaların önlenmesi için artık hiçbir şey yapamayız. Burası kesin. Ama bundan sonra benzer bir kazanın önüne geçmek için hala yapabileceğimiz bir şeyler yok mu? Yanlış karar verdiğimizi anlamak için, en doğru gelişim eğrisini yakalamak için, daha iyi kanat yapmak için, daha kaç pilot feda edilmeli? Tüm bu kavramlar yarışırken; “pilotun can güvenliği” birinciliği kazanmadığı sürece yıldızlarımız kaymaya devam etmez mi? Bu sorulara; bu işin “en yetkin ve etkin temsilcileri cevap verirken, Yamaç Paraşütü camiası için en doğru cevapları/kararları vermelerini dilemekten başka bir şey gelmiyor elden…
- gakkaya001
- Mesajlar: 459
- Kayıt: 10.07.2010, 01:35
- Ad Soyad: Güner Akkaya
- Şehir: Adana
- :
- Aldığı Beğeni: 7 / 0
- Pilot Menüsü:
- H_E_L_P_55
- Mesajlar: 482
- Kayıt: 27.06.2011, 08:15
- Ad Soyad: Koray Kos
- Şehir: Turhal
- :
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Pilot Menüsü:
- kakalamtahu
- Mesajlar: 174
- Kayıt: 30.10.2012, 17:46
- Ad Soyad: Hasan Tahsin Çervatoğlu
- Şehir: İstanbul
- Aldığı Beğeni: 5 / 0
- Pilot Menüsü:
- htamerursavas
- Mesajlar: 198
- Kayıt: 26.10.2012, 23:32
- Ad Soyad: Hüseyin Tamer Ursavaş
- Şehir: İzmir
- Aldığı Beğeni: 91 / 9
- Pilot Menüsü:
Ozone'un yaptığı kabul edilemez. Hak ettiler bunu. En testi süper bir test değil ama bir test sonuçta. Kural kuraldır uyacaksın yoksa itibarın ayaklar altına serilir.
Niviuk'ta az değil Load (yükleme) testinde normal ip kullanıpta kanadı ince iple üretince kimse anlamayacak mı abi ben bunu anlamıyorum. Kimse fark etmez mi sanıyorlar yani?
Bence bütün kanatların Polar eğrileri ayrıntılı olarak çıkarılıp paylaşılmalı. Hemde birkaç firma veya kullanan pilotlar tarafından.
Niviuk'ta az değil Load (yükleme) testinde normal ip kullanıpta kanadı ince iple üretince kimse anlamayacak mı abi ben bunu anlamıyorum. Kimse fark etmez mi sanıyorlar yani?
Bence bütün kanatların Polar eğrileri ayrıntılı olarak çıkarılıp paylaşılmalı. Hemde birkaç firma veya kullanan pilotlar tarafından.
- H_E_L_P_55
- Mesajlar: 482
- Kayıt: 27.06.2011, 08:15
- Ad Soyad: Koray Kos
- Şehir: Turhal
- :
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Pilot Menüsü:
- ucarimanda
- Mesajlar: 299
- Kayıt: 16.10.2006, 17:07
- Ad Soyad: Yigit Yildirim
- Şehir: Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 8 / 0
- Pilot Menüsü:
Selamlar,
Rafalla 10 sene kadar once oludenizde tanismistik. Bircok pwc yarismasinda oda paylastik. Birlikte takildik. Turkiyeye katilmaya geldigi yarismalari tatile de donustururdu. Birlikte ankara, kas, oludeniz arasi gezmistik.
Cok zulum gormus bir toplumda yetiştiği için mutevazi, kibirsiz ve cok icten bir insandı. Benim için muzo ve murat kadar degerli bir dosttu. Turkayagi planlarimizi gerceklestiremedik.
Rafalin kaza yapmasina gercekten inanamiyorum. Zamaninda seri uretim oncesi proto kanatlarla ucardi. Tecrubesi oldukca yuksektir. Rafali boyle bir kaza ile kaybettiysek herkesin birkez daha dusunmesi gerekiyor.
Ben kazada valley de bravo faktoru de goruyorum. Malesef kanatlar siniflandiriliyor ama hava kosullarinin siniflandirmasi yok. Rafalin kaza gecerdigi nokta ile 2009da stephanin kaza gecirdigi nokta arasinda 500m den fazla mesafe oldugunu sanmiyorum.
Brezilyadayken ayşe ve guner'e bolgeyi anlatip dikkatli olmalarini rica ettim. Hatta guner'e mercury disinda bir kanat almasinin uygun olabileceğini ifade ettim.
Kaza olduktan sonra konusmanin anlamsizligini yasiyorum.
Bu spora tum inancimi kaybetmek uzereyim. Lutfen guvenli ucun.
Yigit
Rafalla 10 sene kadar once oludenizde tanismistik. Bircok pwc yarismasinda oda paylastik. Birlikte takildik. Turkiyeye katilmaya geldigi yarismalari tatile de donustururdu. Birlikte ankara, kas, oludeniz arasi gezmistik.
Cok zulum gormus bir toplumda yetiştiği için mutevazi, kibirsiz ve cok icten bir insandı. Benim için muzo ve murat kadar degerli bir dosttu. Turkayagi planlarimizi gerceklestiremedik.
Rafalin kaza yapmasina gercekten inanamiyorum. Zamaninda seri uretim oncesi proto kanatlarla ucardi. Tecrubesi oldukca yuksektir. Rafali boyle bir kaza ile kaybettiysek herkesin birkez daha dusunmesi gerekiyor.
Ben kazada valley de bravo faktoru de goruyorum. Malesef kanatlar siniflandiriliyor ama hava kosullarinin siniflandirmasi yok. Rafalin kaza gecerdigi nokta ile 2009da stephanin kaza gecirdigi nokta arasinda 500m den fazla mesafe oldugunu sanmiyorum.
Brezilyadayken ayşe ve guner'e bolgeyi anlatip dikkatli olmalarini rica ettim. Hatta guner'e mercury disinda bir kanat almasinin uygun olabileceğini ifade ettim.
Kaza olduktan sonra konusmanin anlamsizligini yasiyorum.
Bu spora tum inancimi kaybetmek uzereyim. Lutfen guvenli ucun.
Yigit
- gakkaya001
- Mesajlar: 459
- Kayıt: 10.07.2010, 01:35
- Ad Soyad: Güner Akkaya
- Şehir: Adana
- :
- Aldığı Beğeni: 7 / 0
- Pilot Menüsü:
Yigit öncelikle basin sagolsun, rahmetlinin Turkiye'deki en yakin arkadasi senmussin6 kazadan sonra ogrendim olay bizim 2 km kadar arkamizda olmus biz senin anlattigin kanyonda ugrasirken kaza olmus olayin gorgu sahitleri michael sigel ve seiko yanina indiler detayli bilgi alabilirsin, tekrar basin sagolsun , cok usta bir pilotu kaybettik.
- sinanpaşalı
- Mesajlar: 371
- Kayıt: 06.05.2006, 13:24
- Ad Soyad: Halil Akdeniz
- Şehir: afyonkarahisar
- Aldığı Beğeni: 9 / 0
- Yaş: 36
- Pilot Menüsü:
- ozaygormez
- Mesajlar: 86
- Kayıt: 01.03.2007, 21:32
- Ad Soyad: Özay Görmez
- Şehir: Lüleburgaz
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü: