İlk Kazam .
Moderatör: Moderatör Ekibi
- acrofly
- Mesajlar: 5
- Kayıt: 04.02.2014, 13:07
- Ad Soyad: Hurşit Gökkaya
- Şehir: Konya / Mersin
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
İlk Kazam .
02.02.2014 Saat 14:00 Sularıydı Bir Hevesle Ucmayı beklıyordum ruzgar 15 20 km Take off kuşamımı Giyindim havada azıcıkta olsa termik vardı take off'tan ayrıldım yelken bandına girdim kanadım dhv 1 alpha 2 hocamda bi yandan yönlendiriyor . soldan ağırlığımla döndüm yamaca cok yakındım harness kozaydı yavaş yavaş yamaça yaklaştıgımı fark ettim hemen kozadan cıktım paraşütü yavaşlatmaya çalıştım duramayınca yamaca vurdum.
- sinanpaşalı
- Mesajlar: 371
- Kayıt: 06.05.2006, 13:24
- Ad Soyad: Halil Akdeniz
- Şehir: afyonkarahisar
- Aldığı Beğeni: 9 / 0
- Yaş: 36
- Pilot Menüsü:
-
- Mesajlar: 10
- Kayıt: 22.12.2009, 22:11
- Ad Soyad: Murat Evsen
- Şehir: Diyarbakır
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
- hsiray@ttnet
- Mesajlar: 311
- Kayıt: 20.07.2006, 22:50
- Ad Soyad: Hamdi Şiray
- Şehir: Kayseri
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
- zorhedef
- Mesajlar: 353
- Kayıt: 15.04.2007, 15:21
- Ad Soyad: Mustafa Atsız
- Şehir: Konya / Akşehir
- Aldığı Beğeni: 1 / 4
- Pilot Menüsü:
Bu konuya dikkat
basamakları tek tek çıkarsak allahın izniyle hiç bir şey olmazhsiray@ttnet yazdı:Hurşit önce geçmiş olsun.Uçtuğun kanat DHV 1 ama kullandığın harnes KOZA hiç bir zaman uyum sağlayamaz.Bu koza harnes özle olarak yarışma kanatları için üretildiği için senin bu kanada kesinlikle uymaz.Umarum bir daha uçmazssın bu koza harnesle.Birde yamaca yakın uçma sakın.Herkese slm.Uçuşa devam.
- omerfaruk
- Mesajlar: 143
- Kayıt: 07.08.2008, 17:29
- Ad Soyad: Omer Faruk Gocmen
- Şehir: Amerika
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
gecmis olsun. benimde benzer bir durum basimdan gecmisti. bu senaryo sonderece populer ve ozellikle baslangic pilotlarinin basina gelir. egitimcinin radyo sevk ve idaresi altinda olunsa bile yasanilabilir. motor sporlari veya bisiklet gibi sporlardada benzer kazalar olabilir.
bu tarz sporlarda " baktigin yere gidersin" seklinde bir soz vardir. bunun bilimsel bir aciklamasi olabilir ama ben bilmiyorum. kisaca soyleyebilecegim su: motorla veya bisikletle viraja girdin, viraj umdugundan sert cikti, hizlisin. hic onemli degil gozunu virajin cikisina diktigin anda farkinda olmadan makinayi geregi kadar yatirip o virajdan cikarsan. ama bir an yanilgiya panige kapilip virajin keskin oldugu noktaya, bariyerlere vs bakarsan dumduz oraya gider kaza yaparsin. yamac parasutundede durum tamamiyle ayni.
tepeye yakin termik donuyorsun arka ruzgarla bir anda hizin artti tepeye yaklasiyorsun...sakin ol, cevir basini ver agirligini, kanadi spin e sokmadan cek frenini, buyuk ihtimalle kanat yatar ve tepeye carpmadan donersin. ama hata yapip tepeyle goz goze gelip, bir goruste asik olursan carpma ihtimalin yuksek. carpmadan once cok saglam bir palye super olur. kalkip ustunun basinin tozunu silkeleyip "top landing yapacaktim olmadi" diyerek karizmayi kurtarmaya bile calisabilirsin:) saka biryana carpma muhakkak ise genel prosedurler: harnesten cikmak, palye, 5 nokta taklasi, carpma aninda (cigerlerdeki havayi bosaltmak icin) kuvvetlice bagirmak vs. bolge ormanliksa agaca inis tedbirleri... kitaplarda bunlar anlatiliyor ama is basa gelince donup kalmamak oldukca zor. ben sadece nacizane bir palye koyabilmistim.
bu tarz sporlarda " baktigin yere gidersin" seklinde bir soz vardir. bunun bilimsel bir aciklamasi olabilir ama ben bilmiyorum. kisaca soyleyebilecegim su: motorla veya bisikletle viraja girdin, viraj umdugundan sert cikti, hizlisin. hic onemli degil gozunu virajin cikisina diktigin anda farkinda olmadan makinayi geregi kadar yatirip o virajdan cikarsan. ama bir an yanilgiya panige kapilip virajin keskin oldugu noktaya, bariyerlere vs bakarsan dumduz oraya gider kaza yaparsin. yamac parasutundede durum tamamiyle ayni.
tepeye yakin termik donuyorsun arka ruzgarla bir anda hizin artti tepeye yaklasiyorsun...sakin ol, cevir basini ver agirligini, kanadi spin e sokmadan cek frenini, buyuk ihtimalle kanat yatar ve tepeye carpmadan donersin. ama hata yapip tepeyle goz goze gelip, bir goruste asik olursan carpma ihtimalin yuksek. carpmadan once cok saglam bir palye super olur. kalkip ustunun basinin tozunu silkeleyip "top landing yapacaktim olmadi" diyerek karizmayi kurtarmaya bile calisabilirsin:) saka biryana carpma muhakkak ise genel prosedurler: harnesten cikmak, palye, 5 nokta taklasi, carpma aninda (cigerlerdeki havayi bosaltmak icin) kuvvetlice bagirmak vs. bolge ormanliksa agaca inis tedbirleri... kitaplarda bunlar anlatiliyor ama is basa gelince donup kalmamak oldukca zor. ben sadece nacizane bir palye koyabilmistim.
- [email protected]
- Mesajlar: 15
- Kayıt: 30.04.2014, 17:27
- Ad Soyad: Turan Bulat
- Şehir: Adana
- Aldığı Beğeni: 4 / 0
- Pilot Menüsü:
- salihakcil
- Mesajlar: 37
- Kayıt: 05.04.2011, 21:22
- Ad Soyad: Salih Akçil
- Şehir: Burdur
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü: