Alanya Mahmutlar Tandem Kazası ve Konya Single Kazası?

Kaza raporlarınız buradan yayınlayabilir raporlara yorum yazabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Ali(Durali) Karaca
Mesajlar: 183
Kayıt: 10.10.2008, 16:22
Ad Soyad: Ali (Durali) Karaca
Şehir: Ordu
:
Yarışma Pilotu 200+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 1
Pilot Menüsü: 

Alanya Mahmutlar Tandem Kazası ve Konya Single Kazası?

Mesaj #1 gönderen Ali(Durali) Karaca » 1 on yıl 2 hafta önce (11.03.2014, 22:21)

Alanya Mahmutlar'da tandem kazası ve Konya'da single kazası olduğuna dair bazı duyumlar mevcut. Bu kazalarla ilgili, ayrıntılı bilgisi olanlar var mı? Özellikle sezonun yeni yeni başlayacağı bu günlerde, kazalarla ilgili objektif paylaşımlar ve raporlar camia açısından da yararlı olacaktır. Kaza geçiren arkadaşlara şimdiden çok geçmiş olsun, umarım kısa zamanda herkes sağlığına kavuşur.


Kullanıcı avatarı
Hazerfenin Bir Füruğu
Mesajlar: 90
Kayıt: 25.08.2009, 16:44
Ad Soyad: Selahattin Asmalı
Şehir: Antalya
:
100+ Club
Aldığı Beğeni: 6 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen Hazerfenin Bir Füruğu » 1 on yıl 1 hafta önce (15.03.2014, 03:14)

Alanya Mahmutlar 'daki tandem kazasını ben gördüm. (galiba) Başını tam yakalayamadım ama yamaca çarpma sesinden sonra, sönen paraşütü çok net gördüm. (sanırım) 253 kişi bu gönderiye bakmış, 255 paraşütçü Alanya'ya gelmiş, ancak bir Allah'ın YP cisinden ses çıkmadığına göre ben "kötü bir rüya gördüm" diye düşünmeye başlıyorum artık... kim bilir belki biraz daha hiç olmamış gibi davranırsak 2014 yılını "sıfır" kaza ile bitiririz... hiç olmamış gibi davransak, hatalarımızdan kurtulabilir miyiz acaba?

Kullanıcı avatarı
dnzerdal
Mesajlar: 154
Kayıt: 08.05.2010, 14:12
Ad Soyad: Ömür Deniz Erdal
Şehir: Konya
Aldığı Beğeni: 7 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen dnzerdal » 1 on yıl 1 hafta önce (15.03.2014, 17:25)

Merhaba Durali Abi, Mahmutlarda ki kaza gördüğüm kadarıyla şöyle gelişti. Pilot arkadaşımız arka rüzgarla takeoff hizasının biraz altında dağa doğru hızlı bir şekilde yaklaşıyordu. Yanlış hatırlamıyorsam kanadı bibeta. Takeoff'a yaklaşırken kanadını döndürmek istedi ancak arka rüzgar alan kanat haliyle dönmedi, daha sonra fireni arttırdı ve kanat spine girdi. Yarım tur spinden sonra kanat öne saldırdı(gözünüzde canlandırmak için olay misty flip hareketini andırıyor) ve front yedi daha sonra o şekilde takeoffun 30 metre kadar altına vurdular. Takeoffun biraz üst kısmında olduğum için daha net bişeyler söyleyemiyorum. Pilot arkadaşımız daha doğrusunu detaylı şekilde yazacaktır diye düşünüyorum.

Konya da meydana gelen single kazasını ise görmedim. Fakat duyduğum kadarıyla arkadaşımız ufak çapta wingover çalışırken bastığı tarafın aksini boş bırakmış ve ordan asimetrik yemiş. Yaşadığı panikle kapanan tarafa aşırı tepki uygulamış ve kanat dönüşe geçmiş. Bu şekilde yere hızlı bir çarpma yaşamış. Arkadaşımız günden güne iyileşiyor. Sağlığı normale kavuşunca oda kaza raporunu ayrıntılı bir şekilde yayınlayacaktır.

İki kaza geçiren pilot arkadaşımıza da tekrar geçmiş olsun diyorum. Biran önce eski sağlıklarına kavuşup ait oldukları göklere dönerler.

Saygılarımla...

Ali(Durali) Karaca
Mesajlar: 183
Kayıt: 10.10.2008, 16:22
Ad Soyad: Ali (Durali) Karaca
Şehir: Ordu
:
Yarışma Pilotu 200+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen Ali(Durali) Karaca » 1 on yıl 1 hafta önce (15.03.2014, 22:41)

Teşekkür ederim Deniz açıklaman için. Selahattin beyin söylediği husus çok önemli, genelde kaza yapan kişiyi tanıyorsak yada kazada sorumluluğu olduğunu düşündüğümüz kişiyi tanıyorsak, kazaları çok net görmüş olsak bile yazmaktan çekiniyoruz, ya da bir yerin kaza ile anılmasını istemiyorsak yine yazmaktan çekiniyoruz. Bence kaza raporları kazayı gören ve değerlendirebilecek durumda olan 3. kişiler tarafından yazılmalı, zira kaza yapan pilot kazanın bir bölümünü hatırlayamıyor genelde, yada insan beyni bir süre sonra kişinin kazadaki hatasını mantığına uydurarak gelişen kazanın sebeplerini başka bir yere oturtturuyor. Camia olarak kaza risklerini azaltmak için, kaza yapan pilotları ön plana çıkarmadan, ancak kazaların nedenlerini ve muhtemel diğer sonuçları açık yüreklilikle burada paylaşabilmeliyiz. Eminim ki, bu kazaları Deniz arkadaşımızdan çok daha net gören birileri vardır, ancak yukarıda belirttiğim nedenlerle yazmıyorlardır. Hayırlısı bakalım.

Kullanıcı avatarı
ekremcvs
Mesajlar: 153
Kayıt: 04.08.2007, 17:12
Ad Soyad: Ekrem Çavuş
Şehir: Samsun
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen ekremcvs » 1 on yıl 1 hafta önce (16.03.2014, 00:36)

herkese merhaba ,Sebahattin ve Alinin dediklerine katılmamak mümkün değil sanırım Sebahattinin gördüğü rüyayı hepimiz görüyor lakin sesimizi çıkarmıyoruz ,bu kötü bir durum açık ve şeffaf olup çıkarılacak dersleri maaalesef çıkaramıyoruz .
şahsım adına Alinin bahsettiği 2 kazayı da biliyorum (sadece duydum)
detayları bilemesem de her 2 kazada da kazayı yapan arkadaşlardan yada kaza değerlendirmesini yapacak seviye de arkadaşlardan
objektif yorumlar maalesef gelmiyor .
bu bizim eksikliğimiz tüm uçanlar olarak.
bura da parantez açarak belirtmek isterim ki :
'' BU BALIK HEP BAŞTAN KOKUYOR ''
çeşitli seviyelerde uçan epey pilot arkadaşımız var ,başlangıç,orta ,ileri ve yarışmacı pilot
tüm herkesin açık yüreklilikle bu tip kaza olaylarında faydalanacağımız kaza raporları yazması sporun gelişimi için çok önemli diye düşünüyorum .

2013 yılı içinde Kayseri'de ki yarışma esnasında da sanırım yarışmanın 2. günü idi yarışmacı arkadaşlardan adını yanlış hatırlamıyor isem
''Derviş Mahmutoğlu '' idi tepe önünde bir kaza yapmış idi, bu seviyede yapılan bir kazanın da kaza raporunu maalesef aradan geçen zaman içinde göremedik ,
seviye ne olursa olsun mutlaka değerlendirmeler yapılmalı diye düşünüyorum .bu tip kaza raporları her seviye için çok önemli kanaatimce
tüm pilotların bir takım dersler çıkarabilmeleri açısından .
herkese kazasız uzun uçuşlar ,sevgiler.

Kullanıcı avatarı
SERVET
Mesajlar: 194
Kayıt: 15.07.2006, 15:49
Ad Soyad: Servet Yalçınkaya
Şehir: İstanbul
:
250+ Club
Aldığı Beğeni: 68 / 3
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen SERVET » 1 on yıl 1 hafta önce (16.03.2014, 00:45)

dnzerdal yazdı:Takeoff'a yaklaşırken kanadını döndürmek istedi ancak arka rüzgar alan kanat haliyle dönmedi, daha sonra fireni arttırdı ve kanat spine girdi. Yarım tur spinden sonra kanat öne saldırdı(gözünüzde canlandırmak için olay misty flip hareketini andırıyor) ve front yedi daha sonra o şekilde takeoffun 30 metre kadar altına vurdular.


Genelde arka rüzgarda kanadın zor döndüğüne ilişkin yanlış bir öngörü var.
Aslında ister yan ister arka isterse kafa rüzgarı olsun kanat aynı hızda döner yani hava hızı değişmez değişen yalnızca yer hızıdır. Arka rüzgarda yamaca ve yere yakın uçuşlarda yer hızındaki bu artışı algılamamız referans noktalarına yakın olduğumuzdan dolayı daha çok hissedilir. Yerden çok yüksek olduğumuzda bunun farkına bile varmayabiliriz. Bu bir tür yanılsamadır ve buna arka rüzgar cini (downwind demon) denir.

örnek vermek gerekirse. Kanatımızın trim hızı 38 km rüzgar hızıda 20 km olsun. Saniyede kanadın aldığı yolu daha rahat görmemiz açısından m/sn ye çevireceğim. Yani kanatın hızı 10,5 m/sn rüzgarın hızı ise 5,5 m/sn oluyor. Kanat diyelimki %50 frenle 5 sn de 180 derecelik bir dönüş yapıyor. Burada dikkat etmemiz gereken sıfır rüzgarda olsa kafa rüzgarıda olsa bu dönüş süresi değişmez çünkü hava hızı sabittir. Değişen yalnızca yer hızıdır. 5 sn lik süre zarfında dönüşün arka rüzgar bacağında aldığı mesafe kabaca [(yer hızı=hava hızı+ rüzgar hızı) * 5 sn ] (10,5+5,5)* 5sn=80 metre rüzgar üstü bacağında ise [(yer hızı=hava hızı- rüzgar hızı) * 5 sn ] (10,5-5,5)* 5sn= 25 metredir. İkisi arasında muazzam bir fark vardır dönüş süreleri yani hava hızları rüzgar altında da rüzgar üstünde de aynı fakat yer hızları farklı olduğundan dolayı özellikle yere ve yamaca yakın olduğumuzda dönüş hissiyatıda farklı algılanacaktır. rüzgar üstü bacağı ağır çekim bir film gibi gerçekleşirken rüzgar altı bacağı ise sanki herşey çok hızlı akıyorken kanat yavaş tepki veriyor dönmüyor gibi gelir fakat bu sadece bir yanılsamadır. Bu yanılsama çoğunlukla spin ve stall ile sonuçlanır.

Sizin anlattığınız kadarı ile kazada yamaç boyunca oluşan rüzgar eğimide kanatın dönüşünü geciktirebilir. Bu konuyla ilgili bi yazı yazmıştım http://www.ypforum.com/viewtopic.php?p=84247#84247
Arka rüzgar cinide:) işin içine girince sonuç kaçınılmaz oluyor bazen.


Kullanıcı avatarı
gakkaya001
Mesajlar: 459
Kayıt: 10.07.2010, 01:35
Ad Soyad: Güner Akkaya
Şehir: Adana
:
Yarışma Pilotu 150+ Club
Aldığı Beğeni: 7 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #7 gönderen gakkaya001 » 1 on yıl 1 hafta önce (16.03.2014, 10:17)

Merhabalar
Öncelikle her iki pilotoda acil şifalar dilerim. Kaza raporunun önemine katılıyorum,ancak öncelikle festival organizatörlerine burada bir miktar sorumluluk düşüyor,festivalin renkli ve sponsorlara karşı kalabalık görünmesi açısından, ülkemizin dört yanından davet ettikleri bir çoğu başlangıç pilotundan oluşan,katılımcılara daha dikkatli olmalılar diye düşünüyorum.Ekrem kardeşim kayserideki kaza ile festivaldeki kaza arasında büyük fark var,Derviş profesyonel bir yarışma pilotu bunun kritiğini kendi aramızda yaptık,festival pilotlarının kaza raporları önemli çünkü bir çoğu festivalden festivale uçuyor bu bağlamda paylaşım önemli ama,Selahattin'in belirttiği gibi görmedim,duymadım mantığı olduğu sürece üzerleri hep kapanacak,tekrar geçmiş olsun acil şifalar...

Kullanıcı avatarı
H_E_L_P_55
Mesajlar: 482
Kayıt: 27.06.2011, 08:15
Ad Soyad: Koray Kos
Şehir: Turhal
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #8 gönderen H_E_L_P_55 » 1 on yıl 1 hafta önce (16.03.2014, 11:08)

kendi şahsı görüşüm yarışma pilotlarının kaza raporlarını çok daha detaylı anlaşılır bir şekilde yayınlaması lazım.

ülkede yarışmaya katılım oranları git gide artıyor türkiye şampiyonalarına katılan en kötü 100 adet türk pilot var kimisi üst düzey yarışmacı kimisi kendini geliştirmeye çalışan kimi ise o havayı solumaya gelen pilotlar.

" biz kendi aramiz da değerlendirdik " demek diğer yarışmaya katılan pilotların bundan ders çıkarmasını istememek demektir.

yada yarışma pilotu kaza raporunu yayınlamamışken festivalde olan kaza raporunu istemek biraz da bencillik oluyor sanırım.

ben ve benim gibi kendini geliştirmek isteyen bir çoğu pilot var böle ufak tefek şeylerde siz bize destek çıkmazken ( kaza raporuda ufak birşey sayılamaz ) festivalde olan bir kazayı bu kadar irdelemeniz biraz manidar.

amaç şeffaflık ise her seviyeden her pilota uygulanmalı bu şeffaflık

alanya festivalinde bende vardım kazayı tam net göremesem de pisti teğet geçip önden kapama ile pist önüne düştüğünü gördüm

amacım gördüğümü saklamak değil burada ben şöle gördüm o böyle gördü laf kalabalığından ise kazayı yapan pilot arkadaşın açık ve net rapor hazırlamasını beklemek daha mantıklı sanırım.

kaza yapan arkadaşlara acil şifalar dilerim.

asivemaviblue
Mesajlar: 14
Kayıt: 23.05.2013, 09:00
Ad Soyad: Mehmet Başer
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #9 gönderen asivemaviblue » 1 on yıl 1 hafta önce (16.03.2014, 13:19)

Kaza yapan pilot arkadaşımız, hastaneden dün taburcu oldu. Kisa zamaniçerisinde tekrardan gökyüzünde aramızda olacak. yolcusunun durumuda çok iyidir. gelelilim kazaya bunu en iyi kendisi yazacaktır kısa zamana. Hepinize çokça selamlari var
En son asivemaviblue tarafından 16.03.2014, 13:30 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
htp0506
Mesajlar: 3
Kayıt: 11.11.2012, 23:23
Ad Soyad: Furkan Hatipoğlu
Şehir: Amasya
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #10 gönderen htp0506 » 1 on yıl 1 hafta önce (16.03.2014, 13:28)

arkadaşlar kaza raporunu acıklayım:
pilotumuz mustafa kemal öztürk, kendisi 4-5 yıldır ölüdenizde tandem pilotlugu yapmaktadır.
kanat: bibeta3
mahmutlardaki takeoofu cogumuz biliriz, yelken bandında ruzgar hafif saglı geliyor ve tandem kanat sag taraftan sola dogru geliyor bu sırada ise single bir kanat buzz4 sol taraftan sag tarafa dogru geliyor tandem kanat tepeye dogru yaklasıyor dısa donüş yapacagı sırada buzz4 kanatta tepeye dogru yaklasıyor single kanat tandeme gore birazcık irtifalı ve tandem kanat tepeyle kanat arasında sıkısıyor verilen karar neticesinde her iki kanat tepeye dogru donuş gercekleştiriyor. sonrasında single kanat donusunu tamamlayıp ucusuna devam ediyor tandem kanat ise hepimizin bildigi uzere biraz komutları gec algılıyor donus sırasında kanat spine giriyor yarım tur donusten sonra pilot kanadı spinden ruzgara karsı temiz bir şekilde cıkartıyor cıkıs sonrası kanat öne doğru saldırıyor ve frontal oldugu an yere temas ediliyor.
yolcunun durumu omurgada zedelenme var ve doktoru 2 haftaya kadar yurumeye normal yasantısına donecegini soyledi.
pilotun durumu : sol ayak bileginde bir eklem kırıgı birde kemik kırıgı vardır, sol kasıgında 2 noktada catlak, omurgada kırık ve kaburgada 2 adet kırık mevcuttur. dokturu kalıcı bır oluşmayacagını hızlı bir şekilde iyileşme gosterdigini soyledi.
tekrar pilot ve yolcu arkadaşımıza acil sifalar diliyorum...

Kullanıcı avatarı
vedatok
Mesajlar: 77
Kayıt: 24.10.2005, 00:10
Ad Soyad: Vedat Okur
Şehir: Ören / Milas
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #11 gönderen vedatok » 1 on yıl 1 hafta önce (16.03.2014, 14:47)

Merhabalar
Öncelikle her iki pilotoda ve yolcuya acil şifalar dilerim.Gelmis gecmis olsun


Kullanıcı avatarı
garadark
Mesajlar: 160
Kayıt: 28.08.2010, 23:21
Ad Soyad: Gökhan Çevik
Şehir: Sabanozu/ Cankiri
Aldığı Beğeni: 3 / 0
Yaş: 51
Pilot Menüsü: 

Tandem kanatların "Top Landing" yapma lüksü war mı

Mesaj #12 gönderen garadark » 1 on yıl 1 hafta önce (17.03.2014, 00:26)

Tandem kanatların "Top Landing" yapma lüksü war mı?
Masumane soruyorum, kimseyi yargılamıyorum.
Tüm kazazedelere geçmiş olsun.
*****
Derwiş'in kazası;
yarışma ortamında ve kanatı ile pilot tercihlerine bağlı olası bir durumdur.

Kullanıcı avatarı
SHaDoW
Mesajlar: 143
Kayıt: 11.07.2009, 00:34
Ad Soyad: Ahmet Tokalı
Şehir: Adana
:
100+ Club
Aldığı Beğeni: 6 / 1
Yaş: 45
Pilot Menüsü: 

Mesaj #13 gönderen SHaDoW » 1 on yıl 1 hafta önce (17.03.2014, 01:39)

Kaza raporları konusunda Ekrem Çavuş'un çok önemli bir noktaya değindiğini düşünüyorum ve Koray Koş'un ilk yorumuna katılıyorum.

Ben de geçen yıl katıldığım bazı yarışmalarda bir kaç kazaya şahit oldum. Fakat, neden kaynaklandığını pek anlayamadığım bir şekilde yetkin pilot arkadaşların herkesten bekledikleri şekilde o değerli yorumlarını burada paylaşmamaları, herhangi bir kaza raporu yazmamış olmaları bana çok ilginç geldi.

Bazı pilot arkadaşlarımızın, kendilerini diğer pilotlardan tümüyle ayırıp kendi aralarında değerlendirecek kadar "gizli" olmayan kaza olaylarında yorum hakkını kullanması da bir o kadar ilgi çekici.

Belirli seviyenin üstünde bir çok pilot kendi risklerini alıyor. Aldığı kararlar da ilk olarak kendisini ilgilendiriyor, etkiliyor. Kaza raporları konusunda amaç, gerçekten yapılan hatalardan camia olarak ders çıkarılması ve hataların tekrar etmemesi ile kaza oranlarının azalmasına katkı sağlamak ise herkesin aynı duyarlılıkta olması gerekmektedir.

Sayın Gökhan Çevik: Kişi veya isimlerle ilgilenmiyorum. Herhangi bir pilot kazası duyduğum zaman yaşadığı acıyı, hastahane ortamındaki halini, ailesi, yakınları ve sevenlerinden yamaç paraşütü konusunda aldığı baskıları gerçekten çok iyi hissediyorum/biliyorum. Kanat ve pilot tercihlerine bağlı olası bir durum" şeklinde özetlediğiniz bu veya benzeri olaylar daha ayrıntılı bir şekilde açıklansa, ne gibi "pilot tercihleri" sonucu kaza gerçekleştiği belirtilse, diğer pilotlarda o riskleri almayı tercih etmeden önce iki kere düşünse, daha iyi olmaz mı?

Kullanıcı avatarı
unforg
Mesajlar: 237
Kayıt: 04.03.2010, 00:53
Ad Soyad: Uğur Baytaş
Şehir: Bursa
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 4 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #14 gönderen unforg » 1 on yıl 1 hafta önce (17.03.2014, 02:18)

Kaza yapan arkadaşlara acil şifalar dilerim.Bence kaza raporlarının gizli tutulmaya çalışılmasındaki en büyük sebep yayınlanan raporlardan nasıl bu kaza engellenirdi yada nasıl dersler alınırı tartışmadan çok kaza yapan kişilere yıkıcı ve kırıcı eleştirdiğimiz için genelde kazalar foruma yansımıyor diye düşünmekteyim

Kullanıcı avatarı
cumhurdurmaz
Mesajlar: 158
Kayıt: 28.04.2010, 09:36
Ad Soyad: Cumhur Durmaz
Şehir: Muğla
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Yaş: 41
Pilot Menüsü: 

Mesaj #15 gönderen cumhurdurmaz » 1 on yıl 1 hafta önce (17.03.2014, 03:54)

Bende Oradaydım Son anda kanadın aşağıya doğru düştüğünü gördüm, bu üzücü hadiseyi bidaha yaşamamak dileğiyle tüm dostları selamlıyor pilot arkadaşarıma ve yolcumuza acil şifalar diliyorum. :twisted: !!!!!!dikkat

Kullanıcı avatarı
gakkaya001
Mesajlar: 459
Kayıt: 10.07.2010, 01:35
Ad Soyad: Güner Akkaya
Şehir: Adana
:
Yarışma Pilotu 150+ Club
Aldığı Beğeni: 7 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #16 gönderen gakkaya001 » 1 on yıl 1 hafta önce (17.03.2014, 09:22)

Merhabalar
Kaza yapan pilot arkadaşımıaza acil şiflar dilemiştim,tekrar acil şifalar dilerim.
Yalnız ahmet tokalı anlamamış olman gayet normal,klavye başından atıp tutuyorsunda sen 2 kaza yaptın ikisinede şahidim sen neden detaylı kaza raporu yazmadın? geçen sene evet ilk kez yarışmalara katıldın ama kaç kez uçtuğunu yarışmanın kaçıncı günü geri döndüğünü ben yakınen biliyorum,olayın üzerine katabileceğin bir şey varsa yaz ama kalkıpta yarışma pilotlarını eleştirmeye kalkma. Tekrar pilot arkadaşımıza ve yolcusuna acil şifalar dilerim...


Kullanıcı avatarı
Serdal Sacti
Mesajlar: 52
Kayıt: 02.03.2010, 01:18
Ad Soyad: Serdar Saçtı
Şehir: Tokat
:
Yarışma Pilotu 150+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Yaş: 45
Pilot Menüsü: 

Mesaj #17 gönderen Serdal Sacti » 1 on yıl 1 hafta önce (17.03.2014, 10:23)

Merhabalar

Koray KOŞ ve Ekrem ÇAVUŞ'a katılıyorum

Yarışmacı pilot kaza yaptığında kaza raporu saklanmalı kendi aralarında kritikleri yapılmalı diye bir üsluba katılmam mümkün değil.

Bu TEZ doğru ise World Cup pilotu Rafalla kaza raporu neden yazıldı çizildi değerli üstad Yiğit YILDIRIM rafalla ilgili rapor yazısında neyi kastetmişti acaba arkadaşlar hepimiz bir birimizden sorumluyuz sebebi birinin başına bişi geldiğinde bu platforma acı mesajlar atılıyor.Bu çok ağır geliyor.

Kaza kazadır ve rapor halinde hazırlanır bu platformu samimi görüyor ise paylaşılır nedeni İNSANI BİR SORUMLULUK ben tecrübeleyim yarışma pilotuyum sen festivalcisin senin uçuşun ne kaç yarışma uçtun şunu yaptınmı deyip ahkam kesmesin.

Kimseyi kanat durduğu yerde dur canım sıkıldı şu altımda uçanı yere vurayım demez. PİLOT HATA YAPMIŞTIR.

Kayseri yarışma Organizasyonunda Derviş MAHMUTOĞLU'nun kırımlı kazası Akın GÖKBULUT'yedek paraşüt ile inişini gördüm fakat kendileri bilgilendirme amaçlı yazarlar diye düşünüyordum.

Yarışmacı pilotların kaza raporlarını kendi aralarında deneyimleri az olanlar bu platformda kıritik yapması gerektiğini düşünemedim.

Mustafa KEMAL arkadaşımı iyi tanıyorum tecrübesi bilgi ve deneyimli pilottur.Kaza yaptığını duyduğumda çok üzüldüm Allah acil şifalarını versin.

Kullanıcı avatarı
SHaDoW
Mesajlar: 143
Kayıt: 11.07.2009, 00:34
Ad Soyad: Ahmet Tokalı
Şehir: Adana
:
100+ Club
Aldığı Beğeni: 6 / 1
Yaş: 45
Pilot Menüsü: 

Mesaj #18 gönderen SHaDoW » 1 on yıl 1 hafta önce (17.03.2014, 10:46)

Benim bir kazamı hastahane de iken onayım ile arkadaşlarım paylaşmıştı. Ayrıntısı da bence zaten vardı. Yorumumdan da anlaşılacağı üzere ben bu durumu hiç bir zaman saklama gereği duymadım. Kaza yapmış olan arkadaşların durumlarını çok iyi anlayabildiğimi, hissedebildiğimi belirttim.

İkinci kaza dediğiniz ise, sanırım Bozdağ'daki yedek konusu olmalı. Sizin de içinde bulunduğunuz bir gurup ile Bozdağ'a birlikte gittik, birlikte döndük.. Herhangi bir yarışmayı yarım bırakıp döndüğümü de hatırlamıyorum. Son güne kadar uçtum. Yarışmalara güzel bir organizasyonda keyifli uçuşlar gerçekleştirebilmek ve siz gibi başarılıı yarışma pilotlarından bir şeyler öğrenebilmek adına katıldığım için ve kendimi göstermek zorunda olduğum bir sponsorum olmadığından yarışmanın son günü katılmadığım bir iki kapanış töreni olmuştur hepsi o.

Yedek olaylarında da kaza raporu yazılacaksa, her yarışmada 5-6 rapor okumak gerekirdi. Ben yedek ile inişi bu sporun istenmese de rutinlerinden, normallerinden birisi olarak görüyorum. Yedek ile iniş yapmamış her yp pilotunun aklında bu yedek beni sağlıklı indirir mi? Salınım yapar mı? Beş nokta taklasını o an uygulayabilir miyim? soruları vardır diye düşünüyorum. Bu olay benim için önemli bir tecrübe idi.. Ayrıca yedek olayını video ile birlikte birilerinin tecrübe edinmeleri benzer durumları yaşamamaları adına nedenleri ve sonucu ile kazanımlarım ile videosu ile birlikte paylaşmayı istiyordum. Malesef bu ve benzeri olaylarda birilerinin ayrı tutulduğunu gördüğüm/fark ettiğim, kaza raporları konusunda tarafsız davranacak seviyede olmadığımızı düşündüğüm için paylaşmadım.

Bu sporda, bir çok kişi küçük bir hata veya ihmal sonucu istenmeyen durumlarla karşılaşabiliyor. Kimileri şansından 20 metrelik ağacın başına takılıyor, şans eseri arkadaşları ağacı budayıp indiriyor, kanadını topluyor.. pilota bir şey olmuyor, yamaçta yelken yaparken kanadın kulağını dik yamaca takıyor yine 20-30 metrelik uçurum kenarında asılı kalıyor yukarıdan yanındaki arkadaşları tarafından çekiliyor.. Yine bir şey olmuyor. Ama başka bir pilot, bir defa kötü iniş yapıyor ve omurga zedelenmesi ile karşılaşabiliyor ve bu durumdan ve hatasından dolayı camiada çok yanlış değerlendirilebiliyor. Hepimiz şans eseri kırımla neticelenmeyen o kadar çok "hatalar" gördük ki. Raporlarını yazsak muhtemelen kitap olurdu.. Ayrıca bu sporu yapan ve hiç bir kaza yapmadığını mükemmelen uçtuğunu iddia eden arkadaşlar için zamanın ne sakladığını yalnız Allah bilir.

Ali Bey'in bu başlığı yazmasındaki amacını göz önünde bulundurarak önemli olduğunu düşünsem de, bana cevap hakkı doğan durumlar haricinde bu başlıkta bir şey paylaşmayacağım.

Kaza yapan arkadaşlara Allah'tan acil şifalar diliyorum. İnşaallah, her şeye rağmen en fazla 2 ay içinde geçecek ve iyileşecekler ve muhtemelen hayatlarındaki en büyük keyif olarak yaptıkları bu sporu çok daha dikkatli bir şekilde yine yapmaya başlayacaklar.

Vesile ile tüm arkadaşlara başarılı, kazasız bir sezon, keyifli uçuşlar, bol mesafeler diliyorum.

Kullanıcı avatarı
exmurat
Mesajlar: 264
Kayıt: 13.07.2010, 10:03
Ad Soyad: Murat Sobacı
Şehir: Çorum / Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Yaş: 41
Pilot Menüsü: 

Mesaj #19 gönderen exmurat » 1 on yıl 1 hafta önce (17.03.2014, 11:10)

unforg yazdı:Kaza yapan arkadaşlara acil şifalar dilerim.Bence kaza raporlarının gizli tutulmaya çalışılmasındaki en büyük sebep yayınlanan raporlardan nasıl bu kaza engellenirdi yada nasıl dersler alınırı tartışmadan çok kaza yapan kişilere yıkıcı ve kırıcı eleştirdiğimiz için genelde kazalar foruma yansımıyor diye düşünmekteyim


Bende ayni görüşteyim çok acımasız eleştiriler ve hakarete varan yorumlar nedeniyle yazılmadığı kanaatindeyim.

Ali(Durali) Karaca
Mesajlar: 183
Kayıt: 10.10.2008, 16:22
Ad Soyad: Ali (Durali) Karaca
Şehir: Ordu
:
Yarışma Pilotu 200+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #20 gönderen Ali(Durali) Karaca » 1 on yıl 1 hafta önce (17.03.2014, 11:21)

Sevgili Canlar,
Başlığı açarken, kişisel hesaplardan uzak durarak, herkesin ham olduğu ancak havaların ısınması ile deliler gibi uçulmaya başlanacağı önümüzdeki günler için, fikri bir alt yapı oluşturmayı, sezona beyin olarak da daha hazır girmeyi, böylece sezon başı hamlıktan kaynaklanan ve her yıl olan kazaların bir miktar da olsa önüne geçebilmeyi, kazaların sebep ve sonuçlarını pilotun kimliği ile bağlı kalmadan camia olarak yorumlayabilmeyi amaçlamıştım. Ancak, üzülerek görüyorum ki, mesele daha çok senin kazan benim kazam gibi bir yapıya oturtularak ele alınıyor. Bir olayı kişileri ön plana çıkarmadan, sadece teknik olarak yapılan hataları ve sonuçlarını tartışabileceğimiz, sadece bu yönde fikirlerimizi paylaşabileceğimiz günlerin de geleceği ümidini taşıyorum her şeye rağmen. Başlık altına yazılanları, bu haliyle de yararlı bulan ve yazmaya devam etmek isteyen olabilir elbette, ancak nacizane tavsiyem, lütfen yazdıklarınızı göndermeden akl-ı selim ile bir daha okuyunuz. Muhabbetle...