Alanya Mahmutlar Tandem Kazası ve Konya Single Kazası?

Kaza raporlarınız buradan yayınlayabilir raporlara yorum yazabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
garadark
Mesajlar: 160
Kayıt: 28.08.2010, 23:21
Ad Soyad: Gökhan Çevik
Şehir: Sabanozu/ Cankiri
Aldığı Beğeni: 3 / 0
Yaş: 51
Pilot Menüsü: 

Mesaj #21 gönderen garadark » 1 on yıl 1 ay önce (17.03.2014, 11:27)

+1


Kullanıcı avatarı
SERVET
Mesajlar: 194
Kayıt: 15.07.2006, 15:49
Ad Soyad: Servet Yalçınkaya
Şehir: İstanbul
:
250+ Club
Aldığı Beğeni: 68 / 3
Pilot Menüsü: 

Mesaj #22 gönderen SERVET » 1 on yıl 1 ay önce (17.03.2014, 13:27)

Konu nerden nereye geldi. Esasında bu kazalara olan bakış açımızın yanlışlığından kaynaklanıyor. Nedense kazalara "kara bir leke" gözüyle bakılıyor bu yüzden sağlıklı bir şekilde değerlendirilemiyor. Bu çarpık bakış açısı yüzünden rasyonel olmayan savunma mekanizmaları geliştiriliyor olay çirkinleşiyor. Kişiler kendi iradesi ile kaza raporu yazmıyor yazılanlar genelde hesap verme hesap sorma imajı kurtarma formatında olduğu için umulan fayda da sağlanamıyor.

Herkes kaza yapabilir. Her pilot düzeyinde kaza olabilir. Her kaza raporu önemli ve değerlidir. Yarışma pilotlarının ki ülkemiz koşullarında örnek teşkil etmesi açısından çok daha önemli ve değerlidir.

Kaza tanım itibariyle kişinin kendi iradesi dışında yanlışlıkla istenmeyen olumsuz bir durumla karşılaşması demek. Kazaların illa kırımla sonuçlanması yaralı veya ölü olması gerekmiyor kırımla sonuçlanmayan kazalara en iyi örnek yedek hadisesidir ve raporu yazılmalıdır.

Kullanıcı avatarı
MAGNETO
Mesajlar: 151
Kayıt: 04.03.2008, 20:21
Ad Soyad: İdris Çınar
Şehir: Mersin
:
150+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #23 gönderen MAGNETO » 1 on yıl 1 ay önce (17.03.2014, 16:19)

Oncelikle gerceklesmiş her iki kazada yaralanan plot arkadaşada acil şifalar diliyorum en kisa zamanda ait olduklari gogyuzune donerler insallah

Çok sevdiyim ve deyeri yerden goye kadar olan ,iki bolge plotunun bu sekilde birbirleriyle atişmasi beni fena halde uzmustur ,yanlis anlamanizi ve beni 3.kisi olarak konuya dahil etmenizi de istemem ama cok fena bir yanlis bilgi sozkonusudur gerek ahmet tokali bey efendi nin kaza raporunu yayinlamadigi gibi gereksede yarisma terki konusunda yanlis bir birtakim yerlere gelindiyini goruyorum . Bunu burda tartisma gereyi gormuyorum sizlere olan saygimdan dolayi guner akkaya hocamizin yarismalarda ve diyer organizasyonlarda bizlere cok yarari olmustur desteyeni ve golgesini hissetmisizdir. O bakimdan her iki bolge plot hocamizin yanlis enfermasyon sonucu birbirini uzduyunu dusunuyorum telefon numaram her iki hocamda da vardir. Saygi ve sevgilerimi sunarim :?

Kullanıcı avatarı
H_E_L_P_55
Mesajlar: 482
Kayıt: 27.06.2011, 08:15
Ad Soyad: Koray Kos
Şehir: Turhal
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #24 gönderen H_E_L_P_55 » 1 on yıl 1 ay önce (17.03.2014, 18:39)

ilk mesajımı nu mesaja karşılık attım sadece. Amaç kötülemek veya incitmek için değil. ÖNEMLİ Bİ KONUYA DEĞİNMEK İÇİN

"Güner Akkaya"
Merhabalar
Öncelikle her iki pilotoda acil şifalar dilerim. Kaza raporunun önemine katılıyorum,ancak öncelikle festival organizatörlerine burada bir miktar sorumluluk düşüyor,festivalin renkli ve sponsorlara karşı kalabalık görünmesi açısından, ülkemizin dört yanından davet ettikleri bir çoğu başlangıç pilotundan oluşan,katılımcılara daha dikkatli olmalılar diye düşünüyorum.Ekrem kardeşim kayserideki kaza ile festivaldeki kaza arasında büyük fark var,Derviş profesyonel bir yarışma pilotu bunun kritiğini kendi aramızda yaptık,festival pilotlarının kaza raporları önemli çünkü bir çoğu festivalden festivale uçuyor bu bağlamda paylaşım önemli ama,Selahattin'in belirttiği gibi görmedim,duymadım mantığı olduğu sürece üzerleri hep kapanacak,tekrar geçmiş olsun acil şifalar...


1: kişilerin kaza raporunu yayınlayıp yayınlamaması kendi tercihleridir. niye böle düşünüyorum. çok ayarsız cevap yazan kişiler var

2: "biz kendi aramızda değerlendir dik" sözü. o zaman bizde bu kazayı festivale katılanlar kendi aramızda değerlendirip yarışma pilotlarının bunu duyup görmesine gerek yok mu demeliyiz tabiki de hayır

3: ülkemizde üst düzey uçan kişi sayısı oldukca az bu bir avuç insanda kendi içlerine kapanıp ( biz ucuyoruz zaten biliyozda bu işi ) diyip kendi içlerine kapanırlarsa ve böle bir olay meydana geldiğinde raporlar paylaşılsın herkes ders çıkarsın paylaşalım diye ortaya çıkıp yarışma pilotlarının yaptıkları kazaları biz kendi armızda değerlendiriyoruz demesi göze hiç hoş gözükmüyor.

bu ülkede gelir düzeyi düşük imkanları dar olup ta bu sporla ilgilenen becerikli azimli bir çok insan var. Her sene yapılan 3 yarışmadan bir tanesine katıla bilen kendi bölgesinden dışarı fazla çıkamayan. Bu işite kendini daha da üst seviyeye taşımak için elinden geleni yapmaya çalışan bir çoğu pilot var.

kendi adıma imkanım olsa da her yarışmaya katılabilsem. Keşke imkanım olsa da Durali Karaca gibi Güner Akkaya gibi Semih Sayır gibi üst düzey pilotların her uçuşlarında onlara eşlik edebilsem, bunları yapamadığıma göre bu saydığım isimler ve bu isimler kadar üst düzey diğer pilotların paylaşımlarına ağızlarından çıkanlara bakmak zorunda kalıyoruz veya yabancı sitelerden googel çeviriciyi kullanarak birşeyler öğrenmeye çalışıyoruz.

başlangıc seviyesi orta düzey pilotların paylaşımları önemli.
Ama üst düzey yarışma pilotlarının paylaşımları çok ama çok önemli.

Kullanıcı avatarı
htamerursavas
Mesajlar: 198
Kayıt: 26.10.2012, 23:32
Ad Soyad: Hüseyin Tamer Ursavaş
Şehir: İzmir
Aldığı Beğeni: 91 / 9
Pilot Menüsü: 

Mesaj #25 gönderen htamerursavas » 1 on yıl 1 ay önce (18.03.2014, 00:03)

Bence de kaza raporunun yayımlanması kişinin kendi tercihidir.
Bir başkası da çıkıp kaza yapan kişiye sormadan kazası hakkında şöyle oldu veya böyle oldu diye yorum yapmamalıdır. Yani insan kendisi hakkında konuşulmasını istemeyebilir.
Kaza raporları ben bi halt ettim bak sende öğren aynı haltı işleme olayı değil midir?
Öyleyse düzgün kamera kayıtları olmadan boşuna kaza raporu yazmayın çünkü hiç inandırıcı olmuyor. Görgü şahitleri veya olayı yaşayan kişinin söyledikleri bile beni pek ikna etmiyor arkadaşlar.

Kullanıcı avatarı
mtemiz99
Mesajlar: 48
Kayıt: 26.09.2006, 23:02
Ad Soyad: Mustafa Temiz
Şehir: Manisa
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #26 gönderen mtemiz99 » 1 on yıl 4 hafta önce (18.03.2014, 11:32)

htamerursavas yazdı:Bence de kaza raporunun yayımlanması kişinin kendi tercihidir.
Bir başkası da çıkıp kaza yapan kişiye sormadan kazası hakkında şöyle oldu veya böyle oldu diye yorum yapmamalıdır. Yani insan kendisi hakkında konuşulmasını istemeyebilir.
Kaza raporları ben bi halt ettim bak sende öğren aynı haltı işleme olayı değil midir?
Öyleyse düzgün kamera kayıtları olmadan boşuna kaza raporu yazmayın çünkü hiç inandırıcı olmuyor. Görgü şahitleri veya olayı yaşayan kişinin söyledikleri bile beni pek ikna etmiyor arkadaşlar.

Kesinlikle +1

Musti


Kullanıcı avatarı
alp78
Mesajlar: 181
Kayıt: 06.05.2012, 19:24
Ad Soyad: Taner Alp
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 34 / 2
Pilot Menüsü: 

Mesaj #27 gönderen alp78 » 1 on yıl 4 hafta önce (18.03.2014, 12:22)

Koray +1
ilk artı birim :roll:

H_E_L_P_55 yazdı:ilk mesajımı nu mesaja karşılık attım sadece. Amaç kötülemek veya incitmek için değil. ÖNEMLİ Bİ KONUYA DEĞİNMEK İÇİN
1: kişilerin kaza raporunu yayınlayıp yayınlamaması kendi tercihleridir. niye böle düşünüyorum. çok ayarsız cevap yazan kişiler var

2: "biz kendi aramızda değerlendir dik" sözü. o zaman bizde bu kazayı festivale katılanlar kendi aramızda değerlendirip yarışma pilotlarının bunu duyup görmesine gerek yok mu demeliyiz tabiki de hayır

3: ülkemizde üst düzey uçan kişi sayısı oldukca az bu bir avuç insanda kendi içlerine kapanıp ( biz ucuyoruz zaten biliyozda bu işi ) diyip kendi içlerine kapanırlarsa ve böle bir olay meydana geldiğinde raporlar paylaşılsın herkes ders çıkarsın paylaşalım diye ortaya çıkıp yarışma pilotlarının yaptıkları kazaları biz kendi armızda değerlendiriyoruz demesi göze hiç hoş gözükmüyor.

bu ülkede gelir düzeyi düşük imkanları dar olup ta bu sporla ilgilenen becerikli azimli bir çok insan var. Her sene yapılan 3 yarışmadan bir tanesine katıla bilen kendi bölgesinden dışarı fazla çıkamayan. Bu işite kendini daha da üst seviyeye taşımak için elinden geleni yapmaya çalışan bir çoğu pilot var.

kendi adıma imkanım olsa da her yarışmaya katılabilsem. Keşke imkanım olsa da Durali Karaca gibi Güner Akkaya gibi Semih Sayır gibi üst düzey pilotların her uçuşlarında onlara eşlik edebilsem, bunları yapamadığıma göre bu saydığım isimler ve bu isimler kadar üst düzey diğer pilotların paylaşımlarına ağızlarından çıkanlara bakmak zorunda kalıyoruz veya yabancı sitelerden googel çeviriciyi kullanarak birşeyler öğrenmeye çalışıyoruz.

başlangıc seviyesi orta düzey pilotların paylaşımları önemli.
Ama üst düzey yarışma pilotlarının paylaşımları çok ama çok önemli.

Kullanıcı avatarı
HOKAHEY
Mesajlar: 25
Kayıt: 04.09.2012, 18:47
Ad Soyad: Okan Demir
Şehir: Samsun
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #28 gönderen HOKAHEY » 1 on yıl 4 hafta önce (18.03.2014, 12:51)

Ali abime bu düşüncelerini bizimle paylaştığı için çok teşekkür ediyorum. Maalesef genele baktığımda Ali abi gibi pilotların az sayıda bulunduğunu, YP camiası içerisinde, bende dahil, bu olgunlukta ve egodan yoksun düşünebilme yeteneğinin çok da gelişmemiş olduğunu görüyorum. Bence ilk olarak düşünme şeklimizi ve ego muzu bilinçlendirip daha sonrasında teknik konularda kendimizi geliştirmeliyiz. YP sporu dalında camiamız yeterince olgunluğa ulaştığı anda, kaza raporlarının yayınlanıp, yayınlanmaması meselelerini zaten konuşmuyor olacağız.Kaza yapan Pilot ve Yolcu arkadaşlarıma Allah dan acil şifalar diliyorum.Saygılarımla.

Kullanıcı avatarı
alp78
Mesajlar: 181
Kayıt: 06.05.2012, 19:24
Ad Soyad: Taner Alp
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 34 / 2
Pilot Menüsü: 

Mesaj #29 gönderen alp78 » 1 on yıl 4 hafta önce (19.03.2014, 11:07)

Hayat paylaşınca güzel arkadaşlar ;)
reklam gibi oldu ama paylaşmaktan zarar gelmez...

Kullanıcı avatarı
hsiray@ttnet
Mesajlar: 311
Kayıt: 20.07.2006, 22:50
Ad Soyad: Hamdi Şiray
Şehir: Kayseri
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

dedikodu

Mesaj #30 gönderen hsiray@ttnet » 1 on yıl 4 hafta önce (20.03.2014, 00:25)

Arkadaşlar alanyada kaza geçiren arkadaşlara acil şifalar dilerim.İnşallah bir an evvel aramıza dönerler yine onları mavi gökyüzünde görmek isterim.Yalnız şunları unutmayın derim.Bu forum birbirlerinizin yorumlarına değişik uzatmaca cümleler kurarak değişik laf ebeliği yaparak kendini çoook üstün gösterircesine başkalarına laf atarak kurulan bir forum değildir.Hava kuvvetleri uçuş emniyet dergisinde her ne sebeple olursa olsun kaza kırım raporu ekip olarak hemen hazırlanır ilgili yerlere duyurulur.Ben isim vermeden bir abiniz olarak şunu demek istiyorum.Dünyanın en mükemmel paraşütcüsüde olsanız velevki allah göstermesin kaza geçirdğinizde bu rapor siz yada diğer kazayı görenler tarafından hazırlanmak zorundadır.Çünkü bu dünyanın neresine giderseniz gidin doğrusu da budur.Bu yüzden fazla söze gerek yok diyorum.Forumu değişik uzatmaca kelimelerle meşgul etmeyelim.Kısa ve öz raporlar yazılsın yeter diyorum.Çıkan bu rapor zaten bizlere gerekli dersleri verecektir.Tatlı uçun tatlı konun.slm ve sevgiler .

Kullanıcı avatarı
htamerursavas
Mesajlar: 198
Kayıt: 26.10.2012, 23:32
Ad Soyad: Hüseyin Tamer Ursavaş
Şehir: İzmir
Aldığı Beğeni: 91 / 9
Pilot Menüsü: 

Mesaj #31 gönderen htamerursavas » 1 on yıl 4 hafta önce (20.03.2014, 02:53)

Hamdi abi haklısınız rapor hazırlanmalı ama adam istemiyorsa hazırlamayabilir bu bizim kurallarımızdan önce kişinin kişilik hakkı. Bu bakımdan genel geçer bir doğru değil. Ben açıkça şunu söylemek istiyorum Kazanın objektif olarak değerlendirilmesi için düzgün bir kamera kaydı veya deneyimli bir pilotun görmesi ve yorumlaması gerekiyor. Bunlar olmadıkça değersiz bir rapor oluyor.
Ben ilk kazamı hatırlıyorum da kamera çekimi olmasa ne arkadaşlarım ne de ben olayı düzgün hatırlamak bir yana neden olduğunu bile anlayamamıştık :)


Kullanıcı avatarı
HeredaS
Mesajlar: 78
Kayıt: 24.06.2010, 05:37
Ad Soyad: Adem Bekdemir
Şehir: Samsun
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Yaş: 34
Pilot Menüsü: 

Mesaj #32 gönderen HeredaS » 1 on yıl 4 hafta önce (20.03.2014, 05:55)

3-5 yeni yetme arkadaş kazayı kendi aramızda değerlendirdik kritiğini yaptık tüm suç o anda esen ters rüzgarın dı, herhalde bu bize yeter.

Kemal abiye geçmiş olsun diyoruz umarım en kısa sürede aramıza döner.

Kullanıcı avatarı
linux_mandrake
Mesajlar: 130
Kayıt: 01.01.2011, 04:23
Ad Soyad: Mehmet Tülüoğlu
Şehir: Bursa
:
Dealer
Aldığı Beğeni: 6 / 1
İletişim:
Pilot Menüsü: 

Bir Öneri !

Mesaj #33 gönderen linux_mandrake » 1 on yıl 4 hafta önce (20.03.2014, 09:46)

Merhaba Arkadaşlar,
Başta kaza yapan arkadaşlarımıza çok geçmiş olsun diyorum.

Benim naçizane bir önerim var. Bir kişinin başına gelen bir kaza olduğunda; genelde bu konuyu gizli veya çevresindekilere anlatmayı tercih ediyorlar. Kaza her zaman başımıza gelebilecek bir olaydır, bu en tecrübeli pilotunda yada yeni başlayan bir pilotunda başına gelebilir. İşin diğer bir boyutu ise kaza ile ilgili foruma başlık atıldığında; ortalık bir anda kaza raporundan daha çok farklı yerlere kaymaktadır.

Benim önerim arkadaşlar; Forum yöneticileri bu konuda; Kaza Raporları ve Yorumları başlığı altında, hazır bir kalıp şeklinde kaza raporu tutanağı hazırlamalarıdır. Hazırlanan rapor kısmında çok detaylı açıklamalar olacak şekilde bir kalıp halinde sunulmalıdır. Geçmişte yaşanan kazaların forumda bulunan raporların incelenerek bu kalıp çıkartılmada yardımcı olunabilir.

Bu kalıp şeklindeki rapor bizim ne gibi işimize yarar ?
Rapor daha detaylı olarak belirtilmiş olacaktır.
Olayların tekrarlanmaması için sürekli raporların detayları ve analizleri incelenecektir.
Her yıl sonunda raporlar analiz edilip yaşanan kazaların tekrarlanmaması için ypforum yöneticileri tarafından bu analiz yapılıp forumda yayınlanacaktır.
Bizlerin bu tür kazalarda nasıl daha bilinçli olarak bu sporu yapabileceğimizi ortaya çıkarmak olacaktır.

Kaza raporu hakkında daha önceden de forumda bir kaç başlık açılmıştı.
http://www.ypforum.com/viewtopic.php?t=13154
İbrahim Çobanın da belirtmiş olduğu bu konuyu tekrar dile getirmek istedim.

Son olarak; Başlangıç eğitim aşamalarında ilk yardım ve arama kurtarma konusunda detaylı bilgileri verilmesini düşünmekteyim. İlk müdahale açısından doğru ve bilinçli bir şekilde en kısa sürede nasıl müdahale edileceğini bilmeliyiz, düşüncesindeyim.

Benim az çok bakabildiğim kadarıyla; konu başlıkları aşağıda ki gibi olabilir. Yada sizlerinde ekleyeceği önereceği başlıklar varsa yazılıp, bu konuların kısa sürede ele alınması için çaba sarfedelim.

Yer:
Kalkış:
Rüzgar Yönü :
Rüzgar Hızı :
Genel Hava Şartları:
Tarih:
Saat:
Pilot:
Pilot Seviyesi:
Uçus Sayısı:
Kulüp:
Eğitim Aldığı Yer:
Kanat:
Harnes:
Kask:
Diğer Ekipmanlar:
Kaza Türü : (Yp kazası,Paramotor Kazası,Tandem Kazası,Akrobasi Kazası,Yedek Atılan Kaza,Malzeme Kaynaklı Kaza)

Kaza Öncesi:
Kaza Sonrası:
Kazayla İlgili Değerlendirme:
Daha önce yapmış olduğu kaza


Saygılarımla,
Mehmet

Kullanıcı avatarı
Human capital
Mesajlar: 954
Kayıt: 24.06.2007, 18:40
Ad Soyad: İbrahim Coban
Şehir: Almanya
Aldığı Beğeni: 88 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #34 gönderen Human capital » 1 on yıl 4 hafta önce (20.03.2014, 14:22)

sayin arkadaslar,
Kaza konusunda dusunce uretip, gelecekte kazalari en aza indirebilme konusunda fikir uretmeniz cok guzel.
Ama forumda biribirlerine camur yagdirip kabadayilikla isleri cozmeye daha dogrusu tikamaya calisan iliskiler bicimi
de oldukca etkin. Bu olaylardan buradan anladigim, arada cok mikdarda malzeme ve makam paylasimi kaynakli
bir veya bircok surtusme mevcut. Bundan dolayi Yazilmasi dusunulen kaza bilgilendirmesinde;

- Egitim aldigi yer,
- Klubu
- Daha once yapmis oldugu kaza

Noktalari, bu surtusmeleri de yeniden ortaya cikaracaktir. Ve zaten bu noktalar da kazalardan edinebilecegimiz
derslerin ortaya cikmasinda onemli degiller. Ve bu cevreler kendi adlari veya klub adlari ortaya cikacagi icin muhtemel
kazalarda bilgilerin ortaya cikmasini engelleyeceklerdir. Bundan dolayi bunlari kriterlerin arasina almamamiz gerekir.
Ben hala sizlere bu konuda yaptigim onerinin en iyi cozum yolu oldugunu dusunuyorum. Sizler birkac hafta sonra
guncel yasam kargasasina gecip kazalarla ilgili bilinmesi,ortaya cikarilmasi gerekli noktalari unutacaksiniz.
Hangi kazanin,nerede ? nasil ? hangi sartlarda oldugu hafizanizda erimis olacaktir.
Ama kendini bu alanda sorumlu goren bir ekip,ya da kisi,duzenli olarak bu konuda fikir yurutmek zorunda olacagi
icin hem belli bir yetkinlige ulasacak ve belli bir sure sonra kazalarin en az seviyeye inebilmesi icin gerekli aciklamalari
yapabilecek seviyeye erisecektir.

Ayrica kazanin nasil oldugunu anlatan yazinin adi da RAPOR olmamali. Biz bir resmi daire deyiliz. Kendi sorunlarini
anlamaya ve cozmeye calisan bir sivil insiyatifiz. Ayliklli bir memur bizim sorunlarimizi bizim gozumuzle goremez.
Kaza bildirimlerini yazacak olan kisi veya kisilerin, bu isten para kazanan, malzeme saticisi, ucus ogretmeni veya
bu iliskilerden(maddi) yararlanan kisilerden olmamalidir. Bu kisi-ya da kisiler kendisi ve arkadaslarinin bu sporu saglikli
ve uzun sure yapabilmeleri icin gonullu olarak zaman ve enerji harcamaya hazir kisi- kisiler olmali.

Yaptigim bu tur oneriler bazi Turkiye insanina ters gelebilir, ama bu tur iliskileri butun Avrupa,da bu isleri yapan
sporcu ya sanatcilarin bizzat kendileri tarafindan duzenlenip organize ediliyor. Daha sonra Devlet kurumlari (bazen)
o kisilere o iliskileri duzenleme konusunda yetki ve sorumluluk veriyor. Ornek DHV ve Alp daglari sevenleri dernegi.

Uf be yine uzattim okuma tembelleri icin baya zor oldu. Ama bazen olgular aciklama icin ayrinti gerektiriyor. Aslinda
bir cok faktoru yazmayip masa alti ettim, ancak bu kadar kisa olabildi.
Selamlar.
Ibrahim