İki Kişiyi Kaldırıp Atan Kanat

Kaza raporlarınız buradan yayınlayabilir raporlara yorum yazabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
Kadir Yaraşlı
Mesajlar: 494
Kayıt: 21.05.2009, 17:25
Ad Soyad: Kadir Yaraşlı
Şehir: Muğla
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

İki Kişiyi Kaldırıp Atan Kanat

Mesaj #1 gönderen Kadir Yaraşlı » 1 on yıl 1 ay önce (13.03.2014, 02:57)

11 Mart 2011 günü Ferhat İmam ile beraber gökova sakar tepeye uçmaya gittik. ferhat ödünç aldığı kanadı ertesi gün teslim edeceği için istekliydi ve beni de tetikledi. o gün hava biraz rüzgarlı ve bulutlu idi. sakara vardık, ruzgar 20-25 km gibi idi, ben kanadımı hiç çıkarmadım ve ferhata sende çıkarma dedim. arkadasın deneyimi az idi. ancak bir süre sonra kanadı cıkardığını gördüm. neden çıkardın dedim. Abi biraz oynayaağım, uçmayacağım dedi, yeni öğrendiği ters kalkışı calışmak istıyordu. Durum hoşuma gitmedi ama hevesini de kırmak istemedim. sakın kanadı acma dedim, ancak bir süre sonra kanada bağlandığını gördüm., sakın cekme, bari rüzgarın azalamsını bekle dedim. az sonra baktım kanadı cekiştiriyordu, derhal yanına gittim bekle dedim ve arkasına gectım sıkıca tuttum. ruzgar biraz azalınca kanadı cektı, ama tam çalıların yanına düştü. Bari çalıdan kurtaralım öne alalım dedik. Çok sıkıca arkasından tuttum. ters kalkış pozisyonunda kaandı ceker cekmez ikimizi biraz sürükledi ve kanadı tepede durdurduk, tam bu anda kanat ıkımızın ayaklarını yerden kesti, pilotu bırakmadım, bizi yerden 5 m kadar yüksege aldı. ve duruşumuza göre pitin sağ gerisine doğru bizi 20 m surukledi. ve çalıya şiddetle vurdu bıraktı. pilot kanadın alt limitindeymiş. pilot benim havada aslı gittiğimi yere düştükten sonra anlamış, eger bıraksaydım kanat 20 m kadar yukselir sonra yuzunu bile piste dönememiş pilotu yere çakardı. bu yuzden bırakmadım. bende omuz çıkığı ve omuz kemiği çatlaması oluşmuş. pilotta bir sey yoktu.
Hatalarımız: kanadı teslim etmeden uçma isteği yanlıştı. ikazıma rağmen kanadı cıkardı, gene ikazıma rağmen kuşandı. ben de kalbi kırılmasın , alınmasın diye sert çıkamadım. bu hata idi. pilotun kalbi kırılmadı ama benim kemiğim kırılmış oldu. Ferhatı tuttuğuma pişman değilim. yoksa çok kötü şeyler başına gelebilirdi. sakat kolla bu kadar yazabildim. imla hataları için de kusura bakmayın. havada pilota asılı uçmak olağan üstü bir duyguydu. yere carpmak ise korkunç.


Kullanıcı avatarı
bluest
Mesajlar: 29
Kayıt: 09.07.2012, 13:27
Ad Soyad: Özgür Karaca
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen bluest » 1 on yıl 1 ay önce (13.03.2014, 06:05)

Geçmiş olsun, anlattıklarınızı düşününce her ikinizde büyük tehlike atlatmışsınız. Bazen hata sizde olmasa da başkalarının hatalarının cezasını çekebiliyorsunuz.

En kısa zamanda iyileşmeniz dileğiyle

Kullanıcı avatarı
BOITANO
Mesajlar: 39
Kayıt: 28.04.2009, 04:48
Ad Soyad: Zayim Cemal Altay
Şehir: Muğla-Milas-Ören
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen BOITANO » 1 on yıl 1 ay önce (13.03.2014, 09:08)

Değerli Kadir hoca;
Daha önce de bir kaç defa tekrarlamıştım. Hatalarını, yanlışlarını senin gibi öz eleştiri ile yapan insan oldukça az. Çoğumuz bunları saklamak yoluna gidiyoruz.
Paylaşım için teşekkür ediyor, bu kazadan çıkarılabilecek derslerin, bunu okuyan herkes için göz ardı edilmemesini umuyorum.
Tekrar geçmiş olsun, bir an evvel yine gökyüzünde buluşalım.

Kullanıcı avatarı
huzzik
Mesajlar: 415
Kayıt: 13.03.2007, 17:35
Ad Soyad: Salih ÜNLÜTÜRK
Şehir: Aydın - İzmir
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 5 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen huzzik » 1 on yıl 1 ay önce (13.03.2014, 10:13)

Kadir hocam geçmis olsun ucuz atlatılmis

Kullanıcı avatarı
efetürk
Mesajlar: 44
Kayıt: 14.08.2013, 16:08
Ad Soyad: Mehmet Kozak
Şehir: Kütahya
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen efetürk » 1 on yıl 1 ay önce (13.03.2014, 12:43)

Büyük geçmiş olsun kadirbey

Kullanıcı avatarı
ÇağlaR
Mesajlar: 437
Kayıt: 05.12.2005, 01:42
Ad Soyad: Çağlar Güngelen
Şehir: Kaş - İzmir
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen ÇağlaR » 1 on yıl 1 ay önce (13.03.2014, 14:00)

Kalp kırmak Kırımlı kaza yaşamaktan iyidir... ha oldu da uyarılarınıza kulak asmadı ve sizin yetiştirdiğiniz de bir öğrenci değil ise o zaman sadece durup izlemek ve devamında oluşabilecek bir kazaya müdahale etmek benim seçimim olurdu... Çünkü şu gibi bir durumda olayın içerisine siz de dahil olmuş oluyorsunuz...

Geçmiş olsun dileklerimi iletirim.. Umarım en kısa zamanda yamaçlara geri dönersiniz...


Kullanıcı avatarı
acg5
Mesajlar: 307
Kayıt: 23.09.2004, 22:11
Ad Soyad: Adnan Coskun Gücenmez
Şehir: Mersin
Aldığı Beğeni: 3 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #7 gönderen acg5 » 1 on yıl 1 ay önce (13.03.2014, 19:14)

geçmiş olsun hocam...

Kullanıcı avatarı
zorhedef
Mesajlar: 353
Kayıt: 15.04.2007, 15:21
Ad Soyad: Mustafa Atsız
Şehir: Konya / Akşehir
Aldığı Beğeni: 1 / 4
Pilot Menüsü: 

Mesaj #8 gönderen zorhedef » 1 on yıl 1 ay önce (13.03.2014, 19:37)

Geçmiş olsun Kadir abi

Kullanıcı avatarı
Human capital
Mesajlar: 954
Kayıt: 24.06.2007, 18:40
Ad Soyad: İbrahim Coban
Şehir: Almanya
Aldığı Beğeni: 88 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #9 gönderen Human capital » 1 on yıl 1 ay önce (13.03.2014, 22:18)

Kadir,
Cok guzel anlatmissin.Dolayisi ile biz de olaydan bir seyler ogrenmis olduk.
Gecmis olsun kendine iyi bak. Sonbaharda beraber ucmak uzere.
Ibrahim

Kullanıcı avatarı
cumhurdurmaz
Mesajlar: 158
Kayıt: 28.04.2010, 09:36
Ad Soyad: Cumhur Durmaz
Şehir: Muğla
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Yaş: 41
Pilot Menüsü: 

Mesaj #10 gönderen cumhurdurmaz » 1 on yıl 1 ay önce (17.03.2014, 03:42)

ÇağlaR yazdı:Kalp kırmak Kırımlı kaza yaşamaktan iyidir... ha oldu da uyarılarınıza kulak asmadı ve sizin yetiştirdiğiniz de bir öğrenci değil ise o zaman sadece durup izlemek ve devamında oluşabilecek bir kazaya müdahale etmek benim seçimim olurdu... Çünkü şu gibi bir durumda olayın içerisine siz de dahil olmuş oluyorsunuz...

Geçmiş olsun dileklerimi iletirim.. Umarım en kısa zamanda yamaçlara geri dönersiniz...

Çağlara katılıyorum kadir abi bu sana ömürboyu ders olsun umarım bidaha böyle bir hata yapmazsın seni severim bilirsin ferhatıda çok severim, işte bazen insanın basireti bağlanıverir işte bunun önüne geçmekte bizlerin elinde, herkese kazasız belasız uçuşlar temennisiyle.

ahmetoztiryaki
Mesajlar: 165
Kayıt: 15.06.2006, 14:31
Ad Soyad: Eyüp Ahmet Öztiryaki
Şehir: Amasya
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Yaş: 59
İletişim:
Pilot Menüsü: 

Mesaj #11 gönderen ahmetoztiryaki » 1 on yıl 1 ay önce (18.03.2014, 02:08)

Kadir abi geçmiş olsun, benzer bir durumu yaşamış bir kişi olarak sana tamamen katılıyorum. Kendi tecrübemden de yola çıkarak benzer kuvvetli rüzgarda kanat kontrolü çok iyi olmayan kişilere en iyi yardım kanadı açtırmamak olacak diye düşünmekteyim. Yoksa hiç alakasız kişiler sakata gelebiliyor maalesef.
Tekrar geçmiş olsun dileklerimi sunarım.


Kullanıcı avatarı
kakalamtahu
Mesajlar: 174
Kayıt: 30.10.2012, 17:46
Ad Soyad: Hasan Tahsin Çervatoğlu
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 5 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #12 gönderen kakalamtahu » 1 on yıl 1 ay önce (18.03.2014, 14:17)

Sert rüzgarda uçanlara bakıp, uçamaya ısrar eden acemi birine: "Burada uçamazsın tehlikeli. Git aşağıda kumda kite yap bari" demiştim. O da kumda, yeni aldığı kanadını kaldırınca, sert rüzgarda kendisi takla atıp, kanadın hücum kenarını kuma vurup, kanadın hücum üst kenarını dikiş kenarından patlatmış, yırtılmıştı.
Geçmiş olsun.

Kullanıcı avatarı
Elif Krktk
Mesajlar: 50
Kayıt: 17.07.2011, 13:27
Ad Soyad: Elif Kurukütük
Şehir: İzmir
:
Dealer
Aldığı Beğeni: 0 / 1
Yaş: 29
Pilot Menüsü: 

Mesaj #13 gönderen Elif Krktk » 1 on yıl 4 hafta önce (19.03.2014, 16:29)

Çağlar hocam da, Cumhur abi de haklılar. Keşke ben kanadın üzerine yürüyüp söndürmeye çalışırken beni arkadan tutup engelleyeceğinize, kanadı açma deseydiniz. Facebook'ta, ypforum'da ve arkadaş ortamlarında olaylar bambaşka dile getiriliyor. Duyuyorum, görüyorum.
Sevgili abilerim, biz o gün uçuş kararını Kadir abiyle beraber aldık. Kendimden emin olmadığım için sordum, en büyük hatayı da orada yaptım. Benden daha tecrübeli bir abime güvendim, o da "önce seni göndereyim, sonra arkandan gelicem." dedi. Malumunuz, bu hadise yaşandı. Sevgili abilerim, sorunun asıl yaşanma sebebi bana göre kaygılardır. Belki de koruma iç güdüsüyle tutuldum arkadan. Bu yüzden 1 haftadır hiç bir ortamda Kadir abi'ye "Hayır, öyle olmadı. Böyle oldu." demedim. Anladımki bir hata da burada yapmışım. Olaylar arkadaş çevresinde, facebook ve ypforum'da bambaşka haller aldı, bambaşka şekillendi.
Tabiki dersler çıkarttım bu olayda. Eğer aranızda benim gibi yeni dostlar varsa, onların da ders çıkartması dileğiyle...

Ferhat İmam

Kullanıcı avatarı
lsslzadam
Mesajlar: 53
Kayıt: 11.01.2012, 22:51
Ad Soyad: İsmail Yüksel
Şehir: Elazığ
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #14 gönderen lsslzadam » 1 on yıl 4 hafta önce (19.03.2014, 21:19)

Geçmiş olsun arkadaşlar.

Kadir hocam paylaşımınız ve öz eleştiriniz için size ayrıca teşekkürler.

Kullanıcı avatarı
salihakcil
Mesajlar: 37
Kayıt: 05.04.2011, 21:22
Ad Soyad: Salih Akçil
Şehir: Burdur
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #15 gönderen salihakcil » 1 on yıl 4 hafta önce (20.03.2014, 09:41)

Geçmiş olsun Kadir bey İnşallah en kısa sürede eski sağlığınıza kavuşursunuz.

Kullanıcı avatarı
Airbender
Mesajlar: 474
Kayıt: 08.09.2008, 10:15
Ad Soyad: Cenk Arman
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 7 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #16 gönderen Airbender » 1 on yıl 4 hafta önce (20.03.2014, 13:49)

Öncelikle her iki kişiye de geçmiş olsun diyorum.
Nacizane fikrimi hoş olmasa da beyan etmek istiyorum.
Bu yazıyı yazmadan önce Kadir ağabeyin paylaşmış olduğu eski videolarına baktım ve dedim ki içimden
-Kadir ağabey ben senin Allah göstermesin ama daha büyük kaza yapacağını düşünüyordum. :idea: :!:

yayınlamış olduğun videoların çoğunda sert rüzgar, gereksiz hareketler, diriftler, yeni tepe arayışı içinde uygunsuz yerlerden kalkış zorlamaları vs... var.
Bu yaşadığınız olay bence doğanın ne kadar kuvvetli olduğunu, yaptığınız işin ne kadar tehlikeli olduğunu bilmediğinizin bir göstergesi.
Ne demek arkasından tutmak? yarışma pilotu mu bu pencere açıldı da kafaya mı oynuyor. Bırakın Allah aşkına geçin kanadın arkasına söndürün toplatın. :!: kanadı.
Değil 2 kişi 5-6 kişi bile sürükler o kanat. 5 metre havalandık ne demek bildiğiniz uçmuşsunuz siz.
Yaşadıklarınızın farkına varmanız dileğiyle büyük geçmiş olsun.
Saygı ve sevgilerimle,


Kullanıcı avatarı
Elif Krktk
Mesajlar: 50
Kayıt: 17.07.2011, 13:27
Ad Soyad: Elif Kurukütük
Şehir: İzmir
:
Dealer
Aldığı Beğeni: 0 / 1
Yaş: 29
Pilot Menüsü: 

Mesaj #17 gönderen Elif Krktk » 1 on yıl 4 hafta önce (20.03.2014, 20:37)

Cenk beyin dediklerine katılıyorum kadir abi keşke harnesten tutmak yerine kanadın arkasına geçseydin daha sağlıklı olurdu her şey.
1- pilot uçmaya karar verdiğinde onu hiç bir kimse engelleyemez bence.

ikinizede geçmiş olsun...

Kullanıcı avatarı
SELIM.ERTAN
Mesajlar: 9
Kayıt: 10.06.2010, 23:02
Ad Soyad: Selim Ertan
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #18 gönderen SELIM.ERTAN » 1 on yıl 4 hafta önce (20.03.2014, 22:25)

Öncelikle her iki YP ci arkadaşımıza da büyük geçmiş olsun, hasara rağmen çok şükür yine de ucuz atlatılmış bir kaza. Paylaşımı nedeniyle Kadir Bey' e ayrıca teşekkürler.

Kazanın oluşu öncesi ne yapılması gerektiği netleşti bence, zira Cenk Beyin yorumuna gönülden katılıyor ve doğru yorum yapan, birçok tecrübeli arkadaşlarımızdan gelecek yorumların kıymetini takdir ediyorum.
Riskli ve çok zevkli bu uğraşımızda, arzularımızla, seviyemizin ötesinde risk almamalıyız.
Sevg. & Sayg,

Kullanıcı avatarı
Kadir Yaraşlı
Mesajlar: 494
Kayıt: 21.05.2009, 17:25
Ad Soyad: Kadir Yaraşlı
Şehir: Muğla
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #19 gönderen Kadir Yaraşlı » 1 on yıl 4 hafta önce (20.03.2014, 22:30)

Sevgili Elif'e cevap: kanadın arkasından neyi tutacağım? Kanadı çektiği anda kanat onu tepe gerisine sürükler, zaten ilk çekişte çalıya düştü. Ayrıca kanat ferhata da büyükmüş, bunun da etkisi var, ben bunu sonradan öğrendim. hiç tutmasaydım daha dönemeden 20 m. havaya geriye fırlatırdı, çok eminim. Ayrıca ferhat kendi adına yazabilirdi, elifin hesabı altında görünce elifin yazısı sandım.
Sevgili Ferhat İmam'a cevap: sevgili arkadaşım yazında tam 5 temel hata görüyorum
1-'ben kanadı söndürmeye çalışırken' demişsin. sen kanat falan söndürmüyordun, doğrudan çektin, hemde 2. çekişte kaza oldu. 1.de kanat az çalıya takıldı, onu kurtaralım falan dedik,
2-'Arkadan tutup engelleyeceğine' demişsin. ilk çekişte de arkadan tutacağımı söyledim. itiraz etmedin. ve ilk çekişte kanat ikimizi yerde 2 m sürükledi. sonra tepeye düz getiremedin ve yana çalıya düştü, hatırla. seni arkadan tutmasaydım, dönemeden havaya ve geriye fırlayacağın çok çok açık. çunkü ikimizi fırlatan kanat tek kişiyi ne yapardı herkes düşünsün. sen kanada bağlandıktan sonra yaptıklarım tamamen doğru diye düşünüyorum. Ama bağlanmadan önce daha dirayetli davranıp seni vaz geçirsem doğru olacakmış. sadece bu noktada hatalıyım.
3- 'kanadı açma deseydiniz' demişsin. bunu en başta tepeye geliğim ilk dakikada dedim ve kendim de hiç açmadım. hatta yarım saat oyalandık oralarda. sen sonra ben görmeden açmışsın, neden actın dedim, sen de abi uçmucam sadece oynuycam dedin. gene de olmaz ama dedim ve baska yere gittim. geri gelince gördüm ki sen kanada bağlanmışsın. artık daha itiraz etmeden bari yardım edeyim dedim. dur beni bekle diye de uyardım.
4-'ucus kararını beraber aldık' demişsin. yola cıkmadan önce bu kararı beraber aldık elbette. gene de hava sert belki ucamayız diye de söyledim. bızı yola cıkmaya iten bir sebep de senin kanadı ertesi gün sahibine teslim edecek olmandı. bu husus önce senin sonra benim dikkatımı dağıtmış oldu. bunları yazmaktan amac suclu bulmak değil, hangi etkiler altında bu kararları aldığımızın bılınmesi için yazıyoruz ve baskasına yararlı olsun diye. hatırla 1 gün öncesi de düzeyinde ucalım abi dedin, hem gec oldu hem hava sert diye iptal etmiştim. hatırla eger ucarsam yelken de yaparım falan dedin. ben ilk kez sakardan ucuyorsun yelken olur mu vs dedim. ve havayı gördukten sonra yelken kesinlikle iptal dedim. tüm bunları bildiğin halde 'kadir abiye güvenmem hata imiş' manasına gelen sözler yazman hiç şık olmamış. Bana güvenmem doğru olmuş da, sözümden çıkman yanlış olmuş, kaza bunun ispatı. bu noktaya daha fazla girmeyelim. Kibir gurur bu işlerde baş düşmanımızdır. bu işte en buyuk düşmanımız gene kendi nefsimizdir. bu ortada.
5-'seni göndereyim arkandan ben gelirim 'demişim. Bu sözü tepeye varırken dedim, eger ucarsak önce seni gönderirim sonra ben ucarım dedim. ama tepeye gelince kanatları hiç acmayalım dedim.
6-'kadir abinin yüzüne karşı 1 haftadır hiç itiraz etmedim' diyorsun. doğru. peki neden şimdi yukardaki 5 maddede saydıgım hatalı bilgilieri veriyorsun. facebook ve arkadas cevresınde olay baska hal aldı dıyorsun. orda da burada ilk yazdıgım seyı yazdım. farklı bir hal ve durum goremıyorum. sorun da göremıyorum.
sonuç: seni rahatsız eden şey anladığım kadarı ile 'ferhatı ağır bır kazadan veya ölümden kurtardım' demem olmuş. bu cok doğal ve doğru. üzülmen değil mutlu olman gerek, kaza-kırıma uğrayan benim, bu kadar tesellim olsun bari, bunu çok görme. iyileşmemde bana belki moral verir. yüzüne veya arkadan asla 'senin yuzunden yaralandım diye en kucuk bir ima veya sözüm hıc olmamıstır. hem bunları yuzuze konusabilirdık. neyse, kazalar bu sporda var, önemli olan ders cıkarmak, Ayrıca, vefa, fedakarlık, arkadaşı koruma, sadakat da en önemli insanlık değerleri. bunlara hepımızn ıntıyacı var. ben üzerime düseni yaptım. umarım konu artık uzamaz. Gene de seni seviyorum ve benzer bir durum olursa kendimi fazla dusunmeden sana veya baska insan oğluna yardım ederim. Daha mutlu gunlerde görüşmek üzere.

Kullanıcı avatarı
SERVET
Mesajlar: 194
Kayıt: 15.07.2006, 15:49
Ad Soyad: Servet Yalçınkaya
Şehir: İstanbul
:
250+ Club
Aldığı Beğeni: 68 / 3
Pilot Menüsü: 

Mesaj #20 gönderen SERVET » 1 on yıl 4 hafta önce (20.03.2014, 23:34)

Geçmiş olsun kadir abi. Yüzyüze tanışmasakda forumdan ve faceden gördüğüm kadarıyla çok sempatik ve yardımsever bi insansınız bu özelliklerinizden dolayı sizi takdir ediyorum. Yalnız uçuş güvenliği konusundaki yaklaşımınız takip ettiğim kadarı ile beni endişelendiriyor. Yaptığnız kazalardan ders çıkarmak yerine bak hala ölmedim yaşıyorum formatında kalıyorsunuz ve o anda yaşadığnız adrenalin hoşunuza gidiyor olabilir ama çok risk alıyorsunuz gibi geliyor bana.
18 sortisi olan bir başlangıç öğrencisi 15 km yi aşan rüzgarlarda bırak uçmayı kanatı bile çantasından çıkarmamalıdır tepede. Tepede kiting yapılmaz sürüklenme veya kontrolsüz bir kalkış sözkonusu olduğu için risklidir.
Birde çoğunlukla yaptığmız bir yanlışta sert rüzgarda yardım etmek için kişiyi arkadan tutmak gibi bir alışkanlığmız var. Bu şekilde yardım edilmez aksine durumu daha da kötüleştirirsiniz. Kanatın arkasında durup sürüklenme riskine karşı kanatı tutup söndürmek için elde eldiven ile beklemek en iyi seçenekdir. Olası ip kesiklerinden korunmak için eldivenli olmakda fayda var. sürüklenmede genelde ilk refleks pilotu tutmaya çalışmak oluyor kesinlikle pilotu tutmaya değil kanatı söndürmeye çalışın.
Kuvvetli rüzgarda nasıl kalkış yapılırla ilgili güzel bir video var aşağıdaki linkde. pilotu arkadan tutmaya çalışır veya arkaya doğru yaslanıp kendinizi bi noktada sabitlerseniz kanatın sizi nasıl yukarıya doğru fırlatacağnı gösteriyor tam aksine kanata doğru yürürseniz kanatı kontrol edebilirsiniz.
Bu yüzden kesinlikle arkanızdan birinin sizi tutarak yardım etmesine izin vermeyin veya bu gibi teklifleri reddedin.

http://www.youtube.com/watch?v=DyP4jQcCXNA