18.05.2014 Bozdağ Kaza Raporu

Kaza raporlarınız buradan yayınlayabilir raporlara yorum yazabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
OmerTR
Mesajlar: 211
Kayıt: 27.06.2010, 23:22
Ad Soyad: Ömer Turgut
Şehir: Gaziantep / Bursa
:
200+ Club
Aldığı Beğeni: 2 / 1
Yaş: 53
Pilot Menüsü: 

Mesaj #21 gönderen OmerTR » 9 yıl 9 ay önce (05.06.2014, 11:09)

Çok, çok geçmiş olsun, acil şifalar dilerim.


Kullanıcı avatarı
exmurat
Mesajlar: 264
Kayıt: 13.07.2010, 10:03
Ad Soyad: Murat Sobacı
Şehir: Çorum / Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Yaş: 41
Pilot Menüsü: 

Mesaj #22 gönderen exmurat » 9 yıl 9 ay önce (05.06.2014, 13:18)

Büyük geçmiş olsun. Allah tekrar göstermesin.

Kullanıcı avatarı
Elif Krktk
Mesajlar: 50
Kayıt: 17.07.2011, 13:27
Ad Soyad: Elif Kurukütük
Şehir: İzmir
:
Dealer
Aldığı Beğeni: 0 / 1
Yaş: 29
Pilot Menüsü: 

Mesaj #23 gönderen Elif Krktk » 9 yıl 9 ay önce (09.06.2014, 20:30)

http://www.youtube.com/watch?v=XXI6_YRW ... e=youtu.be
tekrardan geçmiş olsun kazanın videosu.

Kullanıcı avatarı
garadark
Mesajlar: 160
Kayıt: 28.08.2010, 23:21
Ad Soyad: Gökhan Çevik
Şehir: Sabanozu/ Cankiri
Aldığı Beğeni: 3 / 0
Yaş: 51
Pilot Menüsü: 

Mesaj #24 gönderen garadark » 9 yıl 9 ay önce (10.06.2014, 00:32)

Başlangıcını göremediğim için birşey yazamıyorum,
Ama iki sene once tüm inişlerini oldukça enerjili yapan cross uçan bir arkadaş
yarım metre kala girdiği dust evil'den 7-8 metre irtifa alarak harness üzeri sırt üstü sert bir iniş yapmıştı. (düşmüştü)

İnişlerde normal süzülüş yerine tecrübe dahilinde hızlı inişler
bu tür istenmeyen durumlarda pilot'a daha fazla enerji kullanma imkanı sağlıyor.

Bu benim kişisel görüşümdür!!
Herkes kendisini geliştirerek, tecrübesi dahilinde uçmalı.
Her uçuş bir hedef dahilinde ayrı bir tecrübe olmalı.

Pilot arkadaşa tekrar geçmiş olsun.

Kullanıcı avatarı
afsin
Mesajlar: 301
Kayıt: 28.09.2006, 14:07
Ad Soyad: Hüseyin Afşin Oral
Şehir: Manisa
:
200+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Yaş: 46
Pilot Menüsü: 

geçmiş olsun

Mesaj #25 gönderen afsin » 9 yıl 9 ay önce (10.06.2014, 09:45)

çok üzüldüğümü ifade etmek isterim..geçmiş olsun..en kısa sürede iyileşmen dileği ile..
tüm mashavk ailesi adına.

afşin

Kullanıcı avatarı
htamerursavas
Mesajlar: 198
Kayıt: 26.10.2012, 23:32
Ad Soyad: Hüseyin Tamer Ursavaş
Şehir: İzmir
Aldığı Beğeni: 91 / 9
Pilot Menüsü: 

Mesaj #26 gönderen htamerursavas » 9 yıl 9 ay önce (11.06.2014, 01:10)

Kaza raporu için sana ve video için Elife çok teşekkür ederim.

''dust devil darbesiyle kabardığını gördüm hemen ardından bana kaçmak için hamle fırsatı tanımadan kanadın boşaldığını hissettim derin bir pompayla kanadın önden kapanmasını engelledim ve hücrelerin bir kısmı kırıldı,daha frenleri sıfırlamadan sağdan %70-80 civarında asimetrik yedim,asimetrikle beraber müdahalede ki bir anlık gecikmeyle kanat 180 derece döndü,bu noktada 3 metre civarında bir irtifam kalmıştı,sol çaprazımda bir ahır ve biraz ilerde karşımda yan yana dikilmiş ağaçlar vardı,kanat açılmıştı ve öndeydi enerjisiyle beni yere doğru savuracaktı yüzüstü yere vurmamak için bu noktada stol bastım ve stolla sırtımın üstüne sert bir iniş yaptım.''
Diye yazmışsın video ile çok eğitici öğretici oldu belki de senin yerinde olsam ben bu kadar hızlı stol basamazdım...
Videoda gördüğüm kadarıyla bu kanadı boşaldığını hissettikten sonrası görülüyor ve sağdan asimetrik değil sanki frontal collaps oluyor gibi gördüm. Sol tarafın %30 açık kalıyor ve kanat afedersin ama hayvan gibi saldırıp 90 derece dönüyor. Sende kanattan altta kalmayıp insan gibi stol basmışsın ki kanat daha tepene gelmeden stola düşüyor. Bu son yaptığın stol bence takdire şayan bir stol çünkü sarkaç etkisiyle sert bir çarpışmayı kurtarmışsın. Senin yerinde ben olsam böyle basamayabilirdim. Tebrik ederim...
Ancak böyle durumları yaşamamak için Gökhan Çevik'in de dediği gibi iniş yaklaşmasında keskin S'ler yerine yumuşak S'ler hızını korumanı sağlar.


Kullanıcı avatarı
selcuk.ozcan
Mesajlar: 4
Kayıt: 03.12.2012, 11:11
Ad Soyad: Selçuk Özcan
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #27 gönderen selcuk.ozcan » 9 yıl 9 ay önce (11.06.2014, 03:23)

Elif'e ben de video için teşekkür ederim
Hüseyin bey videoda 'sağdan %70-80 asimetrik yedim' kısmından sonrası var.kazanın başı yok
farklı bir açıdan bakacak olursak kanadın 90 derece dönüşüne izin vermeseydim o stolu basmak zorunda kalmayacaktım,o dönüşten sonra tek şansım (bana göre) stoldu,bu noktada kazayı ve indiğim yeri görenlerin yorumu daha geçerli olacaktır,stol için erkenci davranmış da olabilirim