18.05.2014 Bozdağ Kaza Raporu
Moderatör: Moderatör Ekibi
- selcuk.ozcan
- Mesajlar: 4
- Kayıt: 03.12.2012, 11:11
- Ad Soyad: Selçuk Özcan
- Şehir: Ankara
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
18.05.2014 Bozdağ Kaza Raporu
Tarih: 18.05.2014
Saat: 14.30
Yer: Bozdağ/İZMİR
Pilot: Selçuk ÖZCAN
Pilot Seviyesi: Full SIV,35 saat uçuş
Kulüp: Gazi Üniversitesi Havacılık Kulübü
Ekipman: Nova Mentor 3 (80-100 kg),Ozone oxygen2 harnes, Apco cloudchaser kask(çenelikli)
Hava Koşulları:5-10 km/sa B
Kaza Öncesi
Yarışmada pencere açılışından 15 dk sonra kalktım ve havada startı bekledim.Start verildikten sonra ilk turn-pointi aldım ve ikinci turn-pointe giderken saat 14:00’da taskın iptal edilmesiyle Zeytinlik Köyündeki sahaya iniş için yöneldim.İniş alanının üstüne yüksek gitmiştim,havanın oldukça aktif olması nedeniyle bir süre irtifamı harcayabileceğim bastırıcı aradım ve bulduğum bir bastırıcıda keskin 360’larla irtifamı harcayıp iniş alanına yaklaştım.
Kaza
İniş için son yaklaşmayı yaparken bir bastırıcının içine girdim ve sahanın çevresindeki ağaçlara çarpmamak için rüzgarı karşılayıp onların arasındaki boşluğa yöneldim,10 metre civarında irtifam kalmıştı bu sırada aşağıda toplanmış halde duran kanatların dust devil darbesiyle kabardığını gördüm hemen ardından bana kaçmak için hamle fırsatı tanımadan kanadın boşaldığını hissettim derin bir pompayla kanadın önden kapanmasını engelledim ve hücrelerin bir kısmı kırıldı,daha frenleri sıfırlamadan sağdan %70-80 civarında asimetrik yedim,asimetrikle beraber müdahalede ki bir anlık gecikmeyle kanat 180 derece döndü,bu noktada 3 metre civarında bir irtifam kalmıştı,sol çaprazımda bir ahır ve biraz ilerde karşımda yan yana dikilmiş ağaçlar vardı,kanat açılmıştı ve öndeydi enerjisiyle beni yere doğru savuracaktı yüzüstü yere vurmamak için bu noktada stol bastım ve stolla sırtımın üstüne sert bir iniş yaptım.
Kaza Sonrası
İlk çarptığım anda belimde oldukça fazla ağrı hissettim ve hemen kontrol için ayaklarımı salladım. Sağ elimi harnesin üstüne kadar kaldırabildim ve sonra kıpırdatamayınca kırık olduğunu düşündüm.Başka herhangi bir yerimde ağrı hissetmiyordum.
Kazayı herkesin indiği noktada yaptığım için hemen yardıma koşan bir çok pilot oldu.Yanıma ilk gelenler kulüp eğitmenlerim Merve Gülşah ARSLAN, Alp Onurhan KÜÇÜK.AYPSK’dan Amaç UKAV ve HÜHAT’tan Şeyda KERVANCI’ydı.İlk yardımı yapmak için başıma Amaç geldi o an biraz rahatlamıştım çünkü birkaç ay önce ilk yardım eğitimi almış olduğunu biliyordum,sakinliğimi koruyabildiğim ölçüde dediklerini yaptım,diğer arkadaşlarım sakinliğimi korumamı sağladılar ve merakla gelen insanları uzaklaştırdılar,hepsine çok teşekkür ederim .Zaten fazla zaman geçmeden ambulans geldi ve hastaneye kaldırıldım.
Sağ kolumda, korktuğum gibi bilekte değil bileğin 3-4 cm yukarısında tek parça kırık tespit edildi. Doktor kırığın yerine oturtulamayacağını bu yüzden platin takılması gerektiğini söyledi.Ankara’ya döndüm ve ameliyat oldum.Şu an ağrılarım azaldı,kolum gayet iyi durumda 10 güne kadar dikişlerim alınacak, doktor 3 ayda normal haline döneceğini söyledi.
Değerlendirme
Dust Devil
Havanın çok fazla çalıştığı bir günde,etrafında fazlasıyla tetikleyici olan bir noktaya inmeye çalışırken dust devil kopma ihtimalinin normalden fazla olacağını aklımdan çıkarmamalıydım.
Pilotaj
Kanat asimetrik yediği anda gecikmemeli,kesinlikle o kanadın dönüşüne izin vermemeliydim.
Kaza olduğunda beni yalnız bırakmayan ve sonrasında arayıp sağlık durumumu soran MASHAVK üyelerine teşekkür ederim.
Yarışma sırasında hayatını kaybeden Tolkar USLU’ya Allah’tan rahmet ,yakınlarına başsağlığı dilerim.
Saat: 14.30
Yer: Bozdağ/İZMİR
Pilot: Selçuk ÖZCAN
Pilot Seviyesi: Full SIV,35 saat uçuş
Kulüp: Gazi Üniversitesi Havacılık Kulübü
Ekipman: Nova Mentor 3 (80-100 kg),Ozone oxygen2 harnes, Apco cloudchaser kask(çenelikli)
Hava Koşulları:5-10 km/sa B
Kaza Öncesi
Yarışmada pencere açılışından 15 dk sonra kalktım ve havada startı bekledim.Start verildikten sonra ilk turn-pointi aldım ve ikinci turn-pointe giderken saat 14:00’da taskın iptal edilmesiyle Zeytinlik Köyündeki sahaya iniş için yöneldim.İniş alanının üstüne yüksek gitmiştim,havanın oldukça aktif olması nedeniyle bir süre irtifamı harcayabileceğim bastırıcı aradım ve bulduğum bir bastırıcıda keskin 360’larla irtifamı harcayıp iniş alanına yaklaştım.
Kaza
İniş için son yaklaşmayı yaparken bir bastırıcının içine girdim ve sahanın çevresindeki ağaçlara çarpmamak için rüzgarı karşılayıp onların arasındaki boşluğa yöneldim,10 metre civarında irtifam kalmıştı bu sırada aşağıda toplanmış halde duran kanatların dust devil darbesiyle kabardığını gördüm hemen ardından bana kaçmak için hamle fırsatı tanımadan kanadın boşaldığını hissettim derin bir pompayla kanadın önden kapanmasını engelledim ve hücrelerin bir kısmı kırıldı,daha frenleri sıfırlamadan sağdan %70-80 civarında asimetrik yedim,asimetrikle beraber müdahalede ki bir anlık gecikmeyle kanat 180 derece döndü,bu noktada 3 metre civarında bir irtifam kalmıştı,sol çaprazımda bir ahır ve biraz ilerde karşımda yan yana dikilmiş ağaçlar vardı,kanat açılmıştı ve öndeydi enerjisiyle beni yere doğru savuracaktı yüzüstü yere vurmamak için bu noktada stol bastım ve stolla sırtımın üstüne sert bir iniş yaptım.
Kaza Sonrası
İlk çarptığım anda belimde oldukça fazla ağrı hissettim ve hemen kontrol için ayaklarımı salladım. Sağ elimi harnesin üstüne kadar kaldırabildim ve sonra kıpırdatamayınca kırık olduğunu düşündüm.Başka herhangi bir yerimde ağrı hissetmiyordum.
Kazayı herkesin indiği noktada yaptığım için hemen yardıma koşan bir çok pilot oldu.Yanıma ilk gelenler kulüp eğitmenlerim Merve Gülşah ARSLAN, Alp Onurhan KÜÇÜK.AYPSK’dan Amaç UKAV ve HÜHAT’tan Şeyda KERVANCI’ydı.İlk yardımı yapmak için başıma Amaç geldi o an biraz rahatlamıştım çünkü birkaç ay önce ilk yardım eğitimi almış olduğunu biliyordum,sakinliğimi koruyabildiğim ölçüde dediklerini yaptım,diğer arkadaşlarım sakinliğimi korumamı sağladılar ve merakla gelen insanları uzaklaştırdılar,hepsine çok teşekkür ederim .Zaten fazla zaman geçmeden ambulans geldi ve hastaneye kaldırıldım.
Sağ kolumda, korktuğum gibi bilekte değil bileğin 3-4 cm yukarısında tek parça kırık tespit edildi. Doktor kırığın yerine oturtulamayacağını bu yüzden platin takılması gerektiğini söyledi.Ankara’ya döndüm ve ameliyat oldum.Şu an ağrılarım azaldı,kolum gayet iyi durumda 10 güne kadar dikişlerim alınacak, doktor 3 ayda normal haline döneceğini söyledi.
Değerlendirme
Dust Devil
Havanın çok fazla çalıştığı bir günde,etrafında fazlasıyla tetikleyici olan bir noktaya inmeye çalışırken dust devil kopma ihtimalinin normalden fazla olacağını aklımdan çıkarmamalıydım.
Pilotaj
Kanat asimetrik yediği anda gecikmemeli,kesinlikle o kanadın dönüşüne izin vermemeliydim.
Kaza olduğunda beni yalnız bırakmayan ve sonrasında arayıp sağlık durumumu soran MASHAVK üyelerine teşekkür ederim.
Yarışma sırasında hayatını kaybeden Tolkar USLU’ya Allah’tan rahmet ,yakınlarına başsağlığı dilerim.
- hsiray@ttnet
- Mesajlar: 311
- Kayıt: 20.07.2006, 22:50
- Ad Soyad: Hamdi Şiray
- Şehir: Kayseri
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
- princeoffb
- Mesajlar: 38
- Kayıt: 30.03.2010, 09:42
- Ad Soyad: Mahmut Hopur
- Şehir: Kahramanmaraş
- :
- Aldığı Beğeni: 5 / 0
- Pilot Menüsü:
- Ertuğrul Kılıç
- Mesajlar: 8
- Kayıt: 16.10.2010, 00:05
- Ad Soyad: Ertuğrul Kılıç
- Şehir: MERSİN
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Yaş: 34
- Pilot Menüsü:
- ArifBakkaloğlu
- Mesajlar: 509
- Kayıt: 27.11.2006, 14:38
- Ad Soyad: Arif Bakkaloğlu
- Şehir: Manisa
- Aldığı Beğeni: 6 / 0
- Pilot Menüsü:
- htamerursavas
- Mesajlar: 198
- Kayıt: 26.10.2012, 23:32
- Ad Soyad: Hüseyin Tamer Ursavaş
- Şehir: İzmir
- Aldığı Beğeni: 91 / 9
- Pilot Menüsü:
- H_E_L_P_55
- Mesajlar: 482
- Kayıt: 27.06.2011, 08:15
- Ad Soyad: Koray Kos
- Şehir: Turhal
- :
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Pilot Menüsü:
- kakalamtahu
- Mesajlar: 174
- Kayıt: 30.10.2012, 17:46
- Ad Soyad: Hasan Tahsin Çervatoğlu
- Şehir: İstanbul
- Aldığı Beğeni: 5 / 0
- Pilot Menüsü:
- ymcbayraktar
- Mesajlar: 832
- Kayıt: 13.06.2005, 20:24
- Ad Soyad: Mehmet Bayraktar
- Şehir: Tokat / Zile
- Aldığı Beğeni: 7 / 4
- Yaş: 66
- Pilot Menüsü:
- Elif Krktk
- Mesajlar: 50
- Kayıt: 17.07.2011, 13:27
- Ad Soyad: Elif Kurukütük
- Şehir: İzmir
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 1
- Yaş: 29
- Pilot Menüsü:
- selcuk.ozcan
- Mesajlar: 4
- Kayıt: 03.12.2012, 11:11
- Ad Soyad: Selçuk Özcan
- Şehir: Ankara
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
- musterdo
- Mesajlar: 68
- Kayıt: 08.08.2011, 12:54
- Ad Soyad: Mustafa Erdoğan
- Şehir: Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 3 / 0
- Pilot Menüsü:
geçmişolsun selçuk hemen arkanda ben vardım bende irtifa kaybetmek için bihayli uğraştım tüm uçuşlarımı kayıt altına alıyorum ama gopromun bataryası sanırım irtifadaki soğuktan dolayı olsa gerek bittiğinden kaydedemedim doğru müdahale ile hafif atlattın bende speede basıp uzaklaşmaya çalıştım dust seni geçtikten hemen sonra dağıldı geçmişolsun rapor için teşekkürler